Na jaře se rozšíří nabídka nové třídy C o dva základní turbodiesely. Mají objem 1,6 litru a jsou dalším výsledkem spolupráce Mercedes-Benzu s Renaultem.
Sorry, ale ak si kupujem premiu, tak tam urcite nechcem mat motor, ktory bude o rok pohanat Daciu Sandero.
Chapem zdielanie motorov, v ramci aj mimo koncernov.
Ale Mercedes ide s prenalepkovanim modelov a motorov prilis daleko. Nikdy som automobilku nepokladal za vykladnu skrinu automobilizmu, ale cost-cutting cez paberkovanie vo vodach lowendovych dielcov (sorry, Renault JE low-end) je pre znacku, ktora dnes zije vyhradne z davnej povesti trosku silna kava.
Tak 1,6 dCi má turbodíru - ta se projevu při přeřazení na vyšší stupeň před 2 tis. otáček. Jinak ten, kdo jezdí podle toho, jak mu auto doporučuje řadit, turbodíru nepozná.
M-B moc dobře ví, proč šahá po tomto motoru. Osobně jsem velkým fandou malých motorů a jsem velice zvědav na Renault, který má přijít s 1,6 dCi biturbo a 1,6 TCe biturbo.
Hlavně doufám, že bude i C300 a C350 CDI. Čyřválce se do mercedesu moc nehodí. Jezdil jsem s pofaceliftovým C220, C250 a C300 CDI 4matic a hlavně to odhlučnění je úplně někde jinde. 250 CDI už sice jede slušně, ale zvukový projev je dost špatný...
Nebudu ti sem dávat aktuální statistiky (DEKRA, ADAC,...). jen ti sem dám poslední dvě ankety spolehlivosti, které jsem během posledního měsíce četl. V Německé anketě Autobildu byl VW Scirocco označen jako nejméně spolehlivé auto (Yeti byl třetí od konce). Škodovka byla mezi třemi nejhoršími značkami. Renault byl v této anketě třetí nejlepší hned za Land Roverem a Nissanem. V další anketě spolehlivosti (AutoPlus), kterou jsem asi před týdnem četl byl Renault na druhém místě. VW byl na desátém místě, Škoda byla na 17. místě. Teď si čtu výsledky spolehlivosti dle Automobile Magazine a mohu se o ně s tebou taky podělit:
Subkompakty:
1. Clio
2. Yaris
3. Mazda 2
10. Polo
Škoda, že Auto.cz vyzobává z jiných zdrojů jen to, co se hodí.
A u Audi ti nevadí, že to dávají do VW nebo do Škodovky. A to nemluvím o tom, že ty motory, co od Renaultu Mercedes bere, jsou na trochu vyšší úrovni než ty od VW.
To vieme vsetci - nizsia cena.
Len si na to nemuseli vybrat motor od jednej z najnespolahlivejsich automobiliek v Europe... chudak ten co to nevie a kupi si to ako Mercedes... ;-\
VW ani Skoda nepatria na rozdiel od Renaultu medzi najmenej spolahlive auta v Europe.
Do cohokolvek co je vyrobene vo Francuzsku by som nesadol ani za trest, radsej by som jazdil na bicykli.
a na to jsi přišel jak a nebo čím, že Renault má motory na vyšší úrovni než VW?? Nesoudím, kdo má co lepší, ale zajímá mne, kde jsi to vyčetl a nebo kde jsi to slyšel?
Motor 1,6 dci patří mezi nejlepší motory a dokonce pan Vaverka o něm napsal tohle [odkaz] Pak Mercedes použije stejný i možná vylepšený motor od Renaultu a najednou tam mají díru a dokonce turbo ;-) Nejsou to u Mercedesu jelita ?? >:D
Ano, proto Renault poskytuje 5-ti letou záruku. Vyhledej si statistiky poruchovosti za posledních 5 let a poznáš, že Renault je na tom dokonce lépe jak VW.
Ano, toto může napsat pouze a jen ČECH. Ačkoliv auto s tímto motorem nejel, tak rovnou napíše, že Renault je low-end a tím to je dané, tím pádem M-B musí stát za * .
M-B ti ovšem nenabízí pouze tento motor, ale nabízí ti paletu motorů svých. Doporučuji všem takto vyzrálým jedincům srovnat tyto motory, aniž by ovšem věděli, který konkrétně jedou. Třeba budou velice překvapeni.
Ty jsi jaksi mimo, ne? Prémie není o tom, co se pose... dříve či později, ale je to z širšího hlediska. Srovnávat Dacii s MB či Jaguarem, to jsi se asi práskl do hlavy, ne? Určitě asi MB nebere stejné plasty na palubku jako daciaa, nehledě na brzdy, tlumiče, barvy - nátěry, anitkorozní ochrana, složení světlometů, sedaček, atd atd atd.
Ak chceš vidieť úbožiaka, pozri sa do zrkadla. Uvidíš tam jelito s "low-endovou" logikou, čo posudzuje veci podľa pôvodu a dáva nálepky typu "prémia" alebo "low-end".
Ale najhoršie na tom je, že tu kvičíš zbytočne, lebo v tom céčku tak skoro sedieť nebudeš, či už bude mať motor z Ren alebo z MB. Takže zbytočná hystéria.
Tak, tak, prémiové auto s prémiovým motorom, prémiovými sedačkami, prémiovým volantom, prémiovými pedálmi...a potom sa chce do toho posadiť také neprémiové jelito kdesi zo zaostalého ostbloku ako ty.
Je uplne jedno ci je motor od Renaultu 4 valec alebo 8 valec, dobry, zly, spolahlivy, zravy ci akykolvek.
Ak premiovy vyrobca s hitstoriou setri za kazdu cenu na vyvoji vlastnej pohonnej jednotky v najpredavanejsie triede, tak je obycajna stetka, ktora kuuurviii znacku a ztensuje konkurecnu vyhodu.
Kupec Medura s Renault motorom vsak potrebuje lestit ego, nic viac a na to sa dnes hra najviac.
Ti co to nemaju problem pochopit si kupia Renault rovno a za usetrene prachy vybavu ci aj napr. lepsi motor (GT) a utru si s "premiovym mainstemom" prrrddelll na kazdej ceste.
BTW 80% kupcov BMW 1 netusi aky maju nahon. Tak preco by mali tusit aky je motor v A,B,C.
Prosím tě sedni do BMW, Audi či MB nebo Jagu a pak do Dacie, a jestli nepoznáš rozdíl a řekneš, že auto je stejné či stejně se ti s tím jede, tak už nevím..
a potom ze dacia je lowend a medak premia, je nacase sa zmierit s tym ze ziadny lowend ani ziadna premia realne neexistuje ;-)
kazde auto je len skladackou milionov komponentov od roznych dodavatelov a vyrobcov, ten akoze premiovy mercedes sa moze pokazit rovnako ako dacia, dokonca sa pokazi urcite aj skor lebo ma tolko nezmyselnej elektroniky a blbosti ze bude v servise castejsie ako bezne lacne auta ktorym sa tak radi vsetci posmievaju.
je na case uvedomit si ze ziadna premia neexistuje, su len drahe poruchove auta a lacne poruchove auta, vsetko co sa moze pokazit sa pokazi a je jedno ci to stoji 300 tisic alebo 3 miliony.
Vy všichni, kteří tady haníte RENAULT a snižujete rozhodnutí MB, nejste nic jiného než banda českých křoupků bez znalostí a rozhledu. Nasedněte vy zadlužení ubožáci z upatlaných domácností ve svých sandáloponožkách do svých 15 let starých křápů VW Group a nechte si zdát jací jste fajnoví borci...
Já právě s Mercedesy jezdil hodně s mnoha motory a modely. Od áčka po S600, takže si myslím, že to můžu dobře porovnat. Chápu, že je někdo rád, že si za nějakých 900k Kč koupí céčko v základní výbavě, ale na druhou stranu to pak zevnitř moc dojem prémie nedělá. Osobně zastávám názor, že když nemám na to, abych si do prémiové značky koupil pořádný motor a výbavu, radši si pořídím Něco levnějšího v plné palbě.
Pokud bych řešil auto lehce přes mega, nekoupím si "sociální" éčko, ale radši plně vybaveného superba nebo passata se silným motorem.
Už v minulé generaci byl jasně dominantní prodej 4válců - nejvíce 200 a 220 CDI. Tyto soudy o 4 a 6 válcích tvrdí často ti, kteří s podobným autem ještě ani nejeli. 6válce tvoří vrchol nabídky, třešnička na dortu. Pro Mercedes věc prestiže. Sám jsme měl předfaceliftované C 350 CDI.
To, že štvorvalce sa do Mercedesu C nehodia, choď povedať tým 90% majiteľom Céčiek, ktorí majú práve ten štvorvalec (Podľa mojich pozorovaní tak 90% Céčiek sú dízle 200 alebo 220 CDI). V6 je v Céčku taká zriedkavosť, ako nestočené auto v AAA. ;-)
I když se to již loni nakouslo, nikdo tomu moc nevěřil nebo nechtěl věřit. Osobně si myslím, že to bude MB držet pod pokličkou a o rendlíkovi nebude vidu ani slechu. Takže rendlikovský motor v Céčkovým MB...no to je tedy velký převpaení.
Ale..
Tak dneska už bude mít Mercedes stejné (podobné) motory jako ta Dacia... Plasty teda nevím, tam asi rozdíly mezi céčkem a Dusterem budou, nicméně na plast auto dneska ještě nejezdí, leda by si z něj dělal zpět naftu (taky by asi šlo)...
Co se týká barev, tak tam s výjimkou speciálních laků zásadní rozdíly taky nečekám, v zásadě všem automobilkám dneska dodává barvy BASF (ano to je ta firma co mordovala za války židy), případně možná (ale asi ne v Evropě) Dupont. No to je jedno...
Ale... co se týká antikorozní ochrany, řekl bych, že tam si Mercedes a Dacia nemá co vytýkat. Renault jako takový je na tom s antikorozní ochranou o světelné roky dál než Mercedes, u Dacie se to snažili odrbat technologicky jak mohli a maximálně tak tu výrobu zlevnit, takže je to tak nějak na úrovni toho Mercedesu. Neznám jinou značku (ještě mimo mazdy), která by v posledních deseti letech měla takové problémy s korozí jako Mercedes. Předchozí generace éčka rezla jak namydlený blesk o Vitu a Sprinteru (které by jinak byly výborné dodávky) je škoda vůbec mluvit. Jsou to snad jediná auta v současné době na silnici, kde prostě po pěti letech po malém ťuknutí uvidíš skrz... U těch nejnovějších modelů se teprve uvidí, jestli se v této oblasti doučili a své produkty vylepšili.
Takže... jako zaškatulkováno to máš pěkně, ale to je asi tak to jediné co se k tomu co si naspal dá ještě dodat...
To je asi tím, že jde o statistiku, kde jsou kvůli limitu minimálního počtu prodaných kusů v podstatě jen německá auta (kromě jedné Mazdy, Toyoty a Hyundaie). :-)
ale ten rozdiel nie je ani tak medzi automobilkami ako medzi triedami áut. Keď si zoberieme strednú triedu: Mazda6, P508, C5, MB C, Passat,... tak medzi nimi v podstate rozdiel nie je.
Je to len o preferenciách automobilky či sa auto tvári viac komfortné, alebo športové. Nehovorím o príplatkovej výbave, tam sa nemci dokážu spraviť na 25 strán A4 a až na pár výnimiek majú funkčne podobné systémy ako konkurencia (radarový tempomat, auto parkovanie, sledovanie mŕtveho uhla,...)
Takže ak chceme porovnávať tak v rovnakej triede.
To ale zistíme, že "prémia" s +50% príplatkom pridáva čojaviem +10% až 20% na pocite kvality (zámerne hovorím o pocite, lebo nič iné to nie je a autá nejazdia na mäkčenú palubovku a žuchnutie pri zatváraní dverí) a darmo budem mať kráásne, pohodlné, plné makkých plastov auto keď bude stáť ob mesiac v servise (áno narážam na reťazové 1.2 , 1.4 TSi)
Takže např. srovnání nová třída C s novou mazdou 6 je bez rozdílu, prostě jsou to stejná auta, podobná jízda a tím pádem je jedno, co si vlastně koupím, nic prémiového a odlišného prostě není? Jak v jízde, podvozku, čalounění, sedadla, ovladače, atd, prostě je jedno, zda Citroen, Reanult a nebo BMW či MB?