Mercedes-Benz C 180 a C 200 BlueTec mají motor od Renaultu, spotřebují 4 litry na 100 km
Na úvod nabídl Mercedes-Benz pro novou třídu C jediný turbodieselový motor – C 220 BlueTec s objemem 2,15 litru a výkonem 125 kW. Brzy se ale nabídka rozšíří oběma směry: náročnější zákazníky uspokojí C 250 BlueTec se 150 kW, případně jeho hybridní verze C 300 BlueTec Hybrid, která k témuž motoru přidá 20kW elektromotory. Na druhé straně se objeví dva nové motory.
Francouzská média zveřejnila nové podrobnosti k 1,6litrovým čtyřválcům, které ponesou označení C 180 BlueTec a C 200 BlueTec. První z nich bude mít 88 kW a 250 N.m, druhý 100 kW a 300 N.m – nahradí podobně výkonné modely C 180 CDI/85 kW a C 200 CDI/100 kW, které v minulé generaci poháněla podladěná verze 2,15litrového turbodieselu.
Nový motor má původ u Renaultu, kde se nabízí pod označením 1.6 dCi. Proti jediné verzi montované do Renaultů Mégane a Scénic i Nissanu Qashqai má ovšem jiné naladění, maximum točivého momentu je nižší. Zatím můžeme jen odhadovat, zda tím Mercedes potlačí turbodíru, která je jedinou výraznější slabinou motoru 1.6 dCi.
Úpravy jsou ovšem rozsáhlejší, agregát je upraven pro podélnou zástavbu a bude spolupracovat s převodovkami Mercedesu. Motor navíc bude od začátku splňovat emisní normu Euro 6, zatímco 1.6 dCi zatím splňuje jen standard Euro 5.
Kombinovaná spotřeba by se měla udržet na hranici 4 l na 100 km, bude tedy podobná jako u C 220 BlueTec (podle verze 4,0 až 4,5 l na 100 km). Nové turbodiesely ovšem pochopitelně budou levnější. Aktuálně nejúspornějším prémiovým sedanem, který je v prodeji, je BMW 320d EfficientDynamics Edition s dvoulitrem o výkonu 120 kW, který má udávanou kombinovanou spotřebu 4,1 l na 100 km. Hybridní Lexus IS 300h vykazuje 4,3 l na 100 km, stejně jako Audi A4 s motorem 2.0 TDI/100 kW.