Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz C 180 a C 200 BlueTec mají motor od Renaultu, spotřebují 4 litry na 100 km

Diskuze (61)
Na jaře se rozšíří nabídka nové třídy C o dva základní turbodiesely. Mají objem 1,6 litru a jsou dalším výsledkem spolupráce Mercedes-Benzu s Renaultem.

Na úvod nabídl Mercedes-Benz pro novou třídu C jediný turbodieselový motor – C 220 BlueTec s objemem 2,15 litru a výkonem 125 kW. Brzy se ale nabídka rozšíří oběma směry: náročnější zákazníky uspokojí C 250 BlueTec se 150 kW, případně jeho hybridní verze C 300 BlueTec Hybrid, která k témuž motoru přidá 20kW elektromotory. Na druhé straně se objeví dva nové motory.

Francouzská média zveřejnila nové podrobnosti k 1,6litrovým čtyřválcům, které ponesou označení C 180 BlueTec a C 200 BlueTec. První z nich bude mít 88 kW a 250 N.m, druhý 100 kW a 300 N.m – nahradí podobně výkonné modely C 180 CDI/85 kW a C 200 CDI/100 kW, které v minulé generaci poháněla podladěná verze 2,15litrového turbodieselu.

Nový motor má původ u Renaultu, kde se nabízí pod označením 1.6 dCi. Proti jediné verzi montované do Renaultů Mégane a Scénic i Nissanu Qashqai má ovšem jiné naladění, maximum točivého momentu je nižší. Zatím můžeme jen odhadovat, zda tím Mercedes potlačí turbodíru, která je jedinou výraznější slabinou motoru 1.6 dCi.

Úpravy jsou ovšem rozsáhlejší, agregát je upraven pro podélnou zástavbu a bude spolupracovat s převodovkami Mercedesu. Motor navíc bude od začátku splňovat emisní normu Euro 6, zatímco 1.6 dCi zatím splňuje jen standard Euro 5.

Kombinovaná spotřeba by se měla udržet na hranici 4 l na 100 km, bude tedy podobná jako u C 220 BlueTec (podle verze 4,0 až 4,5 l na 100 km). Nové turbodiesely ovšem pochopitelně budou levnější. Aktuálně nejúspornějším prémiovým sedanem, který je v prodeji, je BMW 320d EfficientDynamics Edition s dvoulitrem o výkonu 120 kW, který má udávanou kombinovanou spotřebu 4,1 l na 100 km. Hybridní Lexus IS 300h vykazuje 4,3 l na 100 km, stejně jako Audi A4 s motorem 2.0 TDI/100 kW.

Diskuze (61)
31. 1. 2014 19:46
Re: Šestiválce
Jo, docela mě to štve, snažím se právě sehnat slušné C320 CDI, a nabídka ojetin je v ČR mizerná. Jediné řešení bude dotáhnout z Německa...
31. 1. 2014 19:45
Re: Šestiválce
Já právě s Mercedesy jezdil hodně s mnoha motory a modely. Od áčka po S600, takže si myslím, že to můžu dobře porovnat. Chápu, že je někdo rád, že si za nějakých 900k Kč koupí céčko v základní výbavě, ale na druhou stranu to pak zevnitř moc dojem prémie nedělá. Osobně zastávám názor, že když nemám na to, abych si do prémiové značky koupil pořádný motor a výbavu, radši si pořídím Něco levnějšího v plné palbě.

Pokud bych řešil auto lehce přes mega, nekoupím si "sociální" éčko, ale radši plně vybaveného superba nebo passata se silným motorem.
Avatar - VL4D
31. 1. 2014 13:53
Re: RENAULT & MB
Tak ty budeš opravdový vševěd..
Avatar - Ada je zase tady
31. 1. 2014 13:35
Re: Šestiválce
štvorvalec v Mercedesu až do této doby ovšem nebyl francouzský :no:
Avatar - Ada je zase tady
31. 1. 2014 13:34
Re: Šestiválce
No je to trochu jinak. Můžeš si snít své sny jak chceš, ale remdlík stejně zůstane remdlíkem :no: