"Dovolujeme si upozornit majitelov vozidla, ze ta obrovska vec pod kapotou z ktorej vycnieva nalievacie hrdlo obsahuje tekutinu pre ostrekovace! Motor je ta mala vec s nalievacim hrdlom. Nelejte prosim olej do ostrekovacov, ani vodu do motora..."
Ty si v ní seděl? Já ji viděl třeba jen jednou jezdit a z fotek interiér nevypadá špatně, nýbrž na Evropany ztrácí to, co jiné modely Kii... nebudu to však odsuzovat, když sem v tom neseděl, ale pochybuji, že by tam byl výrazný rozdíl třeba oproti Sportage či Sorentu.
Jezdil sem v Magentisu a ten byl ještě někde jinde... asi tam, kde byli Japonci kolem roku 2000, s Evropou nesrovnávám.. jinak to nebylo zlé auto.
Navazuji na nadpis článku: Mám plíživou obavu, že Mondeo pozvolna ztrácí status (dlouho) očekávaného modelu. Na design karoserie můžeme mít rozdílné osobní pohledy (jsem velmi kritický) ovšem jestli mě něco vysloveně zklamává již dnes, pak je to kabina. Jestli tohle má být styl roků 2015 - 2020, pak se budu muset rychle někde dovzdělat...
Bude to zajímavý závěr roku, resp náběh roku příštího - Nové Mondeo, nový PASSAT, nový SUPERB. No, složitá volba, co?
Fordu vyčítám otálení s náběhem prodejů mondea. Byl to vždy respektovaný model, koneckonců po Apoštolovi ceněná dvojka třídy, a my tu doslova už roky onanujeme než nad snímky.
Ked pod tu baculatu kapotu narvu ten R3 propagovany s rozmerni A4 papiera, tak by teoreticky vpredu este mohli dorobit batozinovy priestor na prepravky od piva :-!
Nějak si nemůžu pomoct, ale mě tato "nová" generace připadá jakou pouze facelift generace předchozí. Asi podobně jako rozdíl mezi passatem nynějším a předchozím.
[odkaz]%25255B2%2525… />Tady vypadá zadek dobře
[odkaz]%25255B2%2525… />
Jak řikám, ten Hybrid je jinej a je otázkou, jak bude sériové EU Mondeo vypadat. Není náhodou ten hybrid na fotkách Americkej Fusion? Proto je je jinej...
Neštimuje mi celá kompozice přístrojové desky - stylová neukotvenost, na jednu stranu zřetelný minimalismus na středním panelu, do toho ty nezakryté otvory pro nápoje, je to příliš "ploché" [odkaz] málo třidé... :-)
Upřímě, kdyby sis měl vybrat bez ohledu na cenu, respektive by před tebe někdo postavil tato auta : Mondeo, Passat, Superb a Optima s I40. Vše v plné palbě.... ty by si vážně šel do K/H ?
Pochopim člověka, co si K/H zvolí díky ceně ( i když to už moc dnes nehraje roli jak sem se přesvědčil s novou cenovou politikou Hyundaie). Ale mít za stejné peníze na výběr i Evropská auta, velká část lidí půjde od K/H pryč. Už jen v tom interiéru ten rozdíl pořád je...
Předevčírem sem se svezl s Golfem Highline (6) a na něj nemá ani ta nejdraží Kia/H bez ohledu na cenu ( a to nejen v nižší střední). Určitě šly Korejci dost nahoru, ale pořád je to pro většinu jen volba rozumem.
... to se objeví možná v ceníku a první auta tady dřív jak v červnu 2015 nebudou. Myslím, že zcela nový Passat a Superb uvidíme na silnicích asi dříve a ve větším počtu. Ford si ale na starém kontinentu vybral svou cestu sám, tak teď bude sklízet co si zasel.
Jistě, když si z lidského života odečteš prvních 20 let a něco i na konci, tak kolik ti zbývá těch 5 až 8 letek ? Zas tak moc ne. Pokud tedy mám tu možnost posunout se někam jinam, vnitřně cítím, že to udělat musím. Nechci později litovat, že jsem některé z těch období promarnil tím, že jsem jezdil prakticky totožným autem, jen s mírným pokrokem v mezích zákona. ;-)
Passat je celosvětově jedno z nejprodávanějších aut. Ale to jen tak na okraj, pokud by někoho zajímala fakta. Celková čísla 2013 jsem neviděl, ale v pololetí se pohyboval okolo 6.-7. místa.
Popravdě, momentálně mi připadá kombík mainstreamové střední třídy jako vyčerpané téma. Takže spíš jiným směrem, k větší živosti, obratnosti...Je to hudba budoucnosti, ale rád bych, dokud to ještě jde. Dřív než všude nacpou elektromotory nebo 3krát přeplňovaný jednoválce. >:D Pokud z mého textu cítíš lehký závan "midlife crisis", tak na tom asi něco bude. ;-)
Tak ho tu tedy máme. Respektive budeme mít, Ford nám k Vánocům konečně "dopřeje" nové Mondeo. Osobně tedy před novou vizáží do kolen nepadám, ale ani to není špatný. Současné Mondeo však potřebuje nový interiér jako sůl (no, z fotek taky nějaké euforické pocity nemám) - a samozřejmě AWD. Z nových motorů jistě stojí za zmínku průlom ve střední třídě - litrovej tříválec. Věřím, že majitelé budou na tento zázrak downsizingu náležitě hrdí a pokud ji snad Ford standardně dodávat nebude, vyžádají si označení motorizace na zádi třeba i za příplatek. ;-) >:D
Avšak mě už Ford na nové Mondeo nenaláká. Za prvé bude to moje v tu dobu tak akorát pěkně zajeté a za druhé nevidím smysl v tom vstupovat dvakrát do téže řeky. Přestože mi MkIV slouží bez jakýchkoliv problémů a jsem s ním naprosto spokojen, je třeba se posunout dál nebo jiným směrem. Na originál Astona jaksi nemám finanční zázemí >:-[] , ale na světě je (zatím ještě) přece tolik jiných zajímavých aut. Přeju Mondeu úspěch, ale já už se na něm podílet nebudu.
vzhladom na to ze kia optima u nas neponuka motory ako v usa siel by som do superba ale ak by mala optima to co ponuka v usa bez vahania volim optimu ktora je rovnako priestranna aj velka a kvalitna bez pochyby ako superb ci mondeo a pre mna daleko atraktivnejsia
Ona táto súčasná generácia staticky pôsobí oveľa ťažkopádnejšie ako tá predchádzajúca. A keďže táto "nová" vychádza z väčšej časti z tejto súčasnej ťažko bude vyzerať ako atlét. Myslím že dôležitejšie je ako to auto pôsobí za jazdy a teda na mňa ťažkopádne určite nie >:D
Nevím čím to je, ale ten hybrid na fotkách vypadá těžkopádně, neohrabaně, jako kdyby nasadili velkou karoserii na malý podvozek. Tohle Mondeo bych nechtěl, nýbrž třeba tohle [odkaz] nebo tohle */Client.Gallery/show.aspx?id_file=90544… už ano.
Jsem zvědav, jaké bude naživo, ale je fakt, že MK IV mi při premiéře připadalo těžkopádně také:)
Na druhou stranu interiér :yes: Jsem rád, že nepokračovali v tom, jako u Focusu a pokud nebudou slevovat z materiálového provedení, směle se zařadí na vrchol mainstreamové stř. třídy....
A pokud Ty nepoznáš rozdíl mezi faceliftem a novou generací, doporučuji dokončit vzdělání tady: [odkaz] >:D .
Ale teď vážně. Dle linie oken, jak uvádí Midlosek, ale i celkové "stavby" auta v tom opravdu vidím spíš facelift než novou generaci. Dokonce i palubka mi připomíná předchozí mondeo.
Jenze novy Passat si s nimi vytre dalnici. Vzdycky to bylo v minulosti tak, ze novy Passat nastavil ve stredni tride latku a tu se pak nasledne snazila konkurence dohnat. Novy Passat bude do te miry technologicky napred, ze v te dobe tri roky stare Mondeo se na nej nebude chytat ani omylem. Na druhou stranu si stejne myslim, ze souboje Passat vs. Mondeo uz jsou minulosti a nebudou se opakovat. Ford uz nebude do evropskeho trhu investovat dostatecne aby mohl byt rovnocennym souperem. Predpokladam, ze se bude pozicovat jako treba Insignia, proste budou maximalne reusovat americky Fusion a vydelavat i na celkem minoritnich evropskych prodejich.
musim suhlasit, to auto posobi tak nejak tazkopadne, masa plechu podivneho tvaru nad kolesami ale to je vec dizajnu ok chapem, inak zozadu je to auto uz rovno zrele na facelift, myslim ze zadok sa moc nevydaril a uz teraz posobi trosku zastaralo
tieto zadne partie su aspon na pohlad daleko modernejsie [odkaz] ako toto [odkaz]
Vždyť ty linie, na které si dal odkaz, nejen že jsou velice podobné, ale pokud přivřu oči tak jsou téměř stejné. Stejně tak tvar zadních světlometů.
U těch si konkrétně všimni spodní rovné linie, horního zakřivení a směru zkosení vnitřní i vnější části. A dále čirého středu v červeném obvodu. Dále stejná kontura zadního víka kufru - horní prohnutí. To i klasický facelift bývá mnohdy odvážnější.
Navíc, pokud si oba obrázky otevřeš a střídavě si je prohlížíš, tak těžko říct, který vůz je novější a který starší. Samozřejmě znalec Fordů v tom má hned jasno, ale jiní budou dost tápat.
Jinak - technickou stránku tady nikdo neřeší. Bavíme se o designu.
To je stejně jednoduchá volba jako mezi evropským mainstreamem a K/H.
Na druhou stranu, pokud bys proti Mondeu/Passatu nasadil C/3er tak dost lidí půjde do M/P, protože jsou o notný kus prostornější :-) Záleží na preferenci kupce, zdali chce image a dobrý motor, či potřebuje prostor.
Kolega má Avensisa.Teraz porovnával i40 kontra P508 a skonštatoval,že P výrazne zaostáva.Sedačky,plasty a priestor.Motor nezrovnával.Sedačky v i40vyhrávajú aj proti Avensisu.
Tak Optime by hlavne pomohlo kdyby do Evropy prisla i s nejakymi motory. Prodavat sportovni sedan s uprdenou 1.7ckou a chtit za nej raketu nebyla uplne prodejne vyherni strategie. Kdyz si clovek vezme, ze je to primy konkurent etablovaneho Passatu CC a za podobne penize, tak se lze jen pousmat nad blahovosti Kie, ktera si myslela ze neco takoveho v EU proda.
Tož prozatím je pro nás evropany nový Ford Mondeo něco jako paní Columbová, všichni ví že existuje, jen je nikdo ještě nikdy neviděl ;-). Jen aby to pro nás nakonec nebylo čekání na Godota ... tož tak.
Snídej sám, o oběd se rozděl s přítelem a večeři dej nepříteli. ;-) Při téhle zásadě se musíš nasnídat pořádně...ale musíš na to mít vybavenou lednici. >:-[]
Alespoň víš, že jsi to vážně zmáčkl. Ty ploché (jsou to ještě tlačítka?) mi na první pohled nesedí, není tam ani moc jasné, kde to zmáčknout. To už je snad lepší ovládat skrz navigaci, kde je "tlačítko" jasně vyznačené :-) .
Ty tlačítka jsou zvláštní, nicméně snad budou lépe mačkatelné, přijde mi že v MK IV musíš vše zmáčknou pořádně a nestačí se lehce dotknout :-) Odkryté držáky naopak oceňuji, hodíš si tam třeba mobil, protože to jinam už moc nejde >:D
508 je pěkná, ne že ne. Ale po jízdě s 508 SW GT bych ji za Mondeo nevyměnil. Já bych řekl, že jízdně je na tom moje Mondeo v téměř totožné specifikaci lépe.
Určite nie, do CC sa od začiatku montoval CommonRail a tie boli (sú) OK... Problémy boli s PD. Ale keď je majiteľ "user only" a chová sa k motoru ako ééé tak kľakne jedného dňa všetko.
Mňa sťahováky - kombíky neberú, vždy som mal sedany nakoľko neprevážam v aute nábytok ani nič nadrozmerné. Nato sú tu iné autá, ja mám rád svoj komfort a kufre nech sa vozia pekne v "druhej triede" >:-[]
Auta co jsem vyjmenoval už dnes netrpí extrémě na poruchy oproti konkurenci :-) A mimo passatího 2.0Tdi z počátku výroby ani netrpěly :-) Proto se daj tyto vozy srovnat jen podle kvality a subjektivnímu náhledu na vzhled/pomyslnou image..
Já bych volil Mondeo TitS nebo Passata Alltrack :-)
Tak podľa mňa by mala byť každá kúpa auta v prvom rade voľba rozumu... Inak ťa dobrý predajca zlomí hneď v prvom autosalóne >:-[] Čo z toho, že mám krásnu mäkučkú palubovku a nádhernou nitkou obšité sedadlá keď stojí auto v servise a ja musím cvakať opravy... 8-s
Je to už taková značně trapná záležitost, Ford se na Evropu zvysoka vykašlal. Absurdita celého počínání je ale především v tom, že Ford nové Mondeo do Evropy opravdu přivezl, ale na trh nedodal... :no::no:8-s
Z čistě racionálního pohledu však samotný fakt, že Ford nabízí starou generaci Mondea, není špatně. Vždyť Passat tu straší tak dlouho, až prohrává souboje s mladší sestřenicí Octavií III, Superb přišel jen s FL a vůbec - současné Mondeo na svoji konkurenci nijak nestrádá.
Článek je opravdu vtipný, JIŽ od listopadu - to je opravdu černý humor >:-[]:-! Z druhé strany ani Ford není natolik tupý, aby nechal současné evropské Mondeo na trhu až do příchodu nového Passatu.
Takže nezbývá než trpělivě čekat na to, až Chosé opravdu přijede. V Mondeu :-!
Múdro a súvisle veru vravíš, až mi je to divnô. ;-) Len by som doplnil, že ten posun u nás kvantitatívne veľmi ani nemôže byť, pretože veľkostne už medzi bežnými autami nemáš priestor, kam sa posunúť, citeľne väčšie ako Mondeo kombi moc nenájdeš (kombi vyššej strednej neponúkajú viac miesta a v lux triede kombi ani nie sú; MPV nerátam). Takže ten posun musí byť iba kvalitatívny, logicky k prémii. Alebo ten Tebou naznačený smer k jazdným zážitkom. ;-)
Ja by som zrejme zobral Mondeo, jazdil som so všetkými generáciami a môžem porovnať aj so súdobými "apoštolomi". Mondeo bolo pre mňa vždy vodičsky prijateľnejšie ako zvyšok. Ako vyzerá to ktoré auto zvonka ma až tak netrápi. >:D Pre mňa je podstatné to v akom stave vystúpi z neho moja chrbtica po transkontinentálnej ceste po rôznych druhoch ciest. A objedktívne z Passata som vystúpil viac vytrasený ako z FF I. Optimu som ešte nejazdil, celkovo nevyzerá zle, ale pri rozhodovaní dať rovnaké peniaze za ňu alebo Mondeo, neváhal by som.
Bude to jiste tuhy boj, ale nekoukejme na nas malicky trh, ale celkove na EU trh a tam si myslim nadje spoustu kupcu. Ano prislo pozde, ale bude mit co nabidnout, zejmena pohon vsech kol a zejmena vyborne benzinove motory, ktere muze konkurence jen zavidet. Nezbyva nez doufat, ze prijde s faceliftovanym modelem, ktery nebude okoukany jako tento. Uvidime, nebude to mit jendoduche, ale ja mu verim.
Je milé, pokud se člověk může s každým dalším autem posunout o kousek dál. Víc dynamiky, víc luxusu, víc prostoru, víc výbavy... každému dle jeho gusta. Musím říct, že tenhle posun mě u volby nového auta taky docela inspiroval... člověk si pak říká... teď by mi to stačilo, ale fakt bych v tom chtěl jezdit dalších 5... nebo možná taky 8 let? To je přece hrozně velký kus života na to, aby člověk dělal kompromisy, které nejsou nutné...
Moc pěkně řečeno. Taky jsem byl svého času spokojený s Mondeem a posunul jsem se. Až na to, že jsem nalezl jedno jediné auto, které mne oslovilo. Tedy 2 ale jen jedno mělo k tomu i automat a šestiválec.
Co se ti nelíbí na kabině? Mne přijde naopak pohledná, bez módních výstřelků, přehledná, i materiály vypadají dobře, určitě krok správným směrem oproti tomu, co se objevilo třeba u Focusu :-)
Exteriér je kontroverzní, ale dle mne nemůžeme vynášet soudy podle US verze hybridu :-)
Jj, Cécéčko se pohledností docela vymyká z běžné mainstreamové střední. To se povedlo. Jak je na tom se spolehlivostí nevím, slyšel jsem různé story....
CC je krásnej, ale neni to kombik >:D Kamarád má CC první generace TDi a není moc spokojen... dokonce je hodně nespokojen, ale myslím, že je to právě to prvotní Tdi :-)
No dle nějakých vzkazků a postřehů z jízd Fusionem to vypadá opět dobře. Doufám, že si udrží svojí suverenitu v jízdních vlastnostech a dle fotek kombi vypadá zatim dobře. Takže začínám šetřit >:D
Na to bych nesazel. Nezapomente, ze minule generace se vzdy vyvijeli pro Evropu, takze davalo smysl vyrabet rovnou i kombik. Oproti tomu tahle generace je rebrandovana Amerika a pro USA se kombik samozrejme nedelal, tudiz je klidne mozne ze v prvnim kole dodaji do EU predelany americky sedan s evropskymi motory a az pak bude i kombik.
Nemá cenu Fordu vyčítat otálení. Byly zde velmi pragmatické důvody. Ty můžeš být naopak spokojen. Pokud Peugeot a Ford zavřeli továrny, ke komu asi odešli zákazníci? K Fiatu počítám ne.
Řekl bych že rozdílů je o poznání více, hlavně v interiéru, ten je překopanej. Z venku z nynějšího modelu vychází, stejně jako Golf 7 z Golfa 6, Passat B7 z Passatu B6.. nebo i Oktávka III z Oktávky II :-)
Nemůžu si pomoct, ale současná (dobíhající) generace Mondea se mi po designové stránce zamlouvá mnohem, mnohem víc. Ta nová má nějak zapadlá kola a přefouknutý předek, proporčně to prostě vůbec nefunguje, je to takový těžkopádný tank! :-(:no: Přístrojová deska sice vypadá moderněji (ještě aby ne!), ale veškeré pozitivní dojmy zde přebíjí odporná elektrická parkovací brzda - blééé. I ty Forde? Auta této značky bývala zaměřena na evropské řidiče-fajnšmekry, ale u "globalizovaného modelu" už to asi neplatí. Opravdu smutné. Ještě že BMW se u své nové trojky této chyby vyvarovalo! :-):yes::yes::yes:
Nuž pravda je ,že H je stále lacnejší.a ešte dlho bude musieť byť.Ani nie kvôly kvalite,ale image je image.Pokial bude za rovnaké peniaze D3 a Ford,čo si ludia vyberú ?
Moc dobře jsi to napsal. Taky v současnosti jezdím Mondeem, mám ho necelých pět let a pomalu přemýšlím, co bude dál. Nemám s ním žádné problémy, jsem vcelku spokojený, ale mám neodbytný pocit, že příště to bude něco jiného než Mondeo.
To nevim, ale tyhle fotky jsou z testování US Fusionu Hybrid, co se tu objevily před koncem roku :-) Takže by to měl být ten 2.0 motor a ne Ecoboost, jestli tedy správně chápu tvůj příspěvek
Jo ale to nestěhovali továrnu z Belgie do Španělska.
Měli běžící zavedené továrny v Německu a Belgii.
Jak říkáš - uvidíme. Možná skutečně cílí na nový Passat, mohou tak na sebe paradoxně přitáhnout více pozornosti. Víc podělat už to stejně nemůžou, mohou jen získat.
Jestli je to CR tak to jsem neveděl. Nýbrž právě na motor si stěžoval nejvíce.... na obhajobu CCčka musím říct, že je to služebák... to mluví za vše >:D
Ani sa necudujem, ze s tymi "prditkami" pod kapotou to takmer 4,9 m auto vela nevytiahne....vid ciachovanie tachometra do 200 km/h. Zeby v EU verzii bol iny? ;-)
Já vzal modelově takové tři apoštoly středního mainstreamu pro naše krajiny versus korejci :-) Dát do srovnání ještě třeba něco z D3 je to už jiné :-) Ale osobně se mi docela líbí i 508 :-)
Presne receno 2 roky meli na prestehovani fabriky do Spanelska. Tak jak budou nabihat vyrobni linky, budou nabihat i modely. Nemohou, pokud chteji udrzet kvalitu, spustit vsechno najednou. Takze vzdy po par mesicich budou dalsi verze a motorizace.
Rozhodně nemáš pravdu. Totožná samozřejmě není ani linie oken [odkaz] [odkaz] ...Že "mondusion" vyšlo z designu minulého mondea ještě neznamená, že se nějak zásadně podobají i technicky.
Ted jsi me dostal. Passat je a byl prumerne auto, ktere se prodava dobre hlavne v nemecky mluvicich zemich a satelitech jako je CR. Mimo Nemecko jsou prodeje vcelku nic moc.
Ale se zbytkem souhlasim. Ford se mylne domniva, ze muze pro Evropu nabidnout prebrandovane modely. Narazil stejne jako narazilo GM s Opelem.
já jsem spíše zvědav na realitu, jaké budou prodeje těch všech vesměs hodně divně vypadajících nových modelů Ford. Nicméně ..................... trendy nediktuje Čeká Republika a mladé generaci se to třeba bude líbit ............. kdo ví.
pacila sa mi stara vectra tato: [odkaz] a aj focus 2 po inovacii bol pekny ale inak fordy ople vw nic moc, nikdy som tym znackam nevedel prist na chut, ale nove polo je pekne aby som nezabudol, to sami tiez paci
mne sa nove mondeo nepaci dokonca ani spredu s tou tlamou z astona, vobec ma nezaujalo bohuzial ;-\ , nemam vztah k tymto autam ako opel ford vw bohuzial