Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Lesy ČR a podivný tendr na 30 SUV pro manažery: Jde o korupci?

Státní podnik Lesy ČR vypsal v listopadu tendr na třicet vozů s karoserií SUV. Vypadá však, jako kdyby byl ušitý na míru.
Zpět na článek
1. 2. 2014 19:09
publicita
Doufam, ze tento clanek zverejnite i v dalsich periodikách at to ma řádnou publicitu. stacili by jim Yetiny za půlku papalášům podělanejm 8-s
Avatar - _Karel_
1. 2. 2014 19:21
Re: publicita
jestli je v lesích 30 "managerů" co si zaslouží auto za milion.......
Ku.vy nenažraný ředitelský zlodějský. Na poslední chvíli něco urvat. Ty požadavky by byly k smíchu,kdyby nebyly k pláči.
Vono to asi nebude o těch třiceti, ale o tom, kdo to objednává a pak dostane "pro manželku" třeba Genesis , nebo něco na účet.
1. 2. 2014 20:29
Azijske Korejske auta
Najtrapnejsie na tom je to, ze Hyundai Santa Fe a Kia Sorento su vyrobene v Juznej Korei - v Azii a potom bez cla dovezene do EU. Samozrejme pan Vosicky sa snazi tieto auta vyrobene v Azii vykreslovat ako vyrobene v Europe.

Hyundai vyraba v Cesku-EU len 3 modely, vsetko ostatne je vyrobene v Azii, to iste Kia na Slovensku.

:no: :no:

Manazerom uplne staci Skoda Yeti vyrobena v CR-EU.
1. 2. 2014 20:23
Korejskej šrot..
Jak jinak, nacpěte jim ten Korejskej šrot, ubohejch výrobců z jejichž reklam v televizi je mi zle... záruky na milion let, pomluvení všech ostatních výrobců - to my sme ti nejlepší ze všech ... a idioti v česku na to skočí. Zajímavý že jinde v Evropě si tyhle krámy prakticky ani neškrtnou ...
1. 2. 2014 21:39
Re: Korejskej šrot..
Idioti v Čechách... místo toho aby kupovali domácí výrobky z MB (tolik dostupné standardním občanům - proto si je velmi rádi pořizují v bazarech...), tak si Ti idioti koupí nový korejský šit, např. i30 s 5ti letou zárukou... hrozné, taky z toho nespím :-)

No kemo... není lepší mít takovou menší plastovou stavebnici z léty prověřených dílů, s výborným, spolehlivým motorem (1.2TSI >:-[] ) a dvouletou zárukou a za ty samé peníze?

Korejci by se měli klanět, neboť jim Ti tupí Češi zachraňují evropské prodeje :-!

Pobavils... >:-[]
Avatar - Ham.
2. 2. 2014 00:05
Re: Vypečená společnost
No oni to nejspíš nebudou žádní Einsteini, ale obyčejní vyžírkové a zloději ducha mdlého a rozumu pochybného.
1. 2. 2014 21:44
Re: SLOVO MANGER = HOSPODÁŘ
Ten kocourkov má jméno... je to Čechystán. A třeba v takových ČD, tam umí hospodařit s konstantním mínusem a přesto si manažeři zaslouží milionové odměny za kvalitní práci... svobodaaaaaaaaaaaaaa :-)
Avatar - rohYpnol
1. 2. 2014 20:55
Doufám, že jste věc oznámili na příslušná místa!
Tohle je podle mě neplatná soutěž a doufám, že jste na to upozornili příslušné orgány a že bude výsledek zrušen.
I když odhlédnu od věcného obsahu, který je jednoznačně ušit na míru (což samo o sobě ještě nezneplatňuje soutěž), tak formulace
"VSM nebo obdobný systém"
"ROP nebo obdobný systém“
jsou podle mého názoru nepřípustné. V zadávacích podmínkách se totiž nesmí vyskytovat konkrétní obchodní názvy, formulace typu "zdivo z Porothermu nebo obdobného systému" podle mě je nepřípustná.
Každopádně je to opět jen hodně smutný obraz o stavu naší země ;-\
Avatar - Ozzman
1. 2. 2014 20:18
Re: publicita
Tak to je očividně jasné, že je v tom šmelina a něčí zájem, já reagoval spíš na to, že si kupují drahý auta :-)
Avatar - _Karel_
1. 2. 2014 20:11
Re: A už tady sveřepí šakali zavile vyjí.....
protože prodej státního dřeva je překvapivě výdělečný, má dostat !!30!! vedoucích pracovníků tak drahé auto? Kdyby generál, snad. Je to i z mých a tvých peněz. Jak psal kolega výš, auto za polovic by bohatě stačilo.
2. 2. 2014 12:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Nerez
2. 2. 2014 21:03
Re: Zase ta naklonena rovina
Když byl tendr na nové dálniční stíhačky, taky se zde psalo, že podmínky splňuje jen VW se svým Passatem. Tak nemel :no:
2. 2. 2014 00:32
Dacia Duster
Převyšuje kvalitu těchto manažerů (na nic si nehraje a šetří).
Avatar - Jirka.12345
2. 2. 2014 00:17
Re: Prostě
Asi máš z těch Škodovek nějakej mindrák >:D
Tady se řeší zlodějna a stejně se najde nějaký chudák který si musí přijít plivnout 8-s
A jestli se ti líbí že někdo evidentně dostal všimné ze státní zakázky tak to můžeš zaplatit ze svého ty klecovej odchove.
1. 2. 2014 23:45
Re: Vypečená společnost
Totalne nechapu. Lesy CR jsou pod palbou, jde po nich policie a kontrolori, a oni udelaji takovy preslap. Diletanti. Vezmeme si na srovnani takovou rekonstrukci zamku Bustehrad za Ratha - to je jina. Tam je zadani jak ma byt, zadne miliony navic, zadne protezovani konkretni firmy - tam si hnidopich ani netukne (at uz je Rath vinen nebo ne) a presto uz mame par lidi jednou nohou za katrem. Holt kdyz se chce, vsechno jde.
Avatar - KubikCv
1. 2. 2014 22:10
Re: No a co 30 SUV od Hyundai co je na tom
automobilku ne...ale prodejce a servis ano...
1. 2. 2014 21:56
Re: publicita
Presne. Nejaky upoteny manazer si vysnival auto a teraz si za statne ide ukojit svoje natvrdle a "zadubene" ego.
Avatar - flyboyeda
1. 2. 2014 21:49
Re: SLOVO MANGER = HOSPODÁŘ
BANÁNOVÁ REPUBLIKA
Avatar - flyboyeda
1. 2. 2014 21:22
SLOVO MANGER = HOSPODÁŘ
LESY ČR MAJÍ 30 NIC MOC HOSPODÁŘŮ , KTEŘÍ NEUMĚJÍ HOSPODAŘIT A ZA ODMĚNU DOSTANOU AUTA, KOCOURKOV NENÍ JEN V POHÁDKÁCH, KOCOURKOV JE REÁLNÝ A SKUTEČNÝ
Avatar - Ham.
1. 2. 2014 20:28
Vypečená společnost
policie by měla pokračovat ve své práci
[odkaz]
a stát udělat hloubkový audit
[odkaz]
[odkaz]
1. 2. 2014 20:10
Re: A už tady sveřepí šakali zavile vyjí.....
Lesy ČR jsou státní firma, stát je v červených číslech, parkpilot a 430nm je okrádání majitele, který kdyby byl soukromníkem tak to nedovolí.

Btw: co operativní leasing?
2. 2. 2014 06:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - woody-alien
2. 2. 2014 00:29
Re: ................
Tendr udělanej na míru je všivárna, protože z dobroty to nikdo nedělá, že... ;-) A navíc jaksi zapomínáš, že tuhle státní firmu by manažeři měli řídit k co největšímu prospěchu státu. A do toho mi takovýhle nákup moc nezapadá. Svádět námitky na lidskou závist je moc jednoduché. A když už sis vzal do pusy "škodovácký rachotiny", tak tě upozorňuju, že být tam tak zjevně zaangažována Škodovka, tak by tady jistě byl povyk ještě větší.
Avatar - woody-alien
2. 2. 2014 00:17
Re: Vypečená společnost
To je přesně ono. Já už dávno mám dojem, že tyhle "přešlapy" vylezou na povrch, protože oni prostě nejsou schopni (případně ochotni - to se často týká politiků, kteří si myslí, že se jim nic nemůže stát) to trochu zakamuflovat.
2. 2. 2014 00:04
Malá kapka v moři,
jsou mnohem větší díry, kterými unikají naše peníze. Tady jde jen o rozkradení ubohých pár milionů. Ale co třeba celý systém mýta? Provoz prý sežere polovinu vybraných peněz. Zcela zřejmý nesmysl, stejně jako 10x předražené mýtné brány. Náklady na dopravu si zvyšujeme cenu zboží a vývar v řádu miliard ročně se vyvede pryč. Potom se pár milionů vrátí přes prostředníky jako sponzorský dar vybraným stranám a lidem kteří by to mohli zatrhnout a všichni jsou spokojení a potichu. Stejně tak ceny dálnic - jeden délkový metr = jeden milion korun. A ještě mají tu drzost to za tuhle cenu šidit. Opět nikdo za nic nemůže. Když jde o to, zbrousit za 60 tisíc na kilometr betonové panely na D1, to peníze nejsou, ale miliarda na kilometr zflikované nové dálnice se najde v pohodě. Opravit kvalitně díru v silnici aby ta oprava vydržela třeba 10 let, to je moc drahé, ale laciná šmejdská oprava, která vydrží půl roku a stojí skoro stejně, to je v pohodě. A potom se ještě rozdají odměny za dobré hospodaření...
1. 2. 2014 20:43
Re: publicita
manažer LESU když jede do lesa proč by nemohl jet v Nivě? >:D Když byl dítě, jezdil ve wartburgu nebo stodvacítce, proč by (když jede do lesa) nemoh v Nivě? Musí tam mít parkpilota a automat...
1. 2. 2014 20:36
Re: publicita
Klidně sportage nebo sx4 to je jedno prostě suv za půl mega fleet
Avatar - _Karel_
1. 2. 2014 20:18
Re: publicita
jádro pudla je: mají tam 30 top managerů?
1. 2. 2014 19:41
Re: publicita
tak ať si koupí auta za patnáct mega a rovnou k tomu dva traktory nebo bůhvíco užitečnýho... nechápu tuhle logiku. Maj rozpočet utratit ok, ale proč za takovýhle auta??? Ať si koupí pět passátů nebo ekvivalent, 5 oktávií, 5 oktávií scoutů, 5 yeti a 5x lada niva a střídaj si to...

jako že maj krást ale ne okatě jo? to je fakt mor tohle v čechách, ono už to všem přijde normální ja se po.... vážně naběhla mi žíla!
2. 2. 2014 16:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 2. 2014 10:43
Re: Prostě
no hele.... sám jezdím novou audi A6 (viz MACZ) a minulý týden jsem do firmy pořídil novou octavii III combi... přes víkend s ní jezdím a i jako člověk, který je zvyklý jezdit o mnoho lepšími auty jsem překvapený, jak dobrá ta octavia je... srovnávat škodovku s korejskou konkurencí je opravdu úsměvné.... jinak samozřejmě tato debata není o škodovce, ale když jsem četl tento slabomyslný článek od člověka, který by jistě škodovku chtěl, ale jeho ekonomická situace mu nedovoluje si jí pořídit, musel jsem prostě reagovat....
Avatar - twistedTSD
1. 2. 2014 23:06
Z toho je mi zle
Totální výsměch. Kdyby měli aspoň tolik slušnosti, aby kradli nenápadně. Ale při pohledu na požadavky prostě není o čem diskutovat - už detailnost výbavy dává jasně najevo, o co jde, natož fakt, že čirou náhodou byla využita označení od značek, které jako jediné tendr splňují...Za tohle prostě MUSÍ někdo nést následky...proč jen tomu ale nevěřím... ;-\
Avatar - twistedTSD
2. 2. 2014 22:11
Re: Zase ta naklonena rovina
Antikoncernové kecy tu ještě chyběly. Hlavně, že přímo v článku máš odkaz na jiný článek o podobném nákupu dálničních Passatů...
2. 2. 2014 21:28
Re: Prostě
já ta auta kategoricky neodsuzuju.... jen je potřeba se zamyslet a nad otázkou likvidity u jeho dalšího prodeje... a v ten okamžik je například cenová výhoda dua Hyundai/Kia pryč.... ono je to o preferencích...já jsem dříve do firmy kupoval auta levnějších značek, nicméně v 99% případů se mi to nevyplatilo... pro příklad: dodávek - Hyundai H1 je sice za pár peněz, ale po 4 letech začla reznout.... transporter ze stejné doby je dnes naprosto OK a když ho půjdu prodat, dostanu za něj velmi slušný peníz... dál pak dodávky Citroen jumper vs. Volkswagen crafter -taky vpodstatě neporovnatelné... další je trio Megane/i30 a již zmiňovaná octavia... a aby jste si nemyslel, že jsem nějaký zažraný koncerňák - přečtěte si recenze tady na MACZ na 3 auta, která jsem užíval/užíval přímo já.... Megane, pak SAAB 93 a teď Audi A6...u prvních dvou se dočtete, že jsem koncernem v podstatě pohrdal, právě kvůli naprosto totožným věcem o kterých píšete vy, jenže zkušenost mě prostě vyvydla z omylu....

Daniel
2. 2. 2014 19:13
Re: Prostě
hyundai i30 minulé generace, kia sportage současné generace, hyundai H100 a H1.... s těma hyundai jsem najezdil i docela dost kilometrů, kia sportage jsem jen řídil.... upřímně - ani jedno bych si dobrovolně znovu do baráku nenasadil.... pokud před nimi nezkusíte škodovku, volkswagen, audi, bmw atd, tak je to uplně v klidu.... jenže naopak je to prostě strašný rozdíl.... ta auta nejsou špatná, ale jsou prostě i auta mnohem lepší, bohužel lehce dražší (v rámci stejné kategorie).... klidně napište SZ, popíšu konkrétní příklady....
2. 2. 2014 15:22
Re: Doufám, že jste věc oznámili na příslušná místa!
Je to evidentně ušité na míru. Kolik za to kdo komu slíbil?!? Na to byste se měli ptát! To by vás mělo zajímat!
2. 2. 2014 15:11
Re: publicita
Samozřejmě že by mohl. Je ale otázka, jestli takový manažer Lesů ČR vůbec někdy byl v lese. Pěšky možná, ale autem?!? >:D
2. 2. 2014 11:52
Neplatný tendr
Tak to mají lesní manažeři smůlu, takto formulovaná ZD je napadnutelná a ÚOHS jim tuto nadlimitní veřejnou zakázku zruší - pokud to ještě předtím neudělá nový ministr.
Pokud zatím jen otevřeli obálky a nic nevyhodnotili, tak je proces de facto zastavitelný i ze strany Lesů ČR. Zkuste se obrátit na DR Lesů ČR (např. M. Zámečník).
2. 2. 2014 10:22
Re: Doufám, že jste věc oznámili na příslušná místa!
Když už jsi u toho, ani SUV mi nepřijde korektní. Co to je SUV? Kdyby chtěli něco do terénu, klidně lehčího, tak by museli specifikovat nároky na prostupnost. Nebo třeba ochranu motoru, převodovky atp. Ne říct, že to má být SUV.
1. 2. 2014 22:43
Re: A už tady sveřepí šakali zavile vyjí.....
To že tě překvapuje uvádění předpokládané ceny VŘ ukazuje, že tomu pouze nerozumíš. Dnes to je povinnost. Pokud to neuvedete, tak se najde někdo jiný, kdo bude strašně "chytrý".
(Tímto, ale neobhajuju toto VŘ)
Avatar - woody-alien
1. 2. 2014 20:57
Re: Vypečená společnost
:yes: Pořád je to Státní podnik. Btw. ten výpis požadavků (cenu neřeším) mi moc pěkně zapadá do tohohle.[odkaz]
Avatar - _Karel_
1. 2. 2014 19:44
publicita
A navíc, být to jen kvůli útratě, nebrali by za každou cenu konkrétní značku.Stačilo by jim "naftové SUV 4x4 do 1 mio"
Avatar - Nerez
2. 2. 2014 21:08
Re: Azijske Korejske auta
No, ono je třeba se na tvou myšlenku zaměřit trochu blíže..
Kolik % z prodávané elektronky není z Asie? Dnes si koupit telefon, kterej není od šikmooček prakticky nejde. O televizích platí to samý. To, že kdejaká věc kterou najdeš doma je made in China je holt blbá doba, nevybereš si.
Sám raději vždy sáhnu po Evropském výrobku, ale jsou věci, kde není moc na výběr.
Naštěstí, v automobilním průmyslu to ještě není tak zlé a je z čeho vybírat.
Avatar - _Karel_
1. 2. 2014 23:02
Re: Prostě
kdo tady diskutuje o škodovkách - kromě tebe. Bavíme se o zlodějině, ne že museli koupit škodu.Boha jeho.
Avatar - Pepa_007
1. 2. 2014 22:08
................
Koukám, že spousta diskutujících je rozzlobeno. Co s tím uděláte?
Jako ostatně každý obyvatel Čezka: NIC.
Nadávat v hospodě nad pivem umí každý.... . >:-[]
Avatar - _Karel_
1. 2. 2014 20:14
šakali?
dle tvé geniální konstrukce by zástupci státu v čez měli jezdit v rolsech. Neb čez je velmi ekonomicky úspěšný.
2. 2. 2014 16:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 2. 2014 16:48
Re: Prostě
Měl bych jeden skromný dotaz... kolik jste těch hrozných, nekvalitních Korejců skutečně řídil, že je můžete porovnávat se Škodovkou?

Děkuji :-|
2. 2. 2014 15:47
Re: Zase ta naklonena rovina
A ty běž do koupelny, podívej se do zrcadla, pak si vykloktej ústa a pak se teprve vrať a diskutuj věcně. Ale bojím se, že ti to nepomůže :'-( a nám taky ne :'-( Já naopak děkuji redakci, že nám takovýto článek ukázala. :yes:
3. 2. 2014 14:32
Re: Doufám, že jste věc oznámili na příslušná místa!
zavřít vošousta a všechny korupčníky z koreje!!!!!!!!!!
3. 2. 2014 11:26
ad santa fe
Teda já jsem překvapený, jak je to Sante Fe drahý. Já se o ty bláznivý korejce moc nezajímám, ale ta cena začíná někde na 900 tis. Kč, což mi teda jako přijde na hjondé hodně, když si vezmu, že za 927 je BMW X3 sDrive18d....
Avatar - twistedTSD
2. 2. 2014 22:12
Re: Myslím, že lesům by se to vyčítat nemělo.
SUV za milion ať klidně mají. Ale ne tímhle stylem.
2. 2. 2014 22:06
tam se švindlovalo vždy
Pokud vím, tak v lesy ČR se švindlovalo snad s každým VŘ, i když se kupovali propisky....vždyť čisté nebyly ani ty nákupy pro ty lesníky před třema lety, tak se nedivím.

Osobně si myslím, že za to jaký sviňárny tam dělají bych viděl možná tak maximálně roční jízdenku na MHD s tím, že by si polovinu stejně hradili ze svého, protože i to je pro ně moc.
Avatar - Vranis
2. 2. 2014 22:02
Niekedy mam pocit,
ze sa cesi a slovaci od seba vzdaluju, no staci precitat takyto clnaok a hned vidim, ze sme si stale velmi podobni ;-) tender za tendrom, a miliardy sa len tak stracaju :no:
Avatar - Bristol
2. 2. 2014 21:27
Re: Myslím, že lesům by se to vyčítat nemělo.
je to asi podobný zisk jako mělo ČSA když rozprodávalo majetek aby zakrylo ztrátu :yes:
Avatar - woody-alien
2. 2. 2014 21:08
Re: Doufám, že jste věc oznámili na příslušná místa!
Tak tyhle věci (obzvlášť na nižších úrovních) se dělají napříč politickým spektrem, co napříč, prostě ve spolupráci. Ten hejtman Šulc se mimo jiné proslavil tím, že když v Ústí vyhrála volby ODS s víc než 40% ziskem hlasů (jo, je to opravdu dávno) a mohla vládnout sama, tak prosadil, aby byla přizvána i ČSSD. Proč asi ? 4 roky nejsou dlouhá doba a až se karta obrátí......
2. 2. 2014 20:42
Re: korupce???
Mě se nelíbí ani jedno a rád bych žil v době, kdy by se nedělaly ani pochybné tendry jako tenhle na 30 aut, ani miliardové tunely á la Blanka. Pokud si manažeři nadiktovali, že když mají rozpočet na milion na služební auto, že chtějí nějaký SUV, proti tomu nic, ale já rozporuji to, že někdo připravil tu zakázku tak okatě, že z toho vychází jedno jedniý auto. A tohle zadarmo určitě nebylo...
Avatar - rohYpnol
2. 2. 2014 19:34
Re: Myslím, že lesům by se to vyčítat nemělo.
a co je to ta ziskovost? Že vykácím les a rozprodám dřevo??
Kdyby kraje rozprodaly nemocnice, tak taky budou v krutém zisku, ale je to zisk v pravém slova smyslu???
Avatar - rohYpnol
2. 2. 2014 19:28
Re: korupce???
ale přesně tohle je ukázkové smýšlení v naší společnosti. Vo co gou, vždyť jinde kradou ve větším 8-s 8-s

Ano, máš pravdu, ale takovýto přístup ukazuje na dokonalý rozklad naší společnosti. Tohle už nám vlastně přijde takové normální. A to je na tom to nejhorší ;-\ ;-\
Avatar - rohYpnol
2. 2. 2014 19:11
Re: Doufám, že jste věc oznámili na příslušná místa!
Ne, je to nesplnění § 45 odst. 4 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách :-!

Při určení předmětu zakázky nesmí příjemce uvádět (v oznámení o zahájení výběrového řízení, resp. výzvě k podání nabídky nebo v zadávací dokumentaci) požadavky nebo odkazy na obchodní firmy, názvy nebo jména a příjmení, specifická označení zboží a služeb, které platí pro určitou osobu, popřípadě její organizační složku za příznačné, patenty na vynálezy, užitné vzory, průmyslové vzory, ochranné známky nebo označení původu. Toto by vedlo ke zvýhodnění nebo vyloučení konkrétních uchazečů nebo určitých výrobků. Tímto pravidlem se musí příjemce za všech okolností řídit a jeho porušení je závažným pochybením, které může mít dopad na způsobilost celé zadané veřejné zakázky.
Avatar - _Karel_
2. 2. 2014 17:05
Re: Myslím, že lesům by se to vyčítat nemělo.
prodat naše dřevo by uměl každej. že se tam krade za bílýho dne se ví dávno.
2. 2. 2014 15:49
Re: Myslím, že lesům by se to vyčítat nemělo.
Tohle ale přece není o tom, jestli si zaslouží auta za milion nebo ne. Ať je mají, když na ně mají. Jenže je to státní podnik, na to nezapomínej. Čili na to přispíváme každý z vlastní peněženky. A to ti nevadí?!? Mě ano. A abys to chápal správně, se závistí to nemá nic společného.
2. 2. 2014 15:42
Re: Neplatný tendr
No jo, ale co když je do toho taky namočenej? Co pak? :-)
2. 2. 2014 15:42
Re: korupce???
Takže podle tvýho uvažování by bylo lepší držet hubu a krok? Protože se stejně všude krade?! To nemůžeš myslet vážně! To jsme tady dělali v minulosti desítky let. Zapomněls?! Btw, žil jsi vůbec v tý době? Podle toho, jaký i píšeš ve slově histerie, o tom silně pochybuji.
2. 2. 2014 15:18
Re: A už tady sveřepí šakali zavile vyjí.....
Naprostý souhlas :yes:
Avatar - Jirka.12345
2. 2. 2014 13:11
Re: Prostě
No on ten mindrák většinou vychází z vlastní neschopnosti, to co si pak koupí soused je už většinou podružné :-)
Avatar - rohYpnol
2. 2. 2014 12:04
Re: Doufám, že jste věc oznámili na příslušná místa!
:yes:
Ale v SUV nevidím až takový problém. Ten by nastal pokud by někdo splnil ostatní kritéria a byl vyřazen jen proto, že to jako že není SUV.
Každopádně je to nesmysl.
2. 2. 2014 11:53
Dustera a je
dal bych jim vsem Dustery 1.5 nafta a je. nepotrebuji takovyhle frajersky vozy
Avatar - jozephko
2. 2. 2014 08:29
Ak sú Česi a Slováci v niečom svetoví, tak v obchádzaní záko
Za komunistov bolo treba vedieť tancovať medzi vajcami a kľučkovať medzi paragrafmi. Táto schopnosť sa uložila asi priamo do génov.
Ak sa prijme zákon, okamžite sa nájde možnosti ako ho obísť.
Mimochodom toto by sa dalo výrazne eliminovať, keby podmienky každého väčšieho tendra museli byť odobrené napr. Najvyšším kontrolným orgánom, ktorý by skúmal najmä tzv. "ducha zákona". Je to právny termín v západnom práve často používaný, v našich končinách je však akurát na smiech.
Duch zákona hovorí o tom, čo chcel zákonodarca zákonom upraviť. A podmienky nastavené v opísanom tendri síce splňujú literu zákona, ale sú v rozpore s duchom tohto zákona. Už samotný tento fakt by mal byť dôvodom neplatnosti tendra.
Na Slovensku bola pred pár rokmi "populárna" kauza tzv. Nástenkového tendra (ktorá samozrejme vyšumela do stratena). Aby sa učinilo zákonu za dosť, podmienky tendra sa vyvesili na nástenku na chodbe ministerstva, kde ale bežní ľudia z ulice prístup nemajú. Ale zákon bol splnený - podmienky boli vyvesené. :-)
1. 2. 2014 21:58
Panaci so Statnych lesov takymto tabulkam rozumeju
Chcel by som vidiet ten mitingy, na ktorych ladili tender vo svoj obraz a bohorovne sa uskrnali.
To, ze v druhych maju cervene cisla ako Brno, tak to maju u *!!!
"Bratia", je to rovnaka pakaz, ako ta na Slovensku!
3. 2. 2014 14:30
Re: Azijske Korejske auta
Magnetofon má pravdu, z koree se dovážejí celé díly a jenom se tady montují, přitom kdyby se vybral dodavatel z evropy, výrobní cena by byla mnohem výhodnější...go zdravé tržní ekonomice go...
Avatar - Jirka.12345
2. 2. 2014 18:37
Re: Prostě
Ne, nezvykl, a pokud ti to připadá normální a zvykl sis na to, tak tě můžu jen politovat. Čím víc bude ovcí co umí jen souhlasně bečet tím hůř se s tím bude něco dělat.

A Ti zamindrákovaní, kteří chodí plivat pod články o jakýchkoliv značkách zůstanou tím čím jsou, jen pod tímhle článkem ta jejich hloupost lépe vynikne .
Avatar - Jirka.12345
2. 2. 2014 17:03
Re: Prostě
Ani jeden, zato vím kdo je zamindrákovaný chudák a to ten který potřebuje chodit plivat na nějakou značku pod článek který je o korupci.
Upřímně je mi jedno jakou značku auta si v LČR koupí, jen mě štve že za zmanipulovanou zakázku někdo dostane všimné a celé se to platí z daní, a jestli to má někdo jinak tak je nejspíš trochu divnej.
Avatar - rohYpnol
1. 2. 2014 21:05
Další perly
volant stavitelný MINIMÁLNĚ ve dvou osách ... No volant stavitelný ve 3 osách se opravdu v SUV jen tak nepotká >:-[]

zvláštní, že vyžadují parkovacího pilota, ale přitom by jim stačily jen zadní parkovací senzory...
3. 2. 2014 14:04
hujda a korupce
Tohle jsou normální praktiky korejců, všechny uplatit a podvést, obchodník korejec=podvodník!!! Doufám, že si za to půjde nějakej rákosník sednout, při takovém počtu odběru vozů najednou by cena měla být kolem 600 tis. jasný příklad podvodu a korupčního jednání!!! a takhle funguje celá firma hnujdaj.
2. 2. 2014 17:39
Re: Prostě
To sis, za téměř 25 let, stále nezvykl? Tak vezmi transparent a jdi změnit svět >:D

A co Ti zamindrákovaní, kteří chodí plivat pod články o jakýchkoliv značkách? Bez znalosti, jen se svojí kapkou jedu... nevadí?
2. 2. 2014 16:51
Re: Zase ta naklonena rovina
Každý kdo dělá v automotive ví, jak to má Škodovka s reklamou a propagandou v domovině vychytané... tak si taky vykloktej... a nebo radši "sundej růžové brýle" :no:
2. 2. 2014 16:43
Re: Prostě
A kdo je větší king, ten kdo si koupí za 400tkč Škodovku, nebo ten kdo si koupí za 400tkč Hyundai?

A jsem looser, když si pořídím Golfa Variant, který vychází v jistých konfiguracích levněji než Octavia?

Děkuji za rozhřešení...

:-O
2. 2. 2014 16:38
Re: ................
S takovým postojem jako máš ty to bude v téhle zemi stát za h*vno vždycky... :-!
2. 2. 2014 08:16
Re: Prostě
Nejlepší je mít mindrák ze sousedovy bazarové OI, v lepším případě OII... >:D >:D >:D
Avatar - Bristol
2. 2. 2014 11:28
korupce???
nechci aby to vypadalo že snad korupci schvaluji a hájím ji, ale tohle už je možná dost zbytečná histerie, na stavbách silnic či jiných projektů se prošustruje buhvíjak stamiliony až miliardy CZK, a tady se pouze kupují auta za ceníkové ceny výrobce, dost možná jim výrobce ještě napaří nějakou tu slevu, každý ví, že duo Sorento/Santa Fe při své velikosti a výbavě patří mezi ty výhodnější na trhu, tak jde je tedy problém...? Opravdu nevím...snad jedině z pohledu zda-li skutečně manažeři Lesů ČR potřebují SUV, ano asi by nepotřebovali, ale to je již na jinou diskuzi...
2. 2. 2014 08:13
Re: ................
Stačí, že je Škoda "angažovaná" všude jinde... samozřejmě je to díky její "kvalitě" :-|
2. 2. 2014 13:49
Zase ta naklonena rovina
Tenhle tendr asi nebude nejcistsi, ALE!

Kdyby se jednalo o tendr usity na miru koncernu, tak se to tady na acz neobjevi. Sam jsem se ucastnil desitek tendru na auta a muzu s cistym svedomim rict, ze tohle je prvni usity na korejce ktery jsem zaregistroval. Vetsinou je to prave usity pro skodovku (event. Koncern, protoze parametry maji stejne), kdy je dany limit objemu, vykonu a kroutaku tak presny, ze konkurence nema sanci.

To je stejne jako s tim clankem o 4x4 do snehu...celej clanek je jen jedna velka reklama na Oktavku. Jiny ucel ten clanek nema.

Tenhle koment rozhodne nema obhajovat VR Lesu CR, ani to ze to je pro korejsky pripraveny, to rozhodne ne, ale ma poukazat na to, ze nas acz kazdym dnem presvedcuje omtom, ze objektivita je u nich zarazena do slovniku cizich slov...
Avatar - Bubáq
1. 2. 2014 19:59
A už tady sveřepí šakali zavile vyjí.....
Ano, VŘ na auta by mělo mít mnohem méně zadávací detailů;
Ano, zadavatel by neměl užívat terminologii páně Vošického;
Ano, některé požadované prvky výbavy vypadají na první pohled jako provokace (pokud je zadavatelem státní firma).
Ale:
Lesy ČR jsou ekonomicky velmi úspěšná firma, a tak by předpokládaná cena na 1 vůz by měla být poměřena tímto ekonomickým úspěchem;
Lesy ČR mají svůj dozorový orgán a ten by se měl zajímat o regulérnost VŘ jako první.
Požadavek na bezpečnostní a komfortní výbavu vozů je snad u vedení státní firmy neoprávněný?

Jediný skutečný zádrhel vidím ale ve faktu, že zadavatel uvádí rámcovou cenu aut. To je zcela netaktické a zavrženíhodné. Už jen z toho důvodu bych rád slyšel hned v pondělí, že GŘ Lesů ČR tento tendr zrušil a že vypíše nový. Ve kterém dá šanci více firmám nabídnout minimální možnou cenu za maximální možnou výbavu kvalitních aut s prvotřídním a co možná nejlevnějším servisem.

Pozn. 1: že BMW nevyhovuje zadání tendru je hanbou BMW. A je to hanba překvapivá....
Pozn. 2: v takovýchto tendrech má Hyundai objektivní výhodu 5-leté záruky (zdarma). Ale nemusel by se jeho produkt tlačit tendrem tak okatě, že.
2. 2. 2014 10:09
Re: Dacia Duster
Duster je opravdu velmi dobré auto. Bohužel má vzhledem k závistivým kritikám autovebů placených konkurencí špatnou pověst. Neoprávněně.
1. 2. 2014 22:50
Prostě
manažment chce něco lepšího a nevěří škodovkou sponzorovaným autowebům, že škodovky jsou nejlepší. Já si také si myslím, že kupovat škodovku, která je už při uvedení na trh zastaralá, je nanic. Divím se diskutujícím, čím je škodovky upoutávají, čím? Zastaralé a drahé s nafixlovanými technickými parametry. Ve škodovkách jezdí většinou lidi z klecových odchovů (paneláky), kteří doma žiji namačkání v 3+1 a pak si koupí drahou škodovku, aby si zvedli své ego. Dobře bydlící lidé se po škodovkách nekoukají.
Avatar - Jaros71
3. 2. 2014 22:06
To je tedy bordel..stačila by jim Suzuki Grand Vitara!
Nevím , proč by Lesy ČR měli mít vozy za mega!
Možná 5 lidí z TOP managmentu..Ok.
Ale takhle tendenční tendr , ušitý korejcům na tělo?
Předpokládám , že nová vláda tohle zarazí! 8-s
3. 2. 2014 17:53
Re: ad santa fe
Nemusim, ja tady dva prezouvam, tak vim jak to vypada jak z venku, zevnitr i na napravach a uprimne nechapu co na tom stoji 900. To je jedno jak je to velky a vybaveny,porad je prasarna za to chtit prachy jako za premiove SUV.
Avatar - Nerez
3. 2. 2014 12:23
Re: Prostě
Rapid není stejná třída jak i30, Octavia není stejná třída jak i40. Proč toto srovnání?
Avatar - Nerez
3. 2. 2014 12:20
Re: Azijske Korejske auta
Ano, jsou věci, kde bych se Asie nebál. Ale je to právě Japonsko, kdo má ty vyjímky. Japonská auta jsou i pro mě na jednom z nejvyšších stupínků, hlavně poslední Mazdy :yes:
3. 2. 2014 11:28
Re: jasně
vždyť to ale jasná korupce...si to přečti ještě jednu. Navíc jedno Ti to být nemůže, pokud vím, tak je to státní nebo polostátní podnik, takže to platíš i Ty.
Avatar - Ronault.
2. 2. 2014 23:46
Re: Zase ta naklonena rovina
Ozval se člověk napojený na distribuci korejských aut, který to zde oficiálně přiznal... Aneb potrefená husa se vždycky ozve.
Avatar - Ronault.
2. 2. 2014 23:43
Re: Prostě
Tento "člověk" nemůže mít nikdy nic na mysli... nemyslí.
Avatar - twistedTSD
2. 2. 2014 22:08
Re: korupce???
Není to o nic méně neetická prasárna a zúčastnění nemají ve vysokých pozicích státního podniku co dělat. Tady není co řešit.
Avatar - Bristol
2. 2. 2014 20:47
Re: korupce???
v pořádku, bohužel občas se chybička vloudí, a nemyslel sem to jako pokus o flame...od toho jsou tu jiní :yes: ;-)
2. 2. 2014 20:44
Re: korupce???
A s tou hysterií, to ber jenom jako přátelský pošťouchnutí. Peace. ;-)
2. 2. 2014 20:29
Re: publicita
Samozřejmě že ne. Jak jsem psal na jiném místě v této diskuzi, tohle není až tak o těch třiceti manažerech, jako spíše o systému jako takovém. O tom (ne)úplatném úředíčkovi, který tu VZ připravil a dal na papír, jakož i o těch, co ji schválili.
Avatar - rohYpnol
2. 2. 2014 19:46
Re: Doufám, že jste věc oznámili na příslušná místa!
co máš z toho, když se teď nedávno předávalo myslím 20 nových sanitek pro Jm kraj Haškem a Zemanem (?), tak pro jistotu prokazatelně několik z nich bylo v provozu už myslím rok >:D >:-[]
Ale aby se předalo 20 nových sanitek (a ne jen třeba 10), tak se vzaly sanitky z běžného provozu, pěkně vypucovaly a předalo se 20 kusů 8-s 8-s 8-s
Nejhorší je, když se lidem lže :no: No průměrný plat je taky jedna velká lež 8-s
Avatar - rohYpnol
2. 2. 2014 19:25
Re: Vyberova rizeni
Pokuta pro státní podnik je naprosto bezzubé řešení, protože stát chce pokutu sám po sobě 8-s
Podstatné je, aby z takovéhoto postupu byly vyvozovány konkrétní odpovědnosti pro konkrétní osoby. A tím nemyslím jen nastrčené úřednické koně s tím, že ředitel, který to podepsal, vlastně o ničem nevěděl, protože to přece ani nečetl.
Avatar - rohYpnol
2. 2. 2014 19:13
Re: ................
proto jsem zmiňoval, že doufám, že to oznámili na příslušná místa... Já na to nepřišel, tudíž nejsem ten první, kdo by toto zjištění měl oznámit. Navíc je uvedeno, že případ dále sledují, takže bych předpokládal oznámení na příslušná místa.
Avatar - Jirka.12345
2. 2. 2014 19:06
Re: Prostě
když už tady plácáš tak si počti
[odkaz]
2. 2. 2014 17:36
Re: ................
Ano, špíny z ODS a špíny z TOP09... poslední špína (ČSSD) zůstává, ale určitě to nebude mít tak jednoduché, když její partner má stejně silný mandát... politickou dě*ku KDU nepočítám.

Za mnou s ČSSD nechoď :no:
2. 2. 2014 15:38
Re: a kdo by vyhral kdyby
Nebuď demagog. Klasický VŘ musí přece splňovat určitá zadání a parametry jsou od toho, aby se do nich nějaká skupina aut vešla. Ale nemůžeš přece myslet vážně, že když to takhle naroubujou na jedno jediný auto, že je to čistý, férový?!? Je to jasně uplacený a rozhodně z toho plynula malá domů pro nějakýho úředníčka, co to dal na papír.
2. 2. 2014 15:38
Re: Doufám, že jste věc oznámili na příslušná místa!
Tak splnění komplet kritérií je tu očividný problém. Nicméně požadavek na světlou výšku 185 mm některé zvýšené kombíky splní. Spíš to ukazuje, jak je autor nekvalifikovaný.

Když jsem článek četl a narazil jsem na řadový, tak jsem myslel, že se jim zachtělo šestiválcových BMW. Byť by se za ty peníze museli u BMW hodně snažit.
2. 2. 2014 15:36
Re: Ak sú Česi a Slováci v niečom svetoví, tak v obchádzaní
Je to smutné, ale bohužel pravdivé :'-(
2. 2. 2014 15:36
Re: Vyberova rizeni
Proč podezřelé. Od ředitele Lesů ČR by to bylo jediné možné a správné řešení, pokud z tohohle chtějí vyjít aspoň s trochu čistým štítem. Jinak doufám, že se do toho vloží Policie a Antimonopolní úřad a nebudou jim za to dávat směšný pokuty kolem 150 000 koriun jako dosud, ale napařej jim pálku v řádu milionů. A zodpovědné osoby za to pudou sedět!
2. 2. 2014 15:31
Re: Z toho je mi zle
Souhlasím. Spíš se pozastavuji nad inteligencí, rozuměj debilitou toho úředníka, co tuhle zakázku dostal na starost a připravoval podklady. Ten musí bejt úplně blbej. >:D
2. 2. 2014 15:29
Re: Tento článek, .......
Nesouhlasím. A děkuji redakci, že se věnuje i takovýmhle tématům a že nám je tady předkládá. Děkuji a jen tak dál! :yes: :yes: :yes:
2. 2. 2014 15:27
Re: Prostě
Proč sem pleteš Škodovky??? Tenhle článek a diskuze je snad o úplně jiným problému, všivárně, úplatkům atd.
2. 2. 2014 15:14
Re: publicita
Musely >:D Jako ať to do halíře rozdělí, kvůli rozpočtu, ale takhle je to postavené příliš okatě. Doufám, že se na to antimonopolní úřad vrhne a zatne jim tipec.
Avatar - petrumr
2. 2. 2014 09:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 2. 2014 00:45
Vyberova rizeni
Nejvetsim problemem takovych VR je stanovit parametry pokud mozno hned napoprve tak, aby vyhrala ta firma, ktera ma. A ty parametry nesmi moc bit do oci, aby to nekdo nenapadl. Coz se v tomto pripade proste nepovedlo.

Je samozrejme mozne VR pak bez udani duvodu zrusit, ale to uz je pak take podezrele.

A podobne samozrejme funguji vyberovky i v soukromych firmach, pokud jsou navazany na ruzne dotacni fondy. Vitez je obvykle znam predem, jde jen o to, jak to poresit s co nejmensimi problemy prostrednictvim spravne zadefinovaneho zadani uz v prvnim kole. Nehlede na to, ze 9 z 10 nabidek je mozne obvykle vyradit pro formalni nedostatky, protoze temer vzdy se najde nejaky drobny nedostatek a nesplneni zadani. Samozrejme, "viteznou" nabidku je pak nutne poradne projit a v pripade potreby upravit a doplnit tak, aby se pri pripadne kontrole nenaslo nic, co bylo v nesouladu.
Avatar - woody-alien
1. 2. 2014 23:20
Re: Doufám, že jste věc oznámili na příslušná místa!
No nekecám, oni ti nahoře jsou kolikrát úplně odtrženi od reality a dělaj tyhle věci hrozně diletantsky. Tohle ten pán opravdu řekl do novin, jak znělo přesné oficiální zadání nevím, ale tohle snad úplně stačí...
Avatar - _Karel_
1. 2. 2014 23:00
Re: Doufám, že jste věc oznámili na příslušná místa!
to kecáš :-O
Avatar - woody-alien
1. 2. 2014 22:27
Re: Doufám, že jste věc oznámili na příslušná místa!
Jo, to já si vzpomínám jak "elegantně" nakupoval sanitky hejtman Ústeckého kraje za ODS - pan Šulc. Do médií vyhlásil, že koupí Transportery. Někdo ho upozornil, že takhle ne, že musí být soutěž atd. Nevím jak přesně to pak formulovali, ovšem do novin v rozhovoru uvedl, že vyhlašují výběrové řízení na sanitní vozy - podmínkou je, aby byla použita platforma VW Transporter. >:D
1. 2. 2014 20:30
Podstata problemu
Podstatu problemu vidim kdyz uz, tak v pomerne vysoke cene. To, ze si vybrali konkretni auto, problem neni. Oni v tom budou jezdit a kdyz se vejde do rozpoctu, tak proc ne. Horsi by bylo, kdyby ten hyundai rozhodl jeden clovek, ktery ma vyberove rizeni na starost a ti manazeri by ho pak dostali rozkazem, ale pochybuji, ze by do toho nejaci vysoce postaveni manazeri nemohli mluvit. Vyberove rizeni vypisovat tehdy, kdyz o vitezi nelze rozhodnout hlasovanim. V pripade "spotrebniho zbozi" je to nejjednodussi.
Avatar - Ozzman
1. 2. 2014 20:17
Re: publicita
Já to neobhajuju, jen vysvětluju proč se to děje. A abys donutil topmanagera jezdit v Nivě.... To bych chtěl vidět na vlastní oči, sice by to bylo hezý, ale nereálný >:-[]
Avatar - Ozzman
1. 2. 2014 20:15
Re: publicita
No jasně že to ve státní správě platí napříč odvětvím :-) A je to postavené na hlavu..
Avatar - _Karel_
1. 2. 2014 19:42
Re: publicita
jo, to platí ve všech odvětvích.Utrať třeba i de.ilně v prosinci, nebo pak nic nedostaneš. U nás asi nejde nic bez extrémů ode zdi ke zdi.
3. 2. 2014 14:13
Re: Korejskej šrot..
máš úplnou pravdu, jako by jsi mi mluvil z duše, korejci mi svými prodejními praktikami připomínaj obchodníky co zvoní na zvonky :))) prodávaj šroty, už za nekřesťanské peníze a říkaj, že je to best, bych je vyhnal klackama zpátky do asie ať si ty šroty prodávaj tam
Avatar - Ozzman
3. 2. 2014 08:27
Re: Prostě
Ale to je právě ono, Kia/Hyundai je ve většině případů volba rozumem a peněženkou. Jak sem tu psal minule, málokdo by si při stejné ceně srovnatelných modelů vzal radši korejce. A nyní ti ještě do hry nevstupuje jen koncern vs korejci, ale máš tu další automobilky, Francouze, Ford, Italy, Opel.... Všichni mají své "koně" ve hře :-)

Osobně bych taky Oktávii (bavíme-li se o nižší střední, jak jste nastínili výše) nechtěl a to hned z několika důvodů:

1. Má ji každý, ano je to možná "hlavou proti zdi" ale to se mi nelíbí

2. Je přeceněná ( vadí mi, že si hloupí lidí z ní dělají BMW jejich světa) a v nové generaci ošizená (šetří se bohužel všude), nenabídne už tolik value for money jako předchozí generace. Jediná rozumná konfigurace vychází RS a to je pro mne momentálně finančně nedosažitelné :-) Na druhou stranu za její cenu mám auto střední třídy, což by pro mne bylo zajímavější než silný motor.

3. Osobně s koncernovými vozy nemám nejlepší zkušenosti i co se týče spolehlivosti, nýbrž tohle by jsem byl ochoten ještě risknout, protože dnes to je prašť jako uhoď napříč všemi výrobci.

Jediné plus bych viděl právě v nízké ztrátě ceny při následném prodeji a celkem líbivém vzhledu verze kombi, ale to je pro mne dost málo. I když jsem si vědom komplexních kvalit tohoto vozu a vesměs ho vnímám více než pozitivně, nechtěl bych ji (rozuměj nedal bych za ní své peníze):)
Avatar - aproximus
3. 2. 2014 03:06
jasně
měli by jezdit škodíkami yeti v holobytě s dýchavičnou jednadvojkou.. když chcou hnůjdaje, tak ať si je koupí, nevidím v tom nic divného. kdyby byl kus za dvě mega, to by opravdu zavánělo korupcí, ale takhle...
Avatar - Bristol
2. 2. 2014 20:46
Re: korupce???
ovšem že nebylo, ale poukazuji pouze na to, že pokud chtějí SUV této velikosti, tak těžko by sehnali levnější než tyto korejce, taky chápu že manažer státního podniku nechce jezdit ve Fabii nebo v Yetim... ;-) nebo v podobném autě za 400k

ani mě to není milé pouze poukazují na skutečnost, že někdo nás tu krmí ušmudlaným tendrem na auta za 30 mega a jinde nám denně mizí stovky milionů v mnohem nekalejších obchodech než je výběr služebních vozů...
Avatar - Bristol
2. 2. 2014 20:43
Re: korupce???
takhle jsem to vůbec nemyslel, měl sem na mysli všeobecnou hysterii(teď už to snad píšu správně) ve společnosti, která je živena hlavně médii a také stranami, které jsou zrovna v opozici

nesouhlasím s žádným typem korupce, ale vzhledem k tomu že korupce tu je a bude(nejsem naivní, že by se to nějaké vládě podařilo vymýtit...) ale když nutně musí být tak je milejší korupce typu: tak fajn potřebujeme 30 aut a přiklepneme ten tendr tomu, kdo nám něco dá do kapsy, my koupíme auta, která stejně potřebujeme a za ceníkovou cenu-všimni si, že ta auta rozhodně nejsou třeba 2-3x předražená jak se občas u některého nakupovaného zboží či služeb stává

průser by nastal v případě, kdyby těch 30 aut nakoupili jen tak(podobně jako těch pár hummerů pro MP) a pak by akorát stáli někde v garážích...ale to tu snad doufám nehrozí...
Avatar - Bristol
2. 2. 2014 20:35
Re: korupce???
ne za minulého režimu jsem nežil a jsem za to moc rád, bohužel každá doba má své mouchy, a ten, kdo si myslí, že dokáže korupci vymýtit uplně tak je buď populista a nebo hlupák ;-)

a nevím jak tobě, ale mně přijde lepší podivný tendr na 30 aut s jedinou chybou-že byl zadán na míru jednomu zadavateli, než tendr na tunel Blanka s víceprácemi v hodnotě více jak 1 mld. CZK a jeho dostavba je stále v nedohlednu :no:
Avatar - Jirka.12345
2. 2. 2014 19:49
Re: Prostě
Bohužel tvému nesouvislému textu nerozumím, tak alespon co jsem z toho pochopil.

Ne nejsem státní úředník, jen nejsem naivní a vím jak to chodí, mám několik známých ve vedení státních úřadů a jsme lidi takže se občas pochlubíme jak to chodí, jednoho zrovna nedávno nahradili protože nechtěl protlačit zakázku od sponzorské firmy jedné strany, bohužel důkazy nejsou tudíž neřešitelná situace.

Komu věřím a nevěřím je moje věc, nicméně tento článek nevyšel jen na ACZ viz můj odkaz o pár příspěvků dál. A je celkem jedno jestli se jedná o zakázku na 5 BMW za 30 mega, nebo 30 Hjondé za 30 mega, jde o to že zakázka je udělána pro určitého dodavatele což je špatně. Protože to už tady pak vůbec nepotřebujeme dělat nějaký výběrový řízení když se budou dělat jen pro určitou firmu chápeš ten rozdíl?
2. 2. 2014 19:18
Re: Prostě
jj,
koukam,ze jsi asi statni urednik-podle sebe soudim Tebe,ze ;-) ?TI bych sem moc netahal,tohle osazenstvo v CR spise je ku skode nez ku prospechu ww TI..Pokud by tendr byl vypsany tak,aby vyhral M-B/BMW nebo nekdo jiny z "drahych",asi bych se podivoval..Pokud je to napsano takto(a osobne neverim,ze se vejde pouze H/K-fakt veris acz?),tak v tom nevidim problem a urcite ne zlodejinu..Spise mi to prijde jako hon na carodejnice-pokud by uhnuli v parametrech,tak by se zase psalo,ze chteji luxusni SUV typu BMW atd..Takze spise doporucuji nadhled a sledovat vysledek nez dopredu delat zavery:-)..
Avatar - Jirka.12345
2. 2. 2014 19:01
Re: Prostě
Krade ten kdo udělal státní zakázku tak že je ušita na míru jen jedné firmě, nebo si snad myslíš že tam sedí nějaký fanoušek H/K ? Svatá prostoto to se totiž nedělá zadarmo. Pokud je zakázka dělaná na míru jednomu dodavateli tak je neplatná, víš o tom něco nebo tady jen tak plácáš.
2. 2. 2014 15:20
Re: Vypečená společnost
Z tohohle dvoucifernej růst neuděláš. Zpocenejch třicet auťáků. No ale zase, když dáš tam třicet SUV, tu třicet SUV, na konci roku z toho může být slušnej posun v rámci kategorie. A to se zase bude pan VV vytahovat >:-[]
Avatar - skejpa
3. 2. 2014 11:58
Re: Azijske Korejske auta
iPhone se taky montuje v číně a nikomu to tady nevadí. Japonská auta jsou špička a tímhle bys je házel do jednoho pytle...
A v neposlední řadě se musím pozastavit nad tím, že Hyundai i Kia jsou na tom technicky už celkem dobře, takže bych se nebál jejich zařazení klidně do lesů čr. Vadí mi však protěžování přes úředníky. Když to vyhrajou "sportovně", ať tam klidně jezděj. Ale korumpovat to ne.
2. 2. 2014 22:32
Re: Zase ta naklonena rovina
Tak on 2 a pul roku stary clanek asi nikomu neublizi, takze to jako obhajobu nepovazuju.
Kdyz Lesy pred cca 5 lety udelali tendr na miru pro Tiguana, ale vesel se jim tam i Hyundai, tak ho vyloucili...tenkrat to ale antimonopolni urad zastavil. Takze Nerez a Twisted snete dal, kluciiii...

Btw. Pred dvema lety byl ACZ svobodny web, kde se psalo ferove.... :-!
Avatar - Bristol
2. 2. 2014 21:24
Re: Zase ta naklonena rovina
vzhledem k tomu jaké procento zaujímá Škodovka či jiný koncern ve vozovém parku veřejných institucí v ČR tak nemám důvod nesouhlasit...protože náhoda to zcela jistě asi nebude... :yes:
Avatar - Jirka.12345
2. 2. 2014 17:13
Re: Prostě
Já tady zatím vidím jen exprty kteří pod článkem o korupci začnou blábolit nesmysly o Škodovce, >:D tj. asi mají nějaký problém, na korejce jsem tady žádné nadávky neviděl ;-)
2. 2. 2014 17:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hombre_71
2. 2. 2014 16:40
Re: publicita
Ty kdybys byl "manažer lesů" by jsi dobrovolně jezdil Ladou Niva, kdyby sis mohl koupit SUV za mega ?
2. 2. 2014 20:43
Re: Prostě
Uhodil jste hrebicek na hlavicku... pokud clovek nepreseda z lepsiho na horsi.

Jen mi do toho nezapada ta Skodovka. A hned reknu proc... pri cenovem porovnani (a to v dane kategorii resi spousta lidi, tedy tech co chteji za sve penize maximum) to vychazi vzdy lepe pro Hyundai... Rapid x i30... jasny vitez i30. Skoda Octavia III x i40... jasny vitez i40... pred odsouzenim doporucuji vyzkouset ;-)
2. 2. 2014 12:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 2. 2014 10:06
Re: Prostě
Hlupáku. Nepochopil jsi situaci. Článek je o tom, že parametry soutěže neodpovídají škodě-auto. O ničem jiném není, jen zastrašit firmy a ukázat jim, co je čeká když nekoupí škodovkářský křáp. Kdyby si koupili Superblba za 1,3M, bylo by vše v pořádku, protože Lesy jsou úspěšnou firmou a potřebují úspěšná auta.
Avatar - petrumr
2. 2. 2014 09:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 2. 2014 22:46
Re: ................
Spousta lidí to udělala u voleb... špíny jsou na pár let u ledu a šanci dostali noví lidé. Teď jen čas ukáže, zda to nebyl omyl (jako VV)... a jestli byl, tak už zbývá vážně jen emigrovat ;-)
1. 2. 2014 22:52
Re: ................
Přesně tak, jsou to jen závistivé hospodské řeči vyprovokované milovníky škodováckých rachotin.
Avatar - Bristol
3. 2. 2014 10:02
Re: korupce???
nad neetičností tady vůbec nepolemizuji... ;-) to je snad každému jasné, kdo má morální hodnoty alespoň trochu standartně postavené... :yes:
2. 2. 2014 20:31
Re: Vyberova rizeni
Přesně! :yes: Bojím se ale, že takhle to neskončí.
Avatar - rohYpnol
2. 2. 2014 19:39
Re: Doufám, že jste věc oznámili na příslušná místa!
Určitě si rád přečtu ten právní výklad, nicméně moc dobře vím, že právní výklad neznamená vůbec nic. Protože když je potřeba, tak se zvolí jiný právní výklad >:-[]

Jinak řečeno - každý si danou věc může vykládat různě. Takže asi tak ;-) Pak jen záleží, jak moc do toho kdo půjde a jaký soudce bude rozhodovat.

A věř mi, že pokud budeš chtít, tak v tomhle tenderu najdeš tolik chyb, až to hezké nebude. Teď nenarážím na konkrétnosti, ale i na obecné principy a zásady stanovování kritérií atp. Jestli někdo dokáže odůvodnit odůvodněnost kritéria na řadové uspořádání motoru, pak já jsem čínský papež...
2. 2. 2014 15:26
Re: Panaci so Statnych lesov takymto tabulkam rozumeju
To já bych ten mítink vidět nechtěl. Kdybych se tam nějakým záhadným řízením osudu ocitnul, pozvracel bych se z nich!
Avatar - KubikCv
1. 2. 2014 22:21
Re: SLOVO MANGER = HOSPODÁŘ
navrhuju si na MPZ CZ škrtnout C,protože tady je Zmr*istán
1. 2. 2014 21:53
Re: publicita
Presne ako za bolsevika. Pridelene, pripadne rozpoctovane koruny sa museli minut do haliera.
4. 2. 2014 08:37
Re: Azijske Korejske auta
To je vůůůůl >:D >:D >:D
Avatar - aproximus
4. 2. 2014 00:29
Re: jasně
ano četl, a dočetl jsem se, že je tendr někomu ušitý na míru. ale nepříjde mi nějak zvlášť k pohoršení, že chtějí pro management nakoupit 30 santafeček za 30 mega, když cena jednoho v plné palbě přesahuje milion korun. pokud chcou hyundaie proč ne. jasně, můžeme spekulovat o nějakém snížení ceny při "regulérní" soutěži nebo o úplatcích od korejců, aby byla soutěž vypsána tak jak byla vypsána, ale faktem je, že nějaká extrémní škoda (předražení) tady imho nevzniká..
3. 2. 2014 17:34
Re: ad santa fe
možná se zajdi podívat jak je Santa Fe velký, vybavený, zpracovaný a že už to není pekáč jako před 5 lety...
3. 2. 2014 13:45
Re: Prostě
Když si to přečtete znovu, tak to v textu najdete ;-)
3. 2. 2014 10:00
Re: Zase ta naklonena rovina
Bejvávalo kamaráde, ale teď už to dávno neplatí. Teď prostě už jenom nekoušu to, jak nám tady ACZ servíruje jednostranné informace...
2. 2. 2014 18:00
Re: Prostě
zlodejina ;-\ ?A kdo tedy konkretne krade?Tusis nebo jen placas?Divne je,ze uz maji vsichni jasno,jak se nekdo nejak? napakoval a okradl je..Jak uz bylo psano,predpokladana hodnota je informace dle zakona a dle pruzkumu trhu-urednicek projede weby potencionalnich dodavatelu a spocita maximalni hodnotu,za kterou nakoupi-to neni o cene jako takove..
2. 2. 2014 17:47
Re: Doufám, že jste věc oznámili na příslušná místa!
ach jo,
vetsinou jenom ctu a hledam pravdu,ale tohle uz je na mne moc;-(..Zadavatel ma pravo uvest konkretni obchodni znacku-pouze vzdy musi uvest neco ve stylu "obdobny jako"...Nemusi se rozepisovat,pouze uvede,jaky system/reseni je pro nej prijatelny a je na ostatnich,aby tomu prizpusobili svoji nabidku...Obecne,mne se ten tendr nezda nijak diskriminujici-naopak, vyjmecne mi prijde,ze zadavatel vi co chce...Kdyz si vzpomenu na VR na dodavku pocitacu na min.informatiky(vzpominate?),pri tel.konzultaci bylo receno,hlavne musi byt modro-bily s tim vyjizdecim necim(CD-ROM),tak tohle je brnkacka;-)..Jen vzpomente,neni to tak davno,kdy se cm na delku dohanely pridavnymi ramy:-)..
3. 2. 2014 07:14
Re: Prostě
Recenze jsem četl a jsou povedené :yes:

Vy na to ale koukáte z pohledu majitele firmy - vím, že nemusíte, ale zkuste to brát z pohledu obyčejného občana s průměrným platem... Hyundai a KIA kupují ve většině případů koncoví zákazníci... Ti, kteří se nechtějí nechat šidit v bazarech a mají omezený rozpočet. Takového zákazníka likvidita prodeje nezajímá, neb bude auto vlastnit 5-10 let a nakonec pravděpodobně zůstane v rodině. Koncový zákazník, dovolím si tvrdit, řeší, zda má dát za auto 300tkč, nebo za "téměř stejné" 350+ (i30 x Octavia III/Golf)
Další výhodou je pro zákazníka ona záruka... ten kdo si prošel negativní zkušeností s ojetinou, bude na záruce lpět...

A propo... já koncernem nepohrdám. Takový Golf Variant/Leon ST... paráda. každopádně mohu s rukou na srdci říct, že bych si už nikdy Škodovku nekoupil. Ne proto, že by byla špatná, ale proto, že je jí (neprávem) přisuzován napříč médii pomalu status prémie a od toho se odvíjí i její cena... a samozřejmě také díky nepřekonatelné propagandě napříč médii (toť můj názor).

Add: Pohrdám pouze některými místními diskutéry, kteří (vesměs) viděli Korejce maximálně za sklem autosalonu, když ho míjeli a pouze a jen kydají pod každou diskusí... 8-s (to není míněno na Vás)
2. 2. 2014 19:31
Re: Doufám, že jste věc oznámili na příslušná místa!
jj,to je jeden z paragrafu-ale jelikoz Vr je soucasti byznysu nasi spolecnosti,ver mi,ze to co jsem napsal je pravne podlozeno-zitra,az budu v praci,Ti poslu i prislusny dokument-nejsem si ted jisty,zda je to stanovisko UOHS nebo vyhlaska..Dulezity bod je,aby dodavatele nebyli diskriminovani-proto ta veta ve stylu "nebo obdobny"..Proste je povoleno,aby zadavatel misto sloziteho popisu napsal obchodni znacku nejakeho vyrobce,dle ktere definuje sve pozadavky-a ruku na srdce-ktery system je v dnesni dobe tak unikatni,aby jej vice mene ostatni vyrobci nebyli schopni okopirovat:-)?
2. 2. 2014 18:17
Re: Zase ta naklonena rovina
asi proto, ze tenhle tendr na 30 ks slavnostne vyhraje Korejec a tendr na na dalsi 300 vyhraje Skoda..
Ma omluva,melo to byt vyse..
2. 2. 2014 16:27
Re: Myslím, že lesům by se to vyčítat nemělo.
Tomu rozumím, nicméně jsem nenašel zmínku o tom, že by byl tento podnik dotován. Naopak mají 5 mld na účtech a 6 mld. odvedli do kasy v roce 2012. Pokud jsou dotováni, tak mají právo jezdit tak maximálně v Octavii a můj komentář bych nenapsal.
2. 2. 2014 11:07
Re: a kdo by vyhral kdyby
to si vedle jak ta jedle. oktavie VRSD
2. 2. 2014 08:57
a kdo by vyhral kdyby
jedinym parametren bylo - delka 4,6m?
2. 2. 2014 13:57
Myslím, že lesům by se to vyčítat nemělo.
Je to výdělečný podnik. Myslím, že snad dali do kasy 6 miliard korun poprvé v historii v roce 2012. Managment zodpovědný za tento úspěch si jistě zaslouží SUV za milion.
2. 2. 2014 12:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 2. 2014 23:04
Tento článek, .......
........stejně jako i diskuse pod ním, by se víc hodil na Novinky. ;-\
Avatar - Ozzman
1. 2. 2014 19:30
Re: publicita
Na druhou stranu je smutné to, že pokud si ty auta nekoupí, tak za rok dostanou míň peněz.... Pokud sníží výdaje a budou šetřit, nebudou mít další rok dost peněz i na něco užitčného... je to postaveny na hlavu, proto chápu, že kupují drahá auta (jen by to nemuseli dělat takhle okatě jednoznačně).... ;-\
1. 2. 2014 20:27
Re: publicita
A proč zrovna škodovku - protože je "česká". Proč ne Sportage, která by stála v rozumné konfiguraci půlku nebo Hyundai s delší zárukou?
Nemusí to být nutně kvůli korupci - mě by se taky líbilo jezdit ve služebním Sorentu a kdybych měl možnost ho mít díky šikovnému VŘ, nemusel by mi ani nikdo platit.
Avatar - flyboyeda
1. 2. 2014 21:16
No a co 30 SUV od Hyundai co je na tom
zase děláte z komára velblouda, 30 prodaných aut žádnou automobilku nezachrání, prodejce se trochu napakuje a co je na tom