Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Honda Vezel ze všech úhlů (+ video)

33 komentářů

Avatar - Stewee
Stewee
No trosku Ta poopravim, pre Hondu je zaujimavy trh Japonsko, USA, Brazilia, Rusko, Cina ... dlho dlho nic a az tak trapna Europa. Ano, z nasho pohladu sa nam kroky Hondy mozu zdat nelogicke, ale pre nu sme tak zanetbatelny trh, ze mi nemozme ovplyvnit strategiu, co kde kedu maju predavat. Treba si uvedomit, ze Vezel uz existuje a predava sa v Japonsku. Cize oni reaguju v spravny cas a na spravnom trhu a nie niekde v Europe, kde predaju par tisic kusov, co urobia za vikend v provincii Tokia. Skuste premyslat globalne a nie europsky uzkoprso, ze sme pupok sveta.
Avatar - Ham.
Ham.
Myslím, že šanci by Honda neměla. Celkem dlouhodobě a systematicky Evropu ignoruje no a evropský zákazník si na to už zvykl a naopak ignoruje Hondu. V Evropě je už za Mazdou nebo Suzuki, tedy těmi tradičně nejslabšími japonskými značkami, které ač malé, tak o Evropu pečují daleko více a třeba Mazdě se daří docela slušně. Honda má co chtěla, musí a asi i chce prodávat jinde a v Evropě už si moc nezahraje, protože ostatní Japonci a dnes už i Korejci dávno zabrali její pozice. Jestli je to dobré rozhodnutí nebo špatné nám může být celkem fuk, je to čistě věc Hondy. 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Chyba Hondy, že nechají Evropu tak dlouho čekat místo aby rychle zaujali pozici ve slibně se rozvíjející části trhu. Zvlášť když zde mají takovou tradici s CR-V.
Jirik_H
Slibně se rozvíjející část trhu, to jako Evropa? 😄
Evropa zdaleka není tak atraktivní pro výrobce jako Asie nebo USA. Je až třetí. A navíc v Evropě se málo vydělává, protože místní automobilky svou méně kvalitní produkci prodávají levně a automobilky s kvalitnější produkcí mají problémy. Protože velká část Evropanů upřednostňuje cenu před kvalitou.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Tak ono je to dnes hodne o cene, tzn. kde clovek vyrabi. Korejci to s fabrikama v CR a SR docela vychytali. Fabrika na zapade zrovna neni zadna vyhra. Pokud by se Honda chtela opravdu venovat Evrope, chtelo by to novou fabriku, idealne v CR >😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Co máte všichni s pupkem světa. Jen říkám, že kdyby včas přišel Vezel do Evropy, třeba by evropské prodeje zas až tak bezvýznamné nebyly. Drsně vypadající hatche jsou v Evropě rostoucí segment, kde ještě stále není velká konkurence a troufnu si říct, že Vezel by měl ambice patřit mezi tahouny evropských prodejů Hondy - podobně jako Kvaška táhne zdejší prodeje Nissanu. A netvrď mi, že nad tím by Honda jen mávla rukou!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ne, tím byla myšlena malá SUV/crossovery, kterým se zde začíná dařit...Evropa možná není největší trh, ale ani zanedbatelný...co se tyče cen, tvůj popis mi tedy na Evropu moc nesed+.
chrudoš
Velmi velmi líbivá, na CR-V jde vidět, že když se auto vzhledově podaří, dobře se prodává, pokud (logicky) pojmenují tento model podobně jako CR-V, budeme ho asi potkávat docela často, jsem na něj zvědavý
Avatar - Choochoo
Choochoo
Mluvim o 4-valci a hodne slusne technicky udelanem, jak je u Hondy zvykem. Mluvim o jednom z nejlepsich motoru co bude na trhu. Nemluvim o vylagrovanem 3hrnku po 100tis, co zere stejne jako 20 let stary 4-valec. 😉 Osobne jsem hodne zvedav na spotrebu.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Sam vis ze to nikdy nebylo, neni a nebude to same, ten vyvoj je nesrovnatelny
pargi
Zase mimo, to už zde ale nikoho nepřekvapí. EU je samozřejmě velice zajímavý, významný a objemný trh. Akorát nasycen. Pro novou značku téměř nemožné se protlačit vpřed, vládne zde nemilosrdné konkurenční prostředí, nabídka modelů snad ani nemá žádné skuliny a některé značky zde končí ne proto, že by tady chcípl pes, ale proto, že nemůžou prosadit své produkty.
Avatar - rimow11
rimow11
:yes: >😁
radek.cihelka@filmark.cz
to má kufr 😲
Avatar - Choochoo
Choochoo
Nevim jestli chyby dela Honda, ale loni mela zas rekordni prodeje a zisky. Pokud prodam vse v Japonsku a USA, tak proc se cpat nekam kde lidi davaji prednost 3hrnkum a jeste to oslavuji jako pokrok za peknych 300tis 😉
Avatar - Emel
Emel
...a sám tu horuješ pro 1.6biturbodiesel? Neodporuješ si trochu 😄?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
veru tak, japoncom niekedy tazko rozumiet, mohli v eu prekvapit a ziskat si zakaznikov na svoju stranu este pred prichodom inych malych konkurentov a ziskat cenny cas a pozicie na trhu a ich to vobec netankuje, ale aspon vidis ake postavenie ma eu trh vo svete, uz o eu o chvilu nik nezakopne.

take mondeo sa do eu tiez nehrnie , asi vieme preco, zdochol tu pes

a podla prognoz tento rok eu opat pojde do haja
_MT_
:yes: >😒]
Avatar - Choochoo
Choochoo
Rec byla o CRV, takze ten 9kvalt a to biturbo v breznu pristiho roku u CRV 😉
Snad prej i NSX, Type-R, HRV, Jazzik, proste brezen do Hondy vlezem >😁
Avatar - King
King
Nemysím, že by autíčka jako HR-V dostala 9stupňový automat. Sedm bude mít DCT v hybridu (pokud bude hybrid) a běžné verze, soudě alespoň podle vývoje v Japonsku a USA dostanou CVT s taktéž sedmi předvolenými stupni. Pokud Honda vyhodnotí Evropu jako problematickou pro plošné zavedení CVT (i když pokud se necukají v USA...), pak je otázkou, kam se vrtnout. Měničový 6AT je na menší auta trošku velký, leda přejít plošně na DCT. Fakt těžko říct, ale sázím, že 9AT bude mít výhradně Accord...
Avatar - Dinar
Dinar
>😁 >😁 na špici jste hlavně vy, hologramisti, v humoru. 😉
Avatar - Choochoo
Choochoo
Fakt jsem zvedav pristi rok na brezen. Je treba nasetrit, pac takovy vyber novinek asi nikdo jiny v Evrope nenabidne >😁
Avatar - Choochoo
Choochoo
Co nechape ta skupina hologramistu? Ze Honda patri skoro ve vsem na spici a akorat na Evropu kali v sortimentu a neni tu tykovy vyber jako u konkurence? To chape kazdy, je jen otazka cemu clovek dava prednost, jestli kvalite nebo kvantite 😉
Avatar - King
King
Není to až taková záhada. To auto prostě nemají kde vyrábět. Do Evropy půjde produkce z Mexika, kde ještě nezačala, proto je USA a Evropa zatím bez "HR-V".
Avatar - Dinar
Dinar
Může být, faktem je, že z pohledu Evropana je Honda už delší dobu nezajímavá. Já jsem s tím srozuměn, problém je, že většina hologramistů pořád nechápe realitu.
Avatar - Dinar
Dinar
😄 :yes:
Avatar - Ham.
Ham.
Jj, nejlepší je, že když se tady objeví cena aut na US trhu (bez ohledu na značky), tak všichni křičí, že v Evropě se automobilky na zákaznících pakují a v US jsou auta za hubana (což sice úplně není pravda, protože US ceny jsou vždy bez všech daní, ale v globále s tím lze souhlasit) na druhé straně Honda na EU kašle, protože se tady nedá vydělávat.
Šéfe, někde se nám vloudila chybka. 😄
Jirik_H
Evropa není příliš výdělečný region, to je vidět na více číslech. Honda by musela do Evropy investovat. Při velikosti Hondy si taková firma udělá analýzu, kde má investovaný jen vyšší návratnost. Evropa prohrává. Toyota má jinou velikost, má jiný přístup. Mazda hledá, jak nebýt ve ztrátě. Honda nikdy nebyla ve ztrátě a má jiný přístup k byznysu.
Avatar - Dinar
Dinar
Vše, co říkáš, sedí, včetně závěru ve smyslu, Honda na Evropu kašle, zákazníci to přijali a kašlou na hondu. Blábolení o Brazílii je v tomto kontextu zcela mimo. Na druhou stranu, co se týká tohohle Vezela, Brazilce třeba zaujme, do Evropy ať to snad ani nevozí.
Avatar - Emel
Emel
No jasně, jak je na tom H, tak je všechno v pořádku, i když je to jinak to samé.
Avatar - Ham.
Ham.
Na druhou stranu Honda snad byla jedna z prvních japonských automobilek, která postavila továrnu v Evropě. Nejsem historik, ale Swindon je dost starý a několikrát se do něj investovalo při modernizacích. A jeho problém byl, že často neměl co vyrábět, pamatuji si doby kdy ho na čas zavírali nebo organizovali různé dlouhé celozávodní dovolené. A matně vzpomínám, že někdy v roce 2008-2010 snižovali celkovou výrobní kapacitu z nějakých 200-250 tis aut na 100-150. Takže hlavní problém bude spíš to portfolio modelů než továrna v Evropě.
Avatar - standajlk
standajlk
R4? To spise R1, i kdyz tam to oznaceni r/v/l/flat uz nebude hrat roli
chrudoš
1,6Biturbo a 9 kvaltů, před 10 leti scifi, dnes trend 😄 ta honba za papírovou spotřebou nás jednou zabije...za 5 let tipuju 0,8 R4 quadraturbo s vypínáním 3 válců...
Avatar - Choochoo
Choochoo
Hodne bude zajimavy prichod noveho dieslu 1,6Biturbo s 9kvaltem pri faceliftu CRV na jare 2015. Jaro 2015 bude hodne zajimavy 😉