631 tis za 180CDI je OK a 685 tis. za 200CDI so solidnym motorom je uz nezmysel?! Divne uvazovanie, ale budiz.... Okrem toho, dynamika 180CDI je na mestsku a primestsku prevadzku dostatocna. Ak nemas prostriedky na silnejsiu motorizaciu, riesenie je lahke - nekupuj si Mercedes. :-!
Chápu o čem mluvíš, protože v roce 1982 jsem si přivezl MB 240 D (W115 - tedy žraloka) s divokými 65ti PS, takže prázdnou Avii a dokonce i embéčko jsem dokázal hravě předjet. Hůř na tom byli tenkrát ti, kteří sehnali jen 200 D. 55 koní v autě se zhruba 1400 kg opravdu dlažební kostky nevytrhávalo.
Souhlasím. Spotřeba dieselů u Mercedesu není jen na papíře. Po městě jezdím s A 220 CDI... včera jsem kolem půlnoci po Ostravě najezdil 50 km se spotřebou 4,8 a to jsem nejel žádný eco závod.
jsem si byl vyzkoušet ve verzi 180 cdi aut. a nikomu bych nepřál ten pocit, když sedíte v mercedesu s plynem na podlaze a auto se rozjíždí dynamikou nákladního vozu.. jedním slovem tragédie. Silnější motory už sou zase s nesmyslnou cenou.
Ano.
I přes neohromující výkon to pokládám za nejlepší auto, z těch asi 40ti, co jsem kdy měl. (A byly tam třeba Integrála, Sierra Cosworth, Fiat 500F, Citroën 11BL, Mirafiori, Uno fire i D nebo teď, na stará kolena, BMW 545i)
Já máme výborné reference o třídě "B" c CDI 200. Také kolem 5 litrů. Také je jisté, že motor 1,8, odvozený od 2,1, doplatí na spolupráci s Renault-Nissan group. Na druhou stranu, Mercedes dodá nemalé množství dieselů o objemu 2,1 do Infiniti, kde je tato motorizace jasně nejdostupnější, prodeje tedy budou dobré a vyplatí se to.
No a protože 2,1 v Euro 6 díky SCR bere cca o 10% méně paliva, a je dělaný jak na příčnou tak na podélnou zástavbu, menší odvozený motor ztrácí smysl.
Navíc Mercedes bere od Renaultu i 1,6 a tím je to zabitou úplně. Nu což, je to pragmatické řešení. Co je pod kapotou řešíme pouze u nás.