Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz A 200 CDI a A 220 CDI nově s pohonem všech kol

Diskuze (9)
Třída A je prvním z kompaktních Mercedesů, který dostane kombinaci turbodieselu s pohonem všech kol.

Dieselová osmnáctistovka se po třech letech chystá do automobilového důchodu. Zatímco ve slabším provedení s 80 kW (obchodní označení 180 CDI) ji nahradila stejně výkonná patnáctistovka převzatá od Renaultu, silnější 100kW verze (200 CDI) přejde na větší objem 2,2 litru. Tak tomu je již od představení crossoveru GLA, nyní stejnou změnou projde třída A.

Dalším modelem se zvětšeným motorem 200 CDI bude A 200 CDI. Od března se objeví v cenících jako klasická předokolka a nově i s pohonem všech kol jako A 200 CDI 4Matic. Parametry motoru zůstávají nezměněny, tedy 100 kW a 300 N.m. Kombinovaná spotřeba klesne z 4,6 na 3,9 l/100 km, verze 4Matic vykazuje 4,6 l na 100 km. V obou případech se hodnota spotřeby týká dvouspojkové převodovka 7G-DCT. Novinkou je též splnění emisní normy Euro 6.

V zájmu zvýšení účinnosti a snížení emisí motor dostal upravený pohon příslušenství, nová ložiska vačkových hřídelí v hlavě a vyvažovacích hřídelí v bloku, pístní kroužky s nižším třením, hliníkové písty a nově též senzory expanzních tlaků.

Stejných inovací se dočkala i výkonnější verze 220 CDI. U ní kombinovaná spotřeba klesla ze 4,4 na 4,0 l/100 km. V třídě A se také dočká premiéry v kombinaci s pohonem všech kol, model A 220 CDI 4Matic bude v kombinovaném cyklu vyžadovat 4,6 l/100 km. Modernizovaný motor bude od března pohánět také B 220 CDI a CLA 220 CDI.

Mercedes-Benz A - technická data a ceny dieselových motorů
MotorA 160 CDIA 180 CDIA 180 CDI BEA 200 CDIA 200 CDI 4MaticA 220 CDIA 220 CDI 4Matic
Převodovka6M (7DS)6M (7DS)6M6M (7DS)7DS 4x47DS7DS 4x4
Zdvihový objem [cm3]1461146114612143214321432143
Válce/ventily4/24/24/24/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/2750-400080/400080/4000100/3600-4000100/3600-4000125/3400-4000125/3400-4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1]240/
1700-2500
260/
1750-2500
260/
1750-2500
300/
1400-4000
300/
1400-4000
350/
1400-3400
350/
1400-3400
Max. rychlost [km/h]180 (180)190 (190)190210 (210)210220217
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,8 (14,1)11,3 (11,6)11,3- (9,2)9,28,28,2
Komb. spotřeba [l/100 km]3,8 (4,0)3,8 (4,0)3,6- (3,9)4,64,04,6
Cena man. [Kč]555.000,-575.000,-587.487,-629.000,----
Cena 7G-DCT [Kč]611.817,-631.817,--685.817,-810.700,-798.600,-877.250,-

Třída CLA přináší další dvě novinky. Nabídka se rozšíří o podvozek s komfortním nastavením a benzinový dvoulitr CLA 250 bude nově umět pracovat v režimu chudé směsi. Díky tomu klesne kombinovaná spotřeba z 5,8 na 5,4 l/100 km.

Diskuze (9)
Avatar - C30AMG
12. 2. 2014 23:44
Komfort
Komfortni podvozek je to, co nevycvalane CLA postradalo. Ze by se z neho stal klasicky Meda?
9. 2. 2014 11:45
Re: tuhle nádheru..
Ano.
I přes neohromující výkon to pokládám za nejlepší auto, z těch asi 40ti, co jsem kdy měl. (A byly tam třeba Integrála, Sierra Cosworth, Fiat 500F, Citroën 11BL, Mirafiori, Uno fire i D nebo teď, na stará kolena, BMW 545i)
Avatar - WinDiesel
9. 2. 2014 11:42
Re: tuhle nádheru..
Já máme výborné reference o třídě "B" c CDI 200. Také kolem 5 litrů. Také je jisté, že motor 1,8, odvozený od 2,1, doplatí na spolupráci s Renault-Nissan group. Na druhou stranu, Mercedes dodá nemalé množství dieselů o objemu 2,1 do Infiniti, kde je tato motorizace jasně nejdostupnější, prodeje tedy budou dobré a vyplatí se to.
No a protože 2,1 v Euro 6 díky SCR bere cca o 10% méně paliva, a je dělaný jak na příčnou tak na podélnou zástavbu, menší odvozený motor ztrácí smysl.
Navíc Mercedes bere od Renaultu i 1,6 a tím je to zabitou úplně. Nu což, je to pragmatické řešení. Co je pod kapotou řešíme pouze u nás.
Avatar - WinDiesel
9. 2. 2014 11:33
Re: tuhle nádheru..
Mám pár známých, kteří těmito vozidly stále jezdí ............ A pořád dobrá důstojná přeprava z bodu "A" do bodu "B".
Avatar - WinDiesel
9. 2. 2014 11:32
Re: tuhle nádheru..
Pokud nemáš na 220 CDI nebo na 200 CDI, nemáš ani na 180 CDI a lžeš si z kapsy.