Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v lednu 2014: Trh rostl o 13,0 %, Škoda o 20,7 %

Domácí automobilka Škoda Auto zaznamenala nejlepší lednový výsledek za posledních deset let. Překvapila však také Dacia.
Zpět na článek
11. 2. 2014 15:12
11. 2. 2014 15:59
11. 2. 2014 20:49
11. 2. 2014 15:18
11. 2. 2014 15:22
11. 2. 2014 15:40
11. 2. 2014 15:58
11. 2. 2014 16:08
11. 2. 2014 16:11
11. 2. 2014 18:02
11. 2. 2014 16:12
11. 2. 2014 16:14
11. 2. 2014 17:34
11. 2. 2014 20:31
11. 2. 2014 22:13
12. 2. 2014 07:51
12. 2. 2014 11:43
11. 2. 2014 16:49
11. 2. 2014 17:05
11. 2. 2014 17:36
12. 2. 2014 10:57
12. 2. 2014 11:47
11. 2. 2014 17:19
11. 2. 2014 16:04
11. 2. 2014 16:41
11. 2. 2014 17:13
11. 2. 2014 19:55
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
12. 2. 2014 10:42
Avatar - 3_diamanty
11. 2. 2014 14:24
ta v poradi posledna tabulka vyzera zaujimavo
kia pred vw , docela cumim :yes:

vyborne si vedie aj dacia a vzhladom na celkove pocty predanych aut aj toyota :yes:
Rozbalit vlákno
13
11. 2. 2014 14:26
Re: ta v poradi posledna tabulka vyzera zaujimavo
A co je na tom divného? Že levnou Kiu soukromé osoby upřednostní před drahým VW? >:D
11. 2. 2014 15:06
Re: ta v poradi posledna tabulka vyzera zaujimavo
A nebo že levnou "kompaktní" KIU a HYU upřednostní lidi před stejně drahým "malým" vozem z MB :-)
11. 2. 2014 15:23
Re: ta v poradi posledna tabulka vyzera zaujimavo
A na to máš tabulku kde? >:D
11. 2. 2014 17:52
Re: ta v poradi posledna tabulka vyzera zaujimavo
No prave v tomto clanku... ;-)
11. 2. 2014 17:53
Re: ta v poradi posledna tabulka vyzera zaujimavo
A která to je? >:D
Avatar - KANKUNEN
11. 2. 2014 14:35
Re: ta v poradi posledna tabulka vyzera zaujimavo
Nic si z toho nedělej, moje soukromé vozidlo je papírově firemní.
Avatar - 3_diamanty
11. 2. 2014 14:37
Re: ta v poradi posledna tabulka vyzera zaujimavo
takych je kopec, tu ide o nieco ine ;-)
Avatar - twistedTSD
11. 2. 2014 15:16
Re: ta v poradi posledna tabulka vyzera zaujimavo
Hlavně tu někteří hlásali, že nebýt firem, rozdrtí Škodu Hjondé a tabulka soukromých prodejů by vypadala úplně jinak...Tak zase jednou nic. :-!
11. 2. 2014 15:24
Re: ta v poradi posledna tabulka vyzera zaujimavo
Někoho to snad ani nepřekvapí! >:D
11. 2. 2014 15:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 2. 2014 17:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
11. 2. 2014 20:00
Re: ta v poradi posledna tabulka vyzera zaujimavo
Tak jasně, že odlišná je. Chtěl jsem říct, že k nějakému převálcování a výměně pozic, která v diskusích zmiňována byla, zřejmě nedochází.
11. 2. 2014 17:54
Re: ta v poradi posledna tabulka vyzera zaujimavo
Porad se najde dost sebetryznitelu, co daji prednost uzovkam z MB :-!
11. 2. 2014 14:41
Vyvezená vozidla
Je zajímavé, že nikdo neřeší vozidla, která prodejci na pár dní zaregistrují na RZ a potom vyvezou :-(. Na SDA již tato data nejsou veřejně přístupná. To by vypadal trh v ČR trochu jinak.
Rozbalit vlákno
27
Avatar - 3_diamanty
11. 2. 2014 14:46
Re: Vyvezená vozidla
ta cela stranka SDA sla ako u vas vravite do "kopru", skoda. Mal som tie statistiky rad podobne aj u nas na slovensku kedysi na ZAPSR sk bolo vsetko pekne dostupne, teraz uz nie. Boh vie preco je zrazu vsetko utajovane a pred tym to 10 rokov nikomu nevadilo, divna doba. S.rat take statistiky, skoda, nestoji za to sa nad tym certit
Avatar - WinDiesel
11. 2. 2014 16:29
Re: Vyvezená vozidla
Nešla do kopru, jen si musíš data koupit. Shromažďování dat něco stojí ........
11. 2. 2014 20:44
Re: Vyvezená vozidla
Ked je to take narocne, rad tie maily s cislami od importerov prevezmem aj ja. Uz to skompletovat do jednej tabulky zaberie snad aj 10minut.
11. 2. 2014 22:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 2. 2014 23:16
Re: Vyvezená vozidla
Tak to objasni, zjavne s tym mas osobne skusenosti.
12. 2. 2014 03:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 2. 2014 12:03
Re: Vyvezená vozidla
Takze nevies, len kecas. Nic ine som necakal.
12. 2. 2014 15:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 2. 2014 16:26
Re: Vyvezená vozidla
Stupidne vyhovorky.... cely ty.
12. 2. 2014 16:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 2. 2014 17:56
Re: Vyvezená vozidla
O com to zase blabolis? Ci cielom tvojej prvotnej reakcie bolo ukazat, aky si dolezity?
Ved sa predved, oprav ma a dokaz ze som blby, mas moznost; no zatial si opakovane predviedol iba stupidne narcisticke keci, tvoj pravidelny vyron a ukazku svojej blbosti.
12. 2. 2014 18:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 2. 2014 18:43
Re: Vyvezená vozidla
Na seriozne odpovede si mal 4 pokusy, zakazdym si vypustil iba vyron a stupidnu vyhovorku, ako opakovane terez.

"Doporucuji ti starat se o vlastní výrony. " preco sa tym sam neriadis?
Njn, chcel si byt chytry, lenze si akurat .....
12. 2. 2014 19:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 2. 2014 21:16
Re: Vyvezená vozidla
Je to nezmyselna vymena, len preco si ju zacal?
Sic kazdy ma svoje potreby.
Opakovat hlupe vyhovorky nemusis; je od zaciatku jasne, ze vysvetlenie nemas.
12. 2. 2014 21:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Stefič
12. 2. 2014 23:38
Re: Vyvezená vozidla
Gilgite, ty jsi fakt nekonečnej kus naprosto neuvěřitelnýho debi*la...Všechno víš, ale nic nám neřekneš... Ty tajnůstkáři jeden
13. 2. 2014 00:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 2. 2014 01:27
Re: Vyvezená vozidla
Jaaj, tak teba toto nabudilo na start? V tom pripade si dopln do slovnika slovo 'nadsazka'. Budes to v zivote potrebovat.

Je uplne sumak odkial tie cisla pochadzaju, v tom pointa prispevku vobec nebola; premna zamna nech su aj na nastenke predajne.
13. 2. 2014 05:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 2. 2014 09:52
Re: Vyvezená vozidla
Nech ti je do buducnosti na uzitok, ó malinký Gilgite.
Avatar - Ham.
11. 2. 2014 15:07
Re: Vyvezená vozidla
Čísla jsou známá a není na nich nic zajímavého, svědčí jenom o tom, že určité modely se vyplatí kupovat za české ceny a prodávat následně za vyšší ceny třeba v Německu.
Výběr z reexportů za leden:

Škoda 265ks 6%
VW 209ks 16%
Ford 1113ks 54%
Dacia 118ks 19%
Renault 93ks 25%
Peugeot 47ks 8%
Opel 6ks 2%
Toyota 5ks 1%
Seat 145ks 36%
Mazda 19ks 11%
Fiat 81ks 62%
Avatar - Bristol
11. 2. 2014 16:06
Re: Vyvezená vozidla
ford 1113 ks...? :-)
Avatar - Ham.
11. 2. 2014 16:20
Re: Vyvezená vozidla
Ano, nejspíš důsledek dobrých cen Fiesty u nás a skutečnosti, že je to nejprodávanější mini v Evropě a tudíž zájem šedých dovozců o levně nakoupené kusy u nás a vývoz do západní Evropy je enormní.
Avatar - Bristol
11. 2. 2014 16:26
Re: Vyvezená vozidla
ford prodal za leden necelých 700 aut...tak jak mohl mít 1113 reexportů...?
Avatar - Ham.
11. 2. 2014 16:36
Re: Vyvezená vozidla
Sorry překlep, 54% platí, v kusech je to 369 aut.
13. 2. 2014 16:27
Re: Vyvezená vozidla
Čísla jsou zajímavý, ale jaký je to zdroj. Tipoval bych u VW podstatně víc. U nás novýho Golfa na silnici nepotkáš, ale kamiónů s nima jezdí dost.
11. 2. 2014 15:04
No konečně...
je tady tabulka, která odráží (alespoň částečně) realitu běžných českých lidí... :-!
Rozbalit vlákno
3
11. 2. 2014 16:54
Re: No konečně...
Suhlasim. Inac stale neviem pochopit, ktory model od Hy tak klesol, ked ma Hy oproti minulemu roku polkes o -1,3%, ale predaje i30 vzrastli o 35%!!!!, a rastli i predaje i40 (treti v segmente). [odkaz]
11. 2. 2014 17:55
Re: No konečně...
To jsou ty "kupecke" pocty tvurcu tabulek ;-\
Avatar - Ham.
11. 2. 2014 20:50
Re: No konečně...
To je celkem snadno vysvětlitelné, především se propadla i20 z loňského druhého místa na páté (proti loňsku se dostaly před ní Fiesta, Sandero, Ibiza) a poklesla o 36%. A pokles má i ix35, tu proti loňsku předběhly CR-V, Duster i Sportage a menší propad měla i ix20 (z 255 na 234).
Avatar - dal
11. 2. 2014 15:12
počty
Nějak vám to nesedí Seat má mít soukromé 170 ks.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
11. 2. 2014 15:45
Re: počty
Podle podkladů, co má redakce k dipozici, nemá...
Avatar - Choochoo
11. 2. 2014 15:59
Re: počty
No a kolik ma soukromich tedy? Asi byto chtelo dopocitat a doplnit
Avatar - dal
11. 2. 2014 20:49
Re: počty
Celkové počty - firemní = soukromé nebo se pletu?
407 - 237 = 170
Avatar - petrumr
11. 2. 2014 15:18
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - petrumr
11. 2. 2014 15:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
11. 2. 2014 15:58
Re: renault
Tohle je jako jedna z mála věcí co píšeš pravda. Ford s Renaultem se draly o druhé místo importéra ještě s VW a neni to tak dlouho. To Ford masově prodával Fusiona a Renault Megany a Clia.

U Renaulta to bude dnes zpusobeno zastaralostí modelové řady a Ford čeká na Mondeo.. a co si budem povídat, Focus je sice fajn, ale nejlevnější rozhodně neni a tam útočí Škoda Rapidem.
Avatar - Bristol
11. 2. 2014 16:08
Re: renault
ford příšel o Fusiona a Focus III taky není takový hit jako předchůdce...ale i tak jsou čísla Fordu docela dobrá, na rozdíl od Renaultu...

Ford oproti lednu 2013 narostlo o pěkných pár procent a relativně dobře se zabydluje v top 5
Avatar - Ozzman
11. 2. 2014 16:11
Re: renault
Jenže mu pomáhají hlavně fleetové prodeje.. V soukromém vlastnictví je až na 9. místě... to není zas tak příznivé.

Focus prostě neni levný (když se bavíme o nejake rozumné motorizaci) a tam má konkurenci levnějších vozů.
11. 2. 2014 18:02
Re: renault
Jenže Ford má brutální reexporty (54%, viz výše), takže to zas taková sláva není.
Avatar - abacus
11. 2. 2014 16:12
Re: renault
Renault predával masovo akurát Tháliu. Tvorila cca 50 až 70 % predajov, potom Fluence.
Skončením predaja Thálie prešli kupci zrejme k Dacii.
Renault tak aspoň skončí s nálepkou predajcu lowendu (lowcostu) a možno začne skutočne v Čechách i na Slobensku predávať autá.
Avatar - Ozzman
11. 2. 2014 16:14
Re: renault
Na to by potřeboval Megana IV a Lagunu IV... snad brzy přijdou.
Avatar - abacus
11. 2. 2014 17:34
Re: renault
Laguna už prichádza po funuse. Objaví sa zrejme vo Frankfurte. No už dnes sú jej predaje tristné. cca 18000 ks na Európu je prepadák. Ak na Lagunu nasadia masku zo súčasného Clia nič dobré v tom nevidím. Posledný dizajn, ktorý produkoval Renault mi sedel z čias P. le Quémenta - 5-dverový Megan so "sexy zadočkom", Scenic a nebyť kontroverznej funkcie "dvojdverové MPV" Avantim-u, by v štandardnom prevedení mohol byť snáď úspešnejší.

Mégan stráce tak isto nie práve málo. Prepustil svoje miesto Octávii.

Zdroj:
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
11. 2. 2014 20:31
Re: renault
velmi dobra stranka. perfektne tabulky dakujem ;-)

taketo nieco robim rucne v exceli kde si porovnavam predaje v eu podla segmentov, usetrilo mi to kopec babraciek do buducna, krasna stranka :yes: este raz moc dik :yes: presne taketo nieco som hladal, pecka neuveritelne
Avatar - Ozzman
11. 2. 2014 22:13
Re: renault
Tomu se už říká masochismus >:D
12. 2. 2014 07:51
Re: renault
Vidíš, a to bolo uznalivých slov a pochvál, keď Le Quémentovu avantgardu nahradili menej polarizujúcim a "komerčnejším" dizajnom... Dnes sú Renaulty kvalitnejšie, spoľahlivejšie, majú dizajn, ktorý sa páči - a napriek tomu výsledky tomu to nie je ono.
Myslím, že zákazníci od Renaultu priekopnícky dizajn očakávajú.
Čo sa týka Avantimu, bola to proste vlajková loď, zložitá konštrucia niektorých uzlov, drahé materiály, nezvyklý dizajn... Naň sa nedá pozerať z komerčného pohľadu.
Avatar - abacus
12. 2. 2014 11:43
Re: renault
Tvorba Le Q. je tvorbou minimalizmu povedzme s presahom do futurizmu.
Je zaujímavé, že minimalistická tvorba u Renaultu sa nazýva "avantgardná" zatiaľ čo minimalizmus, prípadne funkcionalizmus u Audi, či VW je tu považovaný za "nudný".
Zrejme by si niektorí ľudia mali utriasť pojmy.
Považovať Avantime za vlajkovú loď ? To mohli snáď len u Renaultu. Zvyklosti európanov, či američanov ( v podstate celého sveta) nikto nezmení. Vrcholom ponuky vždy bola limizína.
Francúzi veľmi často svoje produkty postavia viac do roviny umenia ako na to, na čo to má slúžiť. A netýka sa to len automotive. Technické riešenie, funkčnosť a s tým sa snúbiaca reálna použiteľnosť sa stráca. Auto je produkt, ktorého prvotnou funkciou je zabezpečenie mobility a nie umelecké dielo.
Osobne vidím problém Renaultu ( povedzme i PSA, Fiat), že sa veľmi snažia presadiť dizajnom ( z veľkej časti "umením" ), no už zabudli, že to umenie vychádza z jednoduchých zásad, pravidiel a čistoty. [odkaz] [odkaz]
R. Megan v dnešnej podobe: "tlsté" priam až obscénne tlsté. Možno pokus o návrat k barokovým postavám. Neustále sa meniaci dizajnový smer, bez jasnej línie. Kam to ďalej smeruje?
Ľúbivý dizajn ? Kde je ?
Predaje? kde sú ? Pred 5-timi rokmi predával Renault v Európe 1,2 mil áut. Dnes 0,8 mil.
Najväčšími odbytovými trhmi ( po domácom trhu a Nemecku) je Rusko, Brazília a krajiny Afriky. Opäť lowend, lowcost, často modely Dacie so znakom Renault.
Snaha strhnúť zo seba nálepku predajca lowcostu je veľká, ale pravda je tam vonku - v uliciach.
11. 2. 2014 16:49
Re: renault
Současné nízké prodeje Renaultu v Čechách jsou důsledkem minulých prodejů Thalie a marketingu zaměřeném na cenu. Thalia se u nás nikdy neměla prodávat. Ale ani tak by to asi nebyla žádná sláva. U nás stejně kromě koncernu a korejců nikdo nic neprodá.
Avatar - abacus
11. 2. 2014 17:05
Re: renault
No lenže i nákupy u Korejcov sú v 90% percentách o najnižšej cene. Zrejme pôsobí faktor "domácej" značky. A tiež Topper sa snaží... >:D
11. 2. 2014 17:36
Re: renault
A to je právě ten problém. Renault u nás začal lákat zákazníky na cenu a ztratil ty bývalé. A ti, kteří šli po ceně odešli ke korejcům. Přitom v době, kdy byl Renault v ČR úspěšný prodával za minimálně stejné ceny jako VW. Nyní už jsou u nás Clio a Captur docela drahé
a nikdo je nekupuje (na ceny od... bez rádia a klimatizace už taky nikdo neskočí). Přitom v Evropě bylo třeba v prosinci Clio na druhém místě a Capturu utekla TOP10 o 200 registrací.
12. 2. 2014 10:57
Re: renault
Jenomže oni Korejci už dávno nejsou nějak extra levní. Za nižší ceny u nás koupíte v pohodě třeba Francouze nebo Fiaty...
Avatar - abacus
12. 2. 2014 11:47
Re: renault
+- je to jedno.
Renault - Kia - Hyndai vo väčšine to začína a končí na nízkej cene. (myslím tým oblasť SK, CZ).
Avatar - pumpkin
11. 2. 2014 17:19
Re: renault
Myslím že by u nás pomohol aj lepší marketing a hlavne lepšia komunikácia so zákazníkmi.
Avatar - leone
11. 2. 2014 15:24
no konečně !!!!!!
...no konečně rozbor , který dává nějaký smysl,..
za prvé, ...3/4 nových aut kupují firmy
za druhé......kupní síla obyvatel cca 1/4,
za třetí... a v té skupině ( která jediná nabizí tvrdou realitu kupní síly !! ), jen nepatrný náskok ŠKODY pře Hyundaiem,.. ;-)
Rozbalit vlákno
26
11. 2. 2014 15:25
Re: no konečně !!!!!!
A teď se zamysli, jestli máš jásat nebo se škrábat na hlavě. ;-)
Avatar - Choochoo
11. 2. 2014 16:01
Re: no konečně !!!!!!
Nemas to jedno? Obe zivi ceske lidi ;-)
11. 2. 2014 16:02
Re: no konečně !!!!!!
To ovšem nelze obecně vůbec tvrdit. ;-)
11. 2. 2014 17:03
Re: no konečně !!!!!!
Jedni živí, druzí je dřou na krev za (co jsem slyšel) hodně směšný peníz...
11. 2. 2014 17:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 2. 2014 18:47
Re: no konečně !!!!!!
Tu poslední větu můžu jen kvitovat.
Neříkám, že je tam někdo drží, ostatně tak to máme všichni ;-) Jen vidím rozdíl v tom, jak platí Škoda a jak Hyundai :-)
11. 2. 2014 18:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 2. 2014 08:53
Re: no konečně !!!!!!
jESTLI NĚKDO NECHCE PRO hYUNDAI MAKAT A HYUNDAI SI KUPOVAT, TAK PROSTĚ A JEDNODUŠE NEMUSÍ :-)
12. 2. 2014 08:53
Re: no konečně !!!!!!
Kurňa já píšu jak Kylie - zas*raný CapsLock >:D >:D
Avatar - Katikakus
12. 2. 2014 09:24
Re: no konečně !!!!!!
A co tlacitko Editovat? ;-)
12. 2. 2014 12:59
Re: no konečně !!!!!!
No vidíš jak mně to vykolejilo >:D
Avatar - Katikakus
12. 2. 2014 09:25
Re: no konečně !!!!!!
Mas naprostou pravdu. Opravdu nechapu, proc si nekdo mysli, ze je tam v te fabrice nekdo drzi nasilim. :-O
12. 2. 2014 15:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Katikakus
11. 2. 2014 18:03
Re: no konečně !!!!!!
Filipe, opet ty tve stupidni nazory. Copak tam nekdo nekoho drzi nasilim? Premyslej, pokud mas cim, nez zase placnes nejakou tu svou blbost.
11. 2. 2014 18:45
Re: no konečně !!!!!!
Snažíš se mě urazit, bohužel jsi až moc primitivní a za klávesnicí děsný tvrďák a odborník na posuzování ostatních, abych si to bral osobně. Prosím, jen více tvých reakcí na mě :-) Alespoň se nebudu nudit :-)
Avatar - Katikakus
11. 2. 2014 21:40
Re: no konečně !!!!!!
Na me se nezlob, ja te v dobrem upozornuji, aby sis příště dal větší pozor.
Avatar - white label
12. 2. 2014 00:23
Re: no konečně !!!!!!
Hlavně, že zrovna tvé diskusní názory bývají naopak mimořádně oduševnělé. Nechceš těm lidem fundovaně poradit kam mají v tomto regionu, při současné míře nezaměstnanosti, jít. "Premyslej, pokud mas cim, nez zase placnes nejakou tu svou blbost."
Avatar - Katikakus
12. 2. 2014 05:16
Re: no konečně !!!!!!
Zjisti si, kolik je bezna delnicka mzda v tomto regionu a pak to srovnej s tim, co plati korejci. A znovu opakuji - nikdo tam nikomu zeleznou kouli nebo retez na nohu nemontuje, takze mluvit o dreni na krev je bud projevem neznalosti nebo naproste hlouposti, diskusni placale.

Tady mate ty i filip neco ke cteni: [odkaz]

A pokud by i presto nekdo citil, ze ma navic, staci hejbnout p*deli: [odkaz]
12. 2. 2014 15:06
Re: no konečně !!!!!!
Zřejmě jsi objevil Ameriku, že nám tu pořád opakuješ, že tam nikoho nedrží. Víš, ona nás Ústava České Republiky chrání, nikdo nesmí být nucen , na to má každý Čech právo ;-)

Já ani netvrdím, ať tam dají výpověď. Jen zdůrazňuji, za jaké peníze pracují v Hyundai a za jaké ve Škodě. Navíc v Nošovicích jsou nucené přesčasy a dělníci z toho rádi vážně nejsou viz. [odkaz] )
Reálné platy jsou úplně jinde než jak je psáno v tvém článku, proč? Protože tam včetně bonusů je 27500,- hrubého a to všech zaměstnanců (dělníci, odborníci, vedoucí a management dohromady a z toho je průměr těch 27 500,-)
Ve Škoda Auto je průměrný plat na dělnické pozici 32 000,- (viz. tvůj odkaz)

Komentář na jednom fóru zaměstnanců Hyundai Nošovice:
Plat:
operátor2 18 700 hrubého + docházkový bonus + prémie těch 18 čistého to hodí
Viz. Hyundai.phorum.cz

Katikakusíku, "staci hejbnout p*deli", ne? :-)
Avatar - Ham.
12. 2. 2014 16:39
Re: no konečně !!!!!!
To co píšeš je pravda, ale není to nic specifického pro Škodu a Hyundai. Když Škodovka postaví montovnu v Ostravě tak tam bude platit plus mínus stejně jako ten Hyundai. Když telco operátor staví call-centrum v Praze tak musí zaplatit také vyšší mzdy než když jej postaví třeba v Šumperku. A když postaví VW nebo Hyundai fabriku v Belgii tak musí počítat s úplně jinými mzdami, nesrovnatelně vyššími než v Boleslavi. Tak to prostě je a vždycky bude, není na tom nic k divení ani zkoumání. Samozřejmě vždycky je něco za něco, pracovní síla v Německu je sice drahá jak sviňa, ale také vysoce kvalifikovaná. V Indii jsou náklady dolar za kus na den, ale kvalita je také patřičně, no řekněme tomu odpovídající.
12. 2. 2014 16:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Katikakus
12. 2. 2014 21:02
Re: no konečně !!!!!!
Filipe, precti si, co ti napsal dole Ham, neni k tomu potreba nic dodavat. Proto jsem ti psal, abys srovanl platy na delnickych pozicich , ktere jsou u jinych zamestanavatelu v tom samem regionu. Zapni konecne hlavu.

To "hejbnout p*deli" jsi evidentne nepochopil.
Avatar - abacus
11. 2. 2014 16:15
Re: no konečně !!!!!!
Myslíš si, že keď si SZČO kúpi auto na firmu (IČO), tie mu spadli z neba?
Kúpna sila obyvateľstva sa nehodnotí iba schopnosťou kúpiť si auto.
11. 2. 2014 17:02
Re: no konečně !!!!!!
Nepatrný náskok to určitě není :-) 151 vozů (např. Toyota prodala 158 vozů do soukromých rukou) má ŠKODA navrch a vzhledem k tomu, jak masivní má Hyundai reklamní kampaň, tak to je rozdíl veliký...

Určitě by bylo velmi zajímavé, jak to ve výsledku je, když Hyundai rozpočítá náklady na reklamu mezi těch 484 aut. :-) (samozřejmě za reklamu za leden)
11. 2. 2014 18:07
Re: no konečně !!!!!!
Potíž je v tom, jak bys klasifikoval služební auto, které člověk dostane k soukromému použivání, tedy spíš jako zaměstnanecký benefit (tzn. není to referentské auto). Koupí to firma, ale reálně to používá spíš člověk pro soukromé účely.

A pokud řekneš, že jde spíš o soukromé auto (což charakterem spíš je), jak to budeš sledovat?
11. 2. 2014 18:59
Re: no konečně !!!!!!
když se odečtou reexporty, tak bude Škodivka patrně až za Hyundai
Avatar - Bristol
11. 2. 2014 16:04
PO/FO
konečně redakce vyslyšela četné výtky a pustila do éteru registrace FO a PO...v případě FO najednou dominace Škody není tak jednoznačná, na druhou stranu, PO nic jiného něž škodu pomalu nekupují... ;-)
Rozbalit vlákno
0
11. 2. 2014 16:41
Má to logiku
Lze jen konstatovat, že dominance Škody není vůbec překvapivá. Automobolka, jež před 20 lety prodávala 1 model - Felicia, a to ještě na bázi Favoritu, má dnes v fortfoliu 7 modelových řad , takže zákazník si může vybrat nejen z těchto 7 řad , ale také mnoha dalších variant - kombi, scout, RS ... Že je Škoda úspěšná dokazuje nejen u nás, ale také prodejními výsledky v Evropě, Rusku, Číně a Indii.
Každý může potvrdit, že i na prodeji ojetého vozu ztratíte u Škody nejméně, servis najdete na každém rohu. Co je mě osobně dost pozitivní je designový přístup jak k exteriéru tak i k interiéru škodovky. Vše je jak má být, člověk sedne do vozu a vše má pěkně po ruce. Design je předvídatelný, přitom relativně nekomplikovaný , líbí se a když ne, tak je uživatelem akceptovaný. Auto i po řadě let vypadá dobře (kdo by u O1 poznal, že byla v prodeji již v roce 1996). V tom vidím velké pozitivum oproti různým designovým experimentům Japonců, Korejců nebo i Francouzů.
Tak jen popřát Škodě mnoho dalších úspěchů ! :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Katikakus
11. 2. 2014 16:52
Re: Má to logiku
Snad bys necekal, ze u nas bude nejprodavanejsi nejaky frantik nebo ital?
Je pochopitelne, ze se Skode dari, je tady doma. Stejne to vypada i v jinych zemich, kde jsou vyrobci aut na domaci pude.
11. 2. 2014 17:13
TABULKOVÝ TRIP
Velmi chválím redakci za horní článek. Kdo už umí čísla, jistě se mnou bude souhlasit, že takovéto informace čistí v garážích vzduch, rozšiřují obzory a vůbec garážové povědomí.

U korporátních aut ohromuje umístění BMW. Pravdou ovšem je, že nevidět do třiceti sekund na silnici nějakou pětku, začíná být člověk nervozní. Pětka je trefa :yes:

Je fajn, že naše krásná Škoda drží relevantní a elitní čísla jak u podniků, tak u nepodnikajících občanů. U populace je to pochopitelné a u podniků je to silně inspirativní. Nikdo totiž nekouká více na optimální koupi z hlediska ceny a užitných vlastností jako podniková sféra.

Osobně by mě u "občanské" tabulky zajímalo, jaké je rozvrstvení zájmu o dané modely aut podle věku a podle vzdělání. Tohle ovšem je obtížně zjistitelné. Nevím též, zda tabulka shora (nazvaná soukromá) do sebe pojímá též osoby samostatně výdělečně činné, tedy jak tu vznešeně říkáme - podnikatelé a svobodná povolání.

Každopádně - BRAVO TABULKY :yes: :-!
Rozbalit vlákno
19
11. 2. 2014 18:07
Re: TABULKOVÝ TRIP
...rozvrstvení zájmu podle věku a vzdělání >:D
To jsou zase perly...

Teoreticky by to zjistit šlo, přeci jen při objednávce/sepisování kupní smlouvy prodejce opisuje údaje z OP, vypovídající hodnotu by to ovšem mělo nula celá prd. Míra inteligence totiž bohužel není přímo úměrná výši a počtu titulů (jak jsem se mnohokrát průkazně přesvědčil).

Poslední tabulka jasně ukazuje, na co zákaznící slyší - tradice a dostupnost servisu (Škoda), záruka (Kia, Hyundai), cena (Dacia, Peugeot?)...
11. 2. 2014 18:13
Re: TABULKOVÝ TRIP
A chceš tvrdit tedy co? Asi spíš raději nic, že?

Nebudeš přece stavět svůj názor na tom, že soused, kterej ti šlápl na kuří oko, je hňup a shodou okolností za to může jeho vysokoškolskej titul. >:D

Samozřejmě nějaká úměra mezi dosaženým vzděláním a inteligencí je. Což je ostatně prokázáno mnohými výzkumy v populaci. Že se najdou výjimky, to je zcela jasné, ovšem nelze na nich stavět žádné dalekosáhlé závěry. Výjimky totiž vlastnosti celku nepopisují. ;-)
Avatar - rohYpnol
11. 2. 2014 21:10
Re: TABULKOVÝ TRIP
Úměra mezi dosaženým vzděláním a inteligencí BYLA, tak je to správně. Resp. přirozeně je stále i dnes, nicméně mnohem slabší.
Dříve bylo vysokoškolsky vzděláno cca 20% obyvatelstva, dnes cca 50%. K čemu to vede? EU si myslí, že k vyšší vzdělanosti národa, podle mě k degradaci vysokoškolského vzdělání. Mít titul už dnes neznamená vůbec nic. I naprostý idiot vysokou školu vystuduje, pokud ví, kam se přihlásit. Např Karel Engliš atp...
Ano, i dříve se stalo, že titul získal naprostý pablb a naopak přirozeně inteligentní člověk třeba šel na řemeslo. Koneckonců VŠ nedává inteligenci, ale vzdělání. Stejně jak může být nevzdělaný blb, tak může být i blb vzdělaný. Ale degradace vysokého školství je podle mě přímo děsivá a je to jeden z prvopočátku rozkladu naší soudobé společnosti. Ale to už je od auto hodně daleko a je to na jinou debatu.
Avatar - dal
11. 2. 2014 21:15
Re: TABULKOVÝ TRIP
Např. takový Jossalito je přímo ukázkový případ vzdělaného blba. >:-[]
Avatar - rohYpnol
11. 2. 2014 21:20
Re: TABULKOVÝ TRIP
k tomu se přidávat nebudu, na urážení tu jsou mistři jiní. Ne každé označení blbem je ale urážka, to se z druhé strany musí uznat.
Avatar - Ozzman
12. 2. 2014 11:01
Re: TABULKOVÝ TRIP
50% obyvatelstva má VŠ?! >:D Wow... tak to nevim v jaký zemi, ale v ČR rozhodně ne...

SLDB 2011 : 1 117 830 Vysokoškoláků tzn: 10,71%..... :-! (Celek 10 460 830 obyvatel)
Při vývoji, jaký byl nastolen od roku 2001 odhadem lineárního trendu dojdeme k výsledku 11,73% VŠ vzdělaných obyvatel v roce 2014.

Jediné, v čem máš pravdu je, že nárůst je velký.
Avatar - Ham.
12. 2. 2014 11:32
Re: TABULKOVÝ TRIP
:yes:
Ani v EU to není zdaleka 50%, celounijní průměr a to jen mezi lidmi ve věku 25 až 64 let je 27% (v celé populaci je to pod 20%).
Avatar - rohYpnol
12. 2. 2014 17:14
Re: TABULKOVÝ TRIP
ok, % jsem o něco přestřelil. Ale Ozzman napsal zcela něco jiného. Je totiž logické, že když vezmu obyvatelstvo průřezem, tak všichni až do věku cca 26 let logicky nemají VŠ vzdělání. Takže logicky každý druhý nemůže být VŠ vzdělaný. Proto ty čísla ze SLDB hovoří o zcela jiném ukazateli než jsem měl na mysli já.

Nicméně zpráva z r. 2008 "...Podle letošní zprávy má terciální vzdělávání v Česku 15 % obyvatel ve věku 25 až 34 let. „Zatímco jak v zemích OECD, tak v zemích EU, je to přes 30 %. ...". Tedy přestřelil jsem, není to 50, ale 30 %.
Avatar - Ozzman
12. 2. 2014 17:32
Re: TABULKOVÝ TRIP
Nevymlouvej se :D, napsal si že je tu 50% vysokoškolsky vzdělaného obyvatelstva. Na to sem ti oponoval, že nemáš pravdu a upřesnil sem tvou myšlenku výpočtem a malou prognózou z těchto dat >:D To je jako napsat, že jsem dnes vydělal 12.... čeho? tisíc? stovek? jablek? >:D
Prostě si to napsal špatně. Ano, ve věku 25-34 let je procento vyšší, ale je to sotva 30% (27tušim?). Nicméně je třeba vzít potaz taky to, že mezi Vš vzdělání se počítá i Bakalář, který při minulém sčítání nebyl tak rozšířen (rozuměj, že do té doby byla většina plnohodnotných VŠ programů studována bez tohoto mezistupně). Proto také došlo k tak velkému zvýšení počtu Vš absolventů..... na bližší zkoumání by se měl rozlišovat Vš absolvent 1. (Bc), 2. (Ing, Mgr....) a 3. ( Phd...) stupně.
12. 2. 2014 20:06
Re: TABULKOVÝ TRIP
On Roháč docela dost často píše blbosti, jen to balí do pěkných slov, bohužel, kdo ví a zná, tak je mu to akorát tak k smíchu,. ;-) :yes: :yes:
Avatar - rohYpnol
13. 2. 2014 15:59
Re: TABULKOVÝ TRIP
ty se opět chytáš slovíčkaření a myšlenky ti zcela unikají. Tradice >:-[] 8-s
Avatar - rohYpnol
13. 2. 2014 15:58
Re: TABULKOVÝ TRIP
ale však jsem uznal, že jsem přestřelil, ne? Co víc bych měl napsat?

S tím Bc. máš sice pravdu, jenže jen polovičatou. Dříve (tím myslím opravdu dříve) totiž Bc. nebylo vůbec, tedy ten, co dnes je Bc. (tedy VŠ), by dříve měl SŠ nebo vyšší odbornou (tedy SŠ vzdělání). Ten nárůst tedy není dán jen změnou statistiky, ale i změnou vzělávání.
Avatar - rohYpnol
11. 2. 2014 18:54
Re: TABULKOVÝ TRIP
rozvrstvení podle vzdělání? Vzdělání neznamená vůbec nic zásadního z pohledu příjmů (ale ano, mírnou souvislost určitě najdeš). Kdejaký úspěšný podnikatel sotva vychodil střední, spousta vzdělaných lidí dělá za naprosto směšné peníze...

Pokud bys chtěl vidět nějaké výrazné rozvrstvení, pak to bude ne podle vzdělání, ale podle OBORU vzdělání, resp. lépe řečeno OBORU PODNIKÁNÍ/ZAMĚSTNÁNÍ. Jedno staré pravidlo totiž praví, že žádná práce sice není lepší nebo horší než ta druhá, ale je práce jing a jang.

Někdo pracuje a je v balíku, jiný pracuje a sotva vyžije. Tak to dnes chodí. Bohužel? Bohudík? To každý vidí podle toho, jestli je jing nebo jang :-!
Avatar - 3_diamanty
11. 2. 2014 19:36
Re: TABULKOVÝ TRIP
jing v TCM neexistuje len jin ;-)

jin-jang [odkaz]
Avatar - rohYpnol
11. 2. 2014 19:44
Re: TABULKOVÝ TRIP
díky za korekci pravopisu.
Avatar - 3_diamanty
11. 2. 2014 22:05
Re: TABULKOVÝ TRIP
tu nejde o korekciu pravopisu, vela ludi si bezne mysli ze je to jing-jang a ja neviem preco

pozname v tradicnej cinskej medicine ( TCM ) element yin a element yang ( v cinstine ) v slovencine to oznacujeme ako: jin - jang

ziadne jing jang, to nie je ziadny ping pong ;-)
12. 2. 2014 08:01
Re: TABULKOVÝ TRIP
Ještě jedou děkujeme za korekci rohYpnolova pravopisu. Schávlně, jestli bude dík následován ještě dalším (delším, zbytečnějším) příspěvkem.
12. 2. 2014 11:39
Re: TABULKOVÝ TRIP
Na poruchu erekce to stejně nemá vliv.
[odkaz]
Avatar - Ozzman
12. 2. 2014 08:01
Re: TABULKOVÝ TRIP
Dovolím si s tebou do jisté míry nesouhlasit.
V něčem máš určitě pravdu, ale když vztáhneš počet všech dejme tomu lidí s VŠ a vypočteš jejich průměrný plat, vždy bude vyšší, než těch s výučním listem i přes ty šikovné podnikatele. Bohatství je v naší společnosti rozděleno víceméně rovnoměrně, jak mezi Vysokoškoláky, tak mezi ty se základkou. Zde hraje roli hlavně ta nejčetnější skupina lidí, která se bude nacházet v průměru. Tato skupina bude mít vyšší příjem než stejná nejpočetnější skupina s nižším vzděláním.

Kvantita ovlivní kvalitu :-)
Avatar - rohYpnol
11. 2. 2014 18:27
K-O-N-E-Č-N-Ě
Jsme se dočkali čísel pro FO a PO a za to dávám ACZ olympijské zlato :yes:

Konečně tak došlo na má slova o opodstatněnosti pohlížet na firemní klientelu jiným pohledem. Kolik diskusních ohňů tady kvůli tomu plálo, kolikrát jsem byl mnohými osočován za nesmyslnost takovéhoto dělení... Kolikrát tu mnozí přesvědčovali, že pojem firemní klientela neexistuje >:D >:-[]

A hle, náhle tu máme čísla jak na zlatém podnose.

Bravo ACZ :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
11. 2. 2014 18:46
Čech 2x jinak
Zatímco u firemních prodejů je na 1 prodaného Hyundaie rovnou 6 Škodovek a i takový VW má citelný náskok, pak u soukromých osob panuje zcela jiný svět.

O tom, že by snad firmy nakupovaly zcela iracionálně a dráž než musejí, to každý ví, že vedle vozů pro TOP management a vedle státních nákupů asi nebude pravda.

O tom, že soukromá osoba bude nakupovat zcela bez rozmyslu zřejmě taky nebude diskusní pře. Jak je to tedy možné?

Buď soukromá osoba vybírá mnohem více srdcem a nehledí na omezující firemní požadavky. To by ale znamenalo, že Škoda zdaleka není českým snem... >:-[]

Koneckonců na 6 Škodovek téměř 5 Hyundaiů? To vůbec není špatný výsledek... Pro Hyundai >:-[] A kdo by před pár lety řekl, že na dvě Škody se prodá jedna Dacia?

Myslím, že leden má hned tři vítěze:

Škoda u firemní klientely :yes:
Hyundai a Dacia u soukromníků :yes: :yes:

Příznivci koncernu zřejmě chytají zvýšený tlak, ale prodeje Hyundaie jsou téměř na číslech Škody, pokud vybírá člověk svobodně a nemusí se podřizovat firemnímu diktátu. Prazvláštní. Zahraniční trhy jsou mnohem barvitější a Hyundai dosahuje jen zlomku podílu v ČR. Nesouvisí to tak trochu s tou ne-obnovou vozového parku v ČR >:-[] 8-s ?

Není se čemu divit, životní úroveň u nás odpovídá prodejům. Tabulka soukromých osob je zrcadlem pravdy. 3. místo Dacie je úspěchem pro Dacii, ale naprostým zoufalstvím Čechů :-!
Rozbalit vlákno
22
11. 2. 2014 19:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
11. 2. 2014 19:12
Re: Čech 2x jinak
však s tím se počítá ;-) jak vidíš, žádný argument proti, jen dislike >:D >:D
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
11. 2. 2014 19:55
Re: Čech 2x jinak
Skoda zije z fleetu, end of story.

Sukromna osoba ma ine priority - mina totiz svoje vlastne peniaze :-)
Avatar - 3_diamanty
11. 2. 2014 19:51
Re: Čech 2x jinak
mna prekvapil hlavne maly naskok skody nad hyundaiom v sukromnych predajoch kedze tieto auta si kupuje aj vela ludi ako rodinne auta, cakal som vacsi naskok aspon dvojnasobok toho co preda hyundai, no casy sa uz asi menia, zo skody sa pomaly stava firemna koncernova pobocka volkswagenu a rodiny prechadzaju ku korejcom daciam toyotam kiam, zaujimave ale nie nepochopitelne vzhladom na ceny skodoviek voci konkurencii
Avatar - Jirka.12345
11. 2. 2014 20:14
Re: Čech 2x jinak
S tvým příspěvkem musím souhlasit.
Nicméně k té oslavné odě na Hyundai bych podotknul že na tom druhém místě s 484 prodanými kousky dost prodělává ;-) stačí se zorientovat v tom kolik stojí minuta reklamy v televizi. Tak nevím jestli je tak těžce dotovaná výhra tak sladká jak si mnozí myslí.
Avatar - Emel
11. 2. 2014 20:30
Re: Čech 2x jinak
Neříkám že nesouhlasím... jen ta interpretace není tak jednoduchá.

U Škody je aktuálně trhákem Octavia, která jistě stojí za většinou růstu. Jenže ta je pro soukromníky drahá. Pokud by ses podíval na strukturu modelů, velmi pravděpodobně bychom u firem viděli dražší auta a u soukromníků levnější. Soukromníkům tedy "zbývá" Rapid, Fabia, CitiGo, Roomster. Rommster i Fabia jsou za zenitem. Rapid by teoreticky mohl být úspěch, ale pořád je poměrně drahý. A Citigo... ve své třídě asi taky drahý, ale upřímně vlastně nevím, malá auta jdou mimo mě.

Pro Škodu není na škodu, že prodává spíše firmám... Škodovka je ráda. Firmy mohou více utratit za dražší modely, více najezdí, více utratí za servis, rychleji přijdou pro nové auto. Proto také Škoda vychází firmám vstříc a nabízí jim větší slevy. A možná i proto se Škodě víc daří ve firemní sféře.

Podle mě to tedy není o nějakém zlovolném diktátu firem a ubohých zaměstnancích, kteří by chtěli jezdit i30, ale musí vzít za vděk Octavií. Je to o rozdílných potřebách a rozdílných nabídkách.
Avatar - rohYpnol
11. 2. 2014 21:00
Re: Čech 2x jinak
ale to jsem zmínil, ne? Já si prostě nemyslím, že firmy jsou prostě ti hloupí klienti, co si neumí spočítat náklady a nekoupí si pro ně výhodnější model a jdou pro tu předraženou mizernou Škodu ;-)

Ale nejde z mého pohledu ani tak o odlišnou potřebu, myslím si, že jak firmy, tak soukromníci chtějí co nejlevněji nakoupit, co nejdráž prodat a co nejmíň utratit za provoz a koupit to nejlepší...
Avatar - Emel
11. 2. 2014 21:26
Re: Čech 2x jinak
Odlišná potřeba je zejména v odlišném nájezdu. Firemní auta dávají typicky třeba 30-50, soukromá typicky třeba 10-15... ne, nemám statistiku, je to jen můj odhad. Proto firmy potřebují auta, ve kterých se dá taková porce zvládnout ve větším pohodlí. A proto jim nevadí zaplatit za auto víc peněz... rozpuštěno do kilometrů to není tak podstatné jako pro soukromníka.

Píšeš, že soukromé osoby vybírají více srdcem. Já ale opravdu nemyslím, že by volba srdce mělo být spíše Hyundai než Škoda. Spíš je za tím peněženka... a spolu s ní větší důraz na kupní cenu a novější portfolio levných modelů u Hyundai.

Dovolím si drobnou nepodloženou spekulaci. Škodovka mohla korejcům zásadně zatopit s Rapidem. To auto je geniálně navržené pro rodinu s dvěma děckama a ročním nájezdem cca. těch 15.000. Žádné "zbytečné" cerepetičky, prostě obyč důstojné auto s dostatkem prostoru. Jenže pro českou rodinu je bohužel pořád moc drahé. Zdánlivě se nic neděje, Škoda roste o 20%... ale podle různých zvěstí a náznaků ani Škoda není moc spokojená s tím, že se tu konkurenci... zejména Hyundai... tak daří.
11. 2. 2014 22:29
Re: Čech 2x jinak
Nie je nahodou oblubenost danej flotilovej znacky tym, ze maju tak unikatne zlavy pre firemnych zakaznikov?
Casto sa tu tym kdekto ohana, ake skvele zlavy davaju, ze je to vo vysledku vyhodnejsie ako konkurencia, nehovoriac o hromadnom zmluvnom servise pre vacsie firmy.
Avatar - Emel
12. 2. 2014 08:54
Re: Čech 2x jinak
Odlišná potřeba je zejména v odlišném nájezdu. Firemní auta dávají typicky třeba 30-50, soukromá typicky třeba 10-15... ne, nemám statistiku, je to jen můj odhad. Proto firmy potřebují auta, ve kterých se dá taková porce zvládnout ve větším pohodlí. A proto jim nevadí zaplatit za auto víc peněz... rozpuštěno do kilometrů to není tak podstatné jako pro soukromníka.

Píšeš, že soukromé osoby vybírají více srdcem. Já ale opravdu nemyslím, že by volba srdce mělo být spíše Hyundai než Škoda. Spíš je za tím peněženka... a spolu s ní větší důraz na kupní cenu a novější portfolio levných modelů u Hyundai.

Dovolím si drobnou nepodloženou spekulaci. Škodovka mohla korejcům zásadně zatopit s Rapidem. To auto je geniálně navržené pro rodinu s dvěma děckama a ročním nájezdem cca. těch 15.000. Žádné "zbytečné" cerepetičky, prostě obyč důstojné auto s dostatkem prostoru. Jenže pro českou rodinu je bohužel pořád moc drahé. Zdánlivě se nic neděje, Škoda roste o 20%... ale podle různých zvěstí a náznaků ani Škoda není moc spokojená s tím, že se tu konkurenci... zejména Hyundai... tak daří.
Avatar - rohYpnol
12. 2. 2014 16:51
Re: Čech 2x jinak
Podle mě ani tak nejde o nájezd, spotřeby např. 1.6 dieselů jsou v rámci nižší střední - typicky Octavia, Ceed, i30, Golf... +- srovnatelné a pohodlí v rámci konkurenčních modelů též. Dokonce Škoda bude v rámci třídy často spíš méně pohodlná než konkurence...

Zásadní rozdíl podle mě bude v cenách, za které nakupuje firemní klient a za kterou škoda prodává soukromníkům. Proto jsem příspěvek nazval Čech 2x jinak. Model rozhodování ale podle mě bude vždy podobný - za co nejméně získat co nejvíce.

S Rapidem je to těžké. Ten model má značný potenciál, ale tvrdím to tu stále - s TSI, klimou a nějakou rozumnou výbavou ten model musí stát ca 250 000,- ... Navíc podle mě se ani nemůže jednat o model nákladný na výrobu - výprodejové TSI, zadní náprava z dob O1, přední modifikovaná z Fabie, laciné plasty, jednoduchá řešení... S tím základním MPI v holobytu bez výbavy to musí stát 200 000 i s vývarem pro prodejce. Nevím, proč Škoda drží ceny tak nahoře.
12. 2. 2014 08:08
Re: Čech 2x jinak
Podle poslední věty ukazuje na zoufalství čechů i prodej Hyundaie. A v zásadě i Škody, protože soukromníci si nemůžou dovolit nakoupit bavory a mergle. Nobo kde je (auto)hranice pro naprosté zoufalství?
12. 2. 2014 11:55
Re: Čech 2x jinak
"Naprosté zoufalství" je na zaklade hodnoty a znacky auta posudzovat niekoho vzdelanie/majetok/status a pod.
Daktori sa tu predviedli.
12. 2. 2014 12:13
Re: Čech 2x jinak
Buďme upřímní, zrovna tohle až tak zoufalé není, existuje právě jistá korelace mezi autem a vzděláním/majetkem/statusem. Samozřejmě můžeš tvrdit opak a argumentovat pár výjimkami, které třeba osobně znáš, ale pustíš se na dost tenký led. Spíš mi šlo o to, kam umístit hranici naprostého zoufalství, zda mezi vzestupující dacii a hyundai, nebo před hyundai, nebo rovnou před škodu.
12. 2. 2014 13:21
Re: Čech 2x jinak
Je to viac o povahe a potrebe sa prezentovat majetkom, nez o skutocnej hodnote majetku a vzdelanosti.
Ano poznam vela pripadov a rozhodne nejde o ziadne vynimky.
Dacia sa da povazovat za ekonomicku verziu jazdenia, kedze cena to priamo dokazuje, no cokolvek nad uz je tazke zaskatulkovat a rozhodne neplati, ze na BMW/MB s vozia inteligentni a bohati a REnault/Skoda/Hy/atd.. su pre menej vzdelanych nemajetnych a pod.; minimalne v nasich koncinach to vobec neplati.

Ked si vytvoris 3 mnoziny vzdelanost/majetok/status a dostanes ich priesecnik, ten priesecnik predstavuje minoritu ludi. Najvacsie porcie zobrazuju samostatne mnoziny, co znamena, ze bohatym chyba vzdelanie, vzdelanym peniaze atd...
Avatar - Emel
12. 2. 2014 13:38
Re: Čech 2x jinak
Hranice zoufalství je někde tam, kde se maminka rozhoduje, jestli zaplatit elektřinu nebo koupit alespoň nějaké maso. Pokud bych pro rodinu kupoval třeba nového Dustera... nebo klidně i Lodgy... nic zoufalého bych na tom neviděl. Zoufalou tu situaci činí pouze závist při pohledu na BMW za plotem... a to je jen stav mysli.
Avatar - rohYpnol
12. 2. 2014 16:58
Re: Čech 2x jinak
Stejně tak ti můžu napsat, že hranice zoufalství je v závisti na zaplacený účet od elektřiny. Asi se shodneme na tom, že existuje nějaká přiměřená životní úroveň, na kterou by měla většina společnosti dosáhnout.

A pokud se dostáváme do roviny, že tou dosažitelnou úrovní se začíná stávat to nejlevnější, co na trhu jde sehnat, pak asi něco neklape. Nepsal jsem o jednotlivcích, psal jsem o zoufalství společnosti.

Na koupi Dacie nevidím vůbec nic špatného, ale nesmí se stávat tím posledním, na co lze dosáhnout.
Avatar - Emel
12. 2. 2014 19:46
Re: Čech 2x jinak
Podle mě popisuješ něco, co v reálu neexistuje. Nikdy si nemohlo tolik lidí dovolit nové auto. Kolik procent "běžných Čechů" si mohlo dovolit dát 400.000 za Felicii v době, kdy průměrná mzda byla někde okolo 11.000? Kdepak, koncem devadesátých let se sem houfně tahaly olítané Escorty.

Dneska máš za 100.000, tedy 4 průměrné platy, parádní ojetinu... třeba zánovního Focusa, abychom zůstali u Fordu. Koupě jakéhokoli nového auta je pak radost, rozhodně ne zoufalství. Všichni mají plná ústa krize a chudoby, přitom jsme se nikdy neměli tak dobře. Lidi si prostě neumí vážit toho co mají.
Avatar - rohYpnol
12. 2. 2014 17:04
Re: Čech 2x jinak
Alespoň já ale nikoho podle značky neposuzoval ;-) Nejde o to, že kdo koupí Dacii, je zoufalec ve smyslu ubožák. Zoufalé je, že společnost se začíná dostávat do roviny, kdy Dacia začíná být tím dosažitelným stropem.

Vždyť to není tak dávno, co běžný Čech zkrátka jezdil Felicií, za kterou běžně dal třeba 350-400 000,-. Kdyby zůstala životní úroveň stejná, pak tu dnes lidé kupují i30ky nebo Octavie. Relaita je však taková, že už nemají ani na ty Rapidy ;-\
12. 2. 2014 18:07
Re: Čech 2x jinak
Nemieril som na teba. No su taki, ktori paralely znacka/zufalec hladaju.

Ano, je zufale, ze spolocnost musi v najvacsej miere kupovat najlacenejsie veci, a netyka s to len automobilizmu.
12. 2. 2014 08:40
Re: Čech 2x jinak
Zkus si především uvědomit, že jsou to data za první měsíc letošního roku a nedělat z nich dalekosáhlé závěry.
Avatar - rohYpnol
12. 2. 2014 17:04
Re: Čech 2x jinak
však já hodnotil leden :-!
Avatar - 3_diamanty
11. 2. 2014 20:45
mna by zaujimalo co sa stalo s renaultom
chapem ze thalia je prec ale takuto mizeriu som stejne necakal, pritom clio mi pride ako celkom v pohode auto, megane je tiez stale vo forme, co sa stalo?

v sukromnom sektore uz ani renault nevidim v tabulke, ked si pomyslim ze aj take suzuki so 109 kusmi predalo viacej ako renault tak to je hrozna mizeria, nebyt firiem tak renault doslova zmizol z trhu, alebo zeby ludia prisli na to ze za poctive peniaze chcu poctive auto? Ja sa priznam tiez by som do francuzov nesiel, ale taky peugeot je predsa len inde a v sukromnom predaji mu to ide velmi slusne, pritom prisiel renaultu aj capture aj clio kombik, toto je vazne pruser pre renault v cechach momentalne nezavidenia hodna situacia. Pamata si niekto predaje renaultu v CR spred par rokov ? Myslim ze superil s fordom o 2 ci 3 miesto v CR, toto je totalny prepad, koniec koncov aj ford sa za posledne roky totalne zrutil , byvala ceska predajna dvojka po skode je uz kdesi daleko v poli porazenych, co sa stalo?
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ham.
11. 2. 2014 22:24
Re: mna by zaujimalo co sa stalo s renaultom
Opravdu to nevíš? ;-)
U vyšších modelů ho zlikvidoval Hyundai a u malých částečně i vlastní Dacia.
Megane moc ve formě není když se propadl v Evropě až na osmé místo, to je na ručník do ringu a urychlené nasazení nové generace.
11. 2. 2014 23:11
Re: mna by zaujimalo co sa stalo s renaultom
Já zase doufám, že Renault už nikdy nic urychleně nasazovat nebude. :-)
Avatar - Ham.
11. 2. 2014 23:19
Re: mna by zaujimalo co sa stalo s renaultom
V tom případě bude na konci letošního roku nechávat pozdravovat nový Auris a nová 308 s poděkováním za přenechání evropských pozic.
11. 2. 2014 23:21
Re: mna by zaujimalo co sa stalo s renaultom
Jen ať si ten jeden rok slávy užijou.
11. 2. 2014 22:49
Re: mna by zaujimalo co sa stalo s renaultom
Můžeš mně říct v čem je taky peugeot predsa len inde? Teda kromě toho, že se dělá na Slovensku a samotní Francouzi ho řadí mezi nejméně spolehlivé výrobce. Nejlepší je pro ně samozřejmě Renault. ;-)
11. 2. 2014 21:32
tak ten trouba co mi neveril ze mam udaje z databazi
ze to je u schade 80% to ted ma ofiko. jeste sem mohli soupnout audi, tam je to taky vyzivna hodnota.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
11. 2. 2014 22:05
Re: tak ten trouba co mi neveril ze mam udaje z databazi
Čím víc, tím líp...
12. 2. 2014 08:47
Re: tak ten trouba co mi neveril ze mam udaje z databazi
Ten trouba jsem já a pořád ti nevěřím, že máš nějaká data z databází, jak jsi psal.
Především si uvědom, že je začátek roku, takže dělat z jednoho měsíce, který je navíc specifický tím, že firmy nakupují jak zběsilé kvůli daním, a naopak soukromé osoby, vycinkané z peněz po Vánocích a výletech do Alp se drží zkrátka.
Nakonec ti tvůj odhad ale vyšel, minimálně za Leden je to cca 85% proti 15%, můžeš slavit ;-)
12. 2. 2014 10:07
Re: tak ten trouba co mi neveril ze mam udaje z databazi
ty neveris a ty hlavne nic nevis. netusis kdo ma a nema k cemu pristup. ty si pouze prejes aby to tak nebylo.
12. 2. 2014 11:42
Re: tak ten trouba co mi neveril ze mam udaje z databazi
Ale houby, jen je mi divné, že člověk s vystupováním dlaždiče by vůbec mohl vědět, co je to databáze.
Pokud máš k nějaké (nikdy jsi nenapsal jaké) databázi přístup, klidně si ho měj, jak jsem psal - čísla ti sedí, tak můžeš slavit, a já, abych to věděl přesněji, si počkám na statistiku na konci roku, toť vše.
11. 2. 2014 22:16
tak ten trouba co mi neveril ze mam udaje z databazi
To je přeci jasné. Co je důležité, že Škoda roste % více než ostatní. Řada zákazníků, kteří by si koupili něco jiného , se rozhodli pro Škodovku.
Rozbalit vlákno
0
12. 2. 2014 10:42
ROZDIL
Rozdil mezi pocty prodanych vozu a jejich kupcu je nejvetsi tradicne u VAG.
Rozbalit vlákno
0
12. 2. 2014 16:32
NO PROBLEMA
Zaplať a budeš vědět:
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0