Nejlepší vůz, jaký kdy čeští konstruktéři ve své době vytvořili :yes:
Navíc je opravdu krásná, což se o pozdějších Tatrách říct nedá. Škoda domýšlet, kde by byl náš průmysl, když i za socialismu vznikl takový klenot mezi auty :-(
Chápu to jako memento, které ve mne vyvolává smíšené pocity a které ukazuje bohužel nyní jen dřímající potenciál v českém národě...
Musíš se na vůz dívat z pohledu doby, ve které vznikl. I když se někomu může z dnešního pohledu na užitný design zdát jako "tlstá, ťažkopádne vyzerajúca knedľa", tak ve své době patřila mezi vozy, které byly svým vzhledem výjimečné, velmi kladně hodnocené i v zahraničí a - dá se říct - i elegantní až krásné.
Podívej se objektivně co u nás, ale i ve světě vznikalo v r.1955.
,
Přesně tak, chtěl bych vidět Klaudia, co by tenkrát navrhl >:D a navíc s tehdejšími omezenými výrobními postupy. Chce to mít velkou troufalost, zpochybňovat výběr auta, který udělali pořadatelé nejznámější přehlídky automobilové elegance na Světě. ;-)
Je to skutočne zaujímavé auto svojej doby, aj dnes je pre mnohých pojmom.
Ale že je krásna, sa o nej povedať naozaj nedá. Je to tlstá, ťažkopádne vyzerajúca knedľa, ktorá elegancie skutočne veľa nepobrala.
No jenže ona přesně splnila zadání, účel za kterým byla postavená. Mohutnost, obludnost a strašidelnost byla kritéria, která se pro auta komunistické státní správy hodila výborně. Zastrašovací efekt černé 603ky na silnici byl velký, kdyby to byla svěží lehká sportovní karoserie, zdaleka by nepůsobila takto. Tatra 603 působí těžkopádně, ale přitom ne nemotorně. Vyzařuje z ní skrytá síla, její proudnicový tvar evokuje hybnost a skrytý potenciál. Je na ní vidět, že do pohybu se nedá moc rychle, ale jak se hne, nic už jí nezastaví.