Volkswagen Scirocco je na trhu už šest let. Že se ještě se do důchodu nechystá, o tom svědčí aktuální modernizace, při které dostalo dynamičtější vzhled.
Prodeje Scirocca prý dalece zaostávají za plány výrobce. Příčinou je asi design, který nepadne do oka zdaleka každému - spíše než kupé je to totiž snížený třídveřový hatchback. Mě osobně na tom autě vadí nejen rovná střecha, ale také oválný tvar výřezů blatníků a lá Tiguan/Yeti - na SUV je fajn, ale Sciroccu by víc slušel kulatější tvar, jaký používala I. a II. generace. Součané Šíro mě prostě nikdy nechytilo za srdce a asi nás takových bude víc.... Ovšem právě u kupé je emocionální stránka věci pro slušné prodeje vůbec tou nejdůležitější... Naštěstí VW se prý poučil a připravovaná nová generace se svým designem bude mnohem více inspirovat originálním Giugiarovým návhrem, který se v upravené verzi použil i u II. generace (proč ne, když tato strategie po celá desetiletí skvěle funguje u Golfu). A Scirocco II bylo podle mého názoru zdaleka nejhezčí volkswagenovské kupé (spolu s Corradem) ! ;-):yes:
Nemůžu si pomoct, ale předface se mi líbí víc...což je u VW celkem tradice, snad až na B5-B5.5 a Turka se jim úpravy moc nedaří :-(
Ty budíčky jsou vyloženě divný...
Přesně jak řikáš. Já Šíro mam (1.4TSI, ano vím, měl jsem oželet výbavu a jít do 2.0TSI, teď si toho jsem taky vědom) a bohužel nás, majitelů, je celkem málo. Ale má to i svoji výhodu, naprostá většina řidičů má radost, když jiný Šíro potká a pozdravíme se. Nedokážu si představit, že majitelé Golfů se mezi sebou zdraví :-)
Bohužel to má i druhou stránku, Šíro se těžko prodává. Jediná možnost jak rozumně prodat Scirocco u nás je na protiúčet :(. Hold nemá 5 dveří.
Re: VÍTE PROČ NĚMECKO NOVĚ NEPODPORUJE ELEKTROMOBILY ?
Ovšem to bys tedy měl být EXPERT na ten ČERNÝ SAJRAJT co se kvůli tobě ze země těží že? [odkaz] [odkaz] :-!:-!:-!:-!:-!:-!:-!:-!:-!:-!:-!:-!:-!:-!:-!:-!:-!:-!:-!:-! :-! :-! :-! :-! :-! :-! :-! :-! :-! :-! :-! :-! :-! :-! :-! :-! :-! :-! :-! :-! :-! :-! :-! :-! :-! :-! :-! :-! :-! :-!
ze ten exterier je fajn, ma to stavu a stale velmi aktualny dizajn proste paradicka kupatko, ale ten interier z golfu 6 je hruza a des... taketo auto si zasluzilo o dve triedy lepsi a hlavne originalnejsi a sportovejsi interier a nie nejaku tuctovu nudu z golfu v ktorej jazdia miliony zakaznikov ... jazdit v sciroccu s predstavou ze tento interier ma dnes kdejaky dedko v zakladnom golfe s ktorym jazdi do kostola a domov je dost hrozostrasna predstava... chyba tomu interieru dusa a charizma..... skoda ze vw na to ide az moc ekonomicky a nevie sa trosku odviazat pri volbe interierov a nevie pochopit ze taketo auto nemoze mat interier z beznej tuctovky... ktora sa pouziva v kdejakej autoskole..... ten golfoidny interier podla mna to auto cele zabil.... a spravil z neho dost nudu v kabine a tie tri budiky nalepene na palubovke to nezachrania..... gyc jak remen
Re: VÍTE PROČ NĚMECKO NOVĚ NEPODPORUJE ELEKTROMOBILY ?
VÍTE PROČ ? [odkaz]
Protože ho zájmové "skupiny" [odkaz] ekonomická pomoc Řecku [odkaz] dohnaly do VELKÝCH ENERGETICKÝCH PROBLÉMŮ [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Co si o tom myslet, nebylo to náhodou schválně??
Když na začátku stál velice zajímavý ambiciózní DESERTEC ?? [odkaz] [odkaz] [odkaz]
A takové jsou potom následky: [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Je to koncernovwé auto? Je! Přesto ale všechno, co v interiéru vidím, pochází od (značky) VW, ale klidně mi napiš, co tam vidíš ze Škodovky a konkrétně zrovna z Fabie? ;-)
Navíc technicky je rocco vzdálený příbuzný Octavie (II.g.), nikoli Fabie.
No, možno máš trochu pravdu, ale s trochou nadsádzky sa dá argumentovať, že ani Octavia II alebo minulá generácia Passatu sa už neponúka a cesty sú ich plné...
Kým sa predával, zrejme sa nepredával, a preto sa už nepredáva. ;-)
Podle mého názoru není za nízkými prodeji nepraktičnost sporťáku apod., vzpomeňte si třeba jak dobře se svého času prodával Opel Calibra!!, ale je to daleko spíše věc nepovedeného designu. Na Sciroccu je zkrátka moc vidět, že je to jen "přebouchanej" Golf 3D - úspora nákladů, to je jasný, ale čeho je moc... já bych taky radši volil originál, tedy Golf 3D. Designově mi vadí proti Golfu více věcí, ale ze všeho nejvíc ten "kus plechu" nad bočními okny, těch centimetrů je tam nějak moc, důvod je jasný, výška musí být co nejvíc shodná s Golfem, jinak by se všechno muselo vyvíjet zvlášť - podívejte se třeba na fotku č. 23, a to se přitom samozřejmě snaží fotit tak, aby to nebylo vidět...
To, že má podobný interier jako jiné VW auta má ale jednu velkou výhodu....Dostupnost náhradních dílů, vylepšení apod. Mě to nijak nepobuřuje, že mám stejný interiér jako Golf. Proč by mělo? Co bych za to dal, kdyby Šíro mělo i zadní světla stejná jako Golf 6, abych si tam mohl konečně pořídit LEDky.
A cena Šíra? Je na něj celkem dobrá marže a jde usmlouvat sleva lepší jak na Golfa. Nehledě na to, že vlastně když jsem já objednával Šíro, vyšlo mě ve stejné výbavě v konfigurátoru o 5k levněji, než stejný 5dv Golf :-)
Je třeba tohle stejné:
[odkaz]
[odkaz]
jako toto:
[odkaz]
?
Není. A vše co je na roccu v interiéru použito pochází primárně od VW. Problém rocca je jinde. Koncern ho staví až těsně pod Golf (viz třeba symbilicky vyšší výkon G6R vs Sc3R) a už od začátku je to zbytečně vidět třeba na palubce rocca.
Já si naopak nepřeji, ať se koncern od nových DS (po této stránce) učí a ani pod pojmem rertrodesign si novodobé pseudoDSka taky nepředstavuji, ať se raději podívají jak se dělá skutečné retro třeba na F500, nebo MINI. :-)
P.S. A pak sedni si třeba do aktuálního FoST, co bys pak řekl na jeho interiér (kromě sedaček Recaro) včetně té malé "kapličky"? Proti němu je tohle vlastně třídní interiérová nirvána. ;-)
Rocco nemá (v tomto ohledu) nejlepší pověst ani statisticky, i když ono to ani s těmi statistikami spokojenosti s kvalitou, taky není úplně jednoduché.
Už kvalita interiéru byla celkově vždycky o poznání lepší u sportovních mutací Golfu GTI/R, než u aktuálního rocca/roccaR. Ale výborné byly u rocca třeba přední sedačky, společné s Passatem CC.
To samozřejmě nerozporuju, jen mě zajímalo, jestli máš právě nějaké špatné zkušenosti. O Roccu jsem si toho moc nezjišťoval, jen se mi moc líbí - má tedy nějaké problémy nebo nedostatky v tomhle směru? Zatím jsem v něm pouze seděl v autosalonu :-)
Zajímá mě to, protože tu před domem stojí dvě starší Toleda, jedno z Bruselu a druhé z Martorellu a jsou úplně srovnatelná (serviska, kilometry a tak) - jen to belgické má rezavý lem a práh. Tak jestli se něco nezměnilo.
Vše nedělají, a hlavně nehlídají, roboti a na úplném jihu Evropy je celkově jiná mentalita, ale zásadní rozdíl, to zas ne (to jsem ani netvrdil), ale nějaký rozdíl to být může, třeba je to taky jeden z důvodů proč má rocco o poznání větší problémy s kvalitou, než Golf.
Mě by taky např. u BMW odrazoval výběr modelů X_ z obdobného důvodu, Je to sice hodně konzervativní uvažování, ale zatím to nejen moje osobní zkušenosti spíš potvrzují.
ano je to koncern a to je ten problém, stejný jako u brouka kde ani u tak ikonického auta nejsou sto udělat retro design, měli b se pánové od VW učit od Citroenu viz řada DS
co je stejné, palubní pc, pedály, řazení, klimatizace, rádio,ofuky, ručka :no:
Je jasné, že rocco (ani po face) nebude mít 4x4, včetně eRka. Já bych dal přednost 3dv. Golfu GTI/R, před roccem/roccemR. 3dv. Golf vypadá sportovněji (+ výhoda delších bočních předních dveř), než 5dv Golf a přitom je mnohem praktičtější/prostornější, než rocco. A teď má ještě navíc nová g. Golfu výhodu novější techniky, proti pouze faceliftovanému roccu.
Navíc mi design 3dv. Golfu GTI/R, připadá "serióznější" (více klasika/"konzerva") a taky je to pořád Made in Germany a ne Made in Portugal, z Portugalska bych dal naopak přednost vínu, hlavně portskému... ;-)
S cenou souhlas, to jeho: "a především cenu!", bylo taky vedle, jak ta jedle. Šíro prostě není (a nebylo) Corrado, proto taky neudělali nástupce Corrada, ale Šíra. ;-)
Ani v jednom případě nevidím žádný podstatný přínos lakovaných částí palubky pro celkovou stylovost interieru. U DS3 je to horší v tom, že jde o větší "cirkus", zvlášť kýčovité je použití lakováné žluto-oranžové plochy palubky v kombinaci s lacině působící imitací carbonu. Prostě nacpeme tam všechno, od "rádobyretra" až po "rádobytechno", jak jsem už psal:
Cirkus Berousek/Dominika meSarošová. ;-)
P.S. A to už raději podrobně nerozebírám ten "přilepený" oranžový rámeček okolo šatrpáky, to aby byla "soupravička" téměř kompletní. Samotnému jednomu sádrovému trpaslíkovi by asi taky bylo na zahradě smutno. >:-[]
Už chybí jen stejnobarevná koule, bez které to nemá ty správné "koule":
[odkaz]
Jo, a lakovanou palubku má třeba i UP! (lze vybrat i z několika barev), na druhou stranu, že by samotná lakovaná palubka byla obecně zárukou stylovosti interiéru? To si rozhodně nemyslím...
Všiml sis vůbec, že jsem srovnával styl původního DéESA se současnými pokusy o nové DéeSka.
Dám ti k tomu klidně další přirovnání: Maryiln Monroe vs Dominika Mesarošová. >:-[]
Pokud si mám obecně vybrat mezi německým a francouzským designem, volím samozřejmě ten italský (viz např. i původní Golf). ;-)
A nebuď zbytečně naivní, co ty můžeš vědět o tom, co já těžce nesu/nenesu, akcie nemám ani u VW, natož u Citroenu, takže netuším, proč bych měl v tomto ohledu něco těžce nést. Spíš mám lehký pocit, že ty "těžce neseš" můj odlišný názor na nové DéeSka. :*)
Mne sa interiér Golfa páči, či už Golfa VI alebo VII.. nuž, lebo Golf je ikona automobilizmu a kupujú si ho normálny ľudia, ktorí vedia čo dostanú za peniaze a že im vydrží velmi dlho.. DS3 sa páči aj mne :-) Lakovanú palubovku máš v Beetlovi a to stačí :-)
Já chápu, že velice těžce neseš že Citroen narozdíl od komplet VW koncernu umí dělat zajímavé a estetické interiéry
Mám němce a německé produkty rád, ale jejich kolikrát až přílišná strohost je zničující...
Proto jsem například rád, že v současné době prodávám německé kuchyně, které se vyrábí v německu ale navrhují je frantící, což se ukázalo jako ideální kombinace kvalita vs design
Styl původního DéeSka a těch současných "pseudoDéeSek" se vůbec nedá srovnat, samozřejmě v těžký neprospěch těch nových "pseudo".
To je podobné jako srovnávat např. Národní Divadlo a Cirkus Berousek. ;-)
Fabia a šíro jsou jiná auta, včetně základu, Fabia není Octavia.
Myslel jsme původní retro design F500 a MINI, jejich novější/větší deriváty už jsou spíš mimo. Hlavně by mě ale zajímalo, co je retro na designu aktuálních modelů Citroenu DS, teda kromě těch dvou písmen? ;-)
Neřekl bych, že máš pravdu. Platforma nevyžaduje vysokou karoserii. Nenajdeš snad jediný díl na karoserii (mimo samotnou "podlahu"), který by byl shodný s Golfem. U povrchových panelů v interiéru to bude podobné. I když design vychází z jiného modelu, bývají tam drobné odlišnosti. Podobnost ti žádnou úsporu ve výrobě výlisků nepřinese. Tuplem, pokud se vyrábí na různých místech.
Na druhou stranu, platforma to umožňuje a pokud by zašli takhle daleko, tak by to jasně značilo, že ho neplánují nahradit v krátké době. Osobně si ale nemyslím, že půjdou cestou Haldexu. Jsou s Golfem v jedné třídě, proč mít identickou nabídku u obou modelů? Další otázka je, jestli vůbec mají dostatečnou kapacitu na výrobu Haldexu.
Teď už to chápu, eRko NEBUDE mít 300k, ale "jen" 280k, stejně jako Cupra! Tedy aspoň tak to píší na Autoforum :-) Teď babo raď, kdo říká pravdu.
Každopádně 280k se samosvorem, to půjde :-)
Kde píšou, že nebude mít haldex 4x4? Naděje umírá poslední :-) Potřebuji už náhradu, a vzhledem k tomu, že těch 300k je lákavých, chtělo by to čtyřkolku :-) Jinak budu muset sáhnout po Golfu.
Také jsem preferoval Scirocco místo třídveřového Golfu. Ale dnes, když už je tu nová generace GTI... oželím vzhled a vezmu novější techniku, kdyby na to přišlo.
No ja nevim, me pripadaji ze jsou na miste, kde by mel byt displej navigace, kterou soucasny uzivatel a potencionalni kupce Scirocca vyuzije casteji nez-li hodnotu plniciho tlaku turbodmychadla a chronometr... (kdyz si za ni priplati)
a druha vec, tak zvlastne tam ty budiky trci to prostoru, nebo aspon tak me to subjektivne pripada focus RS to mel lip udelany.
Jsou to hračky a aspoň to dodává trochu šmrnc oproti běžnýmu Golfu. U 2.0tsi mi to nepřijde ani tak zbytečný, ač je pravda že to bude většinou jen pro parádu.
Patríš asi k väčšine, ja ich na cestách vídam zriedka, je to takmer rarita. Nebyť vo VW v Bratislave pár manažérov, čo s ním jazdia, nevidím ho možno vôbec...
Záleží na prioritách, pokud někdo potřebuje zadní dveře, je jasné, že radši Golf. Ale nevím, proč by někdo dával přednost 3dv. Golfu R před Sciroccem R? Snad jen pokud Šíro nebude 4x4, pak bych to chápal. :-!
Tobě cena Šíra připadá ok? Mě tedy ne
Šíro by mělo v základu začínat na nějakých 370 000 Kč a max jít na 580 000 Kč a R max 650 000 Kč, tak by měla vypadat cena na lidový koncernový sporťák ;-)
porovnávej stejnou výbavu Fabia vs Šíro ;-)
No k designu 500 si pokazila vše derivátu 500xxx
Retro design mini je také out, rok jsem měl Mini Coopera z roku 2002 což je nejlepší návrat retra, poslední generace jak exteriér tak interier s mini moc společného nemá, bohužel je zde velký vliv BMW...
Mini šlo z domu, protože tak výrobně zmršený auto jaký dokázalo BMW postavit se opravdu nevidí...
neskutocne aky je rozdiel medzi exterierom a interierom... zvonku cloveku padne sanka ake je to svalnate a zaujimave auto a zvnutra zase sa nestaci divit aka je tam nuda nuda a nuda..... a tie 3 budiky nalepene na palubovke sklamanie z interieru nezachrania, navyse mi tam vobec nepasuju a nehodia sa tam, hrozne ako vw dokaze krasne auto zvnutra uplne znicit a pokazit, zvnutra je to mrtveee, tuctove, emocie 0 bodov.....
este k tomu pojmu individualista ako spominas ..... taketo sportove auta si kupuju prave individualisti a ludia ktori sa chcu odlisit a mat nieco stylove a ine ..... a tak je pre mna o to vacsoiu zahadou a sklamanim ked v takomto aute ako scirocco je tuctovy interier z auta ktoreho jazdi po svete miliooony ... divna taktika vw .. ktora podla mna sciroccu uspech nepriniesla prave naopak....pochovala ho .... koncern by som tiez nebral.... pre mna su tie ich interiery mrtve nudne a totalne nezaujimave, totalne depresivne......
Souhlasím, ten interiér teď vypadá jak v Beetlu. Je to škoda. Radši bych využil vysokého rozlišení na palubním počítači a všechny tyto informace bych podával tam, stejně jako to umí třeba Polar FIS.
Jsou zbytečně vysoko, stejně neukazujou nic zajímavýho...ani provedení se mi moc nelíbí.
Podobný jsem měl v Saabu blahé paměti, jenže ty stály někde v tuning shopu asi 2500...
Cílovka (obvykle) stejně houby ví, kolik má tlačit turbo nebo jak funguje mazání, takže ty hodnoty mohli nechat na displeji.