Volkswagen Scirocco 2014: Drsnější vzhled a větší svaly pro zbytek kariéry
Volkswagen facelifty nikdy moc neřešil, většinou se odehrávaly v decentním rázu, například u nového Pola. V případě Scirocca však zvolil trochu radikálnější kůru. Nové „šíro“ vzhledově dost zdrsnělo. Jiný je přední nárazník s mlhovkami, respektive denními diodami rozdělenými černými mřížkami. Maska chladiče už nemá podélná žebra, ale „včelí plástve“. Tvar hlavních světlometů s bi-xenony sice zůstal stejný, ale spodní vnitřní část pokračuje výrazným prolisem směrem k nárazníku. Vzadu je úprav na první pohled méně. Ale koncová světla nemají jen novou grafiku, jsou mnohem větší a protáhlejší. Díky tomu bylo modifikováno i víko zavazadelníku, otevírá se stisknutím loga. Zadní difuzor je nyní černý.
Paleta laků karoserie čítá pět nových barev: bílou Pure, červenou Flash, šedou Urano, fialovou Ultra a zlatou Pyramid. Samozřejmě nebude chybět ani nabídka nových litých kol o průměru 17, 18 a 19 palců včetně ráfků Talladega pro nevýkonnější R. Důležitý je i interiér. Volkswagen sice pro někoho dělá vnitřky strohé, ale vše je tam, kde má být a o kvalitě nelze pochybovat. Ta se však ještě zlepšila. Přístroje inspirované Golfem GTI dostaly navíc nad výdechy ventilace horní středovou kapličku s trojicí budíků: teploměrem oleje, chronometrem a ukazatelem plnicího tlaku turbodmychadla. Volantu zůstala plochá spodní část, ovladače na něm však vypadají mnohem luxusněji. Ve středové konzole u ruční brzdy se objevila další odkládací schránka. Do výbav se protlačila i aparatura Dynaudio Excite a automatický parkovací asistent.
Emisní diktát EU je neúprosný, přizpůsobit se musí všichni. Výhradně přeplňované zážehové i vznětové agregáty tak splňují s předstihem normu Euro 6. Základní čtyřválec 1.4 TSI posílil na 92 kW a spotřebuje 5,4 l benzinu na 100 km (emise CO2 125 g/km). Dvoulitry TSI z řady EA888 mají nyní 132, 162 a ve verzi R dokonce 206 kW. Předchozí modely disponovaly 118 (motor 1.4 TSI Twincharger), 155 a v případě nejostřejší specifikace 195 kW. První dva spálí normovaných 6,0 l, respektive vypustí 139 g CO2. „Erko“ se chlubí osmilitrovou konzumací a ovzduší zatíží 187 g na ujetý kilometr. Ani turbodiesely 2.0 TDI nezůstaly ušetřeny nárůstu svalové hmoty. Slabší vyvine 110 kW místo 103, silnější má 135 kW, dosud disponoval výkonem o 5 kW nižším. V nárocích na palivo jsou oba agregáty střídmé, za své služby žádají pouze 4,1 a 4,3 l nafty. Hodnota vypouštěných emisí oxidu uhličitého tedy činí 107, respektive 111 g/km.
Jen Scirocco R nemá start-stop a regenerativní dobíjení akumulátoru, u ostatních jsou tyto „ekologické vychytávky“ ve standardu. Všechny modely jsou vybaveny šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, kromě nejslabšího 1.4 TSI mohou mít za příplatek i dvouspojkové ústrojí DSG, taktéž se šesti rychlostmi. Točivý moment je ve všech případech přenášen výhradně dopředu.
Nové Scirocco se pochopitelně představí ve světle reflektorů na nejbližší velké světové přehlídce, tedy březnovém autosalonu v Ženevě. Evropské prodeje se rozběhnou v polovině srpna, ostatní země si budou muset počkat. Věděli jste, že Scirocco se nabízí třeba i v Argentině, Austrálii, Číně, Jižní Koreji, Rusku a Turecku? Předpokládáme, že Volkswagen svůj dostupný sporťák nenahradí příští rok, ale za tři, možná i čtyři léta. Není to tak stěžejní model jako Golf, takže může mít delší život, i když rekordu druhé generace nejspíš nedosáhne. Ta se vyráběla v letech 1981-1992.