Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault vyrobil v továrně Palencia již 4 miliony kusů Mégane

Francouzský kompakt Renault Mégane slaví jubileum. Zároveň se usilovně pracuje na jeho nové generaci.
Zpět na článek
24. 2. 2014 11:28
Re: Megane 4
Tý jo, jedinej příspěvek, a palců dolů jak máku. Koukám, že úderka nespí. >:D

Každopádně i třetí generace je dle posledních testů, kde se jízdně i komfortem vyrovná novým koncernovým modelům OIII a Leon stále podařeným autem. A paleta motorů (teď nemyslím jen tu českou) dává nový generaci velký předpoklady k úspěchu.

Já už myslel, že ten na fotce je můj. Už na něj čekám. Taky tahle modrá, ale grandtour a 1,2 TCe 97kW. Dle info by měl být v pátek už někde v meziskladu na cestě. Těším se.
24. 2. 2014 10:34
Megane 4
Nový král třídy,skvělé dci,tce :yes:
24. 2. 2014 13:14
Re: Megane 4
Nedávno jsem se tě na diskuzi zastával, neboť si skutečně myslím, že se z tebe postupem času stal relevantní diskutér - takový progres jsem tu u nikoho jiného nezažil.

Tak proč si to zbytečně kazíš takovými blbými výkřiky?

Na vysvětlení - moreczech určitě neměl na mysli auto od Samsungu (to je jako kdybychchom před pár lety posuzovali kvalitu produktů VW na základě pro rozvojové země určeného Foxe). A Mégane? Není úplně nejprodávanější, to bude patrně vždy Golf, ale propadák? Co jsi šňupal?
24. 2. 2014 14:06
Re: Megane 4
Jasně že ZENka. Se vším všudy za 390... Jen teda střešní okno jsem nechtěl... A dík.

A ty palce dolů? Oni nejsou hloupí ani zlí, oni jsou VAGfans... >:D A to mluví za vše. Asi je každýmu jasný, kdo tady už dnes palcoval jak o závod. Já se tím bavím... >:D
24. 2. 2014 13:20
Re: Megane 4
Gratuluji k novému autu a pořádně si to užij! Mimochdem, super volba - motorizace i barva. Jaká výbava, ZEN?

Ps.: Já nechápu počet disliků na tvůj příspěvek. Lidi, to tak závidíte, jste tak hloupí nebo tak zlí? Nechápu.
24. 2. 2014 14:18
Re: Megane 4
No na to, že si Renault opět zvýšil prodejní rekord... Chce to vylízt někdy z ulity a koukat se víc ze široka... Nový Clio jede, Twingo dobrý prodeje, teď bude nástupce, Megane se furt drží, Scénic nejprodávanější... No uvidíme za dva roky, až nastoupí nový Megane, Scénic, Laguna, Espace... Spíš mi to přijde jako KIAzávist...

Ale Topper už jinej nebude. Statistiky, testy, ale osobní zkušenost začla felicií a skončila lancerem v jedna šestce... :*)
24. 2. 2014 13:33
Re: Megane 4
Myslím, že KIA-World nic nešňupal, naopak četl statistiky, Megane se vloni prudce propadl o mínus 25%. To je největší propad v nižší střední v Evropě. S Golfem už dávno nesoupeří a vloni byl poražen i Octavií a letos se propadá ještě hlouběji, začíná jej válcovat i nová 308
Avatar - moreczech
24. 2. 2014 11:37
Re: Megane 4
Přesně tak ! Bude famózní z informací, které se proslýchají. Renault prošel katarzí a od té doby s čím přijdou, tak na vyspělých trzích bodují.

RENAULT toujours !!!
Avatar - moreczech
24. 2. 2014 11:34
Re: Megane 4
blahopřeji ke skvělému výběru !
Avatar - 3_diamanty
24. 2. 2014 12:57
Re: Megane 4
obzvlast koleos ze jo ,,,,, neskutocny bestseller ;-) kam sa hrabe tigi s kaskajom, nemci a japonci len tisko zavidia , rovnako golf sa sklana pred meganom v predajoch , neskutocne renault drti >:D
24. 2. 2014 15:54
Re: Megane 4
Pěkné auto, pěkná cena. Enjoy it ;-)

Mě ty disliky také žíly netrhají, jen mě to u některých příspěvků zarazí. Ale jo, zábavné to je :-)
Avatar - Emel
24. 2. 2014 20:31
Re: Megane 4
Megane se právě moc nedrží.
24. 2. 2014 14:17
Re: Megane 4
Jistě, stáří nejspíše bude důvodem velkých propadů.
24. 2. 2014 16:40
Re: Megane 4
Myslím, že kariéru Mé3 vidíš přes optimistické brýle s diamantovými skly. Tvrdá čísla mluví o opaku:
Mé1, která se prodávala od 95 do 02, měla prodeje kolem 300 tis. ročně.
Mé2 byla nejúspěšnější, prodávala se od 02 do 08 a vyšplhala až někam do blízkosti půl milionu ročně (2004 466 tis.)
Mé3 má jednoznačně nejhorší prodeje v celé historii modelu, nikdy se nedostala ani na prodeje Mé1 a kontinuálně klesala až na loňských ani ne 150 tis, což je historické minimum tohoto modelu.
24. 2. 2014 15:52
Re: Megane 4
Sám jsem zde při uvedení nového faceliftu psal, že to místo umělého roubování nové přídě chtělo nový model. Ten propad má logiku, uvidíme co s tím letos udělají nové (a skvělé) motorizace. Nicméně kariéru MIII jako celek lze považovat za velký úspěch - jak prodejní, tak z hlediska změny pověsti - předchozí generace byly považovány za poruchové (oprávněně, ta nešťastná elektrika...) a MIII tento pohled, alespoň u části potencionálních zákazníků, změnil. Oprávněněně. Jo a taky je to fajn auto ;-)
Jo a modely jako Captur a (hlavně) Clio dokázali tento propad více než kompenzovat.
24. 2. 2014 14:06
Re: Megane 4
no jesi vono to nebude tim ze ty ostatni kary dostali nastupce?
Avatar - Emel
24. 2. 2014 20:39
Re: Megane 4
Pokud se nebavíme o RS, pak jsem nikde nezaznamenal informaci, že by se Megane jízdně vyrovnal Octavii nebo Leonovi... nakonec, ani proti minulé generaci Octavie Megane nezářil. V posledním testu co jsem četl tady mu 1.6dCi pomohlo dotáhnout se relativně těsně za Leon...
26. 2. 2014 16:21
Re: Megane 4
Ty jseš taky dobrej matroš, ty gramatiko. :-)
25. 2. 2014 14:01
Re: Megane 4
Zjistit si čísla umí každý školák
[odkaz]
A z čísel plyne, jak jsem již dříve napsal, že třetí generace Mégane je ta nejhorší v dějinách Renaultu.
Říkat, že Mé3 je úspěšný v kontextu doby, když se od roku 2009 "propracoval" ze čtvrtého místa v Evropě na sedmé není z mého pohledu příliš logický výrok. Kdyby se ze čtvrtého místa propracoval na třetí tak to beru, kdyby zůstal na čtvrtém tak řeknu udržuje pozice, ale zhoršení o tři místa nazvat úspěchem to nějak v mém světě není normální výrok. Nicméně chápu, že přes brýle s diamantovými skly se to tak může jevit.
25. 2. 2014 12:04
Re: Megane 4
Pro gvick2:

Tebou jmenovanou prémii neuvádím zkrátka a dobře proto, že v letech 2010-2012 byla prodejně za Méganem. Sakra, chlape, znáš ty statistiky, nebo skutečně mlžíš a střílíš od boku?

To, proč měk MII v absolutních číslech výrazně vyšší prodeje (úplně stejně na tom byla i konkurence jako Focus nebo Astra) píši o příspěvek výše a nevidím důvodu to opakovat. (nápověda - diferenciace modelových portfolií automobilek).

A specielně pro tebe - nikde jsem neuvedl, že MIII byl úspěšnější než MII, to sem pleteš jen ty. Napsal jsem, že je úspěšný, myšleno samozřejmě v kontextu doby. A také proto mé zmínky o mlžení a dezinterpretacích z tvé strany.

Tím bych za sebe toto vlákno ukončil, neb dle tvé zmínky o mnou nezahrnuté prémii je mi jasné, že skutečně pouze střílíš od boku a ta čísla neznáš (a jsi líný si je zjistit). A na takovou diskuzi nemám čas ani náladu. Ale, prosím, neber to špatně - byl to fajn pokec ;-)

Ps.: Uvedení nového Meganu až v roce 2016 vidím jako průšvih. Nyní ty prodeje půjdou dolů, ta je jasné a logické.
Avatar - Emel
25. 2. 2014 09:24
Re: Megane 4
Podprůměr to jistě není, ale je to méně, než jaké by měl mít Renault ambice. To stabilní čtvrté místo jak se ukazuje až tak úplně stabilní být nemusí. Japonské vozy tu budou vždy okrajová záležitost, C4 taky není v aktuální generaci žádná hvězda, ale 308 by se před Megane v příštích měsících klidně mohla dostat.

Totéž platí i pro Twingo které zmiňoval Futurista... ten výsledek není sám o sobě špatný, ale Up! se de facto z nuly dostal skoro na dvojnásobek Twinga.

PS: vím, že gramatika je vedlejší... ale prodejy, to je dobrej matroš :-)
25. 2. 2014 09:15
Re: Megane 4
No jestli někdo mlží a účelově vynechává ze statistik např. 1er, A3 a Ačko od MB tak já to nejsem.
:-)
A určitě to nejsem já, kdo hodnotí jako nejúspěšnější generaci Mégane tu druhou, protože tak činí přímo lidé od Renaultu.
"We won’t be going back to the shape of the Mégane II, the low roof gives us something different from the Golf. It makes the Mégane more sporting, more appealing," says UK product manager Yann Le Graet. The Mégane II was a huge success, won Euro COTY in 2003 and was best-selling hatch in its class just after launch.
[odkaz]

Ale klidně si dál pochvaluj kariéru MIII jako velký úspěch.
Avatar - Emel
25. 2. 2014 08:53
Re: Megane 4
To je jednoduché... nahrazuji v garáži Lagunu Octavií ;-)
25. 2. 2014 06:52
Re: Megane 4
Nepsal bych o prodejním podprůměru, když je Mégane III v Evropě stabilně na 4. místě za Golfem, Focusem a Astrou. Až koncem roku 2013 se před něj dostala Octavia. Mégane III tedy patří stále mezi nejprodávanější kompaktní modely. Modelů s nižšími prodejy je víc než dost (P308, C4, Auris, Civic, Mazda 3, i30, Ceed, Leon a ještě nedávno Octavia).
25. 2. 2014 02:31
Re: Megane 4
Mno, tak v roce 2012 byl MIII v C segmentu po Golfu, Focusu a Astře na 4. místě (prodané kusy dle tohoto pořadí - 431, 241, 232 a 199 tis.) . V roce 2011 to bylo obdobné, jen počet prodaných vozidel byl u všech výše jmenovaných podstatně vyšší , stejně jako celkové evropské prodeje - 485, 291, 283, 239 tis, Astra byla před Focusem. Rok 2010 - to samé - Golf, Astra, Focus, Megane - 492, 290, 261 a 260.

Tak kde, krom roku 2013, kdy ale v rámci celkového evropského top ten postupně propadají i ostatní zástupci C segmentu, vidíš onen prodejní neúspěch či "obrovský prodejní propad modelu vysoko překračující propady modelů ostatních automobilek", či "oblast prodejního podprůměru", když je to v C segmentu v posledních letech neustále evropská čtyřka?

A to že dnes nedosáhne půlmilionových prodejů? A není to náhodou tím, že přibylo spousta vozů jiných kategorií (malá a střední SUV, crossovery atd.) a krom Golfu na to v Evropě nemá ani náhodou žádný model? Nebo jinak - ani prodejní dvojka C segmentu v letech 2010-2013 nedosáhla na 300tisíc.

Ne, promiň, ale naše diskuze mě vyburcovala ke studiu statistik a troufám si tvrdit, že data (která jako taková nezpochybňuji) účelově dezinterpretuješ, nebo, hezky česky řečeno, vědomě a účelově mlžíš. Nic ve zlém ;-)
24. 2. 2014 23:49
Re: Megane 4
Reagoval jsem na tvoje tvrzení, že ...."kariéru MIII jako celek lze považovat za velký úspěch - jak prodejní, tak....."
Já tvrdím, že kariéru M3 za velký úspěch z hlediska prodejů hodnotit nelze, protože způsobila obrovský prodejní propad modelu vysoko překračující propady modelů ostatních automobilek a to nikoliv v posledním roce, ale od počátku své kariéry. Prostě M3 je prodejně nejhorší generace Méganu, která postupně shodila Mégane z jednoho z nejprodávanějších modelů nižší střední v Evropě do oblasti prodejního podprůměru.
24. 2. 2014 23:21
Re: Megane 4
Svez se v MIII po D1 a poté s OII nebo s OIII s vlečkou (s multilinkem nevím, nejel jsem). Jízda není jen o závodění na okresce (kde mu ta OII určitě ujede). Dle mého jsou jízdní vlastnosti MIII lépe vyvážené (komfort/zatáčky) než v případě příšerně tvrdých Oktávek. Nebo jinak, lépe řečeno, mě osobně tento mix vyhovuje více. Čímž nepopírám, že např. Golf umí oboje a je v tomto lepší než MIII i OIII.
24. 2. 2014 23:03
Re: Megane 4
Sám to přeci píši výše, že bych uvítal nový model než druhý facelift - propad prodejů za poslední dobu je logický. (to nic nemění na tom, že MIII je stále velice dobrá koupě, zejména v našem regionu, kde jsou ceny téměř dumpingové)

Problémy se statistikou - ty hodíš absolutní čísla za dlouhé období, já kontruji krizí, ty hodíš relativní hodnoty za poslední rok... Churchill měl tehdy ohledně statistiky recht ;-)
24. 2. 2014 22:17
Re: Megane 4
Krize něco ubrala všem, ovšem za propad z druhého místa v Evropě za Golfem na sedmé v roce 2013 a v lednu už dokonce na deváté určitě nemůže krize.
Avatar - Emel
24. 2. 2014 21:59
Re: Megane 4
Akustický komfort je jen jedna položka na seznamu disciplín v kategorii "jízda". Octavia ovšem konkuruje spíš Laguně.
24. 2. 2014 21:45
Re: Megane 4
A kdyže to začala krize? 2009? ;-)
24. 2. 2014 20:59
Re: Megane 4
Tak se zkus zeptat Vaverky, jak moc bouchá Megane na nerovnostech... >:D Asi jako OIII... No nic. Kdo chce vidět, vidí, kdo ne, tomu není pomoci... Vivat koncern. Haleluja. >:D