Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault vyrobil v továrně Palencia již 4 miliony kusů Mégane

David Bureš
Diskuze (33)
Francouzský kompakt Renault Mégane slaví jubileum. Zároveň se usilovně pracuje na jeho nové generaci.

Španělská továrna Palencia slaví, vyrobila už čtyři miliony exemplářů modelu Renault Mégane. Výroba tohoto automobilu začala v jedné ze tří španělských továren Renaultu v roce 1996, v současnosti je ve výrobě třetí generace tohoto automobilu.

Čtyřmiliontý Mégane z města Palencia zamíří do Nizozemí. Karoserie jubilejního kousku je lakována světle modrým odstínem Majorelle, pod kapotou pětidveřového hatchbacku pracuje turbodiesel 1.5 dCi o výkonu 70 kW.

Mégane vzniká celkem na čtyřech místech. Vedle Palencie ještě v tureckém městě Bursa, ve francouzském Douai a ruské Moskvě. Palencia vyrábí až na kupé-kabriolet všechny karosářské verze Mégane, včetně sportovní verze s logy divize Renault Sport.

Ve Španělsku Renault vyrábí své automobily ještě ve Valladolidu, kde je rovněž motorárna. Zdejší továrna loni oslavila šest milionů vyrobených aut od roku 1972. Třetí španělský závod Renaultu se nachází v Seville, kde vznikají převodovky a další výrobní díly. Dodávka Renault Trafic pak vyjíždí z továrny v Barceloně, patřící Nissanu.

Od roku 2008 je na trhu třetí generace Mégane. Ta loni prošla výrazným faceliftem, který vůz přiblížil dalším modelům značky. Čtvrtá generace má být představena v roce 2016.

Novinka má být proti nynějšímu Mégane sportovnější. Produktový manažer britského zastoupení Yann Le Graet řekl magazínu Autocar, že auto bude mít nízkou linii střechy, díky které se odliší od hlavního soupeře – Volkswagenu Golf. Design samozřejmě nebude postrádat mohutné logo značky v masce chladiče, současný spojovací znak modelové řady Renaultu.

Uvnitř budoucího Mégane se objeví kvalitnější plasty. V rámci současného trendu zde nebude chybět dotyková obrazovka. Renault nicméně podle Le Graeta nechce být tak radikální jako Peugeot, který v modelu 308 (konkurentovi Mégane), přesunul na obrazovku naprostou většinu tlačítek.

Základem nového Mégane bude platforma CMF, kterou Renault vyvinul společně s Nissanem.

Stejnou techniku použije i přímý alianční konkurent Mégane – chystaný Nissan Almera.

David Bureš
Diskuze (33)
26. 2. 2014 16:21
Re: Megane 4
Ty jseš taky dobrej matroš, ty gramatiko. :-)
25. 2. 2014 14:01
Re: Megane 4
Zjistit si čísla umí každý školák
[odkaz]
A z čísel plyne, jak jsem již dříve napsal, že třetí generace Mégane je ta nejhorší v dějinách Renaultu.
Říkat, že Mé3 je úspěšný v kontextu doby, když se od roku 2009 "propracoval" ze čtvrtého místa v Evropě na sedmé není z mého pohledu příliš logický výrok. Kdyby se ze čtvrtého místa propracoval na třetí tak to beru, kdyby zůstal na čtvrtém tak řeknu udržuje pozice, ale zhoršení o tři místa nazvat úspěchem to nějak v mém světě není normální výrok. Nicméně chápu, že přes brýle s diamantovými skly se to tak může jevit.
25. 2. 2014 12:04
Re: Megane 4
Pro gvick2:

Tebou jmenovanou prémii neuvádím zkrátka a dobře proto, že v letech 2010-2012 byla prodejně za Méganem. Sakra, chlape, znáš ty statistiky, nebo skutečně mlžíš a střílíš od boku?

To, proč měk MII v absolutních číslech výrazně vyšší prodeje (úplně stejně na tom byla i konkurence jako Focus nebo Astra) píši o příspěvek výše a nevidím důvodu to opakovat. (nápověda - diferenciace modelových portfolií automobilek).

A specielně pro tebe - nikde jsem neuvedl, že MIII byl úspěšnější než MII, to sem pleteš jen ty. Napsal jsem, že je úspěšný, myšleno samozřejmě v kontextu doby. A také proto mé zmínky o mlžení a dezinterpretacích z tvé strany.

Tím bych za sebe toto vlákno ukončil, neb dle tvé zmínky o mnou nezahrnuté prémii je mi jasné, že skutečně pouze střílíš od boku a ta čísla neznáš (a jsi líný si je zjistit). A na takovou diskuzi nemám čas ani náladu. Ale, prosím, neber to špatně - byl to fajn pokec ;-)

Ps.: Uvedení nového Meganu až v roce 2016 vidím jako průšvih. Nyní ty prodeje půjdou dolů, ta je jasné a logické.
Avatar - Emel
25. 2. 2014 09:24
Re: Megane 4
Podprůměr to jistě není, ale je to méně, než jaké by měl mít Renault ambice. To stabilní čtvrté místo jak se ukazuje až tak úplně stabilní být nemusí. Japonské vozy tu budou vždy okrajová záležitost, C4 taky není v aktuální generaci žádná hvězda, ale 308 by se před Megane v příštích měsících klidně mohla dostat.

Totéž platí i pro Twingo které zmiňoval Futurista... ten výsledek není sám o sobě špatný, ale Up! se de facto z nuly dostal skoro na dvojnásobek Twinga.

PS: vím, že gramatika je vedlejší... ale prodejy, to je dobrej matroš :-)
25. 2. 2014 09:15
Re: Megane 4
No jestli někdo mlží a účelově vynechává ze statistik např. 1er, A3 a Ačko od MB tak já to nejsem.
:-)
A určitě to nejsem já, kdo hodnotí jako nejúspěšnější generaci Mégane tu druhou, protože tak činí přímo lidé od Renaultu.
"We won’t be going back to the shape of the Mégane II, the low roof gives us something different from the Golf. It makes the Mégane more sporting, more appealing," says UK product manager Yann Le Graet. The Mégane II was a huge success, won Euro COTY in 2003 and was best-selling hatch in its class just after launch.
[odkaz]

Ale klidně si dál pochvaluj kariéru MIII jako velký úspěch.