....a ta spotřeba.... motory downsizing, spotřeba upsizing... >:D >:D nebo chce mi snad někdo tvrdit, že ta spotřeba je vlastně přívětivá? ... to by musel být snílek. Mno, je mi jasné, že se jedná zase o úplně nesmyslnou kombinaci...ale, právě v tomto případě mi tak až nesmyslná nepřijde. Ta cena je šílená.....
Shrnuto: staré auto, se spotřebou OT a s cenou Grippenu.... no to fajně :yes::yes::yes:
to spíš vypadá jako PR článek než test... Napsat, že řadit 6 od 60km/hod je ok může jen člověk co s tím autem nejezdil. Mám SII 125kW DSG a ve městě je manuální řazení jediná možnost jak jet a netrápit motor. Při 50km/hod řadí 5 a jede na 1200 otáček, motor duní a třese se, dvouhmoťák úpí. Sladění DSG a tohoto motoru je katastrofa, ale cesta jak obejít emisní limity je splněna :-(
4,2 metra dlha krabica za milion s priestorom v kabine na urovni hyundaia i20, no nekup to , tomu sa povie kauf len pre vyvolenych ;-):yes:
tento clanok nazvat testom je odvaha nic netusiaceho , kto videl a cital testy na autoforum cz tak sa musi len pousmiat nad urovnou aka vladne na auto cz
Pánové, ty z vás, který si myslí, že vlítnou do M-B, JLR nebo jinýho saloonu s "lepšíma" autama a dostanou něco lepšího za stejný peníze...se seberte a běžte to zkusit.
Všema možnejma fičurama vyšperkovaný novinářský auto není relevantní srovnávačka. Udělej to samý s X1 nebo GLK a budeš muset prodat mámě barák pod zadkem.
Reálná prodejní cena Jetyny s touhle motorizací a normální výbavou (navi, sitzheizung, parkovací senzory apod) bude kolem 750k. Za to si kupuješ ve hvězdě olítaný géelkáčko před FL s jakoustakous výbavu.
Zajdi do LR, sedni si nad Evoqua a zírej...zpátky to vem radši metrem. Je tam průvan, udělá ti dobře.
Btw.: právě týdenní ježdění s Evoquem a krátká srovnávačka s X1 příští tejden na blogu :-)
pozeral si niekto teraz cenu ASXka s tym silnym dieslom s automatom z toho predosleho testu? Treba este pripomenut ze ASX ma o 10cm vacsi razvor ako yeti a je neporovnatelne priesrannejsi a krajsi.... no schvalne co vravite na ten cenovy rozdiel ... ano ok... yetina je trosku silnejsia ale povedzme si pravdu 15kW rozdiel vykonu pri SUV orientovanych na mesto realne moze spravit rozdiel kolko? 20 litrov v cene? alebo30? a spolu s lepsou vybavou kolko? tak 100 litrov? viac asi nie..... ale rozhodne nie 300 litrov, to je sialene, cena yetiho je minimalne 200 litrov nad zdravy limit, porovnatelna konkurencia je o cenu celej fabie nizsie
a pointa?...vždyť je to úplně jedno, kdo koho drtí nebo ne. Každý ať si koupí co se mu líbí, to je každýho věc. Poslední co mě u auta zajímá je to, jak si stojí v žebříčku prodejnosti..
;-):yes: nielen stare auto ale po facelifte uz aj skarede
k cene sa nema zmysel vyjadrovat... za milion mozem mat hyundai santa fe 2,2 CRDI so 145KW motorom ktory je o 2 triedy inde ako yeti a to po kazdej stranke nielen rozmermi.... [odkaz]
Mě se Yeti líbí a kdybych ho chtěl a měl na něj, určitě bych si ho koupil. Jeho využití mi totiž přijde daleko větší než u i20. A rozhodně nepatřím mezi vyvolené, jak případné zákazníky Yeti kastuješ. A test se mi taky libí, díky pane Jungmanne! Rozhodně nemám čas ani chuť donekonečna číst sáhodlouhé výlevy rádoby redaktorů. Jo o víkendu s tabletem v jedné a pivečkem v druhé ruce, to je jiná >:-[]
autoforum je výborný.... s tím soulas.... nicméně srovnat Jondééééé s Yetti je mimo...např. McLaren je ještě menší a tedy podle tvé logiky je Judlaj lepší a levnější....
no a?...vždyť Ti to může být jedno. Komu se líbí a chce Duster, koupí dustera, komu se líbí yetiho a chceho, koupí yetiho. Komu se líbí X5 a chce ji,koupí x5. taková je doba:-)
že se tu najde tolik naivních diskutérů co bude zase řešit tu cenu způsobem RR Evoque stojí stejný prachy a podobně.
Je jasný, že za tyhle peníze si Yetiho nikdo nekoupí. Tady snad nechybí ani jedna položka příplatkové výbavy, prostě auto jen pro novináře, vyzkoušejte si úplně vše co Yeti může mít v jednom jediném autě...
RR Evoque 5D s 2.2TD4 4WD a automatem začíná na 1 031 767,- a to je základní verze, takže tu nesrovnávejte Evoqua ani cenově...
Samozřejme za necelý milion se dají sehnat velmi zajímavé alternativy, třeba VW Touareg Nomad 3,0 TDI V6 BMT 8TT, 3 litrový diesel, 204 koní, 8 stupňový automat :-) To vše za 999 900,-
Přesně jak píšeš. Jezdil jsem přesně s takový Suprem pár chvil a bylo mi toho motoru fakt líto. Zejména zima a studený motor. Opravdu příšerné. Nevím jestli jde fakt jen o ty gramy CO2 za každou cenu bez jediného logického pohledu k provozu motoru.
A případně to ještě pokořenit start stopem a nechat ten motor co pár metrů zdechat. To je hned na dlouhou výdrž zaděláno. :no:
no zrovna ten evoque je po stránce designu teda zrovna nic moc, to si přiznejme, hlavně teda ze zadu.
Na druhou stranu je fakt, že yeti v téhle výbavě je holý nesmysl, ale evoque není o nic lepší. To už bych to viděl u toho roveru spíš na freelander nebo range rovera, to jsou pěkný auta.ale to už se zase dostáváme někam jinam.
...neboli jeden z milionu >:D >:-[] Fabrika si vyzkoušela, že díly k sobě pasujou, novináři se povozí, GTI napíše další opus, v diskusi zde zas bude 600 příspěvků pod testem Škody... >:-[]
to je auto pro fajnšmekry, nic víc. Je ta spousta hovadin, které člověk využije možná tak jednou nebo 2x za život.
Největší nesmysly jsou ty parkovací asistenty, když člověk umí řídit, tak se bez toho hravě obejde. To je jako sousedka, ta má bavora, parkovací kameru a včera při parkování stejně nabrala auto za sebou i před sebou....kde nic není, ani technika nepomůže.....
mozes mat aj super systemy a auto za 10 melonov ale ak je kus medzi sedackou a volantom vadny tak je to vsetko k nicomu a ani tie prkotiny nebudu potom prinosom ale este skor len na obtiaz
Kdo by si objednal takovouto konfiguraci, když za podobnou cenu může lovit v mnohem lepších vodách? Jistě, zřejmě nikdo. V autě za mega mít dřevěný dekor z vietnamské tržnice, plastové výplně dveří? Na to to chce mít opravdu gule >:-[]
O nepovedenosti FL se nemá smysl rozepisovat, tohle vidí každý na první pohled. Yeti s sebou ale bohužel nese i spoustu nehezkých detailů:
- stříbrné plastové atrapy na spodních hranách nárazníků - ohyzdné, nefunkční, navíc vepředu jsou 3 "pásy", zatímco vzadu 4 8-s
- zadní prostřední sedadlo - proč mám ze strany zavazadelníku koukat na područky a prolis na kelímky?
- zavazadelník - čalounění podlahy naprosto nesedí se zbytkem
- hnusná prutová anténa (zřejmě koncern musí vyprázdnit sklady)
- zadní nárazník naprosto odhaluje zadní nápravy a tlumič výfuku 8-s
Přesto je ale dobré mít na paměti, že i přes tyhle výtky, i přes naprosto zabitý design a i přes nesmyslnou cenu některých konfigurací má Yeti co nabídnout. Jen je třeba pečlivě vážit. Hranice, kdy Yeti ano a kdy ne, je hodně tenký led. Koneckonců jako u téměř každé Škody >:-[]:-!
Mě hlavně u toho testu zaráží ten konec, kde je jako negativum hodnoceno nepohodlí v terénu a vůbec jízdní vlastnosti v terénu. Pak je otázkou vůbec smysl koupě takového auta, pokud tedy jako hlavní klad nepovažuju to, že se do toho dobře leze....to už je lepší si přiznat, že je to jen do města a na dálnici, a si koupit verzi city...nebo úplně jiný auto za stejný nebo menší peníze.
Já furt, kde máš ten milion.... už vidím >:D >:D >:D >:D non sense... ale berme to tak, že tohle je výkladní skříň modelu.... už se dá dát na střechu jen křeslo pro tchýni a rakev....
:yes: teraz clovek nevie ci sa smiat alebo plakat ale je to tak :yes:
chapem ze ide o vykladnu skrinu a tip top model ale to by hadam mohlo stat tak 800 000 viac nie......
mercedes GLK 2,2 CDI 125KW blue tec 7g tronic 4 matic ..... cena 972 000 Kc ....
ano ok ..... mozno ze medak ma zakald vybavou slabsi ale nepochybne ide uz v zaklade o tiez bohate vybavene auto rozmerovo o triedu az dve vacsie ako yeti s rovnako silnym ba kroutakom este silnejsim motorom a neporovnatelne vyssim imidzom a zrejme aj vyssou kvalitou a celkovou charizmou... tu fakticky nie je o com.... mat milion tak idem do GLK alebo santa fe..... neverim ze niekto vysoli melon za yetinu.... pri vsetkej ucte je ta cena hodne prestrelena... takych 800 tisic by mozno nejaky zberatel este dal... ale milion podla mna je absurdnost
Mě je vždycky docela smutno, když se češi navážejí do slováků a naopak. Měli bychom být spíše rádi, že máme někoho kdo je nám v evropě tak blízko jako slováci. Je to podobné jako když poprvé přijdete do školy a vidíte někoho koho znáte. Prostě dobrý pocit.
1) Civilnější provedení do města, zpočátku označované jako City...? Proč "zpočátku označované", copak Škoda přišla se změnou označení?
2) Mimoměstská verze navíc v sériové výbavě nabízí ...paket pro špatné cesty? Tomu nerozumím, sami píšete, že světlá výška je stejná a že za kryt pod motorem je nutné příplácet extra... Tedy v čem spočívá ten paket pro špatné cesty?
Vždyť podle ceníku je pro Yeti City "Paket pro špatné cesty obsahuje kryt motoru a převodovky, kryty palivového a brzdového vedení a zesílené vedení ruční brzdy. Tyto prvky významně snižují riziko poškození pohonného ústrojí odletujícími kameny nebo při průjezdu terénními nerovnostmi."
Tedy pokud by měl Yeti Outdoor paket pro špatné cesty, pak má i kryt pod motorem, což se vylučuje s "S příplatkovým krytem podvozku si však můžete troufnout i do míst, na která by běžná osobní auta nestačila.".
Takže někdo tady kecá... Když už ani ACZ nemá jasno ve Škodofkách... >:-[]:-!
Pokud bych potřeboval auto pro takové účely, tak si koupím něco od Subaru ve stejné cenové hladině a jízdní vlastnosti budou úplně někde jinde, ostatně tady v Jizerkách těch Subaru jezdí víc než kdekoliv jinde, což o něčem svědčí ;-)
Tak přiznejme si, že do opravdového terénu jsou tak maximálně takové ty land rovery, terénní toyoty a wranglery, pajera a tyhle typy aut. Tyhle moderní SUV to je spíš taková komedie co se týče jízdy do terénu, ať se podíváš na jakoukoliv značku. Na druhou stranu čerpají z toho, že to auto má vysoký podvozek, takže na spoustě míst a pro chataře, kteří jedou kousek po polní cestě jako já, jsou tyto auta ideální volba, protože tam osobáky dostávají zbytečně zabrat....
A já Ti s tou dobou před rokem 1989 nevyvracím, vždyť já s Tebou souhlasím a proto píšu, že buďme rádi, že máme možnosti si vybírat. Tak nechápu, proč na mě útočíš.
Já mám prostě škodovku rád, jsem na ní zvyklý a jejich auta se mi líbí jak designem, tak ergonomií. Tak nevím co je na tom špatného. A vždycky jsem s nimi byl spokojený a měl jsem spolehlivé modely a Yeti se mi líbí, tak nevím, proč bych si ho neměl koupit. Motor 1,2 TSi znám, mám ho teď v roomsteru, ale v 63 kw verzi a bohatě mi to stačí. I když do yetiho bych volil spíš 1,4 TSi.
Ne ze bych se chtel zastavat predrazene Skodovky, ale ono to neni jenom o tech 15kW (coz je samo o sobe dost), ale i o moderni vs. zastarale prevodovce. To Mitsubishi ma o vice nez dve sekundy na 0-100, coz je propastny rozdil. Stejne tak vybava, po dorovnani vybavy je rozdil v cenikovkach nejakych tricet tisic, po zapocteni 160.000Kc slevy davane Mitsubishi uz je to necelych dveste tisic, ale proti tomu by sla zase sleva u Skodovky.
Je škoda, že sou mezi náma stále jedinic,kteří žijí v roce 1975.....možná by to chtělo podívat se na zed na kalendář a pak se projet v nějaké moderní americe, abycs nepsal tyhle ubohé, 40 let naplatné žvásty >:D
Když jsem se zajímal o cenu Evoque ve čtyřkolce a s dieslem, tak jsem se dostal hrubo přes milion v nějaké normální obyčejné konfiguraci.
Když jsem v konfigurování uletěl, bylo hrubě přes 1.5 mil. A to je za auto (sice moc pěkné) s čtyřválcem a poměrně malé, cena opravdu neskutečná.
Ty něco bereš Julčo evidentě. Já ti nahoře napíšu, že mi je to jedno. A ty to vracíš na začátek :-)
Já mám škodovku rád a až dolítám roomster, tak yeti bude nástupce, ať si bude stát na jakém chce žebříčku. A o tom to julčo je, každý ať si koupí co se mu líbí. Pokud chce někdo duster, ať si koupí duster, já každému kdo si koupí nové auto fandím a vem si, jaké máme štěstí, že si můžeme vybírat z takového množství značek. Podívej třeba na kubánce nebo i ty bláznivý ukrajince, kde jim politika určí co kupovat a co ne.
Range Rover Evoque: 974.050 Kč
Škoda Yeti Outdoor: 978.500 Kč
Tak uz je to jasne: Yeti je pre RR Evoque viac nez vyrovnanym superom! Sice zatial iba cenou, ale vsak niekde treba zacat, no nie? Teda clovek moze Skode vycitat hocico, ale zeby im chybalo sebavedomie, tak to ani nahodou!
No a teraz by som poprosil nech sa prizna ten, kto by si z tychto dvoch konkretnych modelov vybral Yetiho. Za odvahu dostane dlhodoby rekreacny pobyt na psychiatrickej klinike docenta Chocholouska...
......................Škoda Yeti vs. Hyundai ix35...................
dĺžka..............4222 vs. 4410 (+188)
šírka..............1793 vs. 1820 (+27)
výška.............1691 vs. 1670 (-21)
rázvor............2578 vs. 2640 (+62)
priestor
pozdĺžne
vpredu...........910/1090 vs. 830/1050
vzadu.............470/810 vs. 660/890
priestor
priečne
vpredu...........1430 vs. 1520 (+90)
vzadu.............1420 vs. 1490 (+70)
výška nad
sedadlami
vpredu............1030 vs. 1030
vzadu..............1020 vs. 990 (-30)
objem
kufra.......416(vrátane priestoru pre rezervu) vs. 465 (+49)
Ber teda v úvahu, že to nenávidené "hjondé" má vo všetkých dôležitých mierach pekne navrch. O priestorovej rovnosti s ix35 môže Yetík iba snívať...
A Honda CR-V ..624 900 Kč
Taky jsem psal 4*4 nad půl mega... ;-)
A musíš počítat , že dostaneš slevy kolem 7-10% od prodejců..
Za novější , větší a lepší auta..
Proč brát Yeti bez kufru?
Yeti má smysl jen kolem 350 tis..jak píšu pro ženu jako druhý auto na rozvoz dětí do školy a k supermarketu..
Děcka jdou dát fajn do sedačky a baba je spokojená.. >:D
A ty ber v úvahu,že u mnoha lidí to může být opačně.Vždyť ix35 se prodá každý rok o třetinu více než Yeti.Samozřejmě počítám pouze produkci Nošovic.Nemá cenu brát v potaz v podstatě stejného Tuscona. ;-) >:D
no ty voe, co porad mate s tema duchodcema? jednou jimi vsichni budeme, tak bychom jim meli prokazovat trochu respektu;-) nehlede na to, ze vetsina (kdyz uz) duchodcu si radis pusti radio, ale to si myslim pusti i vetsina lidi v aute nad 40 let..mozna i nad 30, apc to je jednodussi. ja treba na CD nedam dopustit a to z tohio duvodu, ze zvuk je vetsinou daleko kvalitnejsi a pokud ma clovek slusnou aparatur, tak tim je rozdil znatelnejsi. samozrejem v takovym superbu nebo oktce to je jedno, pac to je opravdu tragedie....ve svym aute mam cd changer a usb a vetsinou pouzivam cd..
to jo to máš pravdu, tak já mám taky v kastlýku 10 cd. to, že by radia mít cd mechaniku neměli to nemyslím, ale že bych měl někdy potřebu changeru to určitě ne.
Copak že se tu diskutuje cena, to chápu, ale jel jste v tom někdo? Já ano, no trakař je pohodlnější. Jel jsem 20 km po okrskách a nikdy více, když si na to vzpomenu, tak mě bolí záda ještě teď. Není nad americký auta!
Myslím, že spousta čtenářů špatně pochopila pouhý cenový srovnání. Však Passat v nejvyšší výbavě končí tam, kde začíná BMW řady 5. Pokud to takto napíšu, pak to neznamená, že ta dvě auta srovnávám :-)
To jde prostě ruku v ruce.
Každý bychař, než něco plácne, by se měl zamyslet na tím, že když auto v základu stojí 350 tis. Kč, tak jde v podstatě o úplně jiné auto, než to, které v základu stojí 850 tis.
30 tis km už mám a motor je OK. Mě každý auto vydrželo v pohodě 250 tis. km nemyslím, že by to tady bylo jinak. já se k autům umím chovat :-) o to bych obavy neměl :-)
Já fakt nevím, ale nacpat to prolomení zádi coby markant napříč portfoliem....? Myslel jsem původně, že se bude jednat o jednorázovej výstřelek, kterej s dalším faceliftem vyšumí. No, evidentně si zrovna takovou volovinu vybrali u Škodovky za markant a i čepice s nápisem Škoda z originálního příslušenství bude zezadu promáčklá. ;-)
Nesnáším když mi někdo stále něco vnucuje a borce co stále ještě jezdí ve FAVU a píšou ódy na ty současné Škodovácké zázraky jež se pomalu ale jistě dostávají na chvost koncernu VW!
Ono krom SUV a sprotovních vozů amerika nic nedělá...
Aha...
Jel si někdy nějakým americkým sedanem z 90. a 00 let??? Zkus třeba Seville, CTS, 300C, Sebring, 300M, Taurus atd.....nikde se žádný houpavý podvozek nekoná a řada těhle aut měla i víceprvek, o čem se některým EU vozům pouze zdálo...
Americká SUV s podvozkem pocházejícím z pikapů sou trochu jiná kategorie.... Kupují si to lidi co chtějí auto jako pikap ale nepotřebují korbu.
Za něco přes půl milionu se dá reálně sehnat ve slevě VW Tiguan..což je o něco větší a pohlednější SUV..
Nehledě na doprodeje staré Kugy a kaškaje I., a případné stejně malé konkurence Opelu Mokka a Chevroletu Trax..
Další varianta je korejská dvojka Sportage a IX35..
Nemá to holt starý YETI tak lehké , zvláště bez těch roztomilých mlhovek s nepříliš povedeným faceliftem!
Ale jinak je to pořád dobré auto za solidní cenu , to nepochybně. ;-)
Fabie vs. škarpa rozhodně mimo není. Ono totiž většina Yeti se prodá stejně bez haldexu... Takže Fabia toho s paketem pro špatné cesty zvládne téměř totéž co Yeti :-!
čekal jsem, že se chytneš zase jak na vábničku >:-[] >:-[]
Smysl není v té Octavii, za Octavii si dosaď libovolný rozměrově srovnatelný vůz s Yetim a zjistiš, že průchodnost tím terénem bude srovnatelná. Rozdíl je jen v tom, že s normálním vozem do horších podmínek nepojedeš, zatímco v Yetim budeš mít pocit offroadu. Ale jen pocit :-!
Ještě jinak - jestli rozdíl jeden palec světlé výšky podle tebe znamená dramatický rozdíl v průchodnosti, pak podle tebe výměnou za jiné pružiny a tlumiče udělám SUV z kteréhokoliv vozu >:D ? Jistě cítíš, že to je kravina.
A jeje, ďalší patentovaný. Lenže ty vieš prd o tom, v čom by som jazdiť chcel a v čom nie. Takže mi buď ver, alebo si moje príspevky na túto tému nevšímaj. Nebude mi to chýbať. ;-)
No to je zas blábol... Klapky na oči a Škoda je najlepšia...
No, tak zrovna interiér ix35 zrovna malý nie je, to si dovolím tvrdiť napriek tomu, že SUV ani Hyundai veľmi nemusím. Interiér Yetiho je znateľne menší.
Kufor - 49 litrov na 400-litrovom kufri nepoznáš? Bež k očnému (prípadne k psychiatrovi). Keby si o.i. poriadne čítal, zistil by si, že kufor Yetiho je ešte menší ako 416 litrov, lebo do tohto objemu sa započítava aj vaňa na rezervné koleso. Rezervu si v Yetim musíš prikúpiť, a ak to spravíš, objem kufra ide dole podľa iného testu na ACZ o 95 litrov. A rozdiel 321 litrov Yetiho voči 465 litrov ix35 je už markantný. Pritom ix35 má v základe plnohodnotnú rezervu, kdežto príplatková u Zyetíka je len dojazdovka...
Ale áno, ja viem, nie sú dôležité čísla, ale to, čo sa ti pri pohľade na auto zdá... :-!
Doplnil bych ještě přejezdové úhly. Yeti má světlou výšku o 4cm vyšší než Octavia, ale zároveň i o 10cm kratší rozvor což zvyšuje přejezdový úhel! A Fabie versus škarpa je úplně mimo mísu protože FWD s otevřeným diferákem se z ní nevyhrabe ani omylem.
Pokud jde o teréní schopnosti tak Yeti Octavii rozhodně překoná. Tam kde Octavia zůstane ležet na pupku jede Yeti dál.
Bohužel se facelift bez kulatých světel nepovedl..
To auto ztratilo šmrnc. :'-(
Cena test vozu je mimo realitu.. >:D
Nyní mi YETI přijde jako vhodná volba v základu za 350 tis. do města pro ženu na nákupy a rozvoz dětí do školy...
Od půl milionu výše se dají koupit lepší a větší SUV 4*4..
Nebo minimálně VW Tiguan. ;-)
No tak srovnávat Yetiho s i20 je trochu mimo,za cenu 1 Yetiho v testu budu mít tři i20.To je dobrá nabídka. ;-)
Takže srovnávat s dalšími SUV a tam už není moc důvodů proč Yeti.
Nicméně přeji Ti aby se Ti to splnilo.
Pro duchodce. Je to prekvapive, ale hodne zakazniku specialne kupujicich tyhle celkem usedle vozy se nedostalo do veku MP3 a hudba je pro ne stale neco co se kupuje na stribrnych plackach. I technicky nejpokrocilejsi auta se vsemi USB, IPOD, BT a buhvi jakymi komunikacnimi moznostmi maji stale CD prehravac nebo rovnou changer.
To je vec pohledu, ja bych rekl ze ta vybava je celkem standardni v ramci dnesni doby. Ano v porovnani s vybavou jakou mel otec ve Skode 120 je tam hodne veci navic, ale taky za ctyricet let automobilovy prumysl udelal urcity pokrok.
Jo? Tak sedni do nějakého amerického SUV v nižší cenové..a pak se přihlaš.. >:-[]
Nové Camaro je jiný příběh.. ;-) O sportovních vozech se však nebavíme..
Mě se naopak Evoque líbí. Neříkám, že je kdovíjak praktickej, ale jako masírka pro kočičku do města funguje. Jenže Yeti je už od základu něco úplně jinýho, a to neříkám že je špatně.
Ve finále bude zklamanej právě ten, co odjede střední výbavou levnějšího modelu a pak usedne do topu prémiovějšího výrobce než naopak. Čeká, že mu auto bude měnit fusekle a ono nic... ;-)
Jakych hovadin? Vzdyt v te vybave neni nic co by dneska nebylo v ramci podobnych aut zcela bezne? A co se tyce parkovani, tak ma jenom pipaky vpredu a vzadu s vystupem na obrazovku radia jak je u Skodovky obvykle uz deset let.
no ja neviem za tie peniaze je omnoho viac variant a podla mňa aj lepších než je yeti..ja netvrdím že je zlý ale tá cena je fakt vysoká...auto vyzerá byť fajn po dizajnovej stránke ako interiér tak aj exteriér..taktiež čo nechápem tak všade v reklamách hovoria o neviem akej novej škode yeti ale zas o moc sa od tej starej nelíši...
a tá cena je proste fakt prestrelená...a porovnávať toto auto s RR?? už nech sa naučia jednu vec..RR má imidž a je úplne inak brané ako Yeti..proste ludia ich neberú ako jednu triedu ale tak, že jedno je Range a druhé len Škoda...proste pardon..a radšej by som za podobné peniaze išiel napr. do Santa Fe, ktoré je väčšie, pristornejšie a je to úplne iná trieda, prípadne nový Quashqai, ktorý sa dá kúpiť za podobné peniaze a je omnoho krajší nežý Yeti......takže podla mna Yeti nie je rozhodne zlé auto ale za tie peniaze je to naozaj len srdcová záležitosť..proste si ho kúpi niekto kto ho naozaj chce,..neikto kto ale použije čistý rozum zvolí asi iné auto...
Sorry, ale nepamatuji se, kdy naposledy jsem si v autě pustil CD. Já tedy mechaniku v žádném případě nepotřebuji. Stačí mi bohatě rádio, nebo flashdisk. Akorát zbytečná zátěž pro auto i peněženku a další možnost, jak se může něco podělat. Díky, ale nechci.
Tak to Sorry!
Ameriky jsou houpavé koráby co se naklání v každé zatáčce nad 40 km/h... 8-s
Možná nový Jeep Cherokee..ale to je auto za 800tis..
Yeti jezdí dobře a pohodlně.
I v nižší výbavě.
Ber v úvahu, že tebou milované hjondéé nabízí v této třídě ix35, ze kterého se mně osobně zvedá kýbl, a jež je na tom prostorově v podstatě stejně.
Zkrátka nevyšiluj.
JJ koukám že autům rozumíš! Ta TSI 63Kw super, ta je dojetá raz dva, někdy i ve 30t KM, doporučuji ti TSI 1,2 77Kw to je také bomba! Jenom mě zaráží, když na rozdíl od Kubánců máme takové možnosti, tak nakonec skončíš zrovna tam jak píšeš!? A na ty Ukrajince se vykašli! Bohužel neměli to štěstí jako My! Už jsi zapoměl co tady bylo před rokem 1989, nebo jsi ještě běhal po horách!?
Já myslel že tě zajímá žebříček prodejností!? A ten je ve srovnání z konkurencí docela mizerný!? Docela překvapivé výsledky pro nadšence značky!? Ještě by tě mohla zajímat eventuálně barva, nebo použitelná technika!? >:D
Za milion korun (cca 33 000Eur) najdem kludne original yetiho co sa skryva kdesi v himalajach, a nie tuto haraburdu bez duse a este k tomu ten dizajn je hnus (pre inteligentov na dizajn nereagujte, to je subjektivna polozka). Ale je jasne ze najma ceski bratia si to budu hyckat ved je to ich...
někdo troufl jet s poskakujícími dvěmi na sobě položenými krabičkami určených do terénu, kterým ale nesvědčí nekvalitní vozovky 197 km/hod? (Ovšem kromě letiště). Se na tu kraksnu sestavenou s Roomstru podívejte, ta je tak do stovky a pak snad jen pro Kobru 11.
Určitě nejsem vyvolený ale já ho mám už 100 000 km najeto jen výměny oleje a filtrů. No a jen řídící jednotka trocha naladěná v Dieselpoveru na 210 k a 430Nm.Naměřeno na stolici. Věř nebo nevěř ale jede to. Vím jezdím hlavně sám ale sedni do koncern. Tiguan či Q3 prostor vedle sebe pocitově menší i když noblesnější.Je fakt že spousta fce. se nevyužije a jejich cena je :'-( .Já Vám rozumím -je to jenom škodovka ;-) ale dobrá :yes:Jen si myslím ,že vzhled mohl být v opačném pořadí. Jinak ten článek rozhodně testem neni. S tím souhlas.
Ty předně moc nevíš, co píšeš, to je celý problém od začátku. Teorie, klišé, katalogy, číslíčka... to je tvůj svět.
Takže já s tebou v této diskuzi již končím, protože to u tebe nikam nevede.
Až zase napíšeš nějakou svoji moudrost, která bude reálně kravina, tak se zase ozvu.
jediná podstatná výhoda Yetiho jsou malé převisy. Pokud budeš mít půdorys Yetiho a světlou výšku o palec nižší, projedeš reálně to samé. A o tom tu celou dobu píšu - že rozdíl ve světlé výšce jeden palec je nula nula nic :-!
A to je právě to, o čem celou dobu píšu. Ani ta Octavia Scout není v terénu žádná výhra. Znám obě dvě auta, vím co umí a vím co neumí.
Octavii citelně limitují její metrové převisy a mizerné (malé) úhly. Je to prostě dlouhý auto na malým podvozku.
Pokud budou v obou autech sedět stejní lidi (tedy s mozkem), v Yetim toho zvládnou podstatně více. O nic jiného od začátku nešlo a nejde.
tohle si ale můžeš říct úplně vždycky. Nikdy si nemůžeš být jistý tím, že šutr nebude čouhat o další palec výš. I právě proto píšu, že rozdíl 15,5 vs. 18 cm je nula nula nic. Právě proto píšu, že s Yetim, pokud máš mozek, projedeš zhruba to samé, co třeba s Octavií Scout.
A jinak výlety do terénu? Bez šusplechu pod motorem nikdy :-!
Až někdy pojedeš po nějaké lesní cestě a o nějaký (palec) čouhající šutr prorazíš olejovou vanu, nebo něco vespod urveš, tak ti tvý vlastní kecy o tom, že se nejedná o dramatický rozdíl v průchodnosti, budou pískat v uších ještě hodně dlouhou dobu. :-!
takže už jsme konečně u závěru, že rozdíl ve světlé výšce pouhý jeden palec dramatický rozdíl v průchodnosti nedělá? Bravo :yes: O tom se tu bavím celou dobu >:-[]
Ok, beru zpět, tentokrát je chyba na mém přijímači - tedy co se rozměrů týče. Proto jsme se nemohli dohodnout.
Šlo mi o to, že jiný (větší) rozměr ráfku (obecně) neznamená automaticky jiný (větší) průměr kola a větší průměr kola neznamená automaticky větší světlou výšku.
Doteď si nepochopil, že jde o soubor vlastností. Rozměru kol, světlé výšky a nájezdových a přejezdových úhlů, které z toho auta dělají v terénu s přehledem nejschopnější škodovku.
Ať budeš vypichovat určitou vlastnost u jiného modelu, nikdy v komplexu nedostaneš stejné, nebo jen přibližně stejné vlastnosti.
takže znovu - dám jiné pružiny a tlumiče, nebo pro tebe dokonce jen větší rozměr kol >:-[] >:-[] a rázem mám z běžného auta průchodnost "offroadu", když ten jeden palec udělá tak brutální rozdíl???
Jo, pravdu máš v tom, že si to auto můžeš klidně do toho terénu zkusit vytáhnout a ono chvíli i jezdit bude, než ho oškubeš, oboucháš či očešeš spodek a přední i zadní nárazník.
Leč kecy o tom, že zvládne to samé či obdobné co Yeti, už jsou jen výplodem tvé teoretické hlavičky.
Až bude ten "terén" vypadat jako letiště se sem tam 15 cm čouhající muldou, pak mooožná potom budeš mít trošku pravdu...
Bohužel, jen trošku. :-!
Opravdu jen dokazuješ, že jsi Yetiho v terénu nikdy neviděl, nikdy si ho tam ani nedostal a buhví, jestli jsi v něm vůbec seděl.
Tohle odhaduji na základě toho, žes tu onehdá tvrdil, jak má Yeti materiálově lepší interiér než nová Octavia.
Chlapče, výše diskutovaný Yeti má rozměr: 225/50 R 17 nebo třeba 215/60 R16.
Asi není třeba nic víc dodávat...
Můžeš si tedy dále vytahovat Octavii s podobnými koly, ale metrovými převisy, nebo zase Fabii s krátkými převisy, malými koly a menší světlostí. Je to jen tvá diskuzní křeč a kotrmelce. :-!
nevím, jestli nerozumíš česky. Jistě že Octavia (i Scout) má mnohem horší nájezdové úhly než Yeti a nikdo tu netvrdí opak.
Ale i Octavia Scout toho projede opravdu dost. A už jsem ti psal, že když chceš porovnávat názezdové úhly, pak porovnávej porovnatelné. Až bude mít Yeti 4,70 na délku, pak jej porovnávej s Octavií.
Když srovnáš Yetiho třeba s Fabií Combi Scout s paketem pro špatné cesty, reálně projedeš téměř to samé. Rozdíl jeden palec světlé výšky je nula nula nic a o tom se tu celou dobu bavím.
Mimochodem, sám si krutě protiřečíš. Na jedné straně tu obhajuješ, že Yeti projede v podstatě to samé co Duster, kde je rozdíl ve světlé výšce ca 1 palec a na druhé straně tu zpochybňuješ, že vůz s o palec menší světlou výškou než Yeti projede téměř to samé co Yeti >:-[] >:-[]
A co se Dustera týká - že na něj Yeti co do terénních schopností nemá, jsem nikdy, nikdy nenapsal. A ano, Yeti zvládne v podstatě totéž Duster. Dokonce naopak Yeti má některé díly podvozku lépe chráněny než Duster (před FL) :-!
Před rokem 1989 si šlo vybrat taky leccos. CHtělo to jen dvě věci: mít prachy a mít koulevlastnit něco, za co tě mohli někde popotahovat nebo na to nic nešlo sehnat....
Ale západní auta tu byly, jak nová, tak hlavně dost ojetých. Hlavní problém byl spíš na ty auta vydělat
OK..např. nový Nissan Kaškaj II , Mazda CX5 , Ford Kuga II , Honda CR-V...
A ve vyšší cenové relaci Yetiho tedy např. nový Subaru Forester..
A to vypouštím tu korejskou konkurenci od Hjondé a KIA.. ;-)
Yeti má světlou výšku 18 cm. Octavia 14 cm. To je rozdíl pouhé 4 cm, což nejsou ani dva palce. Dokonce s paketem pro špatné cesty je rozdíl pouhý jeden palec.
Vyšší průchodnost Yetiho je víc psychologický efekt než realita a reálně běžný vůz zvládne to co Yeti. Problém je v tom, že třeba s Fabií člověk jaksi automaticky škarpou nepojede, zatímco v Yeti bude mít člověk pocit, že si za to přece zaplatil.
Rozdíl jeden palec ve světlé výšce je ale nula nula nic :-!
Hele, zcela upřímně zrovna u tebe mám pochybnosti, že bys napsal něco jiného i kdyby Yeti yypadal jako ix35...ty jsi zrovna jeden z těch, kdo v žádným případě neumí ustoupit na úkor škodovky... :no:
viackrat sa v diskusii daju najst prispevky, ktore bud doplnia test, resp. majitelia testovaneho modelu pridaju vlastny nazor a tu sa bohuzial diskusia obmedzi na cenu auta...vsak dali do toho auta vsetko, co mohli a pozicali auto na test, co je uplne bezne, takto to robia vsetky normalne znacky, ze davaju do testu "naslapanu" vybavu(pre niekoho aj s vela zbytocnostami), je to aj logicke prezentovat znacku so vsetkym co dokaze ponuknut vo vybave...potom sa vam nemoze stat, ze ak si chcete kupit auto, tak vam predajca nie je schopny ponuknut na vyskusanie ani vami zvolenu motorizaciu(z pohladu marketingu je vzdy lepsie ponuknut to najsilnejsie), ale velakrat ani vybavu vam nevie ukazat, resp. predviest ako funguje a to sa na SK stava casto, takze neostava len pozriet si nejake testy a aspon si o tom precitat- tu test doplna chybajuce informacie, ktore vam predajca nevie ponuknut...ja som zvazoval kupu Yetiho minulej generacie, konkretne s tymto dieslom, ale v celej Ba bol k dispozicii len model 81kw ako predvadzacie vozidlo...bol som sklamany, ak by bola k dispozicii mnou zvolena motorizacia a navyse by tam bola "full" vybava, tak by to mohlo zafungovat na moje rozhodnutie, urcite je lepsie zaujemcovi ukazat fulku a silnu verziu, ako slabu vybavu so slabsim motorom....
Zase tak moc škodolibý nejsem. Je mi jasné, že v pořádném terénu nemá ani náhodou např. na Dustera a polní cesty zvládne skoro každé auto. Také nelétá jako např. Citroen DS, toho jsem viděl také létat na v i d e u i s Fantomasem. Video prostě snese všechno..
Buď rád, že je v autě dřevěný dekor z vietnamské tržnice, jinak by to bylo auto přes MEGA. Na druhou stranu se mi líbí usnadnění výměny kol díky téměř absenci blatníků a také dveře z Roomstera. Je to takový malý milý kočkopes. Jen co s ním, na dálnici se nehodí, do terénu také né a do města jsou jiní specialisté.
Jako bychom to u toho Evoqu zrovna neřešili - Yeti je typické auto za "cenu od" = nemá smysl z něj dělat letadlo, stačí dobrá technika (TDI+4x4) a pár extras ála výhřev sedadel a hotovo.
Naproti tomu Evoque je v základu jen platfoma, základ, na kterej je třeba postavit štosy bankovek, aby z něj člověk měl to, co dělá RR stylovkou.
Dá se tedy říct, že Evoque začíná až hodně vysoko nad tím, kde Yeti končí, tyhle světy nemaj žádnej, ani ten nejmenší, průnik.
OK, mas pravo na vlastny nazor, to ti neberiem. Ale napriklad mne sa Evoque paci, a zrovna pri pohlade zo zadu mi pripada byt hadam najlepsi. Povedal by som ze rozhodne patri medzi tie najkrajsie SUV-cka...
Kazdopadne ak by som stal pred volbou ci brat Škoda Yeti Outdoor 2.0 TDI/125 kW 4x4 DSG, alebo Range Rover Evoque 2.2 TD4 4x4 manual (oba za ~milion Kc), tak nevaham ani chvilu, aberiem RR. Skutocne by som rad poznal cloveka, ktory by si z tychto dvoch aut v presne tejto vybave a cene vybral Yetiho...
Tak se někdy podívej na převisy Octavie a pak rovnou na nájezdové a přejezdové úhly.
Pokud ani tam neuvidíš velký rozdíl, tak ti není pomoci. Vodborníku. :-!
Jenže ty pružino, Yeti profituje hlavně díky jinému rozměru kol.
Jasně, opět napíšeš, že to byla nějaká tvá udička, ale tyhlety kraviny si zkoušej na ty, co neví, vo co de.
Já tě odhadl opět ze startu a tobě teď nezbyde nic jiného, než tu kolem toho tančit s přiblblým úsměvem a dělat, jak že tomu strááášně rozumíš. :-!
Podívej se, napsal jsi kopu nesmyslů a tvých oblíbených klišé, které s realitou nemají nic společného.
Proč máš nutnost se v tom rejpat?
I Hrdlička zcela nezávisle potvrdil, že Yeti je v terénu opravdu schopný. Ta tvá strojená trapná póza, kterou maskuješ svoji neznalost, na tom nic nezmění. Napsal jsi nesmysl. Tečka. Tohle nijak neobkecáš.
Videí Yetiho v terénu je na intenretu dost, tak se na ně podívej a pak se sám sebe zeptej, jestli bys tam byl schopen jezdit s tou Fabií/Octavií. Rozumnému rychle dojde, že nikoliv.
chápem to cenové porovnanie ja som sa skôr pozastavil nad cenou vrcholnej verzie a s touto cenou som porovnal oné vozidlá..chápem že Yeti môže byť aj lacnejšie len som porovnával Yeti za skoro milion s autami s podobnou cenou..
To porovnání je trochu mimo, ale co se týče ceny, tak se stejně jako u všech škodovek bude prodávat v různých akcích a se slevou (asi i proto jich škodovka dělá docela dost) než za ceny, co jsou v ceníku.
Ahoj...teď jsme dodělali s Mariachim srovnávačku, mám pár fotek a čekám, až mě chytne spisovatelská slina. Rád bych si taky projel novej 9°...mám ještě původní ZF v Dynamicu.
Jistě, skladovku Tiguana seženeš za nějakých 550 tis v benzínu a předokolce.
Což je pořád rozdíl 200 tis. od tebou proklamovaných 350 za Yetiho.
Když budeš chtít čtyřkolku, možná ti nebude stačit ani 700 tyček. A na diesel skoro 600.
Cenové rozdíly jsou příliš velké, než aby si nějak výrazně konkurovali. ;-)
Ještě jednou a bez emocí a smyšlených keců:
Nikde netvrdím, že Škoda je nejlepší, to za prvé.
Tvrdím, že jak Yeti, tak i ix35 a stejně tak XXX dalších podobných aut, zvaných crossover, či malé SUV, je na tom zejména v kufru bídně = vzhledem k jejich rozměrům jsou jejich zavazadlové prostory malé.
Za druhé: Pokud chceš argumentovat 49 litry v kufru, tak při teoretických půdorysných rozměrech 90x90 cm stačí 6cm hloubky - to pro mně není důvod jeden kufr adorovat a jiný, o to samé menší, zatratit.
Za třetí: Za milión se prodává hromada aut s ještě menším objemem kufru, takže topperův výkřik do tmy, kterého se můj koment týkal je zkrátka topperovina, jak jsem psal, ať vychladne, tak to teď můžu napsat i tobě.
Yeti za mega je samozřejmě jen konfigurátorový extrém, divím se, že ho vůbec vyrobili, těžko si dokážu představit, že si někdo koupí tohle místo Passata Alltrack, například, za stejné peníze, je to ale hezká ukázka, co všechno se dá sestavit.
Přirovnávat Yeti k i20 je stejná hova*dina, jako přirovnávat třeba GT-86 k i20 - ta je taky drahá a má malý kufr a vnitřní prostor ještě menší.
P.S.
V debatě o i30 vs Octavia je kufr naprosto nedůležitá položka, ale zde pod crossovery / malými SUV je to rozhodující údaj, vtipné, holt, jak je někde napsáno Škoda, tak se některým zatmí před očima a je vymalováno...
Tak kazdy jsem nejaky a i snobici maji pravo na zivot a na sluzby jim urcene. Jinak samozrejme CD od MP3 clovek v aute nema sanci poznat na zadne aparature a je uplne jedno jestli je to Octavka v zakladu nebo Lexus v maxu.
Napsal sis to tak nějak podle sebe. Aby ti to jako teoreticky vyšlo.
Jenže ti to nevychází prakticky. ;-)
Já už jsem tu to několikrát psal, že pokud chceš čtyřkolku v dieselu za půl milionu, tak máš prakticky jen několik málo možností. Levného Dustera, Yetiho a pak už mě nic moc nenapadá.
Údajně nejprodávanější motor do Yetiho je 81kW TDI (od 420 tis), ve čtyřkolce ho máš od 470 tis. Nejbližší dražší konkurence je tu se základní cenou o 100 tis vyšší. Takže reálně se Yeti prodává kolem toho půl milionu, nikoliv 350 tis. jak se domníváš. ;-)
Jak říkám, on ten Yeti má, cenu na našem trhu, nastavenou sakra dobře. ;-)
Tak nevím, co všechno a jak moc víš, ale na sněhu toho Yeti dovede opravdu hodně a díky o něco vyšší průchodnosti se vypořádá i s pěknou hromadou sněhu, tam, kde bys s jimým obyčejným vozem, už dávno ležel na břichu a kolečkama točil jako brouček na zádičkách, Yeti stále jede. ;-)
Ano, Duster je na tom lépe, o trošku. Ale je na tom taky podstatně hůře, co se týče komfortu cestování. Ta cena tam jde hodně cítit.
PS: Nevím co máte pořád s tím terénem. Obecně vzato, mimo komunikace se bez povolení jezdit nesmí. Tedy pokud si nejezdím po vlastním pozemku.
Takže nějak moc nechápu, proč Yetiho tahat někde do lesa, kde je nějaký, po lakatoši vyjetý, rigol.
Klaudie, děláš si srandu?
Zrovna ty bys mohl vědět, že 49l na objemu kufru nepoznáš, a právě vzhledem k větším rozměrům ix35 se dá říct, že hjondéé je na tom minimálně v kufru podprůměrně.
Ostatně doporučuji si ta malá SUV na vlastní kůži (ne metr) otestovat, budeš koukat, jak malá ve skutečnosti jsou...