V autech jako S-ko nebo Sedmička to problém asi nebude, ale jak to bude v autech, kde se tlačí na cenu, třeba v takové Dacii? Aby tam pak nedali levnější verzi systému, která například zaparkování před supermarketem jednoho nejmenovaného německého řetězce vyhodnotí jako nehodu a zalarmuje 112ku... >:D >:D >:D
Když už v dnešní době různé Pre-safe systémy stojí takřka pakatel, tak tento systém určitě taky nebude nějak moc finančně náročný, založený třeba na aktivaci airbagů atd....
Tak ta nejjednodušší verze asi fakt jen vytočí 112 když bouchnou airbagy. Obnáší to ale GPS modul, handsfree, eventuelně ještě GPS modul pokud má být zjištění polohy přesnější. Za to si dnes automobilky nechávají celkem slušně zaplatit (bezohledu na skutečné náklady). Lepší verze třeba u toho Volva, jak zmiňuju níž, obnáší i možnost spojit se s operátorem od volva, když ti třeba dojde palivo, píchneš a pod, to už pak jsou náklady na call centrum, ale to snad EU vyžadovat nebude.
podle mně to bude aktivováno bagem..GPS by to nemuselo mít,pozice se dá určit z několika BTSek.Určitě to bude dobrý pro nehody,kdy bude řidič v bezvědomí a na místě kde není ze silnice vidět
GPS to mít musí. Určování polohy triangulací z BTS funguje jen v místech s hustým pokrytím. A to ještě hodně omezeně (není problém se dostat na kilometrovej rozptyl). V horách tě to klidně pošle do vedlejšího údolí.
Každopádně to může cenu zvýšit tak o 1-2kKč. (GPS, GSM, antény, nějaká elektronika). U levných aut to bude citelné. U dražších nárůst asi nebude, tam je to více-méně softwarová věc.
Nic nového pod sluncem, snad je i dobře, že to bude povinně. Jen se pak nelze divit, že se na konstrukci aut šetří tam, kde to není vidět, když si automobilky nemůžou základní výbavu určit samy a cenu formuje tupý hon za co nejnižší "již od". Uvítal bych obdobu Fair trade v automotive - platím víc, ale vím, že snižování nákladu nebylo na úkor kvality.
Na to už je asi pozdě kupovat jedno auto do zasoby.
Třílitrové šestiválce se již běžně moc nevyrábí. Dnes máme samá auta s turbem, ESP, upozornění nezapnutých pásů, atd....... . :'-(
Proč je povinné ESP? Chtějí zajistit, že to budou mít i levná auta, do kterých by se to nemuselo dostat ani za deset let. Osobně jsem však za možnost výběru.
Jsou určité hranice, za které se prostě nesmí zajít a toto je jedna z nich. Tento systém umožní nonstop sledování jakéhokoliv automobilu. Jinak řečeno, bude zcela přesně zjistitelné, kde se právě auto nachází a jak se pohybovalo. A jak víme, každá informace, kterou lze zneužít je dříve nebo později zneužita. Aby se zachránilo hypotetických pár desítek životů, miliony aut budou sledovány. Nebude možnost výběru. K tomu se zvýší provozní náklady auta - systém bude zcela jistě obsahovat SIM. Jaké budou náklady na tuto SIM? Zaplatí se třeba 5000 Kč při koupi auta a potom to bude už "zadarmo"? Kdo si na těch několika milionech SIM namastí kapsu? Co když se pokazí? Zablokuje systém pro jistotu možnost nastartovat? Bylo by přece nebezpečné jet autem s tímto systémem nefunkčním, že? Btw. jsem si jistý, že se bude veřejnosti tvrdit, že systém bude zcela neaktivní a aktivuje se jen při havárii. To je ale už z principu blbost. Signál GPS by se potom už vůbec nemusel chytit třeba po pádu do strže. Možná bude součástí systému i blokování motoru na dálku - jednoznačná identifikace auta bude zaručena, online komunikace s řídící jednotkou auta díky aktivní SIM také. Policii nebo hackerovi bude stačit sejmout palubní kamerou SPZ a vybrat si mezi vypnutím motoru a aktivací brzd :-) A odpojení bude zcela jistě trestné...
To záleží. Čistě pro zajištění funkce automatického přivolání záchranné služby si vystačíš s jednosměrným systémem - samotná jednotka nemusí být nikde registrovaná, stejně jako nemusí být registrované telefony a předplacené SIM karty. Automobilky však nabízí komplexnější služby, jako třeba možnost nastartovat auto, odemknout dveře atd. Pak potřebuješ obousměrný. A je na automobilce, aby zajistila bezpečnost systému. Jedna z cest je, že ti dá auto jasně najevo, kdykoli je systém aktivovaný. Pokud by v systému používali identifikátory nezávislé na VIN a VIN neevidovali, tak by bylo mnohem těžší takový systém použít pro sledování lidí. Je to čistě otázka toho, jak věříš produktu.
Stejně jako takový registr zbraní je to něco v demokratickém státě celkem neškodného, pokud je to pořádně udělané. Stát tuhle službu neprovozuje, neměl by vytvářet nátlak na zabudování zadních vrátek do podobných systémů, neměl by přikazovat sběr a archivaci dat a bez soudního příkazu, nebo souhlasu majitele/ provozovatele nesmí provozovatel poskytnout údaje o poloze. Samozřejmě, nic není dokonalé. Stačí se podívat, co musí archivovat třeba telekomunikační společnosti.
Realita je, že mám ve všech autech satelitní vyhledávání kvůli pojišťovně. Pokud jde o sledování pohybu, nemám moc co ztratit.
Eurobolševik vymyslel jen další fízlsystém. Bude to první věc, která se mě na novým autě rozbije...Pod magickým heslem bezpečnosti zaváděj jeden nesmysl za druhým. Kde to skončí ? Kamery u každýho doma, každej novorozenec dostane pod kůži čip ? Hlavně, aby nás měl velký bratr pod kontrolou a zmetci typu Babiš a spol. si už ty výjimky ze sledovačky už nějak zajistěj...
EU se rozhodla, že podpoří obchod s ojetými automobily a toto je jeden z nejúčinnějších a nejefektivnějších kroků, které v tomto směru mohla udělat >:-[] Tahle kouzelná krabička je další důvod, proč budu nadále opečovávat a udržovat svý současný auto.
Jen bych chtěl zkusit, jak moc je ta věc pasivní. Vyndat baterku, odjet na 14 dní na dovolenou a po návratu tu krabičku vyndat. A za 20minut bych měl zásahovku v baráku 8-s