Tata Nano, nejlevnější a jedno z nejmenších čtyřmístných aut na světě, vzbudila velký ohlas už při svém prvním představení loni 10. ledna. Nyní se od 1. dubna rozebíhá výroba, první vozy budou zákazníkům dodány na začátku července.
V indii se bude prodávat hodně stejně obyčejný ind to bude brát jako pojízdno novou rikšu do které mu neteče a může vní vozit rodinu.A na tak levné auto je docela hezké :yes:
A proč to srovnávat s auty, když je to v podstatě kapotovaná motorka?
Fávo je robustní, ale žere skoro 8 na 100. Navíc vzhedem k věku je to už spíš veterán...
Kolik rybářů a podobných existencí u nás jezdí na Babetě? Docela dost. V tomhle na ně pršet nebude a když zapadnou, se sousedem to čapnou jeden za předek, druhý za zadek a přenesou přes díru :-)
Tak pravda, ječmen umějí na ostrovech mnohem líp - z "masovek" mi nejvíc chutná asi Tullamorka. Ale za oceánem bych úplně nezavrhoval Danielovic Jacka. I když je to jenom pouhá kukuřice, chuťově to není marné. Jima Beama vypiju, ale jen pokud nemám na výběr.
Toto by mohla byť dobrá satira na máriove kupovanie auto vo Fínsku. Kúpim si tam auto, vrátia mi DHP a dostanem ešte viac, než koľko som sa dal za auto. Tak aj vy šrotujete Ferrari a idete si kupovať jeden extrémne výhodny i20.
Neviem aké máš auto, ale ak tam pôjdeš ti, tak ti prajem, aby si si už konenčne kúpil novú Škodu alebo Polo. U nás dávajú až 2000 eur (50 000Kč), tak neviem, či aj u Vás máte také skvelé akcie.
P.S.: Neviete, či treba nejakú šunku istý čas vlastniť? Napadlo ma, to kúpim 20 šuniek, dám ich do večného smaženia a kúpim si Golfa. Neuveriteľné.
Preco nie desatrocnu feliciu, ci 5 rocnu fabiu?
1., niekto, aj ked nema x sztotisic na poriadne auto, nerad sa vozi v aute, do ktoreho uz naprdlo x majitelov...
2., Ty na "fabiu v Corrida Uni" nemas ani teraz, a pockaj do roka a mesiaca sa tu stretneme, a uvidis, ze tato indicka sr.cka spravi vela ludi stastnymi...
3., 150 000,- at by sen atoho auta, bolo 150 000, tak prejst cez polku mesta a skocit si nakupit na vikend, je to furt lepsie riesenie ako 3-4krat tak drahy smart... ano, je to ina kategoria, ale tu inu kategoriu si vela ludi ako 2. auto dovolit nemoze, ale tatu kludne... je vela dovodov, preco to sem chcu napchat, a ver mi, v tom ich marketingovom oddeleni to maju vypocitane, aj ked kazdy druhy europan v tom aute sediet urcite nebude, ale nebude to stratovy experiment...
Dobré tipy, hlavně ten druhý, bio-produkty teď frčí... :yes:8-s
Jen nevím co dělá zrovna JIM BEAM na webu: "SKOTSKÁ? whisky.cz", co se týče whisky obecně je právě JIM BEAM jedna
z největších komerčních "sraček" vůbec. Whisky umí nejlíp na br. ostrovech a to Skoti a Irové...
Vznik mého nicku "bohužel" nemá s alkoholem nic společného, ale mnozí si to podle sprofanovaného J.W. - label stejně myslí... :-!
Behem vikendu se da sbalit a odjet. Vyuzit sance, nez nekdo zas natahne draty. At uz kolem hranic, nebo kolem budoucnosti, tak jak se to podarilo v Madarsku.
Já zase četl, že Mesárošová je úplně nahá! Sice nevím kdo to je, ale rozhodně to má svoje a větší kouzlo.
Pokud začne konečně ten bolševik rozdávat plnejma hrstma, tak valim na Sněžku a sednu si tam s otevřenou hubou a budu čekat na první pečený holoubátka, nebo spíš selátka. Potom sešrotuju Mercedesa a půjdu si pro jednoho Ceeda s MP3 v ceně. Těch třicet kaček mě teřich moc nezapláclo.
Myslím, že zatím budou mít daleko větší a jednoduchší odbyt
v Indii..., zatím je zbytečné to řešit...
Ratan Tata je indický ekvivalent H. Forda...jen v "trochu" jiné době z pohledu data...
Teď to hlásili v radiu, od pondělí se to tu rozjíždí. Konečně. Sněmovnou to prej protlačili komouši. No, hlavně, že je to na světě. Jmenuje se to - Kontrastní likvidační příspěvek (káelpéčko). Co je příspěvek je jasný, co likvidační taky, takže ještě probertem pojem "kontrastní.
No, je vidět, že ti komouši ví jak na to. Takže od pondělí se to spouští po celý republice. První najíždí exkluziv a lux segment. Rozumíš, kdo ma Bentleye a Rollse zajede do první šrotovny, s autem se rozloučí (nesmí to trvat dýl jak tři minuty) a pak už to jede jako po drátkách. Ihned po sešrotování dostaneš ve vrátnici za toho Bentleye dvacku. Klid, myslím jako dvacet tisíc kaček. No a do pátku máš čas si koupit nový auto.
Tedy ale tohle musím ještě upřesnit. Nový bude, ale jestli tomu budeš říkat auto, to už komouši nechávaj jenom na tobě. Každopádně, TATA NANO na základu bude dobrá náhražka. To víš, krize a Bentley, to nejde moc dohromady, to pochopit musíš. No, takže zavezeš do garáže Tatu a budeš krizově vysmátej.
P.S. Sedíš křížem, to je jasný. Co? No jasně, haxny křížem, tys snad neviděl nikdy zaklínače hadů? Pochop, TATA je indický auto, tam na tvoje evropský rozvalovací zvyky za volantem nemaj ani čas ani prostor. Tak nezapomeň, v pondělí ráno u šroťáku :yes:
>:D >:D Beekey, vždy pobavíš. Snáď nechceš povedať, že Nano je rovnako zatracovaný ako bol Logan, nebodaj má rovnakú šancu na prekvapenie. Ešte, že je tam tá posledná poznámka-Mozno, ze to tak nebude.
Ale tú druhú tému už fakt nemôžeš myslieť vážne. Prosím ťa, chceš mi povedať, že, okrem imbecilov, si niekto toto auto môže kúpiť namiesto bazarového? Za 50 000 dostaneš Feliciu a tretie auto do mesta? Tak to už nie. To je poloventilkový žart.
Nooo, pred par rokmi sa kazdy smial tomu, ze Renaul chce prist s lacnym autom, ktory sa nakoniec stal trosku drahsim, ako planovali, neni ani pekne, a predsa to ludia beru ako cukrik... Mozno, ze to tak nebude, ale europske NANO moze uspokojit zopar ludi, ktory proste na vacsie a drahsie nemaju, alebo ako druhe, tretie auto do mesta... nehovorim, ze by som si to kupil, ale iste by sa naslo vela ludi, hlavne v tomto krizovom obdobi.
Já Logana beru jako normální Evropské auto,ale ještě před uvedením na trh,nebylo,vůbec pro západní Evropu plánované.Důvod byl jen jeden.Představa,že si někdo bude na bohatém západě kupovat technicky zastaralé auto.A dopadlo to jinak.
Já neříkám,že bude mít jistě Nano obrovské prodeje.Ale může se stát cokoliv.
Někdy nám některé věci připadají absurdní,ale svou logiku mít můžou.
Tvoj názor má logiku. Ale Favorit okrem trocha hrdze nie je auto, do ktorého stále treba čosi dávať. To je auto, ktoré jazdí. Favorit je proste omnoho viac než Nano. Nemyslím si, že niekto toto auto kúpi v Európe. Je to to isté, ako s prémiou. Niekto si nekúpi nový Superb, ale dvojročné BMW. Hlavne, že je to BMW...
Johnn, ale Logan je úplne normálne auto. Nemá síce valné výsledky bezpečnosti, nemá síce tam to a hento, ale to nie je auto, na ktoré sa pozrieš a vidíš, že je pre vyložene chudobných. A celé auto je proste úplne normálne európske auto. Podobá sa Thalii a tak ďalej. Proste len nižší stupeň európskych aut. Ale Nano, to je auto, ktoré nemá obdodu v Európe. Niečo úplne iné.
Když jseš u Rumunska a Dácie,tak jistě víš,že i Logan byl původně koncipován pro méně náročné trhy.Ovšem byl o něj poměrně velký zájem i na západ od nás a kdo to předtím předpokládal?
Takže zda si Nano někdo v Evropě koupí,nebo nekoupí,se dost obtížně předpovídá.Může (nemusí) překvapit.
je veľ ľudí, čo si bazárové auto nekúpia z rôznych dôvodov a na nové "normálne" auto nemajú. A pre tých tu bude Nano... Nie každý je totiž automechanik, alebo domáci kutil so vzťahom k autám. Nie každý má energiu a chuť chodiť stále s niečím do servisu a pod. ...
Keď sa nad tým zamyslím, myslím si, že si ľudia radšej kúpia bazarové auto. Teraz ma napadlo, aká je to konina. Aj v tom Rumunsku, kúpia si radšej Favorita než Nano. To je jasné. Podľa mňa toto auto nemá takmer žiadny potenciál v Európe.
Poznám môjho dedka a viem, že by Nano poslal do r-i-t-i, aj keď má Favorita. A tťí čo jazdia na 120? Kúpia si Favorita... Preboha, veď si uvedom čo je Nano za auto a čo je Favorit za auto. Favorit je univerzálne auto, na poľnú cestu, do mesta, Nano by museli na tých bantamových kolečkách vyťahovať aj z... V Indii síce nie sú dobré cesty, ale tomu autu proste chýba robustnosť.
Ale veď aj Rumunsko je Európa. Aj Albánsko, Bulharsko, BaH, Monte Negro, Ukraina, Macedónsko... A tam zrejme bude aj ten potenciál. Je predsa samozrejmé, že v DE, FR a pod. to predajný trhák nebude...
pre rozvoz letákov alebo novín či pošty po meste by om si to vedel predstaviť. rovnako ko auto pre chudých dôchodcov čo na nové iné auto nemajů a nechcú sa trápiť s ojazdeným. Zopár zákazníkov si to v chudších štátoch EU určite nájde.
Ratan Tata teda určite nie. Ale skús sa nad tým zamyslieť: Najlacnejšie auto na svete má potenciál aj v Európe. No, nejak mi to nesedí. Ale ako som už povedal, v Rumunsku je to auto pre tích, čo si nemôže dovoliť Daciu.
Ja mám dojem, že Ratan Tata nie je žiaden babrák a ak sa tu bude Nano predávať, tak to májú jeho ľudia veľmi dobre spočítané a vedia že, tu istý potenciál je...
pre boha, trochu nad tým porozmýšľaj!!!! v Indii žije cez 1 miliardu ľudí. A nebojím sa povedať, že drvivá väčšina žije veľmi biedny život(okrem tých čo žijú vo veľkých mestách a turistických centrách). Vieš čo by to znamenalo pre ich štátnu pokladňu????
To si nemyslím. Títo ľudia majú názor, je každý by mal jazdiť v GT-R po šiestich tuningoch... Ale vážne, kto by v tom v Európe jazdil. Ak má ten fracek na výber poriadne malé auto, určite nebude chcieť Nano. Já si myslím, že sa to chytá leda v Rumunsku.
15 ročnému frackovi môže byť jedno či to má, alebo nemá sparťanský interiér, či to je 100 rokov pozadu alebo nie... vyzerá to ako auto, dokonca sa to aj ako auto prezentuje a on by to mohol šoférovať! veď tá cena je veľmi blízka k tým elektrickým vozítkam pre malé deti...
To si nemyslím. Tie LIGIER-y sú súce spratanské, ale sú na ärovni európskych okrem jednej verzii. Toto auto však zastaráva oproti európskym ešte viac než Trabant kedysi.
myslíš vrece ryže za vykúpenů rikšu?? Tak to by možno v tej indii fungovalo. Alebo kanister benzínu, aby spokojný majiteľ mal pár stoviek kilometrov jazdenia pre začiatok zadarmo... ;-)
v pondelok som bol v Brne a videl som tam nejaké autíčko, ale už neviem ako sa to volalo. Ale bolo celé popísané "môžeš ma šoférovať už od 15 rokov" a pod. Tak keby to šlo aj u tohoto, možno sa to uchytí...
sis nevšim smajlíka?? neznám sice tvoje mokrý sny, jestli však neudržíš moč, existují dnes již pemprsky i pro dospělé... :-) Jinak jsem samozřejmě pochopil jak jsi to myslel... ;-):-)
Pravdu povediac bojim sa toho auta. V Indii kde lietaju na riksiach a motoreckach nevidim problem ale u nas kde "kazdy 3." ma touarega a dojde k nehode /a ze to nie je zriedkavy jav aj v meste/ nano to velmi s vodicom nerozchodi.
Jestli to bude stát 50 litrů, tak do toho jdu! Ani Smart pro reklamní účely nevzbudil takovou pozornost, jakej předpoklad má tenhle kočárek. Už to vidim, jak to lítá po městě v barvách kosmodisku, avonlady, nebo telekráječe. Za tim se ohlídne i slepej! :yes:
Pamätám si na tú dobu, keď otec kúpil v r.1971 Š-100, tak tiež sme niečo podobné zažili, ale viete si predstaviť, čo sa bude diať v indických mestách, keď tam bude jazdiť miesto milióna mopedov milión týchto aut, to len potom bude chaos.
Někomu tu evidentně ještě ani nestouplo a tak se to hromadí a hromadí, občas to sice vystříkne, jen evidentně ne tím správným koncem. Ale nezoufej, dneska se prý tomu už dá pomoct.
Já bych si zase z Taty srandu nedělal. Uvědomme si všichni pro jaký trh je tohle vozítko určeno a kdo budou jeho řidiči. V Indii je auto stále pro většinu lidí nesplnitelným snem. A pak s objeví Ratan a nabídne autíčko, které přesně splňuje požadavky řidičů, kteří doposud i se svou rodinou sedlali mopedy či rikši.
Nechej balkón, zapomeň na paneláky a zkus se na chvíli přenést na předměstí Bombaje. Zaparkuj své nové Nano před barákem, počkej až se seběhne celá rodina a vychutnej si ten pocit konečně mít nové auto. Neposmívej se tomu indickému asiadrzkovi. Pro něj je tohle vozítko, to co pro tebe slavnej Guru. Bravo Ratan, bravo Tata, bravo Nano... ;-)
Vono, hele, nakonec, když to tak vezmeš kolem dokola, copak ty chceš, aby ti fakt kolem dokola obešel nějakej s čírem káru klíčema od sklepa? A vůbec, ty bys snad chtěl auto hezčí než seš ty sám? Nestojí ti to za to, navíc, deset let střádat na nějakou prémiovou poruchovou plečku? Máš recht, ber tatu. Toho si budeš moct na noc brát sebou na balkón, a nakonec, hele, možná, že s ním zažiješ i pár dobrejch rallye. Akorát si budeš muset domluvit, aby tě pustili na plac při závodech v kategorii RC modely 1:3 :yes: