Ekonomika
Ocenuji styl, je dobre videt, ze jsou i novinari schopni misto 'Bruselu' pouzit presnejsi definici tech, kdo limity schvaluji.
toto je ekologie naruby. CO2 je jediný produkt auta, který nám neškodí - je to stejný plyn jako v sodovce. Škodí mikroskopické pevné částice a všechny ty zbývající břečky. A světe div se, čím modernější motor, tím víc produkuje těchto rakovinotvorných svinstev. Zastaralé diesely produkovaly jen velké pevné částice, které sice jsou vidět, ale přímo neškodí, zachytí se než přijdou do plic. Moderní diesely a teď už i benzíny tvoří tak malé pevné částice, že je nelze zachytit ani DPF. Projdou přes plicní sklípky rovnou do krve a potom dělají v těle paseku. V budoucnu díky těmto "ekologickým" motorům můžeme čekat prudký nárust všech druhů rakoviny. Skoro si říkám, jestli to není záměr, přece ti co nám vládnou nemůžou být takoví hlupáci.
Dve modelove auta: Fabia 1.2 TSI 1200kg, Fiat Freemont 3.6 V6 2000kg.
Najazd 20.000km rocne, 385km za tyzden, 40km mesto, 100km okresky, 245km dialnica. Co je zhruba standardny profil denneho dochadzania do prace do mesta. Plus nejaka ta dovolenka.
Spotreba Fabia mesto 8, okresky 6, dialnica 8,5
Spotreba Fiat mesto 15, okresky 8, dialnica 9
CO2/km Fabia: mesto 128g, okresky 96g, dialnica 136g
CO2/km Fiat : mesto 240g, okresky 128g, dialnica 144g
vazeny priemer😒br /> Fabia: 125g/km
Fiat: 150g/km
Rozdiel v realnej premavke 20%!
gramov CO2 na tonu vahy😒br /> Fabia: 104g
Fiat: 75g
gramov CO2 na prevezenu osobu😒br /> Fabia: 25
Fiat: 21
Celkovo penalizacia silnych a vacsich aut kvoli "ekologii" je nezmysel. Pre niekoho je jednoducho ekologickejsie a vyhodnejsie pouzit silne auto.
Ja napriklad mam 3 deti a pre mna 7 miestne auto je nutnost. Kedze auto je vacsie, tak potrebuje aj silnejsi motor. Na bezpecnu dynamiku.
Napriklad slovenske registracne poplatky su pre mna silne diskriminacne, aby som za velke a silne auto, ktore potrebujem kvoli detom platil 2045Eur.
Cely humbuk okolo emisii je v EU kontraproduktivny, zapricinuje len, ze kopa ludi sedi doma nezamestnanych lebo auto a palivo na dochadzanie je pre nich pridrahe.
Benzinove motory na urovni Euro III, dieselove mozno na Euro 4 prestali byt problemom ako zdroj znecistenia.
Obhajovanie limitov ako dovodov na dotlacenie automobiliek k znizeniu spotreby nema zmysel, ak je novinka zivotaschopna a znizi spotrebu naozaj, tak si ju ludia kupia a presadi sa.
Najazd 20.000km rocne, 385km za tyzden, 40km mesto, 100km okresky, 245km dialnica. Co je zhruba standardny profil denneho dochadzania do prace do mesta. Plus nejaka ta dovolenka.
Spotreba Fabia mesto 8, okresky 6, dialnica 8,5
Spotreba Fiat mesto 15, okresky 8, dialnica 9
CO2/km Fabia: mesto 128g, okresky 96g, dialnica 136g
CO2/km Fiat : mesto 240g, okresky 128g, dialnica 144g
vazeny priemer😒br /> Fabia: 125g/km
Fiat: 150g/km
Rozdiel v realnej premavke 20%!
gramov CO2 na tonu vahy😒br /> Fabia: 104g
Fiat: 75g
gramov CO2 na prevezenu osobu😒br /> Fabia: 25
Fiat: 21
Celkovo penalizacia silnych a vacsich aut kvoli "ekologii" je nezmysel. Pre niekoho je jednoducho ekologickejsie a vyhodnejsie pouzit silne auto.
Ja napriklad mam 3 deti a pre mna 7 miestne auto je nutnost. Kedze auto je vacsie, tak potrebuje aj silnejsi motor. Na bezpecnu dynamiku.
Napriklad slovenske registracne poplatky su pre mna silne diskriminacne, aby som za velke a silne auto, ktore potrebujem kvoli detom platil 2045Eur.
Cely humbuk okolo emisii je v EU kontraproduktivny, zapricinuje len, ze kopa ludi sedi doma nezamestnanych lebo auto a palivo na dochadzanie je pre nich pridrahe.
Benzinove motory na urovni Euro III, dieselove mozno na Euro 4 prestali byt problemom ako zdroj znecistenia.
Obhajovanie limitov ako dovodov na dotlacenie automobiliek k znizeniu spotreby nema zmysel, ak je novinka zivotaschopna a znizi spotrebu naozaj, tak si ju ludia kupia a presadi sa.
Miloval jsem silné vozy. Kupoval jsem jen V8 a V6, prohlašoval, že jak to nežere 15 litrů, tak to nemůže jet a podobně. Byl jsem snílek odtržený od reality...
Pak se mi narodil syn. První procházky s kočárkem, a já začal nesnášet především staré nafťáky a uřvané motorky (těch se snad žádná omezení netýkají).
Dnes vím, že radost z jízdy může vypadat i jinak. Může při ni být úplné ticho, minimální nebo dokonce žádný kouř. Těžko to ale vysvětlit snílkům, kteří hybrid a elektromobil znají jen z obrázků.
K článku: nějaké limity být musí, ale já bych především uvítal limitovat počet úředníků EU i jejich platů, protože je jen těžko zvládáme živit. Po posledních událostech jsem proti EU.
Pak se mi narodil syn. První procházky s kočárkem, a já začal nesnášet především staré nafťáky a uřvané motorky (těch se snad žádná omezení netýkají).
Dnes vím, že radost z jízdy může vypadat i jinak. Může při ni být úplné ticho, minimální nebo dokonce žádný kouř. Těžko to ale vysvětlit snílkům, kteří hybrid a elektromobil znají jen z obrázků.
K článku: nějaké limity být musí, ale já bych především uvítal limitovat počet úředníků EU i jejich platů, protože je jen těžko zvládáme živit. Po posledních událostech jsem proti EU.
Hezky napsané. I když proti EU nejsem, některé její aktivity prostě nechápu 8-s
A co je ekologicky špatného na tom V8? Vždyť musí plnit stejné emisní limity jako R3. Ve výsledku tak ještě na přelomu tisíciletí prodával Fiat starou Pandu s centrálním jednobodovým vstřikováním paliva (jako měl Favorit), zatímco osmiválcové limuzíny už tehdy měly EGR ventil, proměnné časování ventilů a čtyři katalyzátory, aby splnily tu stejnou normu.
A co když už nebudou schopni vynalézt motor s takovými parametry. Tak zavřou automobilky. To je nemuseli tedy teď zachraňovat šrotovným a půjčkama. To asi ne. Podobně jak s dluhama státu a čímkoliv co si kdy vymysleli prostě změní to co se dohodlo nebo se dá vyjimka. Hlavně udržet nějaký klid a tím zůstat u koryta.
Pamatuju, když jsem ještě jezdil kdysi do autorizáku na servisky. Zrovna se zvedalo nějaký to Euro, už nevim jestli to šlo na 4ku nebo 5ku. Prodejce se rozčiloval že sice auta poladili na vyšší emisní třídu ale spotřeba (i ta v techničáku !!!) jim stoupla o pár deci. Jak to má vysvětlovat zákazníkum. Dnešní nafťáky taky žerou spíš 6 litrů než dřívějších 4-5. Benzíňák žere a bude žrát vždycky 7-10 podle stylu jízdy (skoro nezávisle na objemu a počtu ku...vítek)
Mně by zajímalo jestli někdo třeba spočítal kolik tohle všechno stojí navíc znečištění naší planety. Nechat platit sice teoreticky vyšší emise (třeba Euro 2 nebo 3) ale auta by nežraly tolik, nebylo by potřeba převážet a vůbec těžit a zpracovávat tolik PHM.
Mně by zajímalo jestli někdo třeba spočítal kolik tohle všechno stojí navíc znečištění naší planety. Nechat platit sice teoreticky vyšší emise (třeba Euro 2 nebo 3) ale auta by nežraly tolik, nebylo by potřeba převážet a vůbec těžit a zpracovávat tolik PHM.
Vždyť v tom mají určitě prsty i ropní magnáti (ta spotřeba, nové plasty). Mimo automobilek (kurvítka), nenasytů z politiky (povolenky) a mocichtivých ekologů (granty). Obdobně jako u PET flašek s neperlivou vodou... My jsme proti, my jsme proti, ale mastíme si na tom kapsu. Samozřejmě jsou tu i další zájmové skupiny. Ona toxická revoluční chladiva do klimatizací nejde jen tak dát pryč, vyrábějí je totiž ty největší dodavatelské firmy v autoprůmyslu...
A takhle nejspíš funguje celý Evropský parlament, vrcholná politika v Americe a de facto i jinde. Jen nás o tom média (asi raději) neinformují.
Svět spěje do ošklivé totality, kde budou mít opět prim jen ti angažování... a lidem se bude ještě víc lhát, pod rouškou demokracie a marketingu. Čímž nechci v žádném případě říct, že bych byl nějaký komunista plácající o nadvládě kapitalistů, ale holt... se mi zdá, že nás do budoucna čeká nijak nově nepojmenovaná (samozřejmě, vždyť svobodnější a lidovější vlády než demokracie není) zlovláda.
A takhle nejspíš funguje celý Evropský parlament, vrcholná politika v Americe a de facto i jinde. Jen nás o tom média (asi raději) neinformují.
Svět spěje do ošklivé totality, kde budou mít opět prim jen ti angažování... a lidem se bude ještě víc lhát, pod rouškou demokracie a marketingu. Čímž nechci v žádném případě říct, že bych byl nějaký komunista plácající o nadvládě kapitalistů, ale holt... se mi zdá, že nás do budoucna čeká nijak nově nepojmenovaná (samozřejmě, vždyť svobodnější a lidovější vlády než demokracie není) zlovláda.
naprosto drtive vetsine motorisku v dnesni EU je uplne putna nejaky emisni limit, je zajima jen to ze se z bodu A do bodu B presunou jaks taks ve svem aute
hranice bude doufam casem nula, sice se ji nedozijem,a le snad bude
Takze amen to akurat tak nam, vodicom. A vobec v tych pseudo-ekologickych opatreniach schvalovanych EU vobec nejde o ekologiu a cisty vzduch pre nas vsetkych. Co nam to da, ak napr. v EU budeme papierovo jazdit za 95g/km a niekde v amerike alebo Cine si budu uzivat 6-valce s 200 a viac g/km. Je to ta ista atmosfera, nie?
Alebo ksefty s nakupmi emisnych kvot v Europe su cistou politikou a obchodom a nie ochotou setrit ovzdusie. V neposlednom rade, ti ktori to zatvrdili pochybujem, ze budu jazdit s autom, ktore produkuje 95g/km. A co povies na to ich nezmyselne stahovanie parlamentu z Bruselu do Strasburgu a spat, len tak kvoli zmene prostredia. Kolko CO2 sa pritom nepotrebne vyprodukuje. A zasa, vsetky tieto zmeny znamenaju pre vyrobcou vyvijat nove technologie pocas ktorych vyprodukuju daleko viac CO2 vo fabrikach prv nez tie "ekologicke" auta trafia na ulice. 8-s
Svita nam na "prekrasne" casy...