Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW 116i a 116d: Nové dvoulitrové čtyřválce na českém trhu (cena od 645 tisíc Kč)

BMW řady 1 se prodává už pět let a letos přichází s novými motory 116i a 116d, které i přes svůj název mají objem dva litry. Pětidveřový hatchback tak má nyní s výjimkou provedení 130i v nabídce jen dvoulitrové čtyřválce – tři benzinové a čtyři dieselové.
Zpět na článek
Avatar - white label
21. 3. 2009 23:22
Re: Je to přeci jen ...
Díval jsem se a ten obvod kola u C5 a je o něco větší, než jsem si myslel a i u nás má ta 2,7 HDI sériově 245/45R18, ale přesto bych větší rozměr obvodu disku než 18" rozhodně nedoporučoval. Tím spíš, že teď jezdíš je na 16"! "balonech". Změna + 3 palce a šířky + 2-3cm může mít zásadní vliv na chování vozu, hlavně na propad komfortu, ale i změnu jízdních vlastností na běžných, hlavně českých a "východních" silnicích, díry, hrby, vyj. koleje apod.
Avatar - white label
21. 3. 2009 23:01
Re: Je to přeci jen ...
To nebude ulehčení práce úředníka, ale logický filtr nevhodnosti pro český trh (cesty), maxo má pravdu, u nás a při obvodu kola C5 je to holý nesmysl a předpokládám, že na okruzích brumlu často netrápíš...
neregistrovaný "maxo"
21. 3. 2009 22:57
Re: Je to přeci jen ...
no ja myslim ze tie 18 su uz hranica, vyzsie by som uz nesiel.
A ten importer u Vas ma divnu taktiku.
Avatar - Hammunasakra
21. 3. 2009 22:28
Re: Je to přeci jen ...
Já tedy na DESIGN většinou moc NEdám, ale tahle se mi MOC (a MOC :-) ) líbí.
A u verze V6 2.7 HDi jsou (tedy v Deutschland, v česku si nejsem jistá) "originál" kola 245/45 R18, takže (možná) by to podvozek "zvládl" ;-)
Uvidím, rozhodně to že si je v česku NElze koupit - to mne trochu "uráží" (myslím že ZÁKAZNíK se má rozhodovat zda ano či ne - NE nějaký "úředník" který si tak "ulehčí" práci, má "o položku" míň).
Ta 16ti palcová kola co jsou má Brumla jsou "NE" málo, ale "snesl" by "víc" - jestli "nechat" originální 18´´ či "připlatit" za 19´´ - nevím, ale "přiznávám se", že tentokrát VZHLED na mne "vliv" má :-)
neregistrovaný "maxo"
21. 3. 2009 22:13
Re: 5,8
to je nemozne, bud bolo nieco s computerom, alebo nebolo nieco v poriadku medzi sedadlom a volantom a kedze Vy tvrdite, ze viete jazdit usporne, tak ste asi nesli tych 110 na najnizsom moznom prevodovom stupni v cervenych otackach, tak chyba musela byt, len niekde v technike.
neregistrovaný "spirpin"
21. 3. 2009 22:08
Re: 5,8
Mě to překvapilo taky, ale prostě to tak bylo. Auto bylo z půjčovny, ale ve výborném stavu (cca 8500 km). A "lehkost" své nohy mám ověřenou na řadě jiných aut, takže ani v tom to být nemohlo.
neregistrovaný "maxo"
21. 3. 2009 22:06
Re: Je to přeci jen ...
19 kolace? pre Vas? Vy co mate rada komfort?
To by uz aj riadne trpeli napravy, podvozok, tlmice atd.
To by Vas uz ani ten hydropneumaticky podvozok nezachranil.
Avatar - Hammunasakra
21. 3. 2009 21:59
Re: 5,8
To mne PŘEKVAPUJE (a skoro se mi NEzdá), neb TAKOVOU (a dokonce lepší) spotřebu dosáhnu i já s Citroën C5 V6 3.0 s automatem!!!
Měla jsem na pár dní novinářskou 120i (takže asi NE kus ve "fantastickém" stavu - vím jak se občas novináři k vozům chovají) a ani s tím DVOULITREM nemáte vyšší spotřebu - takže buď něco NEbylo zcela "ok", nebo ...
Pěkný den :-)
Avatar - Hammunasakra
21. 3. 2009 21:55
Re: Je to přeci jen ...
Já si tyto Dunlop jako "první" zimní koupila (a SPOKOJENA byla) ale (nevím jak v jiných) v "mém" rozměru je/byla k dispozici "jen" v indexu do 210 ... tak i PROTO jsem nyní maličko "rychlejší" 240ti kilometrové Michelin koupila (a na dálnice, kde já bývám asi "nejvíc", jsou "zcela ok")
Bridgestone Potenza RE 50 - "SKVĚLÁ" hodnocení mají, ale Brumlova "orig-botička" má rozměry 215/55 R16 W, takže mám "jen" Turanza 300 (chtěla bych "lepší" a i PROTO mne tak "zlobí", že současná C5 se s těmi "správnými" 19ti palcovými koly v česku NEprodává - NEdali je dokonce ani do příplatkové výbavy ;-\ )
Já testíky (myslím Michelin) celkem "znám", ony na suchu stále "super" bývají, pravda "slabší" je to na mokru, ale zatím je druhou zimu mám a "ok" - NEcítila jsem "problém" (pravda NEní to typ pneu do ho-sněhu a ledu ... ale o co "horší" by byly asi tam, o to "lépe" se chovají na té dálnici). Uvídím jak dál, ještě minimáplně část příští zimy určitě vydrží ... (a já zatím ani nevím jak dlouho ještě si Brumlu nechám) ;-)
neregistrovaný "spirpin"
21. 3. 2009 21:52
Re: 5,8
Tak to sotva. Se 116i jsem absolvoval cca 400 km v jižním Švédsku, z toho 95% po dálnici. Celou dobu po rovině v prakticky ustáleném režimu cca 115-120 km/h (vzhledem k místnímu limitu 110 a přísné policii), ve dvou s minimálními zavazadly a s lehkou nohou (to zdůrazňuji!). Průměr (alespoň podle palubního počízače) byl 8,9 l/100 km. I kdybych vzal v úvahu, že údaj z počítače není zcela přesný, je to stejně hrůza. :no:
neregistrovaný "maxo"
21. 3. 2009 21:35
Re: Je to přeci jen ...
no urcite myslite BRIDGESTONE POTENZA RE 050 A, tie pouzivam aj ja a tie michelinky na zimu, no Michelin uz nie je to co byval, momentalne najlepsie zimne pneu pre silnejsie vozy su DUNLOP SP WINTER SPORT 3D a to celkom jednoznacne.
Avatar - Hammunasakra
21. 3. 2009 21:28
Re: Je to přeci jen ...
Ne my většinou jeli/pluli "poklidných" 160 km/h - opravdu žádný "spěch" ;-)
Já "naučena" že PNEU jsou to co mne na silnici drží a tam šetřit se NEsmí (takže Brumla "nosí" vždy "jen to nejlepší - zimní botičky má Michelin do 240ti km, letní Bridgestone do 270ti - "sériově" měl i letní Michelin s indexem 270 km/h) - a celkem mne šokuje, že tu v česku někdy - no NEjen "někdy" - vídám i drahé vozy s těmi nejlevnějšími pneu Matador apod. - že to s pneu je jak to je dobře ví i u škodovky - při novinářské presentaci měla Fabia II Michelin(ky) na 16ti palcových kolech ;-)
neregistrovaný "maxo"
21. 3. 2009 21:16
Re: Je to přeci jen ...
tak uz mi je jasne odkial vietor fuka.Uz chapem, ze preco ste sa na Bentley mohli povozit.
Ved to Vas mal urcite na lane a tahal Vas.
Nezhoreli Vam pneumatiky? >:D
Avatar - Hammunasakra
21. 3. 2009 21:10
Re: Je to přeci jen ...
Já s těmi 2,5 jen tak "střelila" - v reálu jsem "stíhala" (ještě že má zimní pneu "jen" do 270 km/h - alespoň myslím :-) ) W12 + 2 turba.
PS: bmw Z4 (či "ještě lépe" Wiesmann) jako DRUHÉ auto? Ano - to rozhodně ANO :yes:
neregistrovaný "maxo"
21. 3. 2009 20:58
Re: Je to přeci jen ...
no vidim, ze v autach by sme si rozumeli.
Ja Z4 chcem v garazi, je to moj taky jeden z realnejsich snov a taktiez som na zatvorene, teda kupe.
Stacila by mi dosluhujuca Z4, ale ta nova je proste bomba.Taketo auto planujem na vikendove harasenie a relax.
2 a pol brumlomotorov, no to nie je jednoduche uhadnut.Typujem nejaky silny diesel?
Ze by nejake biturbo sestvalcove, alebo 8 valcek dieselovy 4 litovy?
Avatar - Hammunasakra
21. 3. 2009 20:17
Re: Je to přeci jen ...
Wiesmann? :-)
VÝBORNÝ vkus. Já bych (dnes už) volila GT4 (automat ;-) ), a GT5 popravdě musí být už/až "šílené" (já tedy raději uZAVŘENOU cupku)
VÝRAZNĚ VYlepšené bmw Z4 od wiesman? To já za HODNĚ "povedené" považuji - dobrý vkus, skvělý výběr (mně se Z4 líbí - to nové dokonce moc Moc MOC, ale na MÉ ježdění to NEní, je to - BOHUŽEL - skoro pravý OPAK mých "potřeb")
PS: Vaše přání šťastné cesty evidentně ZABRALO - já "v závěsu" za "šéfovským" vozem nějaký "setkilometr" jela a NE že bychom nějak "závodili", ale maličko malilinko rychleji jsme jeli (po A1) a prý na 1* jsem se za ním "držela" a "stíhala" (co s sebou asi tak 2 a 1/2 Brumlomotoru vozí) - omlouvám se, ale já se "pochlubit" prostě musela ;-)
Pěkný den :-)
neregistrovaný "maxo"
21. 3. 2009 15:16
Re: Je to přeci jen ...
nevoslo to vsetko do toho odkazu, tak si do toho skopirujte este aj ten koniec co tam nevosiel.
prajem stastnu cestu :-)
neregistrovaný "maxo"
21. 3. 2009 15:14
Re: Je to přeci jen ...
mna zase chyta za srdce taketo auto
[odkaz]%3Fq%3Dwiesma…
Avatar - Hammunasakra
21. 3. 2009 15:03
Re: Je to přeci jen ...
Já tedy skoro JEDNOZNAČNĚ "raději" benzín mám, je mi prostě "sympatičtější", ale v případě 123d bych to myslím nějak "překousla" ;-) - ne vážně, to 23d mi tam prostě "lépe" sedí (tedy krom případů, kdy se někdo chce "vybláznit") - verzi 23d jako "optimum" bych prostě volila já.
S tím Bristol popravdě ani NEvím - prostě mne skoro "fascinuje", pojetí/přístup snad jen s RR srovnatelný, výkony zas s ferrari a spol soupeřící ... je naprosto ORIGINÁLNí a "svůj" a ... TAKOVÝ "přístup" má mé NAPROSTÉ a 100% sympatie! Je to z mého pohledu takový absolutní OPAK hamburgeru ;-)
Pěkný den (končím/odjíždím) :-)
neregistrovaný "maxo"
21. 3. 2009 14:56
Re: Je to přeci jen ...
Zase musim temer na 100 % suhlasit.
Ta 123d je vykonovo a spotrebou optimalna volba, len ta nafta mi proste nejde a nejde k sportaku, mozno este keby to malo o dva valce naviac by som sa dal prehovorit.
Preco Vas tak BRISTOL oslovil?
Ze by pre ten nadych starej doby a nostalgie?
Vela ludi o tomto aute ani nevie ze existuje. ;-)
Avatar - Hammunasakra
21. 3. 2009 14:40
Re: Je to přeci jen ...
Já bych tu 135i "riskla" :-)
Ne vážně, já 123d maličko zvažovala - motor 35i se mi sice MOC líbí, ale nádrž tady NE zcela odpovídá realitě/apetitu motoru ... a v REÁLNÉM provozu 23d (skoro) STEJNOU službu udělá a ... prostě to asi (nej)ROZUMNĚJŠÍ verze do bmw 1 - si myslím já.
Já atmostferický 6ti válec třílitřík mám a i když ten v bmw LEPŠí jest, tak NE až zase tak (jak se dle "číslíček" zdá), takže PROTO ta 2 turba, ale samozřejmě JEŠTĚ raději 2 VÁLCE navíc - TO je reálné "autooptimum" - si myslím já (nic proti 10ti atd. tam jsme ale už ZCELA finančně jinde) - to už si rovnou mohu koupit ten můj "vysněný" Bristol Fighter a ty M5, M6 na dálnicích jeho krásnou "pudelkou" dráždit (než jim za obzorem zmizím, že? ;-) )
Pfěkný den :-)
neregistrovaný "maxo"
20. 3. 2009 22:31
Re: Je to přeci jen ...
135i sa, ale dava len do jednotky kupe, klasicka jednotka ide, len po 3,0.Ale myslim, ze 135i pre taketo auticko so zadnym nahonom, je len do ruk hodne skuseneho sofera.
Chcelo by to podla mna uz ist od 3,0 sestvalca k nejakemu osemvalcu, alebo rovno do desatvalca v M5,alebo M6.
Avatar - Hammunasakra
20. 3. 2009 22:20
Re: Je to přeci jen ...
Já se snažím jen jít "dál" a neb "obyčejný" benzínový třílitřík mám (a sice to moc NEvyužívám, ale cca OD 5.000 otáček opravdu SEXY zvuk má :-) ), tak s "bi-/twin-turbo" motory jen "o level výš" bych "zavítat" chtěla (a ta 2 turba pod kapotou mít/řídit si přála)
Benzínový i dieslový atmosferický R6 od bmw znám (z 3kové řady) a VÝBORNÉ jsou, ale jsou to stále "jen" třílitry, chtěla bych "víc" ;-)
Ale já dnes už nejraději "pohodu/klid/izolaci" od okolního světa - a na to "v zaplatitelné kategorii" Citroën C5 až VÝBORNĚ poslouží :yes:
PS: Přiznávám že drif apod. - to pro mne moc NEní
Pěkný den
neregistrovaný "maxo"
20. 3. 2009 22:12
Re: Je to přeci jen ...
ale ked uvadzate 135i, tak uz vieme, ze hovorite o kupe, mne by stacil aj hatchback 130i.
Pri tychto motorcekoch nezazijete ten krasny pocit pri vyjazde zo zakruty s malickym driftikom.
Samozrejme 100 ludi, 100 chuti, ale ja by som velmi sklamany.
Avatar - Hammunasakra
20. 3. 2009 22:03
Re: Je to přeci jen ...
Děkuji - NÁPODOBNĚ ;-)
a já jako "něžná" polovička bych si váhala mezi 123d a 135i - které OBĚ se mi MOC líbí (a ta "hra", tedy ten "hon" za číslíčky výkonu mi už maličko až NEsmyslný připadá - já myslím že v reálném provozu i tyto motorizace "v pohodě" jezdit budou - vždyť popravdě VĚTŠINOU ty "síly" ty "koně" co s sebou vozíme stejně většinou NEvyužíváme (i když ... :-) )
Pěkný den
neregistrovaný "maxo"
20. 3. 2009 21:57
Re: Je to přeci jen ...
suhlasim, ked berieme do uvahy, ze v aute je najdolezitejsi prvok jazda.
Len takto slabucke motory mi proste k sportovemu autu nepasuju a myslim, ze celkovo sportove vyuzitie takehoto auta je minimalne, ak nie o dost potlacene a s tym mi potom nesedi zaroven aj ta cena.
Celkovo je znama vec ze BMW1 je pre nezne pohlavia a vacsinou naozaj sedia za volantom pri slabsich motorizaciach nezne polovicky.
Prajem pekny vecer.
Avatar - Hammunasakra
20. 3. 2009 21:45
Re: Je to přeci jen ...
... "náročnější/sofistikovanější" konstrukce, takže se "lépe/snáze" řídí a ... a je prostě VÝROBNĚ "náročnější/dražší" - něco za něco ..
A3 je "jen" trochu upravený Golf, MB A (a B) to NEkomentuji - bmw 1 je (prozatím) JEDINÉ (pravé) "prémiové" auto v nižší střední ... ale prostě to NENí "zadarmo" ;-\
PS: Ale i tak ode mne bmw za tu "snahu" dostává :yes:
Pěkný den ;-)
neregistrovaný "maxo"
20. 3. 2009 21:39
cena
je to dobry tah, ale ta cena je strasne vysoka.
Za malicky vykon a male auto aj ked BMW, je to naozaj strasna cena.
19. 3. 2009 21:40
Re: Proti všem
ale bmw potrebuje drahší benzín SP čiže 98 okt, tým sa výhoda menšej spotreby takmer stráca
aj tam píše výrobca spotrebu 6,1 L a nakoniec bola 7 L, čo ale vobec nie je zlé, skor naopak, super spotreba na take auto
19. 3. 2009 17:01
Re: 5,8
jizdni cyklus je danej normou a tudiz pro vsechny auta pro provoz v evrope stejnej. kdyz se podivas na konstrukci toho motoru a pouzity technologie, tak s vhodnym motormanagmentem to mozny je..

navic pokud by se podarilo vymyslet system bez skrtici klapky, sla by spotreba jeste dolu ;-)
19. 3. 2009 15:53
Re: 5,8
Podívej se na odkaz nahoře, jestliže v testu spotřeby jezdila 320i s výkonem 125kW v průměru za 7litrů tak je reálné, že za stejných podmínek by lehčí 116i navíc s "ekonomicky" nastaveným softwarem mohla mít spotřebu o litr nižší.
19. 3. 2009 14:16
5,8
To je dobrej fór, spotřeba 5,8l, to ať mi někdo předvede.
Papír holt snese všechno.
19. 3. 2009 13:35
Re: Proti všem
Bohužel ne, i když AuTec jí chvíli měl jako předváděčku tak jsem nějak zaspal, což mě doteď mrzí. Nezbývá než doufat, že BMW bude časem potřebovat homologovat další díly...
Avatar - Dinar
19. 3. 2009 11:49
Re: Proti všem
Že ti co vyrábějí zábavná auta, nejdou cestou downsizingu.
Avatar - Dinar
19. 3. 2009 11:48
Re: Proti všem
Jels s tím? Mě se to do ruky nedostalo.
anonym
19. 3. 2009 11:18
Re: Proti všem
Tam nejde ani tak o objem, jako spíš o to, že BMW holt dělá obecně vzato nejlepší motory jak výkonově (špičkově i průběhem), tak co se týče spotřeby. Ale stejně za to mají :yes:
19. 3. 2009 10:14
Re: Proti všem
320 si vyráběli jen krátce před cca 2 lety, BMW tehdy potřebovalo homologovat nějaké díly pro DTM a podmínkou bylo, aby se na trhu prodal určitý počet vozů. 320 si měla podvozkové díly z 330i a z motoru odstranili Valvetronic, sací potrubí s proměnlivou délkou apod., prostě auto pro fajnšmekry - reakce na plyn perfektní, takhle by BMW mělo prodávat trojku v benzínovém dvoulitru standardně a prodalo by jich daleko víc :-)
Avatar - Pierro
19. 3. 2009 10:04
Re: Proti všem
také mohu s klidným svědomím prohlásit, že 2,0 FSI vůbec nebyl špatný motor. 320 si jsem bohužel neměl tu čest vyzkoušet. Kdy ji přestali vyrábět??
19. 3. 2009 09:55
Re: Proti všem
Nejlepší verze tohoto motoru byla v modelu 320si, škoda, že to byla jen omezená limitovaná série.
Výborná a řekl bych nedoceněná atmosféra byl motor 2.0 FSI od VW, ve své době možná lepší než dvoulitr od BMW, teď už to samozřejmě nelze porovnávat, protože BMW svůj motor vyvíjelo dál (doplnilo např. přímý vstrik) zatímco VW atmosféru zcela opustil.
Avatar - Dinar
19. 3. 2009 09:41
Re: Proti všem
Ten 2,0i bmw je nejlepší dvoulitr za dlouhá léta vůbec, myslím v aktuální inkarnaci.
Avatar - Dinar
19. 3. 2009 09:40
Re: Proti všem
To je jen iluze, navíc přirovnávat mazdí benzinomotorovou nemohoucnost k tomu, co dělá bmw, je mimo.
Avatar - Dinar
19. 3. 2009 09:39
Re: Proti všem
Přesně tak, turba budou, to co bmw teď dělá je prostě aktuální reakce ve vztahu ke čtyřválcovým motorům, které mají. Jdou cestou výroby co nejm. počtu kubatur stávající generace motorů a využívají k tomu pouze minimální úpravy, hlavně motormanagementu. Tak to má být do příchodu nové generace dvou maloobjemových oturbených čtyřválců, kterými se budou osazovat příští jedničky i trojky. ;-)
19. 3. 2009 09:36
Re: Proti všem
Mazda taky zvedla objem svych naftových dvoulitrů o dvě deci a u nové 3ky vyřadila srandovní 1.4ku. Mám pocit, že ti, kteří vyrábějí zábavná auta, jdou celkem proti tomuhle trendu :-)
Avatar - dochtor
19. 3. 2009 08:59
Re: Proti všem
Išli by hlavne sami proti sebe, pretože OBJEM NENAHRADÍŠ >:D
19. 3. 2009 08:42
Re: Proti všem
Ani BMW se (bohužel) downsizingu nevyhne, pro příští generaci řady 1 a 3 se počítá s "malými" turby.

Zajímavý argument proti downsizingu se objevil na www.autozeitung.de kde redaktoři testovali spotřebu u BMW 320i, Audi 1.8 TFSI a M-B C 180 Kompressor (s novým motorem 1.6litru). Pokud jsem to dobře přeložil tak u bmw navíc deaktivovali systém start-stop a přesto nakonec nejnižší spotřebu v reálném provozu vykázal atsmosferický dvoulitr v BMW, dokonce o celý litr na 100km.

[odkaz]
Avatar - KANKUNEN
19. 3. 2009 07:59
Proti všem
Tak BMW na to jde naopak, velký objem malý výkon. Japonci se drží svého a Evropa tlačí velký výkon z malého objemu turbem. Všichni mají na papíře malou spotřebu.