Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 116i a 116d: Nové dvoulitrové čtyřválce na českém trhu (cena od 645 tisíc Kč)

21. 3. 2009 • 05:39
49
BMW řady 1 se prodává už pět let a letos přichází s novými motory 116i a 116d, které i přes svůj název mají objem dva litry. Pětidveřový hatchback tak má nyní s výjimkou provedení 130i v nabídce jen dvoulitrové čtyřválce – tři benzinové a čtyři dieselové.

Mnichovské automobilce není cizí zavádět do výroby neobvyklé věci nebo jít dokonce proti hlavním vývojovým trendům. Jedním takovým krokem je představení nové verze modelu 116i, která má místo benzinové šestnáctistovky pod kapotou dvoulitr. Ten má sice výkon „jen“ 85 kW, ale jedná se o jasné porušení módní zásady downsizingu.

Po konstrukční stránce se jedná o velmi příbuzný motor s verzemi 118i a 120i, který má v prvé řadě snížený výkon a optimalizovanou řídicí jednotku s ohledem na nižší spotřebu. Ta činí v kombinovaném režimu velmi dobrých 5,8 l/100 km. Motor je vybaven přímým vstřikováním High Precision Injection. Nevýhodou nižšího výkonu a vzhledem k objemu průměrného maxima točivého momentu 185 Nm (proti 116i s motorem 1,6 l ale +25 Nm) je zrychlení z 0 na 100 km/h těsně pod 10 sekund a maximální rychlost 204 km/h. Při nákupu však zákazníci podle stávajícího ceníku ve srovnání se 118i ušetří téměř 60 tisíc Kč.

BMW řada 1 - nové ceny benzinových motorů na českém trhu
Model116i118i120i130i
3] ">Zdvihový objem [cm3]1995199519952996
Válce/ventily4/44/44/46/4
Největší výkon [kW/ot/min]85/6000105/6000125/6700195/6650
Největší toč. mom. [Nm/ot/min]185/3000-4250190/4250210/4250315/2750
Max. rychlost [km/h]204210224250
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,98,87,86,1
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,85,96,48,3
Cena [Kč]645.300,-693.900,-758.700,-981.450,-

Druhou novinkou je dvoulitr 116d. Celohliníkový vznětový čtyřválec prošel v novém provedení dalším vývojem. Disponuje přímým vstřikováním Common-Rail, největším výkonem 85 kW/115 k při 4000 min-1 a točivým momentem 260 Nm mezi 1750-2500 min-1. BMW 116d dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit za 10,3 s (5dveřové provedení). Nejvyšší rychlost je 200 km/h, v normovaném režimu EU má kombinovaná spotřeba paliva hodnotu jen 4,4 l/100 km.

Základní výbava obsahuje šest airbagů, stabilizační systém DSC+DTC, 16palcová ocelová kola s pneumatikami Runflat, rádio s CD přehrávačem a podporou MP3, elektrické ovládání předních a zadních oken, manuální klimatizaci a balíček úsporných řešení EfficientDynamics. Verze 120i, 130i, 120d a 123d dále přidávají exteriérové doplňky v barvě karoserie, výhradně 130i a 123d mají standardně 17palcová litá kola, přední mlhová světla a sportovní kůží potažený volant. Šestiválec ještě přidává dvojité koncovky výfuku, celochromovanou masku chladiče, asistent pro rozjezd do kopce a brzdový asistent s funkcí vysoušení brzd.

BMW řada 1 - nové ceny dieselových motorů na českém trhu
Model116d118d120d123d
3] ">Zdvihový objem [cm3]1995199519951995
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/ot/min]85/4000105/4000130/4000150/4400
Největší toč. mom. [Nm/ot/min]260/1750-4250300/1750-2500350/1750-3000400/2000-2250
Max. rychlost [km/h]200210228238
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,39,07,67,0
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,44,54,85,2
Cena [Kč]689.950,-724.950,-799.200,-886.950,-

V ceně všech aut je zahrnuta služba BMW Service Inclusive na dobu 5 let nebo 100 tisíc km.

Na seznamu příplatkové výbavy nalezneme například automatickou klimatizaci (+ 15 tisíc Kč), tempomat (+ 8 tisíc Kč), adaptivní bi-xenonové světlomety (+ 27 tisíc Kč) nebo přední a zadní parkovací asistent (+ 20 tisíc Kč). Výbavu lze objednávat také v různých zvýhodněných paketech. Například populární M Sportovní paket, který zahrnuje sportovní podvozek a řadu vzhledových úprav exteriéru i interiéru, stojí 92 tisíc Kč, pro 130i a 123d pak 55 tisíc Kč.

Související články

Témata
Avatar - white label
21. 3. 2009 23:22
Re: Je to přeci jen ...
Díval jsem se a ten obvod kola u C5 a je o něco větší, než jsem si myslel a i u nás má ta 2,7 HDI sériově 245/45R18, ale přesto bych větší rozměr obvodu disku než 18" rozhodně nedoporučoval. Tím spíš, že teď jezdíš je na 16"! "balonech". Změna + 3 palce a šířky + 2-3cm může mít zásadní vliv na chování vozu, hlavně na propad komfortu, ale i změnu jízdních vlastností na běžných, hlavně českých a "východních" silnicích, díry, hrby, vyj. koleje apod.
Avatar - white label
21. 3. 2009 23:01
Re: Je to přeci jen ...
To nebude ulehčení práce úředníka, ale logický filtr nevhodnosti pro český trh (cesty), maxo má pravdu, u nás a při obvodu kola C5 je to holý nesmysl a předpokládám, že na okruzích brumlu často netrápíš...
Avatar - Hammunasakra
21. 3. 2009 22:28
Re: Je to přeci jen ...
Já tedy na DESIGN většinou moc NEdám, ale tahle se mi MOC (a MOC :-) ) líbí.
A u verze V6 2.7 HDi jsou (tedy v Deutschland, v česku si nejsem jistá) "originál" kola 245/45 R18, takže (možná) by to podvozek "zvládl" ;-)
Uvidím, rozhodně to že si je v česku NElze koupit - to mne trochu "uráží" (myslím že ZÁKAZNíK se má rozhodovat zda ano či ne - NE nějaký "úředník" který si tak "ulehčí" práci, má "o položku" míň).
Ta 16ti palcová kola co jsou má Brumla jsou "NE" málo, ale "snesl" by "víc" - jestli "nechat" originální 18´´ či "připlatit" za 19´´ - nevím, ale "přiznávám se", že tentokrát VZHLED na mne "vliv" má :-)
Avatar - Hammunasakra
21. 3. 2009 21:59
Re: 5,8
To mne PŘEKVAPUJE (a skoro se mi NEzdá), neb TAKOVOU (a dokonce lepší) spotřebu dosáhnu i já s Citroën C5 V6 3.0 s automatem!!!
Měla jsem na pár dní novinářskou 120i (takže asi NE kus ve "fantastickém" stavu - vím jak se občas novináři k vozům chovají) a ani s tím DVOULITREM nemáte vyšší spotřebu - takže buď něco NEbylo zcela "ok", nebo ...
Pěkný den :-)
Avatar - Hammunasakra
21. 3. 2009 21:55
Re: Je to přeci jen ...
Já si tyto Dunlop jako "první" zimní koupila (a SPOKOJENA byla) ale (nevím jak v jiných) v "mém" rozměru je/byla k dispozici "jen" v indexu do 210 ... tak i PROTO jsem nyní maličko "rychlejší" 240ti kilometrové Michelin koupila (a na dálnice, kde já bývám asi "nejvíc", jsou "zcela ok")
Bridgestone Potenza RE 50 - "SKVĚLÁ" hodnocení mají, ale Brumlova "orig-botička" má rozměry 215/55 R16 W, takže mám "jen" Turanza 300 (chtěla bych "lepší" a i PROTO mne tak "zlobí", že současná C5 se s těmi "správnými" 19ti palcovými koly v česku NEprodává - NEdali je dokonce ani do příplatkové výbavy ;-\ )
Já testíky (myslím Michelin) celkem "znám", ony na suchu stále "super" bývají, pravda "slabší" je to na mokru, ale zatím je druhou zimu mám a "ok" - NEcítila jsem "problém" (pravda NEní to typ pneu do ho-sněhu a ledu ... ale o co "horší" by byly asi tam, o to "lépe" se chovají na té dálnici). Uvídím jak dál, ještě minimáplně část příští zimy určitě vydrží ... (a já zatím ani nevím jak dlouho ještě si Brumlu nechám) ;-)
Články odjinud