Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Historická Tatra 87 v ulicích Los Angeles

Vozy Tatra se v USA nikdy neprodávaly. I přesto se za oceán pár kousků aut této kopřivnické značky dostalo a zdejším lidem se líbí.
Zpět na článek
Avatar - John Doe
10. 4. 2014 20:50
OSMIVLC
"OSMIVLC" na značke :yes: naozaj fanúšik :-)
Avatar - Dinar
11. 4. 2014 07:22
A teď si představte,
jak mohl dnes vypadat český automobilový průmysl, nedostat se k moci ta komunistická chátra. Místo procházení fotek nové S-klasse jsme mohli pomlaskávat nad šestou generací Tatry 87, samo, že aktuálně autem přes pět metrů, s motory světových parametrů atd., pak vedle článek o Škodě a jejich plánech na dosažení postu prodejní evropské jedničky, pod tím diskuse o posledním supersportu značky Aero...
Vždycky, když vidím tuhle neskutečnou parádu jménem Tatra 87, jdou mi myšlenky tímto směrem a chce se mi brečet. :'-(
10. 4. 2014 14:29
Petrolicious
Petrolicious je moje malá závislost :-) ... kdykoliv udělají nové video, okamžitě žhavím youtube a mám lepší náladu po celý den! :yes:
Avatar - Ham.
10. 4. 2014 18:34
Re: Petrolicious
:yes: :yes: :yes:
Ano, jsou to krásně udělaná videa o krásných autech.
Avatar - Norge
10. 4. 2014 17:45
Re: Petrolicious
Zdravim panové, ..a vidim, ze su tu fajsmekri automobilizmu ;-) :yes:

Petrolicious je cool web, .. pekne video o darovanom "Classic BMW M5" ma dostalo ..ci o fantastickej garazi na opravu a renovaciu motoristickych ikon a vela ineho, ..alebo pribeh o sne automechanika ... Stare casy mali stavu :-! :yes:

Tak ...best regards !
11. 4. 2014 10:41
Re: A teď si představte,
Jojo mám to stejně. Mám rád staré věci a tuto dobu, mám jich plný dům. Dokonce i můj dům samotný je vila na vesnici, která je z těchto časů ( teda dřív 1910 ). Těchto domů je tady tolik, že absolutně nechápu, že tady někdy mohly vzniknout. Musely být na svou dobu tak nepředstavitelně drahé. Dnes jsou zase směšně levné, protože je lepší postavit si z ytongu nějaký hnus, že ... Všude v okolí nějaká nádherná fabrika, která vypadá spíše jako zámek. Jak musela být nákladná oproti dnešním montovaným halám si člověk ani nedovede představit. A dnes je tento okres znám největší nezaměstnaností v celé naší zemi. Pak co je špatně ... země je pořád stejná, teče tudy stejná řeka a počasí je tady takové jako bylo vždycky. To co se povedlo změnit režimu jsou lidé ... Tak dokonale zdevastoval většinu inteligence, veškerou touhu a drobet z lidství, že se z toho budeme dvojnásobný čas zotavovat...
Avatar - šmoula nešika
10. 4. 2014 18:05
Re: Petrolicious
Díky za připomenutí. :yes: Šup s nimi do odběrů. :-)
11. 4. 2014 15:48
Re: A teď si představte,
To je podobný případ, bývalé Sudety.
Avatar - peV
11. 4. 2014 10:52
Re: A teď si představte,
Můžeš mít pravdu a nebo taky ne. Kdo ví, jak by to bylo, kdyby jsem nebyli donuceni odmítnout Marshallův plán a průmysl se měl šanci sebrat vlastními silami pod vedením majitelů-ne nevzdelaných zlodějů. Třeba by Tatra fuzovala s nějakou jinou automobilkou a pak odkoupila tehdá lavírující BMW
Avatar - Dinar
11. 4. 2014 10:51
Re: A teď si představte,
Jasně, fakt těžko spekulovat, ale průmysl byl válkou prakticky nedotčený, ekonomika za sebou netáhla žádný dluh z "lend and lease", ideální pozice. Jít do Marshallova plánu, pořád si myslím, že bychom dnes byli takové středoevropské průmyslově zaměřené Švýcarsko, stačí se podívat na vývoj v Rakousku, a to jejich pozice po WW2 byla podstatně horší. ;-)
11. 4. 2014 10:31
Re: A teď si představte,
Kdyby kdyby ... možná by zanikla a možná ne, nicméně alespoň pro mě osobně je krásné někdy si sednout do křesla a zasnít se jak by to vypadalo, kdyby to bylo jak píše dinar.
Avatar - Dinar
11. 4. 2014 10:30
Re: A teď si představte,
Historii známe všichni, Tatra je jen příklad, před válkou těch automobilek u nás bylo přes dvacet, zásluhu na tom, že skončily, mají ve smyslu příčina/následek právě Němci. Protože nebýt jich, války atd., atd. snad není třeba vysvětlovat. Argumentace tím, že šéfkonstruktér jedné automobilky skončil jako vlastizrádce se míjí s podstatou mého původního povzdechu, jde o to, že v soukromých rukách český autoprůmysl vzkvétal, za komančů živořil a proto dnes, např. z té Tatry zbylo jen video veteránnadšenců.
Avatar - peV
11. 4. 2014 11:19
Re: A teď si představte,
:-) :yes:

Nemá cenu fňukat nad dějinami, ale je třeba pochopit, že současný stav, kdy v podstatě hrajeme v Evropě/ve světě druhé housle, tady nebyl vždycky a že se to dá změnit pokud se 1)poučíme z dějin 2)pokusíme se navázat, i když českým firmám konkurence samozřejmě pořádně utekla a během těch 40 let vydělala balík, který muže dál investovat do vývoje.
11. 4. 2014 11:01
Re: A teď si představte,
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Dinar
11. 4. 2014 10:53
Re: A teď si představte,
:-) Podívej na můj příspěvek před minutou. ;-)
11. 4. 2014 10:43
Re: A teď si představte,
No v nejhorším by tatra byla třeba ve vlastnictví BMW a nebo indie, ale tatrovky by byly stále tak krásné a stále tak napřed, že by tvoje děti měli na plakátech Tatrovku a rapeři by se proháněli po praze v nejnovějších modelech tatry 87 ...
11. 4. 2014 10:38
Re: A teď si představte,
Jistě, jsou to jen spekulace. Jak by to bylo, se už nikdy nedozvíme. Osobní Tatry už můžeme obdivovat jen v muzeu, nebo na takových perfektních videích.

Každopádně faktem je, že komouši naši zem za těch 40 let pěkně zdevastovali.
11. 4. 2014 10:33
Re: A teď si představte,
Je to samozreme krásna predstava ale fakt je, že by to mali naše (ak to tak možem povedať aby ste sa do mňa neopreli :D) automobilky dosť ťažké lebo WW2 bola poriadny cedník, Británia a Taliansko je toho krásny prípad...Výhodou ale bolo že narozdiel od niektorých krajín a tovární tie naše neboli po vojne na tom až tak zle...
Avatar - Dinar
11. 4. 2014 10:24
Re: A teď si představte,
Klidně nesouhlas, já jen spekuluju, stejně jako ty, být tu stav, že u nás nebyli komunisti u vesla, celé by to zřejmě znamenalo, že mluvíme o vývoji v naprosto jiných geopolitických kulisách, v Evropě, těžko pak odhadovat, kde a jaké trhy by byly, kdo kde by jak rostl, apod., mně se prostě jen těžko dívá na tuhle 87ku, která dávala současníkům na zadek, v komfrontaci třeba s T613 vzniklou jako poslední křečovitý pokus o lux auto českého socialistického autoprůmyslu. ;-)
11. 4. 2014 09:47
Re: A teď si představte,
Dinare, dovolím si nesouhlasit. Vzhledem k tomu, jakým vývojem prošel automobilový průmysl za posledních 50 let a jakým vývojem stále prochází, by podle mě Tatra i Škoda zanikly, nebo byly koupeny nejpozději někdy v 70tých letech. Přece jenom to byly i na evropské poměry malé automobilky, navíc by se ani nemohly opřít o velký domácí trh. Podívej se kolik slavných značek za posledních 50 let zaniklo. Jak skomírají některé slavné a ještě nedávno silné italské značky, jak dopadl slavný britský automobilový průmysl, atd. Tatra i Škoda byly koncem 40tých let pouze lokální středoevropské značky, i když Tatra měla v nabídce unikátní auta.

Komunisti svým způsobem existenci Škody a Tatry "zakonzervovali" a dovedli je až do 90tých let, i když v bídném stavu. Tím nijak nehájím jejich režim.
11. 4. 2014 09:46
Re: a teraz si predstavme
Nemůžeš to brát takhle. Nebo chybí ti parní lokomotivy místo elektrických? Telegraf místo mobilu? Petrolejové lampy místo žárovek?
Avatar - pumpkin
11. 4. 2014 08:46
Re: a teraz si predstavme
Ó, aký si sentimentálny. >:D
Čo ty vieš čo zas bude za 20 rokov. Ja oceňujem autá každej doby. Vždy sa nejaké nájde čo za to stojí. No a pomaly už dozrievajú aj kultové youngtimeri, obdobie hranatých karosérií malo tiež čosi do seba. :yes:
11. 4. 2014 08:31
Re: A teď si představte,
To auto vymysleli podobne jak dneska skodovku nemci, takze se ani za 60roku nic nezmenilo. Potom co jsme hanse ledwinku vyhnali, ktery jeste z ceskeho vezeni tatre pomahal, tak tatra defakto skoncila.
Avatar - šmoula nešika
11. 4. 2014 07:01
Re: a teraz si predstavme
To je otázka, tedy možná ani není, jelikož se na ni nedá nijak moc odpovědět. Stejně tak se nemusela tehdy někomu líbit Tatra, protože všude měla chrom a ne mosaz... Jen jsou holt dnes poměrně přehnané normy a je velká tendence šetřit a místo věhlasných designerských projektů zavřít vývoj vzhledu do stálého oddělení. Jestli je to pokrok či úpadek, je na každém z nás.
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2014 21:36
a teraz si predstavme
ze budu za 20 rokov vsade tie sterilne chladne elektromobily s baterkami "v kufri" a taketo krasne benzinove auta zaniknu, raz darmo.... stare zlate casy automobilizmu sa uz nikdy nevratia... dobre casy uz boli.... lepsie to uz nebude