Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi TT: Jak se rodilo malé kupé se čtyřmi kruhy?

Audi TT je na světě ve své třetí generaci. První měla premiéru před dlouhými šestnácti lety, ale i k ní vedla dlouhá cesta. O sportovním kupé začali u Audi uvažovat už začátkem poslední dekády minulého věku.
Zpět na článek
Avatar - 3_diamanty
14. 4. 2014 10:16
Re: 1.generace
1 generacia bola proste revolucna nikto dovtedy taku audinu necakal a takyto dizajn bol novinkou okrem audiny aj pre kazdeho z nas ... ale dalsie generacie uz ludia zhruba ocakavaju ako bude vyzerat a tak ten wow efekt akosi pominul... podobne je to aj inych aut... pamatam si ked prisla prva RAVka.... dovtedy taketo nieco male sikovne a la SUV takmer nikto neponukal....samotna toyota ani neverila v jej uspech a ked zacali prichadzat dalsie a dalsie generacie RAVky akosi uz to berieme v pohode akoby o nic neslo.... nikoho uz moc zrazu nezaujima ... proste byt pvy a revolucny je to co ludi uputa najviac... potom v dalsich generaciach je to uz len brusenie diamantu k dokonalosti.... prve CLS bola tiez vacsia pecka ako to druhe ktore sa uz zrazu akosi straca v okolitom svete.... kde ide uz len o brusenie tvarov k dokonalosti ale nadsenie z "ocakavanej" novinky sa uz straca ... F type nasledujucej generacie povedzme za 10 rokov uz tiez nespravi taky rozruch vo svete ako dnesny prvy novy F type.... uz to bude zase len brusenie tvarov " uz existujuceho " auta .. asi tak by som to vysvetlil ako to vidim ja
Avatar - 3_diamanty
14. 4. 2014 10:33
Re: 1.generace
audi ma v podobe modelu TT jedinecnu moznost ako moze trosku "uniknut" od svojho konvencneho dizajnerskeho stereotypu a tiez mozno by som cakal ze sa dizajneri viac "odviazu" kedze nejde o zivotne dolezity model ktory taha znacku..... ale skor ide o auto pre fajnsmekrov.... ale ono akosi je to opat "klasicke" audi, skoda ze vsadzaju az na moc racionalny dizajn.... ktory je sice prakticky ale nie moc emotivny. V triede kupatok by clovek tie emocie akosi ocakaval... inak musim priznat ze nove TT sa mi paci... mozno to nie je taka vizualna bomba ako by som si vedel predstavit ale myslim ze je to ok ... vcelku nemam problem uznat ze ide o zaujimave a pekne auto.... samozrejme iste kompromisy tam su ale stejne si myslim ze to bude na cestach nazivo v nejakej zaujimavej farbe skutocne neprehliadnutelne auticko
14. 4. 2014 16:56
Re: 1.generace
To je na akademickou diskuzi, 2+2 jsou spíše 2+plus tašky a ve verzi roadster je to 2+0 tak jako tak, takže rozdíl minimální a dva modely (pevná střecha a roadster) jsou daleko vyhraněnější, takže třeba roadster je použitelný většinou jenom jako hračka na hezké počasí, kdežto kompromisní stavba skládací plechové střechy sebou nese daleko větší univerzalitu a tudíž možná i větší záběr vůči zákazníkům.
Ano, skutečnost, že Audi nemělo v té době další sportovní auto se týká právě té 1 generace, s druhou generací TT ve stejné době (2007) nastoupila jak A5, tak R8 a tudíž druhá generace už měla daleko větší konkurenci z vlastní stáje a skutečnost, že si udržela stejné prodeje jako 1. generace přičemž konkurence spadla je podle mě úspěch druhé generace.
Avatar - Enthusiastic.driver
14. 4. 2014 15:58
Re: 1.generace
já myslel úpadek hlavně co se prodejních čísel týče :-)
14. 4. 2014 15:37
Re: 1.generace
Audi 80 coupe - skončilo myslím v roce 1995 a dále bylo pouze bez střechy tuším někde k roku 2000 - A5 přišlo až někdy v roce 2007 - 8.
V tomto období jediné kupé bylo TT - proto ".... tak trochu nahrazovala ...." a proto ten kdo chtěl v tuto dobu koupit kupé 4x4 odešel od AUDI velmi, ale velmi zklamaný.
14. 4. 2014 15:29
Re: 1.generace
K poslednímu odstavci...kombinace rozumných nákladů, stylovýho designu oslovujícího jak ženy tak muže a easy Audi ovládání. Málokterá ženská se chtěla prát s řízením a řazením 3er, jakkoliv to nám chlapům přijde to pravý ořechový.
14. 4. 2014 15:26
Re: 1.generace
Rozsah TT je ale díky klasickýmu kupé a navíc koncepci 2+2 větší, taky je potřeba vidět fakt, kterej zmínil free. Audi nemělo v daný době další sportovnější auto, kdežto M-B ještě poskytovalo CLK a BMW zase 3er coupé.
14. 4. 2014 15:24
Re: 1.generace
TT je přinejlepším 2+2. Zadní sedadla kupé jsou spíš na tašky než pro lidi. :-) Jen těžko bylo náhradou 80.
14. 4. 2014 14:33
Re: 1.generace
Tak tak. Dodnes si pamatuju, že po představení prvního TT zákazníci na autosalonu vypisovali bianko šeky.
Avatar - Enthusiastic.driver
14. 4. 2014 14:28
Re: 1.generace
TT první generace a prodejní bída? >:D Pokud se nemýlím, tak kvůli té prodejní bídě museli v Gyoru zřizovat extra směny... TT zásadně překonalo odhady Audi a byla to absolutní pecka!

Plesáš tady nad prodeji druhé generace, ale zároveň nevidíš souvislosti - zmiňuješ, že první TT mělo poloviční prodeje oproti Z3 a SLK. To za prvné není pravda a za druhé by bylo mnohem vhodnější zmínit, že poloviční prodeje má spíše TT 2. generace oproti TT 1. generace.

To že je druhá generace nejlepší mezi konkurencí nevypovídá ani tolik o mezigenerační úspěšnosti modelu, jako spíše o úpadku této třídy aut.
14. 4. 2014 14:25
Re: 1.generace
Jendou jsem chtěl sám zkusit, jak se jede na zadních sedadlech v TT. Jestli jsou vůbec použitelné pro nějaké cestování.

Mohu ti říct, nejsou.

Když jsem se tam skládal, tak jsem se ušpinil, protože tam normálně vlézt/vylézt nejde a když už se tam dostaneš, tak sedíš zešikma a s hlavou na bok. Místo na nohy neexistuje a místo nad hlavou taky ne. Jízda nějakých 8 km čisté utrpení. I v kufru by se cestovalo líp. Je to auto pro dva. ;-)
14. 4. 2014 12:39
Re: 1.generace
To jsem moc nepochopil.
Srovnávám klasický roadster (TT roadster) a klasické kupé (TT) s hybridy (SLK a Z4), které jsou částečnými roadstery a částečnými kupé. Určitě jsou to nejbližší konkurenti bez ohledu na jiný přístup ke stavbě střechy (klasická pevná nebo klasické plátno, vs. skládací plech).
14. 4. 2014 12:05
Re: 1.generace
Ono v prvé řadě je to tím, že MB, BMW postavili auto pro dva a pokud někdo chtěl místo pro 4 měl možnost jít do větších kupé ve značce. Na rozdíl od TT, která tím tak trochu nahrazovala audi 80 coupe a bylo 4-místné, ale první generace tím vypadala daleko menší a stísněnější - spousta zákazníků po roce 1995 neuměla u audi najít náhradu protože TT pro ně bylo auto pro barbíny. V druhé generaci to bylo již daleko lepší.

V době první, druhé a třetí generace A4ky (B5,B6,B7) neexistuje jiné kupé od audi, které by navázalo na krasavce řady 80 a tuto pozici převzala až dnešní A5 tedy konkurent řady 3 a C.
14. 4. 2014 11:52
Re: 1.generace
Srovnáváš roadstery s mixem kupé a topless. Prodeje nemusí korespondovat s tím, jak na TT nahlíží dal.
14. 4. 2014 10:44
Re: 1.generace
Nevím čemu přesně říkáš zaniknout v davu, 1. generace upozornila na Audi jako na konkurenta SLK a Z3 a z tohoto pohledu úkol splnila, ale prodejně to byla docela bída, sotva poloviční čísla proti MB i BMW. 2. generace, která se prodává od roku 2007, doslova smetla konkurenci, protože dosud se jí prodalo za 7 let v Evropě 147 tis. ks (Z4 71 tis. ks, SLK 107 tis. ks za stejné období) a i na konci životního cyklu má stejné prodeje jako zánovní SLK a dvojnásobné v porovnání s Z4, takže s tím zanikáním v davu to moc nesedí.
14. 4. 2014 10:23
Re: 1.generace
Nehledám prvoplánovitost, nový TT je pořád dostatečným TT. Jen bych ocenil trochu drama, trochu koření. Tohle není A5...tohle je malý kupé pro rošťáky.
Jag je jiná story, Callumovi se podařilo najít novou designerskou identitu kočky. Pokud bude dál tahat klienty, pak není potřeba nic měnit. Navíc Jag si nemůže dovolit byť jeden neúspěšnej model, Audi je mnohem...mnohem dál, z tohoto pohledu.
14. 4. 2014 09:58
Re: 1.generace
Už jsme to tu rozebírali...chybí mi trochu drama u novýho TT. Nějakej add on factor ;-)
Avatar - Ji/Ri
14. 4. 2014 09:25
Re: 1.generace
...jen aby se na to dalo dát tažné >:D ... vidím to podobně - bude parádní, ale zanikne...
Avatar - dal
14. 4. 2014 09:03
1.generace
byla moje srdcovka. Ta 2. se moc nepovedla a zanikla v davu.
3. vypadá slibně ale zdaleka nepůsobí oproti konkurenci tak revolučně jako ta 1.
V dané třídě dnes kraluje SLK a nejspíš by to byla i moje volba.