Na naší planetě existuje mnoho silnic, ale jen pár je skutečně proslulých. Video od Car Throttle představuje devítku těch, které byste si měli projet, dokud vám nebude třicet.
Jj. Něco z toho jsem už projel a je to paráda. Škoda, že jsou to tak profláklá místa - je tu hustý provoz. I v Rumunsku už je to tak známé, že iluze krásné opuštěné cesty je pryč.
Jinak Stelvio je taky v zimě zavřený a to až do června.
Za mě bych ještě přidal silnici, která prochází skrz Appalachian Mountains v USA (teď si nevzpomenu jak se jmenuje)
... Stelvio nie je druhy, ale treti najvyssi alpsky cestny prieskmyk. Druhy je Col de l'Iseran (2770) nad francuzskym Val d'Isere. Celkom najvyssi je Col de la Bonnette tiez vo F (2802). Stelvio je z nich vsak podla mna jednoznacne najkrajsi a najtechnickejsi ;)
Přesně tak. Na Bonnette jezdíme každý rok a špička má 2860mnm, přičemž silnice konči nadaleko vrcholu.
Ona celá oblast od Monaca na sever přes Sospel je přehlídka řidičské nirvány :yes:
Do 30 let, to by v naší kotlině znamenalo objet tyto silnice v ošuntělých BMW, Octaviích TDI... inu finanční situace je asi někde jinde než kde tvůrců videa. Ten smysl proč "do třiceti" nechápu.
Přidal bych ještě Großglockner Hochalpenstraße, která taky stojí za projetí a z Alpských silnic je pro Čecha docela blízko (z Brna jen nějakých 520 km), průjezd 34 euro na celý den a za pěkného počasí si toužít klidně i celá rodina, teda dětem před výjezdem nahoru dát Kinedryl, hned na první zastávce jsme viděli jednoho tatínka rychle vynášet z auta zvracející dítko. >:D
Jinak vřele doporučuji všem, co rádi řídí :yes:
[odkaz]
No ja bych rekl, ze v takovem osuntelem 325i e36 si clovek tyhle cesty uzije vic, nez v kdejakem pretechnizovanem, novem HH... Navic pri dnesnich cenach ho clovek za 50k koupi, za dalsich 50k ho doladi a ma ultimativni "fun machine". Nebo si to da radsi na masine a zazitek je nesrovnatelny.
To máš sice pravdu, ale podívej se na realitu našich cest jak ty letité BMW vypadají a kdo je řídí. To je zlomek těch, kdo je mají v dobrém stavu bez křídel a "šestera" výfuků.
Ja som absolvoval Passo Stelvio este hned po revolucii. Skoda 1000MB s motorm 120LS. Ziadna bomba, ale aj tak nadherny pocit. Sportovy volant obsity kozou a riadenie bez posilovaca. Pri dvoch osobach vpredu pomerne dobre rozlozenie hmotnosti. Ako stvorene na tie vracaky, ktore sa dali jazdit pod plnym plynom.
V technickych pasazach sa nedala zahanbit, ale na tiahlich stupaniach bola slaba. Presli sme na niekolkokrat kompletne cele Alpy a boli to nadherne dovolenky. Vtedy to bol nie len adrenalin z tych nadhernych ciest, ale aj ten novy pocit slobody.
Na vrchole priesmyku sa dalo po makadamovej ceste ist este dalej. Mal tam lyziarsku skolu znamy lyziar Gustavo Toeni
[odkaz]
Na videu je M3, ta to s plnym plynom mohla dat az na vyjazdoch:-)
[odkaz]
Nadherna cesta je aj po Francuzskej riviere, ale aj na Sicilii. Skalne utesy a nadherne more.
To s tebou souhlasím. Já mám stále v plánu projet Stelvio Favoritem a aktuálně jsem tomu plánu zase kousek blíže.
Jde spíše o to, že do těch třiceti většina z našinců má jiný rozhled a jiné moožnosti než sjíždět silnice po celém světě. Ti šťastnější se do třiceti mrknou na Grossglockner a Stelvio (snad Stelvio ještě do roka stihnu >:D ), nějaké silnice v Australii, Taiwanu jsou bez šancí.
A taky mě zaráží, proč do třiceti? To v padesáti nemohu projet Trollí stezku? :-O
Na ja by som to videl tak, ze pokial je clovek slobodny a mlady, ma viacej elanu sa pustit do veci, ktore by si neskor povedal, ze sa nedaju. Proste aj tie najsialenejsie plany su splnitelne skoro aj bez penazi. Ako som pisal, po revolucii sme precestovali s tou embeckou kus Europy. Na zapad po Marseille a dole na juhu az pod Etnu. Dnes mi to pripada ako velke sialenstvo a teraz chapem aj mojich rodicov, ktori sa na to pozerali inac, ako 22 rocny chalan po skonceni skoly.
Dnes mam sice daleko lepsie podmienky, auto, o ktorom som vtedy ani nesnival, ale uz nie je cas a vsetko sa prisposobuje rodine. Nie ze by to bolo zle, ale neviem, ci to, co bavilo mna, by bavilo aj ich...
Tak z tohto pohladu sa mi ten limit zda logicka. Pravda je, ze nikdy nie je neskoro.
Kolegovia zacali tieto alpske priesmyky zdolavat na bycikloch. By som povedal, ze na vnimanie tej krasy prirody a zaroven aj srandy na ceste je to daleko lepsie ako auto :-)
Rozhodně zajímavé místo a podstatně blíže je u jadranu. Kousek od Makarské je poměrně dívoká silnice na jednu z nejvyšších hor Chorvatska -Sv. Jure.
Dvousměrná, nepříliš zpevněná silnice o šířce 3-4 metrů
[odkaz]
Tá je vážne pekná. :yes: Videl som podobné video, kde v zúženom mieste stáli autá, a ľudia sa báli vystúpiť, lebo okolo nich pobehoval medveď, ale neviem to už nájsť...
Na sv. Jure jsem byl 3x a je to opravdu parada. Naposled loni kdy jeden cestujici se mnou odmitl jet tak přesedl k bratrovi a přitelkyně od bratra to ani ne v prvni třetině vzdala uplně a zustala na salaši. Jinak jsem tam loni poprve viděl volně pobihajici koniky kteři se neostychali vlest až do auta a nebyl problem si je pohladit. Při vyjezdu doporučuji sjet na Vosač kde je nadherny vyhled na Makarskou ktera s sv. Jure nejde vidět. Z te je při pěknem počasi vidět zase Červene a Modre jezero.
Nejhorši však je když se narazi na nějakeho nezkušeneho řidiče a ještě k tomu pitomce což se mi loni bohužel stalo a byl to čech v Roomstru s hustokoly ktery nebyl schopen provest uhebny manevr ktery byl jednoznačně na jeho straně.
Nejlepe je se tam vydat přes tyden dopoledne kdy je minimalni provoz. Vjezdne je tušim 40kun na osobu.
Skvěle cesty a zřejmě nejlepši jake lze v evropě vubec najit jsou na Sardinii a to hlavně pro motorkaře. Bohužel ja tam byl v době kdy jsem měl kombika a to ještě 4 osoby takže užit se to moc nedalo.
Jojo, loni jsem byl poblíž Makarské taky na dovolené. Sice autobusem, ale i tak hodně pěkné. Letošní cesta autem se bohužel doma setkala s odporem... ;-\
No ved sa tam jazdili majstrovstva Europy do vrchu. Baba je zaujimava v kazdom rocnom obdobi, no asi najviac na jesen podvecer, ked je cesta pokryta listim...
Sedlo je fajn, ale má bohužel moc ostré zatáčky. Strana od Jeseníku za to stojí. Pamatuju si jak to opravovali a byla ještě uzavřená silnice. Vždycky jsme tam nad ránem jezdili a závodili :-) V Jeseníkách je těch cest celkem dost. Pěkné úseky jsou . Jeseník - Javorník ( dlouhé rovné úseky s mírnými zatáčkami, zakončené novým obchvatem kolem Javorníku ) Šumperk - Rýmařov ( moc pěkný úsek lesem - semtam vracečky ) Králíky - Jablonné nad orlicí ( podobné sedlu ) a + asi milion krásných lesáckých cest se zákazem vjezdu. Noční rallye se doporučuje, ale bacha na místní vožungry a zloděje dřeva, kteří tudy jezdí rádi a často.
pekné cesty sú aj cesty vedúce do banskej štiavnice... napríklad zo žarnovice cez hodrušu - hámre alebo cez vyhne, či z hliníka nad hronom cez sklené teplice... teda nie že by to boli nejaké super cesty, čo sa týka povrchu, sú skôr pre suv, ale tá panoráma stojí za to...
pekná je aj cesta do dobšinej zo severu alebo západu.... hlavne v zime >:D
myslím, že takých pekných ciest s krásnou scenériou a samou zákrutou je v každom kraji určite viac...
Já to mám docela rád u nás okolo Liberce. Ve městě sice děravo, ale z kotliny do hor, to je fajn. A pak určitě Dubá - Liběchov, kolem Rožnova, u Karlštejna, novináři ještě jezdí... Příšovice... no prostě mezi Turnovem a Mnichovým Hradištěm. Ale tam bylo nedávno dost děravo, možná kvůli testování komfortu...
Ve středních Čechách je profláklá třeba ta devítka mezi Liběchovem a Dubou, o které píše šmoula. Byť je proslavená zejména mezi motorkáři, za volného provozu je radost si ji projet i autem. Z Dubé je to navíc kousek na mimoňské letiště, kde se lze s patřičným náčiním o dvou či čtyřech kolech opravdu dosyta vyblbnout.
Osobně rád jezdím i po Křivoklátsku, třeba takovou 116ku mezi Lány a Nižborem si člověk může docela dobře užít. Obecně známým chronickým problémem středočeského kraje nicméně zůstává katastrofální stav silnic a mimořádně hustý provoz, což je kombinace, která pro nějaké řidičské radovánky nevytváří zrovna přívětivé prostředí. V ČR zkrátka nejsou pro rychlou jízdu nikde horší podmínky než v Praze a přilehlém okruhu sahajícím takových 70 km za hranice města.
Na druhou stranu, když se chce a člověk má náladu, lze se vydovádět vždycky a všude. :-)
Třeba okolí Davosu ve Švýcarsku si nezadá s tím Stelviem nebo GG, ale zásadní rozdíl je v tom, že tam nejede kolona aut hlemýždí rychlostí a jde jezdit většinou jak člověk chce. Navíc atmosféru hezké silnice a nádherné přírody dokreslují výkonnější stroje typu STi nebo třeba i Ferrari F50, které tam potkat jde a není to zas taková náhoda, protože tam zatím naštěstí nejezděj turisti z východu v pomalých kárách... ;-) Navíc je to pro Čecha celkem dostupná destinace co se týká vzdálenosti.
Transfagaras je krásný místo. Projeli jsme ho s plne nalozenou a obsazenou vitarou, takze zadnej fofr to nebyl, ale silnice je krasna a vyhledy kolem taky. Na Grosglockner se chystám letos.
Grossglockner výše doporučuju, není to ani tak hrozně finančně nedostupné, je to kousek a i ubytování v centru Zell am see pro dva se snídaní v pěkném hotýlku bylo docela dostupné. Jen teda pro mne bylo velmi nepříjemné svěřovat někomu klíčky od nového auta, že mi jej zaparkuje a ráno mi jej zase vyparkovali >:D >:D