Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Alfa Romeo se stane samostatnou značkou

Fiat chce vyčlenit značku Alfa Romeo z uskupení Fiat Group Automobiles a dát jí status samostatného subjektu jako má Ferrari a Maserati.
Zpět na článek
29. 4. 2014 10:49
29. 4. 2014 11:58
29. 4. 2014 13:24
29. 4. 2014 15:31
29. 4. 2014 21:04
30. 4. 2014 00:00
30. 4. 2014 00:34
30. 4. 2014 17:10
30. 4. 2014 15:46
30. 4. 2014 19:06
29. 4. 2014 10:49
Slibotechna
Chtělo by to méně chtít a více dělat. Když vyrobí dobré auto za konkurenceschopnou cenu, tak vylepšovat prestiž nepotřebují. Zbytky slávy tam pořád ještě jsou...
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Hittman
29. 4. 2014 11:25
Re: Slibotechna
Pro Alfu se tím nic absolutně nemění, znak na kapotě bude stejný, vliv vedení fiat taky, modely také. Takže jde jen možná o účetní krok.
Avatar - del42sa
29. 4. 2014 11:50
Re: Slibotechna
Je zajímavé, že PSA , která je na tom také velice špatně chrlí jeden nový model za druhým, což je pravý opak toho co dělá Marchionne. Ten už téměř 10 let jenom slibuje a plány pořád posouvá.... 8-s
Avatar - Ham.
29. 4. 2014 11:58
Re: Slibotechna
Jenže PSA tím chrlením modelů až dosud jenom zvyšovalo své astronomické ztráty. Fiat naopak škrcením výdajů na vývoj evropských modelů a investováním jen do perspektivních trhů (USA, Brazílie etc.) své ztráty velmi razantně snížil. Dnes je FCA ziskový podnik, ne příliš (Fiat něco málo prodělává, Chrysler dost vydělává). Naproti tomu je PSA sdružení dvou značek z nichž obě generují jenom obrovské ztráty. A je jasné, že sice se zpožděním, ale nastane stejný proces jako u Fiatu, viz oznámení nového šéfa kolik modelů skrouhne. A tento proces už je vidět třeba na představení některých nových modelů jen pro Čínu (DS 6WR). :-)
Avatar - del42sa
29. 4. 2014 12:50
Re: Slibotechna
Jenže to seškrcení modelů je naplánováno až někdy v roce 2022 Hame ;-) To je za 8 let !
[odkaz]

Bůh ví co za tu dobu bude....

Fiat ale škrtí už 10 let a za tu dobu vydali v Evropě celkem 4 (!) nové auta. To vůbec není o chytrosti a investování do perspektivních trhů. To je o zoufalství a nedostatku peněz.
S Chryslerem to bylo mnohem více o "ruské ruletě" než o nějakém "chytrém investování" a náhodou to Fiatu vyšlo. Nechci ani domýšlet jak by to dopadlo, kdyby se Chrysleru nedařilo....

PS: myslím, že v PSA si velmi dobře uvědomují, že jestli se mají z té ztráty vyhrabat, tak musí hlavně prodávat ! A abys mohl prodávat musíš mít nové modely.Je to jednoduchá rovnice.Pokud nemáš = neprodáváš = nemáš zisk.
PSA jen potřebuje snížit náklady a zbavit se závislosti na evropském trhu.

PS1: DS6WR bude model prodávaný globálně.
Avatar - Ham.
29. 4. 2014 13:24
Re: Slibotechna
Podstatné jsou výsledky, FCA je v zisku, PSA je ve ztrátě a navíc ještě se státem a Číňanem jako vlastníky.
Prodávat pod cenou a generovat ztráty umí každý ňouma. Hlavní je prodávat, ale se ziskem. A to FCA pochopilo daleko dříve než PSA a proto je o dost napřed v restrukturalizaci.
Avatar - del42sa
29. 4. 2014 13:36
Re: Slibotechna
v zisku díky někomu jinému >:D Jo FCA byli tak chytří, že s tím začali už 4 roky před krizí >:-[] :yes:

PS: nevím, kdes přišel k tomu, že PSA prodávala svoje auta pod cenou ? To máš ze své "chytré" hlavy ?
Avatar - Ham.
29. 4. 2014 15:31
Re: Slibotechna
Ano, je/bylo daleko prozíravější vrazit prachy do nákupu Chrysleru než je vrážet do vývoje nových modelů u PSA.
No že je neprodávali se ziskem to by snad mohlo dojít i tobě, když jsou ve ztrátě jako prase.
[odkaz]
Avatar - del42sa
29. 4. 2014 19:00
Re: Slibotechna
tyhle statistické výpočty mám nejraději aneb uvěřím jenom té statistice kterou si sám zfalšuju 8-s aneb přepočtu ztráty v průměru na celkový počet prodaných vozů a voila: matematickým průměrem mi vyjde, že prodáváme vozy "pod cenou" i když je ve skutečnosti pod cenou neprodáváme ;-)

takže podle tebe ta jejich ztráta vznikla z toho, že prodávali svoje vozy pod cenu za kterou je vyráběli ? Nebylo to spíše tak, že vlivem krize přestali lidi auta kupovat a prodeje na evropském trhu značně poklesly, což vedlo k přebytku na straně výroby ? Silná závislost na Evropském trhu, dále silné odbory ve Francii, problematika zavírání továren a propouštění zaměstnanců, citlivé to politické téma. Pořád nic ? ;-)

nicméně jsem rád, že ty máš jasno :-!
Avatar - Ham.
29. 4. 2014 21:04
Re: Slibotechna
Kdyby je prodávali nad cenou, tak nemohou mít nikdy ztrátu.

Věci které jmenuješ, silné odbory, pokles poptávky a další věci to je právě to, co PSA na rozdíl od Fiatu nezvládlo a co jim zvedá náklady, které nedokáží kompenzovat cenou svých modelů. Jinak řečeno, vysoké náklady, které nejsou schopni umořit vysokou cenou svých modelů = prodej pod cenou (myšleno pod náklady na výrobu, vývoj, odboráře, prostě všechny náklady společnosti).

Dokud nesníží náklady a nezvednou ceny svých modelů (a budou schopni je prodávat, tudíž musí razantně posílit vnímání značky/značek) tak prostě budou prodávat pod cenou a tudíž generovat ztráty. Jediná cesta je šlápnout do nákladů i výnosů. Takže řada modelů z hrušky dolů, nevyvíjet blbosti, už dávno měli být z Francie pryč a na druhé straně zlepšit vnímání značky u klientů aby si mohli dovolit vyšší ceny (kvalita v nejširším slova smyslu) a dokázali se prosadit i na trzích mimo Evropu.

V každém případě nemá absolutně žádný smysl tlačit prodeje v Evropě výš za cenu ještě nižších cen (a prodávat tak ještě více pod cenou). To je cesta do pekla. PSA je druhý největší výrobce co se týče prodejů v Evropě, takže s nějakou velkosériovostí není problém, uživí se zde i výrobci s třetinovými objemy a je celkem jedno jestli je krize nebo ne. Jenže PSA tyto věci snad jako jediný výrobce ignorovalo a proto je v tak špatném stavu v jakém je. Strategie žádná, resp. každé dva roky jiná, vrcholní manažeři jak na obrtlíku mění vize a firma se stejně sune do katastrofy, takže se jen mění šéfové bez nějaké dlouhodobé koncepce, tam někde začínají i končí problémy PSA. Ve srovnání s Marchionnem působí/působil Varin jak C3 vedle 458 >:-[]
30. 4. 2014 00:00
Re: Slibotechna
I když částečně souhlasím, tak více prodejů za nižší cenu (ale ne pod výrobními náklady - materiál+práce+prodej) by přece teoreticky mohlo situaci také zlepšit. Vývoj zpátky nevrátíš, to jsou už náklady, které byly zaplaceny a vytvořily ztrátu. Teď je nutné prodat tolik aut, aby to začalo vydělávat. To můžu udělat tak, že prodám méně aut s větším ziskem na kus nebo více aut se menším ziskem na kus. S každým prodaným kusem přece "výrobní cena" (výrobní náklady+vývoj) všech již prodaných klesá. První prodané auto má cenu několika miliard, druhé už polovinu, třetí pak třetinu... Nepočítám teď marketing a další věci.

Manažerskou otázkou tak dle mého názoru zůstává to, zda snížením ceny dokážu nastartovat prodeje více než je propad zisku za kus (kvůli snížení ceny) nebo nikoli. Jinak řečeno. Čistě hypoteticky ať se to dobře počítá.

Vývoj stojí 10 milionů, výrobní náklady 100 tisíc, prodejní cena 200 tisíc. Zisk z kusu 100 tisíc. Dokud neprodám 100 aut, jsem ve ztrátě. Otázkou tedy je, zda když cenu nastavím na 180 tisíc (a mám zisk 80 tisíc za auto), tak zda prodám rychleji 125 aut s nižším ziskem na kus než 100 aut s vyšším (jak rychle se mi zaplatí těch 10 milionů). Anebo jak říkáš ty, nastavit cenu třeba na 225 tisíc a doufat, že prodeje moc neklesnou a opět, že při zisku 125 tisíc na kus prodám 80 aut rychleji než 100 aut, která jsou levnější.

Takže teoreticky může pomoci i nižší cena, pokud ty prodeje ale nastartuje výrazněji než byl pokles zisku za kus. A to už je právě to manažerské rozhodnutí. Snížit cenu a doufat v maximální nárůst prodejů nebo cenu zvýšit a doufat naopak v minimální pokles.
Avatar - Ham.
30. 4. 2014 00:34
Re: Slibotechna
Teoreticky máš pravdu, prakticky v podmínkách maturovaného a nasyceného evropského trhu je to trochu složitější.
1. marže na autě, tedy rozdíl prodejní cena mínus výrobní náklady se pohybují na velmi nízké úrovni, zapomeň na nějakých 200 prodej a 100 výrobní náklady, to nemá ani Porsche ani Ferrari a v mainstreamu ti co mají kladnou marži tak jsou rádi za 5%-8%. Takže prostor pro manipulaci je strašně úzký.
2. Když je krize, a to je v Evropě už několik dlouhých roků, tak vsadit na to, že místo marže 5% půjdu na 1% (takže zákazník získá úžasnou slevu 4%) a že výpadek příjmů na jednom autě naženu tedy 5x vyšším prodejem je strašně naivní, protože konkurence, která má marže lepší než já, tak na mé zlevnění dokáže zareagovat až mě postupně dostane do pozice, že mám 0% marži a stojím před rozhodnutím, zda jít dál dolů za cenu ztráty a doufat, že se to nějak časem zlepší anebo se spíše orientovat na zlepšení kvality svých aut a možnost prodávat naopak za vyšší ceny méně aut.
Obávám se, že právě PSA je klasickým příkladem toho, že se vyflákli na náklady (nešli mimo Francii, vyvíjeli nové modely bez toho, aby věděli, komu je prodají) a na druhé straně v řadě zemí byli účastníky nebo dokonce hlavní hráči cenových válek, kde prostě vykrváceli proti silnější konkurenci. No a toť vše.
Myslím, že noví vlastníci a nový šéf je rychle naženou přesně opačným směrem, méně modelů, daleko větší tlak na úspěšnost nosných modelů (nová 308 je podle mě pro PSA otázka života a smrti), co jde tak odsunout z Francie, masivní zaháčkování v Číně nebo dalších velkých trzích, obrovský tlak na kvalitu a v návaznosti na zlepšení image zdražení modelů. Pokud by PSA šlo do dalších cenových válek tak je Toyota, VW i Ford zaříznou jak podsvinče, protože sedí na obrovských hromadách cash a klidně jim zařídí peklo na zemi (minimálně v Evropě) tím, že na rok, dva (podle toho, jak dlouho bude potřeba) budou klidně prodávat o 20% levněji, protože tito zazobanci to klidně vydrží (čtvrtletní zisky Toyoty nebo VW se pohybují v řádu 3 mld. euro, cash na které sedí, tedy zisky z minulých let jsou v řádu desítek mld. euro), PSA takovou válku vydržet nemůže ani omylem. Takže cesta pro PSA je přesně opačná, vyprdnout se na cenové války, řezat náklady, dělat perfektní modely, narazit cvičky a jít z Evropy do světa, řadě případů klidně i za cenu snížení produkce.
30. 4. 2014 17:10
Re: Slibotechna
To byly samozřejmě jen ilustrační údaje pro uvedení principu. I když výrobní cena Fabie, pokud si matně pamatuju, je nějakých necelých 100 tisíc, tak je jasné, že s marketingem, vývojem, platy to všecko vyleze mnohem výše a na jedno auto to jen jen něco v řádu málo jednotek desetitisíců, s čím lze manipulovat.

Otázkou je, jak je to s marží výrobce a prodejce.
Avatar - del42sa
30. 4. 2014 10:51
Re: Slibotechna
Varin opravdu udělal víc škody jak užitku, druhá věc je, že do celého byznysu PSA kecala až moc rodina Peugeotů, čemuž je naštěstí konec.... Doufejme, ža tam Tavares alespoň chvíli vydrží ;-)

PS: teď spíš vnímám jako problém akciovou účast státu, který jim bude zase kecat do zavírání závodů a propouštění zaměstnanců.

A přestat prodávat auta v Evropě jako Fiat ? to by to mohli v PSA rovnou zabalit. Přesně tohle udělat PSA nemůže. Nemůžou si to dovolit, protože nemají dojnou krávu jako Fiat. A ani u Fiatu to takhle nepůjde donekonečna, Chrysler nemůže "sponzorovat" celý koncer Fiat a Marchionne to moc dobře ví....
Avatar - Ham.
30. 4. 2014 15:46
Re: Slibotechna
Nezbývá než přát Tavresovi aby vydržel dostatečně dlouho a mohl realizovat nějakou vizi a aby mu do toho nekecal ani francouzský stát, ani Číňané.
Přestat prodávat auta v Evropě určitě ne, ale nehnat za navyšováním prodejů cestou dumpingu určitě ano.
Avatar - del42sa
30. 4. 2014 16:07
Re: Slibotechna
jsem si jistý, že touhle cestou (dumpingu) jít nechtějí. Aby mohli prodávat potřebují nové a atraktivní modely v očích zákazníků a přesně tohle dělají. Viz. nová 308 nebo C4 Picasso/Cactus. To je opak toho co dělá Marchionne u Fiatu. Ten o nových modelech mluví 10 let a skutek utek....
Avatar - Ham.
30. 4. 2014 19:06
Re: Slibotechna
S 308 to dělají, to souhlas, ale Cactus mi přijde jako přešlap. Možná se mýlím, ale crossover za 14 tis. éček asi moc velké marže nemá hned na začátku prodejů, to je cena z oblasti low-endu, navíc se to nevyrábí v nějaké chudé zemi, ale ve Španělsku.
29. 4. 2014 11:47
Tomu nikdo neveri
Jake zvyseni prestize znacky? Kolik zakazniku zajima vnitrni organizacni struktura Fiatu? Kolik zakazniku vubec vedelo, ze mela Alfa Romeo jine postaveni v koncernu nez Ferrari ci Maserati? Cele je to nesmysl a priprava ne nevyhnutelne. Jedina otazka nad Alfou Romeo zni: Cinan nebo Volkswagen?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - del42sa
29. 4. 2014 11:51
Re: Tomu nikdo neveri
ten kdo dá víc :*)
29. 4. 2014 22:32
Re: Tomu nikdo neveri
Přesně ;-)
29. 4. 2014 12:03
Pohádka tisíce a jedné italské noci
Začínám si myslet že , Alfě by skutečně bylo lépe pod křídly koncernu z vklohradu ;-\
Rozbalit vlákno
4
29. 4. 2014 14:34
Re: Pohádka tisíce a jedné italské noci
No to v každém případě. Jsem fanouškem (a bývalým majitelem jednoho kusu) Alfy Romeo a přesto říkám, že by VW dokázal s touto automobilkou mnohem více. Co je to však naplat - Italové neradi prodávají rodinné stříbro.
29. 4. 2014 21:10
Re: Pohádka tisíce a jedné italské noci
Jasne, urvat tam TDI, hnusne budiky, tuctove listy do interieru a hranaty dizajn. Radsej Alfa v spomienkach, ako mutant u VW. Tak ci tak by to uz nebola Alfa.
29. 4. 2014 22:32
Re: Pohádka tisíce a jedné italské noci
Ale prd, lepší aby žila než aby jí potkal osud Lancie ;-)
30. 4. 2014 11:14
Re: Pohádka tisíce a jedné italské noci
Alfa Romeo 2.0TDI bluemotion na MQB? ne, to zle aj ako vtip >:D