1. To jsou prodejně i imagově stěžejní vozy. A je to znát.
2. Giulietta není zlé auto, ale není o ní slyšet, se službami italských salonů v našich končinách to žádná sláva také není... Zkrátka nezaujala. Snad se ještě chytne alespoň v Itálii jako nástupce Lancie Delty. Každopádně chce to pokračovat.
3. To, že se nevyrovná ve 4C PDK od Porsche ani klasickému manuálu, je celkem jasné. Vzít tenhle upravený a dát ho do běžných modelů, tak supr. Ale v převodovkách fiatu se nevyznám.
4. Drahé, neznámé, ne moc alfí, jen třídveřák, malá individualizace... tenhle model nic moc.
5. No nejdřív to chce někam dát...
6. Ne, ne, s větší mainstreamovou předokolkou AR neprorazí, to chce menší vůz se zadním náhonem na pomezí prémie, ale lakavou a za mainstreamovou cenu.
7. Vlajková loď ve vyšší střední by byla fajn, je na co navazovat, ale chce to prémiové prvky výbavy.
Krize je jenom v Evropě a i v Evropě platí, že zdaleka nejlépe se daří prémii. Naopak v mainstreamu jsou ceny stlačené tak nízko, že masové automobilky v Evropě prodělávají. Takže logika velí jít do prémie jakkoliv to může být těžké, ale je to jediná šance. V maistreamu je v Evropě vymalováno.
Takže i když by náhodou ty auta vznikly (jakože dokud nebudou stát na autosalonu neuvěřím,to už tady bylo milionkrát), tak to budou drahé modely, od Giuletty výše říkáš
Při současné krizi by mě zajímalo jak chce tahle automobilka být zisková, když bude vyrábět jen dražší modely s prémiovými pohony a motory o které je dnes malý zájem..
.Čili bude mít pyramidu modelů na hliněných nebo vůbec žádných nohách (absence levných aut a prodejních trháků nižší střední) ..A tohle má Alfu zachránit? Alfa není RR a potřebuje pořádné základní modely..
Ukaž mi jediný racionální důvod proč si koupit třeba ten "připravovaný" premiový Alfa sedan se zadohrabem a ne osvědčené BMW/Merc/Audi..Takhle pro povedené malé/střední auto od AR by se určitě našlo víc důvodů ke koupi..
Jsem asi divnej, ale ač je tento postup už docela otravný, dává mi smysl. Marchionne jde za každou cenu proti taktice, která Fiat přivedla do začarovaného kruhu prodělečné výroby (Stilo). Totiž Alfa už několikrát dokázala v těchto chvílích představit super auto (Giulietta - ta prapůvodní, Giulia, 75, 156). A vedení koncernu nechce dopustit, aby bylo jen dobré, ale aby bylo vynikající - s italským původem, krásné, technicky atraktivní, aby mělo konečně dobré prodejní a servisní zázemí. Že to mělo přijít o několik let dříve, že jsou kolem toho fámy a chaos, že se zvláště mimo Ameriku stále hrozně zanedbává reklama, to je jasné a pro Alfu i Fiat celkově mrzuté, ale držím palce, aby se to tomu ukecanému dědulovi v odrbaném svetru povedlo. :yes:
Ivoši napsal jsi to fantasticky a představ si, Alfa to udělá naprosto opačně než ty si představuješ.... ;-) až to redakce zpracuje tak si to tady na stránkách brzo přečteš....
Zadohraby, čtyřkolky, auta od Giulietty nahoru, sportovnost, skvělé rozložení hmotnosti... dnes to prezentovali v améru.... :-)
I blbost.
Já chápu, že to Alfisti nevezmou, pořád chtějí ty svoje Spidery, GTAčka a cuore sportivo a značka jim přitom chcípá před očima..
Alfa už není bohužel nic vyjimečného, jako kdysi, viz jejich dva aktuální modely(bez 4C) . Naprosto normální auta, navíc ani jedno se nedá označit za úplnou špičku třídy, MiTo je spíš spodek své kategorie a Giuletta nemůže po letech konkurovat s tím, co nabízí. (hodně málo místa uvnitř, malý výběr motorů, žádné inovace, nulový facelift)
Je jasný, že bylo potřeba zapracovat na pevnosti a na "železe" nešetřit, jen si vem, kolik váží takový američan :-) takhle alespoň urostný americký řidič nebude tvořit 20% hmotnosti auta :-)
Alfa podle mě potřebuje něco vymyslet a hardcore verze 4C to fakt není
Podle mě to chce:
1. přestat ZATÍM vymýšlet **viny jako Spider, 4C cabrio, sedan s náhodnem na zadek apod
2. Nástupce Giuletty ve verzi hatch a kombi, s lépe řešeným a větším vnitřím prostorem
3. koupit licenčně pořádný automat
4. Odepsat Mito a vyrobit malé městské auto, co bude hlavně praktické, pohodlné, a levnější..Klidně ať je funky, ale ať to není malá uskákaná drahá koza
5. Rezignovat na nesmyslné motorizace jako je 1.4T se 170 koňmi v Mitu a nabídnout více dieselů a více verzí skvělé 1.4T
6. Nástupce 159tky, lehčí, opět s lépe řešeným vnitřkem, pohonem na předek, časem i kombi a 4x4 a hlavně se silným dieselem.
7. pak až se situace ustálí, a prodeje poletí nahoru, může Alfa přemýšlet o SUV a časem i o Spideru a velkém sedanu jako BMW 5 s šestiválem
Alfa jsou už pár let jen samý sliby, vize, náhony na zadek, konkurenti BMW 3, kombíky, SUV, prémiový sedany, šestiválce, a co zatím vidělo světlo světa?
Jeden malej drahej sporťák z konvenčním motorem 1.8 a odfláklou převodovkou, děsivě předražený, MITo (jedno z nejhorších malých aut na trhu..), a velmi dobrá Giuletta, která je bohužel hluboko na konci životního cyklu (čemuž odpovídá i škála motorů a výbav, logicky) a nástupce v nedohlednu. Respektive nástupců je dost, ale na papíře a v hubotlučných prohlášeních..Alfa jde do kytek a to rychle..
To je tak - přidat metrák na hmotnosti a současně na pevnosti znamená, že se má zvýšit výkon a krouťak a pak se to vše projeví na životnosti při obdobných nebo i lepších jízdních vlastnostech. I s metrákem navíc je 4C pořád hvězda v poměru dynamiky k hmotnosti. Je otázkou, jaký potenciál je ještě v přeplňovaném čtyřválu, když jsou na obzoru šestivály od Ferrari, kteréžto motory rozhodně nadváhou nikdy netrpěly...
že sa v článku nepíše o tom, ako AR 4C pre severoamerický trh pribrala na hmotnosti nejakých 11%. Takže "nástup ostrejšej verzie" môže tento hendikep tak akurát dorovnať. Každopádne ale patrí Alfe :yes: za tento bejby superšport :-)