ze tie sportove modely mozno vobec nebudu ziskove ... je treba pozerat na veci realne a sportovu kiu si kupi asi malokto bohuzial ( za 20 rokov to moze byt inak ale dnes je dnes ) .... takze posilnenie imidzu je stale tema c1 a krok c1..... drzim palce ... zatial spokojnost, znacka za poslednych 10 rokov presla neuveritelnou premenou .... len nezaspat .. konkurencia nespi
osobne by som prijal aj nieco take ako rio GT alebo optima GT.... teda nejake sportove variacie odvodene od beznych modelov ako to ukazal ceed GT a pro ceed GT..... snad sa raz dockame, pomaly ale isto sa uz kia dostava k zakaznikom a jej imidz ide z roka na rok hore a to je pre mna potesitelne zistenie
Že se Schreyer s Gunakem nemuseli je známé, tak jako, že spolupracovali i na tom konceptu VW. Je otázka, kolik a co na něm kdo dělal. Umím si představit, že si Schreyer své nápady odnesl s sebou k jiné značce a tam je rozvíjí dál. Co je na tom špatně? Nic.
Výborný odkaz, díky :yes:
Jako každá umělecká tvorba je i (ten kvalitní) design aut věcí vývoje osobnosti tvůrce a ten má právo prostě myslet po svém a používat svůj šuplík s nápady, to si pejskové můžou klidně hlasivky uštěkat. Někdy se jeho vize postupně přestanou z nějakého důvodu investorovi (automobilce) líbit (Bangle, de Silva), takže i velká osobnost může dostat stopku. Schreyer se imho chová dost obezřetně a svoje řešení nijak autoritativně netlačí do popředí - nechává hodně prostoru ostatním designérům v rámci Kie (nebo dnes H/K) a vyžaduje pouze některé jednotící markanty. Takže máme dost odlišnou Sportage, Rio...
Dnešní etapa designu je imho výrazně ovlivňovaná generací, která prošla londýnskou Royal College of Art anebo zkušeností v koncernu VW, zejména v Audi. Je to jiné, než expresivní design po italsku, ale není to rozhodně studené. Schreyer patří mezi dominantní figury téhle "skupiny".
Myslím ale, že diskuse tady by se užitečněji mohla zabývat tím, jestli imageový zadokolkový sporťák od Kie už ano nebo ne. Podle mého na to Kia opravdu ještě není z hlediska pozice značky zralá. Pro ni (i pro Hyundai) se v rámci posouvání vnímání značky výš v téhle fázi imho vysloveně vyplatí soustředit se na módní zboží - čili na CUV, která podle všeho budou hlavním typem karosáže téhle dekády. H/K mají v tomto manko, prošvihly francouzský nástup, ale jako obří výrobce by měly být schopné zmobilizovat se a umazat ho. Svým způsobem připraveni jsou (Venga/ix20, Soul, vlastně i Sportage/ix35) a pekingská premiéra cosi naznačila.
JJ, to bylo první co mě napadlo, když jsem tu Kiu Rabbit uviděl. >:D
To, že to má i stejnou barvu fakt bije do očí a člověku se chtě nechtě vkrádá myšlenka, že se tím Rabbitem Kia inspirovala. Koneckonců, ona ta Škoda rabbit není tak neznámá, účinkovala i v klipu Rihanny.
Prý nejdříve zlepšení image a pak sportovní modely. >:D:yes:
A co jako zvýší té značce to image? Kia Rio? Sportage?
Zlepšila image Hyundaie Elantra? Ne, na vnímání značky sakra zapracovala auta, která drze vlezla do zelí renomovaným zančkám - Genesis, Genesis Coupe, Equus.
Co zajistilo respekt jinak naprosto sterilnímu Peugeotu? 205 GTi. A co Renault a jeho RS, popřípadě Spider Sport, Clio V6? A tak můžeme pokračovat donekonečna. Kia se musí smířit s tím, že je budgetovou značkou Hyundaie, jedinou komplikací bylo, že Schreyer designem zašlapal Hyundai do země a tak je třeba utlumit Kiu jinak. 8-s