Odepsání tradice velmi úspěšného modelu, sahající až do začátku 90. let není moc rozmné, zvlášť když těch pětistovek už je opravdu příliš. Vždyť Punto navazovalo na skvělou tradici řady 127 a megaúspěšného Una... Bojím se, že až se zákazníci pětistovek přejí, Fiat už nim nebude mít co nabídnout...
No nevím... jestli už to s kapitalizací jména 500 nepřeháně
ale asi ví, co dělají.
Fakt je ten, že 500L se prodává dobře a pokud tohle bude dobrý auto, tak ať se teda klidně jmenuje jak uznají za vhodné.
Stejně mu budu říkat punťa. ;-)
Všechny tři generace Punta měly něco do sebe, všechny byly obdivuhodně nadčasové. Více než změny jména se obávám toho, že místo něj přijde napuchlá vyjukaná Pětistovka (proti 500 jako takové nemám nic, ale...nic se nemá přehánět).
Punto je velmi hodnotná značka. Už první Punto bylo zcela zaslouženě autem roku. První Grande Punto od Giugiara - opět trefa do černého. Neuvěřitelná nadčasovost.
Dnes se Fiat vzdává toho jediného, co na Italských autech táhlo - progresivního přístupu a invence. Nejen k autům ale i jejich jménům. Fiat se potácí jako malomocný, nechává ze sebe odpadávat ty nejlepší části a ještě se tváří, že je nepotřebuje. Invence zmizela, dnes se jede podle jednoho mustru. A až se zákazníkům 500 krát přebouchaná 500 přejí, bude konec. Nebude na co navázat. I ta Dacia bude tou dobou daleko před Fiatem. Jenom kravaťáci od Fiatu budou dál tvořit svoje vylhané grafy a informovat o plánované modelové ofenzívě...
Ani jsem nevěděl, že měla dvě generace. Jak by tedy podle tebe vypadala nabídka Škody, kdyby se drželi tohoto systému místo návratu k předchozímu a občasnému oprášení starého jména? Jak vůbec na ta čísla přišli? Mají nějaký význam? Jak by se jmenoval Superb, nebo Fabia?
Mini? Chceš tedy říct, že 500 bude značka, ne model. A Fiat jako značka skončí. Nebo co? :-O Pro mne je tohle příklad prošustrování dědictví. Nehledě na to, jak je 500 (nebo její deriváty) dobrá, to pro mne není nic k potlesku.
no byla přímým nástupcem Škody 110... a před tím 1000... a sama 120 měla dvě generace.
Takže ten rozdíl proti Puntu je jen "kosmetickej".
Princip je stejnej. ;-)
Re: No nevím... jestli už to s kapitalizací jména 500 nepře
Punto je pojem!
A hlavně dobré a pěkné auto..bráška OPEL Corsa se taky povedl.
A oba se dobře prodávají i nyní!
Retro stylovka 500 ? Má slušné prodeje..jenže ne každý chce retro.
A to bude problém Fiatu s variacemi 500...!
Já bych si to nekoupil..a Punta jsme měli 3.. :yes:
Je to chyba!!! :no:
Roli tu hraje mimo jiné vyspělost (i když to možná není to nejlepší slovo). Pokud někdo před deseti lety přešel na elektrický posilovač, je celkem pravděpodobné, že bude používat elektrický posilovač i za dalších deset let. V rámci faceliftů, ale i během výroby se někdy upravují motory, podvozky, dochází ke generačním obměnám motorů, převodovek atp. Podstatné je jen to, jak to značí výrobce. Žádný univerzální standard neexistuje.
Lenze MIMI bolo znovuzrodenie a nenahradilo nic ine + MINI ma inu klientelu. S 500 urobili to iste, avsak ta kanibalizuje svoje portfolio donedavna uspesnych modelov Fiat.
Je to risk na vsetko, co vo Fiate este vyrabaju a chcu, lepit Fiat 500 ... Naozaj si myslia, ze cely svet je v tranze, ked vidi logo Fiat a cifru 500?
P.S. Dizajn Punta bola v danej kategori moja srdcovka.
To už je trošku přehnané, proč novému Puntu říkat 500, už to začíná být odpudivé. Jak potom chtějí vyrábět a hlavně prodávat větší a dražší auta, když pod značkou Fiat si každý hned představí nějakého pětistovkového mrňousa.
Mýliš se nebo jen bagatelizuješ změny u modelu M. Kromě tebou zmíněných světel a rozchodu se změnily i narazniky což jsou viditelné prvky. Z těch co vidět nebyly vzpomenu plnoprůtokové čištění oleje místo obtokového čímž došlo k prodloužení vyměn oleje. Nové karburátory které snížily spotřebu a také velmi důležitý prvek a to zcela nové řízení které bylo hřebenové místo původního maticového. A pak pár detailu jako nové přístroje, samonavijecí pásy a nebo nový volant. Docela dost změn aby to bylo možno v klidu nazvat novou generaci.
Edit: Ještě myslím měnili typ spojky. Přestali dávat tu s pružinama.
V Evropě i světě zmizlo hodně věhlasnějších jmen. Jetta, Escort, Corolla, Primera, Vectra.... Je jich mnohem více a časem se k nim třeba automobilky opět vrátí. Nakonec právě ta Jetta je dobrým příkladem, kdy se do Evropy po dvou generačních přestávkách opět vrátila.
úplně popravdě je to asi těžký... Punto bylo a je fajn... ale je menší.
Grande Punto už byla trochu násilná aplikace jména na jiné auto.
Navíc ho pak poškodil "neplatný pokus" s Evem...
Takže já snad ani neslzím pro Punto... jen bych našel jiné jméno než 500.
Drtivá většina těch jednodušších si totiž 500 pořád spojuje s malým autem... a ani reklamy s Godzilou asi úplně nepomůžou.
Ale uvidíme. :-!
Mini Cooper s jednotným označením Mini a doplňkovým např. Countryman, Clubman... atd funguje úplně bez problémů ;) a to i co se týče vizuální podobnosti jednotlivýh modelů. Vzpomeňme například na Audi které když přišlo s tzv singleframem a některé modely prakticky nešlo při čelním pohledu rozlišit a doposud se toho zákazník nepřejedl ba dokonce to vyžaduje. Myslím, že u Fiatu dobře vědí do čeho jdou. ;-)