Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
airbag
Arrivederci Fiat >😁
Arese
Odepsání tradice velmi úspěšného modelu, sahající až do začátku 90. let není moc rozmné, zvlášť když těch pětistovek už je opravdu příliš. Vždyť Punto navazovalo na skvělou tradici řady 127 a megaúspěšného Una... Bojím se, že až se zákazníci pětistovek přejí, Fiat už nim nebude mít co nabídnout...
Jj, je to docela na hlavu. Ještě neřeknu u nových modelů, i když i to je diskutabilní....ale rušit takhle zavedený, letitý název jako je Punto ? ;-\
PS: A co Ducato ? Pro příště už jedině 500 Mega-XL. >😁
PS: A co Ducato ? Pro příště už jedině 500 Mega-XL. >😁
Zavedený letitý název byl i Škoda 120 a postrádáš ho? >😒]
Kolik generací ta 120 měla? >😒]
no byla přímým nástupcem Škody 110... a před tím 1000... a sama 120 měla dvě generace.
Takže ten rozdíl proti Puntu je jen "kosmetickej".
Princip je stejnej.
😉
Takže ten rozdíl proti Puntu je jen "kosmetickej".
Princip je stejnej.
😉
Ani jsem nevěděl, že měla dvě generace. Jak by tedy podle tebe vypadala nabídka Škody, kdyby se drželi tohoto systému místo návratu k předchozímu a občasnému oprášení starého jména? Jak vůbec na ta čísla přišli? Mají nějaký význam? Jak by se jmenoval Superb, nebo Fabia?
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Jak si na tie dve generácie prišiel? Myslíš tým inováciu, keď Š105/120 dostala širší rozchod kolies a nové svetlá? >😁
Mýliš se nebo jen bagatelizuješ změny u modelu M. Kromě tebou zmíněných světel a rozchodu se změnily i narazniky což jsou viditelné prvky. Z těch co vidět nebyly vzpomenu plnoprůtokové čištění oleje místo obtokového čímž došlo k prodloužení vyměn oleje. Nové karburátory které snížily spotřebu a také velmi důležitý prvek a to zcela nové řízení které bylo hřebenové místo původního maticového. A pak pár detailu jako nové přístroje, samonavijecí pásy a nebo nový volant. Docela dost změn aby to bylo možno v klidu nazvat novou generaci.
Edit: Ještě myslím měnili typ spojky. Přestali dávat tu s pružinama.
Edit: Ještě myslím měnili typ spojky. Přestali dávat tu s pružinama.
Facelift..za novou generaci bych to skutečně nevydával...
Dneska se udělá jen ten facelift a za novou generaci se to běžně vydává 😉
Roli tu hraje mimo jiné vyspělost (i když to možná není to nejlepší slovo). Pokud někdo před deseti lety přešel na elektrický posilovač, je celkem pravděpodobné, že bude používat elektrický posilovač i za dalších deset let. V rámci faceliftů, ale i během výroby se někdy upravují motory, podvozky, dochází ke generačním obměnám motorů, převodovek atp. Podstatné je jen to, jak to značí výrobce. Žádný univerzální standard neexistuje.
Mini Cooper s jednotným označením Mini a doplňkovým např. Countryman, Clubman... atd funguje úplně bez problémů 😉 a to i co se týče vizuální podobnosti jednotlivýh modelů. Vzpomeňme například na Audi které když přišlo s tzv singleframem a některé modely prakticky nešlo při čelním pohledu rozlišit a doposud se toho zákazník nepřejedl ba dokonce to vyžaduje. Myslím, že u Fiatu dobře vědí do čeho jdou. 😉
Mini? Chceš tedy říct, že 500 bude značka, ne model. A Fiat jako značka skončí. Nebo co? 😲 Pro mne je tohle příklad prošustrování dědictví. Nehledě na to, jak je 500 (nebo její deriváty) dobrá, to pro mne není nic k potlesku.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Lenze MIMI bolo znovuzrodenie a nenahradilo nic ine + MINI ma inu klientelu. S 500 urobili to iste, avsak ta kanibalizuje svoje portfolio donedavna uspesnych modelov Fiat.
Je to risk na vsetko, co vo Fiate este vyrabaju a chcu, lepit Fiat 500 ... Naozaj si myslia, ze cely svet je v tranze, ked vidi logo Fiat a cifru 500?
P.S. Dizajn Punta bola v danej kategori moja srdcovka.
Je to risk na vsetko, co vo Fiate este vyrabaju a chcu, lepit Fiat 500 ... Naozaj si myslia, ze cely svet je v tranze, ked vidi logo Fiat a cifru 500?
P.S. Dizajn Punta bola v danej kategori moja srdcovka.
úplně popravdě je to asi těžký... Punto bylo a je fajn... ale je menší.
Grande Punto už byla trochu násilná aplikace jména na jiné auto.
Navíc ho pak poškodil "neplatný pokus" s Evem...
Takže já snad ani neslzím pro Punto... jen bych našel jiné jméno než 500.
Drtivá většina těch jednodušších si totiž 500 pořád spojuje s malým autem... a ani reklamy s Godzilou asi úplně nepomůžou.
Ale uvidíme.
:-!
Grande Punto už byla trochu násilná aplikace jména na jiné auto.
Navíc ho pak poškodil "neplatný pokus" s Evem...
Takže já snad ani neslzím pro Punto... jen bych našel jiné jméno než 500.
Drtivá většina těch jednodušších si totiž 500 pořád spojuje s malým autem... a ani reklamy s Godzilou asi úplně nepomůžou.
Ale uvidíme.
:-!
Přežili to jiní, přežije to i Fiat.
V Evropě i světě zmizlo hodně věhlasnějších jmen. Jetta, Escort, Corolla, Primera, Vectra.... Je jich mnohem více a časem se k nim třeba automobilky opět vrátí. Nakonec právě ta Jetta je dobrým příkladem, kdy se do Evropy po dvou generačních přestávkách opět vrátila.
Není asi třeba truchlit.
V Evropě i světě zmizlo hodně věhlasnějších jmen. Jetta, Escort, Corolla, Primera, Vectra.... Je jich mnohem více a časem se k nim třeba automobilky opět vrátí. Nakonec právě ta Jetta je dobrým příkladem, kdy se do Evropy po dvou generačních přestávkách opět vrátila.
Není asi třeba truchlit.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
sendador
by to mohli pojmenovat 500 Punto a bylo by po problemu.
megacruiser
Punto je velmi hodnotná značka. Už první Punto bylo zcela zaslouženě autem roku. První Grande Punto od Giugiara - opět trefa do černého. Neuvěřitelná nadčasovost.
Dnes se Fiat vzdává toho jediného, co na Italských autech táhlo - progresivního přístupu a invence. Nejen k autům ale i jejich jménům. Fiat se potácí jako malomocný, nechává ze sebe odpadávat ty nejlepší části a ještě se tváří, že je nepotřebuje. Invence zmizela, dnes se jede podle jednoho mustru. A až se zákazníkům 500 krát přebouchaná 500 přejí, bude konec. Nebude na co navázat. I ta Dacia bude tou dobou daleko před Fiatem. Jenom kravaťáci od Fiatu budou dál tvořit svoje vylhané grafy a informovat o plánované modelové ofenzívě...
Dnes se Fiat vzdává toho jediného, co na Italských autech táhlo - progresivního přístupu a invence. Nejen k autům ale i jejich jménům. Fiat se potácí jako malomocný, nechává ze sebe odpadávat ty nejlepší části a ještě se tváří, že je nepotřebuje. Invence zmizela, dnes se jede podle jednoho mustru. A až se zákazníkům 500 krát přebouchaná 500 přejí, bude konec. Nebude na co navázat. I ta Dacia bude tou dobou daleko před Fiatem. Jenom kravaťáci od Fiatu budou dál tvořit svoje vylhané grafy a informovat o plánované modelové ofenzívě...
twistedTSD
Všechny tři generace Punta měly něco do sebe, všechny byly obdivuhodně nadčasové. Více než změny jména se obávám toho, že místo něj přijde napuchlá vyjukaná Pětistovka (proti 500 jako takové nemám nic, ale...nic se nemá přehánět).
nebezpecnavosa
To už je trošku přehnané, proč novému Puntu říkat 500, už to začíná být odpudivé. Jak potom chtějí vyrábět a hlavně prodávat větší a dražší auta, když pod značkou Fiat si každý hned představí nějakého pětistovkového mrňousa.
Fakt je ten, že 500L se prodává dobře a pokud tohle bude dobrý auto, tak ať se teda klidně jmenuje jak uznají za vhodné.
Stejně mu budu říkat punťa.
😉
A hlavně dobré a pěkné auto..bráška OPEL Corsa se taky povedl.
A oba se dobře prodávají i nyní!
Retro stylovka 500 ? Má slušné prodeje..jenže ne každý chce retro.
A to bude problém Fiatu s variacemi 500...!
Já bych si to nekoupil..a Punta jsme měli 3.. :yes:
Je to chyba!!! :no: