Novinky
dnesni trubomotory maj plochou krivku točivého momentu, takze celkem siroke pasmo idealnich otáček.
ja bych bral dlouho sedmičku, která by snížila otáčky u mého benzinu ve 130 z necelých 3tis na cca 2.5tis, ale neprijde mi, ze by soucasne odstupnovani bylo moc hrube. dost často pri razeni jeden stupeň preskakuju, napr ze ctyrky davam rovnou sestku.
jen to bude stat hromadu penez navíc a bude se to vic kurvit
ja bych bral dlouho sedmičku, která by snížila otáčky u mého benzinu ve 130 z necelých 3tis na cca 2.5tis, ale neprijde mi, ze by soucasne odstupnovani bylo moc hrube. dost často pri razeni jeden stupeň preskakuju, napr ze ctyrky davam rovnou sestku.
jen to bude stat hromadu penez navíc a bude se to vic kurvit
Dnešní turbomotory mají tolik síly, že dálnice s 1600ot/min není problém. Mám 8° a žádný neustálý řazení se nekoná, i v D jsem při 180 lehce přes 2k ot/min.
k ničemu. Je to stejný nesmysl jako honba za megapixelama u foťáků. Nicméně zákazníci si myslí, že čím víc pruhů tím víc adidas, takže to budou kupovat a o to jde. Jinak je to přesně tak jak píšeš. U dnešních motorů, který mají dostatek síly a točivýho momentu v širokým pásmu otáček je tolik kvaltů naprosto zbytečný.
Řekl bych, že automobilky spíš motivuje honění desetinek v normovaném cyklu. Než poptávka zákazníků po větším a větším počtu stupňů.
nebo to bude jedno s druhým. Už jsem taky několikrát zaslechl názor typu "já mám už 8 stupňovou převodovku no jo to tvoje auto má ještě jen 6ti"
Třeba v případě ZF (8HP vs. 6HP) je osmistupňová vyspělejší nehledě na dva převody navíc. Takže je otázka, jak to dotyčný myslel. A je rozdíl mezi tím, co člověk vymyslí, aby obhájil své auto, a jakou váhu tomu přikládá při výběru. V tu chvíli se vytahují i věci, o které vůbec zájem neměl, ale v autě jsou. Dokonce i takové, o kterých sám majitel není přesvědčen. Nepřijde mi, že by marketing nějak tlačil počet stupňů. Automobilky v tomhle směru jen nechtějí moc zaostávat. Co si budeme namlouvat, čtyřstupňový automat působí zastarale, protože tak nízký počet stupňů není dnes normální. Lídr se pak otevírá kritice zbytečné složitosti a hmotnosti. Pokud se někdo bude snažit udat vyšší počet stupňů, půjde pravděpodobně přes spotřebu/ emise. Snižování spotřeby pro ně navíc potenciálně znamená zisk.
Hele možná je to jen bublina, která časem splaskne. Není to tak dávno co se výrobci foťáků předháněli v tom kdo nabídne víc Mpx a teď je to parametr, který už málokoho zajímá. S počtem převodových stupňů to bude podobný. 4 stupně jsou jistě málo. To je bez debaty, ale jistě to není tak že čím víc rychlostí tím lépe. Osobně považuju za optimum jak u automatu tak u manuálu 6 rychlostí.
Protože rozlišení snímače byl údaj, který dokázal amatér snadno pochopit. Že by ho měla také zajímat velikost, protože ovlivňuje šum...
Některá auta se takhle předháněla ve výkonu. Popřípadě ve zrychlení, nebo v maximální rychlosti. Ale to jsme u trochu jiné kategorie aut.
Nevím, co se honí v hlavě dnešních kupců fotoaparátů, stejně jako nevím, co se honí v hlavě kupců aut (mne by těžko někdo ulovil na počet stupňů převodovky), ale dnes máš na trhu kompakty s 20 Mpx a pod 10 toho moc není. Nezdá se mi, že by amatéři prozřeli.
Některá auta se takhle předháněla ve výkonu. Popřípadě ve zrychlení, nebo v maximální rychlosti. Ale to jsme u trochu jiné kategorie aut.
Nevím, co se honí v hlavě dnešních kupců fotoaparátů, stejně jako nevím, co se honí v hlavě kupců aut (mne by těžko někdo ulovil na počet stupňů převodovky), ale dnes máš na trhu kompakty s 20 Mpx a pod 10 toho moc není. Nezdá se mi, že by amatéři prozřeli.
Ale to pásmo je široké jen z hlediska zátahu, nikoliv z hlediska spotřeby/účinnosti. Pokud jde daná práce vykonat s nižšími otáčkami motoru, tak je to zpravidla účinější. To platí i pro atmosfericky plněné motory.
Tím neříká, že těch 10 stupňů je dobrých ... podle mě bude převodovka pořád přeřazovat, což nebude komfortní ani účinné z hlediska životnosti.
Tím neříká, že těch 10 stupňů je dobrých ... podle mě bude převodovka pořád přeřazovat, což nebude komfortní ani účinné z hlediska životnosti.
...s 9°ZF bych se desetikvaltu nijak nebál. ZF udělalo jemnou a příjemnou převodovku, myslím, že to samý se podaří i u novýho DSG.
No myslis ze temi 10 kvalty u DSG uz odstrani ty priskosky pri rozjezdech, ze by tam jako byly pulky? >😁
odstavec má společného s článkem o převodovkách co?
neres, taky jsem nechapal, ale kdyz uz treba reklamu na vw tak poradnou se vsim vsudy 😉
V poslednim odstavci je zajimavy jak 2litrovy 4-valec diesel budou delat se 174kW a 3litrovy 6-valec se 160kW. Jojo porad si ta premie zaslouzi nejaky ten valec navic a ne ze ne 😉 Takze mainstream v nizsi stredni a stredni by si ty 4 taky zaslouzil a ne zacinat e😜erimentovat s turbo 3hrnkama v OIII 😉
V poslednim odstavci je zajimavy jak 2litrovy 4-valec diesel budou delat se 174kW a 3litrovy 6-valec se 160kW. Jojo porad si ta premie zaslouzi nejaky ten valec navic a ne ze ne 😉 Takze mainstream v nizsi stredni a stredni by si ty 4 taky zaslouzil a ne zacinat e😜erimentovat s turbo 3hrnkama v OIII 😉
No copak, logiku to má, o tom není sporu a pokud to bude fungovat, tak jedině dobře.....jenom aby k tomu nemuseli dávat i 10 let kulance. >😒]
Nepíše se v jakém provedení to bude. Zda mokrá, či suchá, ale z "nástupce 6° DSG" usuzuji, že to bude v oleji.
Dle specializovaných úpravců na DSG konkrétně DQ250 má již dnes mechanické maximum nastaveno na 500Nm (papírově 350Nm a na tuto hodnotu je také optimalizován SW), Lze se tedy domnívat, že nové 10°DSG by mohlo mít skutečný limit nějakých 750Nm a to už je moc pěkný rozsah pro případné úpravy na navyšování výkonu.
Docela mě baví si pohrávat s myšlenkou, jak by si stála současná 6°DSG proti 10°DSG v rychlosti řazení při dynamickém režimu (sportovní režim) a také při kick-downu.
Dle specializovaných úpravců na DSG konkrétně DQ250 má již dnes mechanické maximum nastaveno na 500Nm (papírově 350Nm a na tuto hodnotu je také optimalizován SW), Lze se tedy domnívat, že nové 10°DSG by mohlo mít skutečný limit nějakých 750Nm a to už je moc pěkný rozsah pro případné úpravy na navyšování výkonu.
Docela mě baví si pohrávat s myšlenkou, jak by si stála současná 6°DSG proti 10°DSG v rychlosti řazení při dynamickém režimu (sportovní režim) a také při kick-downu.
noo z vlastnej skusenosti viem ze az tak velmi o prevodovku nejde mam 275 koni 600 nm a velke auto 6 stupnovy klasicky manual a chodim s takou istou spotrebou ako na tom istom aute s tym istym motorom a s 8 stupom .. tym padom mi je 8 nanic paci sa mi ked logika prevodovky nedusi motor v absurdnych otackach ale ked sa toci v rozumnych aspon 1800 - 2000 otackach dsg su tak otrasne zlozite prevodovky je tam tak nehorazne vela komponentov su drahe a tazke radsej cvt ako dsg ... predsa len dsg sa dava uz hadam aj do 3 valcov co je podla mna zbytocne peniaze by sa mali skor investovat do vyvoja cvt alebo poriadnych robotizovanych podla mna predsa len klasicky automat s hd menicom je plynuly lahky a nerobi zlu spotrebu ale toto nahananie mi lezie na nervy .. najviac sa usetri spotreba pri nizkej hmotnosti auta cize viac hlinika plastov uhlikovych vlakien a hned to pojde vid nove mazdy skyactiv tam to funguje a tie ich vysoke predaje a vysoky zisk to len potvrdzuju
Doporucuji project si nektere male auticka z francouzske produkce vybavene robotizovanymi prevodovkami a pak prestanete bajit o investici do teto technologie. Roboti jsou asi vubec nejhorsi prevodovky co lze dneska koupit. A CVT je pekna technologie, ale jak ukazuji zkusenosti s zivotnosti cca 100.000km.
TOHO ZBYTEČNÝHO ZAŘÍZENÍ
uměle udržujícÍHO ZBYTEČNÝ SPALOVACÍ SYSTÉM PŘI ŽIVOTĚ
JE,
ŽE NAKONEC STEJNĚ SKONČÍ. A ZÁKONITĚ PAK TEDY MUSÍ NÁSLEDOVAT PÁD !!
Jinými slovy😒br /> AŽ VEČÍREK SKONČÍ, NĚKDO MUSÍ ZATÁHNOUT ÚČET ... TO JE ZÁKON SYSTÉMU, PRAVIDLO HRY
a
čím víc se ten konec bude oddalovat, tím tvrdší ten pád pak bude.
Zaměstnanost je hezká věc, ale když se dělaj kraviny ... 😄
No proč to říkám?
PROTOŽE V ELEKTROMOBILU [odkaz] ŽÁDNÁ TAKOVÁHLE ŠÍLENĚ SLOŽITÁ VĚC BÝT NEMUSÍ !!
A TAKY ŽE NENÍ [odkaz]
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
PS: čtete tam žejo : "VW Group Německý výrobce chce do roku 2020 zvýšit účinnost svých vozů o 15 procent"
Tím myslí SPALOVACÍCH, S CESTOU K ELEKTROMOBILŮM VE SKUTEČNOSTI NEPOČÍTÁ. To že o tom dřív žvanil, tak jen KECAL, jako obvykle ... 😉 Aby mediálně nevypadal jako outsider, když už celý svět mele o elektromobilech. Málo platný !! PROKOUKLI SME TĚ >😁 A PROTO VYVÁŽÍME €JRA, OSLABUJEME MĚNU A PODPORUJEME AMERIKU >😒] Jen tak dál... 😉
2x3x2=12
Dvanáct stupňů se dává do lehčích nakldnich vozů.
Tie stroje u ktorých sa naopak predpokladá aj jazda v teréne, majú skôr iný režim pre rôzne druhy terénov skombinovaný s nastavením protipreklzu a stabil.systémom, no a poväčšinou aj inak naskládanú prevodovku s iným výsledným pomerom v rozvodovke.
Kedze nie som technik, je nejake obmedzenie pri pouziti CVT? Napr. ze by CVT nezvladol napr. vacsi vykon, resp. krutiaci moment? Alebo?
Pytam sa aj preto, ze Japonci (aspon, co som kdesi na nete cital) chcu prave investovat do vyvoja CVT a dvojspojke sa tak nejak vyhnut.
ja jezdil s CVT uz na kombajnu před vic jak 30 lety
Ale dik za info, vazne.
CVT se spíše hodí do menších aut, kde se přepodkládá i menší nájezd.
Za hlavní nevýhodu bych považoval, že ztráty v převodovce rostou nelineárně s rychlostí hřídele (tuším, že se čtvercem rychlosti).
A také řetěz v CVT bohužel podléhá většímu opotřebení.
Převodovka v Priusu je klasická planetová převodovka a s CVT nemá konstrukčně nic společného.
Z pohledu řidiče se to chová jako CVT (proto to Toyota nazývá eCVT), ale to je tak asi vše.
Asi jako kdybyste tvrdil, že DSG je totéž jako HDM, protože na vstupu jde hřídel z motoru a na výstupu jde zpřevodovaný hřídel ke kolům...
Budete snad hlásit, že DSG je totéž jako HDM, protože z pohledu uživatele je tam x stupňů a vnitřně je jedno, že změnou převodu u jednoho dochází spojkou a u druhého měničem, protože z pohledu uživatele je to stejné?
Výhody CVT převodovek (s párovými kuželovými koly a ocelovým řemenem)
- Plynule měnitelný převodový poměr
- Kompaktní rozměry
Nevýhody
- Nižší účinnost, tipuji asi tak o 5%
- Nízká životnost ocelového řemenu
- Nemožnost přenosu vysokých krouticích momentů
V tuto chvíli to vypadá celkem dost ve prospěch CVT, proč jsou tedy na okraji zájmu? Protože vozidlo s CVT má naprosto jiný jízdní projev a upřímně řečeno málokdo si na to zvykne.
Příklad 1: Maximální akcelerace, dáte plný plyn, převodovka podřadí, otáčky motoru se dostanou na otáčky maximálního výkonu, zrychluje se změnou převodového poměru při konstantních otáčkách. Asi jako tramvaj... >😁 Což není zrovna uchu lahodící. Výrobci toto řešili zavedením virtuálních stupňů u CVT takže pak již docházelo ke změnám otáček motoru, ale výsledek byl ten, že tím přišli o hlavní výhodu CVT a přidali k ní hlavní nevýhodu manuální převodovky… >😁
Mýtus 1: Auta s CVT „netáhnou“, zde je nutno si prvně ujasnit jak lidské tělo vnímá zrychlení. Problémem je, že člověk nevnímá zrychlení absolutně, ale vnímá pouze jeho změnu. Pokud tedy budu zrychlovat se zrychlením 2g tak mi to bude připadat pomalejší, než pokud se zrychlení za stejnou dobu zvýší z 1g na 3g, i když výsledná rychlost pak bude stejná. Nyní toto vztáhneme na CVT převodovku. V následujícím grafu [odkaz] závislosti síly na kolech vzhledem k rychlosti při plném plynu vidíme následující😒br />
Červená hyperbola – ideální převodovka (CVT beze ztrát)
Hnědá hyperbola – CVT
Černé křivky – 4stupňový manuál
Hned vidíme že CVT má při jakékoliv rychlosti vyšší sílu na kolech (a tudíž vyšší zrychlení) než manuální převodovka. (Těch pár malých kopečků zanedbáme.) Ale také to že tato síla při zrychlování pouze klesá a tudíž se nám zdá, že auto netáhne. U manuální převodovky tato síla prvně roste (zdá se nám, že auto táhne) a pak až klesá. Takže závěr je ten, že auto s CVT má lepší zrychlení ale lidské tělo to tak nevnímá. Tzn. další problém pro zákazníka.
(Jen tak pro zajímavost, místa kde se u manuální převodovky protnou křivky pro dva stupně je ideálním místem pro přeřazení, pokud chceme nejlepší zrychlení)
A to je asi tak všechno co o tom vím… 😄
PS. Ve Formuli 1 jsou CVT převodovky zakázány zejména z toho důvodu, že pokud by se nějakému týmu povedlo vyvinout vhodnou CVT převodovku tak by získal dominantní výhodu... 😄
Posledna otazka😒br />
- Nemožnost přenosu vysokých krouticích momentů
Kde je hranica, pri ako momente? Len pre predstavu.
Este raz vdaka.
Až když jsem se naučil více koukat na tacho, tak jsem si zvykl.
Tentýž pocit měl se mnou každý spolujezdec, který měl pocit, že to moc nezrychlujeme. Pocitově si mysleli, že po zrychlení jedou výrazně pomaleji, než ukazovalo tacho.
To bez tachometru bys neuměl jezdit ?
Nevím tedy jak kdo, ale já se dívám na silnici a rychlost vnímám zcela automaticky bez potřeby dívat se na tachometr a také zcela automaticky vyhodnocuji vhodnou rychlost pro průjezd zatáčkou i ve vztahu v jaké "technice" zrovna jedu.
Jenom doufám, že jsi chtěl vyjádřit něco úplně jiného a akorát se ti to trochu nepovedlo.