Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi R8 LMX předběhlo i8, jako první sériové auto má laserová světla

Ingolstadt vytřel zrak Mnichovu, BMW i8 nakonec nebude první sériové auto s laserovými světlomety.
Zpět na článek
Avatar - zaplosak
13. 5. 2014 10:38
Re: U prkna dokonalé světlo, které svítí jen tam kam má
kup si kuklu.... ;-)
13. 5. 2014 12:47
Re: R8 vs i8
Důležitý je výsledek, 1490kg a 266kW nepatří vůbec do kategorie supersportů. Je to prostě takový těžší sporťáček. i8 vydrží v plném tempu při využití plného výkonu maximálně 10 min. a pak ten tříválcový chcípák sebou akorát táhne metrák baterek. Takže jak píše iudex, předváděcí auto, ale se supersportem nemá nic společného.

Karbon umí používat všechny větší automobilky, na tom není nic převratného. Nový Huracan má hmotnost 1420kg s desetiválcem a samozřejmě karbon používá také a navíc ve čtyřkolce. 458 nebo 12c s osmiválci mají ještě nižší hmotnost a karbon používají také. Použití karbonu není v roce 2014 žádný převratný objev. Převratné je, když někdo s pomocí karbonu, hliníku, hořčíku nebo dalších lehkých materiálů postaví auto s nízkou hmotností a velkým nebo alespoň dostatečným výkonem, třeba 4C.

První recenze i8 jsou poněkud rozpačité
[odkaz]
[odkaz]
a karbon nekarbon BMW určitě dělá lepší auta než i8, třeba novou M4.
13. 5. 2014 12:29
Re: R8 vs i8
Osram vyvinul zdroj (Ostar), světlomet si vyvinulo BMW i Audi samostatně. A samozřejmě na nákladech na vývoj zdroje se obě automobilky také podělily.
Jaký že to má i8 obrovský náskok proti R8, hmotnost 15 metráků a výkon 266kW a mínus 7 válců? Jestli tomuhle říkáš náskok, tak běž rovnou dělat do Bruselu, budou tě tam mít rádi.
13. 5. 2014 10:28
Re: dobre to robia
Souhlasím, dostávají slibu v podobě sloganu! :yes: Jinak Alfa má "Alfa Romeo. Beauty is not enough" - pravda, že ani tomu nedokáží dostát... :-( Jinak v současném okamžiku má Giulietta vlastní slogan "Bez srdce bychom byly pouhé stroje!", což je imho jeden z nejlepších sloganů, které jsem kdy slyšel! Jinak pro AUDI palec nahoru :yes:
13. 5. 2014 10:07
dobre to robia
takto sa to robí, mám slogan náskok vďaka technike a prinesiem prvý laser. Slová kopírujú skutky. Protipól momentálne alfa.
Avatar - poterienko
13. 5. 2014 13:13
Re: Spotřeba 12,9 litru na 100 kilometrů.
V jedné rodině žila jedna hodná a milá dívenka. Každý ji měl rád, ale maminka s babičkou ji milovaly ze všech nejvíce. Babička jí ušila červený čepeček a podle něj jí začali říkat Červená Karkulka. Babička bydlela na samotě u lesa. Široko daleko nebyla žádná jiná chaloupka a babička se tam starala o lesní zvířátka.

Jednou v létě maminka napekla koláče, do košíku přidala láhev vína a řekla Karkulce: „Babička má dneska svátek. Vezmi košík a zanes to k babičce do chaloupky. Ale jdi rovnou, ať se v lese nezatouláš!“ Karkulka pokývala hlavou a zvesela se vydala na cestu.
Poskakovala, až se jí copánky házely po zádech. Brzy se dostala do lesa, šlapala po měkoučkém mechu, až došla k potůčku. Bylo horko, a tak Karkulka neodolala, zula si boty a začala máchat nožky ve studené vodě. Vtom se před ní rozhrnulo křoví a proti Karkulce vyšel vlk. „Dobrý den, Karkulko, kampak jdeš?“ zeptal se. Hlas mu skřípal, přestože se snažil mluvit dobrácky, aby Karkulku nepolekal.

Ale Karkulka nikdy vlka neviděla a myslela si, že to je veliký pes. Proto se nic nebála a povídala vlkovi: „Jdu k babičce do chaloupky v lese. Má dnes svátek, a tak jí maminka upekla koláče.“ „Chceš ochutnat?“ nabízela vlkovi. Ten si přičichl ke košíku a ušklíbl se. „Maso nemáš?“ zeptal se znechuceně. „Nemám,“ odpovědělo děvčátko. „No, nevadí, koláč si nechám k večeři,“ řekl vlk. V duchu už ale přemýšlel, jak by dostal Karkulku „A kdepak bydlí tvoje babička?“ „Ty to nevíš?“ divila se Karkulka, „přece v chaloupce za lesem. Půjdeš kousek podle potoka, potom zahneš doprava a už tam budeš.“ „Tak víš co, Karkulko, budeme závodit,“ navrhl vlk. „Ty půjdeš dolů kolem potoka a já proti vodě. Schválně, kdo bude u babičky dřív Karkulka se jen zasmála, popadla košík s koláči a vínem a vydala se na cestu.

Vlk šel kousek opačným směrem, ale za chvíli skočil do houští a hnal se křovím rovnou na kraj lesa. Za chvilku už stál před babiččinou chaloupkou a klepal na dveře. „Kdopak to je?“ ozvalo se zevnitř. „To jsem já, Karkulka,“ zavolal tiše vlk. Babička se už nemohla vnučky dočkat a otevřela dveře. Vlk se na ni vrhl a najednou ji spolkl. Potom si dal na hlavu její čepec, nasadil si na nos brýle a lehl si do postele. Vzal si babiččinu knížku a dělal, že čte.

Karkulka se zatím v lese honila za motýly, sbírala maliny, až konečně došla k chaloupce. Zaklepala na dveře a zevnitř se ozval chraptivý hlas: „Kdopak to ťuká?“ Karkulka se zarazila, ale pak odpověděla: „To jsem já,babičko, vaše Karkulka.“ „Pojď dál, děvenko, je otevřeno. Karkulka vešla dovnitř, a když spatřila vlka, podivila se: „Babičko, máte takový divný hlas.“ „I nediv se, děvče, napila jsem se studené vody a teď trochu stůňu.“ Karkulka tedy vyřídila pozdrav od maminky, postavila na stůl košík a šla dát babičce pusu. Ale jak ji uviděla zblízka, vylekala se: „Babičko, vy máte velké uši!“ „To abych tě lépe slyšela.“ „A babičko, vy máte velké oči!“ „To abych tě lépe viděla.“ „Ale babičko, vy máte velké zuby!“ podivila se Karkulka naposled. „To abych tě lépe mohl sníst!“ zařval vlk, vyskočil z postele a Karkulku spolkl! Jenže ta dvě veliká sousta ho velmi tížila. Svalil se zpátky do postele a tvrdě usnul.

Za malou chvíli šel kolem chaloupky myslivec, babiččin známý. Zevnitř uslyšel podivné chrápání, a tak se podíval oknem dovnitř. Vidí tam vlka s velikým břichem, jak chrápe v babiččině posteli. Na nic nečekal, vběhl dovnitř a tesákem rozpáral vlkovi břicho. Z něj vyskočila Karkulka, za ní babička, obě živé a zdravé. Vlk zatím stále spal jako zabitý. Společně mu nasypali do břicha kamení a znovu ho zašili. Pak se schovali do kouta a čekali, co se bude dít.

Vlk se za chvilku vzbudil a zaskuhral: „To mám ale žízeň!“ Dovlekl se ke studni, nahnul se nad ni a kamení ho stáhlo dolů. Žbluňklo to a vlk se utopil. Babička pak pohostila myslivce vínem a koláči, najedli se a myslivec Karkulku odvedl domů. Pro jistotu, kdyby zase potkala nějakého vlka.
Avatar - 3_diamanty
13. 5. 2014 10:53
tie nahanacky
medzi bmw medakom a audi ze kto z nich pride s cim a skor ako konkurent su uz usmevne ... ale chapem marketing je marketing

nieco podobne sa deje aj pri mrakodrapoch ( aj tam chce byt kazdy najvyssi ) .... v Dubaji postavili nedavno 800 metrovy mrakodrap najvyssi na svete a uz v Saudskej Arabii stavaju vyse 1000 metrovy.....nahoda? asi tazko ;-)

maju to niektori vyrobcovia ( ale ja ludia ) tazke... su otrokmi vlastneho pokroku :yes:
Avatar - iudex
13. 5. 2014 12:29
Re: R8 vs i8
Prečo pcháš do jednej vety R8 a i8? R8 je superšport so všetkým, čo k tomu patrí; i8 (ako mi tu bolo viackrát vysvetlené) superšport nie je a nemá byť, je to len show-car možností hybridnej technológie, ktorý sa odel do rúcha športiaku. Dynamikou ale športiakom nie je a vlastne ani ničím iným okrem vizáže. Takže ten náskok pred R8 je dosť silné slovo, platí to len z pohľadu alternatívnych pohonov, z komplexného hľadiska je i8 kriplom oproti R8.
A i keď súhlasím, že to nevyvinuli v Audi, prisvojili si prvenstvo použitia v aute a to sa ráta (rovnako ako sa nik nepýta, kto vyvinul common-rail či ABS, ale kto ho prvý použil). A tu ten náskok Audi skrátka je. ;-)
Avatar - Hotwire
13. 5. 2014 11:51
Re: tie nahanacky
To je pravda, ale tym padom logicky skor sa lepsie bude zacinat ten "trend" na premiovej znacke, este lepsie na takom drahom aute ako R8 alebo i8 nez na mainstreame kde by to takto v prvych rokoch zbytocne predrazilo cely automobil a nikto by to potom nekupoval.
Avatar - Hotwire
13. 5. 2014 11:38
Re: tie nahanacky
Ale no tak, keby s tym prisla ako prva Kia ale bo Hyundai tak by si tu ospevoval ako su najlepsi a vsetkych predbehli. Ale chapem, je to nerealne pretoze korejci su v oblasti aut este stale vo faze nasledovania inych, na vlastne inovacie este asi nemaju. Ale prestan pouzivat dvojity meter, vyvoj aj tak nezastavis a v konecnom dosledku je jedno kto s tym zacne lebo nakoniec u toho skoncia aj tak vsetci. ;-)
Avatar - KANKUNEN
13. 5. 2014 10:20
U prkna dokonalé světlo, které svítí jen tam kam má
a na cestě to bude jak ve svářecké firmě.
13. 5. 2014 13:08
Re: Spotřeba 12,9 litru na 100 kilometrů.
Ty jsi tu první den?

Edit: Aha, omlouvám se, teprve čtrnáct dní...
13. 5. 2014 13:07
Re: R8 vs i8
Opět si ukázal čistě tvůj selektivní pohled.

Ještě tu nezapomeň povykládat o tom, jakej má náskok NSX, která existuje zatím jen jako studie. Tohleto žvanění ti opravdu jde. >:D :yes:
Avatar - Choochoo
13. 5. 2014 11:56
Re: tie nahanacky
Jasne, vzdyt to rikam. Jen proste nejde o to jestli BMW nebo Audi, vzdy to bude na tech drahych a az to tihle zaplati ve vyvoji, tak i ostatni. Ze ma naskok i8 oproti R8 znacny je jasne, na tom uvedeni svetel o par dni drive nic nezmeni ;-)
Avatar - Choochoo
13. 5. 2014 11:48
Re: tie nahanacky
On neni problem ty svetla nasoukat do Hyunadie, Kie, stejne tak do Audi, problem je ty svetla prodat. Nejde ani tak o prvenstvi, ale spise o to aby to nekdo zapalatil, pac dodavatel za to neco bude chtit
Avatar - fOE
13. 5. 2014 13:58
Re: dobre to robia
To se ale trochu srovnava nesrovnatelne, ne? R8 je klasika, i8 se pokousi byt v mnohem revolucni, jinak receno je jedno kdyz prislo audi s klasikou, neda se to srovnavat s pokusem o neco revolucni ;-)
13. 5. 2014 13:44
Re: dobre to robia
A vydělat na tom zase jiný. Zrovna v kompozitech mají zkušeností dost.
13. 5. 2014 13:20
Re: dobre to robia
Otázka je postavena zcela obráceně. Kdo by to kupoval?
13. 5. 2014 16:26
Re: R8 vs i8
Předně, sportovní auto od Audi je tady ke koupi již 7 let. ;-)
13. 5. 2014 13:02
Re: dobre to robia
Proč polovičaté řešení? Ukázali e-tron. Takže to umí. :-!
Avatar - Hotwire
13. 5. 2014 11:58
Re: tie nahanacky
S tym suhlasim ja som len reagoval na to ze topper to tu prezentuje akoby prvenstvo v niecom bolo negativum.
13. 5. 2014 14:29
Re: R8 vs i8
Ne, Audi má dnes supersport, Honda od ukončení NSX nic. ;-)
Avatar - fOE
13. 5. 2014 16:36
Re: R8 vs i8
Kdyby jsi radeji misto tohoto tancovani kolem chlapsky uznal ze jednoduse mas dvoji metr a tim co jsi napsal o etron (kde ti studie staci jako dukaz neceho) a pak o NSX (kde je najednou studie jen studii) jsi si s prominutim nas*al do huby. :no:
13. 5. 2014 16:27
Re: dobre to robia
myslím, že cuore sportivo je slogan alfy, a bez srdca by sme boli len stroje bol hedlajn kampane na julku
13. 5. 2014 16:08
Re: R8 vs i8
Stejně jsou to jablka a hrušky. Elektromobil je jednodušší vyladit než hybrid. U elektrické R8 bych kromě hmotnosti (a případně brzd) nečekal žádné problémy. Prakticky byla připravená pro výrobu. Těžko říct, jestli do toho nakonec praští nehledě na neuspokojivé parametry, nebo jestli budou vyčkávat na vhodnější baterii.
Avatar - Hotwire
13. 5. 2014 15:32
Re: tie nahanacky
Topper ako taky mi je viacmenej ukradnuty (nebrat to v negativnom zmysle slova), a aj ked sice vacsina jeho prispevkov su len take vykriky do tmy tak najde sa aj par ktore maju hlavu a patu a da sa s nimi suhlasit. A to s tym VAG si netrafil, ja som fanusik Audi a Porsche ale ku koncernu ako takemu mam neutralny vztah takze oda na VAG by so mnou ani nehla. ;-)
Avatar - fOE
13. 5. 2014 14:47
Re: R8 vs i8
Co to s tim ma spolecne? Pointa byla jinde, v komentu z 13:02 jossalito pise o audi e-tron jakozto dukazu, ze to audi umi aby nasledne 13:07 napsal o NSX ze je to "jen studie".
Bud jsou "jen studie" obe, nebo umi i honda? :-)
Avatar - fOE
13. 5. 2014 13:57
Re: R8 vs i8
tak NSX existuje jen jako studie, ale "audi to umi protoze ukazalo etron"?
Jak je to s tim dvojim metrem? >:D
13. 5. 2014 13:56
Re: tie nahanacky
Možná, ale v tomhle případě bych se nedivil, kdyby to udělali BMW naschvál, protože prostě mohli. Funkční laserový světlomet mají a BMW vytrubovalo své plány dlouho dopředu.
13. 5. 2014 12:29
Re: tie nahanacky
Ale v H/K už přece mají DOKONALÁ auta, nějaká laserová světla je nemohou "rozhodit" ;-)
Avatar - guze
13. 5. 2014 11:00
Re: U prkna dokonalé světlo, které svítí jen tam kam má
>:D >:-[]
13. 5. 2014 18:38
Re: Spotřeba 12,9 litru na 100 kilometrů.
Pochopil jsi pointu?
13. 5. 2014 16:45
Re: R8 vs i8
Jó, ten dvojí metr tady předvádíš už od začátku.
e-tron normálně jezdí. Narozdíl od jiných. :-!
13. 5. 2014 15:50
Re: R8 vs i8
Někdo auta dělá, jinej o nich bajkaří. ;-)
13. 5. 2014 13:16
Re: R8 vs i8
Tohle je chabej pokus o flame, jakkoliv jsou mi ledviny vližší kruhů, takovouhle pitomost bych nenapsal. Jsi jeden z těch, co tu pláčou u oturbených jednotek a úžasný atmo V8 i V10 tady popliveš jedna báseň. ;-)
Avatar - twistedTSD
13. 5. 2014 13:10
Re: dobre to robia
Kdy přišlo R8 a kdy i8? Můžeš se vztekat jak chceš, v tomhle zkrátka Audi BMW docela setřelo.
13. 5. 2014 12:35
Spotřeba 12,9 litru na 100 kilometrů.
" Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu činí 12,9 litru na 100 kilometrů."
a ted jeste tu o cervene karkulce >:D
Avatar - Hittman
13. 5. 2014 11:56
Příští generace
Už se těším, jak budeme mít všichni za pár let po zraku, pokud do té doby nevymyslí přední sklo proti oslnění z laserových světel...
Avatar - Choochoo
13. 5. 2014 12:02
Re: tie nahanacky
Jojo, nekdy se nema cenu vysilovat, proste H/K jede, nekde asi i jo ;-)
Avatar - Choochoo
13. 5. 2014 12:00
Re: Příští generace
Staci, ze te nekdy pod kopcem pekne ozari xenony, natoz pak tohle. Asi budem jezdit v kuklach jak psal Kankunen nebo se slunecnimi brylemi i v noci >:D
Avatar - Choochoo
13. 5. 2014 11:43
Re: dobre to robia
Proc neprinesli diky naskoku se sportakem v karbonu a hybridu, tzn. pred BMW ??? To je teprve prace automobilky ;-)
Avatar - Choochoo
13. 5. 2014 11:42
R8 vs i8
Takze si muzem porovnat kdo ma ten naskok diky technice. Kdo asi tak ty svetla pro obe automobilky vyviji, ze by treba Osram??? i8 ma oproti R8 obrovsky naskok a nejaka svetla na tom nic nezmeni, kor kdyz je rozdil uvedeni nepatrny a nahrava R8, protoze se na tomto aute skoro nic nezmenilo a uz se prodava davno, takze zabudovat svetla od dodavatele je drobnost
13. 5. 2014 20:30
Re: tie nahanacky
Na vlastní inovace nemají?A co třeba toto:[odkaz]
[odkaz]
Budou jezdit nejen v Londýně ale i v německu (Mnichov).Jak trefné.
Sice jsem se domníval že první byla Honda,ale FCX Clarity možná používá jen sama Honda stále ke svému testování.
Tak asi bude Hyundai opravdu první.
13. 5. 2014 18:49
Re: R8 vs i8
O jakých plivancích mluvíš? Celá reakce byla o tom, že zde jeden diskutér srovnával nesmyslně i8 se supersportem.
Avatar - Hotwire
13. 5. 2014 17:51
Re: tie nahanacky
Tak to ze to v Audi neohlasovali dopredu neznamena ze na tom nepracovali. Ak to aj urobili naschval tak si v BMW za to ciastocne mozu zami, tiez mohli byt ticho a vyrukovat s tym az ked by to bolo hotove. :-)
Avatar - Hotwire
13. 5. 2014 17:49
Re: tie nahanacky
Ok, kazdy to berieme inak, to je predsa v pohode. :-)
13. 5. 2014 17:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 5. 2014 17:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 5. 2014 15:22
Re: R8 vs i8
Na poměry ChH ano, nejčastější slovo je tam interesting. Ovšem když řičí nadšením tak to vypadá poněkud jinak a používá daleko expresivnější výrazy, stačí se podívat na jeho testy aut kde se chechtá jak lachtan a nešetří daleko expresivnějšími výrazy (458, GT3, 12C, Cayman, F-type a dalších).
Avatar - fOE
13. 5. 2014 13:54
Re: dobre to robia
Na tu otazku se brzo dozvime odpoved jestli a kdo, minimalne pokude jde o BMW.
Avatar - fOE
13. 5. 2014 13:15
Re: dobre to robia
Ukazal kde kdo kde co, vyrobit a zacit prodavat je trochu jinej level. ;-)
Avatar - wakantanka
13. 5. 2014 12:47
Re: dobre to robia
Nemala Alfa dlho slogan : Cuore Sportivo?
Avatar - Lukixe
13. 5. 2014 11:53
Re: tie nahanacky
Presne,ale oni to nemajú problém tam natlačiť (a hrajkať sa na silného hráča ktorý drží krok s najlepšími) ale popritom to premietnu do ceny ako keby boli naozaj alternatíva k najlepším :-)
13. 5. 2014 18:37
Re: R8 vs i8
Myslím, že jednu ikonickou číslovku zmiňoval neustále. Nedělám si iluze o supersportu (ani by mě v souvislosti s i8 nenapadly), nahoře to iudex pojmenoval správně technologickou laboratoří. Na druhou stranu plivance bez vlastní zkušenosti nemají smysl.
13. 5. 2014 12:50
Re: R8 vs i8
Na Dinarovo doporučení jsem zkouknul test i8 od Harrise a celkem mě hodnocení mile překvapilo ;-)
13. 5. 2014 12:32
Re: tie nahanacky
Tohle je poměrně důležitej technickej prvek, nejde o nahánění. Za pár let to bude samozřejmost.
Avatar - The Spešl Uan
13. 5. 2014 16:44
Re: Spotřeba 12,9 litru na 100 kilometrů.
Kromě Ctrl+V nic neumíš???Nebo jsi to napsal rüčo???
Avatar - wakantanka
13. 5. 2014 12:51
Re: tie nahanacky
Mno musím sa Toppera zastať, ale z jeho príspevku mi nič také nevyplýva na čo zase narážaš ty. Len sa trošku pozastavil nad tým, že sa každú chvíľu niekto s niečím chváli, že my máme prví toto, my máme prví hento, my sme postavili navjvyšší mrakodrap atď. Kde si tam videl zmienku o H/K ? Priznaj objektívne, že ti leží Topper v žalúdku a keby napísal aj ódu na VAG tak ho zvozíš pod čiernu zem.
Avatar - Choochoo
13. 5. 2014 12:04
Re: R8 vs i8
Jojo, nekdo to musi zaplatit, ale je to v porovnani treba s motorem o necem jinem, dle toho se necha hodnotit naskok. Tohle je jako prvenstvi, kdo prvni koupi a namontuje Hladex5 >:D
Avatar - Lukixe
13. 5. 2014 11:49
Re: R8 vs i8
Pravda čo hovoríš aj keď týto najsilnejší hráči sa podielajú na vývoji spolu s Osram alebo Hella atď.
Avatar - Choochoo
13. 5. 2014 12:46
Re: R8 vs i8
Dohromady ho pcha autor clanku. Ja auta neporovnavam s ohledem na vykon a ani nemluvim nikde o tom ze jsou oba supersporty. Porovnavam je z pohledu techniky a mozneho naskoku na ktery narazi autor clanku. Tady je jasnym kriplem R8. Zaostaly V8, V10 a stejne tak materialy. Kolik ze vazi R8-Etron? 2tuny? Uz se to prodava? Je to k necemu nebo spise k nicemu? Audi tady zachrapalo a BMW ma jasny naskok, coz odrazi cena automobilky ;-) BMW proste jede jako nikdy drive :yes:
Avatar - Choochoo
13. 5. 2014 12:39
Re: R8 vs i8
Nejde o vykon, ale o karbon a hybrid pohon(vykonu 3hrnku se nezastavam, tady sohlas). Svetlomet je v porovnani s timto prkotina. Svetlomet si vyvinuli asi tak, ze crtli kryci sklo v Catii a poslali do Helly at jim dodelaj vnitrek a spolupracovali na tom s Osramem ;-)