Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R8 LMX předběhlo i8, jako první sériové auto má laserová světla

David Bureš David Bureš 13. 5. 2014 • 13:02
19
64
Zobrazit náhledy (19)
Audi R8 LMX Audi R8 LMX Audi R8 LMX Audi R8 LMX Audi R8 LMX Audi R8 LMX Audi R8 LMX Audi R8 LMX Audi R8 LMX Audi R8 LMX Audi R8 LMX Audi R8 LMX Audi R8 LMX Audi R8 LMX
Ingolstadt vytřel zrak Mnichovu, BMW i8 nakonec nebude první sériové auto s laserovými světlomety.

Boj mezi Audi a BMW o to, kdo začne jako první prodávat auto s laserovými světly, má svého vítěze – automobilku z Ingolstadtu. Moderní světla jako první dostal supersport R8 v limitované edici LMX. Tu je možné objednávat už nyní, první kusy se u zákazníků objeví v létě.

Doposud se přitom zdálo, že první sériové auto s laserovými světly bude mnichovské BMW i8. Sportovní plug-in hybrid už sice je možné objednávat (první kusy budou u zákazníků v létě), k automobilu ale zatím avizovaná laserová světla není možné objednat. Laserlights obohatí nabídku i8 až na podzim.

Stejně jako v i8 kombinuje R8 laserová dálková světla a diodové potkávací světlomety. Laserový paprsek má nabídnout lepší osvětlení vozovky než diody, pomocí senzorů vůz rozpozná další účastníky silničního provozu a zvládne paprsek nastavit tak, aby je neoslňoval.

Vedle laserových světel se provedení LMX dočkalo také posilněného motoru. O pohon se stará 5,2litrový vidlicový desetiválec, který v tomto případě dosahuje výkonu 419 kW (570 koní) a točivého momentu 540 N.m. Proti běžné desetiválcové R8 se jedná o nárůst 20 koní, točivý moment zůstal shodný. Poháněna jsou všechna kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky S tronic.

„Laserová“ R8 zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 3,4 sekundy a jede maximální rychlostí 320 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu činí 12,9 litru na 100 kilometrů.

Zvenku je R8 LMX možné rozeznat díky přítlačnému spoileru na zádi či křidélkům vpředu. Tyto díly jsou spolu s dalšími prvky vyrobeny z karbonem vyztuženého plastu. Specialitou jsou i kola nebo modrý lak Ara, modré prvky se objevují také v interiéru.

Na německém trhu je cena Audi R8 LMX stanovena na 210.000 eur, což je v přepočtu asi 5,75 milionu korun. Zájemci o vůz by neměli nijak otálet s objednávkou, Audi totiž postaví pouze 99 exemplářů R8 LMX, všechny z nich budou kupé. Koho nabídka nezaujala, může počkat na druhou generaci R8. Ta se začne prodávat v příštím roce a laserová světla zřejmě bude mít také.

Související články

Témata
13. 5. 2014 20:30
Re: tie nahanacky
Na vlastní inovace nemají?A co třeba toto:[odkaz]
[odkaz]
Budou jezdit nejen v Londýně ale i v německu (Mnichov).Jak trefné.
Sice jsem se domníval že první byla Honda,ale FCX Clarity možná používá jen sama Honda stále ke svému testování.
Tak asi bude Hyundai opravdu první.
13. 5. 2014 18:49
Re: R8 vs i8
O jakých plivancích mluvíš? Celá reakce byla o tom, že zde jeden diskutér srovnával nesmyslně i8 se supersportem.
13. 5. 2014 18:38
Re: Spotřeba 12,9 litru na 100 kilometrů.
Pochopil jsi pointu?
13. 5. 2014 18:37
Re: R8 vs i8
Myslím, že jednu ikonickou číslovku zmiňoval neustále. Nedělám si iluze o supersportu (ani by mě v souvislosti s i8 nenapadly), nahoře to iudex pojmenoval správně technologickou laboratoří. Na druhou stranu plivance bez vlastní zkušenosti nemají smysl.
Avatar - Hotwire
13. 5. 2014 17:51
Re: tie nahanacky
Tak to ze to v Audi neohlasovali dopredu neznamena ze na tom nepracovali. Ak to aj urobili naschval tak si v BMW za to ciastocne mozu zami, tiez mohli byt ticho a vyrukovat s tym az ked by to bolo hotove. :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku