Pochybuju Toppere, že by roomster v téhle podobě prošel u VW, Touran by se mohl jít klouzat, kdyby to auto vypadalo takhle jak máš na tom odkazu. A pokud má vycházet z Caddyho, tak nepočítej, že by byl směrovaný více na soukromou klientelu.
Osobně musím říct, že když v roce 2006 roomstera uvedli, tak jsem si říkal, že se v Boleslavi zbláznili. Na druhou stranu jsem si na něj postupně zvyknul a když udělali facelift, tak se mi začal spolu s fabií vyloženě i líbit, protože ten přední nárazník s lízátkem podle mě nemá chybu. Ale v životě by mě nenapadlo, že bych si ho jakožto ortodoxní a letitý uživatel octavií někdy koupil. Faktem je, že to, že si koupím roomster jsem neplánoval a ještě ani dva dny předtím jsem o něm neuvažoval (viz. moje auto, tam ta story je popsaná) Na druhou stranu od té doby co to autíčko mám, tak musím říct, že kdybych dnes volil auto, tak bych volil zase roomster, i když dnes bych podle toho, jak je to na škoda plus postavené cenově volil spíš rapida, který se mi teda hrozně líbí hlavně zezadu. Octavie už je dneska nějak moc přerostlá. Na druhou stranu mě překvapilo, jak velké rozdíly v jízdních vlastnostech je mezi Fabii II a roomsterem. Roomster teda daleko lépe sedí a je pohodlnější, ta fabie je docela skákavá úzká koza. Na druhou stranu u toho roomsteru to hlavně dělá přidaná stabilizační tyč a zadní náprava z Octavie I.
Na druhou stranu praktičnost auta je opravdu vysoká, ta manipulace se sedadli je opravdu výborná a narvu tam gum jak máku. Pravdou je, že v pěti se tam jet nedá, protože ten vzadu uprostřed by byl asi hotový, ale to mě celkem netrápí, jelikož jsme dva. Ale fakt co se týče jízdních vlastností, ergonomie auta, výborně se s ním manévruje a co se mi také líbí, že jakožto málo prodávaná atyp škodovka není zase tolik v hledáčku zlodějů (doufám, že to nezakřiknu). s octavii to bylo úplně v prde*i. Taky servis je stejně cenově drahý jako jedničková octavie.
Osobně jsem ale za to docela rád, že škodovka roomstera dělala.
Z mého pohledu je roomster trochu podceňovaný. Chápu, že třeba jsou lepší auta vůči němu, ale třeba nechápu, že někde sáhne po fabii combi a ne po roomsteru, ale to už je každého věc.
Proč se český trh chová iracionálně? Protože zde frčí domácí značka? Jmenuj země, které mají své domácí značky a mají, z tvého pohledu, racionální trh.
ber to z racionalneho hladiska.... to auto vlastne nahradzuje feliciu pick up pripadne seat inca ktore fabia combi praktic - nikdy nenahradila aj ked sa tak tvarila .... firmy roomster kupuju a to je pre znacku dolezite, je fakt ze sukromni zakaznici moc predajov roomsteru nerobia ale ako firemne auta maju roomstery vcelku uspech, dokonca myslim ze ich predaje momentalne ani neklesaju ale stupaju, opravte ma ak sa mylim
Co sa tyka noveho roomsteru tak to tak vyzera ze uz bude viac zamerany na sukromnych zakaznikov ako na firmy a tomu sa prisposobi aj vzhad: [odkaz] ale boh vie ci to tak aj realne bude.... zatial su to vsetko dohady a teorie, priznam sa ze v pripade roomsteru fakt neviem co nakoniec z toho bude, skoda je schopna prekvapit aj pozitivne ( vid nadupana octavia ) ale aj negativne.. ( vid terajsia uzka fabia )
tak u vas je jednicka kazda skoda.... otazne je ako sa roomster predava mimo ceskych hranic ;-) predsa len svet nekonci za riekou morava a skoda predava svoje auta aj mimo CR
ja si myslim ze aj napriek vsetkemu co sa o roomsteri popisalo je to koniec koncov uspesne auto aj ked ocakavania boli mozno vacsie ;-)
par uspechov roomsteru aspon tych papierovych:
[odkaz]
[odkaz]
a nieco z praxe:
[odkaz]
len tak pre zaujimavost.... roomster na slovensku predava rocne len okolo 500-600 aut
Je otázka, jestli vůbec ještě takový auto má v nabídce Škodovky smysl, jestli už jeho dny nejsou náhodou sečteny a jestli se vůbec plánuje nová generace ;-)
Teraz musím výnimočne súhlasiť, mám mladú rodinu, 2 malé deti, potrebujem momentálne nahradiť súkromný G VI niečím čo má väčší kufor a posuvné zadné sedadlá, a nad roomsterom uvažujem, aj keď sa mi nepáči. Súkromné auto u nás doma spraví cca 5.000km ročne, použivané max 2krat tyždenne a raz v lete do Chorvátska. tak je mi jedno ako vyzerá, hlavne nech plní účel, nestojí veľa peňazí a vojde sa doňho kočík. Na tento účel je auto ako roomster stvorené. Autá ako Verso, Carens, Touran by sa na to hodili viac ale dávať 20.000eur za auto ktoré sa používa málo je nelogické. Tak prečo nie roomster za 11.000?
Fabie kombi líp vypadá :-) Roomster je hybridem mezi užitkovým vozem a rodiným MPV, na to je však malé. Jsi jediný člověk, který to auto má tak rád :-) Chápu tě, ale možná je to i tim, že bys měl rád stejně třeba i já nevim.. Tourana, Zafiru, Scénika.... :-) Já sem své výhrady k vozu napsal výše. Zase nechápu někoho, kdo chce osobní auto a koupí si Roomstera. Fabie kombi mi přijde lepší volba.
Mě se taky moc nelíbí, ale vzadu je více místa než ve fabii i pro větší cestující.. to je tak jediná výhoda, kterou tam vidim v případě používání jakožto osobního auta. Jako Pickup je to jiná... nicméně třeba i takovej starej Eskort pickup mi přijde praktičtější na převoz větších předmětů :-)
No žádný krasavec to nikdy nebyl, s tím souhlasím, a taky bych si ho nikdy nekoupil, ale z druhého úhlu pohledu to je praktické auto. A pokud odhlédneme od emocí vyvolaných nesourodostí karoserie, poměrem výšky k šířce, jízdními vlastnostmi, motory atp., jedná se o velmi praktický auto, které české rodiny oslovilo.
Stačí se podívat na statistiky prodeje, pouze loni druhé místo ve své kategorii, jinak několik let dozadu absolutní jednička:
To jsou ale prodeje v ČR? Musíš brát, že u nás by Škoda prodala i trakař. Prostě česky trh se chová tak trochu iracionálně a vůbec to nevypovídá o tom, jaké to auto je ve skutečnosti. Chci tim říci, že slušné prodeje v kocourkově nemají vliv na to, že je to pro mě nejhnusnější Škodovka vůbec.
Ja by som ani tak design u Roomsteru neriešil, ako to že dostal úzku mierne upravenú platformu z Fabie. Ak by bol širší, tak hneď by bol aj design vyváženejší a ako celok praktickejší. V nadväznosti na tento článok mi príde, že mali už pôvodný Roomster prispôsobiť viac platforme na ktorej je postavený súčasný Caddy a hneď by to bolo o inom.
No s tou nápravou, to si myslim, že jentak měnit nebudeš. Mám na Mondeu najeto 191 tisíc a je uplně v pořádku. V Laguně už bouchala ve 160 a musel sem dělat jak předek tak zadek :-)
To máš relativní, švára do roomstra lednici nenaloží, do fábie kombi v poho. Prostor je daný vyšším stropem, ale že by byl nějak excelentní. Zvláště délka. Do caddyho se ta lednice už třeba vešla, aspoň papírově, fyzicky nevyzkoušeno. Řekneš, jak často přepravuješ lednici, že jo. Jasně, vždy je to o potřebách. Redaktoři tohoto serveru řadí roomster do segmentu středních MPV, což tedy není. Zase malé MPV taky ne. Jako obvykle škoda - kočkopes...
Mě příliš neuchvátil vzhled, jinak nemohu soudit, ale o moc lepší jízdní vlastnosti oproti fábce jsem nepozoroval. Ale jel jsem s tím opravdu svátečně.
Jo, já to uvedl jen jako příklad, že jsi šťastný s tím co máš a proto nevidíš třeba chyby, které vidí jiní, ale je to dobře, lepší být šťastný, než nejistý, jestli si koupil dobře a v horším případě si svou nejistotu vybíjet na jiných a tvrdit jim, že to tvoje je to nej co si mužou koupit >:D
Ať ti slouží... Mne MPV nic neřiká. Ale když už by to muselo být, tak z velkých asi jednoznačně Galaxy a z menších ta Zafira :-)
Není jediný. Jsem na tom podobně. Není to auto pro člověka, který hodnotí tzv. na první pohled. Musím souhlasit s důvody michalpneu, proč je Roomster dobrý. Roomster je malé MPV, oproti Fabii kombi má lepší jízdní vlastnosti, je prostornější a variabilnější, tudíž praktičtější. :-) Také si myslím, že Roomster je lepší volba než Fabia kombi.
Pro Roomster, který mám neobyčejně rád, mám velké pochopení - prostě se nezalíbil intelektuálně impotentní většině, jejíž samci čekávají v krabicoidním MPV před supermarketem na své tučné manželky, čtou bulvární ptákoviny a baští uzené mrtvolky - bez špetky laskominek, řekněme fetišistických, čekají na smrt.
To je mi právě divný, škodovka totiž ofigo nikdy neřekla, že by chtěla dělat nástupce roomstera. je pro mě překvapení tento článek. úplně mu nevěřím...
Vzadu je viac miesta iba na dĺžku a na výšku, takže zas kompromis. Vzadu by mali sedieť iba ľudia s malými zadkami, lebo tie tvrdé šamlíky sú úzke a zámky pásov sa na širšie zadky rady otláčajú...
Ako pick-up, resp. teda auto na prevoz nákladov nepoteší nakladacia hrana, resp. vysoký prah kufra.
Akosi v diskusií sa nezmieňuje fakt, že s faceliftom VW Caddy príde aj facelift s logom Škoda na koniec budúceho roka.
Predpokladám, že cenovka Škody bude o 5% - 10% nižšia (možno užší výber motorov, bez náhonu na všetky kolesá, bez xenónov...). Na druhú stranu, ak urobia "family" verziu a dá sa tomu dobrý marketing, vie to vytlačiť francúzske Berlinga, Partneri, Kangoo...
Jediný svojho druhu sám sebe etalónom. To je teda "múdrosť" na entú...
Mimochodom, si už tak skazený a máš tak hnusné vyjadrovanie, že hoci som mierny a kľudný človek, za tento príspevok by som ti dal pár rán do držky. Ty intelektuálny úbožiak s vyjadrovaním primitíva... :no::no::no:
Mal som ťa rád, ale si odporný. Fuj.
jak bylo v článku loni se jich vyrobilo 31.000 tedy 28.000 aut se prodalo v zahraničí. A já osobně jsem rád za to že češi alespoň trochu patriotismu projevujou. A jak je uvedeno v jiné reakci němci kupují hlavně německá, francouzi fancouzská, italové - italská, rumuni - rumunská auta - to je zcela normální a správné.
Tak mouchy to má, ale to má každý auto, žádné není dokonalé. Tehdy když jsem ho kupoval, tak jsem si taky moc jistý nebyl, ale pak se mi to autíčko teda zalíbilo. I když dlouho jsem si zvykal na rozvor a ten posilovač řízení, protože na tak lehké řízení jsem teda zvyklý nebyl.
Jo to máš pravdu Galaxy jako MPV super, ale Smax taky není k zahození, to jsou pěkný káry. Těch přezouvám hodně, ale čoveče na uživení to bude asi mastnota, jen u toho smaxu, když vidím tu složitou nápravu, tak tam bude servis docela drahý i ti lidé to teda říkají, že to je náročné auto, spolehlivé, ale když musí do domu bolesti, tak je to vítr. Ale ta galaxy to je už koráb, na délku. Smax mi ale přijde hodně dobrej. :-)
to jo, ale nedá se jim upřít, že to auto za minimální náklady udělali hodně spolehlivé, protože hned po OI je to nejspolehlivější škodovka....no a upřímně všichni víme proč, protože to bylo ještě v době mezi roky 95 a 2005 kdy se dělali všeobecně u všech automobilek pořádné držáky....dneska máš úplně jedno jestli si koupíš dacii nebo mergl...sere se to všechno stejně...
Ale já netvrdím, že to byl propadák. Jenže celá koncepce prostě byla pouhým zalepením díry v modelové řadě za minimální náklady. A tohle ti vyjde jednou, podruhé už na to nikdo neskočí ;-)
Jejda, moc se omlouvám, jestli jsem svými slovy někoho pohoršil, ale jako blíženec mám dvě tváře - jedna je normálního, racionálně myslícího občana, druhá je jedince, který vnímá svou příslušnost mezi hominidy. Rozhodně to však není tak, jak to někdo psal onehdá - že své názory ohledně "věku ženy" a "městského submisivního muže" píšu, protože jsem s feministkou a za každý zásun šířím její bludy. Je sice vzrušující poslouchat vkleče ženu, ale vše, co jsem tu za poslední dobu řekl, pramení z nevědomí. To je všechno, jinak jsem při smyslech. A fakt se moc omlouvám, jestli se má slova někoho dotkla
no, podstatný taky je, že když škodovka roomster před 8 lety uváděla na trh, tak ho jako čisté MPV nebrala....jenže postupem času se z toho MPV mediálně a mezi lidmi udělalo. Ale roomster MPV není a nebyl...
A zase takové propadliště dějin to není, prodalo se jich celkem dost a vyrábí se 8 let, což samo o sobě není žádné propadliště.
Roomster je typickým modelem, který už při představení byl odsouzen do propadliště dějin. Jestli Škoda někdy vytvořila nějakou "modlu", nějaký nadčasový koncept, pak to byla Octavia v roce 96. To je něco, z čeho žije Škoda dodnes a vlastně nejen Škoda, ale už i Seat...
Roomster? Jediná Škoda, která si v průběhu výroby nedokázala v ČR udržet ani třídní prvenství? Vůz, který byl jen pouhou lacině získanou vstupenkou mezi MPV? Ano, na danou dobu dobrý tah, svým způsobem vizionářství v tom, co vše je schopný trh unést po vzhledové stránce. Roomster II ale musí nutně přijít ve zcela nové formě, přecijen trh v roce 2014 už poněkud "vyspěl" a i ve třídě malých MPV už musí automobilka předvést víc než pouhý playback z cédéčka...
Koneckonců podoba příští generace ukáže, jak byla filozofie Roomstera "nadčasová"...
Berlingo jsem měl v práci jako služební. kangoo má táta. To berlingo bylo dobrý, sice už je nějaký moc přerostlý a to se podepsalo na jízdních vlastnostech, už je to hodně dodávkový auto, takže tam je roomster úplně jinde, ale v zásadě se mi s ním jakožto pracovním autem jezdilo dobře,, to kangoo to je neskutečná ***, ale fakt neskutečná...vždycky trpím, když v tom musím jet i táta, kterýmu je všechno jedno, tak je z něj na prášky...
Nepochybně první novodobá škodovka, z níž by se mohla časem stát legenda. A pokud bude nástupce stvořen více v duchu koncernové konformity, má roomster na slávě zaděláno už dnes. Osobně sázím na to, že na "ceně" Roomster získá právě, jakmile bude ukončená jeho výroba. Designový klad Roomstera spatřuji především v tom, že nepřehlédnutelné karosářské prvky originality a progresivity halí do velmi milého, hřejivého celku. Pro Roomstera taktéž hraje budoucnost se svým akcentem na "malá/velká" auta. Ostatně o vzdušnosti kabiny a praktičnosti užívání se lze poměrně jednoduše přesvědčit. Pro moderní životní styl mladého člověka, či mladou rodinu je to v podstatě ideální vůz - stylový, neokázalý, originální a milý.
No, nemohu jinak, dávám devět z deseti (třídních) šroubováků. Roomster si zaslouží upřímný a uznalý garážový hold - BRAVO ROOMSTER :yes::-!
Naopak, je preceňovaný. Nestojí za toľko, ako o ňom hovoria. A na začiatku bol vysoko nadhodnotený aj cenovo. Hoci aj teraz nie je práve lacný, stojí takmer toľko ako Berlingo alebo Kangoo a to sú o triedu väčšie autá.
to jo, zadní převis mohl být delší, jenže kdyby byl, tak už se dostává škoda ce Caddymu a Touranu tuplem a už to VW jentak nezkousne. To je celý problém. Ten převis je tam useknutý hlavně kvůli VW.
o designu nemluvím, myslím, co se praktičnosti týče. fabie je designově jiné auto. Roomster je také jiné. design je věc druhá, to je jasné, že se nemusí roomster líbit a berou fabii, ale z praktického hlediska je fabie vůči roomsteru mimo.
No, Touran a Zafira se mi líbí. Zafira obzvlášť (myslím tu normální ne Tourera, ten se mi moc nelíbí), tu jsem hrozně chtěl. kamarád ji má v neskutečné výbavě a auto je skvělý....jenže jak touran, tak zafira jsou cenově oproti roomsteru úplně jiná liga i na uživení servisu, atd.
I když dneska Zafira je o dost levnější. V té době před dvěma lety začínala na 390 tis v akční ceně v základu, to bylo drahý jako prase. Dneska už je ale cenově zajímavější.