Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Stáří užitkových vozidel v ČR: Stárneme a do důchodu daleko

18 komentářů

Avatar - dolfi
dolfi
... I hate you! 8-s
Avatar - aproximus
aproximus
správně udržovaná karosa má pořád něco do sebe. co ty stroje vydržely a zvládly bylo často neskutečné..
Avatar - Stejsn
Stejsn
No dobře, ale PROČ by měl městský autobus dokázat jet kilem? Kór třeba právě v kopcovité Praze? Já pamatuju dýchavičné Ikarusy 280, které mezi městy také dokázaly stovkou jet, ale pak se v modřanském kopci plazily sotva 20. A třeba i slavná ŠM-11ka (tedy městská verze) měla konstrukční rychlost omezenou na 60, resp. 65 km/h, přičemž linková ŠL-11 měla maximálku 100.
Avatar - KubikCv
KubikCv
to teda budu 😄 Jasně má perfektní průchodnost terénem,ale na silnici v dnešní době nepatří.V dnešním provozu je takový auto na silnici akorát zdrojem krizových situací. Nebetyčně mě jako milovníka youngtimerů štve,že na starý osobáky kterých je jako šafránu se pořádají hony,ale daleko nebezpečnější nákladní auta jezdí vesele dál a na kšeft. Mě nezajímá,že ostatní alternativy jsou drahý,holt je to riziko podnikání a kdo na to nemá,ať to nedělá....
Avatar - Anonym
Anonym
V3S budou jezdit dokud budou jezdit, adekvtání náhrada totiž enexistuje a když ano, tak je to zcela jiný cenový level.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Na vejdu mi nešahej 😉
Avatar - KubikCv
KubikCv
Je zajímavý,že na starý "neškodný" osobáky se pořádají hony...ekodaně,šrotovný apod. Ale pekáče ze šedesátých let (T148 P V3S atd.) jezdí na kšeft vesele dál....Co na tom,že jsou mnohem větší ekologickou zátěží...co na tom,že potkat je na silnici je utrpení a stres? Starý stodvacítky si člověk na silnici ani nevšimne...ale ufuněná stará Tatry která jede naložená 60 se skoro nedá předjet... Adrenalinovej zážitek je potom potkat v mlze V3S která má místo světel bludičky a jede 30.... Vítejte v Kocourkově...
CenturionCz
kterými jezdím, už jezdí převážně Karosa/Renault 12M a SOR NB 12. Karosa se tam však občas objeví a nemám s ní vyloženě problém. Souhlasím ale s tím, co se tu píše výše, že se pomalu rozjíždí do kopce a také je trochu hlučnější a samozřejmě mají problém ženy s kočárky a důchodci, takže autobus pro budoucnost to určitě není. Vyloženě špatný ale také není.
Avatar - dr.biker
dr.biker
Máš pravdu, ale na dnešní dobu tyto klasické autobusy mají jednu nevýhodu, a to je pomalá akcelerace. [odkaz] takovýto naložený autobus se těžko rozjíždí do kopce a méně zkušený řidič pak pěkně brzdí dopravu. Tyto novější autobusy sice vevnitř vržou a některé kusy jsou nespolehlivé, ale s výkonnějšími motory jsou rozjezdy v kopcích na autobus parádní. Myslím tady ten autobus [odkaz] A hlavně jsou tyto autobusy tižší, v tom starším autobuse mě vždycky na dálnici zaléhaly uši...
Avatar - Anonym
Anonym
LJ psal o tom, že nové busy maj 400-500 HP >😁

Mě to bylo taky divný, neb 600 HP maj velké tahače >😁
offf
Můžete mi někdo ukázat MĚSTSKÝ autobus s výkonem 500 koní? To mají možná zájezdové patrové autobusy, ale rozhodně ne městské.
Avatar - Anonym
Anonym
Pak je otázka naco je tomu busu 500 HP....když jezdí 60 a díky uspořádání sedaček se do něj navíc vejde 5,5 člověka.....

Nový SORy sou na tom pravda o něco lépe
"LJ"
Nepochopil jste,co jsem mel na mysli,nejde o to kolik kdo pojede,ale co autobus dokaze s technikou,kterou ma k dispozici,bavime-li se o autobusech mestskych,ne dalkovych....
offf
Pěkně jsi se nám vybarvil. Takže Jančura, kterej jede víc než má povoleno (o 140 mluvit nebudu, to je prostě blbost) je špatnej, ale městskej autobus, kterej má psanou maximálku cca 70km/h a je na to zpřevodovanej je špatnej, protože nejezdí více jak 100. >😁 >😁 >😁 >😁
"LJ"
Jde pouze o to,ze ten autobus to dokaze,dnesni mestsky autobus nikoliv a co se tyce student agency se ani nedivim,protoze spravne by to melo jet 105 diky shiftu,kterej je zakonem dany a oni ho vytrhavaji a jezdi s tim jako prasata,staci se jen podivat na video,kde jeden jede po d1 140 a pritom veze lidi...
Avatar - Stejsn
Stejsn
Ti nevim Romane, ale na fotce je městský autobus. Nevím proč by měl mít potřebu lítat přes kilo. Co se týká linkáčů, zrovna v sobotu jsem jel z Brna okreskou přes Pelhřimov, asi 110, přede mnou se valil žlutej Jančurův autobus střední velikosti a nemoh jsem ho dohnat! Co se spotřeby týká, o tom vím prd.
TomasPT
že když se zavádí nějaké emisní norma, tak tady se to projeví nejdřív o dekádu později. Osobáky a jejich průměr 14 let je to samé. Co je nám platné EURO 6......
Stát místo co by přispěl na prodeje nových vozů....slevami podle míry emisí, nižšími daněmi, aby lidem zůstalo víc peněz, tak chce tlačit na majitele starých aut dalšími poplatky, které ovšem určitě nebudou v takové výši, aby se jim vyplatilo investovat 300tisíc do nového auta.
U nákladních aut, kde jsou ty pořizovací ceny mnohem vyšší a u autobusů, co jsem viděl, tak to jsou neskutečné pálky, to bude pořád tak, že co doslouží v Německu, bude ještě hodně dlouho jezdit u nás.
"LJ"
Ten autobus co mate na obrazku je 1000x lepsi autobus nez dnesni nizkopodlazni irisbusy, a reknu vam hned proc,jednak je to daleko spolehlivejsi a prostornejsi autobus a a halvni argument je,ze zral 20 max 25 litru nafty,dnesni autobusy jsou premotorovany,nechapu proc to ma 400,500 koni a chlasta to jako prase,pod 40 litru to nejde a pritom to * jede,se starou karosou se dalo litat v pohode pres 100. A dnesni lemry nejedou ani 80,takze piste co o cem vite nebo si aspon zjistete informace....