Nová generace Subaru WRX STI přináší prvky rallyeových vozů na běžné silnice. Automobil jsme tentokrát nezkoušeli jenom na okreskách, ale také na závodním okruhu.
Tak sa priznám, že som tento test išiel čítať s obavami po tom, ako som si prečítal výborný Jandov test STička. Ale myslím, že obstál vcelku so cťou a poskytol dosť informácií, takže u mně dobrý.
Len pre doplnenie pohľadu, bez snahy o hodnotenie lepší-horší video z AF: [odkaz]
Protože baterky váží příliš mnoho. Navíc si myslím, že spalovací motory od Subaru jsou ekologištější než výroba elektřiny v uhelných elektrárnách, pane ekoteroristo. A to nemluvíme o výrobě baterií...kolik olova, kyselin dalšího podobného svinstva musíte dát dohromady. ;-)
takekto skvele hodnotenie som tu tusim videl naposledy u fiesty ST ... a to je uz mozno rok dozadu ak nie viac ..... je vidiet ze auta pre vodica boduju... aj fiesta st aj wrx sti su skutocne zamerane na vodica bez nejakych zbytocnych kompromisov... cital som uz test na autoforume ( opat bezkonkurencny test ) a vyzera to tak ze subaru sa trafilo opat do vkusu.... a tentokrat uz nielen po motorovej a podvozkovej stranke ale aj po stranke dizajnu je uz tam kde ho clovek chce mat .. klobuk dole pred subaru.. velka poklona
Neřekl bych, že vyrábí šmejdy. Ostatně, pokud už člověk hledá články a diskuze o problémech těch motorů, nejčastěji narazí nakonec na fakt, že odešly motory upravené na vyšší výkon, což je něco trochu jiného. Je fakt, že ty starší dvoulitry celkem v pohodě vydržely i dost masivní zvýšení výkonu, ale přesto hodnotit spolehlivost na základě odolnosti proti tu(z)nerským zásahům často stavebnicové kvality mi nepřijde moc fér.
O dost větší držáky. 2.5 vzniknul převrtáním 2.0 a kolem válců zůstalo už opravdu málo málo masa, navíc hliníkovýho. Takže 2.5kám bloky praskaj a kroutěj se, fouká pod těsnění atd. Krom toho (aspoň u 2006 - 2008) z výroby špatný písty, který se lámaly mezi kroužkama. 2.0 nic z toho prakticky nezná.
... zdá se, pořád zůstává lehce nepochopeno. DCCD nedělá nic jinýho, než že mění svornost středovýho diferáku. Určitě uživatelsky "nepřelévá" točivej moment z přední nápravy na zadní a naopak. A mód "Auto" funguje tak, že podle určitejch aktuálních informací z auta (poloha volantu, poloha plynu, podléný a příčný zrychlení, rychlost a poloha ruční brzdy) mění svornost středovýho diferáku tak, jak je v danej okamžik nejefektivnější. Je to 3D mapa dat a výsledků svornosti. Zjednodušeně - na brzdách při vjezdu do zatáčky je diferák prakticky otevřenej, aby auto dobře zatáčelo a neovlivňovaly se vzájemně brzdný síly, uvnitř zatáčky začne svornost růst a na výjezdu pod plynem je téměř zavřenej pro maximální trakci. Mimo to pozná jízdu bokem v driftu (zavřeno), nebo zatáhnutí ruční brzdy (v tom okamžiku zcela otevře pro možnost zablokování zadních kol).
2,0 má verze WRX, která se u nás, pokud vím, zatím neprodává. Co se vozu týká, dělá na mě dobrý dojem. Seděl jsem v nejostřejší verzi v Ženevě. Poprvé ujde zvenku a má poctivý interiér.... žádná ošklivka (i když krasavice taky ne). Upřímně doufám, že se bude slušně prodávat, aby neskončil jako Evo. I takové vozy jsou třeba.
To ze to hezky jezdi je sice pekne, ale dulezite bude jestli ve strednedobem horizontu to nebude stejna katastrofa jako stavajici generaze, kde se u STIcka sypalo snad uplne vsechno a ktere treba v USA dostalo od svych majitelu titul vubec nejhorsiho auta na trhu.
Pokud nezaplatíš clo a DPH tak tomu věřím :-) Ikdyž by sis dovezl např. BRZ sám svépomocí na voru a bez pojištění, tak tě právě jen po zaplacení DPH a cla vyjde na cca 680 tis. Kč...což je cena, za kterou koupíš i u nás ;-)
I dvoulitry potřebovaly pomoci výměnou dalších dílů. A naopak, při "nedostatečném" posílení odcházely i ty dvoulitry. Je ale pravdou, že poškození souviselo +- čistě s neadekvátní úpravou. U 2,5 se objevovaly vady, které ukazují spíše na konstrukční chybu(y).
Problémy byly s uvedením "hatch generace" v roce 2008. Zajímavé je, že taková míra vad motorů nebyla v generaci 2006-2008, kdy už byl zaveden 2,5 ;-\ Od faceliftu v roce 2010 a návratu sedanu už se situace výrazně zlepšila. ;-\
Tych 200 je az obdivuhodne :yes: To auto musi daco vydrzat a tak ho i japoncici zrejme postavili. Toto auto som mal v hladaciku, bohuzial ekoteroristicka loby v Rakusku dala koli emisiam dodatocne k cene auta (a teda i dane) dalsiu prirazku, co robi navyse skoro 20000 eur. Od tohoto casu nenavidim ekologov :no:
Ono je taky otázkou, jak s tím majitelé jezdí. Budu-li to používat jako "tréningáč" ke svému ostrému závodnímu náčiní, tak to asi určitě nevydrží tolik, jako když s tím budu jezdit denně do práce a občas si zaskotačím na okresce.
Jo a taky jedna věc - zrovna v USA se jezdí tak nějak připos...ě, díky jejich rychlostním omezením. No a jsou auta, kterým to nesvědčí, třeba je to tenhle případ taky :-)
Jenze dvoulitr byl zase na bezne jezdeni dost problematicky pouzitelny motor. S tou 2.5tkou se jezdilo mnohem lepe, to ze se novejsi Subaru sypou neni chyba pouzivani 2.5 motoru, ale proste proto ze Subaru setri kde muze a vyrabi smejdy.
A koľko elektrické energie stojí výroba palív (benzín, nafta, ..atď)? Alebo nie je potrebná žiadna elektráreň, aby vyrobila elektrický prúd pre rafinériu? Koľko elektrickej energie a tým pádom emisií je vyhodených do luftu pre potrebu výroby a distribúcie palív? Zabudol pán magister (mgr je skratka, ako vieme koho... ? >:D ). Druhá podotázka, koľko svinstva musíme nosiť v spaľovacom vozítku? Koľko jedovatých zmesí a kvapalín, aká je škodlivá výroba hliníku a iných špeciálnych kovov ?... chcem odpoveď !! >:D >:D >:D
Sportovni auto dava v Americe vetsi smysl nez v Evrope, pomineme-li nemeckou vyjimku, tak maximalni rychlosti jsou v USA typicky o neco vyssi nez v Evrope a navic maji mraky ruznych sportovnich arealu, kde se da vyblbnout s autem jakekoliv kategorie od motokar, pres rally auta az po okruhove specialy. V Evrope je proti tomu jenom par okruhu kde se obcas da jezdit i neprofesionalne a nekolik dirt tracku a tim to konci, protoze malo mista a regulace.
Pane "Antidiesele", pokud jste si toho ještě nevšiml, tak Subaru WRX má benzinový a nikoliv naftový motor, takže se tady nemusíte legračně rozčilovat a kopat nožičkama! >:D Je to velmi prosté - dokud se neobjeví levné a lehké akumulátory schopné elektromobilům zajistit dojezd alespoň 500 km, je jejich rozšíření čirá utopie a nic na tom nezmění ani nesmyslné vládní subvence v řádech miliard dolarů! Vůbec nejlepší by proto bylo, kdybyste si zajel do USA a tam si sedl na elektrické křeslo a aktivoval přívod proudu. Jistě byste v tom okamžiku byl na vrcholu blaha a zdejší diskusní komunita by to určitě také ocenila! >:-[] >:D >:-[]
Zase najvacsi problem cena. Neviem preco europania stale toleruju tie premrstene ceny. Ak cena z USA aj s dovozom a vsetkymi poplatkami je stale nizsia, tak co to ma znamenat. To iste 370Z, GTR, BRZ.
Ne nevím, neznám globální čísla. Ale byli jsme partička 5 lidí s STI 2006 a 4 z nás měnili na záruku polomotor kvůli popraskanejm pístům mezi kroužkama. A to jsme auta ještě ani nestihli potunit a byly prakticky v sériovym stavu, všechny najeto 8.000 - 22.000km.
bez pokusu o flame ;-) , proč dobře? Kvůli objemu a charakteristice? "Původní" GT a STI měly dvoulitry a ty motory byly v pohodě. Dokonce - a možná se pletu - o něco větší držáky, než pozdější 2,5ky.