Já ti nevím, jestli zrovna s logem seat bude mít úspěch, pořád tak nějak chybí jasné vymezení toho, co má Seat dělat. Sportovní image se moc nevyvedla, navíc úplně nesmyslně vyrábí velké rebrandované MPV Alhambra (spíš by měla vyrábět Škoda)... Bylo by fajn jasně říct, kam tahle značka směřuje. Má 2 skvělé modely a to Ibizu s tradicí a vydařenou novou generaci Leonu, zbytek nic moc ;-)
No francouzi se tam budou montovat myslím asi těžko, ale jinak by to mohlo v budoucnu skončit tak, že převezmeme všechny Seaty a španělům zbyde jen turistika a zelenina... Ne, že bych jim to přál, ale prostě některé národy mají k technice bližší vztah něž jiné (zejména ty "jižní")... ;-)
suhlasim, myslim ze SUV seat jednoznacne potrebuje, nielen k prezitiu ale aj celkovemu imidzu znacky... podla mna tu uz malo byt davno.... doteraz nerozumiem kde to zlyhalo a preco SUV od seatu tu uz davno nie je.... ked vsetci vieme ze SUV je velmi dobre predavajuci segment ktory zachranil uz nejedneho vyrobcu od najhorsieho.... len v seate stale nic... to je ako visiet nad priepastou na jednej ruke.... a do druhej ruky ti kamarat ponukne ze ti da lano an zachranu ale ty ho odmietnes.... pre mna nepochopitelne ze seat uz davno nema suv.... pritom cely koncern ich ma dost
zacina sa to uz koencne v seate obracat a hybat spravnym smerom... ;-)
Ve Španělsku vyrábí Polo a Q3. I kdyby přestali vyrábět Seaty, kapacity nejspíš využijí pro ostatní značky. Plus vyrábí i motory a převodovky. Výroba v ČR měla být levnější a Seat by tak měl vydělat více peněz, což je jejich starost číslo jedna. Martorell má sice volnou kapacitu, ale očekávají další růst prodejů Leonu.
Design, který se ti tak nelíbí, měl myslím na starost de Silva.
To co pises nie je uplne pravda. VW nebudem rozoberat, ten si drzi taky svoj srtandard. Pises, ze Seat ponuka auto co nema kufor ako volbu k Octavii combi ,predstav si, ze je aj Leon ST (kombi).
Pytas sa preco kupovat Seat ja ti odpoviem.
Vyberal som som auto C segment do uvahy pripadal koncern. Postupne som isiel na to.
Novy Golf super dostal som celkom dobru ponuku ( len za dany rozpocet nizsia vybava a iba 2 roky zaruka) - takze nakoniec som ho nevybral.
Octavia liftback - podla poziadavie na vybavu cena neskutocna, ale vsetci ponukali, ze Rapid, to som odmietol ( osidene auto necchem).
Novy Leon to vyhral - najpriaznivejsia cena
Len pre zaujimavost rovnaka vyvana a motor Octavia / Leon, tak Leon o 3000 eur lacnejsi.
Skoda A seat su na jednej lodi, co sa tyka kvality, len Seat ma momentalne priaznivejsiu cenu narozdiel od Skody, ktora je v sucastnosti predrazena a rovna sa cene VW.
Myslim, ze prave Novy Leonon a Leonom ST maju co povedat zakaznikom :-)
Ne to říct nechci, jen to že u Škody by dávalo velké MPV větší smysl. Strategie Seatu celkově smysl nedává, tedy pokud nějaká je. Btw úspěšná je proto, že je o 60-80tis levnější než lehce předražený Sharan, pokud by byl rozdíl 15-20tis, prodej Alhambry je ten tam ;-)
Asi každý čteme něco jiného. Zvažují a vyhodnocují ledacos, to je jejich práce. Prakticky jen řekli, že nová pravidla jdou směrem, který vítají, a že si účast v budoucnu umí představit.
Chceš tedy říct, že ji neměli vyrábět vůbec? "VW v odvážnějším obalu" je pár let staré, ne z doby Alhambry. Zjistili, že nikdo ani pořádně neví, co má auto emoción znamenat, tak to vyhodili z okna. A tenhle slogan je z roku 2000, tedy opět ne z doby Alhambry. Podle mne Alhambra z nabídky Seatu v době uvedení nevyčnívala. A je to relativně úspěšný model (třetí ve třídě a prodeje má stabilnější než Sharan), takže ho těžko utnou.
Ano já vím, že Alhambra má kořeny stejně jako OI. Jen se tak nějak do portfolia, jak ty říkáš, odvážnějšího obalu moc nehodí ;-) No nic, čas ukáže, co se stane se Seatem ...
Kam směřuje? Technika VW v trochu odvážnějším obalu. To je celé. VW má Seat delší dobu a Alhambra je tak stará jako Octavia. Proč by v té době svěřovali výrobu velkého MPV Škodě (lépe řečeno, proč by na něj lepili znak Škody, výroba by byla tak jako tak v Portugalsku)? Nemluvě o tom, že dohodu s Fordem uzavřeli v 91. V tom roce VW teprve vstoupil do Škody. Mimochodem, koncepčně Octavia navazovala na Seat Toledo - kompaktní liftback. A za to Seat zaplatil.
Co by nám mělo být po tom, jestli si nějaký španěl něco může, nebo nemůže koupit 8-s Však se můžou živit jinak. S jejich klimatem můžou být zelináři a ovocnáři pro půlku planety. Auto je složitá záležitost a když to nezvládáj, tak bohužel.
Abych se jich ale zastal, nejsou v tom sami. Podobně jsou na tom Francouzi a větší část Taliánů.
Alhamra sa robí v Portugalsku, Seat Mii v Bratislave, štvorkové Toledo v ČR a rovnako to bude aj s novým SUV od Seat-u. V Španielsku nakoniec asi zostane len dizajnové centrum, čo tak zmršilo Seaty na začiatku storočia... >:D
No 2 skvele modely nevim, Ibiza je mimo a Leon je taky slusne osizeny. Vzdyt to nema ani stavitelny pasy vpredu a o zbytku ani nemluvim a to ostatni automobilky nabizeji ruzne vychytavky u malych aut. Napr. posuvne sedaky a stavitelne operadlo u zadnich sedacek. Seat je hruza ktera smeruje k zavreni. Seat nevyplnuje zadnou mezeru, Kdo chce luxus koupi Audi, kdo prumernou kvalitu koupi vw a kdo chce lowend koupi Skodu s kufrem. Proc kupovat Seat, auto co vzbuzuje stejne emoce jako vw, je za stejne penize a nema kufr co ma Skoda. Kdyz bude chtit zakaznik koncernu SUV koupi bud Skodu nebo vw ;-)
Tak tak. Osobně si myslím, že výroba aut u frantíků, španělů je takt trošku mimo. Prostě když k tomu není vztah. Každopádně, držím palce, třeba si najdou oblast v které budou vynikat :yes:
jaja, jen tovyrábějte tady :-))) Ono to hodně Španělů koupí, když nebude mít co vyrábět a tedy co si kde čím vydělat :-))) já ybch to udělal jinak, bych je tam jezdil školit, přispěl bych jim na technologie a hotovo :-)