Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf Seatu: Chystané SUV budeme vyrábět u Škody

David Bureš
Diskuze (34)
Škoda bude vyrábět druhý model se znaky Seatu. Po Toledu bude česká automobilka vyrábět SUV španělské značky.

Seat v současnosti pracuje na novém kompaktním SUV. Šéf španělské značky Jürgen Stackmann potvrdil dřívější spekulace – nové SUV španělské značky se bude vyrábět po boku chystané Škody Snowman v továrně v Kvasinách.

„V Kvasinách byla volná kapacita a jsme rádi, že továrnu můžeme použít. Co se týče nákladů, je to velice efektivní závod,“ řekl Jürgen Stackmann, předseda představenstva Seatu, agentuře Bloomberg.

Prohlášení přitom následuje po údajném boji, který probíhal mezi Škodou a Seatem. Automobilky koncernu VW Group soupeřily o to, která z nich bude nové modely (kompaktní SUV od Seatu a Škodu Snowman) vyrábět. Seatu se nelíbilo, že Škoda vyrábí už jeho model Toledo, chtěl tak ve Španělsku vyrábět nějaký vůz značky Škoda.

Již dřívější zprávy ale naznačovaly, že Kvasiny mají v tomto soupeření větší šanci na vítězství – výroba v českém závodě je totiž levnější než na Pyrenejském poloostrově. Podle asociace VDA činí náklady na pracovní sílu v českém automobilovém průmyslu 11,50 eur na hodinu (320 Kč), zatímco ve Španělsku jsou vysoké 26,66 eur (730 Kč).

Seat rozšíří svoji nabídku o SUV v roce 2016. Ve stejné době se začne vyrábět v Kvasinách i velké SUV od Škody, které je zatím nazýváno Snowman. Seat si od SUV slibuje zvýšení prodejů, na autě pracuje již dva roky. Příchod takového modelu v minulosti naznačily dva koncepty – Tribu (představený v roce 2007) a IBX (2011).

Vedle rozšíření nabídky o SUV Seat zvažuje lokální výrobu v Číně. V současnosti Seat prodává většinu svých automobilů na evropských trzích, závislost na starém kontinentu chce automobilka snížit větším důrazem na trhy mimo něj. Seat chce například růst na mexickém nebo alžírském trhu, kde se mu aktuálně daří.

V současnosti závod Škody v Kvasinách vyrábí modely Superb, Yeti a Roomster, jehož výroba se však po příchodu nové generace přesune v příštím roce do polské Poznaně. Ročně továrna nedaleko Rychnova nad Kněžnou s asi 4500 zaměstnanci vyprodukuje přes 150.000 vozů.

David Bureš
Diskuze (34)
8. 6. 2014 09:51
Re: Bude Seat aj vyrábať alebo už len predávať?
Neřeš ho, stále sem píšou ty stejný povrchní gumy, který nemaj o Seatu ani páru
Avatar - maros
7. 6. 2014 09:40
Re: Seat -)
Co by nám mělo být po tom, jestli si nějaký španěl něco může, nebo nemůže koupit 8-s Však se můžou živit jinak. S jejich klimatem můžou být zelináři a ovocnáři pro půlku planety. Auto je složitá záležitost a když to nezvládáj, tak bohužel.

Abych se jich ale zastal, nejsou v tom sami. Podobně jsou na tom Francouzi a větší část Taliánů.
7. 6. 2014 09:34
Re: Seat a SUV
Holt VW. Tiez im to trvalo, pokial vyrobili svoje prve SUV.
7. 6. 2014 07:19
Re: Seat a SUV
Ne to říct nechci, jen to že u Škody by dávalo velké MPV větší smysl. Strategie Seatu celkově smysl nedává, tedy pokud nějaká je. Btw úspěšná je proto, že je o 60-80tis levnější než lehce předražený Sharan, pokud by byl rozdíl 15-20tis, prodej Alhambry je ten tam ;-)
6. 6. 2014 23:03
Re: Bude Seat aj vyrábať alebo už len predávať?
Ve Španělsku vyrábí Polo a Q3. I kdyby přestali vyrábět Seaty, kapacity nejspíš využijí pro ostatní značky. Plus vyrábí i motory a převodovky. Výroba v ČR měla být levnější a Seat by tak měl vydělat více peněz, což je jejich starost číslo jedna. Martorell má sice volnou kapacitu, ale očekávají další růst prodejů Leonu.

Design, který se ti tak nelíbí, měl myslím na starost de Silva.