Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Koroze není vymýcena: Víme, jak na ni!

41 komentářů

ryccardo
To je pokrok. Když vezmu že před 10-15 lety vyráběl VW koncern auta, který byly co se týče korozní odolnosti absolutně bezúdržbový a ani po 10-15 letech provozu není potřeba s podvozkem nic dělat, tak si říkám kam to ty "moderní" auta chtějí dotáhnout ;-\ Shrnul bych to nějak takhle. Dřív auta hnili, protože je automobilky neuměly udělat pořádně, pak technologie pokročily, takže auta hnít přestaly. Jenže se zjistilo, že auta vydrží zbytečně moc, takže to automobilky začaly v tichosti ojebávat. Informace o záruce na karoserii v tichosti vymizela z reklamních letáků automobilek a byla nahrazena počtem airbagů a elektronických asistentů. Vypadá to, že opět nastane doba, kdy začnou lidi matlat auta ze spodu vším možným, aby zabránili jejich předčasné korozi. To jsme se posunuli fakt dopředu.
Avatar - Drevokocůr
Drevokocůr
Bohužel dobře už bylo!
Klaudius
Ty si nejaký čudný Blavák...
Avatar - Anonym
Anonym
šetřit se musí za každou cenu ne >😁
MariAchi
No já nějak nevím s tou bezúdržbovostí. Na firmě za tu doby XXX Passatů a Golfů Variant, a cca 80% z nich začlo po osmi až deseti letech reznout nad čelním sklem, zadní dveře to samé - podotýkám, že nebyly bourané a spravované někde u Lojzy Cihly v garáži. Auta se dělaj na pět, šest let max, kilometrově tak do 300tkm, pokud chceš mít auto od novoty déle, tak je to sázka do loterie.
Informace o záruce na neprorezavění (ten termín je třeba nastudovat, aby nedošlo k dezinterpretaci) je úplně standardně uváděna v materiálech k autu, kdo chce, ihned si ji najde / ji dostane, tady žádné zatajování nehrozí.
ryccardo
Když jsem prodával svoji první 13 let starou Oktávku tak na ní nebylo ani Ň rezi. Podvozek vypadal po umytí jako nový. Teď mám už druhou, která bude mít 11 let a rez taky nikde žádná. Podotýkám, že na nějaký nástřiky podvozků a podobný opičárny kašlu, takže je to původní tak jak to vyjelo z fabriky a že si to užjije soli velice hojně. Jezdím s ní každý den a stojí pořád venku. Léto zima. Fakt mi chceš namluvit, že se auta dělají na 5-6 let? No to si mě docela pobavil. Ty musíš být asi docela vděčný zákazník na auta. Když si koupíš nový a začne se ti rok dva na to sypat tak si to můžeš omluvit tím, že je už vlastně starý. >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak toto si vystihol dokonale, dnes najlepsi prispevok na diskusiach :yes: :yes: :yes😒br />
je to tak.....zistilo sa ze auta su az moc dlho trvacne a dlho vydrzia......presne tak.... to mas jak s televizormi a chladnickami a dalsimi spotrebicmi ( auto je dnes uz tiez len spotrebic bohuzial ) ... vyrobca nestoji o to aby majitel pouzival jeho vyrobok 20 rokov lebo by umrel hladom... ale che aby kupoval kazde 4 roky novy a zase novy vyrobok.... bohuzial taka doba.... doba kvality presla v tichosti do doby kvantity .... za vsetko moze honba za ziskom a snaha zarobit co najviac .... ludia su mylne informovani schvalne... s tou zarukou na prehrdzavenie si vystihol... na stranke tusim chevroletu to ani nenajdes... a na mnohych strankach roznych znaciek myslim ze tiez nie... ale reklamy na celu stranu sa ti objavovat budu... je to tak ako pises... mame uz naautach hlinikove kapoty a blatniky z termoplastov .... ale stejne nam tieto auta zhniju skor ako stare 20 rocne pola alebo golfy..... je to tak ... nejako sme sa dopredu nepohli .... ideme skor smerom dozadu.... za par rokov pride doba ze nam auta vydrzia 3-4 roky a clovek to radsej preda ako sa s tym bude babrat... tento konzumny sposob zivota nas raz privedie k zaniku ...
ryccardo
no vidíš, ale někteří jedinci jako třeba mariachi budou spokojený. Vezmou za svůj názor, že auto má vydržet 3-4 roky a pak jít do šrotu, takže budou nakonec ještě s tímhle šmejdem spokojený. Vezmi si že třeba Thalia má 12 let záruku na prorezavění a Logan jen 6 let (stejně jako měla Felda) Už z toho je patrný který auto je líp udělaný. 😉
Kasprik
Kupte si Peugeota nebo Citroena a nemusíte číst tyto stupidní články. PSA dělalo pozink plechy když VW ještě nevěděl co zinek znamená.
webpaja
Takže PSA má kompletně pozinkovaný všechny kovový prvky podvozku? 😉
Kasprik
a jinak jseš v pořádku.
webpaja
Tak si ten článek přečti...pak reaguj 😉 Nikdo nezpochybňuje antikorozní ochranu u viditelných částí jako spíš podvozku a rámů.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...moje "máma" má 13 let.... zatím reznutí neřeším a dosud jsem neřešil. o půlku mladší jiná auta jezdí jak rozkvetlé louky.... tak ti nevím čeeče.... 😉
webpaja
Jen jsem reagoval na zinkování 😉 . V článku je hlavně koroze spodku. Svojí "mámu" jsi beztak zespoda viděl jen když pod ní zalezl hafuša 😄
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
.... no ona i vyleze a jak na ní není rez tak je vše na podvozku ok >😁 >😁
ryccardo
No otázka je jestli je pořád dělá stejně dobře nebo v PSA nastal v tomhle ohledu taky úpadek. ;-\
Kasprik
Jo to je otázka. 205,405, to měli dobře ošéfovaný.
Avatar - jazva
jazva
to už sú veteráni, nie? >😒]
ryccardo
To sou. To už na silnici nevidno. Spíš by mě zajímalo jak jsou na tom trochu živější modely třeba 207, 407. Možná to bude horší než u těch starejch modelů.
Ondris
Příležitostně jezdím jednu z prvních 407 (2004, 2.0 HDi RHR) a co se týče kastle, je jak nová. 407 V6 HDi z 2008 je na tom úplně stejně.
Frantíci mají antikor celkově dobře zvládnutý, za všchny bych zmínil třeba jedničkového poface Mégana s ohoblovaným bokem o svodidla - ani po třech letech to zásadně nerezne, jen lehce zoxidovala svrchní vrstva a tím celá šou skončila.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Kasprik
No jo, ale nereznoucí veteráni. Což se třeba o Oplu, VW, Fordu říci nedá že.
ryccardo
No tak podle toho co píše Odan to nejsou jen veteráni, ale v případě Peugeotu kvalita kastle a protikorozní ochrany zdá se dál trvá.
augustin
Tak teda neviem, ale ja mam ohlasy z roznych servisov (kedze mame ako firma znacky viacerych aut) ale najme zo servisu VW, ze ochrana podvozku sa za poslednych 5-7 rokov skokom VYRAZNE zhorsila. Mal som osobne rozhovory s technikmi u Bergera (ma viacero pobociek v AT) a potvrdzuju, ze musia pravidelne riesit staznosti zakaznikov, ze im hrdzavie podvozok.....to pred 10 rokmi vraj nepoznali. Rovnako sa tak dialo i s nasimi firemnimi autami (Golf VI), kde sme po 5 rokoch museli dat reklamaciu, nastastie bola cela uznana a vsetko bezplatne zo spodu nastriekali.

Od technikou mam informacie, ze zvlast Polo je na tom z VW-aut najhorsie a ukazuju sa prve naznaky hrdze uz po 2 zimach. Na druhej strane mi povedali, ze v nasom (horskom) okoli je v zime pouzivana o cosi agresivnejsia sol, co ma na to asi tiez vplyv. V kazdom pripade, ked mi ukazali nejake 6 rocne VW, tak som len cumel 8-s . O Peugeotoch sa bohuzila vyjadrit neviem, nemame vo firme ani jeden a ani nikto zo znamych ho nema, ale zatial som o kritike na ne nepocul. Skor co poznam, tak boli reklamacie na Focus, vraj casto tiez odflaknuta ochrana.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ak sa ti na karoserii vyskytnu od kamienkov odrete miesta tak tie zvyknu rychlo hrdzaviet... na to staci aj jedna zima a je jedno ci mas vw alebo daciu... treba ro rychle smirglom zoskrabat vycistit a lakom pretriet.... samozrejme male jamky od kamienkov sa takto daju riesit... ak ide o nejaky "chory hnijuci proces" ktory zozerie cele auto... tak to uz je horsie ... kazdopadne korozia dnes vznikne na odretych miestach uz za par tyzdnov....
ryccardo
Na starý Oktávce mám taky pár takových oprýskaných míst hlavně v oblasti prahů. Kašlu na to a jezdím s tím jak to je už 2 zimy. Pořád to nic nedělá je tam vidět jen čistej pozinkovanej plech. Takhle se má dělat antikorozní ochrana. :yes:
Mexican82
radsej budem riesit relativne horsiu ochranu podvozku, co sa da vyriesit nastreko bitumenom za cca 2000kc ako by sa mali sidit nejake zasadnejsie komponenty v motore a na samotnom podvozku
Avatar - _Karel_
_Karel_
souhlas, ale co když se šidí všechno? 😉
ryccardo
ten otazník na konci toho co si napsal je zbytečnej. 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Sice vůbec nezpochybňuji užitečnost nástřiku spodku, ale 7200,- každý 3 roky mi zvlášť u menších levnějších aut přijde skoro na hraně rentability i proti případné výměně pomocného rámu.
Avatar - Anonym
Anonym
vše co je nové nemusí být lepší jak to staré, říkám to furt a azčínám to platit o víc věcech....motory, podvozky, antikorozní ochrana, kvalita materiálů....jediný co je lepší je výbava a interiéry..to jo.
Avatar - _Karel_
_Karel_
:yes:
ryccardo
no ty interiéry jsou trochu diskutabilní. Ta výbava udělala krok dopředu to se musí nechat. Bezpečnost a eletronický blbůstky taky ale tím výčet pozitiv bohužel končí. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Záleží s čím ty interiéry porovnáváš, jestli jen s 90-00 léty nebo s dobou před řekněme rokem 1985. to pak diskutabilní je.
ryccardo
Tak pokud půjdeš až takhle do minulosti tak to samozřejmě i ty interiéry udělaly pokrok v kvalitě materiálů, ale poslední dobou to jde taky dolu vodou. Co se dělalo dřív z kvalitních plastů se dneska začíná taky ojebávat. Ale je to výsada posledních ročníků. Ještě před 8-10 lety byly ty interiérový plasty kvalitní. Auta se prodávala dobře tak nebylo potřeba šetřit. To je celý.
Ondris
Na podvozek klasicky Bitumen od Berneru, dutiny prolejt směsí Konkor + Resistin (to vyvzlíná úplně všude) a na závěr vosk taky od Berneru (to je optional).
Je to sice svinstvo a pár kilo navíc, ale udrží to nezrzavou i starou Almeru.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
konkretne nastrek dutin sme robili my na felde uz hned za nova este na trojmesacnom aute na odporucanie znameho.... a zrejme to aj pomohlo...... auto vyzera na tych 13 rokov co ma dnes stale velmi dobre... ... od nova uz sice felda mala na podvozku antikorozny nater z plastizolu ale ten proti silnej soli nema ziadnu sancu ... sam vidim mnohe hnijuce feldy v okoli a je mi niektorych kuskov skutocne luto.... skoda ich ... nastrek dutin rozhodne ako investicia stala za to..... samozrejme zalezi aj od roku vyroby... ja mam jednu z poslednych kuskov.. .rok vyroby maj 2001 .... dodnes nemam hrdzu ani na 5-tych dverach.... co bola slabina felicii.... problem v tomto pripade uz je skor moralna zastaralost a slaba bezpecnost.... auto ako take je nezmar , prezije vecnost ...
Mexican82
IMHO striekat dutiny na novom (neburanom ) aute je blbost. Dokonca mi to povedali nezavisle v dvoch servisoch kde som prisiel s tym, ze chcem urobit nastrek dutin. teda.. slo o 2007 Accenta, mozno je to teraz horsie ale uprimne aj ten accent bol low cost v case kupy a tak by som dufal, ze to teraz nebude napr u nizsej strednej horsie. vystriekat podvozok bitumenom je praca nenarocna a financne nikoho nezrujnuje
Ondris
Je to možný 😄
Na druhou stranu, ty přípravky mám skoro zadarmo, baví mě to a mám pocit, že jsem pro to auto aspoň něco udělal >😁 A ta Almara vypadá fakt pěkně i přesto, že 14 let neviděla garáž.
Stejně tak na starších autech neopravuju prolínající gufera a manžety, on to ten olej pěkně všechno zakonzervuje
😄
ryccardo
to ses ovšem vrátil v čase o 30 let zpátky. To není moc velkej pokrok.
Avatar - dolfi
dolfi
Vysaďte rychle nové a vyšší! >😁