Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: 24 hodin Le Mans 2014: Double pro Audi, obě Porsche odpadla

Nelze říci, že by letošní 82. ročník nejslavnějšího automobilového vytrvalostního závodu světa byl nudný. Tovární týmy sužovaly technické problémy a nevyhýbaly se jim ani havárie.
Zpět na článek
Avatar - Ji/Ri
15. 6. 2014 23:44
Re: hm
Nejlepší Tvůj příspěvek ever!!! :yes: >:-[] jen tak dál, Toppi ;-)
15. 6. 2014 18:11
Re: Gratuluju Audi
Este 3 hodiny pred koncom bolo poradie Porsche, Audi, Audi, Toyota, Porsche… takze co sa tyka Porsche ako takeho, tak bolo skvele, skoda tych technickych problemov. Nuz nie nadarmo sa jedna o vytrvalostne preteky, kde najrychlejsi neznamena byt vzdy aj prvy.
16. 6. 2014 11:28
Re: Gratuluju Audi
I o tom vytrvalostní závody jsou. Audi v prvním závodě přišlo o obě auta (totálky). A před první závodem došlo ke změnám pravidel s jasným cílem znevýhodnit R18 - něco, s čím se nepočítalo při návrhu auta (a že je to komplet nový návrh, včetně motoru). Což je samo o sobě dost nepříjemné.

Nemám rád tyhle změny s cílem znevýhodnit konkrétního hráče (vadilo mi to v F1, vadí mi to tady). Už jen proto mi vítězství Audi udělalo radost.
Avatar - 3_diamanty
15. 6. 2014 18:22
skoda ze porsche nevydrzalo
fandil som Markovi ;-\
16. 6. 2014 07:44
Re: Gratuluju Audi
Jojo, jedno nahodny kolo Audi na hrane >:D
Ono staci vzit vysledky z WEC(2x vyhrala (double) Toyota ze 2 zavodu) a kvalifikace 24Le Mans a je jasne jak je to s tou rychlosti. To doklada pak i veta Prakticky od startu vedla Toyota posádky Wurz/Sarrazin/Nakajima.
Audi vyhralo jen diky tomu, ze odpadla Toyota a Porsche diky technice ;-)
Avatar - white label
16. 6. 2014 02:54
Re: Dopadlo to podle předpokladu
Jedna ze značek koncernu VW zvítězila, jiná naopak odpadla... ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
15. 6. 2014 17:35
Závod nad jiné
Jooo OOOO OOOO! Pobavil jsem se díky technice.
Avatar - Ada je zase tady
16. 6. 2014 00:16
Dopadlo to podle předpokladu
opět slavně zvítězily vozy koncernu VW. :-!
15. 6. 2014 23:37
Re: Gratuluju Audi
Toyota najrychlejšia? Najrychlejšie kolo Toyoty bolo 3:23.117 a priemerná rýchlosť 241,6 km/h vs Audi 3:22.567 a 242.2 km/h
15. 6. 2014 19:44
Re: Gratuluju Audi
Toyota ukazala ze ma nejrychlejsi auto a skoda ze ji zradila technika. Skoda ze nepotvrdila vysledek ze suvereni kvalifikace a dominance z WEC. Toyota je letos jasne nejlepsi a nejrychlejsi :yes:
16. 6. 2014 08:06
Re: Gratuluju Audi
A pak že se zádnej náskok díky technice nekoná >:D
15. 6. 2014 17:16
Řežba.
Nádherné závodění ve všech třídách. V LMP1 s novou technikou spíše opotřebovávací válka, ale technická pravidla prokázala svou koncepci. LMP2 a GTE se tvrdě naháněli od začátku do konce.
Pro mě nejlepší posádkou závodu byli Mardenborough, A. Brundle a Šulzickij v Oak Racing č.35 na novém netestovaném LMP2 Ligier. Především první dva jmenovaní přes noc sázeli neskutečné časy často na úrovni Rebellionu LMP1. Čistě na trati se dostali na 1. místo ve třídě a vybudovali si krásný náskok. Pak měli problémy včetně dlouhé jízdy zřejmě bez svíčky (snad 2 hodiny 10-15 s ztráty na kolo, než to našli), takže ve vyrovnaném a spolehlivém poli LMP2 postupně ztratili náskok a těsně před koncem se propadli pořadím.
Avatar - Petrolhead_CZ
16. 6. 2014 12:18
Letos pěkně
Krásný závod. I když v LMP1 to nedopadlo podle mých představ pro Toyotu, která má jediná v týhle třídě pořádný závodní náčiní (nikoliv traktoroidní diesel nebo čtyřhrnek), v ostatních třídách se bylo opravdu na co koukat. Už tradičně nejhezčí závodění bylo k vidění ve třídě GTE Pro, kde se přetahovalo o první místo Ferrari, Aston a Corvetta, chvíli i Porsche předtím než odpadlo - u toho srdce fanouška vždycky zaplesá. Souboje mezi mými oblíbenými posádkami #51 a #97 byly ozdobou celýho závodu, AF Corse nakonec suverénní výkon a mí favoriti vyhráli, to mě celkově nejvíce potěšilo. G. Bruni a G. Fisichella jsou naprostá extratřída GT závodění. Další spokojenost s výhrou Astonu v GT Am, kde vyhrálo auto plné Dánů, takže vzkaz a věnování do závodnického nebe pro Allana Simonsena. LMP2 moc pěkné přetahování mezi Ligiery a nakonec kouzelnický teleport Joty na první flek :-) LMP1 - co k tomu říct. Už jsem nějak počítal s tím, že to Toyotě letos vyjde, sedmička jela jako o život a bylo parádní se dívat na to řvoucí monstrum letící tím úžasným okruhem. Bohužel předtím než jsem šel ve 3 hodiny ráno na šlofíka jsem měl neblahou předtuchu, která se mi po probuzení v 7 bohužel potvrdila. Když jsem tam zas viděl ve vedení tu audinu, bylo mi už zle, protože tohle vídat každý rok už zavání frustrací >:D Ale když se porschka dostala na 1. flek, tlačil jsem je co to šlo. Nakonec smolík, takže audina a zkušenost týmu rozhodly. Jejich letošní verze R18ctky ale byla fakt pěkná, takže aspoň tak, ale naftové vnitřnosti jsou pořád ošklivé a nadšenému fanouškovi radost projevem ani průběhem výkonu fakt neudělají.

Ale celkově nádherná podívaná, masakr v dešti, poté krásné počasí, západ slunce a noční háv byly fantastické jako každý rok. Atmosféra, souboje, kouzlo a tradice jako nikde jinde.
Avatar - Petrolhead_CZ
16. 6. 2014 11:54
Re: Gratuluju Audi
Souhlas s tou Toyotou, byla nejrychlejší, Nakajima v noci zajížděl neskutečné časy a uchrchlaným dieselům nedával sebemenší šance. Místní koncernoví ass-wipers to ale neuznají ;-) Audině tohle vítězství spadlo do klína.
16. 6. 2014 18:42
Re: Gratuluju Audi
jedno nahodny kolo Audi na hrane??? >:D vdaka jednemu kolu ma vyššiu priem. rýchlost celých pretekov? neblazni mi hlavu
čo som sledoval live timing tak vítazna posadka bola rýchlejšia nez toyota, je pravda ze v noci som to nesledoval, takže neviem aké časy jazdili v noci
15. 6. 2014 20:59
Re: Gratuluju Audi
Precitaj si po sebe, co si napisal, ved to nema ani hlavu, ani patu. Okrem toho by si sa mal zamysliet aj nad tym, co som napisal, ze niekedy najrychlejsi neznamena byt prvy. V tychto pretekoch nejde o to byt najrychlejsi, ale o cely rad faktorov, ktore maju vplyv na konecne umiestnenie.
16. 6. 2014 13:57
Re: Nerad
Ano, pár benzínů v nižších kategoriích dojelo. Ale v LMP1 mezi továrními týmy jedna Toyota zhebla s východem slunce úplně a druhá měla oprav tolik, že nakonec neměla žádnou šanci na vítězství. A relativně nejdál se mezi benzíny dostalo Porsche, ale nakonec zdechlo také. >:-[]
Avatar - nardoxx
15. 6. 2014 20:02
Re: Gratuluju Audi
Porsche praveze vobec rychle nebolo, cely pretek hralo az tretie husle.Je sice pravda ze pred koncom bolo vo vedeni ale iba preto, ze tazili z problemov ostatnych.Mna Porsche sklamalo pretoze som ocakaval, ze potrapi Toyotu (od Audi som moc neocakaval) ale ich rychlost bola oproti Audi a Porsche slabs.
16. 6. 2014 13:19
Re: Nerad
Souhlas, nejde o rekordní jedno kolo, ale jde o to zajet co nejvíce kol s co nejlepším průměrem za 24h. A právě v tom nafta benzín deklasovala a zajela za 24h těch kol nejvíc. Od benzínu bych alespoň čekal, že než se rozsype tak zazáří v jednom, ve dvou kolech a zajede nějaký pořádný čas, když už tedy nevydrží 24h. Ale ono nic, tak to už je pro benzín na palici. >:-[]
16. 6. 2014 12:28
Nerad
to říkám, ale musím si vypůjčit tvrzení jednoho zatvrzelého nicku, vypadá to, že do pořádného auta (i sportovního) patří jedině diesel. Benzin 24h zátěž prostě nevydrží a navíc ani nedokáže zajet rekordní kolo závodu jako diesel.. >:-[]
Avatar - AUDIRS6
18. 6. 2014 11:07
Re: Nerad
Hmm, tak sa na to pozrime z druhej strany:
Je lepsie, ked zavodnemu autu odide elektrika( defakto by myseli robit celu kablovacku nanovo, a to v zavode je viacmenej nemozne), alebo ked odide turbo ( suciastka vyrobena nie "by audi") ktoru v 1 pripade vymenili za 5:20 !?
Dalsi cas straveny v garazi suvisel so vstrekovacmi, prenastavovanim niektorych el.systemov, atd...
Takze "zelezo" vydrzalo v audi, nie v porsche, a problemy s elektrikou v p.a v t. ich defakto odsudili na neuspech.
Priznavam aj ja: nefandim zavodom, kde cim dalej tym viac, je to o elektrike...ale hold - tymto smerom sa vyvoj ubera, toto je predzvest automobilovej buducnosti, no a ako chlapy z Ingolstadtu ukazali - oni su pripraveni najlepsie :yes: im ta elektrika vydrzala :-)
No a este k tym casom:
Ako tu viaceri, ktori sa vytrvalostnym zavodom asi aj trosku rozumeju poznamenali - cas na 1 kolo pri 24h zavode je nerelevantny ukazovatel.
Je to aj o taktike. I ked ani ta mi neskor v pripade audi nedavala zmysel:
Plan bol vraj skusit jazdit casy podobne toyotam a porschatkam 2 stinty a potom 2 "gumysetriace" stinty ale s co najlepsimi casmi, ale bez rizika defektu...zdroj vam teraz nepoviem, podstata je ale bohuzial taka, ze ten cas, ktory sa mal usetrit neskorsim menenim gum, na ukor horsich casov na kolo - proste nevysiel...
Takze ano - nebyt problemov konkurencie, stupne vitazov by tento rok vyzerali inac...
Lenze v tom je rozdiel na 6, 12, a 24 hodin!
Ze na 24 hodin bolo audi pripravene najlepsie, vratane servisu !!!
A este k tym casom - povecsinou to bola sekunda, dve v prospech toyoty, aj to len zo zaciatku. Neskor boli aj situacie, kedy jazdili audiny rychlejsie nez ostatnii. Uz od nedele rana sa oni ukazovali ako najrychlejsi - casu do konca bolo este kopec a zatial co v porsche sa Mark uz bal o auto- ci vydrzi a toyota este nic netusila, audi proste slapali !
...noooo a ako to dopadlo vieme :-)
PS: preco nenasadila Toyota 3 auta?, hmm, no asi by sa tazsie vysvetloval neuspech 3 aut ako 2och :-! >:D
17. 6. 2014 23:31
Re: Nerad
Turbo je spotřebák, to umí vyměnit každý mechanik.
Přímo v rozhovoru po odstoupení Mark Webber řekl, že odešel spalovací motor a do boxů dojel jenom díky elektromotoru.
The engine in Webber’s 919 hybrid failed
[odkaz]
17. 6. 2014 21:31
Re: Nerad
Audi číslo 1 i 2 měnila turbo a mohou děkovat týmu, že je tak zkušený a dobře přípravený. Porsche mělo problémy s hybridním systémem, naprosto nesouvisející se spalovacím motorem. Toyotě shořela elektronika, opět naprosto nesouvisející se spalovacím motorem. Takže hle, nakonec jediný, kdo měl s motorem problém, bylo Audi. Ale já na rozdíl od tebe nebudu dělat stupidní předpojaté soudy ohledně závislosti poruch na použitém palivu a spalovacím cyklu.
17. 6. 2014 19:26
Re: Gratuluju Audi
Navíc letos absolutní čas na kolo mnoho neznamenal, protože omezení energie na kolo bylo limitujícím faktorem. Kvůli tomu a kvůli dobíjení každý vůz LMP1-HY v každém kole vypouštěl a proplachtil před ostrým bržděním na konci dlouhých rovinek i stovky metrů. Být limit o něco málo výše, zřejmě bychom atakovali 3:20. Kde leží skutečná neomezená rychlost těchto aut je těžko představitelné. Technologický skok od loňska je naprosto bezprecedentní.
17. 6. 2014 17:08
Re: Gratuluju Audi
Jo, ale to porovnáváš kola z úplně jiné doby, za úplně jiných podmínek. Když nikdo neměl důvod to šetřit, což bylo na začátku závodu, jezdily Toyoty 3:24 a Audi 3:27+. Kola zajetá v LMP2, kde se jelo na plné míče celých 24 hodin, celkem hezky demonstrují, že až kolem poledne v neděli byla trať nejrychlejší, a tam někde taky Audi ten čas zajelo. V té stejné době bylo lepší Porsche za zenitem výkonnosti (přehřívání hybridního systému zřejmě) a druhé Porsche a Toyota byli tak vzadu, že to nijak nehrotili. Audi mělo vepředu dvě auta a mohlo jet (pořád nechápu, proč Toyota taky nepříšla se třemi auty).
Avatar - AUDIRS6
17. 6. 2014 09:16
Re: Gratuluju Audi
tak, tak , pred x rokmi, keď vyvinuli R18 e-tron Quattro, tak aby to quattro nemohli využívať ako trakčnú výhodu v najkľúčovejších momentoch ( do 120 km/h ) tak ich obmedzili, teraz ďaľšie obmedzenia...
Takže zaslúžené víťazstvo, pekných pár kôl s časmi 3:22:xx v podaní oboch došlích audín :yes: :yes: :yes: , takže ani pomalí neboli ;-)
no a defakto za konečný výsledok viac, ako hocikedy doteraz môžu ďakovať " Audi TopServisu " ;-) :yes:
Avatar - Barrichello
16. 6. 2014 15:17
Re: Nerad
to se u speciálů stává >:D je to jen stroj
Avatar - Barrichello
16. 6. 2014 13:46
Re: Nerad
nevydrželo Porsche, ne benzín, tak bud konkrétní. Jiné benzíny bez problémů dojely.
Avatar - Barrichello
16. 6. 2014 13:06
Re: Nerad
A nejde o rekordní výsledek na jedno kolo,jde o to zda je vůz schopen zajet celou řadu kol s dobrým časem.

Rekrodní kolo umí zajet leccos, i taková Marussia ve Formuli jedna umí z těch 22 auta zajet na jedno kolo třeba 10tý čas. Ale jen na to jedno kolo no >:D
Avatar - Barrichello
16. 6. 2014 13:04
Re: Nerad
haha, halvně že většina aut startovního pole byly benzíny, že. A jukni se do historie.
16. 6. 2014 10:13
Re: Gratuluju Audi
Zeby napriklad posledna veta?
Mna PORSCHE sklamalo pretoze som ocakaval, ze potrapi Toyotu (od Audi som moc neocakaval) ale ich rychlost bola oproti Audi a PORSCHE slabs. ??? :-O
Avatar - nardoxx
15. 6. 2014 22:56
Re: Gratuluju Audi
Co sa ti na tom prispevku nepozdava ? ...
za 1. - Neboj sa ja dobre viem, ze v takychto pretekoch nejde len o to byt najrychlejsi, nepozeram vytrvalostne preteky prvy raz.
a za 2. - ja som sa ti v tom prispevku snazil ukazat, že to s porsche take super nebolo kedze im chybala podstatna vec - rychlost. + som v tom prispevku napisal svoj pohlad na vec

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku