Od příštího roku Praha zavede nízkoemisní zónu. Další obce ji připravují a znamená to, že mnohá starší auta dojezdí ve jménu ekologie. Skutečným důvodem je ovšem regulace dopravy.
dotkne se to akorát majitelů starých dehtových klumprcajků, kterým jde z laufů hustý černý dým a pár benzínáků z roku nebreč, které po Praze stejně skoro nikdo nemá. Těch pár favoritů, 120tek a žigulů no.
Youngtimery + veteráni možná dostanou vjyimku, když ne tak holt budou jezdit oklikou. No a zbytek benzínů to hravě splní. Takže jedině dobře, aspon zmizí rakovinotvorné sazínky a bude trochu čistší vzduch.
konecne bude oficielne potvrzeno i v cechach, ze emise z naftových motoru jsou mnohem vetsi a skodlivejsi nez z benzinovych motoru
jestliže zelenou znamku dostane i vic jak 20 roku stary benzinovy klumpr, v pripade naftového motoru to bude motor minimalne o 13 let novejsi. i přes to budu tvrdit, ze ten starej benzin je min skodlivej nez rakovinomet.
i přes tenhle zrejmy nepomer v emisích je nafta zvyhodnena o 30% na spotrebni dani oproti benzinu
Neboj, Praha zůstane pořád plná turistů. Tuzemských je jich v centru jen pár procent, většina jsou cizinci a ani jedni ani druzí do centra stejně auty už teď nejezdí. A co se veteránů týká - sám jich pár mám, pořádáme srazy a na ty náměstí se prostě vyprdnem. Spanilé jízdy se dají naplánovat na jiná zajímavá místa, jako jsou hrady, zámky, rozhledny, přehrady a pod.
Podařilo se jim vytvořit zmetek, který nemá obdoby. Zakazují vjezd skůtru, který spotřebuje 2 litry na 100 a klidně povolí vjezd modernímu dieselu ve stylu X6, Q7, který žere 10x tolik a produkuje tak malé pevné částice, že je nezachytí ani filtr. A ty jsou právě nejvíc nebezpečné - pronikají plicními sklípky přímo do krve a způsobují rakovinu a leukemii. Stejně tak dostanou výjimku otřesně dýmící autobusy MHD a všechny náklaďáky. Opatření tedy eliminuje pouze pár motorkářů a pár majitelů starých pleček, youngtimerů a veteránů, které stejně najedou prd.
Jako obvykle si skupina pracháčů napsala zákon pro sebe. Oni si budou dál po městech jezdit se potřebou 20 na 100 a ještě přihrají kamarádům kšeft. A to se vyplatí!
Presne tak. Soucasna podoba vypada az podezrele dobre. Stara ropa pryc a benziny at zustanou. Na veterany snad pujde ukecat vyjimka a kdyz povoleni dostane i strikacka favorit, tak by drtiva vetsina lidi nemela mit s vjezdem problem.
Hospodu si nech pro sebe. Dával jsem pouze věcné připomínky, které se týkaly nejen Prahy, ale všech měst, která by chtěla nízkoemisní zóny zřídit. Pokud by všichni přemýšleli, jako ty (když holt nám něco zakážou, sklopíme uši a podřídíme se), budou nám tu za čas ouředníci skákat po hlavách a nařizovat kdy a jestli vůbec se můžeme uprdnout. (abychom nezvyšovali obsah CO2) :-) Nevím konkrétně, jak moc turistů přibývá, nebo ubývá v Praze, ale konkrétně na západě Čech bych rozhodně nechtěl dělat v oboru závislém na turistickém ruchu.
Přesně tak!! Takže si to spočítáme pro někoho, kdo jezdí po okolních státech.
1) česká dálniční známka
2) česká eko plaketa
3) rakouská dálniční známka
4) německá eko plaketa
5) slovenská dálniční známka
6) švýcarská dálniční známka
A teď si vezměte, že vám kámen rozbije okno a budete tohle vše shánět znovu! Jasně, šikovnej mechanik, je dokáže opatrně sloupnout a znovu nalepit. Když ale trefíte na namachrovanýho "pomahače", máte neplatné známky a dost drahý problém.
Ty mě nechápeš. Já nesklápím uši - ten zákaz vyloženě chci. Co všechno si někteří lidé dovolí do metropole přitáhnout je do očí bijící. Vyšeptané Transity a Transportery, které za sebou nechávají hned vedle autobusové nebo tramvajové zastávky oblaka černého kouře a podobně. "Ouředníci" už holt musí zasáhnout, když Češi po 25 letech kapitalismu stále provozují auta v průměru 14 let stará. Když někdo nemá na nové, hold bude muset MHDčkem nebo z mimoprahy vlakem nebo autobusem. Na tom není nic špatného. Liberalismus dotažený do extrému, kde děti chodí do školy podél magistrály plné vraků odněkud ze zahradních garáží středočeského kraje, je prostě už příliš. Kdybychom alespoň trochu ten vozový park modernizovali a neposlouchali kecy o tom, jak je 20 let stará Felicie stále na vrcholu třídy, tak by tato opatření možná nebyla nutná. Takhle ale jsou.
a
to se divíte proč se němčouři zbavují ve velkém smradlavejch dízlpopelnic a cpou je prdlejm čechum do kotliny? :-)
už 10 let němčouři prozřeli a dísl produkojou pouze na export !!
dízlpopelnice [odkaz] je zdroj budoucích problémů !!
Za snahu davam samozrejme palec :yes: . Z provedeni moc nadseny vsak nejsem. Zda se, ze pujde o placnuti do vody. Zbytecne opatreni, ktere nic neresi.
Emisni zony by mely byt nepristupne vsem vozidlum se spalovacim motorem, krome MHD a dovazky zbozi mistnim obchodum.
Takze bud pristup vsem, nebo nikomu. Polovicate reseni nikam nevede.
Dnes Ti za imbecilitu příspěvku dám 66%. Už jsi bodoval i víc.
Vedeš velice smutný život ve kterém se realizuješ v internetových diskuzích příspěvky plnými žluči.
Je mi Tě opravdu líto.
PS - produkce takového množství žluči není pro Tvůj organizmus ani trochu zdravá ...
kdybych měl pocit, že něco mohu změnit, tak už jsem do politiky dávno šel a ne že bych nad tím neuvažoval. Prostě jen proto, že nadávat umí každý. Prostě jen proto, že i když nic nezměním, aspoň si budu moct říct - alespoň od těch ostatních jsem to zkusil.
Jenže bohužel, denodenně se přesvědčuji o tom, že to nemá cenu, protože problém není v jednotlivcích, ale v celé společnosti. A pár jednotlivců nikdy nedokáže společnost změnit.
Společnost nemá poptávku po řešení problémů, tak to vnímám já. Ne že bych něco neřešil, např. stáčení tacho jsem poslal návrhy do některých stran a abych zůstal politicky korektní, tak bez uvedení strany jen napíši, že odpověděla pouze jedna strana, s tím, že to předají příslušnému výboru...
tím pádem budeme obtěžovat 99% řidičů zcela nesmyslnou normou a požadavkem ana ekoplaketu bez reálného dopadu na jakékoliv zlepšení. Vždyť kolik těch starých dieselů jezdí a kolik toho najedou?
Naopak, když někdo má EURO4,5 a vykuchá diesel, tak vesele může kroužit městem křížem krážem stejně jako chiptuneři. Tomu říkám opravdu skvělá a prospěšná norma 8-s8-s
Tak předně:
Jestli je něco rakovinotvor, pak to jsou především moderní diesely, protože vytváří neviditelnou smrt. Starý diesel čoudil, smrděl, jenže částice se zachytily a do plic a do těla nedošly. Dnes? Přesný opak. Jednoduše neviditelná smrt :-!
Řeči o tom, jak se ochání ovzduší, jsou trapné. Zaprvé, nikde neexistuje žádná studie, která by to v příčinné souvislosti prokazovala, tj. že se výrazněji zlepšilo ovzduší. Zadruhé, když auto nevjedou do centra, tak logicky nejspíš zhoustne provoz na okraji centra a např. pokud starý vůz bude chtít projet, tak místo aby jel 5 km skrze centrum, tak pojede 15 km městským okruhem. Kde vypustí víc emisí??
Celkový přínos nula, zavádí se nesmysl, další z 1000. Proč? Protože někdo potřebuje uměle vytvořit prostor pro "business". Zvýší se poptávka po parkovacích zónách, po MHD, výroba, distribuce emisních plaket, zvýší zájem o nová (reálně však o ojetá) auta a BUSy... A to vše na základě zcela svévolného rozhodnutí zcela bez reálného přínosu do ekonomiky (bez jakéhokoliv vzniku nějaké hodnoty, zcela samoúčelně). Skvěle 8-s8-s:no:
No co dodat, pokud někdo nedokáže pochopit pojem kolektivní zodpovědnosti a je pro něj důležitější to, že jezdí naftou za pět, tak to asi jinak nejde.
Nemá podle mě cenu řešit, jestli na nový auto pak dotyčný má nebo ne (to je takový problém jezdit mhd, když ne?). Zřejmě ne.
Otázka provedení normy je zarážející. Na to je ale jednoduchý protiúder. Zajímat se aktivně o dění, na politiky tlačit přímo a dotlačit je k řešení např. již fungující v něměcku, chodit za svým poslancem, kterému jsem dal hlas a nenechat se odbýt.
Nebylo by od věci taky si něco 4 roky pamatovat a tupě nevěřit předvolebním mystifikacím.
Ovšem, to by pak nebyl čas na politiku od piva a reklamní letáky z Tesca, že.
Tohle je podle mě hrozná blbost, protože právě snaha všechno v zákoně na 100% vystihnout, je důvodem, proč máme tak komplikovaný právní systém, že se v něm už nikdo vůbec nevyzná, všichni se proti všemu odvolávají a soudy na přeskáčku docházejí k protichůdným závěrům...zákon má být jednoduchý a jasný, jinak je v praxi k ničemu.
Jo, jo , tímhle plaketovým nesmyslem to určitě "bude potvrzeno" !! Kdyby tady a potažmo v celé Evropě, někomu šlo skutečně o emise, už dávno by museli zakázat staré kamiony a nákladní auta, které produkují 10x více emisí a jezdí po Evropě sem tam se stejným zbožím, jen kvůli úlevám na daních. Letecká doprava taky není zrovna dvakrát eko. A víte, co je jeden z největších znečistitelů ovzduší na světě? Lodní doprava, protože lodě "jezdí" na nekvalitní mazut. Víte třeba, že 6 největších lodí vyprodukuje ve stejný čas, stejné množství emisí, jako všechny auta na celém světě??!! A takových lodí plave po světě zhruba 1000!!
Jestli to chápu správně, ekoznámky budou fungovat na stejném principu, jako ty německé, ale půjde o totožné známky? Respektive, když mám na autě německou ekoznámku, budu ji moci použít i tady, nebo si musím na okno nalepit další českou verzi?
jednak se pise o 15 lodich a ne o 6 lodich ty troubo
donedavna největší lod na svete Emma Maersk za rok spotrebuje ekvivalent cca 600tis barelu ropy, 15 takových lodi by spotřebovalo cca 10mil barelu ropy za rok
denní těžba ropy je přitom cca 80mil barelu, tedy 8x tolik, nez spali tehle 15 lodi za rok dohromady
dnesni největší svetove lode nove rady Triple-E mají min jak polovicni spotřebu paliva a tedy i emisi nez vyse uvedena
1) Naštve absolutně největší okruh lidí (včetně mě). To není politicky oblíbený krok.
2) Neobsáhne dostatečně různé druhy úsporných vozů, jako jsou hybridy nebo moderní městské minivozy, které opravdu ke špatnému ovzduší tak moc nepřispívají.
To je typický příklad, jak to u nás funguje! Proč nemůžou vycházet z toho, co už někde funguje? Proč musí vymýšlet pořád nové a nové nesmysly? Plaketa na motorku? Co je to za blbost? Jak zabezpečím, že ji někdo schválně neponičí? Navíc, pokud budu chtít zajet někam v neděli na výlet, dát si v centru zmrzlinu a kafe, budu muset kouknout do "blacklistu" měst, které nemají rádi návštěvníky a navštívit jinou lokalitu. Ano, udělejte si v Praze co nejdříve nízkoemisní zónu, rozšiřte zákazy parkování a lidé, co k vám jezdí obdivovat památky na vás hodí bobek. Budete mít sice čistý vzduch, ale centrum bez lidí.
A ještě jedna věc!! Přemýšlel vůbec někdo nad tím, že zde existuje velké množství cenných veteránů??? Jak aut, tak motorek, jak na veteránských číslech, tak na normálních?? Poměrně často jsou různé vyjížďky se zastávkou na náměstích, kde mají lidé možnost tyto skvosty doby minulé obdivovat. Často také jezdí veteráni na radnice v rámci svadeb. Co vy hlavy pomazané ....nebo spíše úplatky podmazané, zakážete všechny veterány?? Bylo by vám to podobné!
Tenhle příspěvek si napsal z hospody páté cenové, co?
Teď vážně. Otázka není, zdá někdo "má nebo nemá rád návštěvníky". Otázka je, zda někdo provozuje stroj, který je pojízdný rakovinotvor, nebo ne. Co se týče veteránů, jednou za rok určitě povolení na vjezd do centra pro nějaký průvod nebo sraz dostanou, jinak ať si jezdí po okreskách. Ovzduší v Praze opravdu není dobré a zavést podobné plakety místo (také uvažovaného) zákazu vjezdu do centra města je kompromisním řešením. Takhle doprava zůstane, jen hold člověk musí odhodit svůj vrak z dob společného Československa a koupit si něco nového. Tak jde život.
Jinak město bez lidí myslím v Praze při 1,2 milionech obyvatelích a turistech nehrozí.
Zažil jsem dost času v Mnichově, Kolíně, Milánu i Turíně. A nepřišlo mi to tam lepší než v Praze.
Že staré nafťáky nemají v centrech měst co dělat mi přijde v pořádku. Ale stále dám přednost favoritu než TDI octávce na plný kotel.
O felicii jako vrcholu třídy nebo veteránovi jste slyšel od koho? Něco takového bych nečekal ani od čtenáře blesku..
napadlo tě třeba, že smyslem nadávání mnohých je jen vntil vlastního znechucení? Navíc budeš bojovat za změnu, když denodenní rutina tě neustále přesvědčuje, že to "nemá cenu"?
Zalezi na interpretaci. Ja to vidim tak, ze benzinu si pro jejich cistotu nikdo ani nevsimne, zatimco diesely to budou mit sakra obtiznejsi. Zelenou plaketu dostanou auta 2006+ (nevim jak moc vyrobci splnovali EURO 4 s predstihem) takze jednickove octavky, ctyrkove golfy a B5 passaty, tj. modly kuchacu a ciptuneru maji utrum. To same zednicke transity a jine stare dodavky. A skutr? Patnact let stary skutr ma zelenou. Zlutou dostanes i na tricet ctyri let starou babetu. Tady nejsme ve stredomori, takze to stejne nema takovy vliv.
Pockej. Ani v jednom z odkazu se nepise nic o modernich motorech, resp. o tom, ze drive auta cudila a dneska jen zabiji. Hovorilo se o dieselech obecne. Skodlivost modernich motoru mozna byla hodnocena v tom tretim, ale odkaz bohuzel nefunguje. Prvni mluvil pouze o pevnych casticich, druhy zminil fakt, ze filtr zachyti pouze ty vetsi. Pokud bych ale vychazel pouze z informaci v clanku, tak to muze klidne byt tak, ze jakykoliv diesel, tj. stary i moderni, vypousti vetsi a mensi castice. U tech modernich dojde k zachyceni pouze tech vetsich, u starsich jde ven vsechno.
Nemyslim si, ze je horsi delsi, ale plynula cesta po okruhu, nez brzda-plyn ve meste. A na ty moderni motory - tiche zabijaky mas nejakou studii, nebo podklady?
Proc prd? Vykasli se na ten svuj za kazdou cenu negativni postoj a snaz se videt i pozitiva. Minimalne ty EURO 3 TDIcka a starsi si neskrtnou.
Ale pokud te ani tohle nepresvedci, tak proc s tim neco neudelas? Pod kazdym clankem vidim tvoje narky, kritiku a nekdy dokonce i naznaky mozneho reseni, tak s tim bez za zodpovednymi osobamy, nebo zburcuj podobne smyslejici jedince a zalozte nejake sdruzeni, ci hnuti.
Snahou zdravé a inteligentní státní moci by mělo být, aby odpovědný jedinec nebyl trestán a naopak se pevně vymezila pravidla pro ty, co svojím opovžením ohrožují společnost.
Tedy slušný jedinec, který pečuje o své vozidlo, na které si legálně vydělal a ze kterého mmj. odvedl DPH a další, by měl žít s čistým svědomím a státí úctou a respektem.
Naopak někdo, kdo zcela svéhlavě nemá vůz v technickém stavu, který odpovídá udělené homologaci, by měl z cesty mizet hlava nehlava. A je úplně jedno, jestli má Euro 0 nebo Euro 6, je úplně jedno, jestli v garáží zapojil nehomologovaný powerbox, leje do toho letecký petrolej nebo fritovací olej nebo vykuchal filtr pevných částic.
Je zcela absurdní, že tenhle eko-sviňský pokus neřeší zhola nic, tedy kromě dalšího tahání peněz a umělého vytváření dalšího "business" bez reálného dopadu na hodnoty ve společnosti.
Víc to za koment nestojí, téhle zemi už pomůže snad jen Little boy 8-s8-s
Tak jsem rád, že mi to někdo v dané věci informovaný a zkušený sdělil. Zítra si jdu ukončit studium. Z každého tvého slova doslova crčí znalost dané problematiky. Je zřejmé, že se mezi advokáty, právníky, "žalobci" a soudci pravidelně pohybuješ. Docela jsem rád, že jsem se této diskuze účastnil - otevřela mi oči. Ještě jednou díky a nenech si nikdy v životě od někoho v dané problematice vzdělanějšího nic říct! Pravda je v srdci a ne v kecech těch všelijakejch vysokoškoláků nebo absolventů. Prostý chlap od fachu ví nejlíp!
V Praze jsem se narodil a jinde v ČR bych žít nechtěl, spíše když už, tak v zahraničí. Vzduch jako takový mě netrápí, ale jednorázové průjezdy vraků kolem mého obličeje už ano. Bavíme se tady o vozech, které v civilizované společnosti lidé už dávno vyřadili z provozu, ale u nás je nazývají "veterány" (skutečné veterány mají lidé zpravidla schované doma a vyjíždí s nimi jednou ročně) a stále je provozují, což prostě považuji za špatné. Kompletní zákaz dopravy autem do centra Prahy bych nepodporoval (a jak říkám, i to už je dlouhou dobu "na stole"), sám do ní takto jezdím, ale provoz některých vozů už prostě omezit musíme. Mohu vám z vlastní zkušenosti říci, že třeba v Německu je hned ve městech lepší vzduch, jak se tam nepromenádují desítky let staré vozy a to je na západ od našich hranic (politicky) měli v minulosti mnohem kvalitnější a méně znečišťující, než my. Je mi ale jasné, že v zemi, kde je průměrný vůz starý 14 let se tyto názory těžko obhajují. S tím jsem i počítal, než jsem tu začal diskutovat.
Jinak první Felicie opouštěly továrnu již před bezmála (září) 20 lety.
Nezapomeň dodat, že jejich "bunker" je to největší svinstvo, co vzniká při rafinaci ropy ;-) Ale naštěstí i tam se hnuly ledy a maká se na lepším složení = nižších emisích. Stále ale tyto flotily produkují výrazně víc emisí než automobily ;-)
na emisní zóny mám názor uplně stejný, v podstatě je to zas jen o penězích. O emise vůbec nejde, je to jen způsob jak z řidičů vydřít další peníze (za nálepky) :no:
Hlavní je, a to mi spad kámen ze srdce, že pokud je člověk místní, vyjímku dostane automaticky. Bylo by blbé kdyby si Fuego, Tipo atd nevyjelo z garáže. Že je nechtějí někde o 200km dál na tranzit je fuk, stejne ty auta jezdí kolem komína. Bordel je ale to, že němci takové nálepky, česi takéto, ten známku, ten toto, za chvíli aby bylo sklo jak vánoční stromeček. Opravdu nějaká unifikace by mohla být. A u poloviny aut typu staré Camaro atd není přiliš jasné, kolik to fouká, ještě když do toho zamícháme LPG a etanol, tak uvidíme. Že zóny nic moc neřeší a bude to bublina sama pro sebe něco jak lékárničky, mají ve článku asi pravdu.
Staceni tachometru je vec sama o sobe. Jako priklad nevhodna. Jeji zakaz by mel potirat podvodniky a podvody.
Nizkoemisni zony jsou ku prospechu vsem, kteri se v dane zone pohybuji. Prirovnat se da ke koureni v restauracich. Kdyz si jeden kurak zapali v restauraci, ve ktere je 100 nekuraku (plus on), tak tim vystavuje riziku predcasneho umrti 101 lidi (ani nezminuji omezene pohodli stovky lidi). Pokud tomu jednomu zakazes v dane restauraci kourit, zakouri si po jidle doma a nikoho jineho tim neohrozi a neomezi.
Praha je jednim z mest, ktere trpi vyfukovymi plyni pri invernim pocasi. Znovu, pokud zakazes prujezd automobilum se spalovacim motorem, tak v dane situaci na danem miste bude tem tisicum lidem zijicich a pohybujicich se v tomto miste dychat lepe.
Zrovna s těmi zákony se ale dostaneme do úplně jiné roviny diskuze. Ono není úplně dobré, když je zákon striktně napsaný na jednu konkrétní věc, protože právě pak se hledá a nabízí možnost, jak to obejít. Dám příklad: Horké téma. Stáčení tachometrů. Spousta ovcí volá po tom, aby bylo stáčení tachometru uzákoněno, jako trestný čin. To je ale naprosto zbytečné. Stáčení tachometru už nyní je trestným činem podvodu !!! (Kdo sebe nebo jiného obohatí tím, že uvede někoho v omyl, využije něčího omylu nebo zamlčí podstatné skutečnosti, a způsobí tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta, zákazem činnosti nebo propadnutím věci nebo jiné majetkové hodnoty)
Co je na tom nejasného? Pokud stočím tachometr, abych mohl auto prodat za vyšší cenu, způsobím škodu vyšší než 5000,-Kč, dopustil jsem se už nyní trestného činu podvodu.
Problém je v prokazování, laxním přístupu policie a špatné práci justice. Až budou soudci odvolatelní na základě nesprávných rozsudků (pokud vyšší soud 15x z 20 případů rozhodne, že rozsudek soudce byl špatný, je asi někde chyba)
Mas pravdu, souhlasim s tebou. Zivot neni cerny nebo bily. Zakony vsak takove byt musi. Cesko a cesi jsou znami svym svejkovanim. Pokud zakon postavis stylem, ve kterem nebude misto na svejkovani, stane se z nej hned zakon fungujici.
No, právěže sem z toho pochopil, že se dohadují, jestli ta naše bude platit v Německu, ale obráceně sem se nedočetl. Myslím si, že nejjednodušší by bylo udělat nejakou celoEvropskou a tu přijmout zde a považovat ji za platnou. Na co zbytečně vymýšlet jinou?
V článku je to napsané celkem jasně. Ouředníci se již dva roky domlouvají a zatím se nedohodli, takže pokud se nedohodnou, známky vzájemně platit nebudou. K tomu, aby se dohodli by bylo dobré, cituji: "... kdyby byla v ČR co nejdříve vyhlášena nízkoemisní zóna a v souvislosti s tím začala distribuce emisních plaket." Jinak řečeno, napřed si tu zaveďeme známky a pak se uvidí.
Pokud mají stejné barevné schéma, tak si neumím představit, že by to správní soud považoval za nevyhovující. Samozřejmě, příslušník, nebo úředník na to můžou mít jiný názor.
Ale já se ptal opačně. V článku je zmíněno, že ty české po dohodě (jestli se ovšem dohodnou) budou platit v Německu, ale já již mám na autě Německou ekoznámku (Zelenou) od Dekry, protože tam občas jezdím a zajímá mne, jestli si budu muset pořizovat tu českou, nebo tato Německá bude totožná a platná i u nás, jelikož do centra Prahy taky jezdim.
Nerad bych si lepil na okono ještě jednu navíc, to je celé.
Ceske zakony nepoznam, ale predpokladam, ze to bude fungovat tak, ako je to v inych statoch. Ja mam napr. rakusku emisnu znacku, ktoru mi dal bezplatne oficialny predajca znacky a tato znacka je podla emisnych noriem nejakej (u mna zelenej) farby a je platna vsade v Europe!!! (aspon podla mojich vedomosti).
Kym som mal ovsem starsie auto a nemal ziadnu nalepku a chcel som ist do miest v Nemecku, musel som si tam tu znacku zakupit, aby som nedostal pokutu. Ale pred nakupom som sa informoval a bolo mi povedane, ze voci cudzincom su (ovsem zdoraznujem v Nemecku) zhovievavi a bezne im za chybajuce ekologicke znacky pokuty neudeluju. V kazdom pripade ale maju na to podla zakona pravo, takze si s tym byt ist nemozes a tie pokuty boly napr. v Hessensku (pred rokom aj pol) okolo 25 eur.
Verim, ze v CR alebo na SK to nebude inaksie a jedna emisna znacka bude rovnako platna i v zahranici, ale to 100 percentbe povedat neviem.
No, to si snad děláš srandu? ;-\ To si budu muset teda ještě nalepit druhou, prakticky totožně vypadající známku, která neni uplně malá na okno? To doufam, že pořeší. Jediný plus, že ta německá stála kolem 300kč tušim? ( Už si to nepamatuju přesně) a ta naše jen 80 >:D
Mimo centra (zóny) sa tak môžu špacírovať "smraďoši". Ak dnes na prejdenie Prahy im stačí rovná cesta cez centrum, teraz minú viac nafty / emisií / času na to isté.
Celkom by ma zaujímalo, koľko obyvateľov centra vlastní tieto vozidlá, keďže autopark nie je najnovší. Rovnako, prečo nespraví magistrát aj krok B - dá daňové zvýhodnenie či parkovacie miesta pre elektroautá či hybridy alebo podobným krokom by motivoval obyvateľov mesta, ktorí bývajú v zóne a museli by si kúpiť vyhovujúci voz.
Já nevím no. Je to asi příliš složité pro běžného Čecha na pochopení. Právo prostě nemůže být jednoduché, protože právo je vše. Když si koupíš v obchodě rohlík, uzavíráš kupní smlouvu, zároveň se nacházíš na něčím pozemku a zároveň prodejce jedná v zastoupení za majitele obchodu (podnikatele), když s tebou uzavírá smlouvu a zároveň se na tebe vztahují normy trestní a přestupkové, které ti zakazují v obchodě dělat nepořádek nebo krást. Do toho máš ústavní práva (byť většina z nich je realizovatelná jen přes zákon) a to ani nemluvím o normách správních hygienických a podobně. Blbé koupení rohlíku je tedy na popsání pěti stránek, ale to ze zcela logických důvodů. Žádnou z výše popsaných skutečností nemůžeš vypustit (taky z toho vyplývá, že je většina těch obsáhlých paragrafů spíš na tvojí ochranu). Vize, že je právo nějakou konspirací advokátů s cílem mást prostý lid, je nesmyslná. Třeba nový Občanský zákoník je psán tak jednoduše, že ho nepochopí opravdu jen ti nejméně vzdělaní. Drtivá většina populace by měla porozumět. To je však to, o čem mluvím. "Právo je komplikované", ale většina lidí za celý život ani jednou neotevřou libovolný zákon. Tak co pak s tím...
Ano, máš pravdu, právo musí být komplikované, ale hlavně proto, aby si ho právníci, žalobci a soudci mohli ohýbat podle toho, jak se jim zrovna hodí a tahali z lidí prachy!!!
A nevím, jestli ti to už někdo řekl, ale zařadíš se mezi pěknou verbež!
Jako brzký absolvent práv ti mohu říci, že to, co jsi napsal, je populární omyl. Náš svět je velice komplikovaný a plný různých úskalí a zvratů a takové musí být i právo. Jednoduché právo je to, které škodí nejvíce, protože komplexitu života nevystihuje a lidé se snadno dostávají do situací, kdy s nimi zákon nepočítá a nikdo jim nemůže pomoci. Vezměte si jen tu miliardu právních úkonů (jednání), které existují (kupní smlouva, darovací smlouva, nájemní smlouva, smlouva o úschově, právo stavby, smlouva o smlouvě budoucí...) - existuje miliarda vztahů, které jsou potřeba upravit, stejně jako miliarda možných věcí, které se mohou stát (právní události). Ani nemluvím o procesním právu, kde je třeba chránit množství mnohdy protichůdných zájmů a utvořit druh řízení, kde se dojde k nějakému rozhodnutí, ale zároveň se umožňuje stranám učinit opatření k nápravě, když je to rozhodnutí špatné.
Hlavně by mě ale zajímalo, kolik z těch, kteří handrkují o komplikovaném právním systému, si vůbec přečetlo Občanský zákoník, Správní řád nebo jiné zákony. Většinou je právo pro lidi komplikované tak nějak zpovzdálí.
reseni se znecistenim mest je jednoduchy - zakazat vjezd automobilum s naftovými motory snad jen s výjimkou zasobovani a ty s povinnosti minimalne euro 5 a kontrolou emisi každých pul roku
1) zde by osobni pohodli melo jit stranou a podridit se.
2) absolutni zakaz prujedu vozu se spalovacim motorem dostatecne obsahne vsechny vozy podilejici se na znecistovani vzduchu v danem miste v danou chvili.