Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Citroën C-Elysée 1.6 VTi – Prostor za málo peněz

Kompaktní sedan Citroën C-Elysée se zaměřuje hlavně na nízkou cenu, které podřizuje téměř všechno. Výjimkou je však prostor - toho za tyhle peníze nikde více nedostanete.
Zpět na článek
Avatar - grifith
18. 6. 2014 09:53
Re: připlatit
Přijde mi, že jde o vcelku objektivní test, jenž částečně chválí a částečně ukazuje nedostatky Je samozřejmě na preferencích každého zákazníka, čemu bude dávat přednost. Každému lze doporučit návštěvu dealera a tam oba "konkurenty" vyzkoušet... ;-) Ano, Rapid je jako celek o něco dále, to vše za o něco vyšší cenu. A navíc zde máš dalšího konkurenta v podobě Renaultu Fluence.
18. 6. 2014 09:08
Negativní recenze
Takhle negativní recenzi jsem už dlouho nečetl. Skoro sem myslel, že čtu o Thalii a ne o autu, které konkuruje Rapidu, který je v obdobné výbavě za skoro 400 tisíc.

Takže připlatit nebo nepřiplatit?
Avatar - Emel
18. 6. 2014 09:20
Re: připlatit
Opravdu? Mně to přijde vcelku vyvážené... relativně dynamický motor, horší odhlučnění, slušný komfort, slušný poměr ceny a hodnoty.

Že to je více lowend než Rapid je zřejmé. Nevím jak jsi u Rapidu došel k 400.000... aby ses dostal na takovou částku, musíš u Ambition Fresh 1.2TSI 77kW zaškrtat snad úplně všechno včetně xenonů a navigace.
18. 6. 2014 09:19
Re: připlatit
No v rapidu jsem jel jen krátce, ale z hlediska jízdních vlastností a hluku (1,2 tsi) to rozhodně low cost nebyl. Naopak velmi mile překvapil. Takže já bych si určitě připlatil. Myslím, že čím dýl jsou obě auta na trhu (c-elysee a rapid) tak tím víc je patrné že to nejsou moc konkurenti. Jeden je absolutní low cost, a druhý je budgetový, ale ne low cost. Se vším co se k tomu váže.
18. 6. 2014 09:35
Re: Rychle zavery pana redaktora
Redaktor to napsal přesně tak, jak to s tím autem je. On to opravdu žádný velký konkurent Rapidu totiž není a zjistí to každej, kdo si ty auta projede.

Takže to, co sem píšeš ty, je blábol z neznalosti. A to je celé.
Zajdi si ty auta vyzkoušet. Tomu co uvidíš a zažiješ, snad sám uvěříš. :-!
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 6. 2014 09:23
Rychle zavery pana redaktora
"Citroën C-Elysée totiž představuje ještě jiný pohled na levný, ale prostorný automobil. Žádná pozlátka, luxusní výbava či snad náznak preciznosti."

Presne toto iste plati o Skode Rapid.

Jediny rozdiel je, ze Skoda si za Rapid pyta ovela viac - aj za holobyt sialenu sumu.

Ano, Rapid sa sa da objednat s pozlatkom (to je inak skvele slovo, pan redaktor, o skutocnom zlate v pripade Rapida naozaj nemoze byt rec). Ale vacsina Rapidov bude sluzit s motorizaciami a vybavami v dolnej skale ponuky - teda na rovnakej uroni ako C-Elysée.

Takze porovnanie je absolutne na mieste - a vysledok je, ze Citroen ponukne PRESNE to iste co co Rapid. Ale za menej.

Vy skratka urobite predpojaty predpoklad hned na uvod a zvysok "testu" venujete usiliu dokazat, ze mate pravdu.
Avatar - grifith
18. 6. 2014 10:09
Re: Rychle zavery pana redaktora
Ono jde o to, že tam kde C-E a P301 cenově končí, Rapid prakticky začíná. A je to na obou vozech poznat. Jestli je to špatně či dobře si musí každý odpovědět sám. ;-)
18. 6. 2014 10:32
Re: Nastavení hlavně potěší posádku,
Čekal jsem podobnou odpověď, byť v prvním odstavci si nezačal úplně špatně... Zásadní rozdíl asi, jak píšeš vychází z ideologie obou koncernů, nicméně se nedá ani o jedné věci říct, že je obecně lepší a nebo horší a měl by si to rozhodnou každý soudruh sám.

Obě dvě ty auta jsou stejný střep z pohledu moderní doby (i toho zpracování) a toho co se dá dnes koupit. Obě dvě používají na podvozku stejně zastaralou techniku (tvé rozdělení na low-end a budget mne dojalo, ale je vidět, že marketing funguje u určitých jedinců)...

Ten zásadní rozdíl, který tam je, je ten, že Škoda je nastavena primárně na evropské cesty s pocitem sportovna. Má podvozek tvrdý. Na nerovnostech uskakuje úplně stejně jako ten citroen (někdy snad ještě hůř), rány na nerovnostech dělá úplně stejné, jen pocit v zatáčkách a při jízdě na dálnici je právě díky přirozené tuhosti o něco lepší...

Zatímco Citroen, prostě přiznal... Jsem guma gumatá, ale nevytřesu z tebe duši (i když to uslyšíš, tak neucítíš ránu do zad).... To, že to tady bouchá jako v Rapidu je prostě fakt (za ty peníze to nejde jinak, ale občas se na nějaké nerovnosti zhoupnu a nebouchnu jako u Rapidu...

Kdyby měli tito novináři koule, tak to napíšou přesně stejně jako já... a ať si každý zákazník vybere... No... je ale vidět, že marketingově se to dá prezentovat ještě jinak (nějak se ospravedlnit výrazně vyšší cena u podobného auta musí)...

Jo a když už jsem u toho... Dnes mne na idnesu pobavil článek o výhodnosti CNG... Brzy bude asi i tady... není tomu náhoda, že se objevuje právě s avizovaným příchodem Octavie CNG... >:D ..., tedy 20 let po tom, co jiné značky CNG mají úspěšně ve svých vozech zmáknuté...

Víš co...? Mne je koncern a škodovka fakt u zádele... Jen na některé věci mám prostě alergii... To, že tobě tento způsob prezentace (vč. tohoto článku ve vztahu ke škodovce vyhovuje je tvoje věc), ale prosím nechtěj po mne, abych se tvářil, že je to tak obecně správně.
Avatar - Emel
18. 6. 2014 09:39
Re: S křížkem po funuse
Myslím, že u nás sedany nefrčely nikdy. Thalia, to byla jen z nouze ctnost, hodně litrů kufru za málo peněz, jinak to auto bylo nepraktické a ošklivé. A Fabia Sedan... kolik jich potkáváš?

Forman a Felicia kombi, teď Rapid... a pokud by byl Rapid kombi, bude se prodávat jak housky na krámě.
18. 6. 2014 09:38
Re: připlatit
Ono to auto totiž Rapidu ani tak moc nekonkuruje.

Stačí se podívat, kolik se jich prodalo za minulý rok v Evropě. Rapidů snad necelých 40 tis. a dvojice od PSA tuším 12 tis. I reální kupci tam rozdíly vidí a podle toho vybírají.
18. 6. 2014 09:37
sedan
Bohužel auto je primárně určeno na jihovýchod Evropy a s tím je spjat druh karoserie sedan. Myslím, kdyby udělali kombi, že by se to prodávalo i u nás lépe. Škoda. Hluk se dá dnes eliminovat dodatečným instalováním antihlukových fólií, takže je-li někdo zhýčkán tichostí, není problém. Spotřebu bych eliminoval výběrem motoru 1,2 s tím, že bych ho čipnul na nějakých 60 kw. Bohužel pro Citroen/Peugeot rodina při nakládání kočárku a kufru bude vždy preferovat zadní výklopné dveře.

Jinak Rapid je určitě praktičtější, bude mít lepší jízdní vlastnoti, motor je živější, méně žere, lze objednat mnoho výbavy. Ovšem také něco stojí. Jde tedy o preference toho či onoho člověka. Výbava Fresh je již docela dobrá a testovaný vůz není o moc levnější než dovybavená Freshka... V základu je to o něčem jiném...
18. 6. 2014 09:51
Re: Nastavení hlavně potěší posádku,
No chtěl sem se tě zeptat, jestli víš, jaký je zásadní rozdíl mezi tímto Citroenem a Rapidem (vynechám- li tvoje pocitové, že je Rapid PODSTATNĚ líp smontovaný)?

Ale myslím, že neodpovíš...
Avatar - Ada je zase tady
18. 6. 2014 10:13
Wady i zalety
Opticky je to nevyvážené (vysoký ponton, malá okna, zadek vypadá příliš velký), ale alespoň to narozdíl od Rapidu má správně čísla na tachometru a otíáčkoměru... Ale zase je to narozdíl od Škodovky auto s francouzskou duší... :no:

Pokud bych však byl donucen lovit v těchto low-endových vodách (cena as low as possible, benzínový motor, průměrný prostor), asi bych se podíval jinam [odkaz]
Avatar - KANKUNEN
18. 6. 2014 09:40
Nastavení hlavně potěší posádku,
spolujezdci budou jen rádi, že nejedou v kostitřasu. Nevím proč pro Evropu neudělají low cost kombík. Napadá mě, že by si francouzi užrali hlavně sami sobě, namísto kombíka běžného by si zákazník koupil raději větší low cost.
18. 6. 2014 12:25
Jen dvě věci
* Moc nechápu porovnání s Rapidem. Mnohem spíš bych porovnával zda si nepřiplatit za C4, která je plnohodnotná nižší střední a cenový rozdíl není až tak velký jak by se mohlo zdát.
* Je krásné zde dávat příklady z ceníku "Rapid Fresh", nicméně porovnáváte cenu na splátky s cenou za hotové. Z ceníku Rapidu: "Akční nabídka Fresh a StylePLUS je platná pouze s financováním ŠKODA Finance od ŠkoFINu." [odkaz]
Avatar - Ozzman
18. 6. 2014 09:41
Re: Rychle zavery pana redaktora
Oni si teoreticky konkurují, je to pravda. Oba (všechny tři + P301) jsou podobně veliké modely, nabízí podobně výkoné motory a jsou při zamhouření oka i v obdobné cenové hladině. Oba dva vozy jsou lowendově zpracované, interiéry nedosahují zdaleka kvalit nižší střední těchto výrobců. Jak nová 308, tak i Oktávka jsou na tom podstatně lépe, ale také cenově jinde.

Realita je však jiná, Rapid umí udělat větší parádu zvenku a má lépe využitelný zavazadelník (což dost lidí zajímá). I přes mou nevoli k 1.2 TSI bych také volil radši Rapida z této dvojice, je prostě hezčí :-)
Avatar - Emel
18. 6. 2014 10:29
Re: připlatit
Ambition Fresh: 323.900 za 1.2TSI 77kW. V základu jsou lité 15", s metalízou a 16" jsi na 340. Dynamic, Xenony, malý kožený paket, bluetooth, navi, elektrická okna, winter paket, tempomat - jsi na 395.000. Nebo zůstaneš u bílé a připlatíš si místo toho třeba senzory nebo climatronic.

[odkaz]
18. 6. 2014 10:18
Re: připlatit
No tak to ani náhodou. Výbava Ambition, motor 1,2 TSI 77 kW, metalíza, litá kola a jsem na 383 tisících a to sem z výbavy nezaškrtnul vůbec nic. Ale je to jenom konfigurátor.
Avatar - Ozzman
18. 6. 2014 09:51
Re: Rychle zavery pana redaktora
Rapida znám, tohle sem viděl jentak zběžně, nezkoumal sem pořádně. Rapid mne velice zklamal tvrdými plasty (čekal sem něco po vzoru Oktávky II) a jak už sem tvrdil mockrát, takové nové Clio kombi je uvnitř lepší, pokud ti zrovna extra nevadí lakované obložení v barvě karoserie :-)

Interiér jako vzhledově vypadá dobře, ale jen ve vyšších verzí. O tom žádná, tam Elysee/301 ztrácí, ale pokud si seděl v Active plasťáku, tak ten rozdíl při prvním usednutí není až tak markantní :-) To, že je někde neco očalouněného navíc sem nezkoumal, těmi auty nejezdím :-)
18. 6. 2014 09:58
Re: Rychle zavery pana redaktora
Tvrdé plasty, a ještě ve větší míře, najdeš i v tomto autě a navíc přidají lajdácké zpracování. Sedadla a čalounění jsou jen dalším dokladem, že to auto je opravdu levné. S P308 to nemá vůbec nic společného.
18. 6. 2014 09:44
Re: Rychle zavery pana redaktora
Rapid je zpracovaný podstatně lépe. Podstatně! Pokud tvrdíš něco jiného, neznáš to auto. ;-)
Avatar - Blue Sun
18. 6. 2014 15:22
Re: Jen dvě věci
Jo, prázdné kecy od tebe mi tu chyběly... Občas i koncernová auta pochválím, akorát z nich nepadám na zadek, zejména ne nekriticky, což se zde samozřejmě netrpí...
Budu v háji, protože třeba nebudu moci využít to zařízení naplno, jako u auta, kde se takovéhle hloupé změny nerealizují pod vlivem toho, jestli kouli mám nebo nemám... Jo, u nosiče kol to třeba nevadí a nemá vliv, u přívěsu už mít může a je to prasárna.
Avatar - Barrichello
18. 6. 2014 14:03
Re: Nastavení hlavně potěší posádku,
Jojo, turbo, poprvé uvedeno v roce 1961 v osobním voze bylo pro další novinka i za x let, trochu kyselou příchut (pro tebe) má to, že ty první vozy byly Oldsmobile Jetfire a chevy Corvair.

Multilinky měl v 90. letech kdekdo, pravda ne ovšem německá produkce jistého nejmneovaného koncernu >:D

A další velké novinky typu automatická převodovka (1937 Oldsmobile) , kotouče na obou nápravách (1948 Tucker Torpedo), natáčecí světlomet (1948 Tucker Torpedo) ,klimatizace (1953 Chrysler Imperial) , tempomat (1958 Chrysler Imperial), airbag (1974 Cadillac); palubní počítač (1978 Cadillac) , vypínání válců (1981 Cadillac), noční vidění (2000 Cadillac), headup display (Corvette) atd... zavedly jako první nikoliv evropské značky, ale bohužel pro tebe ty americké a evropa jen kopírovala, čekala a vylepšovala nápady a vynálezy, vytvořené někým jiným

:o)))
Avatar - Blue Sun
18. 6. 2014 14:00
Re: Jen dvě věci
Jak ty můžeš vědět, o co já stojím? Nebo ses už pasoval na místního všehosoudce a všeznalce? Vlastně jo, to už dávno.
A co třeba dodělávka přímo prodejcem, potažmo jeho autorizovaným servisem, ty garážníku? Po třech letech zjistím, že bych tažné potřeboval, i když jsem ho do té doby neměl a co pak? Budu v háji, protože moje auto to dost dobře neumožní?
Avatar - Choochoo
18. 6. 2014 13:22
Re: připlatit
Kdyz to vidim, tak se fakt vyplati projizdet skladovky opravdu slusne nizsi stredni. Rapida za 380??? >:-[]
Avatar - Ozzman
18. 6. 2014 10:25
Re: S křížkem po funuse
Jenže testéři si ergonomii takto vykládají skoro v každém textu zde. Špatná ergnonomie = malé ovládače hlasitosti rádia (přímo z textu). Možná by někdo mohl vysvětlit, jak je to myšleno :-)
18. 6. 2014 10:24
Re: citroen
...napadlo mě to taky, to snad pobere i žák prvního srupně ZŠ... ;-)
Avatar - Ozzman
18. 6. 2014 09:53
Re: S křížkem po funuse
Já ho nejel, takže nemohu soudit jak jede. Chyby v ergonomii beru vlažně, každý máme rád něco jiného, viz věčný boj pana Vaverky s ovládáním pod volantem >:D To mě zase naopak přijde jako výhoda.

Ostatní souhlas, ale Thalie na tom nebyla o nic lépe, jedine ten Fluence se nad tohle může s klidem nadřadit, jeho interiér je o třídu jinde :-) Alespon u nového auta.
18. 6. 2014 14:00
Re: Rychle zavery pana redaktora
rapid je pre tych co rozmyslaju totalne nepredajne auto na trhu za tuto cenu.
pozeram cennik,
rapid 1,2 tsi 63kw, 5 st. manual, ambition (manual klima, obyc plastovy volant, el okna vpredu), zaruka 4 roky/80 000km tj v podstate minimalna vybava co za nieco stoji, u nas stoji 14480eur.

napr kia ceed 1,6gdi 99kw, vybava silver, (LEd denne svietenie, 16" kolesa, 6st manual, bluetooth, el. predne okna, manual klima, kozeny multifunkcny volant+paky, tempomat s obmedzovacom rychlosti), zaruka 5/rokov/150000km, tj lepsia vybava ako u rapida.
Ceed stoji 14150eur.
i30 comfort 1,6 88kw stoji 13690eur
leon reference 1,2 tsi 81kw, 6st. 14380eur.

Niekto normalny si tu kupi rapida?
18. 6. 2014 11:57
Re: citroen
No když si vykládáš hvězdy úplně jinak než to, co skutečně znamenají a řídíš se tím, je to jen tvá chyba :-)
18. 6. 2014 10:43
nová kára
Je dobré že sú tu tieto autá. Mnoho ľudí sa celý život vytriasalo na mbtisíckach (to bola iná neistota a hluk) teraz na oktávku nemajú. Elyse je kráľovské auto v porovnaní s tým, na čom celý život jazdili. Chápem každého, kto si ho kúpi. Na cestu do okresného mesta alebo raz za mesiac na výlet s vnúčatami nemá chybu. Na takomto serveri ho všetci znosia pod čiernu zem, ale favoriťák nerieši zadnú torzku. Má novú káru.
Avatar - Hammunasakra
18. 6. 2014 16:18
Re: S křížkem po funuse
Malej nelevnej audi A3 sedan nevypadá zle :-)
Avatar - Hammunasakra
18. 6. 2014 16:10
Re: Rychle zavery pana redaktora
Hele ty seš za tu anticitrónovskou aktivitu seš placenej nebo je to jen soukromá aktivita? >:-[]
Avatar - Hammunasakra
18. 6. 2014 16:12
Re: Rychle zavery pana redaktora
Ty si asi už hodně dlouho neviděl nějaký famózně vypadající auto viď? >:-[]
18. 6. 2014 10:55
Re: Nastavení hlavně potěší posádku,
Nemyslím, každý si dohledá co si tady psal....o koncernovém budgetu (či jak si to nazval)...

Stejně tak, každý si dohledá co sem myslel já tím nastaven lépe a co ty... že je něco tvrdé, neznamená to lépe... Ve předu je stejná náprava a vzadu stejná traverza... To, že je Rapid tvrdý jak prkno, neznamená, že je to lépe... (ale může to někomu vyhovovat víc, o tom není sporu), lépe by to bylo, kdyby nebouchal... a sám si nyní přiznal, že bouchá... Bohužel je mi to líto...

Nikdo ti tady nebude kazit tvou přednášku na téma dokonalý interiér Rapidu (u auta za 250 tis. je to podle mne lehce druhořadé a věřím, že je dost lidí, kteří by "veselejší" interiér Citroenu překousli spíše, než jistou unylost Rapidu)...

Já jen reagoval na to co zaznělo v článku a pak co si tady psal ty... Nikde nepíšu, že tvrdší podvozek Rapidu někomu nemusí vyhovovat víc...

Já si jen dovolím nesouhlasit s tím, že je to lepší podvozek, než ten co ten Citroen... Oboje je stejná bída..., každý trochu jinak... Thats all... Ty tvoje ostatní rozumy jsou mi ukradené...

Ještě poznámka... I na Tipcars lze dohledat Mareu z 97 (dělala se např. i Multipla, Panda atd..) s originální zástavbou s CNG, která fungovala a funguje dosud. Není to 20 let, ale 17 let..., takže tak... Opět platí co sem psal já..., že dnes s příchodem Octavie CNG někdo objevil Ameriku, aniž by článek označil P.R.
18. 6. 2014 11:32
Re: Rychle zavery pana redaktora
Po Octavii jsem nikdy ani netoužil a Rapida jsem nekoupil. I když Spaceback ve Stylu vypadá famózně, nevím, k čemu by mi takové auto bylo.
Avatar - Francuz
18. 6. 2014 11:18
Re: připlatit
A v elysee si isiel ? vies to porovnat z osobnej skusenosti?
18. 6. 2014 09:43
Re: Nastavení hlavně potěší posádku,
Já říkám, auto může být tvrdší, na což se dá nějak zvyknout a pokud člověk pojede po slušné cestě, tak to ani vadit moc nebude, ale jak je auto hlučné, tak to unaví a otravuje mnohem víc a nepříjemněji.
18. 6. 2014 09:55
Re: Nastavení hlavně potěší posádku,
Těch rozdílů je tam hodně, každý, kdo ty auta sám vyzkouší, jich vyjmenuje minimálně deset.

Ale pro tebe je zcela zásadní a určující rozdíl, že jedno auto je od koncernu a druhé ne. Z tvého obecného trvalého postoje lze usoudit, čemu ty dáš přednost a na čem postavíš svůj jednoznačně preferovaný závěr. ;-)
18. 6. 2014 16:19
Re: S křížkem po funuse
Také není tak malý.
Avatar - Barrichello
18. 6. 2014 14:09
Re: Nastavení hlavně potěší posádku,
Já vím že nebylo, to bylo jen pro připomenutí, že skoro všechno co máš dneska v autě a co lidi berou jako samozejmost pochází odněkud jinud, tedy ta prvotní myšlenka a první nasazení ve výrobě :o))

Jinak 17 let je samozřejmě hodně a pokrok za tu dobu je zančný i v automobilovém průmyslu. Před 17ti lety si jezdil s V6 za 13, dneska za to jezdí V8ka. To je jen jeden z pokroků za tu dobu.
Avatar - Blue Sun
18. 6. 2014 12:58
Re: připlatit
Fresh je stejně jen na Škofin, takže ta cena je irelevantní a zasluhuje leda ignorování.
Avatar - Barrichello
18. 6. 2014 11:14
Re: Wady i zalety
Měl? Granta se prodává loni od podzimu, takže pokud jí měl a už nemá, tak jí asi za půl roku prodal.

Píšeš rok a čtvrt - to asi měl trochu něco jinýho vid >:D >:D

Budto starou Prioru nebo Kalinu I - obojí už se dávno neprodává ani nevyrábí, je Kalina II, ale ta se sem nevozí a Priora prošla faceliftem, navíc je to už výběhový model.
Avatar - Ozzman
18. 6. 2014 10:53
Re: test mi pride akoby trosku subjektivne pojaty
Opravdu je to tak strašné? Respektive jinak, jestli to auto znáš, je to horší, než Thalie? Fluence? Než Dacie? :-)

Souhlasím s tím, že to není krásné auto a že si je lepší připlatit, třeba za toho Rapida, jen z toho co popisuješ by to auto nemohlo dostat ani hvězdu v testu :-)
Neber to ve zlém, nechci to auto kupovat, ani si ho projíždět, jen mne to zajímá, pokud ho znáš.

Já si osobně myslím, že prodejní neúspěch je daný tím, že je to sedan a nikterak krásný :-) To je celé. Protože za pár tisíc navíc se dají koupit kombiky, nebo hezčí vozy. :-)
Avatar - Emel
18. 6. 2014 10:42
Re: S křížkem po funuse
Obecně je špatná ergonomie to, že ovládání nějaké funkce je zbytečně komplikované nebo nepříjemné. Pokud tedy například musím pro nastavení nějaké základní funkce jako výhřev sedaček prolézat složité menu, je to špatná ergonomie. Stejně tak pokud mám na středovém panelu 150 stejných tlačítek, je to taky špatná ergonomie. Pokud je tvar řadící páky nepříjemný pro úchop, i to je špatná ergonomie.

Jak vidno, je to do jisté míry subjektivní... některé příklady jsou jasné ihned, volba mezi rádiem na volantu / pod volantem je věcí vkusu.
Avatar - Ozzman
18. 6. 2014 10:23
Re: citroen
Tipl bych si, že Lexus dostal taky 3 hvězdy? Ale nechce se mi tu vysvětlovat, že jako lexus je průměr ve své třídě (3 hvězdy), tak tohle zase ve své >:D
18. 6. 2014 10:22
Re: S křížkem po funuse
Tady asi dochází ke špatnému pochopení slova ergonomie. Ovládání rádia pod volantem není ergonomický přešlap, nevhodné ergonomické řešení je to, kdyby ses pokaždé, co nastupuješ do auta fláknul hlavou do A-sloupku nebo něco podobného.
Avatar - Ozzman
18. 6. 2014 10:11
Re: S křížkem po funuse
No právě, kombik byl drahý, malých kombi se moc nenabízelo. Byla akorát Fábie kombi, Cordoba i Polo před 10. lety už kombi nenabízeli, renault také ne. Byla tu pouze 206 kombi pokud vím a ta mi už tenkrát přišla uvnitř hodně malá oproti sourozencům od VW :-)
Avatar - grifith
18. 6. 2014 10:05
Re: S křížkem po funuse
Má pravdu, předsedo. Dnes je karoserie sedan poměrně neprávem opomíjena. Určitě je praktičnost z části omezena, na rozdíl od verzí kombi, ovšem proti výchozím HB verzím je velikost kufru větším benefitem pro rodinu než velikost přístupu k němu.
Rozhodně však C-E není důvod přehlížet a stojí určitě za návštěvu dealera a vyzkoušení.
Avatar - Ozzman
18. 6. 2014 10:04
Re: S křížkem po funuse
Radši si projedu 308mičku v kombíku až budu u prodejce >:D Nejsem potenciální kupec, ale s tou ergonomií si stojím za tím, že je to individuální. Může mi to nevyhovovat, ale nedám na recenze :-) Nevyhovují mi i některé věci u fauvé, nebo i u svého auta ;-)
Avatar - Ozzman
18. 6. 2014 09:54
Re: S křížkem po funuse
To jo, protože přiznejme si to, Fabia sedan byla snad nejošklivější Škodovka co kdy vyrobili >:D

Ano, Toledo bylo super, hlavně druhá generace, ale to už byla jiná cenová. Cordob jezdilo hodně a když vyjedeš někam mimo velká města, tak se ještě objevují, zvláště první generace. Té druhé už zde tolik vidět není.
18. 6. 2014 13:51
Re: Nastavení hlavně potěší posádku,
Zbylo všechno...
I tvůj závěr je jasný, jedná se o stejná auta, s jiným naladěním... To, jestli je interiér Rapidu líp poskládaný se nepřu... Je na každém soudruhu, jestli se mu to za nemalý příplatek za taky lowendové auto vyplatí...
18. 6. 2014 12:22
Re: Nastavení hlavně potěší posádku,
Ono by bylo divný, kdyby VW 5 let po tom, co začal s CNG pracovat měl těch nabízených modelů míň než ten Fiat, když jich už ze zásady má v současné době 3x víc... Šlo mi spíš obecně o mediální masáž, co se tady i v neoznačených článcích P.R. koná. Bylo to připodobnění tohoto článku, neboť je to ve finále zase jen P.R. na Rapid, byť skryté, nevím proč si to vztahuješ osobně ... Já tě jen opravil v tom, že si psal, že se jedná o novou technologii... Nejedná, protože už před 20 lety měl tuto technologii Fiat (ale nejen Fiat, ale třeba i SAAB a další) zvládnutou a běžně ji nabízel na trhu (i u nás). Prezentace této technologie se mění až teď s příchodem Octavie... To je celé...

To, že má Rapid možná lepší interiér ti nikdo nevyvrací (otázka je, ale jestli to stojí u z principu levného auta za to, kolik se za Rapid připlácí), jediné v čem prostě nemáš pravdu,, stejně jako autor tohoto článku je ta definice podvozku. Ale nebudu se opakovat, svoje sem k tomu napsal.
Avatar - grifith
18. 6. 2014 10:58
Cenové dno nižší střední
Na dvojici C-E/P301 je nutno nahlížet jako na prakticky nejlevnější volbu v dané třídě a tomu odpovídá i nabídnutá protihodnota.
V nižších cenových patrech je však více štik v rybníce - zde již tolik propíraný (pro mnohé největší) konkurent Rapid a zejména také Fluence. Pro mě z dané trojice jasně nejlepší volbou je právě posledně jmenovaný Renault, který nabízí nejlepší mix vlastností, prostoru, či výbavy v dané cenové relaci. :-! ;-)
Avatar - Deathstar
18. 6. 2014 10:33
Re: Wady i zalety
Lada je něco strašnýho. Jeden člen mé rodiny Grantu měl a je to kus šrotu..

Cena není zase tak extrémně nízká (234 tis) aby odpovídala tomu * co za ní dostaneš. Navíc ti nesleví dolů ani korunu, výběr barev spočívá v tom co zrovna stojí na Showroomu (prodejna Žižkov-centrála)

Zpracování je úděsný, spáry nakřivo,nejen uvnitř ale i na plechách venku, po zimě z toho teče (doslova!!) rez, konzervace je odfláklá,

Motor unylý bez života, řazení "přesné" jak ve Favoritu, kravál a hlavně je to strašně poruchový (ano i jednoduchost se může porouchat).

Za rok a čtvrt se známému porouchaly tyto věci: centrál-opakovaně, elektrická okénka (někdy šla někdy ne), auto odmítalo startovat, servis nedokázal opravit- nakonec zjištěna blbá lambda sonda, brzdy(komplet výměna-zkroucené kotouče po 12 tis kilometrů), nazuté gumy ruské značky skáčou v podélném i přímém směru, ostřikovače atd atd..

Takže v podstatě dostaneš takové autíčko na opravování aby sis doma cvičil skill. Dobré pro automechanika. A jelikož během těch oprav jsem měl možnost poznat i jiné majitele vozů Lada (fóra, diskuse atd..) tak v tom můj rodinný příslušník nebyl rozhodně sám a nejednalo se o smůlu na kus..

Zlatá Dacia..
Avatar - Ozzman
18. 6. 2014 09:47
Re: S křížkem po funuse
Jaké vlastnosti myslíš? Jízdu, nebo vlastnost toho, že je to sedan? Myslim si, že za 220 tisíc u nového auta nehledá kupec extra dobré jízdní vlastnosti a to nehledal ani v roce 2000 :D. Jde spíše o náklady na provoz, praktičnost a výdrž. Tam má očividně (až na ten pro někoho nešťastný sedan) co nabídnou elysee ještě dnes. Cena je určující :-)

Sám se se sedanem žil a občas ještě žiju, není to taková tragédie, ale některé věci se převážejí obtížně, tak proč si radši nekoupit ty kýžené páté dveře od Škodovky zabalené v elegantnějším kabátu že? :-)
Avatar - Ja Prvni 123
19. 6. 2014 00:00
Re: Povinna jazda
no, říká se mu "jelito"...
Ale řekl bych, že ví, že C-Elysee je dvojče toho Peugeota.. a je to přesně to, o čem mluvím.
24 hodin na autokrosové trati jsou pro něj rutina.
Zkus to s Rapidem... ale klidně i s Koreou... vlastně s většinou "normálních a moderních aut".
Zaparkujou sama - ale tohle nedají.
Já nevím, jak kdo .. ale já dávám přednost té výdrži. A zaparkovat dokážu vlastnoručně.
;-)
Avatar - Hammunasakra
18. 6. 2014 16:09
Re: Rychle zavery pana redaktora
Tak podstatně že to máš dokonce s vykřičníkem? >:D
A já myslel že to je jedno za 18 a druhý bez dvou za 20 a jak bylo který udělaný se pozná tak za 10 let. A možná tě to vyděsí ale existuje možnost že v horšim stavu může bejt i ten Rapid >:-[]
18. 6. 2014 10:33
Re: Wady i zalety
Ádo a víš, že doporučuješ auto z koncernu Renault ? >:-[] >:-[] >:-[]
18. 6. 2014 12:44
Re: Nastavení hlavně potěší posádku,
O Budgetu jsem psaljá. Tak kliid, jo. A hlavně si zatím stojím – Rapid byť rozměrově je blízký golfu tak je na něm vidět že nepoužívá žádné z jeho drahých řešení, ale na rozdíl od citroena to je prostě normálně použitelné auto, které mohou například používat i obchoďáci, rodiny s dětma, aniž by ho museli parkovat za dvěma rohy. Citroen je přibližovadlo, které rozumná firma nevezme, protože to už je za hranou. Jen proto aby to bylo levný. Nebo jinak. Citroen má daleko blíž k dacii než rapidu. ( O tom že rapid není konkurencí dacie a dacie nekonkuruje rapidu tady snad nebudeme diskutovat, že?).
18. 6. 2014 10:32
Re: test mi pride akoby trosku subjektivne pojaty
Asi víš, že tvé prognózy v drtivé většině nevychází, takže by ses ani nemusel divit, že nevyšla tato. >:D :yes:
18. 6. 2014 09:59
Re: S křížkem po funuse
Tak si ho jdi projet. Jak na tom to auto je, poznáš asi po kilometru. ;-)
18. 6. 2014 09:49
Re: Rychle zavery pana redaktora
Rozdíl mezi C-E a Rapidem je zásadní už na první pohled. Rapid na cestě vypadá jako „malá Oktávka“ a s některými doplňky, výbavami a v některých barvách to vizuálně je pěkné auto, Spaceback jednoznačně.

Naopak C-E je už na pohled děsně levné auto, které prostě nezapře především zaměření na „funkčnost“. A dle prodejů i počtu aut na cestě je jasné, že i přes výrazný rozdíl v ceně prostě jen ta nízká cena nestačí. A konkrétně u dua P301/C-E vs. Rapid byly očekávání prodejů asi jiné, a to na každé straně ….
18. 6. 2014 09:49
Re: S křížkem po funuse
Zpracování, použité materiály, chyby v ergonomii, jízdní vlastnosti, projev auta celkově.
18. 6. 2014 09:40
Re: S křížkem po funuse
Jo, před 10-15 lety by vlastnosti toho auta vcelku zapadly do tehdejšího průměru. Cenově by to ovšem byla pořád trefa.
Ale dnes už jsme dále.
18. 6. 2014 10:43
Re: Nastavení hlavně potěší posádku,
Především, tys nečekal žádnou odpověď. ;-)

Nikde jsem o lowendu a budgetu nepsal, to se opět pleteš.
Ano, Rapid bouchá víc, ale má podvozek naladěný o světelné roky moderneji, lépe a bezpečněji.

CNG není LPG, jde o pěměrně mladou technologii (nevím, kde si sehnal těch 20 let, před dvaceti lety tu snad ani nebyla žádná čerpačka na CNG, a dodnes jich moc není).

A rozhodně to není tak, že by u "jiných" značek byla samozřejmostí. Ve větší míře to nabízí pouze Fiat (ano déle) a pak jednoznačně právě koncern VW (ten má modelů suverénně nejvíc). Ostatní přidávají tak jeden, max dva modely (Mercedes, Opel, Volvo, Subaru). Ale ostatní? Bída s nouzí!

A ve finále, velkém finále, opravdu jsi mne nepřekvapil, zachoval ses přesně tak, jak jsem napsal v mé první reakci na tebe. Takže nula od nuly pošla... ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 6. 2014 16:03
Re: Reálná volba
Na začátku Milý a na konci PS? Kurňa koho mi to jen připomíná >:-[]
Avatar - rohYpnol
21. 6. 2014 12:58
Re: Reálná volba
ve své křečovitosti jsi opět poněkud přehlédl podstatný fakt, že ta křivka životnosti KONVERGUJE k té tvé nule. Tzn. že se stále postupně pomalu přibližuje... Náhlé KO motoru ale nemá s konvergencí pranic společného. Tím spíš, že když něco konverguje k nule, tak to nuly nikdy nedosáhne >:-[] , pouze tak v limitě :-!
Avatar - chetoos
21. 6. 2014 11:52
C- elysse
Jsme velkým příznivcem vozů s karoserií sedan. Proto beru příchod automobilů C- ellyse a sesterského Peugeotu 301, jako hezké oživení trhu. Mě osobně se toto auto líbí. Vím, že nemůžeme čekat, nejmodernější technologie, nejkvalitnější materiály a nějaké špičkové jízdní vlastnosti. Celkově je ale auto docela hezké, a s motorem 1,6 je s ním docela příjemné svezení. základní motor 1.2 je pro nenáročné motoristy, kteří nepotřebují komunikativní řízení a nějaké sportovní ambice od auta. Moc se mi líbí, že je auto uzpůsobeno na horší cesty a podvozek skvělé žehlí nerovnosti. Na našich českých cestách je to k nezaplacení. Osobně se mi sice více líbí sesterský Peugeot 301, ale neměl bych problém si pořídit tohohle Citroena. Jedná se o dobré auto, které bude nenáročné na údržbu, protože je i docela jednoduché konstrukce a neobsahuje žádné zbytečné elektroniky. Čím méně elektroniky auto má, tím je spolehlivější. A cena je fakt super
19. 6. 2014 23:33
Re: Reálná volba
Spíš to vypadalo, že 99 začala výroba. Ale kdy začaly dodávky... Jak píšeš, nesejde na tom.
Avatar - dal
19. 6. 2014 16:02
Re: Reálná volba
K tomu rádiu, je to věc zvyku. Takže majitel si rychle zvykne, že se tím kolečkem prostě ladí a hotovo.
Já například nechápu proč dává koncern usb do přihrádky před spolujezdce a např. kamarádovi to vyhovuje, protože tam připojí mobil a má uklizeno.
Ta zadní náprava je jasná lešeňka např. u 301 a OIII špatně u G7, Leona, Megana, 308, Civicu, Astry, Aurisu, C4 dobře.
Avatar - miromen
19. 6. 2014 14:25
Re: Reálná volba
O poruchovosti 1.2TSI a podpruměrne spolehlivosti kompletniho koncernu VW raději už psat nebudu to necham ne jen zdejšim "odbornikum" kteři maji až neuvěřitelny přehled....některym tim nemyslim hlavně tebe se musi po tom co napišou minimalně duševně ulevit.
Avatar - miromen
19. 6. 2014 13:52
Re: Reálná volba
Ja se ti divim a zaroveň obdivuji za to "hazeni perel svinim". U některych nicku ktere dokažou jen jedno a to za každou cenu shodit a pozuražet automobilku protože je snad sere jeji uspěch nebo to že umi dobra auta a ty přesto maš ty nervy. :yes:
19. 6. 2014 13:09
Re: Povinna jazda
Hm, tak to leccos o podvozku vypovídá, když při náklonech v zatáčce tlumič na vnějším zatíženém kole si sáhne za hranice svých možností. Každopádně je to dobrá testovací trať na zvládání zatáček, příčných i podelných nerovností v jednom.
19. 6. 2014 11:27
Re: Povinna jazda
Tou ulicí jezdím denně a podle mě tam musí odskakovat vše, co nemá vzadu víceprvek. Klikatá není jen klikatá, ale i hrbolatá s vyjetými kolejemi. I když půlmetrový odskok je hodně :-)
18. 6. 2014 18:28
Re: test mi pride akoby trosku subjektivne pojaty
mám elysee 1,6 Vti, 1 rok, nabehané 10 000 km, priemerna spotreba za cely cas 6,3. väčšina nabehaná v meste takže 10 L na 100 je chujina ako rampa... celkovo sa mi zdá že ľudia čo sem píšu komentáre to nevideli ani v showroome a už vôbec že by sa v tom zviezli...
Avatar - Blue Sun
18. 6. 2014 17:59
Re: Jen dvě věci
Není to starost té firmy. Pokud Škoda spolu s instalací tažného zařízení zároveň dává jiné součásti motoru a elektroinstalace, těžko mi dají tyhle parametry dodatečně.
18. 6. 2014 17:50
Re: Rychle zavery pana redaktora
A to je podľa teba je normálne ísť kupovať nové auto za hranice? Ešte keby šlo o solídne auto, ale Rapid...?
Avatar - Emel
18. 6. 2014 16:49
Re: S křížkem po funuse
Diskuse se odvíjí od Fabie sedan, v kompaktech už je to jiné... mnoho sedanů vypadá jako dospělé auto (Focus, Mazda 3 atd.).
18. 6. 2014 16:38
Re: Jen dvě věci
Fresh u liftu je omezen jen pro fyzické osoby, nelze koupit na IČO.
Vůbec mi srovnání Rapida a Elysee neštymuje, ceny jsou úplně jinde. Rapid je dnes už na úrovni C4, pokud nechcete vysloveně nějaký holobyt. S dieselem bude nejspíš C4 i levnější.
Jinak řečeno - posuzovat levné auto a divit se, že je jednoduše a levně udělané mi připadá být trochu divné.
Je ovšem otázka, zda se s takovým autem smíříte nebo se nepodíváte ke konkurenci. Ale tou rozhodně není Rapid.
Avatar - dal
18. 6. 2014 16:30
Re: Rychle zavery pana redaktora
Teď už se nedivím, že jsem viděl Leona na Slovensku častěji než u nás.
Avatar - Flai
18. 6. 2014 16:05
Re: S křížkem po funuse
Dacia Logan MCV a sedan Logan je taky konkurence těhle 3 aut .
18. 6. 2014 15:17
Něco lze tolerovat, něco už ne...
S Citroenem C-Elyssee 1.6 jsem měl možnost se svézt a pořádně si ho prohlédnout. Fakt je ten, že tak velký vnitřní prostor a tak výkonný motor za tyto peníze nikdo jiný u nového auta nenabídne.
Šetření je na tom autě vidět na každém centimetru, ale většinou je to jakž takž únosné. To ale neplatí pro zcela nefunkční zadní opěrky hlavy, které při havárii nijak neochrání krční páteř. Jak je možné, že to auto bylo takto v EU homologováno? Další věc, kterou bych nepřekousl, je příšerný zápach z interiérových plastů - musel jsem často větrat a ještě mě z toho pálilo v krku a v nose (a to se nejednalo o zcela nové auto). Nedovedu si vůbec představit, že bych v takové plynové komoře vozil třeba svoje děti... 8-s :no: V testu ale o tomto zásadním nedostatku není ani zmínka.
Avatar - Blue Sun
18. 6. 2014 12:56
Re: Jen dvě věci
To je známá finta, jak manipulovat s cenou. Mě spíš překvapila poněkud jiná škodovácká finta, kterou jsem nikdy nikde jinde neviděl: tažné zařízení za 12000 s poznámkou, že některé součásti jsou dimenzovány na vyšší zátěž. Takže pokud si nekoupím tažné hned z výroby, ale později, už tohle mít nebudu a auto to nemusí vydržet? Taky další oj€bávka koncernu?
18. 6. 2014 11:54
Re: Cenové dno nižší střední
Toto ti môžem odsúhlasiť, cena je veľký učiteľ. Je fakt istý stav badžetu, ktorý ruší zabehané postupy a môže ťa doviesť k nečakanému autu. Systém najprv volím druh auta až potom ostatné, funguje, iba ak je v peňaženke rezerva. Ak rezerva nie je, dám na stôl peniaze a ukážte čo si za to môžem kúpiť - a možno kúpim niečo, čo by som nikdy predtým nepovedal.
Avatar - Ozzman