Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Octavia Combi G-Tec – Plynové potěšení, nebo trápení?

Nižší emise, menší náklady na provoz a dostatečná praktičnost. To jsou vlastnosti, které nabízí Škoda Octavia Combi G-Tec na zemní plyn. My jsme ji protáhli napříč Českou republikou.
Zpět na článek
21. 6. 2014 09:46
První oktávka, co nevozí jen vzduch
První oktávka, co nevozí v kufru jen plno vzduchu, ale i něco smysluplného - CNG. Na druhou stranu zbytečně vozí standardní 50-litrovou nádrž na benzín. Od dob Golfu Variant BiFuel IV. generace v tomto bohužel koncern nijak nepokročil.
Určitě je však nutno pochválit fakt, že auto opravdu dokáže jezdit za 3,5 kg plynu a dostat se pod korunu na kilometr.
21. 6. 2014 11:06
Re: super
Kombinace malého dojezdu na CNG a absolutního nedostatku čerpacích stanic je obrovský problém pro ty, na které je toto auto zacíleno - na zakázníky s velkým nájezdem.
Najedu týdně 1000km na naftu, takže jednou týdně natankuji u domu. Představa, že bych musel tankovat týdně 4x a ještě ke každému tankování někam dojed ( třeba i jen 5km tam a 5km zpět ), najedu měsíčně 150 - 200km navíc jen kvůli tankování. V mém případě je nejbližší stanice 25km, takže úplně neřešitelné.
A to vidím jako veliký problém bránící masovému rozšíření CNG.
A taky samozřejmě kozervativní přístup zákazníků - vím, že na naftu 250tisíc km bez potíží ujedu, u CNG ty zkušenosti nejsou.
21. 6. 2014 16:51
Re: Dobrá alebo nie
Pokud máš infrastrukturu, nebo máš štěstí na stanice, tak to může dávat smysl. Výhoda oproti elektromobilům v dnešní době je, že to natankuješ za pár minut (záleží na stanici, těm nejlevnějším to bude chvíli trvat). Takže se hodí třeba pro rozvážení po městě a okolí.

CNG nemá takovou energetickou hustotu jako benzín, nebo nafta. Můžeš se snažit zvýšit tlak, ale buď budeš muset obětovat prostor, nebo dojezd. Rezerva je jistota, takže to není příjemné. Co se kufru týče, ztratíš něco na variabilitě. Neřekl bych ale, že je to tak hrozné. Octavia má problém se schodem, takže bych čekal, že typicky bude podlaha v nejvyšší poloze. Liftback má psaných 460 litrů - kdo se ptal, kolik z jeskyně Octavie tvoří prostor pod podlahou, tu má odpověď.

Nevím, kam bys dal nádrže na plyn, abys měl i rezervu, když na to podle tebe měli myslet už při vývoji. S CNG se počítalo od začátku (původně se počítalo i s LPG). Před lety ukázali podlahu MQB v CNG provedení, takže bylo jasné, že se nic nezměnilo od minulých generací. Uvidíme, jestli Passat zůstane u tří nádrží.
21. 6. 2014 10:55
Re: super
Když jsou ty stanice bezobslužné... Mohli by přidat podporu platebních karet, ale to jsou další náklady a komplikace. Pokud existuje jedna karta, která ti dá dobrý přístup (nemusíš jich tedy vozit deset), tak není takový problém si ji zařídit.
Avatar - wikinko
21. 6. 2014 14:15
Hrôza
Plynova Octavia z vyroby, s 50L nadrzou na benzin a malickou na plyn:) a redaktori napisu, ze je to vyhoda. To snad ani nie je pravda, tomu periodiku by mali vziat licenciu.
21. 6. 2014 12:43
Re: super
Problem je dnes to, ze cela infrastruktura se teprve buduje a odpovida tomu, kolik takovych aut jezdi.

Velky najezd jako problem vubec nebidim, protoze nepotrebuje mit cerpacku vedle baraku, staci na vasi pravidelne trase nebo v rozumne vzdalenosti od ni. A pak je na zvazeni, zda Vam vicenaklady a cas za castejsi tankovani stoji za usporu radove 1 Kc/km. To pro spoustu lidi nebo firem zajimave bude a potencialni okruh rozhodne nebude tak maly, navic se bude rychle rozsirovat s tim, jak poroste sit a hustota stanic.

Ostatne tohle auto se vyplati i pokud by nejezdilo 100% na plyn, protoze 1.4TSi ma velmi solidni spotrebu benzinu i jen proti obdobne nafte, takze CNG to posune vyrazne dal.
Avatar - petrumr
21. 6. 2014 11:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 6. 2014 10:27
super
Tak toto je vydarena kombinacia, ide na plyn a stale ma nezmensenu nadrz na benzin, to je velke plus! 15kW vykonu naviac oproti tomu co udava vyrobca je luxus. Je lacnejsia ako naftova. Urcite by som ju uprednostnil pred 1.6TDI

To tankovanie nechapem. Bez zakaznickej karty nenatankujem? Nech idu do *. Stanic na CNG je malo a este na nich clovek ani nemoze doplnit palivo, ked ide okolo? Idioti!
21. 6. 2014 09:39
G-Tec
Kdyz to porovnam s 1,6 TDI ktery je dost mrtvy s 5kvaltem tak CNG je jasna volba. G-Tec neni o moc drazsi, ma 6kvalt, lepsi zadni napravu a jiste je tissi.
Avatar - Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
21. 6. 2014 12:52
Re: G-Tec
Příspěvek byl redakcí smazán pro jeho nevhodný obsah.
Avatar - wakantanka
21. 6. 2014 18:38
Re: super
To máš ešte v pohode tých 25 km. Aj na základe článku som si pozrel koľko a kde na Slovensku je CNG čerpačiek. No div sa svete je ich dokopy 14. 11 na západe, 1 v B.Bystrici a na celé východné slovensko sú dve jedna v MI a druhá v Košiciach. Takže mne z PO treba uraziť minimálne 40 km aby som plyn natankoval. Ale budiž, jazdím tam často, tak by som to nejak poriešil. Ale zaráža ma trochu iná vec. Jazdím dosť často na Balkán služobne a ako by som riešil tankovanie tam to netuším. Dopátrať sa nejakým relevantným informáciám skoro nemožné. Nehovoriac o tom, že v prípade špeciálnej zákazníckej karty by to bola riadna otrava. Hlavne si neviem celkom dobre predstaviť ako by som ju vybavoval v takom Maďarsku, Rumunsku alebo Bulharsku a Srbsku či Chorvátsku. Keby to všade trvalo len jeden deň, tak by som na cestách strávil o 4 - 5 dní viac. Takže aj keď mi je toto palivo sympatické a má svoje výhody, zatiaľ to reálne na presuny na juhovýchod nevidím. Hlavne ak si spomeniem na známeho, s ktorým sme spoločne cestovali na dovolenku a on mal LPG. Málokde ho mali, málokde (aj na začkových benzínkach) ho chceli predať pri platení platobnou kartou, proste Rumunský nonsens. A ak to na podobnom princípe (zákazníckej karty pre každú krajinu zvlášť) funguje aj smerom na západ, tak "potešpánboh".
Avatar - wakantanka
21. 6. 2014 18:27
Re: První oktávka, co nevozí jen vzduch
Vieš čo je u Mazdy alebo inej automobilky prúúúúser, tak u koncernu je to geniálne riešenie >:D To škoda komentovať.
Avatar - _Karel_
21. 6. 2014 17:46
Re: První oktávka, co nevozí jen vzduch
Hele, kámo, možná mám špatnou paměť, ale nehádal ses to se mnou o absenci rezervy u mazdy 3?Jestli ne, tak sorry.
21. 6. 2014 15:58
Re: super
Spíš bych řekl, že je to zajímavé pro firmy, které provozují jinou techniku na CNG a tedy mají potřebné zázemí. Ať jsou to autobusy, dodávky, nebo třeba vysokozdvižné vozíky. Na velké cestování se pro řídkou síť zase tolik nehodí.
21. 6. 2014 13:11
Re: Plynové potěšení nebo trápení?
Normy Euro sú na hlavu. Nemajú zásadný zmysel, ale ich plnenie nás stojí zásadné peniaze.
5 litrov nafty alebo o polovicu viac benzínu - zásadný rozdiel v množstve výfukových plynov?
Veľa ľudí s dieslom zaobchádzať nevie - zrejme patríš k nim.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
21. 6. 2014 16:33
.
Budoucností dopravy jsou malé elektromobily. Jakmile se podaří vykořenit kulturu spalovacích motorů, města se pročistí a mnoho lidí začne opět křižovat centra na kolech.

A na koloběžkách!
21. 6. 2014 14:24
Re: Dobrá alebo nie
Blahoslavení duchom chudobní...
Avatar - Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
21. 6. 2014 14:17
Re: G-Tec
Vždyť je 14 let po 2000sícím VoksWagónko das ŠKODA !!
tj
2001 - někde tady první TSI popelnice [odkaz]
2002
2003
2004
2005 - z depek češi už soukromě přestavují ve velkým na LPG za 14Kč/L
2006
2007
2008
2009 - teprve první LPG popelnice [odkaz] [odkaz]
2010 - němec VAHLAND přitáhl do boleslavi [odkaz] otočil směr její budoucnosti a nikdo z čechů ho nedokázal zastavit
2011 - první elektrická vlaštovka racionálního myšlení [odkaz] ovšem zfleku uzeměná
2012 - LPG popelnici zas uzemnili [odkaz]
2013
2014 - teprve první pořádná CNG popelnice [odkaz]
2015 - benzín/dízl za 50, €jro za 40 rozpočet -100M CZK
2016 - benzín/dízl za 60, €jro za 50 rozpočet -100M CZK
2017 - rozpočet jen -50M CZK a s dízlem si do města ani neškrtnete.
2018 - buď €jro nebo tanky

Zadlužený €jro vás zadlužený čechy nespasí - toje jak vytloukat klínu klínem ;-)
21. 6. 2014 13:26
Re: Dobrá alebo nie
Dnes si asi nechal svoje IQ v škatuli pod posteľou...
21. 6. 2014 13:08
Re: Dobrá alebo nie
Takže jsi dobrá slovnaftu :no:
21. 6. 2014 13:06
Re: Dobrá alebo nie
Jsi slovnaftu :no: >:-[]
21. 6. 2014 12:59
Re: super
Ta úspora bude méně, než 1Kč / km oproti naftě. Pokud CNG jezdí za 1Kč na km, pak nafta při spotřebě 5l je na 1.80Kč.
A nemůžu souhlasit s posledním odstavcem. Na benzín to pojede tak za 7l, což je 2.50Kč na km, takže každý kilometr na benzín musím vykoupit jedním kilometrem na CNG a jsem stále na nákladech srovnatelných s naftou.
Ale je pravda, že jakmile se čerpací síť rozroste, bude to zajímavá varianta.
Avatar - poterienko
21. 6. 2014 15:14
Re: Plynové potěšení nebo trápení?
Moderní, 4 roky starý diesel a vidíš nějaký kouř?
[odkaz]
Avatar - PetrPanski
21. 6. 2014 13:38
Re: G-Tec
ale narovinu vy kašpaši, jestli s elektrifikací a CNG LPG nepohnete, tak vám čínáci [odkaz] převálcujou evropskej automobilovej byznys díky evropskejm zaprodanejm zběhům a pudete o žebrácký holi vy opožděný zabedněnci !! >:D >:D >:D >:D >:D

protože pak si vás čínáci a korejcema díky zaprodanosti evropanů podaj
21. 6. 2014 13:28
Re: G-Tec
Tu má evidentne niekto "popelnici" namiesto hlavy...
21. 6. 2014 13:12
Re: Dobrá alebo nie
Problém napísať zmysluplnú myšlienku?
Avatar - Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
21. 6. 2014 13:09
Re: G-Tec
září 2010 - se vrátil do Mladé Boleslavi Vahland a dostal funkci předsedy představenstva společnosti...
21. 6. 2014 11:40
Re: super
My, panelákový, máme s domácí přípojkou asi smůlu :-)
11. 5. 2015 12:24
Re: První oktávka, co nevozí jen vzduch
Presne ako pises. Dal som si do LPG auta dojazdovku a zafixoval popruhmi.
Avatar - Ada je zase tady
23. 6. 2014 01:03
Škodovka s G-bodem
Kdy někdo v osobním voze představí diesel na CNG?
22. 6. 2014 23:26
Re: První oktávka, co nevozí jen vzduch
Hele, ventilky bys sis měl nechat automaticky vyměňovat vždy při nazouvání novejch gum. je to desetikorunová položka, která tě nezruinuje a pak máš relativní klid. ;-)
Avatar - _Karel_
22. 6. 2014 21:44
Re: Hrôza
O 70 tis. dražší než 1,2tsi se skoro stejným výkonem. Pakatel.Pro toho,kdo jezdí málo.Seš počtář.
22. 6. 2014 21:08
Re: Plynové potěšení nebo trápení?
Děkuji Vám, to je všechno hezký, jsi člověk jako svatá prostoto, co trochu používat mozek, musí uznat, že diesel je v osobním autě nesmysl. Jenže jste to pochopili jako formu obhajoby, já se opravdu hájit nemusím ;-) .

Popíšu svou situaci. Mám auto s DPF (měl jsem..) během nějakých 70.000 km až 90.000 stále mi pomalinku stoupala spotřeba. Z původních 7,4 na 9,6 litrů nafty na 100km. Jezdil jsem po servisech, platil jak mourovatej. diagnostiky, čištění a regenerace DPF. Celkem mne tyhle "radosti" stály 25.000,-Kč, Pak bylo rozhodnuto, že se musí DPF vyměnit. Když mi sdělili cenu nového filtru, omdlel jsem. Pokud sečtu finance za naftu - zvýšená spotřeba, věčný pobyt v servisech, mohl jsem mít za ty prachy co jsem do nasypal bavoráka. Auto jede jak když bylo nové Co se ekologie týče, myslím, že filtrem zachycené částice byly krutě vykoupeny zvýšenou spotřebou nafty. DPF je cesta do slepý uličky. Když diesely jsou tak škodlivý, tak ať je přestanou vyrábět a jezdí se jen na benzin. Diesel s ucpaným výfukem je auto na houby.

S filtrem je diesel v pohodě. Mnoho lidí ho má kvůli spotřebě. Ale většina z nich nenajedl potřebný počet km, aby se nafta kvůli vyšším nákladům na údržbu vyplatil. Pak to konci odmontovanými filtrem. To je na sklepě. Takový člověk v podstatě zabije všechny ve svém okolí. V případě nejmodernějších osobních aut s filtrem jsou výfukové plyny neviditelné, však pronikají slabé černá kouř.

PS:- Moderní vznětový motor je totiž daleko složitější stroj než zážehové, jenže auto je poměrně složitý stroj, který vyžaduje i nějakou péči, i když to není veterán.

Překvapivě tím myslím rozdíly jak se jezdím s benzínem a s naftou, tedy výkon, optimální otáčky, kroutící moment, dynamičnost a podobně. Jízdní vlastnosti potvrdil jsou lepší v benzínovém autě i profesionálních jezdců než diesel, takže diesel je prostě fuj a do auta pod tři tuny nepatří.
Avatar - petrumr
22. 6. 2014 21:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
22. 6. 2014 19:54
Re: BERENIKA/MCKVAK/...etc..AUTO.CZ
Ber to jako hospodu... dokud po sobě hosti neházejí pulitry nebo nehajlují moc nahlas, je hostinskému jedno, co si myslí o Zemanovi nebo o sobě... když zaplatí útratu.

Takže tak... antidiesly ignoruju... a věnuju se tomu, co píšou lidi u mého stolu (obrazně).
22. 6. 2014 18:21
Re: BERENIKA/MCKVAK/...etc..AUTO.CZ
no ono zdá sa to len mne alebo si si vytvoril ešte jeden účet a teraz sa tváriš, že tu máš spriaznenú dušu? ono ANTIDIESEL, náhoda? tisícky smajlíkov? tiež náhoda že má rovnako vymyté názory ako ty? nezdá sa mi...a ešte aj tisícky odkazov ale ok...

proste mi príde nereálne že sa tu objaví niekto, kto má rovnaké postoje a vyjadrovanie ako ty...takže bud si si spravil ešte jeden účet čo by ma ani neprekvapilo, alebo sú na svete už dvaja pacienti, ktorím sa podarilo zdrhnúť z ústavu...

a naozaj by nezaškodilo, keby si už prestal otravovať túto stránku tvojími hlúpymi názormi..ked tak sa prihlás na stránku, kde sa diskutuje o Teslách a záchrane planéty, ale nie tu...
Avatar - poterienko
22. 6. 2014 17:51
Re: Plynové potěšení nebo trápení?
Já chápu, že když neumíš česky, tak nepochopíš ani slovíčko delete, ale obě octy RS a ten Leon mají vykuchaný filtr. Super kouří bíle, což je evidentně nějaká vada.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
22. 6. 2014 17:09
Re: .
Chyby? Mým prokletím je, že jsem ve vztahu k ženám submisivní. Kultura dominantních samců a křehkých žen je mi prokletím...
22. 6. 2014 15:58
Re: super
tyjo co je na tom prosimtě hajtek v 2014ctým ?? 8-s
na svítiplyn už jezdili za války, to jako 80let vyvýjeli jen bombu??

8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
22. 6. 2014 15:49
Re: První oktávka, co nevozí jen vzduch
hele CNG je smysluplný jen do té doby dokud:

1) PUTIN BUDE SYPAT ZEMÁK A NE TANKY
2) DOKUD EKO EU POŠLAPE NA DLUH

V opačným případě je to soustružnicky příliš složitej člověkem uměle dopovanej krám kterej zfleku nahradí:

1) kus mědi na rotoru
2) čínský baterky
3) Orlík >:D

PS: kontrolní otázkla soudruidi, vite vy vůbec:
na kolik atmosfér je tlakovaný auto LPG? = na 10set
na kolik atmosfér je tlakovaný auto CNG? = na 200stě ;-)

>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
CNG popelnice má tak malý dojezd proto, protože není připočítán případný raketový pohon!!
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
22. 6. 2014 15:44
Re: BERENIKA/MCKVAK/...etc..AUTO.CZ
hele soudruidi, ale jako naprosto vážně, ten kluk má recht! ;-)
jesi fakt chcete jezdit tak vaše Alma mutr má pro vás speciál [odkaz] >:D

A co se týče diskutérů, já nevim jak vy, ale ste nikdy nevytáhli paty z kotiny třeba do Monaka?? no tak to se nedivte že mu nerozumíte. Vy mu totiž nechcete rozumět! prozřeli byste totiž a přestali tím rozumět sami sobě a svý zdrogovaný demagoii kterou si masírujete v palici a toho se bojíte, ŽE SE VÁM ZHROUTÍ SVĚT ;-)

PS: he dám vám radu jak se probrat! Zaběhněte někdy na benzinku s 2ma kýblema a do jednoho natankujte dízl a do druhýho Ajemnatural. Čumáček si ponořte do dízlu a pak přivoťe beňour. Pak následuje 1km běh abyste si uvědomili jak moc ste líná generace >:D
22. 6. 2014 15:37
Re: BERENIKA/MCKVAK/...etc..AUTO.CZ
Uprimne nechapu, jak jsi to myslel, ale pokud ti diskuze touto formou vyhovuje, pak za sebe rikam, ze me odpuzuje a prijde mi pod uroven.
Omlouvam se tedy tobe i tem ostatnim, pro nez jsou tyto prispevky brany jako koreni diskuze a akcptuji tuto dikci.
Ja se ucastnit neminim...
Avatar - Emel
22. 6. 2014 15:08
Re: BERENIKA/MCKVAK/...etc..AUTO.CZ
Podívej se na první příspěvek tady. Chtě nechtě - má to, svým způsobem, hlavu i patu... a tentokrát je to i k věci. Neobsahuje to větší porci sprostých slov nebo rasistických hlášek než jiné příspěvky. A hodnocení obsahu, to je oříšek... vzpomínám si na Clarksonovo podobenství s malířským dílem, které dokonalou technikou zachycuje psí exkrement... ;-)
Avatar - _Karel_
22. 6. 2014 13:30
Re: BERENIKA/MCKVAK/...etc..AUTO.CZ
Berenika jen dokola mele svůj geniální názor.Kdyby všem okolo nadával do č.u.ráků bylo by to něco jinýho. Já to ignoruju a vadí mi určitě míň, než někteří jiní diskutéři.Ale s IQ patří skoro úplně dolů.
22. 6. 2014 13:25
Re: BERENIKA/MCKVAK/...etc..AUTO.CZ
Neumím si jinak vysvětlit, jak se někdo zodpovědný za provoz těchto stránek může v klidu dívat na podobný plevelení, nadávky, napadání...
Nemám jednu společnost, ale starat se takto někdo z mých zaměstnanců, má to na hodinu.
22. 6. 2014 13:23
Re: BERENIKA/MCKVAK/...etc..AUTO.CZ
Berenika spoluvytváří hodnotu diskuzí tady...nebudu zavírat oči, když někdo krade sousedovi slepice, jen kvůli tomu, že nejsou moje.
Avatar - Emel
22. 6. 2014 12:55
Re: Plynové potěšení nebo trápení?
Statistika je v tomhle ošemetná. Nakolik je to ovlivněno tím, že se nafty kupují do firem a následně s tím obchoďáci lítaj po autobahnech?

Podle mých zkušeností je pořád nafta výrazně úspornější, zejména na dlouhé cesty s vyšším rychlostním průměrem. S 2.0TDI v Octavii se musíš hodně snažit abys byl s průměrem přes 6 litrů. 1.4TSI taky umí jezdit za málo, ale tam se naopak musíš hodně hlídat.
Avatar - Emel
22. 6. 2014 12:48
Re: BERENIKA/MCKVAK/...etc..AUTO.CZ
Proč myslíš, že auto.cz dělá vše proto, aby se původní přispivatelská základna rozpadla? Spíš mám pocit, že redakce do diskusí moc nezasahuje... a svým způsobem tomu rozumím.

Berenika je děs, to je fakt... ale ono Irvin Gordon taky píše fakticky pořád to samé, jen to dělá o něco civilizovaněji. A takhle bys postupně salámovou metodou cenzuroval polovinu diskutérů.
Avatar - _Karel_
22. 6. 2014 12:39
Re: BERENIKA/MCKVAK/...etc..AUTO.CZ
Souhlas, ale co bys čekal? Tady holt cenzor jako třeba na aktuálně.cz není.Stačí bereniku ignorovat.
Avatar - _Karel_
22. 6. 2014 12:36
Re: Hrôza
Ano, dražší auta s nízkou spotřebou (diesel,CNG) si většinou koupí ti, co málo jezdí. :yes:
Avatar - twistedTSD
22. 6. 2014 12:36
Re: První oktávka, co nevozí jen vzduch
Spíš naopak...
22. 6. 2014 11:09
Re: .
Aj s tým súhlasím. Kto je bez chyby, nech hodí kameňom. ;-)
Avatar - petrumr
22. 6. 2014 09:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 6. 2014 08:39
Re: Dobrá alebo nie
Ano, nemyslím si, že CNG mělo nejvyšší prioritu, protože na to prostě nemá prodeje (a v příštích několika letech se to pravděpodobně radikálně nezmění). Můžeme jen spekulovat, proč nepoužili třínádržovou konfiguraci (ala Passat, jen méně benzínu), která ve hře byla, co vím, alespoň u VW. Snad to mají něčím podložené.

Kdyby bylo CNG prioritou, tak auto navrhnou kolem nádrží, to je jasné. Pointa byla, že na nádrže potřebuješ hodně prostoru, pokud chceš rozumný dojezd. Tady budou mít výhodu auta s vyšší stavbou karoserie, což je na druhé straně bude stát spotřebu.
22. 6. 2014 08:09
Re: BERENIKA/MCKVAK/...etc..AUTO.CZ
Redakce si tě hýčká, máš psychický problém a zřejmě tě nemá nikdo natolik rád, aby tě odvedl k psychiatrovi...budeme to tady mít těžký. Ale příspěvky a kliknutí přibývají, to má redakce auto.cz ráda.
ACZ preferuje tento typ diskutérů a dělá vše proto, aby se původní přispivatelská základna rozpadla. Je to tím, že si dovolí mít vlastní názor, nepapouškovat a primárně nenapadat ostatní? Je to tím, že kliky jsou ekonomicky přínosnější? Kam to chce ACZ dovést? Bude stačit, až se na stránkách objeví sex, nevhodný nadávky nebo to dojde k antisemitismu, rasismu atd...?

Ne, tomu nicku nahoře, ale redakci patří :no: :no: :no:
22. 6. 2014 07:44
Re: Plynové potěšení nebo trápení?
WinDiesel :no:

Benzinové motory prožívají také díky snižování jejich objemu ve spojení s turbodmychadly, čímž se daří snižovat jejich spotřebu a zvyšovat výkon, dneska bude začít vracet zpět k benzinovým motorům :yes:

Já mám 1.4TSi 140k jsem najel Octavii v benzínu bylo tam 5,7l na dálnice při rychlosti 130 km/h,
Já jsem zkusil Peugeot 405 140k s dieselem ve střední třídě bylo tam 7,2l na dálnice při rychlosti 130 km/h :'-(
22. 6. 2014 00:25
Re: Plynové potěšení nebo trápení?
Takže dle tvého zadání. Okta II, 100 - 120 PS. Tudíž ve ve dvojkové řadě v letech ´10-´12 dva výkonově srovnatelné motory 77kW -1.2TSi a 1.6TDi.

[odkaz]

5,43 / 6,68 - rozdíl 23%. Tudíž jak píšeš ...

Okta III (´13 -´14), stejné motory:

[odkaz]

5,42 / 6,11 - rozdíl 13%. (A zde ještě zkresleno doprodejem modelu II)

Když vezmu jen explicitně uvedený model III, tak je to:

[odkaz]

5,44 / 5,77 - rozdíl 6%

Takže opět zásadní mezigenerační pokles na naprosto zanedbatelnou hodnotu pod půl litru ...

A změny prodejů nebo fleetmanageři? Pokud sledují, co se ve vývoji a na trhu děje, tak také reagují. Před 5 lety byl poměr nákupů v naší firmě 4:1 pro naftu. Letos je to 2:3 A ty 2 nafťáky se koupili jen proto, že kolega jaksi neměl sílu a hlavně postavení na to, aby našim šéfům vysvětlit, že nafta už dnes skutečně není výhodná z žádného pohledu.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
21. 6. 2014 23:49
Re: .
Něco jiného je formulace názoru, něco jiného pak ventilace nevědomí :-)
21. 6. 2014 23:49
Re: Plynové potěšení nebo trápení?
Pán je ten nejlepší poterienko a ví co děláš, takže jsi nelegální to byl diskutabilní :no:

Ano důkaz toho, že auto s filtrem kouří "slabé černá kouř" zase podívaaa na tooo:-
Škoda Superb II DSG DPF smoke
[odkaz]
Škoda Octavia RS TDI s DPF
[odkaz]
[odkaz]
Tdi s DPF výfuku černý kouř
[odkaz]

PS:- Dieselů budou vždycky vypouštět z výfuků mnohem větší svinstvo než benziny ;-)
21. 6. 2014 23:24
Re: .
S pohľadom na budúcnosť dopravy v mestách.
Doladiť by si mohol formu, ktorou svoje myšlienky a názory podávaš. Môžeš mať názor aký chceš, ale to, ako ho vyjadríš, je Tvoj podpis a obraz. Zjednodušene: pekné slová, vybrané obraty, inteligentné výrazy, pozitívne ladenie - to všetko je v kontraste so zbytočne expresívnymi vyjadreniami, silnými výrazmi a vyhrotenou rétorikou. Poslednou dobou sa prikláňaš k tomu druhému spôsobu (nenarážam teraz na túto diskusiu) a moja snaha zvrátiť ten nepekný trend bola asi slabá. Ale vidím, že ešte vieš písať aj vcelku pekne a pozitívne. Aj keď chceš vyjadriť tvrdú oponentúru. Ide to aj príjemným spôsobom, pochopiteľne, kladie to vyššie nároky na inteligenciu aj schopnosti autora. Ale o to viac si zaslúži uznanie. ;-)
21. 6. 2014 23:15
Re: Dobrá alebo nie
Tak zrovna my od klávesnice v diskusii im riešenie nenájdeme. ;-)
Počítať vopred s montážou fliaš na plyn by znamenalo navrhnúť aj tvar nosníkov okolo fliaš, nie iba uvažovať nad tým, kam sa nám do tej klasiky vojdú - tak som to myslel. Tvar benzínovej nádrže môže byť prakticky ľubovoľný, mohli prispôsobiť tú. Vždy je viac ako jeden spôsob ako dosiahnuť želaný výsledok. :-)
Ak CNG nebola priorita, potom je riešenie vporiadku, ale určite by dlhším dojazdom na plyn oslovili širší okruh zákazníkov. Ale zrejme sa to ešte nevyplatí, vo VW Group majú všetko vopred veľmi dobre zrátané.
21. 6. 2014 23:07
Re: První oktávka, co nevozí jen vzduch
Kubických 600 litrov [odkaz] . Možno o niečo menej, nemeral som, verím výrobcovi.
Rezervu v kufri sme mal kedysi v Moskviči. Zaberá priveľa miesta a zle sa s ňou manipuluje. Navyše po defekte dávaš do kufra riadne špinavé koleso, čiže treba mať aj nejaký obal a ak máš kufor ešte plný batožiny - nič moc teda. Rezerva do kufra skrátka nepatrí.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
21. 6. 2014 21:51
Re: .
:-) S čím přesně? S přesměrováním pracovní činnosti autorů regulací nebo matriarchátem?
21. 6. 2014 21:26
Re: Dobrá alebo nie
Ano, místo 50 litrové nádrže na benzín mohli dát 11 litrovou a mít tak celkem 21 kg CNG místo 15. Nejsem si jistý, jestli by se jim pod zadní lavici vešlo více. I Passat tam má jednu. Dvě má Touran, nebo Caddy. I kdybys tam nacpal dvě, dojezd bys lepší neměl, pokud bys chtěl tu rezervu (a benzín dal nějak kolem ní). Možná by šlo dosáhnout o něco lepšího výsledku větším počtem menších nádrží. Mohl bys samozřejmě strčit další nádrž pod přední řadu. ;-)

Neříkám, že nebyli omezení. A CNG určitě nemělo nejvyšší prioritu. Jen říkám, že se s tím dopředu počítalo. Nevzpomněli si ke konci, že by bylo dobré udělat i něco alternativního.
21. 6. 2014 20:57
Re: .
Som rád, že po čase môžem s Tebou súhlasiť. Ešte dolaď formu, a bude to dobré. ;-)
21. 6. 2014 20:51
Re: super
Směrem na západ nemají s platebními kartami na čerpacích stanicích problém a i v ČR je už myslím bezobslužná stanice přijímající platební karty, nemluvě o těch s obsluhou.

Jak jsem napsal, na nějaké cestování to není ideální. Dojet se s tím na západ dá, ale vyžaduje to více plánování, pokud nechceš riskovat jízdu na benzín. Slušné sítě má Německo, Itálie, nebo Nizozemsko. Bídně je na tom Francie (začala s CNG pozdě), má myslím méně veřejných stanic než ČR.
21. 6. 2014 20:43
Re: Dobrá alebo nie
Ja som tiež nenapísal, že je to nezmysel, len že k dobrému využitiu proste ešte niečo chýba. Voči elektromobilom na súčasnej úrovni pravdaže plyn svoje výhody má, to nebudem vyvracať.

Kam s nádržou na plyn? Riešenie by sa našlo, keby sa s ním, ako som písal, rátalo už pri vývoji. Podstatne viac plynu by mohlo vojsť do priestoru pod zadnými sedadlami, kde je teraz nádrž na benzín. Tá by potom mohla byť podstatne menej objemná pod podlahou kufra alebo po jeho stranách za podbehmi...

Som konštruktér, aj keď dnes už nie v automotive, a zo skúsenosti viem, že prerábať či prispôsobovať inému účelu čokoľvek hotové, je sizyfovská práca, ktorá navyše nemusí vždy dopadnúť najlepšie. Výsledok je obvykle trpí nemožnosťou zmeny pôvodných konštrukčných uzlov a tým pádom je nutné akceptovať veľa kompromisov a nedokonalých riešení. Výsledok nebýva oslňujúci a aj pre konštruktéra je táto práca náročná a nevďačná, pretože má zviazané ruky a vie, že napriek najvyššej snahe to nebude ono.
21. 6. 2014 20:27
Re: První oktávka, co nevozí jen vzduch
No jo, ale je otázka jakých 600 litrů. Dneska mnoho automobilek do těch 600 litrů započítává i různé schránky a protory pod podlahou a reálně je kufr menší.
V šedesátých letech jsem nežil, takže nevím :-) Pro mě to akceprovatelné je. A pokud je upevněná, tak je to i v souladu s předpisy. Dodnes se usměju při vzpomínce na technika na STK, který se s ní snažil pohnout :-)
21. 6. 2014 20:25
Re: Dobrá alebo nie
Napriek tomu by som štipku prejavenej inteligencie ocenil. ;-)
21. 6. 2014 20:21
Re: První oktávka, co nevozí jen vzduch
Ja mám kufor v aute 600 litrov, jasne, že ho počas roka nevyužívam naplno, ale cez leto je niekedy malý. A uberať zo 480 litrov ešte rezervou, to je trochu mimo, keď takmer nestačí ani s plným objemom. Rezerva v kufri, to sa nosilo tak v šesťdesiatych rokoch, nie? V dnešnej dobe u nového auta to je neakceptovateľné. Iba ak v aute na krátke trasy, ale o tom sa tu nebavíme. Nevýhody plytkého kufra človek najlepšie spozná vtedy, keď neodvezie, čo potrebuje. Na igelitky s nákupmi stačí hocijaký.
Avatar - WinDiesel
21. 6. 2014 20:19
Re: Plynové potěšení nebo trápení?
Záleží na nastavení parametrů.

Já jsem zkusil Octavii v benzínu 100 až 120 k a bylo tam 6,7.
Potom jsem dal to samé pro diesel a bylo tam 5,5.
Tedy rozdíl 1,2 litru na vozidlech 2010 až 2013.

Takže žádná zásadní změna a prodeje v EU a nakonec i u nás to jen potvrzují.

U lehčích vozidel to bude méně a také se tam diesel méně prodává. U těžších vozidel je to bez debat mnohem více a kupovat ve střední a vyšší třídě, SUV apod. benzín nemá moc velký smysl.
Je to hodně o výběru a kategoriích.
21. 6. 2014 20:12
Re: Plynové potěšení nebo trápení?
U nás ve firmě jezdí Fabie 1.6 TDI o litr úsporněji než 1.2 TSI. To mi přijde jako dost malý rozdíl, vzhledem k tomu, že v tom je i dost dálnic. Soukromému kupujícímu se to nemůže vyplatit, leasingovky a firmy asi nemusí připlácet za diesel tolik a možná se jim to vyplatí, ale ne moc.
BTW Jel jsem služebku s Fabií TDI, skoro samé okresky a spotřeba 5 litrů. To mi přijde moc, TSI by jelo tak za 5,5 litru. Když vezmeme v úvahu menší hustotu benzínu, tak účinnost vychází stejně.
21. 6. 2014 20:07
Re: První oktávka, co nevozí jen vzduch
Já naposledy minulý rok. A předtím tak dvakrát. Vždycky to byl vadný ventilek, teda až na prasknutí protektoru za jízdy, když rodiče měli Škodu 120 :-)
21. 6. 2014 20:05
Re: První oktávka, co nevozí jen vzduch
Pro běžný potřeby bude ten kufr vždycky stačit a když je potřeba vést něco většího, tak se holt dá pryč krycí plato. V tomto opravdu nevidím problém.
Chybějící rezerva? Není nic jednoduššího, než si ji dokoupit a vozit v kufru. Tak jako statisíce majitelů LPG aut, například já :-)
21. 6. 2014 19:05
Re: Dobrá alebo nie
Klaudie, je to cizinec z slovnafte, on ale nic v češtině neexistovalo...
21. 6. 2014 18:19
Re: Plynové potěšení nebo trápení?
To bohužel platí i pro zážehové motory s přímým vstřikováním.
21. 6. 2014 17:53
Re: Plynové potěšení nebo trápení?
Jestli se ridis heslem "co oci nevidi, to srdce neboli" pak ano, 4 roky stary diesel je cisty.
Avatar - _Karel_
21. 6. 2014 17:52
Pochvala
za mě CNG v octě super, drobnosti typu čerpačky v navigaci, 2 palubáky atd.- pochvala škodě. Ale zatím mi přijde zajímavější LPG.Jen by to chtělo kvalitní systém na přímovstřiky.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
21. 6. 2014 16:43
Re: .
Autoři nablblých regulací se začnou živit jinou prací (akorát ty stromy bych vyměnil za matriarchát).
Avatar - WinDiesel
21. 6. 2014 16:39
Re: Plynové potěšení nebo trápení?
Rozdíl mezi spotřebou dieselů a benzínů zůstává zhruba konstantní. Dej si tu práci, podívej se na Spritmonitor a uvidíš kde je pravda.
A jestli někdo opravdu pravdu zná, potom jsou to fleetmanažeři. A ti benzíny nenakupují.
A této Octavii se uvidí nakolik osloví fleetmanažery. Ti znají, ti vědí.
Avatar - WinDiesel
21. 6. 2014 16:37
Re: .
A zpátky na stromy !!!
Jen nevím, kdo bude živit politiky vymýšlející nablblé regulace.
21. 6. 2014 14:59
Re: Plynové potěšení nebo trápení?
To je môj argument? Nauč sa čítať.
21. 6. 2014 14:43
Re: Plynové potěšení nebo trápení?
Co se ti nelíbí na tvých vlastních argumentech?

"Veľa ľudí s dieslom zaobchádzať nevie ..."

A průměr vypovídá o tom, jaká je reálná spotřeba jednotlivých motorizací. Hospodské kecy typu jezdím za 5 s naftou, ale benzín si vezme 7 nebo 8 jsou irelevantní. Pokud člověk není lama, tak při stejném stylu jízdy s obdobně výkonným motorem bude u jakéhokoliv paliva vůči průměru nastejno. A ta dlouhodobá statistika od x desítek až stovek uživatelů jednotlivých motorizací hovoří mj. jasně.

Výhoda nafty vůči benzínu dnes není prakticky žádná. A vůči oběma je CNG velmi ekonomicky zajímavou alternativou, protože náklady na palivo snižuje o 50- 60%.
21. 6. 2014 14:27
Re: Plynové potěšení nebo trápení?
Priemeruje sa? Kokso, to je tak blbá myšlienka, že som rozmýšľal, či na to vôbec reagovať. Čo sakra záleží na nejakom priemere, či niekto vie alebo nevie jazdiť s benzínom alebo naftou? Ide o to, či sa kombinácia s plynom voči benzínu alebo nafte ľuďom vyplatí. Zatiaľ vidím využiteľnosť tohto modelu ako obmedzenú.
21. 6. 2014 14:07
Re: Plynové potěšení nebo trápení?
O polovicu? >:D

U současné generace motorů se bavíme tak o 10-20%. A stejně tak hodně lidí neumí jezdit s benzínem, takže se to průměruje.
21. 6. 2014 13:27
Re: První oktávka, co nevozí jen vzduch
Veľká plocha kufru a malá výška nie je ktoviečo. A chýbajúca rezerva je dosť zásadné mínus, sadu na opravu defektov beriem ako núdzové riešene, žiaľ, u Škody štandard.
21. 6. 2014 13:15
Re: super
To je smola, v tomto prípade mi príde dostupnejšia elektrina.Snáď nie je ďaleko doba, keď aj elektromobily budú mať väčší dojazd.
21. 6. 2014 13:14
Re: super
V porovnaní s naftou CNG veľký zmysel nedáva. V prípade väčšieho dojazdu na plyn a menšieho dopadu na kufor a rezervu by sa zmysel dostavil aj voči nafte.
Avatar - poterienko
21. 6. 2014 21:51
Re: Plynové potěšení nebo trápení?
Neřídím. Moje video byla reakce na tento pokus o větu - "moderní diesel s filtrem (DPF) nezabrání pronikání z výfuky slabé černá kouř,". Důkaz toho, že auto s filrem nekouří ani "slabé černá kouř" a to jede auto na začátku naplno a na S režim.
21. 6. 2014 20:19
Re: Hrôza
Máte pravdu. Na druhou stranu, lepší než nic. Spousta automobilek nenabízí vůbec žádné CNG auta.
21. 6. 2014 20:01
Re: Plynové potěšení nebo trápení?
Takže data ze Spritmonitor:

Výkon 70 -100kW:
Po pětiletkách:
Rok výroby 99 - 03: nafta 6,42, benzín 8,07. Rozdíl 26%
Rok výroby 04- 08: nafta 6,37, benzín 7,62. Rozdíl 20%
Rok výroby 09 -14: nafta 6,00, benzín 6,91. Rozdíl 15%.

Rok 2000 vs. 2013:
2000 - nafta/benzín: 6,29 / 8,14. Rozdíl 29%
2013 - nafta/benzín: 5,94 / 6,46. Rozdíl 9%

----------

Totéž pro výkon 101-140kW:
7,48 / 9,45. 26%
7,12 / 8,91. 25%
6,92 / 8,24. 19%

7,85 / 9,6. 22%.
6,93/7,69. 11%

Sorry, já tam jaksi ten konstatní rozdíl nevidím. Já tam vidím, že za posleddních 15 let se rozdíl ve spotřebě zmenšil na polovinu a dnes je skoro zanedbatelný.
21. 6. 2014 18:29
Re: První oktávka, co nevozí jen vzduch
Ne, to jsem opravdu nebyl já.

Omluvu přijímám. ;-)
Avatar - WinDiesel
21. 6. 2014 16:35
Re: Dobrá alebo nie
Klid Klaudie, je to cizinec a to co čteš je výsledek práce google translatoru....
Avatar - Snooob
21. 6. 2014 15:59
Re: super
FYI: žena jazdí s 1.4 TSI 103kW (kombi) pod 6l - dlhodobo (a nie je to žiadna "ekorallye")

Ja som raz skúšal dosiahnuť najnižšiu možnú spotrebu, asi na 70km úseku - 5.1

Je to podľa PP...
21. 6. 2014 15:53
Re: Dobrá alebo nie
Neboť oni budou potěšeni :yes: !

Protože jsi sám děkovné řeči požehnal všech v slovnafte :no:
21. 6. 2014 15:45
Re: Plynové potěšení nebo trápení?
Proto moderní diesel i s plně funkčním filtrem :no: ;-) , také benzín bez s filtrem je čisty :yes: :-!

Tak potěšení moderní diesely podívá na to :yes: [odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
21. 6. 2014 15:39
Re: První oktávka, co nevozí jen vzduch
A kdy ty jsi naposledy vyměňoval kolo kvůli defektu? ;-)

Já naposledy, a to musím hodně zalovit v paměti, někdy kolem roku 2000. Takže, někdo vozí v kufru vzduch, kterej občas zaplní, jinej zase rezervu, kterou mnohdy ani nepoužije... ;-)
Avatar - Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
21. 6. 2014 14:30
Re: G-Tec
nemá smysl mazat si MED KOLEM HUBY
není to dobrý a nedělá se k lepšímu, jen dál ropou droguje, tím pádem bude zákonitě hůř ;-)

PS: co je ti milejší ? AMERICKÝ ELEKTROMOBIL nebo PUTINOVY TANKY

>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
21. 6. 2014 13:58
Re: super
Jasně, ale ekvivalentem G-Tec s 81kW je slabší diesel.

Když porovnám 1.4TSi s 2.0 TDi 110 kW, tak ten žere v průměru 5,92 litru. Delta ve spotřebě 0,9 litru (0,32 Kč/km), což při rozdílu v pořizovací ceně 80tKč. jasně ukazuje návratnost nafty na úrovni čtvrt milionu km ...

A 1.2TSi 77kW si vezme 5,77, takže zde je návratnost ve spotřebě proti dieselu v nekonečnu ...
21. 6. 2014 13:47
Re: super
Ta úspora bude zhruba taková a ani občasný provoz na benzín to zásadně neovlivní, protože dnes už není propastný rozdíl ve spotřebě obdobně výkonných motorů na naftu a benzín.

Údaje ze Spritmonitor:

OIII 1.6TDi 77kW - 5,44 litru (1,96 Kč/km)
OIII 1.4TSi103kW - 6,82 litru (2,46 Kč/km)

Takže delta nafta/benzín 0,50 Kč/km, CNG/nafta 1,00 Kč/km. A to ta přiškrcená 1.4-ka pojede ještě o pár deci úsporněji, takže 1 km jízdy na plyn pak vykompenzuje 2,5 km na benzín.

Rozdíl v pořizovací ceně 1.6TDi a G-Tec zanedbatelný, tudíž pro někoho, kdo bude ochoten akceptovat určitá omezení, z nichž některá budou přechodná (síť stanic), to z ekonomického hlediska při velkém nájezdu může znamenat, že za dobu provozu ušetří proti naftě na 2/3 dalšího auta.
21. 6. 2014 13:38
Re: Dobrá alebo nie
Tam pod postelí najdou IQ v krabičce slovnafte?
Avatar - PetrPanski
21. 6. 2014 13:31
Re: G-Tec
hele co pro vás RADŠI ta vaše "omezená" automobilka dělá [odkaz] >:D

možná že až putin přitáhne tanky [odkaz] CNG nebude a PUDETE ŠLAPAT !!!

>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
21. 6. 2014 13:21
Re: Dobrá alebo nie
Dokážeš napsat smysluplnou myšlenku v slovnafte.
21. 6. 2014 13:51
Re: super
Jsi z uvažování odpovědi, o kterých víte, že nejsou správné, a vyberte si

1.6TDi 77kW - 5,44 litru (1,96 Kč/km) :no: moc slabé dynamika, tak správně porovnání aut 1.2 TSI 63kW i 77Kw ;-)

1.4TSi103kW - 6,82 litru (2,46 Kč/km) :yes: vyšší dynamika, tak správně porovnání aut 2.0TDi 110kW ;-)
21. 6. 2014 13:02
Plynové potěšení nebo trápení?
Auto jede potěšení na benzín, takže prostě patří do aut :yes: ,
tak řidiče zase trápení diesely mohou trápit vadné vstřikovače, dvouhmotový setrvačník, kde tankovat kvalitní naftu, filtr pevných částic (DPF) zvyšuje náklady a způsobuje problémy, moderní diesel s filtrem (DPF) nezabrání pronikání z výfuky slabé černá kouř, slabé topení, nejezděte krátké trasy, jezděte často do servisu, diesel není ekologický, obtížné splnit normy Euro 6, našich zkušeností se spousta lidí neumí k dieselovému motoru správně chovat .....

PS:- Ale když jsem chtěl s dieselem dosáhnout tak nízkou spotřebu ,tak ta jízda moc velké potěšení nebyl ;-\ .
21. 6. 2014 12:49
Dobrá alebo nie
Každopádne je to dobrý nápad, ale treba ho dotiahnuť do konca. Slabý dojazd iba na plyn a mizerná sieť čerpacích staníc ho degradujú smerom k elektromobilom, ktorým je nedostatočný dojazd masívne vyčítaný. Ale je tu ešte benzín, takže tento nedostatok kompenzuje výhodami hybridného pohonu - s ďalšou výhodou jediného motora. Navrch sú len zásobníky plynu. V Octavii primalé a navyše bránia umiestneniu rezervy, čo je na dlhých cestách, ktoré by mali byť doménou tohto modelu, dosť nepríjemný prešľap. Druhou nepríjemnou vecou je zmenšenie kufra - jasné, že objem môže stačiť, ale zmenšil sa na úkor výšky kufra a tým pádom podstatne klesla jeho využiteľnosť. Podľa mňa je to dosť prvoplánové riešenie, chce to viac prihliadať na rôzne možnosti pohonu už pri vývoji modelu.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
21. 6. 2014 12:05
Uz sa tesim....
... na test toho isteho auta (rozumej ta ista pohonna jednotka) s inou vybavou a v cervenej.