Jeho tvorba zahrnuje populární návrhy, budoucí kultovní vozy a v neposlední řadě také originální designový směr, který vtiskl jihokorejským vozidlům osobitou tvář. Jaké jsou milníky jeho oceněné celoživotní práce?
Mohol by som poprosiť redakciu, aby tieto obsiahlejšie, ale hlavne hodnotnejšie články nechávala dlhší čas na hlavnej strane? Dosť to dvíha celkovú úroveň obsahu na auto.cz a bola by škoda keby to už zajtra zmizlo.
Inak dobre zmapované a Schreyer je naozaj kapacita. :yes:
Přesně tak. Světla protažená až do A sloupků, krytá do boku vytaženou plastovou bublinou, čelní sklo protažené do třetiny střechy, příliš vysoko posazené zadní skupinové svítilny, šílený KIA Soul a hlavně asijská ošklivka KIA Sportage, mu moc dobré vysvědčení nedávají! Dokud byla jeho extravagance umírněná kolegy v designovém týmu koncernu VW, dalo se to překousnout, ale současný asijský styl Petra Schreyera je již jen potvrzením názoru, že jeho odchodem koncern VW více získal, než ztratil.
Každý design se jednou okouká (čest vyjímkám - hlavně italským), ale např. taková Faiba III je okkoukaná ještě než byla vůbec oficiálně přestavena:
[odkaz]
Tohle je prostě člověk, za kterym konstantně zůstávaj krásný věci. A to nejen z ranku automobilismu. Co je u něj zvláštní, že je pořád lepší a lepší. :yes:
Pokud jde o design Kia, lze vystopovat ještě další prvky (které sice nejsou vždy ortodoxně dodržovány, ale jsou dobře viditelné):
- klínovitý ponton (Soul je právě tou výjimkou, ceed je ve druhé generaci jasnou ukázkou - možná to zde je až na hraně),
- zadní svítilny jsou maximálně vyvýšené a horizontální (rozdělené víkem, pokud to cena modelu dovolí); někdy je to povedené (Sportage, Sorrento, Optima), někdy méně (Rio),
- světlomety (více přední, ale i zadní) jsou modelované jako 3D prvky - tvoří výraznou hranu karoserie (u Audi to bylo naopak - světla splývala s povrchem panelů karoserie velmi hladce), poznámka: přední světlomety mají definovanou docela zajímavou rovinu - vzhledem ke klasickým 3 rovinám: boční - čelní (svislá) - vodorovná-svážná (kapota)… Ono se to nedá tak úplně popsat slovy, ale vizuálně je to téměř u všech modelů KIA viditelné / osahatelné a velmi jiné oproti konkurenci.