Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Volkswagen prý pokukuje po Fiatu, ten to ale popřel

81 komentářů

Mexican82
Fiat by VW dal pozicie Chrysleru / Jeepu v USA. A to je sakra velky biznis. Tych par punt a 500 co sa preda v europe Fiat skutocne nedrzi tak kde je
zlysoused
skoro víc značek, než zbytek autosvěta dohromady. >😁
Avatar - martin.filak
martin.filak
To říkáš ty, že Fiaty jsou křápy.... já mám úplně jiný názor na tuto problematiku. >😁
Avatar - martin.filak
martin.filak
Určitě by se našlo více věcí, které by VW pomohly (hlavně po technické stránce).... ale pevně věřím, že k tomu nikdy nedojde, to bych si asi rovnou šel hodit mašli.
Avatar - martin.filak
martin.filak
Ne jen Maranello, ale celý koncern je tak nějak na úrovni, jenže zastánci jiných naček si toho nějak nedokáží všimnout.
Xylo
Jo to je fakt ... třeba ty spláclý srágory z Maranella, že jo 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Co by tak asi Fiat dal VW. Nemá nic co by VW potřeboval kromě jména AR a dokonce mu ničím nedělá ani konkurenci. Jedině tak možná Panda a up si konkurují.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
na recenzi se těším.
😉
Jen se mi líbí 1.4 turbo... a v Trekingu.
Avatar - Petrolhead_CZ
Petrolhead_CZ
Z takových keců je mi zle...
Doblo20
Ale, ale, kolik Fiatů jste už vlastnil, že tak "moudře" soudíte?? >😁
Avatar - Ondore
Ondore
Aj to je cesta ako splniť cieľ - stať sa najväčšou automobilkou sveta čo do počtu predávaných vozidiel. Ak máš prachy, tak akvizície sú najľahšou cestou ako ovládnuť trhy.

Pomaly to vyzerá, že EU bude mať na výber z dvoch značiek áut - nemecké a tie, ktoré nemci plánujú kúpiť 😄
Petrko
Řekl zastydlý puberťák který ještě nevyrostl ze supermana. Viz jeho avatar.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Doblo20
no, chybí, klasický nízký jistě, ale přivezl jsem v sobotu domů funglovku Livinga, 0,9T a myslím, že to je ono, prostorný, svižný, jen zvuk dvouválce trochu připomíná sekačku >😁
Zatím si na sebe zvykáme, ale nevidím tam vážný problém. Časem dám na Moje auto recenzi
Avatar - MichalSVK
MichalSVK
>😁 >😁 >😁 tak toto je tá povestná zlatá ventilka >😁

PS. Nič proti VW či Škode.
Avatar - grifith
grifith
Jasně, Fiata si koupil hned po Peugeotu a taky to musel být hroznej křáp .... Nejspíš bude chyba někde jinde, to je tak, když si někdo s budgetem celých deset tisíc korun jde pro auto. >😒]
Avatar - Ham.
Ham.
Přesně tak, Fiat nebo Alfa jsou nezajímavé, to o co by eventuálně šlo je Chrysler a jeho tržní podíl v USA, to má skutečně pro VW nějakou cenu. Nicméně myslím, že je to celé nerealizovatelné, protože Angelliové už zdaleka nejsou jediní vládci v FCA (jehož plánované navýšení kapitálu je zamířeno právě k tomu aby se dále oslabila jejich pozice).
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
white label
Common Rail jako takový není patentem Fiatu, Fiat nevymyslel ani jeho princip, ani jej nedotáhl do konečné sériové výroby.
Avatar - martin.filak
martin.filak
Nakonec by si VW asi představovalo koupit i GM a Toyotu a vše ovládnout. >😒] Ale pak by se objevily zase "zlaté české/slovenské ručičky" a auta bychom si začali vyrábět pěkně doma v garážích. 😉
Avatar - maros
maros
Z Fiatu, .. takové křápy. Tam nic kloudného není.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
white label
Svatá prostoto... 8-s
Avatar - grifith
grifith
Bože, chraň nás před něčím podobným. Ač je pravdou, že Fiat prakticky rezignoval na vozy od nižší střední třídy výše, ovšem JTDčko v koncernu VW, to by byla "svatokrádež" 😒
patrikzx
uz len to chyba ...si predstav vw s preznackovanim multiairom tjetom alebo jtd a nad tym nalepka das auto
Petrko
Jak by do toho mohl nasadit větší budget.? Když [odkaz]
Avatar - Tomas_2002
Tomas_2002
Jako by ty jedny krumply co táhnou značku dolů nestačily....
zlysoused
Souhlas. Chrysler aspol. je to jediné, co by takovému kšeftu dávalo z pohledu VW smysl.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - maros
maros
Ostatní šanci taky měli, bohužel ji nevyužili. Jak dlouho Francouzi a Taliáni dělají nekvalitní šroty? To už jsou desetiletí. Tak bohužel, teď se jim to vrací.
Josef 1
Jedině německé automobilky mají právo žít. Ostatní Evropa končí.

Skopčák GTI má pravdu
MariAchi
Tak pokud jde o obchodní označení, samotného by mně zajímalo, jak by se pak diesely jmenovaly. Tipuju asi jen TDI, neboť JTD je zkratka, která patří Fiatu Powertrain a ten asi na prodej nebude...
Avatar - grifith
grifith
Pokud se shodneme v tom, že JTD a TDi není to samé, pak není co dál řešit. Jde-li ti o principy stejné technologie, to jsem ti psal, že máš pravdu. Ale o tom to fakt není... Jde o samu podstatu použití obchodního označení u jiných.
MariAchi
Jednomu z nás to takhle v noci nemyslí...
Pro mně JTD není TDI a není to pro mně to samé.
Nicméně principiální rozdíly mezi JTD a TDI jsou dnes mizivé, to dříve bylo TDI se systémem PD a tam byl rozdíl v technologii markantní, to byla naprosto odlišná technologie vstřikování. Tehdy bys mohl psát o svatokrádeži, dnes je to passé.
Zkus mi popsat co v té kategorii 1,6 koncernu drhne.
Avatar - grifith
grifith
Ani nemusíš, nepíšu zde pro to, aby mě musel každý chápat. Pro tebe je to naprosto to samé a já ti to neberu, principiálně máš pravdu. Pouze ti k tomu řeknu, že JTD není TDi. V tom je pro některé rozdíl.
A pokud znovu a nadále nechápeš, zase nemusím sloužit. Vysvětlení, že koncern používá i jiné objemové kategorie je naprosto zcestné. Já ti nadhodil kategorii, kde to prostě koncernu drhne. To, že jde aktuálně o nejběžnější objemovou kategorii naftoých motor v nižší střední, je fakt.
MariAchi
:yes:
MariAchi
Nechápu tě.
Psals, že "JTDčko v koncernu VW, to by byla "svatokrádež"".
Píšu ti, že JTD je v podstatě jinak označený motor s technologií common-rail, používá ho jak VW, tak Fiat, a v podstatě dnes už všichni výrobci. Je jedno, jak se ty motory jmenují, to je jen obchodní značka, ale technologie (a podstatná část techniky) vstřikování je stejná. Tedy žádná svatokrádež, oba výrobci používají tu samou techniku, jen ji jinak označují.
Co se týká kategorie 1,6 a "žádnou slávu", opět nechápu - VW používá řadu přeplňovaných dieselových motorů v objemech od 1,2l až někam po 4,2 V8, tudíž nepotřebuje vykrývat velké výkonové spektrum motorem 1,6. Pokud bereš od VW něco slabšího, dostaneš 1,4, nebo 1,2, pokud cheš výkonnější motor, budeš mít 2,0 a více. Někteří konkurenti na dvoulitry už rezignovali (třeba Renault) a tak nejen nižší, ale i vyšší výkony musí zaplnit motorem 1,6.
Avatar - grifith
grifith
Z podstaty věci. CR samozřejmě je dnes prakticky jediným způsobem, ovšem například v kategorii o objemu 1,6 nejde u koncernu o žádnou slávu...
MariAchi
Jako proč?
Commonrail VW už běžně používá, nebo ne?
MariAchi
Jožo Ráž se chystá požádat o ruku Lady Gaga.
Nejprve Jožo a pak i Gaga to ale popřeli.
Takže se asi nakonec nevezmou.

A proč to teda píšu?

Jen tak...
Avatar - grifith
grifith
Zase meleš nesmysly, zcela mimo mísu.
Avatar - grifith
grifith
No mysli si co chceš....
Avatar - grifith
grifith
Ty jsi školené PRASE, to už vím. Jak už si začínáš mykat, tak to je hodně zlé ;-\ Klidně to ber jako nadávku, já to beru jako prosté označení pro tebe.
Pokud se domníváš, že jsem nevychovaný spratek, nemám problém, je to tvůj boj. Ale můžeme se sejít a můžem si to "vyříkat", budu jen rád!
Avatar - grifith
grifith
Co je to sfetovanéj? To je česky ty hňupe?
Že jsi diskuzní PRASE, za to poděkuj sobě. Na tebe vychovanej být nepotřebuji, jsi diskuzní póvl a na takové zmetky budu plivat pořád!
Avatar - Andromeda
Andromeda
Házíš perly - však víš komu >😒] ... Kde nic není, ani smrt nebere, a u Maroše jde o obsah dutiny lebeční ... Aneb když dutina zůstane dutinou >😒]
Avatar - Andromeda
Andromeda
😉 Asi tak, a bonmot na konci je trefný ... Rád Tě vidím parde ...
Avatar - grifith
grifith
Neumíš-li chápat psaný text, zkus najít někoho, kdo to zvládá a ten ti to vysvětlí. Ty jsi maximálně profesionální PRASE! Pokud si nepamatuješ co píšeš do diskuzí, radím se zamyslet, než bude pozdě...
Avatar - grifith
grifith
Ty jsi pro mě diskuzní prase, tak mi dej svátek ty nýmande a nereaguj na to, co píšu!!!
Avatar - JDM
JDM
>😁 >😁 >😁
Avatar - grifith
grifith
Na tebe nebudu kloudně reagovat!!!
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
tak to jseš kritičtější než já.
Golfa nepovažuju za špatný auto... jen se mu dělá "medvědí službaa" tou nekritickou adorací.
Je to normální, obyčejný auto.

A dokonce ještě i Passat II se mi líbil.
😉
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
A kde chybí?!
>😒]

Takový řeči mám nejradši... mám Punto II, z roku 2008.
1.2 benzin.
A je úplně v pohodě... nic nedrnčí... všechno funguje... je v tom ticho, a komfort pérování je lepší než u Passata.
Jo, jasně - je to malý.

No ale jako malý auto jsem to kupoval.
😉
Doblo20
tak jak to sakra víš???? Koliks jich měl? Ani jednoho??? Tak nejdřív vyzkoušej a pak buď chytrej, nebo nemel kraviny. Sám mám v pořadí už 8. a neměnil bych. A co se týká VW, poslední poctivý auto byl brouk, a s tím mám taky mnoholetý zkušenosti
pogo26
Máš pravdu Clio bylo za poslední měsíc v Evropě na druhém a Captur na šestém místě. Renault byl druhý mezi značkami a odstup za VW už nebyl tak hrozný. Renaultu se jeho dlouholetá práce opravdu začíná vracet. Výjimečně s tebou musím souhlasit. 😄
ericn
Jo to by byla zajímavá kombinace 😉
Doblo20
Tak ještě jednou, kolik Fiatů jste měl čest vlastnit, připadá mi to, že haníte něco, co neznáte a takhle se chová jenom hlupák, opakující cizí názory lidí podobně postižených. Nebo se mýlím? >😒]
patrikzx
oprav si meno na magor 😉 alebo zmizni odtialto tu by sa mali robit osobnosti lebo vazne neviem co fiat take zle vyraba a ak nieco tak je to 15 rokov stare a robili to prplaci od gm takze ti nic nevies o automobilovom priemysle jedine co dokazes je onanovat nad vw a nadavat na francuzkych odborarov ako stavkuju no jasne lebo tam si mozu robotnici nesuhlasit ale tu v cr alebo sk ta vyleju ako handru lebo je vela ***ov ktory urobia tvoju robotu za 300e (pre pochopenie ako to u nas funguje viem ze 300e nikto asi nezaraba )
ericn
No upřímně to tak vypadá, že je to zpráva z "okurkový sezóny".Docela by mě zajímal prolink na tu opravdovou zprávu. Dost pochybuji, že by rodina Agneli prodala Fiat, nehledě na to, že by oba narazili na Evropskou komisi a omezení konkurence na evropském trhu. Můj názor je takový, že pokud VW otevřela diskusi, tak to bylo nejspíš opět o Alfe, kterou pan Piëch mooooooc chce. Ale je to jen spekulace 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Na posledním dni otevřených dveří pro investory, kde Marchionne oznámil plány do budoucna, oznámil také, že v září budou akcie FCA vylistovány na NYSE a na dotazy analytiků zda zvažuje zvýšení kapitálu aby měl čím podpořit své plány odpověděl, že ano. O rozsahu řekl, že se zvažuje, ale že to vidí na částku kolem 4 mld. eur. Co se týče formy, tak řekl, že nechává "open door" a že zvažují varianty, buď nové akcie, nebo bondy nebo kombinace (část nové akcie a část nové bondy). Takže se obecně očekává, že do konce roku nějaká forma navýšení kapitálu nastane.
_MT_
Nekoupil CR od Fiatu Bosch v 90. letech? Pokud by kupovali komplet FCA, tak je asi víc bude zajímat Maserati s Ferrari než Alfa Romeo.
Doblo20
další chytrolÝn >😁
Ondris
To záleží - mimo pozic v zámoří by se ostatním automobilkám jistě hodil i třeba MultiAir. 😄
Nicco
VW by ziskal specialistu na mala auta, prvni pricky v Italii, slusny trzni podil na jihu Evropy, prni pricku v Brazilii, dilerskou sit v Americe, patenty na Common Rail a jine technoligie a sportovni znacku AR, kterou tak moc chce. To urcite stoji za nakup.
Petrko
Bratr, bratranec nebo alter ego od nicku maros?
Petrko
Jo, z balsy, překližky a papundeklových krabic. 😉
Mr.Murphy
navýšení kapitálu? jakože další emise akcií? to by mě celkem zajímalo.... hodíš mi nějaký odkaz nebo tak něco? dík.... 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Tak tak, jde jim o delaerskou sít Chrysleru v usa a zřejmě o šanci, jak prodávat svoje modely v usa pod značkami Chrysler, Jeep a Dodge.

Protože s vW jim to nejde, seat a škoda nejsou zastoupeni a i audi má ve své třídě vlekou konkurenci v usa. Takhle by jim to šlo mnohem líp. Jako bonus by získali silného hráče ve třídě pikapů - RAM.

Mimochodem fiatu šlo o to samé, o dealrskou sít a o jeep, jelikož tyto vozy v portfoliu neměl.

Akorát vw by to měl výrazně dražší jak Fiat, který to dostla prakticky zadarmo.

Každopádně mě osobně se neo nelíbí a pro chrysler samotný krok spíš z bláta po okap.
Avatar - miromen
miromen
U Punta se každa zavada počita jako spotřebak a jak znamo ten u něj odchazi jak na běžicim pase.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
MariAchi
Samozřejmě, tobě se Punto nezkazilo a tak je naprosto vyloučeno, aby se zkazilo i jakékoliv další ze stovek tisíců vyrobených Punt a miliónů dalších Fiatů komukoliv na světě, viď?
Avatar - maros
maros
Fiatu chybí kvalita :yes:
Avatar - dolfi
dolfi
Javoll, Herr Sturbahnführer! :yes:
Avatar - maros
maros
pro mainstream by VW a Škoda v Evropě bohatě stačili.