Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Designový duel: Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia

Porovnávané vozy jsou typickými reprezentanty designu svých značek. Jak Peugeot 308 SW, tak Škoda Octavia Combi představují esenci dvou moderních směrů, jejichž prostřednictvím je umně maskován nemalý objem zavazadlového prostoru.
Zpět na článek
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 09:02
Re: 308 je
Ještě měsíc a Maroš zas půjde do školy, tak bude klid :-(
28. 7. 2014 08:23
pri pohledu z boku je jasne videt ta skodovacka bezradnost
snaha zamaskovat tu silenou masu tezkopadneho zadku je zoufala. dvere sahajici az nad stred kola daleko za operaky sedadel a furt je to malo. navic ten vyhlodnutej chybejici kus zadku je naprosta katastrofa hodna dilny toho zezvejkanyho slovenskyho vandraka.
Avatar - xjara
28. 7. 2014 08:29
Re: Duel
I kdyby tak vse lepsi nez ten predkus na octavce na zadnich dverich pri pohledu z boku. Nevim co tim "navrhar" zamyslel. Nemluve o tom, ze to vypada jak kdyby se pripravovali ze se RZ zvetsi na velikost cedule oznacujici konec nebo zacatek mesta/vesnice.

Navic ten cumak, ktery diky tomu, ze nezasahuje do stran blatniku vypada jak po transplantaci.

Dale by se mohlo vytahnout vsemi tak rado opakovane tema o zadnim previsu, ktery je u octavie opravdu v nepomeru s prednim.

A co vsechny ty trojuhelnikove plochy na karoserii? "Nevime co s tim udelat, tak tam vrazime trojuhelnik?" >:D
28. 7. 2014 08:25
Design
Když designový duel, tak Peugeot jasně vede. Brutálně jednoduchá (působí jako chudý příbuzný), prefabrikovaná Volkswagen Octavia je prostě v každém ohledu ošklivější, proto si ji nikdy nekoupím. Je to tuctovka k nerozeznání od jiných škeblí VW. Pokud jde ale o kvalitu, Peugeot bych si nekoupil taky.
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 09:01
Re: Duel
Švindlchrom ?:D:D Jo, tos mě dostal, podívej se, jak moc "chromovany" jsou ty stříbrný ozdoby na Oktáviích a to i v interiéru :D:D Říká se tomu nabarvenej plast, kdybys neveděl >:D
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 09:33
Re: Design
Nekvalita už je dnes relativní, je jedno, jestli koupíš VW nebo francouze... ale to ti hrdí majitelé zde na fóru nepřiznají, protože co je u francouze zásadní těžká porucha u VW není tak hrozná věc...

Jestli se ti líbí a vyhovují ti, tvá věc.. mě se líbí auta od obou atomobilek, každé má něco do sebe, ale ohánět se v roce 2014 tím, že VW je kvalitnější a spolehlivjěší může jen ten, který ty auta nezná, nebo nechce vidět realitu.
28. 7. 2014 12:18
KOMBI-DUEL
Posuzujeme dnes výhradně design, navíc ve škodovácké třídní dominanci, takže Peugeot to bude mít v tomto duelu přetěžké. Vítězství je jasné i na jedno voko - Octavia těží z jisté ruky designéra, který umí vyhmátnout přesnou lajnu mezi strohostí a jiskrou - Octavia je autem jako "břit", pozorovatel vlastně nenajde na její karoserii vadu. Škoda umí v této a ve vyšší třídě skvostná kombi a Octavia je toho zřetelným důkazem. Navíc došlo k výbornému vizuálnímu navázání na předchozí model, takže firemní výrazová genetika zůstala zachována, a to cení.

Třistaosma je pěkným autem. Není tak vyhraněná, tak sebejistá a tak suverénní jako Octavia, její design přesto jistě ocení nejeden šofér. Problém 308 kombi tkví především v tom, že je na světě 308 hatchback. A pokud Škoda dokázala stvořit jedinečný jak liftback tak kombi, pak u Peugeotu přitažlivost kratší verze třistaosmičky jednoznačně strhává designové sympatie na svou stranu, a to právě na úkor kombíka. Je to podobné jako v případě naší Fabie či Golfu.

Generační obměna u daného modelu přinesla zcela jiný výraz. Tenhle zlom však nekritizujme, Peugeot ho udělat musel, koneckonců máme zde důkaz , jak dlouhé a těžké bylo odpoutávání se od designového jazyka založeného (skvělou) dvěstěšestkou. A zdá se, že se to Peugeotu (konečně) podařilo.

Jako vítěze tohoto designového duelu kompaktních kombi volím (jednoznačně) Octavii. Ta ostatně vítězí i v širším konkurenčním poli a svou designovou jistotou a vyzrálostí dokonce vytváří jakousi třídní vizuální kombi-elitu.

BRAVO OCTAVIA :yes: :-!
Avatar - grifith
28. 7. 2014 10:26
Re: Design
To, že se nové francouzské vozy sypou už na prodejní ploše, nemůže bazarový kovboj tvého formátu vědět. Holt schopnost sebereflexe je v tvém případě pouze teoetický pojem.
Avatar - KANKUNEN
28. 7. 2014 08:12
V jednoduchosti je síla
Tady je vidět, že golfí jednoduchost použitá u Peugeotu (vyjma interiéru naruby) má designově navrch na octavianskou přílišnou strohost. Vše je to pořád lepší než civicův nabubřelec a nikdo z nich nemá na povedený Leon. Zadek bych si vozil stejně nejraději v Astře, váha dělá své a auto se nese po cestě ze třídy nejlíp.
Avatar - grifith
28. 7. 2014 10:48
Re: Design
Já jednoho mám a nemohu si na něj ani v nejmenším stěžovat. Pravda, na rozdíl od tebe mám tu možnost vlastnit něco od novoty.
Za to, že sis koupil vrak, nemohou francouzsští výrobci, ta "blbost" je na jiné straně. Ale už jsem ti to tu psal, chápu, že někdo prostě potřebuje mobilitu a za svých pár korun si nemůže vyskakovat. Jenže, když někdo takový začne hodnotit aktuální produkci, to je více než vtipné. >:D
Avatar - šmoula nešika
28. 7. 2014 08:58
Malé porovnání
Svět motorů

„První setkání s francouzskou specialitou nezačíná dobře: uvnitř mohou vonět čerstvé žloutky a smetana, ale v tak nezajímavém balení je snadno přehlédnete. Designéři ohoblovali tvary až na samou dřeň účelu, okrasné prvky vypadají jako nalepené na povrchu a nepůsobí nijak originálně. Příď a záď alespoň naplňují fenomén nudné elegance, ale zavalitým bokům nad autobusově dlouhým rozvorem není pomoci. Karoserie na pohled ničím neurazí, vypadá jednolitě a dojem neruší žádné nedotažené detaily, ale to je na náš vkus trochu málo.

Řízná selka Octavia veze na trh pytel mouky, vejce i švestky a tváří se přísně. V ostře řezaných rysech se zračí česká schopnost s ničím se dlouho nemazat a nějak si poradit. Jenže pod tím vším dýchá cosi hlubšího. Už Jan Neruda o domácí šampionce prorocky napsal: trochu trpká zdá se, však kvete po svém v osobité kráse. Proporce karoserie jsou dokonale vyvážené, skromné zkrášlující motivy na sebe plynule a logicky navazují, nikde není hluché místo. Octavia mluví jasnou, třeba trochu jadrnou řečí a tím si nás získává.“

auto.cz

„Abychom plně pochopili tvary 308 SW, podívejme se na ně v kontextu aktuálního designérského směru, na jehož počátku stojí koncept SR1, zanedlouho následovaný kreacemi HR1, unikátní vizí HX1 (2011) a o rok mladší studií 2008. Mezi společné znaky těchto projektů, jež jsou zároveň charakteristickými rysy moderního stylového směru značky, patří výrazná proměna masky – její zmenšení, doplnění o malý štítek se jménem značky a přesunutí zpět do centrální polohy mezi světlomety. Provedené změny vedly k tomu, že maska již není stěžejním prvkem přídě, jak tomu bylo u Peugeotů inspirovaných středně velkým modelem 407 – stává se plnohodnotnou součástí celku, jehož estetiku spoluutváří moderní optika reflektorů a střed kapoty ve sníženém reliéfu. Právě nápaditá práce s hmotou je jedním z nejpozoruhodnějších aspektů nového tvarosloví – vůz tak opouští plochost panelů starších Peugeotů a pracuje s plastickými klenutími a energickými prohlubněmi. Netýká se to však jen studií – vše uvedené je součástí designu subkompaktního modelu 208, městského SUV 2008 či kompaktní řady 308, jehož kombi není výjimkou.

Koncová světla jsou nejen zdařilým odkazem na studii SR1, ale také základním bodem pro boční dynamické klenutí a prolis, díky němuž jsou boční partie kompaktního Peugeotu plastičtější než kdy dříve. Profil zaujme vyváženým poměrem mezi prosklenou částí a pontonem, což je korunováno zádí, jejíž energičnost a styl jsou ojedinělé – a to nejen v porovnání s minulou generací 308 SW, jejíž druhý karosářský prostor upřednostňoval objem před elegancí.“

„Aktuální model navazuje na výše uvedené vozy, jeho tvarosloví však vzešlo z trendu, který se vyznačuje ostrými zlomy, větším množstvím různě velkých ploch a minimalizovanou maskou chladiče, jíž tvoří 21 svislých žeber, štíhlé chromové ohraničení a vykrojený prostor v horní části celku. Ten je vyhrazen – rovněž minimalizovanému – logu výrobce. Oproti Peugeotu 308 SW je příď českého vozu sestavena z linek, jež nemají tak proměnlivý průběh a které se řídí jasně stanoveným řádem, jehož jednotlivé prvky se odvíjí od zmíněné masky. Nasávací plocha – pomineme-li její dynamické členění, atraktivně zkosené lamely a originální šestiúhelníkový obrys – je konzervativního založení, čímž kontrastuje s emocionálními předními partiemi francouzského duelanta.

Klíčovým rozdílem mezi bočními partiemi obou vozidel je odlišný designérský přístup k plasticitě celku. Zatímco 308 SW volí členitý povrch exteriéru, Octavia zaujme plochými panely, jež jsou lámány ostrými linkami a členěny tak na několik geometricky jasně definovaných celků – harmonicky propojených pomocí hlavních linek profilu, zejména tornado line. Společnými znaky – byť oba tvary vycházejí z jiných souvislostí – jsou šípovité zakončení zadního bočního okna, které svým výběžkem zasahuje do sloupku C, a výrazně klenutá plocha nad prohlubní pro registrační značku. Prvky propůjčují zádím obou vozidel propracovanost a vyvolávají pocit sošnosti a propracovanosti, jež vyniká zejména při pohledu z profilu.

U obou modelů platí, že ztvárnění zádě plně odráží stylistický rámec předních partií. Výsledkem je harmonický návrh, jehož druhý karosářský prostor s výklopnou stěnou je organickou součástí celku. Výrazný rozdíl ale spočívá v přístupu k místu pro registrační značku. Peugeot jej zpracoval jako klasickou prohlubeň, jejíž spodní hrana odráží tvar křivky mezi koncovými světly, zatímco Škoda přišla s celoplošným návrhem, který se skládá z rovnoramenného lichoběžníku a dvou postranních trojúhelníků. Zajímavá je skutečnost, že jde o prvek inspirovaný kubismem, tedy směrem, jenž má v českých zemích nemalou tradici.“

Tak a teď už víte, proč jsem si předplatné onoho časopisu neprodloužil. ;-)
Avatar - šmoula nešika
28. 7. 2014 10:14
Re: Design
No ten Ozzman je ale pitomec... >:-[] Zanechal tu pět tisíc veskrze kvalitních příspěvků a tři recenze - na VW, Ford a Renault, ale viditelně tomu dle tvého fundovaného názoru vůbec nerozumí. >:D

Tak se teď, provokatére, rozhodni, jestli tě máme ignorovat nebo ti začít vyhrožovat rituální popravou. >:D
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 11:06
Re: Design
Ano, je velice dobře měřitelná, proto bys mohl vědět, že v roce 2014 je úroveň spolehlivosti francouzů a koncernu srovnatelná. Najdi si statistiky, nebo ještě lépe, jdi se zeptat majitelů...... Jsi jen teoretickej diskuzní žvanil >:D

Ještě k té snaze VW řešit problém, pojď, zvu tě až pojedu příště znovu zkusit nechat opravit TSI do autorizovaného servisu... můžeš se přesvědčit sám. Reklamovals někdy auto? jakékoliv? Tu snahou se mohou všichni přetrhnout... nikoho nevyjímaje..
28. 7. 2014 09:26
Re: Design
Částečný souhlas. Srovnání designu VW a Francie je podle mého urážka celé říše Galského kohouta. Je to jako srovnávat vzhled židle z Ikei s židlí barokní. Jen nevím, jak bude čitelný ten otáčkoměr [1], ale s automatem by mi to bylo jedno,víc by mě zajímala aktuální spotřeba na displayi. Interiér zkrátka super, nemám rád stereotyp, který je asi Němcům vlastní.

Co se ale kvality Francouzů týče (včetně Citroenu, kterej má taky božskej design) , tak je všichni pomlouvají, což mě mrzí. Já auto nemám a neplánuju, takže zkušenosti s tim nemám, ale udivuje mě, že tak hrozně nekvalitní automobilka ještě nezkrachovala. Asi to nebude tak strašný ;-)

[1]
[odkaz]
28. 7. 2014 10:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 11:04
Re: Design
A znáš ta auta osobně? Nebo ti to nakecal Venca v hospodě? Povídej, co to je za auta, jak stará, jaké problémy? Mě onehdá řikal jeden takovejhle plácal, že má speciální edici Oktávie I. s 2.5 tdi motorem a prej naklepe i Porsche... a mohl bych pokračovat >:D Jo a koupil ji za 50 z Německa >:D
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 11:01
Re: Design
Taky sem měl francouze a vydržel více km, než některé stejné staré koncernové vozy co znám. A to nemluvím o plácalech z hospody či diskuzích, ale o autech, které jsou v rodině/okolí, všechny auta znám a jel sem v nich. Pořád nevidím tu nadhodnocenou spolehlivost u koncernu....

Jak si napsal " Není nad vlastní zkušenost" že ?:D
Avatar - kari.laz
28. 7. 2014 08:30
Nešťastně zvolená barva
Na porovnání není barva Octavie moc šťastná. Ta červená jí vysloveně nesluší. Naopak 308 ta barva sluší náramně.
Avatar - grifith
28. 7. 2014 10:56
Re: Design
Copak, tys založil klub bazarových kupců francouzských vraků? A kolik máte členů? Ty jsi předpokládám předseda...
28. 7. 2014 10:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - maros
28. 7. 2014 10:40
Re: Design
Se omlouvám, že jsem se otřel o tvůj velký idol a vzor. Pro mě je to někdo, kdo plácá něco o relativnosti kvality, která je naopak velice dobře měřitelná. Nekvalita francouzů je naopak vyhlášená. Takový člověk šíří nepravdy buď nechtěně. Potom na to upozorňuji. Nebo záměrně. Tím pádem můj respekt stejně nemá.
Avatar - Ada je zase tady
28. 7. 2014 08:24
Francouzský design zazmrznul v čase
Francouzský design je plný samoúčelné extravagance a pokusu uschovat fakt, že císař je ve skutečnosti nahý :no: :no: :no:

Žádné kudrlinky, chromované pruhy a opačně fungující otáčkoměry ještě z kreatury neudělaly kvalitní, spolehlivé a hezké auto.
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2014 14:48
Re: Duel
Ty si už dlouho neviděl brambory co? >:-[]
Avatar - wakantanka
28. 7. 2014 11:30
Re: Design
Argumentovať maros-ovi, to je rovnaké ako hádzať hrach na stenu. Ja mám občas pocit, že je nejaké alterego Adu, s tým rozdielom že Ada nadáva len na Renaulty. Ako si už spomínal vyššie ty či griffith, kúpiť si auto, ktorému niekto už "zobral život" a potom vyplakávať na fórach aká je celá produkcia zlá ... to sa ani nedá komentovať. To je podobné porovnanie ako porovnávať Daciu 1310 TX so súčastnou produkciou a všetci (teda väčšina) vieme ako to bolo resp. teraz je. Z osobnej skúsenosti treba týchto ľudí nechať nech si žijú v tom ich vlastnom ideálnom svete a neriešiť (viď Berenika či Kharl atď.). Oni to nepochopia, resp. nechcú pochopiť, takže škoda snaženia. A večer v hospodě zas budú niekomu vykládať akúže to majú Limited edition Octávky/Passatu/Fabie (hocičoho) a za koľko málo litrov im to jazdí aj keď jazdia stále podlahu a bla bla bla. >:D
Avatar - KANKUNEN
28. 7. 2014 08:26
Re: 308 je
To je mezi námi rozdíl, já nadávám na PSA víc než ty, ale 308 jsem si zkusil a vypadá slušně, působí kvalitně a příjemně. O to více zamrzí budíky ve výhledu na cestu. Až čas ukáže, jestli to nebude zase jako starší kus rozvrzanec a na co šáhneš bude fungovat tak na heslo.
28. 7. 2014 16:07
Re: KOMBI-DUEL
:-) Jo, všiml jsem si, že je to na diskusi dnes opakovaně na "plichtu". To je v pořádku, a vlastně je to vyznamenání pro oba vozy...
Avatar - Emel
28. 7. 2014 10:45
Re: Jasná volba!
Ne, jsi jen simply ovce ;-)
Avatar - Ada je zase tady
28. 7. 2014 13:19
Re: Design
To, že jsi blb, tady ukazuješ především ty Guglítku :-!
28. 7. 2014 10:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - maros
28. 7. 2014 10:05
Re: Design
Nekvalita je u Francouzů absolutní.. je to fakt který nemůžeš vyvrátit. Ty auta se sypou už na prodejní ploše.

Pár problémů mělo i VW, ale snaží se je řešit.

308 :no:
Avatar - NSA
28. 7. 2014 11:37
Re: Design
Dvakrát jsem koupil ojetého Renaulta a před dvěma lety jsem koupil novou Lagunu. Zkušenosti tedy mám chytráku ;-) . A koupil bych francouze znovu.
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 10:18
Re: Design
No, když chodíš do Áček do kategorie "auta do 10 tisíc", tak se nediv, že se tam ty vraky sypou... možná zkus jít jen o oddělení vedle, nebo třeba do autosalonu... poptej se, jak si stojí vozy vyrobené před 5ti lety od VW a od Francouzů.... Já za sebe ti mohu vyjmenovat minimálně 10 koncernových vozů z okolí a rodiny, které mají více či méně závažné poruchy, stejně jako ti francouzi..... ale ty jsi opravdu jen diskuzní plácal, který kdysi naletěl na lep vyčuranému obchodníkovi a koupil starý vrak, co nesl znak Pežotu 306.... Těžko ti něco vysvětlovat :-)
28. 7. 2014 17:18
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
Možná vnímáš lift příliš kriticky - [odkaz] Tohle je přece "čistá prácička". K diskusi jsou ty trojúhelníkové lomy, no nemyslím, že by to v komplexu dopadlo špatně. Dokonce z toho cítím jistou až prémiovou notu.
28. 7. 2014 15:35
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
Názor se dá napsat, ale to jak se prezentuješ ty, jaký výrazivo používáš je absolutně pod jakoukoliv úrovní zde použitou. Vedle tebe má kdokoliv z diskuze vyjadřování šlechtice, ty pak maximálně jako pasáček vepřů.
28. 7. 2014 16:12
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
Nedomnívám se, že lift ke kombi u Octavie je obdoba krátké a dlouhé 308. 308HB je opravdu povedený model. Kombi je vizuálně již méně přesvědčivý.
28. 7. 2014 16:08
Re: KOMBI-DUEL
Určitě. Vedle toho nemůžeme Octavii upřít opravdu kvalitní design.
28. 7. 2014 11:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - maros
28. 7. 2014 15:43
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
Samozřejmě, ale to není přece podmínka. Jsem rád, když lidi mají i jiný názor ale taky musí vidět věci v širším kontextu. Což u GTI není problém. Tady mě někdy příjde, že je tu hodně pro Francouzkých radikálu, kteři nevidí, nebo nechtěji vidět tvrdou realitu.

Otazkou taky je, jak by se o Peugeotu vyjadřoval GTI, kdyby s tím krámem měl zkušenosti, co mám já. :-!
Avatar - maros
28. 7. 2014 10:36
Re: Design
Co znám lidi, kteří se nechali zlákat podobnými názory, že frantíci už jsou jako fajn, tak ti brečí krokodýli slzy.

K frantíkům už by se nikdo nevrátil. Aušus jak za komanče.
Avatar - maros
28. 7. 2014 08:13
308 je
škaredá, nekvalitní a podbízivá. 8-s Oktávka je o galaxii dále.
Avatar - maros
28. 7. 2014 08:18
Re: Duel
Oktávka je kvalitně udělana. 308 je lacině poskládané auto, na kterém se šetřilo snad úplně všude. Aby to žabožrouti zamaskovali, tak použili švindl chrom v každém záhybu 8-s .. to ti přijde pěkné? Navíc ten jejich tragický interier.. za každou cenu se lišit. Rychlost čteš z leva do prava, otáčky jak arab, z prava do leva 8-s

Pežóó :no:
Avatar - Choochoo
28. 7. 2014 14:17
Re: V jednoduchosti je síla
[odkaz]
[odkaz]
Kdyz nebudes porovnavat rendery od vw a nafotis ty auta na silnici Tak ma Civic jasne pred tou nemeckou lacinou jednoduchosti navrch. Golf variant vypada hodne lacine, jak facelift wartase. Tady ty hvezdy vypadaj jinak nez jsme zvykli na auto.cz ;-) I ten nadpis, caj bez cukru by si tady asi nikdo nedovolil. Jestli tim mysli horsi hodnoceni motoru nevim ;-)
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - fOE
28. 7. 2014 11:58
Re: Duel
V case meho komentu ma maros +1 a -26 hodnoceni. Povedlo se uz nekdy nekomu vic? >:D
Avatar - šmoula nešika
28. 7. 2014 11:03
Re: Duel
Řekl bych, že jen dostal nápad překonat ANTIDIESELA, jehož mají už skoro všichni na hate-listu, v počtu disliků na jeden příspěvek.
28. 7. 2014 18:08
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
No mně jsi tedy nepopudil rozhodně, naopak, smekám a s nadšením čtu příspěvek, o němž budu s radostí uvažovat. Přinášíš kvalitní pohled :yes:

Velký souhlas s novým Passatem, též cítím eso. No u té absence rafinovanosti v případě Octavie. Není to určitě neschopností, vnímám to jako absenci vědomou, dokonce bych se odvážil napsat, že Octavia nejde cestou Volkswagenu (uvidíme jak dopadne "souboj" Passat x nový Superb), ale vizuálně jakéhosi mainstreamového AUDI, tedy čísté, přímé tvary.

Ještě se vrátím k tvému postoji k Rapidu. Ta větší povedenost možná nachází odraz v tom, že ta jistá strohost designu dobře koresponduje s ambicí daného modelu - levný model. Buďme však přející a objektivní, vždyť ona ta Octavia umí vypadat i exklusivně ;-)
28. 7. 2014 17:37
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
Emele, nic jsem nevybíral, "čapnul" jsem první snímek. I na tvém snímku nic špatného nevidím, naopak, jaksi dominantní, silná záď je dobrý rys. Jediný, kdo to nyní svým aktuálním designem čeří jsou nové mercedesy, viz třeba S či C. Jinak se třeba podívej na záď BMW5, je tam "hmota" je tam síla.
Avatar - rohYpnol
28. 7. 2014 16:42
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
napsat názor neznamená vyjadřovat se vulgárně a urážet. Ano, i to GTI umí, ale zde se vyjadřuje naprosto čistě. Jestli nechápeš rozdíl, tak jdi vidlema kydat hnůj jinam :-!
Avatar - maros
28. 7. 2014 14:38
Re: Jak to tady čtu, tak profrantíci volí raději jadrná slov
Oktávka je v každé barvě hezčí, než ta brambora.
Avatar - maros
28. 7. 2014 14:39
Re: tady není vůbec o čem
Za deset let už o PSA ani neuslyšíme, naštěstí.. zatím dělají všechno proto, aby to tak bylo >:D
Avatar - maros
28. 7. 2014 14:35
Re: Nešťastně zvolená barva
Tak hodnotit design(dizajn tak možná u vás na vesnici) podle jedné barevné variace a jedné řady kol :yes: Jde vidět, že pan je odborník.

Je úplně fuk, že to vypadá jak nakopnutá brambora.. hlavně, že to má hezké hlíny a barvičku 8-s
Avatar - maros
28. 7. 2014 14:47
Re: Duel
Design Octavie je krásný, jednoduchý, nepřeplácaný, čistý. P308 je taková brambora 8-s
28. 7. 2014 11:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - maros
28. 7. 2014 10:06
Re: Nešťastně zvolená barva
>:D Velká kola, lepší barva. Ty budeš fakt odborník >:-[] Takže 308 je lepší, protože má velká kola a lepší barvu :-!
Avatar - maros
28. 7. 2014 10:08
Re: Nešťastně zvolená barva
Golf je o světelné roky napřed :yes: Pažóó je nad propastí a dělá všechno proto, aby tam spadnul.
Avatar - Andromeda
28. 7. 2014 13:57
Re: Nešťastně zvolená barva
>:-[] To už se jinak nedá: Jsi opravdu tak blbej, nebo jen navedenej >:-[] ???
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 12:00
Nestárnoucí dizajn
Co si pod tím představujete?
Auto, které je tak super, že vypadá dobře i po 10-20 letech? Já ano... takových aut je jako šafránu, většinou je to výsada sportovních nebo luxusních vozů, v mainstreamu je jich hodně málo.

Dělá opravdu koncern VW nadčasová auta?? Nebo je to spíše tak trochu tím, že třeba ta nová Oktávka v kombiku nevypadá zas tak odlišně, jako ta stará, proto ta stará vlastně pořád vypadá aktuálně?? Peugeot zastarává, protože co generace, to dost jiný dizajn. Když se podíváte na předchozí 308, vypadá už dnes staře, protože je naprosto odlišná a každej ví, že jde o starší model. Kdežto kdo z lajků rozezná Golfa VI od VII na první pohled v zrcátku? Málokdo... proto Golf VI pořád působí aktuálně...

Podívejme třeba na BMW, to se také mění jen decentně a proporce si zachovává, proto i dvě generace stará zachovalá 3er , nebo X5 vypadá pořád relativně aktuálně a nezastarale i když je opak pravdou a v techničáku mu neúprosně začíná druhé desetiletí života.

Neříkám, že je špatně to či ono, to si každý přebere sám, ale z pohledu kupce staršího vozu je jasné, že dá přednost tomu vozu, který je podobný aktuální verzi, protože soused to nepozná na první pohled ( a některý soused ani na druhý :D).

Proč o tom píšu? Protože 308 i když nyní vypadá jako Golf bude nadčasová pouze tehdy, když i za 10 let nová 308 bude z této vycházet a bude jí podobná :-) Jinak se po generaci ocitne v propadlišti dějin :-)
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 11:42
Re: Design
Já vim... ale přijde mi, že Áda a hlavně Berenika/Kharl jsou tu prostě jen a jen proto, aby provokovali, kdežto tohle je pacient :-)

Jo, ty limited edice mne vždy dojmou... většinou mi někdo tvrdí, že jeho kámoš měl takové a makové auto.. když řeknu, že se nedělalo, tak je to prej na zakázku >:D Vždy je to na zakázku, místo toho, aby přiznali pravdu :D:D Pětilitrovym BMW E30 až po 2.5 nebo dokonce 3 litrovou Oktávku, nebo Superb, co jezdí 300 to konče >:D
Avatar - rohYpnol
28. 7. 2014 10:01
Harmonie celku vs. harmonie detailu
Octavia působí celkově lépe vyvážená, oko nikde nic netlačí, vše působí přirozeně. Dokonce tak přirozeně, že u Octavie tradičně právě Combi působí jako primární karosářská verze.

P308 bojuje zcela jinými zbraněmi. V detailech je o rád přesvědčivější než Octavia. Především se ale bravurně zbavila kýčovitosti její předchůdkyně. Přesto si nelze nevšimnout jisté disharmonie v oblasti za zadními bočními dveřmi, kdy se karoserie jeví jako "long" verze a oblast mezi zadními bočními dveřmi a zadním podběhem je nepřirozeně protažená. Jinak ale není co vyčítat. Právě naopak.

V souboji bych vyzdvihl pár detailů:
- hagusy u P308 jsou podle mě z estetického hlediska tou jednoznačně šťastnější vyriantou
- P308 nepotřebuje v zadních bočních dveřích dělit sklo a zasklení tak působí jednoznačně lépe
- komplet chromová lišta kolem bočních oken u P308 působí velmi vkusně, nicméně tohle umí i Octavia
- boční prolis v ooblasti klik P308 vytváří mnohem plastičnější celek
- zadní část u RZ Octavie (vykousnuté "céčko") a ony prolisy ve tvaru poštovní obálky vcelku úspěčně kazí celkový dojem u Octavie

Za mě tedy co do vzhledu remíza. Z praktického hlediska není co řešit, P308 se dopustil zásadní hrubky v prostornosti kabiny. Octavia má pro změnu naprosto přemrštěné ceny a zbytečný prostor vzadu. Takže verdikt je jasný - Leon ST >:-[] :-!
Avatar - kari.laz
28. 7. 2014 09:29
Re: Nešťastně zvolená barva
Nová 308 se mi taky hodně líbí. A i se s ní příjemně jede. Kritizované budíky mi nijak zvlášť nevadily.
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 09:08
Re: Nešťastně zvolená barva
No z těchto dvou aut na obrázku (konkrétně z fotek těchto specifikací) jednoznačně vede 308. Velká kola, lepší barva.. přijde mi to vúči Oktávce trochu nefér, ale bravo Peugeotu za to, že udělal konkurenceschopné auto těm nejlepším a to i dizajnem :-)
28. 7. 2014 15:25
Re: Francouzský design zazmrznul v čase
...uklidni to...!
Avatar - fOE
28. 7. 2014 11:59
Re: 308 je
Ma to cenu takova reakce? Co jsi napsal vsichni vime, nebo minimalne tusime a takto shazujes jen sam sebe ;-)
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2014 11:58
Re: Duel
Jj kdyby blbost nadnášela.. máme vod tebe už klid >:-[]
Avatar - Emel
28. 7. 2014 08:10
Duel
Diskuse k tomuto "duelu" tu již proběhla pod srovnávacím testem. Pro zopakování... obě auta považuju za to nejlepší co se dá mezi kompaktními kombíky koupit. Peugeot v tomto duelu vychází lépe než ve zmíněném testu - díky top konfiguraci (kola, panormatická střecha), vystajlovaným fotkám a zejména díky vhodnější barvě. Dnes tedy za mě remíza.
28. 7. 2014 17:54
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
S tou předností souhlas ;-)
Avatar - Choochoo
28. 7. 2014 15:17
Re: V jednoduchosti je síla
To ze ma Civic vetsi kola je jen opticky klam, kola jsou cca stejna, vnejsi prumer je tohoto rozmeru kol cca stejny. Civic vypada ze ma vetsi kola, ale ono to bude spis tim, ze ta masa na predku a zadku neni takova oproti Golfu. Treba to zadni kolo na Golfu je jak 14", 15"
[odkaz]
[odkaz]
Civic je proste o generaci jinde, coz u techto dvou fotek je jasne videt
[odkaz]
Osobne bych si nevybral ani wartase, ani 120, ani Golfa. Civic, Auris i ta Astra vypada lepe a moderneji nez Golf.
Vcera jsem potkal Megana a i ten se po tolika letech muze s G7 Variant v pohode merit exterierem. Ono je to spise otazka kdo nemuze ;-)
28. 7. 2014 13:22
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
Přečetl jsem si příspěvek tvůj a pak toho tupého hloupého omezeného hovada a nemůžu se dočkat dne, až budeš i ty alespoň z poloviny tak tupý a omezený a když už nenapíšeš nic k věci, alespoň to napíšeš na úrovni.
Avatar - rohYpnol
28. 7. 2014 13:13
Re: KOMBI-DUEL
Jestli je někdo hovado, pak zřejmě koukáš do zrcadla 8-s 8-s :no:

Napsal svůj názor, napsal jej pro sebe typickým způsobem. Nelíbí? Napiš svůj nebo nečti :-!
Avatar - rohYpnol
28. 7. 2014 09:12
Re: Malé porovnání
Není to o SM nebo ACZ. Všimni si, že i zde na ACZ se sem tam (spíš ojedinělě >:-[] ) objeví velmi zajímavé a hodnotné články. Stejně tak v SM.

Záleží totiž na jediném - na autorovi. Takže třeba co napíše Vaculík, tak můžeš tesat do žulového kamene. Co napíše (raději nebudu jmenovat ;-) ), tak je naprostý škvár.
Avatar - grifith
28. 7. 2014 12:31
Re: KOMBI-DUEL
Že by se od Tebe dalo očekávat něco jiného, to je nemysitelné, ale objektivní hodnocení designu nebude nikdy. Už je to tu psané, někdo má rád koláče s mákem, druhý s tvarohem a další nedá dopustit na povidlové.
Krása je v oku pozorovatele. Za mě jde o designovou remízu, v některých specifikacích dokáže Octavia udělat větší dojem než 308čka a u některých je to naopak. :-)
28. 7. 2014 11:22
Re: Cervena
a v noci je to kafe uplne nejkafovejsi
28. 7. 2014 15:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - maros
28. 7. 2014 14:50
Re: Francouzský design zazmrznul v čase
Andromedo, máš taky něco k tématu? Nebo hodláš plevelit diskuzi osobními invektivami.
28. 7. 2014 15:52
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
ty mas vosle mozna tak zkusenosti s kramama svoji spoluzacky
28. 7. 2014 15:50
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
lidskemu praseti a hovadu jinak rikat nemuzu. gti je spodina ktera se zde navazela do slusnych lidi kteri se zivi praci a vydelali si na auto kterym on opovrhuje. nazyval je ubozakama svorcakama apod. je to ubohe prase nezaslouzici si jiny nazev
28. 7. 2014 10:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - maros
28. 7. 2014 10:41
Re: Design
Kup si nějakého a uvidíš, není nad vlastní zkušenost 8-s
Avatar - Bubáq
28. 7. 2014 17:53
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
Zdar, GTI! Jediný opravdový diskutující... Dnes je to opravdu nářez! Zkusil jsem si zmapovat názory "veřejnosti", ale to prostě nejde. Proč jen tolik magoras má za cíl otravovat veřejný prostor?!
Takže se pokusím reagovat jen na Tvůj příspěvek: přímé srovnání designu obou konkurentů je výjimečnou příležitostí pochopit základní chybu Kabaňova týmu... přílišná strohost rovných ploch, hran a spár zcela ubíjí jakékoliv emoce! Škodovka je zde za cosi, co se svou funkcí blíží ideálu, ale ten obal je fakt bezpohlavní. Peugeot je (tradičně) mnohem příjemnější v pohledu i v pocitu: i přes výrazné uklidnění tvarů nadále nabízí milou dávku jemnosti, rafinovanosti a na druhý pohled i přitažlivosti.
Pokud pan Kabaň podtrhl u Octavie III. dlouhověkost jejího designu, já mám o této dlouhověkosti velké pochyby... Rovné hrany byly v minulosti vždy poměrně rychle vystřídány mnohem delší dobu populárnějšími oblinami. A právě 308 v aktuální generaci je fantastickým kompromisem mezi odcházející popularitou "bolded" oblinami a nadcházející popularitou "straight" přístupu. Mimořádně vydařený design...
Zmiňuješ vyzrálost tvarů OIII; hm, tentokrát jde daleko více o revoluci, než o vyzrávání. A bohužel, nepovedené vyzrání. Opuštění předchozími dvěma generacemi pěkně vyvinuté dominantní podoby grilu a jeho nahrazení "placatou" verzí je nepochybně krokem zpět! Nové škodovácké řešení "prolisu" 5. dveří pak považuji za zcela nešťastné. A nejen já: nejvíce kritizovaným prvkem nejnovějších škodovek je právě tento nelogický a velmi lacině působící "prolis". Proporčně se nová Octavia proti předchozím verzím výrazně zlepšila, ale "hranatý přístup" nedovolil využít této generační změny ve prospěch atraktivity designu: zatímco úspěch předchozích generací byl dosažen dojmem bytelnosti, solidnosti a trvanlivosti z jejich designu, nová Octavia tuto cestu (chybně?) opouští a jednoznačně směřuje přesně opačným směrem: takto extrémně prosklené karosérii jde velmi těžko připisovat zmíněné atributy. A třistaosmička? Přesně naopak: to je design, u něhož lze bez rizika hovořit o vyzrávání, o přenosu dosavadních kvalit (těžko najít Evropana, který by peugeoťácký design zatracoval) a jejich vyzrání do opravdu nejmodernější podoby. Jen dodám, že to neplatí o přístrojovce.
Vím, že jsem v naprosté menšině, ale já se domnívám, že se Kabaňovu týmu více povedl Rapid, než Octavia. Proč? Rapid je vytvořen přesně i intencích očekávání příslušné tržní skupiny; Octavia ztratila hodně ze své nejsilnější stránky- pořádný kus auta v daném segmentu (pozor, mluvím o designu, nikoliv o milimetrech!!!). Naštěstí se ukazuje, že zákazníci v očekávání "proslulé" kvality jsou ochotni potlačit očekávání nějakých emocí a zaměřují se na ty mm. Vždyť i mezigenerační snížení technického standardu podvozku a kvality odhlučnění interiéru se na prodejích nijak záporně neprojevilo.
Ještě jednu poznámku: vyzrávání designu se v rámci koncernu nyní mimořádně povedlo u Passatu. Pro B8 nemám jedinou výtku, jeho tvary a řešení ukrývají mnoho cenných rafinovaností. A rafinovanost je tak vzdálená současné Octavii...
Snad jsem nepopudil. ;-)
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 15:23
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
Přečetl sis doufám, že GTI nenapsal o 308 nic hanlivého, že to lajkuješ.... >:-[]
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2014 12:21
Re: Nešťastně zvolená barva
Ty seš tak mimo žes ani neček že tohle je designovej duel? Dobrý :yes: >:D >:-[]
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2014 12:16
Re: Design
A kde si to vyhlášení slyšel? Třeba tady sou 4 z šesti posledních VW a s frantíkama prohrávaj 4:2 >:-[]

[odkaz]
Avatar - šmoula nešika
28. 7. 2014 12:13
Re: Nestárnoucí dizajn
Teď se mi vybavil výrok „soudruha“ Vošického:
„Co je to nadčasový design? To je, když se vám auto nelíbí ve chvíli, kdy ho kupujete, nelíbí se vám, ani když s ním jezdíte, a dokonce se vám nelíbí, ani když ho pak prodáváte.“
>:D
Avatar - NSA
28. 7. 2014 11:59
Re: Jak to tady čtu, tak profrantíci volí raději jadrná slov
Pokud jde o design tak argumenty nebudou. Prostě někdo rád buchty s mákem a jiný s tvarohem. A třetí nezná lepší než povidlové. :no:
Avatar - aproximus
28. 7. 2014 11:41
tady není vůbec o čem
debatovat.. oktávka je kvalitní univerzál, ale vizuélně nesahá 308 ani po kotníky...
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 11:21
Re: Nešťastně zvolená barva
Není nad to být objektivní, že :D:D
28. 7. 2014 11:12
Re: Cervena
V cem je to jine ? Ja vidim stale stejne auto.
Avatar - grifith
28. 7. 2014 11:08
Re: Nešťastně zvolená barva
A tomu říkám argument těžkého kalibru. ;-) :yes: >:D
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 11:02
Re: Nešťastně zvolená barva
Ano, koupil si 20 let starou 306tku a s tím co zažila za tu dobu si může maximálně domýšlet....
Avatar - grifith
28. 7. 2014 10:29
Re: Nešťastně zvolená barva
Další z řady zbytečných, řečnických dotazů. ;-) Však odpovědi už předem znáš.
Seděl v 306ce, to je dostatečná zkušenost pro marosovu dedukci.
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 10:20
Re: Nešťastně zvolená barva
Hodnotíme dizajn Maroši.... >:D Přečti si o čem je článek a proto se bavím o barvě a kolech, jelikož se bavíme o vzhledu... když proti sobě postavíš jinak vybavené vozy, mohou se váhy přiklonit k tvé plakátové fantazii....
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 10:19
Re: Nešťastně zvolená barva
Seděls v P308 a Golfu VI/VIII? Jestli ne, nemáš co soudit, z fotek je každý odborník co?
Avatar - Drevokocůr
28. 7. 2014 10:43
Jasná volba!
Volím stejně jako odborná veřejnost P 308 za auto roku 2014! Nejsem simply clever ovce! >:D
Avatar - maros
28. 7. 2014 14:52
Re: Design
Nevěřím žádné statistice, kterou si sám nesfalšuji >:-[] Díky za pokus. Zkušeností bohušel mám. Francouz je nejhorší mechanik. Tak to je a bude, i kdyby jste se tu na hlavu stavěli. :-!
Avatar - maros
28. 7. 2014 14:58
Re: Duel
Koupit si můžeš cokoliv. Třeba i cenu auto roku. Mizerná kvalita Peugeotu není můj výmysl. To je ustálený fakt. Odborně se tomu říká Axióm. Design je strašný. Ergonomie doslova tragická, ... a tak dále.
Avatar - maros
28. 7. 2014 14:46
Re: Duel
Pokud je to použito vkusně a účelně, tak proč ne. Ale 308 je tim přeplácaná. Je viditelné, že Pažóó se tím snaží za malo peněz, zvětšit hodnotu, nebo alespoň snížit lacinost 8-s

Je třeba řici, že na hodnotných věcech se šetřilo až na kost. Obdivuji je, jak to dokázali poskládat, že to drží vůbec pohromadě.
28. 7. 2014 12:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 7. 2014 11:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 7. 2014 11:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 7. 2014 11:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 7. 2014 13:09
Re: KOMBI-DUEL
tak ses tu zas vyblil ty tupy hloupy omezeny hovado
28. 7. 2014 14:47
Re: KOMBI-DUEL
koukam do zrcadla a vidim v nem tebe? asi je jedno jsi li to ty nebo hovado gti. v zrcadle vidim vzdy to co se deje za mnou a tam je stado tupych koncernovych ovci. napsal jsem nazor. nelibi? tak necti.
28. 7. 2014 20:19
Krásky
Oba kombíky jsou nádherné. Každý však cílí na jinou skupinu zákazníků. Peugeot na lidi, kteří chtějí být se svým autem vidět a nechtějí zapadnout do masy. Škoda bude stejně jako první či druhá generace i po letech pohledná, ale nebude budit emoce na první pohled. :yes:
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 17:08
Re: tady není vůbec o čem
Tak pro dítě je to hezky podnikatelsky sen >:D
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 15:26
Re: tady není vůbec o čem
To je panečku prognostik >:D Toho bych chtěl ve firmě >:D Takhle od boku bych to nestřelil ani já >:D
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2014 15:09
Re: Duel
Tak axiom je to zjevně v tvojí hlavě, to zdůrazňovat ani nemusíš >:-[]
A jaká bude reálná kvalita P308 to víš leda ty a možná Bůh, my vostatní se to dozvíme ze statistik tak za 5 komplexně tak za 10 let
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2014 14:54
Re: Design
Fakt nás zkoušíš ukecat že německý statistiky přidávaj frantíkum a ubíraj domácim? Nepřeháněj to! >:-[]
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2014 14:44
Re: tady není vůbec o čem
Do toho du, tak vo co? >:-[]
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2014 14:43
Re: Nešťastně zvolená barva
Hele nemachruj, zrovna ty na to fakt nemáš nárok >:-[]
Avatar - Andromeda
28. 7. 2014 14:06
Re: Jak to tady čtu, tak profrantíci volí raději jadrná slov
Nooo, Ty zrovna expresívními výrazy na adresu PSA vůbec nešetříš - to, že dnes nejsou použity nic neznamená.
A zvratky tady na všechny strany metá Maroš po lobotomii, což Tě samozřejmě nechává klidným až netečným ...
Avatar - Andromeda
28. 7. 2014 14:00
Re: Francouzský design zazmrznul v čase
Mrháš talentem - máš tu diskuzního parťáka se stejně "obsáhlým" obzorem ... Takové alter ego, druhé já ( pokud to není další Tvůj "brand" >:-[] ... ) .
Avatar - pumpkin
28. 7. 2014 13:56
Re: KOMBI-DUEL
Beriem, resp. tebe ho neberiem. ;-)
Avatar - grifith
28. 7. 2014 12:52
Re: KOMBI-DUEL
Neberu ti to, v levnějších výbavových stupních, tedy na menších kolech je toto výraznější, u větších kol možná disproporce dle mě mizí : [odkaz]
28. 7. 2014 12:31
Re: Design
Nevzdelavaj ho, lebo ked kupim nejaku staru OII, z nejakej A6 odlepim 3,0 TDI QUATTRO, tak by ju odo mna kupil ako zakazkovu OII pre barona von*** >:D . A nezhana nahodou Superba 600hL ?
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2014 12:26
Re: tady není vůbec o čem
Fakt když kupuješ auto řešíš co s nim bude za deset let? S hodně vysokou pravděpodobností tou dobou budou vobě auta prostě deset let starý a víceméně stejně mimo designovej proud co tou dobou bude ;-)
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2014 12:20
Re: Nešťastně zvolená barva
Ty asi nebudeš moc vědět vo tom co to je světelnej rok viď >:-[]
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 12:12
Re: Nestárnoucí dizajn
Protože jich pořád jezdí hodně a proporčně se zas tak neliší, hlavně v tom kombíku :-) Hatchback už tak slavný není :-)
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 11:49
Re: tady není vůbec o čem
Tohle tvrzení si umím aplikovat na předchozí 308mičku vs Oktávka... ale tahle 308 je vlastně takovej francouzskej Golf.... dizajn bude hezký jako u oktávky i po 10. letech. Nepřijde mi moc extravagantní.
Avatar - wakantanka
28. 7. 2014 11:35
Re: Malé porovnání
Ja som tlačené časopisy prestal kupovať už dávno z podobných dôvodov ako máš ty. A kupoval som ich kedysi mnoho rôznych, českých slovenských aj zahraničných. A väčšinou po bombastickom titulku nasledovalo veľké rozčarovanie z obsahu. Čo povedzme zahraniční (tipnem menej zaujatí) novinári zvozili pod čiernu zem, v našich končinách to bolo skoro brané ako pozitívum. No a potom babo raď. >:D
Avatar - Emel
28. 7. 2014 11:21
Re: Harmonie celku vs. harmonie detailu
Na remíze se dnes shodneme. V detailu už ne úplně...
1) Ližiny u Octavie považuju za praktičtější než ty u Peugeotu, třeba loď se lépe přivazuje ke klasickým ližinám, pod které lze podvléknout stahovací pás.
2) Detaily 308 mě až tolik neberou... vlastně... vadí mi přední maska, ta je prostě překombinovaná a je podle mě hlavním důvodem, proč 308 potřebuje nějakou neutrální barvu (třeba tu co je tady). Zbytek auta se mi líbí.
3) Dělené zadní sklo u Octavie na druhou stranu asi přispívá k tomu, že okna jdou zcela stáhnout, tj. až do dveří
4) 308 na větších kolech... nevím, já tam tu nastavovanost až tolik nevidím
28. 7. 2014 10:28
O III vs. P 308
Je li tu diskuze pouze o designu ,tak volím P 308 ,ta se opravdu oproti předchozím generacím někam posunula ,je znát čistota uvnitř i navenek.Pozor ,nehodnotím
motor ,kvalitu ani celkové zpracování .Každý ať posoudí sám.Octavia je jasně daná.
Posun od O II je snad jen v prolisu RZ.Nechápu ,proč neprodloužil ty zadní světla aspoň na kombíku .Má je pouze SuperB .Proč ? :-)
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 09:34
Re: Nešťastně zvolená barva
Já v něm nejel, jen seděl a přišlo mi to zvláštní, ale neřikám, že bych si nezvykl.. naopak vše ostatní mne v Peugeotu přišlo na srovnatelné úrovni s Golfem, včetně materiálů a zpracování.
Avatar - šmoula nešika
28. 7. 2014 09:29
Re: Malé porovnání
Já vím. Byl bych pablb, kdybych SM kupoval podle hlavních testů, ale jsou to hlavní testy... Tady je zase vcelku mizerné zpravodajství (ale zlepšuje se to). SM se bohužel nezlepšuje, platí se za něj a tak celkově. Takže pá pá. Na auto.cz samozřejmě chodím hlavně diskutovat, když je hezký článek, tak mě to velmi potěší, ale ty zprávy většinou buď přeskočím, nebo je mám už přečtené z Autofora.

Vaculík občas trochu kecá nebo někoho ve svých článcích začne bezdůvodně a bez důkazů pomlouvat, ale jeho pisálkovské i technické kvality jsou nesporné a jeho články bez hospodských frází se čtou jako po másle. V redakci SM jsou i dobří redaktoři, ale jak to tak bývá, většina novinářů píše hlavně, jak šéfredaktor a majitel vydavatelství ráčí. Ve Světě motorů jsem si posledního půl roku kromě tradičně kvalitních testů ojetin (potom člověk čte Jirouše a zvrací pod stůl) početl solidně jen třeba kolem silnic a mostů nebo muzeí, ale auta samotná - bohužel. :-( I úvodníky šéfredaktora už nejsou jako před dvěma lety. ;-\
29. 7. 2014 04:05
Re: Francouzský design zazmrznul v čase
Dostal jsi se na úroveň těch, kterým tu spíláš... :no:
28. 7. 2014 22:51
Re: No môj názor je..
za mňa osobne je to asi takto..čo sa týka exteriéru, jednoznačne Peugeot,..videl som kombík naživo a čo sa týka dizajnu, je to podľa mňa veľmi podarené auto..čo sa týka Octavie, nemôžem si pomôcť..ja netvrdím že je to nejaká hanba dizajnu ale keď si ju porovnám s predošlou Octou, tak tá predošlá mi oproti tejto príde ako krásavec..jednoducho najnovšia Octa mi príde tak nejako nudná, šedivá a ničím nezaujímavá..dá sa to zachrániť peknými diskami a dobrou farbou ale mne to auto naozaj nič nehovorí...nehovorím že je škaredé, skôr fádne a ničím nevýrazné..proste také vystrúhané...

na druhej strane ale musím priznať, že čo sa týka interiéru, Octavia ma zase presvedčila viac ako Peugeot..nie je zlý ale ten malý volant, a budíky..no niekomu sa to páči..mne ale nie..ale tak každý ma niečo iné..Octavia má interiér dobre zvládnutý, priestorný...to by som dal Octe ako veľké plus..

no ale v dizajne exteriéru za mňa rozhodne Peugeot.. :-)
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2014 16:47
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
GTi určitě neni spodina, byť to jak protlačuje jakýkoli výrobky VW na hlavu je
Avatar - grifith
28. 7. 2014 16:09
Re: KOMBI-DUEL
Určitě, oba modely jsou povedenými kousky současné evropské nabídky :yes:
Avatar - grifith
28. 7. 2014 15:57
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
No ona ta tvá realita křápů francouzské provenience kulhá na obě nohy, je téměř dvacet let stará a vzhledem ke zjevně bohaté zkušenosti s výběrem ojetiny za pár korun i trochu zkreslená. Ale jo, i to je pro někoho realita. >:D :yes:
Vím, že by ses diskuzně znemožnil, kdybys prostě jen uznal, že jsi pořídil nuzný kočár z šesté ruky, jenž tedy při své "plnoletosti" už protě není žádný zázrak. To je ta tvá realita, není to nic k odsouzení. Horší je skutečnost, že na tomto základu, který sis "uvařil" sám, děláš finální závěry.
Avatar - Emel
28. 7. 2014 15:29
Re: KOMBI-DUEL
Bílá na 16" nevadí pokud jsou xenony... na 17" s xenonama to snese i tu stříbrnou. Jinak samozřejmě... modrá nebo zelená metalíza, nakonec i ta hnědá...
28. 7. 2014 14:12
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
Opakuješ se papoušku a to velmi trapně. :no: Vymysli si už konečně něco novýho. Je ti milion a chováš se jako když je ti deset. :no:
28. 7. 2014 11:07
Cervena
Heh, tak ta cervena tej Octavke vôbec nepasuje :-( keby dali nejaku inu faru napr. [odkaz] alebo [odkaz] a este [odkaz] . Tak to uz je ine kafe ;-) :-)
Avatar - Emel
28. 7. 2014 17:06
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
Holdene, proboha... vzpamatuj se. Vím že tolik palců jsi ještě asi nikdy nedostal, ale aspoň nějakou úroveň by to tu snad mít mohlo. Maros je fanatik a není sám, ale tohle přeháníš :no:
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2014 14:50
Re: Duel
Tohle mi musíš říct! Jak si přišel na ten druhej vodstavec? Vodkud to máš? :-)
Hele a jak snášíš že zrovna Pažout 308 je odbornou veřejností vyhlášenej za nejlepší auto roku? >:-[]
Avatar - Emel
28. 7. 2014 14:45
Re: KOMBI-DUEL
Kombi-elita je to tak jako tak, při srovnání v základu i v RS vs. ST apod. Prostě z koncernových trojčat sekne kombík Octavii nejlépe... Megane je za zenitem, Tourer je jiná kultura, Auris není o moc lepší, Astra lehce obézní (ale na větších kolech fajn), Focus... no, Focus po faceliftu není špatný, ale Octavia se mi přece jen líbí víc.
Avatar - rohYpnol
28. 7. 2014 13:19
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
Máš pravdu. Vízězem vod jednoho voka opravdu může být Octavia, protože jedním okem nevnímáš prostor >:-[] >:-[] Pohled stereoskopicky ale otvírá obzory, někdy to taky zkus >:D

Že problémem 308 SW je HB? To je úplně stejné jako kdybych napsal, že problémem Octavie liftback je Combi :-!

V širším konkurenčním poli tu je Leon ST, na který prostě Octavia svojí vyvážeností a čistotou tvarů nemá. Leon ST nabízí čistotu linií a harmonii tvaru a funkce třídně nevídanou, navíc mistrně dotaženou i ve světelných hrách. Navíc má Leon ST třídně správné proporce, na rozdíl od přerostlé Octavie.
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 18:03
Re: V jednoduchosti je síla
Cože? Optický klam? >:D Ty kola na Golfu z fotky jsou kola "Lyon" o průměru 15", ty na Civicu jsou 17" Mrkni do katalogů...

Takže trochu objektivity i když Golf kombi není uplně krasavec, tak je tady v dost podhodnocené výbavě vs TOP Civic.

Megane je hezky, zvláště GT verze :-)
28. 7. 2014 11:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Drevokocůr
28. 7. 2014 10:52
Re: Jasná volba!
Ponoř se dál do snů blbečku a sní dál!
29. 7. 2014 07:16
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
Oba vozy mají svá drobná ale...

-OIII má skvěle vyvážené osazení karoserie vzhledem k rozvoru, krásný ostřejší linky a nepotřebuje žádný přikrášlování. To vše ale hlavně z bočního pohledu. Jako první z Octavií totiž trpí utopenými koly v blatnících, zvláště patrné je to u zadních kol, která jsou až příliš zapuštěna do karoserie. Jakoby si žádala o tunerský podložky, který já osobně rád nemám. Tento jev navíc nevyřeší ani instalace velkých kol. Přesto je to menší zlo než...

-P308 reálně velmi utrpěla prodloužením rozvoru, tedy posunutím zadní nápravy, hmotově pak připomíná první generaci kombíku Loganu a tady žádný podložky nepomůžou. Je to velká škoda, celkově si P308 nese své tvary hrdě a vypadá o tolik líp než předchůdkyně.

Za sebe opět proklamuji leckdy opomíjenou Astru kombi, ta je i přes svý stáří stále pěkným vozem ;-)
Avatar - Bubáq
28. 7. 2014 19:27
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
Superb bude velmi povedený, o něj strach nemám. Bojím se o Fabii: jak Jozef, tak Ferdinand slibují nejhezčí auto ve třídě (nebo alespoň příjemné překvapení, abych byl více přesný), ale já jsem neviděl žádný citelný progres. Spíš jen očekávatelný, absolutně nepřekvapivý a znovu "jen" velmi, velmi uhlazený tvar bez stopy opravdové invence. Ten rozdíl tady v diskuzi několikrát zmínil kdosi připomenutím Leonu ST... A znovu: nabídkou místa a vylepšením materiálů bude Fabia určitě na špičce třídy, je ale škoda, když tato jednoznačná kvalita není doplněna stejně přesvědčivým "obalem".
Asi bych měl vysvětlit, že Octavii nepovažuji za nepovedenou. Jen mě mrzí, že k dokonalosti tohoto modelu jako celku chybí tak málo...jen ukázat trochu té emoce! Jaké? Nejlépe to umí vystihnout Larson v AutoBildu.
(A posunout displej infotaimentu o 10 cm výše ;-\ )
Avatar - Emel
28. 7. 2014 17:50
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
Jenže u BMW je ten zadek ve větší rovnováze ke zbytku auta. Neříkám, že mám s Octavií v liftu nějaký problém, ale pokud někdo mluví o "tlustém zadku", vím co tím myslí. Ve všech generacích Octavie dávám přednost kombi, to je vše.

Vodu čeří Gran Coupe, v liftech SportBack... ale to jsme někde jinde.
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 17:42
Re: Jak to tady čtu, tak profrantíci volí raději jadrná slov
Já ty auta viděl mockrát na živo a je to o tom, jaká jezdí verze...

Nicméně to, že "chrom" v Oktávce je nalakovanej plast, je fakt. U Peugeotu sem ho tak nezkoumal, ale nemyslim si, že to bude o moc lepší materiál :-) O tom sem mluvil.
Avatar - Ji/Ri
28. 7. 2014 17:20
Re: Francouzský design zazmrznul v čase
.... větrné mlýny.... to nedáš >:D ;-)
Avatar - Andromeda
28. 7. 2014 16:59
Re: Francouzský design zazmrznul v čase
Tvůj hnůj, jímž tady metáš den co den a drze tomu říkáš "diskuze" nebo téma, je jedna velká trvalá invektiva čemukoli zdravému, ty Supermane >:-[]
Apropo - oba předvádíte stejné kousky na stejnou adresu - nápadná shoda, tak si važ toho, že tady máš soukmenovce a navaž kvalitní freundschaft >:-[]
Nebo že by jedna a tatáž osoba ??? Toť otázka ... >:-[]
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 15:20
Re: Jak to tady čtu, tak profrantíci volí raději jadrná slov
Tak se taky podívej na silnici a ne jen na promofotky >:D
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 15:19
Re: Nešťastně zvolená barva
Prosím, přečti si ještě jednou co jsem napsal.. hodnotím vozy, které jsou na fotce u článku a jestli nejsi uplně zabedněný, tak víš, že u Oktávky jako u žádného jiného auta v běžné produkci záleží převážně na verzi, jakou koupíš.... A ty verze co jsou na fotkách jsou takové, jaké jsou a tam je 308 větší fešák... s tim nic neuděláš.
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 15:17
Re: Design
Jakou máš zkušenost? Já tě tu vyzývám, jestli nejsi jen diskuzní plácal, pojď, zvu tě na reklamaci TSI, ať vidíš tu "kvalitu". Milerád tě vezmu s sebou :-) Co mi na to odpovíš mimo vykonstruovaných lžích?
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 15:15
Re: Duel
Vkusně? Seděls v nové Oktávii? Nebo jí znáš jen z fotek? že se ptám co?
Avatar - The Spešl Uan
28. 7. 2014 15:04
Re: Malé porovnání
Já myslím, že SM není nic hroznýho. Uznávám, že trochu moc do článků občas rvou osobní dojmy, ale to k tomu patří.
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2014 14:53
Re: Francouzský design zazmrznul v čase
Srovnání tvýho a ádova fanatismu náhodou vůbec neni vod věci! S tim že ten Ádův aspoň vobčas pobaví, ten tvuj je prostě jen zaslepenej fanatismus bez hlavy paty
28. 7. 2014 14:10
Re: V jednoduchosti je síla
Astra je OK s tou vahou souhlas, ikdyz nekdo nebude souhlasit. U vyssich trid je ta vaha OK, ale tady by nekdo chtel mit vahu mini
28. 7. 2014 14:03
Re: pri pohledu z boku je jasne videt ta skodovacka bezradno
Tak OIII navazuje na OI, kde kdyz si otevrel zadni dvere, tak operak byl uz nekde v polovine zadnich dveri >:D
Octavia je roztomile auto, ma to takove titerne zadni kotoucky >:D
Avatar - Andromeda
28. 7. 2014 13:53
Re: Design
Pokud se k těm Matchboxům nechovají přiměřeně - a pokud jsou stejně "nadaní" jako Ty, tak je to normal >:-[] ...
Navíc, když jsou to zděděné letité kousky ... >:-[]
Avatar - aproximus
28. 7. 2014 13:50
Re: tady není vůbec o čem
chápu, ale za 10 let se už ani jedno z nich nebude prodávat (ikdyž oktávka kdo ví, tradice tu je >:-[] ). zhruba před hoďkou jsem ve městě parkoval vedle téměř stejné (jen potuněné o reklamní polepy >:-[] ) červené okty v kombíku. je to slušný kočár, ale na můj vkus jsou ty ostré linky a pravé úhly až moc neotesané (především teda na zádi ;-\ )..
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 13:04
Re: Nestárnoucí dizajn
Bavme se o kombi versus kombi. Když se podíváš z dálky, zadek je také oblý i u II. generace a nejinak to zajisté bude i u III. gen. :-)
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 12:22
Re: Nestárnoucí dizajn
>:-[] Tak drsně jsem to nemyslel >:D Ale něco na tom bude :-)
Avatar - pumpkin
28. 7. 2014 11:59
Všade Octavie combi
V poslednej dobe mám pocit že sa roztrhlo vrece s novými Octaviami combi. Bol som na festivale v Ostrave a na parkovisku ich bolo fakt požehnane, poľské, české, slovenské ŠPZ...

Ale k dizajnu. Čo sa týka porovnania, určite u mňa vo verzii kombi vyhráva Octavia. 308-ka je fakt pekná, ale ako kompaktný hatch.
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 11:48
Re: Jak to tady čtu, tak profrantíci volí raději jadrná slov
Nemohu souhlasit, mimo stříbrné je hezká ta modrá RS metalíza, tam vypadá solidně i ve střední výbavě. Naopak černá, bílá, hnedá ,červená.... to je nuda... to je fakt..
Avatar - aproximus
28. 7. 2014 11:45
Re: Jak to tady čtu, tak profrantíci volí raději jadrná slov
oktávka v žádné barvě nevypadá nijak extra. nejvíc jí snad sluší stříbrná. velká kola jsou nutnost.
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 11:27
Re: Jak to tady čtu, tak profrantíci volí raději jadrná slov
Auta uvedená na fotografií jsou v nerovném boji, který z exteru vyhrává Peugeot, působí elegantně. Oktávka v červené je prostě nic moc, tuctové auto. Samozřejmě, že kdyby nasadili Oktávii v pro mne nejkrásnější modré metalíze na jiných kolech, může to dopadnout jinak.

Interiér vypadá dobře u obou aut ( co mohu reálně posoudit, hlavně materiálově a kvalitativně), trochu mi nesedí přístrojový štít u 308, ale je to o zvyku. Obecně tedy uvnitř volím Oktávku, ale ve velké závislosti na výbavě... Active a Ambition jsou uvnitř "chudí příbuzní". Pokud bereme pouze dizajn TOP modelů, můj hlas je u Octy III.

Suma sumárum, hezčí je 308 v této plné polní, v nižších výbavách je dost znatelný zadní převis..... pro mne je výherce také Leon ST :-)

Bavíme se o dizajnu, né o motorech.
Avatar - rohYpnol
28. 7. 2014 09:46
Re: Malé porovnání
SM koupím tak 1x za uherský rok a stačí ;-)
Avatar - 3_diamanty
28. 7. 2014 20:25
Re: Krásky
ale tie zadne dvere s C stlpikom skutocne mohli byt aspon o 5cm viac posunute dozadu nad zadny blatnik [odkaz]
Avatar - Andromeda
28. 7. 2014 17:24
Re: Duel
Za tohle snad jídlo nemůže , i když to co je k mání tady ... >:-[]
Avatar - Andromeda
28. 7. 2014 17:04
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
Jemu tak leda šlapací, a ještě maximálně na dopravní hřiště >:-[] ... To individuum v životě žádné své auto nemělo - puberta v rozpuku používá jiné "papíry" na jiné účely >:-[] ...
Ovšem o to více ten týpek "duní" ...
Avatar - rohYpnol
28. 7. 2014 16:57
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
Přesně tak, dealer VW musí splňovat přísná kritéria >:D ;-)
Avatar - pumpkin
28. 7. 2014 16:16
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
>:D Redakcia by ti mohla dať na testovanie budúcu generáciu Mégana, že by si potom napísal test štýlom "Je to francúzske auto, ja som mal pred x rokmi vylietanú 306-ku, čiže to musí byť zákonite rovnaký šrot. Jaj...a samozrejme NEKUPOVAŤ!" >:D
Ja by som sa na takom niečom zasmial...alebo zaplakal, teraz neviem. :-|
Avatar - rohYpnol
28. 7. 2014 14:30
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
říká se tomu být názorově konzistentní >:-[] :-!
Avatar - pumpkin
28. 7. 2014 12:09
Re: Nestárnoucí dizajn
Podľa mňa to tak nefunguje. Taká prvá Fabia v kombíku vyzerá podľa mňa dnes nadčasovejšie a teda aj lepšie ako jej nástupca.
Avatar - rohYpnol
28. 7. 2014 16:39
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
Opět nepochopil. Nevadí, vysvětlím. Ano, 308 HB je vzhledově vydařený, kombi má určitou (jemnou) disharmonii. Octava Combi je vzhledově vydařená, liftback příliš vydařený není, zadní část Škoda prostě moc neumí. Nedopadlo to nejlépe u Fabie Sedan, nedopadlo to nejlépe u Superbu II sedan/liftback, a nedopadlo to nejlépe ani u Octavie III liftback.
Avatar - twistedTSD
28. 7. 2014 15:34
Re: V jednoduchosti je síla
G7 Variant není zrovna chloubou koncernu. Ale takový Leon ST, to je jiná. Civic je zajímavý, jen ta záď je zase trochu přeplácaná.
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 13:02
Re: KOMBI-DUEL
Kombi-elita je v případě O III dost ošemetné označení, protože nesmíme zapomínat, že je to úzce spojené s výbavovým stupněm. Obecně z průměru je to průměrné auto a ano, RS kombik je určitě v mainstreamu jedno z těch lepších. Musíme tedy rozlišovat jakou OIII porovnáváme, karoserie je sice stejná, ale ta obyčejná Active a nebo Ambition verze je nudná šeď na silnicích nijak nevybočující z řady. Troufnu si říct, že u té OIII je ten rozdíl i ve vzhledu mezi "již od" verzí a RS naprosto propastný rozdíl.

Stačí se rozhlédnout kolem sebe a každý si o "dizajnu" Oktávie udělá vlastní obrázek, ale celkově bych Oktávku označil za průmer (vzniklý váženým průměrem počtem verzích co jezdí násobený "atraktivitou" těchto verzí) :-)

Viz obrázky těchto dvou modelů, kde v červené barvě Oktávku nemilosrdně předčí stříbrná 308 na líbivých kolech :) Stačilo by přitom dát obrázky jiné OIII :)
Avatar - Stejsn
28. 7. 2014 11:45
Re: tady není vůbec o čem
druhá věc ovšem je, který z těch designů rychleji zastará. Podle mě za 10 let bude univerzální design O3 pořád vypadat celkem moderně, kdežto víc extravagantní 308 bude dost ztrácet.
28. 7. 2014 15:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 7. 2014 15:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 7. 2014 15:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 7. 2014 15:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 7. 2014 00:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - standajlk
30. 7. 2014 00:02
Re: Francouzský design zazmrznul v čase
To, ze sem nekdo jako ada, maros a spol pise blbosti, neopravnuje te delat z diskuse odpadkarnu. Pokud jejich vyroku nepreneses pres srdce, dej je na blacklist a bude klid.
29. 7. 2014 19:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
29. 7. 2014 18:38
Re: V jednoduchosti je síla
No, tenhle Golf mimo stříbrných lemů oken a kol zvenku nemá nic moc navíc v top verzi. Ještě ta barva je taky nic moc, ale v takové bude i highline.

To nevím co píšou v testu, ale v prospektu jsou kola na fotce uvedeny jako R15 a i to tomu odpovídá, proto působí malé :-)
Jsi moc jednostranně zaměřen :-)
29. 7. 2014 18:34
Ceed SW
najkrasie kombi nizsej stretnej triedy je jednoznacne Kia Ceed SW...Octavia s 308 mozu len ticho zavidiet
Avatar - standajlk
29. 7. 2014 18:21
Re: Francouzský design zazmrznul v čase
"... Nic takového ode mne na zádné diskusi nenajdes ..."
ano, ty uz sem nic jineho nez nadavky skoro nepises.
Avatar - Andromeda
29. 7. 2014 16:10
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
Když už jsi u té značky s bleskem ( malinko budu OT ) - ještě elegantnější je sedan -> se správnou barvou a 17" koly jde o fešáka. A to nejsem příznivcem sedanů v této třídě, nicméně pravdou je, že velikostně dostihla tato verze Astry Vectru B ...
Avatar - Emel
29. 7. 2014 13:26
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
Osobně mi přijde, že ostřejší linky a relativně subtilní ponton karoserie u Octavie snesou klidně o palec menší kola než Astra s jejími mohutnými blatníky... řekněme, že jak je Octavia akceptovatelná na 16" a hezká na 17", je Astra akceptovatelná na 17" a hezká na 18". Ale samozřejmě... záleží na designu kol, barvě atd. Třeba ty 16" Teron vypadají na Octavii dobře.

U Octavie je to rozdíl mezi šedou průměrností a hezkým autem, u Astry je to rozdíl mezi tím vypadat svalnatě a tlustě.

PS: malá kola snáší dobře Ceed...
Avatar - pumpkin
29. 7. 2014 12:38
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
Najkrajšie auto v triede znie ako obyčajná PR masáž, no kiež by to tak nebolo. Obávam sa ale, že nová Fabia nebude krajšia ako Polo.
29. 7. 2014 11:27
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
Na 17" už vypadá slušně, což je stejně tak první akceptovatelnej rozměr pro OIII a P308.
Avatar - šmoula nešika
29. 7. 2014 11:25
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
Říkal jsem si, co to bude za dlouhou nudli oslavující GTIho jako boha, a palec ti chtěl dát jen za to vypětí, ale víceméně mohu jen souhlasit. :yes: Osobně se mi totiž Passat a 308 zdají poněkud překombinované v detailech - myslím tím ty chromové. S tvarovým cvičením souhlas.
Avatar - PlumJelinek
29. 7. 2014 11:12
Re: Nešťastně zvolená barva
A hodíš místo plkání nějakej konkrétní a věcnej argument, prosím?
Avatar - PlumJelinek
29. 7. 2014 11:10
Re: Design
To jsou teda silácký řeči, asi budeš velkej odborník.

Já pracuju v autopůjčovně, kde máme kolem 300 vozů, je to směsice nejrůznějších značek a tříd od německých, korejských a francouzských výrobců, sem tam se tu objeví i něco dalšího. Rozhodně bych neřekl, že co se týče spolehlivosti, tak nějaká auta výrazně převyšují jiná a naopak. Na reklamace dáváme všechna možná auta všech možných značek ve všech možných cenových kategoriích. Bez rozdílu. Všichni výrobci šetří a všechny auta se se*ou a je jedno, na jak moc prestižní si ta která automobilka hraje.
Avatar - PlumJelinek
29. 7. 2014 11:00
Re: Design
Hele otáčkoměr je docela ok, mám z toho dojem, že spíš novináři potřebovali nějakou novou negativní senzaci, něco charakteristickýho a dobře zapomatovatelnýho. Ve skutečnosti to zas takovej problém není, párkrát se s tím projedeš a pokud nestřídáš 5 různých aut za den, tak ti to zakrátko ani nebude nijak vyvádět z míry. Úplně stejně je to dotykovým multimediálním systémem, který se na prvních pár pokusů zdá dost nepřehledný a neintuitivní. párkrát něco hledáš, pak už to jde samo. Jako největší reálný problém nových Peugeotů vidím dráhu manuální převodovky, která je prostě už u nového auta vykvedlaná jako u starýho Fáčka. A dokonce bych pocitově řekl, že to je snad ještě horší, než to bývalo. Ale suma sumárum i na tohle se dá po čase zvyknout.
Avatar - Emel
29. 7. 2014 10:31
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
Astra je pěkná, což o to... její barokní tvary si ale taky žádají velká kola, i na 17" to vypadá lehce nedostatečně.
29. 7. 2014 09:41
Re: Design
Aneb neodpovídají-li fakta teorii, tím hůř pro fakta, že?
Avatar - Choochoo
29. 7. 2014 08:49
Re: V jednoduchosti je síla
Nevim tedy proc pisiv testu:
Golf - Rozměr pneu: 205/55 R16 ;-)
To ze ma Civic 17" pisi i v testu
Myslis ze rozdil mezi podhodnocenou a TOP vybavou delaj kola o vetsim rozmeru o 1"?
Takto vypada kazdej Civic na ktery si koupis jiny kola. Golf potrebuje mnohem vice, takze je jasne kdo je s tim designem trochu pozadu.
Ten zadek je opravdu hodne nechutny
[odkaz]
To nezachrani ani 19" kola ;-)
Avatar - Emel
28. 7. 2014 20:12
Re: Jak to tady čtu, tak profrantíci volí raději jadrná slov
Tmavě modrá ale přece není apriori sportovní barva...

Stříbrná je minimalistická barva a pokud ji dáš na designově minimalistické auto typu Octavia, upře se pozornost na detaily. Dej na to hezká kola a xenony a bude to super, ale stříbrná Octavia na 15" s halogeny je ta nejhorší možná kombinace, i bílá nebo základní modrá je lepší.
Avatar - rohYpnol
28. 7. 2014 20:05
Problém Peugeotu
308 má problém v proporcích. Konkrétně v prostoru mezi zadními bočními dveřmi a zadním podběhem.

Mám dokonce podezření, že Peugeot použil totožný plechový díl panelu dveří, jen rám okna dal jiný. Jenže 308 SW má větší rozvor, a výsledek prostě obelhat nejde. Porovnejte sami:

[odkaz]

[odkaz]
Avatar - aproximus
28. 7. 2014 19:50
Re: Jak to tady čtu, tak profrantíci volí raději jadrná slov
"sportovní" barva na takovém relativně "usedlém" autě jako je common oktávka, to je pro mě úplně divná kombinace. avšak na RSko ta barva sedí akorát. běžná octa je dělaná na eleganci, proto ji nejvíc sekne stříbrná. [odkaz] [odkaz]
Avatar - Bubáq
28. 7. 2014 19:32
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
Vidím to úplně stejně....
Avatar - rohYpnol
28. 7. 2014 19:14
Re: no neviem
přesně o tom jsem psal výš ;-)
Avatar - rohYpnol
28. 7. 2014 18:49
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
To máš pravdu. Opravdu čistá prácička, jenže fotografa >:-[] Aby na ofic. fotce vypadalo auto blbě, tak to zvládá snad jen Ssangyong >:D

Víš co je pro mě dobrým vodítkem pro posouzení zádě Octavie III? Rapid. A pokud Rapid vypadá, a to i přes úzkou stavbu, i přes menší výřez na kola, lépe, pak se podle mě Octavia liftback nedopadla ideálně. Ano, diagonální dopisní linka vypadá nevzhledně a zcela zbytečně snad na každé Škodě, o tom není třeba vést nějakou dlouhou polemiku.
28. 7. 2014 18:37
Re: Cervena
Dobre a co povies na toto [odkaz] a na toto [odkaz] .

Dalej: [odkaz] vs [odkaz]
[odkaz] vs [odkaz]

;-) :-) :-!
Avatar - Emel
28. 7. 2014 17:45
Re: Pro připomenutí
Dlouho jsem dumal nad tím, co je na Golfu Variant špatně, když promo fotky se mi tak líbily. Došel jsem k tomu, že problém je v masivním a kolmém zadním sloupku, který opticky neleží na zadním kole, ale "visí" v prostoru. Octavia jednak nemá ten sloupek tak masivní a dvak má díky delšímu rozvoru lepší proporce.

308 na live fotkách je opravdu o dost slabší... jednak díky kolům, ale asi i díky barvě, kdy prostě načančané auto s načančanou barvou už je moc... načančané, zejména zepředu.
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 17:26
Re: Pro připomenutí
Jo, tady má P308 menší kola a hned to už není taková paráda, ta masa plechu vzadu... ostatně tím trpí třeba i Golf kombi :-)
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 17:10
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
No a tak to by mne zajímalo, jakou máš přímo ty zkušenost s Peugeotem 308?? Prosím odpověz, nahoře si to srabácky vzdal >:D
Avatar - Emel
28. 7. 2014 17:07
Re: Jak to tady čtu, tak profrantíci volí raději jadrná slov
Upřímně, promofotky v tomto duelu více fandí Peugeotu než Škodovce. Podívej se na live fotky pod srovnávacím testem na auto.cz... to je jiné kafe.
Avatar - grifith
28. 7. 2014 13:30
Re: KOMBI-DUEL
Já bych dal vzhledově raději přednost kombi s podobně velkými koly, nic víc k designovému optimu nepotřeboval. Mě se HB až tak nelíbí. Ale ber to jako čistě můj pohled na věc ;-)
28. 7. 2014 13:06
Re: Jasná volba!
Octavii si koupí milion lidí. 308 si koupí, řekněme, milion lidí. Teď mi vysvětli, proč ti, co si koupí Octaviu jsou stádo ovcí a ti, co koupí 308, už stádo ovcí nejsou.
28. 7. 2014 13:02
Re: Jasná volba!
Hele Drevokocůre, jelikož už jsi se nevrátil do diskuse pod Carensem, hoď mi sem link na tu Toyotu Verso 2,2 96 kW, co se tady prodává.
28. 7. 2014 12:36
Re: Nešťastně zvolená barva
A mozno je to on, kto dotiahol skrutku cez strechu Q7 micky v Devinskej Novej Vsi a ako maros tu vystupuje za trest >:D , tak mu to nestazujte...
Avatar - JDM
29. 7. 2014 22:39
Re: Duel
22:38 . 33 palců dolů >:D to je snad rekord , diskuzní poprava ... >:D sorry maroš co že jedeš za matroš? >:D
Avatar - Emel
29. 7. 2014 10:46
Re: No môj názor je..
Živá setkání jsou pro mě u nových kombíků trošku zklamání. Platí to pro Leon i 308... a dříve i pro Golf. Prostě na promo fotkách to bylo o kus lepší. Je ale fakt, že Leona jsem zatím nepotkal v žádné lepší výbavě ani barvě, většinou bílá / tmavě modrá.

S Octavií problém nemám... pacmanovská záď naživo není problém, vadí jen zapadlejší kola. Z blízka není úplně pěkné, že vrchní část přední masky je zaslepená... ale většinou si toho člověk ani nevšimne. Mlhovky jsou zbytečně velké, halogeny vypadají lacině... to jsou ale relativně drobnosti. Oproti předchozí bych řekl, že to auto dospělo.
29. 7. 2014 10:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
28. 7. 2014 19:58
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
Právě mmj. materiálově půjde Fabia dolů ;-\
28. 7. 2014 19:20
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
maros si traged >:-[] >:-[] ty sa mozes tak na tieto auta pozerat tak o 15 rokov ked na to budes mat ;-)
Avatar - rohYpnol
28. 7. 2014 19:10
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
Ne, i já se vlastně shoduji s PM2. Rapid považuji za zdařilejší než Octavia III, bavím se samozřejmě o liftbacku. A důvod není to, že strohost lépe sedla lowendu. Je to jednoduše tím, že linie Raidu jsou mnohem jemnější, oku příjemnější, nadčasové.

Jestli někdo umně použil hrany, pak je to Leon, Leon ST, kde linie vyplňují tvary auta. Ale Octavia? Pokud to není RS, pak jde doslova o nudu na 4 kolech bez špetky smyslnosti a jiskry.
Avatar - Emel
28. 7. 2014 17:25
Re: PASÁČEK VEPŘŮ
To jsi vybral úhel, ze kterého samozřejmě těžkopádnost zádě není vidět. Takových úhlů je většina, ale přece jen ne všechny. A kupodivu... občas mě to ruší i s velkými koly

[odkaz]
Avatar - Emel
28. 7. 2014 17:20
Pro připomenutí
[odkaz]

Tady jsou živé fotky obou bok po boku... v opačných barvách.

Hned ta úvodní fotka ukazuje, co já osobně vnímám jako největší problém 308.
Avatar - pumpkin
28. 7. 2014 13:06
Re: KOMBI-DUEL
Hmm, takto vytieňovaný ten profil vyzerá dobre, no realita je horšia. V hatchbacku je to ale fakt pekné. :-)
Avatar - pumpkin
28. 7. 2014 12:27
Re: Nestárnoucí dizajn
Proporčne sa nelíšia? Druhá generácia má zadné partie rovnako riešené ako hatch (podobne ako Felicia), ziaľ čo Fiabia I kombi má špecificky riešený oblý kufor.
Avatar - 3_diamanty
28. 7. 2014 20:07
Re: Problém Peugeotu
suhlas... dvere ostali kratke aj napriek tomu ze razvor narastol.... nieco mi vravi ze v tom kombiku od pezotu vzadu to nebude ziadna slava ( vid cisla priestoru v kabine z testu, to je bieda na urovni maleho auta ) ......

vyzera to akoby ten hatch natiahli pricom ho prichytili do zveraka za zadne dvere a potom zacali tahat. vyzera to neprirodzene ... kufor je sice velky.... ale priestor vzadu bude bieda voci konkurencii

hatch je skutocne krasny.... ale ten kombik sa mi paci cim dalej tym menej
;-\
Avatar - pumpkin
28. 7. 2014 12:36
Re: KOMBI-DUEL
Bočný profil, resp. predĺžený rázvor je slabina 308 SW vo všetkých farbách/špecifikáciach.
28. 7. 2014 11:02
Re: Jasná volba!
a ty rovno s nim ;-) >:D >:D
Avatar - 3_diamanty
28. 7. 2014 19:40
Re: Duel
octavia vyzera dobre ak je v peknej farbe na poriadnych kolesach... taka RS nema skutocne dizajnovo supera v triede... hodne tu zalezi od toho co na tu octavku das.. biela v kombiku na 16tkach plechacoch vyzera ako sanitka....ale RSka v zelenej tak to vyzera ako stihacka :yes:
Avatar - 3_diamanty
28. 7. 2014 19:16
Re: no neviem
hlavne tie zadne dvere v peugeote .... cele su kdesi pred zadnymi kolesami .. tie v octavii su pekne natiahntue az ponad zadny blatnik... v peugeote nie... pride mi to divne... octavia je v tomto jasne praktickejsia... ma nepochybne aj vacsie tie dvere

alebo si staci pozriet C stlpik... kym v octavii je kdesi nad kolesom a neprekaza tak v 308sw je pred kolesom a tym padom priestor na nastupovanie dozadu je takto dost maly a obmedzeny...

volim octaviu
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 15:22
Re: KOMBI-DUEL
Nemohu souhlasit, teď tady koukám z okna na jednu "elitu" v bílé na šestnáctkách a opravdu tohle auto není ničím výjmečné. Naopak ráno jsem se s oblibou otočil po Eleganci v modré na sedumnáctkách.... Za mne z trojčat vede Leon, Focus se mi také po Fl líbí, ale toho sem ještě naživo neviděl :-)
Avatar - KANKUNEN
28. 7. 2014 11:13
Jak to tady čtu, tak profrantíci volí raději jadrná slova
než, že by vytáhli z kapsy argument.
Avatar - 3_diamanty
28. 7. 2014 19:09
no neviem
neviem ci len ja mam ten pocit ale ked sa pozeram na p308SW zboku z profilu tak mam par kritickych poznamok [odkaz] ... pride mi akoby tie zadne dvere boli kratke a ten hluchy medzipriestor medzi zadnymi dverami a zadnym blatnikom na mna posobi dost divne.... cele to vyzera trosku natiahnuto a dvere zadne mi pridu male ... neviem ci je to opticky klam ale octavka vyzera podstatne vyvazenejsie a iste bude aj vzadu priestrannejsia [odkaz]

vsimnite si detail... kym zadne dvere octavie zasahuju svojou castou az kdesi nad polovicu zadneho kolesa... dvere v 308SW su cele kdesi pred zadnymi kolesami... pride mi to nevyvazene a dvere kratke....
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 14:26
Re: V jednoduchosti je síla
Golf z tvého srovnání je hezčím vozem, prostě Golf :-) Civic je jak kosmícká loď, opravdu bych ho nechtěl, jediné co má lepší jsou větší kola ( porovnávám-li ty na obrázku)
28. 7. 2014 19:19
Duel
V tomto dueli je Škoda druhá. Peugeot posledný.
28. 7. 2014 15:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.