Novinky
Ozzman
V čem byl lepší? Já osobní zkušenost nemám, ale z článku vyplývá, že to trvalo všem dlouho a ten od VW navíc měl 2x kolizi? Je lepší jen proto, že je z kocnernu? Jedině snad ten sporstvan byl rychlejší, když opomenu pochybení. Jinak vše nad minutu.. zbytečné to je, ale pro někoho ta minuta za ušetřené nervy stát může.
Flajzi
U svého VW Sharan jsem si kromě senzorů a zadní kamery připlatil pár tisíc za parkovacího asistenta a po delší době musím říct, že je to fakt zbytečnost. Do dalšího auta už bych za to nepřiplácel, pouze za couvací kameru(y) a senzory. Pokud s autem jezdíte trochu více, tak správný grif k zaparkování získáte taky, je to rychlejší a díky kameře můžete parkovat opravdu na doraz. Asistent je pouze jako show pro spolujezdce, kteří tuto věc neznají a můžete jim shodit čelist, jak si auto samo kroutí volantem.
Spíš bych ocenil ptačí pohled zezhora. Manželka to má v autě, má kamery vzadu a boční v zrcátkách a na displeji se vám ukáže pohled "zezhora" a s tím s výborně parkuje. Nemusíte očima přeskakovat mezi bočními a zadním zrcátkem a jen sledujete své auto z ptačího pohledu a přesně vidíte, kde je obrubník či parkovací čáry. Výborná věc.
Spíš bych ocenil ptačí pohled zezhora. Manželka to má v autě, má kamery vzadu a boční v zrcátkách a na displeji se vám ukáže pohled "zezhora" a s tím s výborně parkuje. Nemusíte očima přeskakovat mezi bočními a zadním zrcátkem a jen sledujete své auto z ptačího pohledu a přesně vidíte, kde je obrubník či parkovací čáry. Výborná věc.
3_diamanty
sorento to zvladlo bravurne... nejak ma to ani neprekvapuje boh vie preco.... kia :yes😒br />
hmm... koncern sa moc nevyznamenal... ale nevadi... v praxi ento system vyuzije asi velmi malo vodicov
hmm... koncern sa moc nevyznamenal... ale nevadi... v praxi ento system vyuzije asi velmi malo vodicov
grifith
Určitě beru parkovací asistent jako pomůcku pro méně zdatné, pro některé ženy to dokonce může být "božská pomůcka". Větší rozestupy než v případě úsudku zkušenějšího řidiče parkujícícho svépomocí či delší časový úsek potřebný k zaparkování bych ale preferoval raději než zmatečné chování některých systémů. Naprosto nepochopím způsobené dva parkovací incidenty, od systému, za který si připlácím nemalé peníze očekávám 100% fungování a ne takový lapsus. Jestli jde o náhodu, že zrovna u systému produkce německého koncernu došlo k chybám, raději nebudu komentovat...
pargi
Asi když se s tím systémem sžiješ, tak to pude rychleji, ale třeba já to na svém autě mám a použil jsem to....nikdy. Nepočítám, když to chci někomu předvést. Ale než člověk aktivuje asistent, zkontroluje, jestli stojí přibližně správně, hodí blinkr a pomalu se sune vpřed a čeká, jestli ho asistent vyzve k parkování... Opravdu je rychlejší normálně jet, zmerčit místo, lup lup a jsi v díře 😄
grifith
Srovnávat případnou závadu systému s jeho chybným fungováním při pro něj standardním úkonu je špatně. Pokud automatický parkovací asistent při tomto úkonu "líbá" auta kolem sebe, pak přidělává víc starostí, jak radostí. A to mi za příplatek prostě přijde mimo.
100% funkčnost existuje, jen ji nesmíš zaměňovat se stoprocentní spolehlivostí. To je zásadní rozdíl.
100% funkčnost existuje, jen ji nesmíš zaměňovat se stoprocentní spolehlivostí. To je zásadní rozdíl.
Klaudius
Systém, na ktorý sa nemôžeš na 100% spoľahnúť, je zlý. Predstav si, že by podobným spôsobom fungovalo niečo iné - hoci zatváranie dverí (občas by si ich nezavrel), radenie (tu a tam by nešiel zaradiť niektorý kvalt), svetlá (občas by zhasli alebo blikali), alebo brzdy...
Ozzman
Tak určitě, já nemam na autě žádný asistent ( teda pokud se nepočítá tažný >😒] ) a problém sem měl málokdy... spíše mne vytáčí občas délka auta, kdy se do mezery po Fabii prostě nenarvu no... občas by stačilo, kdyby ti ostatní parkovali normálně bez metrových mezer na každé straně a ostatní by nepotřebovali asistenty a čidla na couvání, protože by se každý vešel >😁
Petrko
Stejně jako každý kdo potřebuje ABS, ESP, TCS, 4x4 nebo adaptivní tempomat atd. >😁 >😁 >😁
michalpneu
ale parkování by se měli věnovat v autoškole pomalu více než jízdě dopředu, ale oni tam na to serou.....já nevím, já jsem nikdy neměl problém zaparkovat přesně do díry s jakýmkoliv autem a nikdy jsem nedrbnul ani disk, nevidím na tom nic složitého. Ale věřím, že pro spoustu lidí je to noční můra...
michalpneu
nemyslím couvací senzory, ty já mám taky, to je věc, kde ale pořád musíš spolehát na své dovednosti a je to dobře. Sice se podle nic neorientuju a stejně spolehám na sebe. Myslím tím to automatické točení volantu atd. Pak si takového řidiče představ, když parkuje podle toho, speciálně třeba ženská a pak dostane třeba náhradní auto bez téhle pomůcky a má parkovat za Tebou...asi je Ti jasné, jak to dopadne.
grifith
Funkční je ta věc, která vykonává svou běžnou činnost bez sebemenších problémů přesně tak, jak byla navržena. V té chvíli je 100% funkční.
Spolehlivá je ta věc, která se v průběhu svého používání nepředpokládaně nekazí.
Mluvím o funkčnosti dané věci, tedy nepředpokládám, že systém je nastaven tak, aby při parkování způsobil nějaký parkovací lišej, ale aby něčemu podobnému předcházel.
Spolehlivá je ta věc, která se v průběhu svého používání nepředpokládaně nekazí.
Mluvím o funkčnosti dané věci, tedy nepředpokládám, že systém je nastaven tak, aby při parkování způsobil nějaký parkovací lišej, ale aby něčemu podobnému předcházel.
Střelec
Tak to by mě také zajímalo. V čem ostatní nezafungovaly? Co by některé ženské daly za to, že je to dosouká do mezery. Ikdyby to mělo trvat 5 minut tak by byly nadšené.
2 auta, 2 kolize a někdo řekne, že je takový systém lepší. Od automatu nečekám, že zaparkuje rychle, ale že zaparkuje a neomlátí vše okolo. To si takový krám ženský nemusí kupovat, protože zaparkují rychleji a ty kolize zvládnou také.
2 auta, 2 kolize a někdo řekne, že je takový systém lepší. Od automatu nečekám, že zaparkuje rychle, ale že zaparkuje a neomlátí vše okolo. To si takový krám ženský nemusí kupovat, protože zaparkují rychleji a ty kolize zvládnou také.
_MT_
Kapacita v porovnání s kolmým není o tolik horší. A pro manévrování ti stačí méně místa, možná by tedy existoval návrh, kde by dokonce nabízelo lepší kapacitu.
grifith
A o tom mluvím, poté je takový systém prakticky zbytečný a klasické zamykání klíčem by bylo nejvhodnější.
grifith
Samozřejmě, odpovědnost je vždy na řidiči. Každopádně pokud automatický parkovací systém třeba i v pěti procentech případů takto selhává, je to na pováženou. Je to jako kdybys u bezklíčového systému otevírání zkoušel pokaždé zatažením za kliku, jestli je opravdu auto zavřené...
Pro normálně zkušeného řidiče je systém dle mě také zbytečný, senzory, či ještě lépe kamery, dokáží pomoci více. Systém beru jako smysluplný pro ty z řidičů, kteří si nejsou tímto "obtížným" úkonem jisti. A právě proto očekávám 100% funkčnost, jinak si svou podstatu systém podkopává sám.
Pro normálně zkušeného řidiče je systém dle mě také zbytečný, senzory, či ještě lépe kamery, dokáží pomoci více. Systém beru jako smysluplný pro ty z řidičů, kteří si nejsou tímto "obtížným" úkonem jisti. A právě proto očekávám 100% funkčnost, jinak si svou podstatu systém podkopává sám.
_MT_
Tady jsem nikdy nikoho šikmo neviděl. 😄 Nedokáži to pochopit. Přitom šikmé je podle mne nejlepší parkování.
_MT_
Pokud místa nejsou nalajnovaný, tak "nenormálnímu" parkování nezabráníš, protože jsou zkrátka auta různě dlouhá. A i když je nalajnuješ, budou na to lidi kašlat. 😉 Když jsem bydlel v Praze, tak jsem měl kousek od baráku stání na šikmo. Jak si myslíš, že tam stáli? Kolmo. A to tam dokonce je "zubatý" chodník, abys stál kolmo k obrubníku.
Ozzman
Jo, to se stává, ale třeba tady na Vinohradech poznáš, kdo přijel a kdo tam parkuje delší dobu, většinou nepražská SPZ a zabíraj 1.5 až 2 místa s auty velikosti Fabie >😁
pargi
Jednou jsem takhle zaparkoval normálně. Když jsem se vrátil, stál jsem jak vůl, jelikož odjelo mondeo přede mnou i octa za mnou a postavil se tam někdo almerou a c1 😄 vyjíždělo se mi ale nádherně 😄
Ozzman
Já teda mam zvyk pokaždé, když zavřu centrálem dveře zkusit kliku.... jistota je jistota 😄
Stefič
tak to pozor. Pokud už musím zaparkovat na parkovišti před sepermarketem, kousek u vchudu, kam chce každý, pak zásadně zabírám dvě místa. Sice vypadám jako buran, ale...
1) nenacpe se na mě dědek s francouzskejma holema a neudělá mi díru do dveří
2) nenacpe se na mě matka s dětma co otevírají dveře stylem, že do nich kopnou...a pak mi udělají díru do dvěří
3) burani mi neprochazejí těsně kolem aut a neodírají mi lak taškama na ramini a podobně.
Auto mám více než 4 roky a na boku ani jeden dolík. Protože parkuju jako *, ale zase nemám omlácené auto
😉
1) nenacpe se na mě dědek s francouzskejma holema a neudělá mi díru do dveří
2) nenacpe se na mě matka s dětma co otevírají dveře stylem, že do nich kopnou...a pak mi udělají díru do dvěří
3) burani mi neprochazejí těsně kolem aut a neodírají mi lak taškama na ramini a podobně.
Auto mám více než 4 roky a na boku ani jeden dolík. Protože parkuju jako *, ale zase nemám omlácené auto
😉
michalpneu
zajímalo by mě, jak se ten systém přesně chová, když má auto třeba rozhozenou geometrii, kdy je rozhozená sbíhavost nebo rejd na jednom kole, jak to ten systém vyhodnotí....
grifith
Také nepovažuji systém za neomylný, protože takový není. Ale jde mi o to, že by takový měl být. Až neomylný bude, pak jej budu považovat za funkční a budu ochoten za něj třeba pro svou ženu připlatit.
Až budeš moci autu zavelet, aby ti samo zajelo do garáže a ono to udělá, ale omlátí ti obě strany auta, tak si řekneš: "OK, chtěl jsem zaparkovat do garáže a auto tam mám. Holt systém není neomylný, tak je auto trochu pomačkané, ale základní úkol splnilo, takže je to v pořádku."
Až budeš moci autu zavelet, aby ti samo zajelo do garáže a ono to udělá, ale omlátí ti obě strany auta, tak si řekneš: "OK, chtěl jsem zaparkovat do garáže a auto tam mám. Holt systém není neomylný, tak je auto trochu pomačkané, ale základní úkol splnilo, takže je to v pořádku."
_MT_
Já na něj mám vyšší nároky. A to se odráží v tom, že ho nepovažuji v téhle fázi za příliš užitečný. Až budu moci zavelet autu, aby si samo zajelo do garáže, nebude to špatné. To je stejné jako s automatickým řízením - dokud tomu budu muset stát za zadkem a hlídat to, tak to pro mne bude jen zajímavost. Bude ještě těžší udržet pozornost a radši si budu řídit sám (a hlídat mě může počítač, který ztrátou koncentrace netrpí).
Rozdíl mezi námi je, že nepovažuji systém za neomylný (v tvé řeči funkční), když po mně manuál chce, abych ho hlídal jak malé dítě.
Rozdíl mezi námi je, že nepovažuji systém za neomylný (v tvé řeči funkční), když po mně manuál chce, abych ho hlídal jak malé dítě.
_MT_
Myslíš si, že manuál povoluje činnost bez dozoru? Před časem jsem se pobavil - nějaký člověk tvrdil, že parkovací asistent jeho BMW samovolně zaparkoval na jiné auto (teď nevím, jestli pravou, nebo levou stranu měl kompletně na autě vedle).
Samovolně zaparkoval = sám se rozjel.
Samovolně zaparkoval = sám se rozjel.
Hugi_77
Teoretik jsi možná ty...
Defaultně je zapnutý, vypínat ho nemusím. Spíš jde o to, že čtení volného místa probíhá za nějakých podmínek = rychlost jízdy.
Tím chci říst, že trochu zkušenější řidič si rychleji najde místo pohledem, dojede a zaparkuje...
Defaultně je zapnutý, vypínat ho nemusím. Spíš jde o to, že čtení volného místa probíhá za nějakých podmínek = rychlost jízdy.
Tím chci říst, že trochu zkušenější řidič si rychleji najde místo pohledem, dojede a zaparkuje...
TomasPT
Do prostoru auto + 80cm zaparkuješ i s X6 na zrcátka a cit. Pokud ne, tak jsi manták.
Mám to otestováno na vlastní kůži.
Druhý pokus byl s kamerami, ale ty boční mi přišly stejně úplně na ho*no. Když už, tak kamera vzadu, aby tam třeba zůstalo místo, když potřebuješ něco vyložit z kufru.
Nevím, co všichni dělají s tím parkováním za kdoví co. Pravda, v autoškole na to dost kašlou. Já si ukecal ještě jednu lekci navíc na plném parkingu u obchoďáku. Nacouvat si do stání, vyjíždění, prostě všechno s čím se člověk běžně setká. Kvůli podélnému parkování pod barákem doma i v Praze (pokaždé chodník na jiné straně) jsem se naučil i tohle. Prostě je to jen o tom, nebýt lenoch a pár hodin se tomu pověnovat.
Mám to otestováno na vlastní kůži.
Druhý pokus byl s kamerami, ale ty boční mi přišly stejně úplně na ho*no. Když už, tak kamera vzadu, aby tam třeba zůstalo místo, když potřebuješ něco vyložit z kufru.
Nevím, co všichni dělají s tím parkováním za kdoví co. Pravda, v autoškole na to dost kašlou. Já si ukecal ještě jednu lekci navíc na plném parkingu u obchoďáku. Nacouvat si do stání, vyjíždění, prostě všechno s čím se člověk běžně setká. Kvůli podélnému parkování pod barákem doma i v Praze (pokaždé chodník na jiné straně) jsem se naučil i tohle. Prostě je to jen o tom, nebýt lenoch a pár hodin se tomu pověnovat.
grifith
Prostě se neshodneme, oba máme na tento systém zcela odlišné požadavky a nároky. Všechno, co jsem k tématu měl, jsem ti napsal už dříve.
grifith
Podívej se na parkovacího asistenta u BMW i3, ani řidiče na tento úkon nepotřebuje.
grifith
Svůj názor na tuto problematiku jsem ti už napsal, víc dodávat nehodlám.
_MT_
Neříkám, že ti nepomůže, když to auto nemáš v oku a nechce se ti s ním šaškovat. Pokud máš ale kamery a senzory, je to spíš otázka času.
Je tu však ten malý problém, že skutečně malé místo, kam je problém se vejít, ti asistent nemusí vzít. Ve specifikacích mívají spíš větší odstupy. I když ho vezme navzdory specifikaci, nemusí to zvládnout.
Je tu však ten malý problém, že skutečně malé místo, kam je problém se vejít, ti asistent nemusí vzít. Ve specifikacích mívají spíš větší odstupy. I když ho vezme navzdory specifikaci, nemusí to zvládnout.
HitmanPB
Pochopiteľne, že má a samozrejme, že ich musíš kontrolovať - inak sa netrafíš podobne ako aj bez asistentov.
Samozrejme, že musíš kamery a čidlá kontrolovať.
Ale čo je lepšie - sedieť v aute a mať to pod kontrolou alebo sa modliť, či sa trafíš ???
Samozrejme, že musíš kamery a čidlá kontrolovať.
Ale čo je lepšie - sedieť v aute a mať to pod kontrolou alebo sa modliť, či sa trafíš ???
HitmanPB
To si to ručne vypol ??? 😉 alebo ti to tam zabudli namontovať ? alebo ďaľší teoretik ... 😉
_MT_
Pokud má to auto senzory a kamery... Asistenta stejně musíš hlídat (nevybavuji si, že by nějaké auto na trhu mělo asistenta, kterého hlídat nemusíš - bráno dle příručky). Když bude auto odřené, budou ti výmluvy na asistenta k ničemu.
HitmanPB
Kecy takýchto pseudo majstrov volantu - teoretikov - mám najradšej :no: :no: :no:
Z tvojho príspevku vyplýva, že skôr ty nemáš právo na vodičák.
Lepšie je už snáď iba jazdiť v lete na zimných pneumatikách...
Predpokladám, že auto, ktoré máš v profile je tvojich rodičov a ty ho iba umývaš.
Ja by som ťa posadil do veľkého auta s vysokým bočným pontónom a s dosť veľkou nadobúdacou hodnotou, v ktorom sedíš prvý krát a dal by som ťa zaparkovať do klasickej štrbinky s veľmi tupým uhlom nájazdu alebo medzi autá v rade, kde máš 80 cm naviac na dlžku auta s tým, že škrabance na aute ako aj na okolitých autách, medzi ktoré parkuješ zaplatíš zo svojho vrecka. Tam by ti hrebienok spľasol a poslušne by si to zaparkoval na koniec parkoviska, kde široko-ďaleko nie je žiadne auto, alebo by si pokojne zaparkoval na miesto, kde je zákaz parkovania. A nadával by si, prečo auto nemá parkovacie asistenty. 😉
Z tvojho príspevku vyplýva, že skôr ty nemáš právo na vodičák.
Lepšie je už snáď iba jazdiť v lete na zimných pneumatikách...
Predpokladám, že auto, ktoré máš v profile je tvojich rodičov a ty ho iba umývaš.
Ja by som ťa posadil do veľkého auta s vysokým bočným pontónom a s dosť veľkou nadobúdacou hodnotou, v ktorom sedíš prvý krát a dal by som ťa zaparkovať do klasickej štrbinky s veľmi tupým uhlom nájazdu alebo medzi autá v rade, kde máš 80 cm naviac na dlžku auta s tým, že škrabance na aute ako aj na okolitých autách, medzi ktoré parkuješ zaplatíš zo svojho vrecka. Tam by ti hrebienok spľasol a poslušne by si to zaparkoval na koniec parkoviska, kde široko-ďaleko nie je žiadne auto, alebo by si pokojne zaparkoval na miesto, kde je zákaz parkovania. A nadával by si, prečo auto nemá parkovacie asistenty. 😉
_MT_
Proč sis myslel, že tyhle systémy vymysleli? Pracují na pokročilejších verzích a už roky je ukazují, ale tímhle to začalo. Realita je, že si řada lidí nezvládne správně najet při podélném parkování. To je základ úspěchu. Pokud si zvládneš správně najet, tak pomoc nepotřebuješ - přínos je jen v tom, že bys nemusel točit volantem (pohodlí/ lenost).
Jak jsem napsal, asistent má k dispozici senzory, stejně jako řidič, a i když oznámí řidiči, aby zastavil a změnil směr, úspěšnost závisí na reakci řidiče. Jak píšeš, on ovládá pedály.
Jak jsem napsal, asistent má k dispozici senzory, stejně jako řidič, a i když oznámí řidiči, aby zastavil a změnil směr, úspěšnost závisí na reakci řidiče. Jak píšeš, on ovládá pedály.
_MT_
Spolehlivost je o tom, s jakou úspěšností systém udělá to, co udělat má. Tedy systém se spolehlivostí 99 % udělá to, co má, průměrně v 99 případech ze 100. Funkčnost je o tom, co je schopen vykonávat. Tvá definice funkčnosti, jak jsi ji napsal nahoře, zahrnuje i spolehlivost.
grifith
Chápeme systém zcela odlišně. V tvém světle může asistent aspirovat na nejnemožnější pomůcku řidiče v posledním století. Ono právě v případě aktivace parkovacího asistenta dojde k převzetí řízení "počítačem", řidič by měl být pouze nástrojem pro ovládání pedálů.
_MT_
No nezabrání, protože auto pořád řídí člověk. Pokud dotyčnému nepomůžou senzory, asistent nemá moc šancí. Asistent mu pomůže s volantem. Řada řidičů si totiž nezvládne správně najet.
A není to automatický parkovací systém, ale parkovací asistent - asistuje řidiči tím, že za něj točí volantem.
A není to automatický parkovací systém, ale parkovací asistent - asistuje řidiči tím, že za něj točí volantem.
grifith
Ale ano, já systém apriori nehaním, jen je vidět, že má své jasné limity, které ho v mých očích prozatím srážejí na věc takřka nepoužitelnou. Ale věřím, že dojde k vyladění systému k dokonalosti. S tím "měřením" máš pravdu, je otázkou, kdy je systém schopen říct už NE.
Pokud nejsi z nějakého důvodu schopen pochopit pojem 100% funkčnost systému, zkus si přečíst jeden z mých dnešních příspěvků, tam jsem ti to vysvětloval.
Pokud nejsi z nějakého důvodu schopen pochopit pojem 100% funkčnost systému, zkus si přečíst jeden z mých dnešních příspěvků, tam jsem ti to vysvětloval.
_MT_
V článku ses také dočetl, že modelovou situaci zvládla Octavia bez problémů a že jí připravili jinou, na hranici specifikace systému. Spíš je zajímavé, že některé systémy schválily mezery, do kterých se dle specifikace (tak, jak je tu uvedená) nemají vejít (je tedy zvláštní, že se o to pokouší). Člověk se pak musí ptát, kdy ten systém řekne ne. A jestli by zvládl všechny situace, které si odsouhlasí. Zajímavé bylo také selhání Golfu (vzhledem k tomu, že to opakovaně zvládl, funkční je). Bohužel se nedozvíme, čím to bylo.
Pořád mám mi není jasné, proč jsi sem zamotal funkčnost. Jiná otázka je užitečnost a jestli stojí za příplatek. Podle mne je to spíš hračka a koupím ji jen když bude součástí něčeho, co chci.
Pořád mám mi není jasné, proč jsi sem zamotal funkčnost. Jiná otázka je užitečnost a jestli stojí za příplatek. Podle mne je to spíš hračka a koupím ji jen když bude součástí něčeho, co chci.
Hugi_77
Parkovací asistent mám - dostal jsem jej v rámci balíčku - ale ještě jsem jej nepoužil (s vozem 10t km) - jak už bylo zmíněno, kdo je zručný zvládne to sám a mnohem rychleji.
To co bych naopak doporučil všem a co nejrychleji přijal jako povinnou výbavu je parkovací kamera - ta možnost vidět co se děje za vozem a doparkovat na centimetr od vozidla za vámi je prostě super!
To co bych naopak doporučil všem a co nejrychleji přijal jako povinnou výbavu je parkovací kamera - ta možnost vidět co se děje za vozem a doparkovat na centimetr od vozidla za vámi je prostě super!
grifith
Ale nepovídej. Pokud automatický parkovací systém není určen pro bezproblémové zaparkování bez újmy na okolních vozech, tak to asi máme o systému zcela odlišné představy. V tebou definovaném případě jde o naprostý antisystém, jelikož sám tvrdíš, nezabrání omlátit vše kolem... To abychom se začali modlit, aby se to nedej bože nerozšířilo do více vozů.
_MT_
Takový systém je ale spíš od toho, aby se trefili na místo a nešaškovali tam půl hodiny. Nezabrání jim omlátit všechny okolo, protože nemají odhad. Předejde tak škodám na ráfcích (nejsem si ale jistý, co se stane, když budeš parkovat za mnohem užší auto těsně u obrubníku).
grifith
Jelikož se systémem automatického parkování nemám osobní zkušenosti, tak vycházím z tohoto testu. Zde je uvedeno, že systém u určitých vozů může mít problémy. Bohužel, takto já si práci systému nepředstavuji a za takovou "vychytávku" bych nebyl ochoten si připlatit. Že by v testu byly dva špatně kalibrované, instalované nebo vadné senzory (nebo různá kombinace uvedených) se předpokládám dá vyloučit.
Pokud je parkování s tímto asistentem (je jedno zda-li na těsno nebo na volno, od toho má systém dané nastavení, které faktor případné nemožnosti zaparkovat musí eliminovat) ještě horší, tak sám popíráš jeho jedinou funkci. Respektive to, jak systém vnímám já.
Pokud je parkování s tímto asistentem (je jedno zda-li na těsno nebo na volno, od toho má systém dané nastavení, které faktor případné nemožnosti zaparkovat musí eliminovat) ještě horší, tak sám popíráš jeho jedinou funkci. Respektive to, jak systém vnímám já.
_MT_
Já ti nevím, třeba se špatnou kalibrací, instalací, vadným senzorem. Ultrazvukové parkovací senzory negarantují 100% úspěšnost detekce. Otevři si manuál, budeš tam mít varování.
Z toho, co je napsáno, podle mne skutečně nelze soudit, jestli je ten systém schopen zaparkovat (a vyjet) bez dotyku, nebo jestli to místo neměl vůbec schválit. Za předpokladu, že daný kus pracuje, jak má.
A to pomíjíme faktor řidiče. Parkování na těsno je podle mne s asistentem ještě horší než bez něj - je to jen další věc, kterou musíš sledovat. Dobrý je leda tak pro ten první nájezd, po zbytek manévrování využíváš plný rejd.
Z toho, co je napsáno, podle mne skutečně nelze soudit, jestli je ten systém schopen zaparkovat (a vyjet) bez dotyku, nebo jestli to místo neměl vůbec schválit. Za předpokladu, že daný kus pracuje, jak má.
A to pomíjíme faktor řidiče. Parkování na těsno je podle mne s asistentem ještě horší než bez něj - je to jen další věc, kterou musíš sledovat. Dobrý je leda tak pro ten první nájezd, po zbytek manévrování využíváš plný rejd.
JDM
já když musím zaparkovat u spermarketu tak si zásadně stoupnu co nejdál kde nikdo neparkuje protože nejsem líný prase co nedokáže udělat o 100 kroků víc takže se projdu plus mě nikdo auto nedobije 😉
Ozzman
Já se taky mermomocí necpu ke vchodu, ale radši si najdu někde, kde je to volnější 😄
Cuba66
A to já zase parkuju ze stejného důvodu co nejdál. Raději se projdu. Ale stejně jsem neuchránil a krom dveří spolujezdce mám po jednom zářezu na všech. Malý, ale jsou tam...
trapid
Toho si nevšímej.
Atila by se rád stal redaktorem dasauto.cz, tak už trénuje 😉 .
Atila by se rád stal redaktorem dasauto.cz, tak už trénuje 😉 .
grifith
Jak jsem psal, nevycházejme ze své dovednosti, já jsem si na parkování nikdy nestěžovat nemohl a nikdy jsem též žádný incident neměl. Ale to neznamená, že to tak má každý. Nedomnívám se, že by parkování mělo být základem pro posuzování zdatnosti řidiče. Je to jedno z kritérií pro posouzení komplexnosti. Ale jiný to může vidět odlišně.
grifith
100% fungování systému automatického parkování neznamená 0 incidentů? Kdepak jsem to napsal? A s čím jiným než (ne)funkčností chceš parkovací lišej spojovat?
_MT_
Jenže 100% fungování (tedy naplnění specifikace) neznamená 0 incidentů, když použiji tvá slova. Pokud si do specifikace nedáš nulovou toleranci (pochybuji, že by něco takového udělali tady). Ty jsi spojil daný incident s (ne)funkčností. Samozřejmě, že něco, co nefunguje, nemá smysl kupovat. Tedy pokud to nechceš použít k něčemu jinému.
grifith
Vidíš a tak bys mohl přistupovat i k možnosti automatického parkování. Je to systém, který pomůže nezkušeným nebo těm, kteří tento úkon nemají v oblibě, neudělat kolem sebe větší škody než v případě "manuálního" procesu.
Přepínání světel bereš jako pomůcku proti tomu, aby tě někdo neoslňoval. Osobně tobě to nic nepřidá. Stejně jako u toho parkování.
Adaptivní tempomat jsem mě možnost vyzkoušet, ale v našich podmínkách je jeho využití prakticky nulové. Na obyčejný tempomat osobně nedám při cestování, třeba na dovolenou, dopustit.
Přepínání světel bereš jako pomůcku proti tomu, aby tě někdo neoslňoval. Osobně tobě to nic nepřidá. Stejně jako u toho parkování.
Adaptivní tempomat jsem mě možnost vyzkoušet, ale v našich podmínkách je jeho využití prakticky nulové. Na obyčejný tempomat osobně nedám při cestování, třeba na dovolenou, dopustit.
_MT_
To mi přijde hodně. Obzvláště u velkých parkovišť. Špatné by to bylo ve chvíli, kdyby všechny řady byly jednosměrné a ve stejném směru.
michalpneu
Tak aut. přepínání dálkových světel je věc třeba dobrá, já ji nemám, ale nechal bych ji dát povinně do všech aut, jakožto bezpečnostní prvek, vždyť si vezmi, kolik ***ů ty světla nepřepne, když vidí proti sobě auto.....tempomat je podle mě zbytečnost, na plyn si zásadně šlapu sám, v jednom autě jsem to měl a použil jsem to 2x asi tak na 3 minuty.
Stefič
tak žhavý to zase nebude😄 Už jsem viděl i pár maníků co tam parkujou podélně😄
Njn, když jsou lidi hňupi a neumí otevřít dveře bez toho, aby poškodili majetek někoho jiného, co s tím...
Njn, když jsou lidi hňupi a neumí otevřít dveře bez toho, aby poškodili majetek někoho jiného, co s tím...
grifith
Myslel jsem, že od začátku mluvím o skutečnosti, že pokud není systém v této své funkci, tedy schopnosti zaparkovat bez problémů s parkovacími lišeji, stoprocentní, pak nemá pro uživatele valný význam.
grifith
Jasně, takže myslíš automatický parkovací systém. K tomu dodám asi tolik, že své ženě bych tento systém, pokud by byl 100% funkční, pořídil hned. Věřím, že není jedinou osobou, které parkování dělá problémy a tento komfortní prvek "fóbii" z parkování zpříjemní.
Stejně tak by se zde mohl objevit jiný, který by za totálního neumětele měl toho, jenž ve svém voze má automat, adaptivní tempomat nebo automatické přepínaní dálkových světlometů.
Stejně tak by se zde mohl objevit jiný, který by za totálního neumětele měl toho, jenž ve svém voze má automat, adaptivní tempomat nebo automatické přepínaní dálkových světlometů.
_MT_
Jsi mě zmátl tím, že mluvíš o funkčnosti, když nelze posoudit, jestli je systém schopný provést manévr tak, jak si to žádá specifikace.
grifith
Proč myslíš? Parkovací asistenty jsou pomůckou. Jeden umí to a jiný něco jiného. Na autě mám akustický parkovací asistent a nepřipadám si, že bych neuměl parkovat a měl bych vrátit řidičák. To je nesmysl.
_MT_
Tak tlačítko není zrovna ultrazvukový senzor. Oboje má své problémy. A je pravděpodobnější, že odejde tlačítko, než že zamykání ovlivní kosmické záření. Ale i to se může stát.
Bral jsem to tak, že mluvíš o spolehlivosti. Jestli je ta funkce špatně implementovaná, těžko říct. To by vyžadovalo důkladnější zkoumání.
Bral jsem to tak, že mluvíš o spolehlivosti. Jestli je ta funkce špatně implementovaná, těžko říct. To by vyžadovalo důkladnější zkoumání.
Ozzman
A také v malá daň za to, že někde na parkovišti může stát "dobrák" s rušičkou a auto pak vybere 😄
pargi
Říct absolutně počet o kolik je nesmysl, když bude ulice dost dlouhá, klidně o 50. No ale při přibližném půdorysném rozměru auta 4*1,8m a rozestupech 0,7 m a šikomosti 45 stupňů, tak na místě, kde takhle postavíš 5 aut na šikmo, postavíš při ještě větších rozestupech (1 m) aut o stejném půdorysu 7. Navíc "uhlopříčka" (průmět do roviny kolmé na osu komunikace) aut stojích šikmo je větší, jako délka aut stojících kolmo. Takže rozdíl je to obrovský a ne zanedbatelný, jak se ty domníváš. Potřebuješ ale dost širokou ulici, abys do kolmého stání dost rychle a pohodlně zajel.
Ozzman
Určitě je to lepší, když máš delší auto, umožnuje ti to lepší manévrování, sice jen ve směru skolnu parkování, na druhou stranu to už vytočíš hůř, když jsou za tebou auta. také tento způsob preferuji, pokud je třeba úzká ulice 😄
Neurotic
O kolik by se tam vešlo více aut, kdyby to bylo kolmo? řekl bych že tak 1-3 podle velikosti parkoviště. Navíc na některých místech bys mezi 2 auta kolmo stejně nezajel, protože by to nebylo kvůli nedostatku místa možné, ale při šikmém parkování není problém.
Cuba66
A to zase já u nás na vsi poznám u Lidlu i Billy kdo je z Prahy už na dálku. Parkuje div ne u pokladny a to, že tam už nejsou žádný místa namalovaný mu nevadí 😄
P.S. To jen na obranu nás přespolních, když už na těch Vinohradech parkujeme tak blbě >😁
P.S. To jen na obranu nás přespolních, když už na těch Vinohradech parkujeme tak blbě >😁
Ozzman
Klasika... >😁 Tohle ale totálně nepochopim, když je stání šikmo a je tam třeba 5 aut šikmo, tak se vždy najde "blbec" co to tam šoupne kolmo i když vidí, jak sou čáry a ostatní auta..
TomasPT
Podle těch minimálních mezer to zaparkuje jen do míst, kam se dostane i šimpanz po lobotomii. Těch 60cm u oktávky by se ještě jakž takž dalo, ale dokud to nebude pod půl metru, tak to nemá smysl. Jasně, je pak potřeba trochu zatočit volantem, ale iritují mě osoby, které si najedou do podélného stání a zaparkují tak, že zaberou 1,5 běžného místa, aby se jim líp vyjíždělo.
Jediné, v čem vidím výhodu parkovacího asistentu je to, když musí ženská parkovat podélně do kopce. Jinak je to naprostá zbytečnost a kamera + "pípáky" poslouží mnohem líp.
Jediné, v čem vidím výhodu parkovacího asistentu je to, když musí ženská parkovat podélně do kopce. Jinak je to naprostá zbytečnost a kamera + "pípáky" poslouží mnohem líp.
Ozzman
Já z testu chápu, že bezchybně a né nejpomaleji to zvládl Auris ne? Kia byla pomalá a váhavá.
_MT_
Když zamykám dálkovým, tak také zkouším. Je to pořád rychlejší (nemusím strkat klíč do zámku - tedy pokud vůbec auto má odkrytý zámek) a zatažení za kliku zabere okamžik. Malá daň za ověření, že jsem zmáčkl správné tlačítko.
_MT_
Pokud jsi inženýr, tak víš, jak je to se spolehlivostí. Navíc zrovna u ultrazvukových senzorů je známé, že ne vše zvládnou zaznamenat. To je realita. Stejně tak se může stát, že zmáčkneš tlačítko centrálního zamykání a auto se nezamkne. Parkovací senzory ti mají pomáhat, ale škody jsou na tvé triko. Na rozdíl od těch brzd, nebo řízení, což se odráží v návrhu.
_MT_
Fakt je, že za případnou kolizi jsi pořád zodpovědný ty. Parkovací senzory nejsou stoprocentně spolehlivé. U Octavie to bylo pochopitelné, tlačili ji na hranu specifikace, kterou lze v porovnání s konkurencí označit za ambiciózní. U Golfu šlo o selhání, ke kterému bez pochyb dojít může (když ho budeš používat několikrát denně, tak zjistíš, jak je spolehlivý).
Pro mne je k ničemu, protože neřeší to, co mne nejvíc zajímá - jak daleko od obrubníku mám kola (přední i zadní), popřípadě nárazník (některé obrubníky jsou příliš vysoké). U mne tedy vedou kamery. Když je máš i v náraznících, tak pomůžou i při vyjíždění v nepřehledných místech.
Pro mne je k ničemu, protože neřeší to, co mne nejvíc zajímá - jak daleko od obrubníku mám kola (přední i zadní), popřípadě nárazník (některé obrubníky jsou příliš vysoké). U mne tedy vedou kamery. Když je máš i v náraznících, tak pomůžou i při vyjíždění v nepřehledných místech.
The Spešl Uan
Nemyslím přímo bravurně. Maximálně nejlíp z nich, ale nic moc. Já bych do toho ty prachy nedal.
_MT_
Proč si myslíš, že ti auto potvrzuje, že je skutečně zamknuté? Kdykoli se může stát, že v systému něco odejde a auto se nezamkne. Kdybys jen zatáhl za kliku, tak se zase odemkne. Musel bys tedy klíč odnést z dosahu a pak teprve zkoušet (asi by fungovalo ho držet v natažené ruce od auta).
Nic takového jako 100% funkčnost neexistuje. Jen v hlavách neznalých. 😉
Nic takového jako 100% funkčnost neexistuje. Jen v hlavách neznalých. 😉
Atila_
Ja bych rekl, ze fakticky nezafungoval ani jeden z tech systemu a ten system od VW byl jeste jeden z tech lepsich. Jako pokud neco parkuje tim stylem, ze potrebuje pul metru pred autem, pul metru za autem a parkovaci manevr mu trva skoro dve minuty, tak to je v praktickem svete dosti nepouzitelne.
Promineme-li nedostatek Focusu, tak třeba Sorrento to zvládlo sice pomalu, ale bravurně, stejně tak Auris 😄