Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Český trh v červenci 2014: Velký přehled segmentů

71 komentářů

Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Je fakt neskutečný jak se Škodovce daří prodávat starý modely do posledního dne výroby líp než konkurenci novinky. Teď mám na mysli starou Fabku 😄
Avatar - Emel
Emel
Za tím je vyhlášený "cenový jemnocit výrobce"... spolu s trendem, který je patrný už nějakou dobu - nové modely nepřinášejí tolik nového, co by lidé opravdu ocenili.

Druhá věc je, že nejsilnější hráči (Polo a Fiesta) také žádné novinky nejsou a Clio je pokud vím poměrně drahé... tedy na poměry Renaultu v ČR... a konkuruje mu Captur.
Avatar - maros
maros
A hlavně je to Francouz. Lidi už mají plne zuby těch jejich šmejdů 8-s
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Seš si úplně jistej že seš lidi? Mě přijdeš dost jako magor >😒]
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JirkaV8
JirkaV8
a sejmout tebe do hlavy by zas bylo na státní vyznamenání, to si nevybereš >😒] :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No třeba jen Polo i Ibiza sou technicky spřízněný a přitom celkově novější
Avatar - Emel
Emel
Z pohledu běžného zákazníka novější nejsou... stejné motory, stejné převodovky... vevnitř vypadá Fabia líp než Ibiza... Polo zase není v kombíku...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nevim co má bejt běžnej zákazník ale novější právě že sou 😄
Avatar - Emel
Emel
Běžnej zákazník je ten, co nikdy neslyšel o tom, že Polo stojí na novější platformě než Fabia a ani ho to nezajímá, protože z toho nevyplývá nic, co by při svém užívání auta poznal. Zajímá ho jak to auto vypadá, jaké má motory, kolik stojí, kolik je v tom místa.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Myslim že na týhle planetě je celkem běžný že i ty běžný zákazníci trochu koukaj jestli je něco novinka nebo výběhovej model. I když český statistiky řikaj něco trochu jinýho 😉
Avatar - Emel
Emel
Nová Fabia je úplně stejně nový model jako nové Polo, bez ohledu na nějakou platformu.
pargi
Nahlídni taky do střední třídy, Superb, Passat, Mondeo...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No právě, Škoda vítězem jakýkoli třídy a to až do posledního dne výroby
pargi
To je specifikum trhu s domácí značkou. Hádám, že podobně se vyvíjí trh pro místní výrobce ve Španělsku, Německu, Francii, Itálii atd.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Přesně tak. A bylo by něco špatně, kdyby tomu tak u nás nebylo. Jiné trhy na tom jsou v podstatě stejně. A kde třeba není domácí značka, tak se tam daří tomu, kdo tam má továrnu, třeba renaultu poměrně dobře ve Španělsku a Slovinsku, Nissanu v Anglii atd.

Z jedné strany tady slyšíme remcání, že nekupujeme české výrobky a české potraviny především, ale v čem je auto jiné, že by domácí značka, i vzhledem k tomu, že vyrábí konkurenčně schopné produkty, než ostatní produkty.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Domácí trh samozřejmě zajistí že se tamní auta dobře prodávaj. Já teď mám na mysli předevšim to první místo v prodejích až do posledního dne výroby starýho modelu. To už tak běžný zas neni 😄
pargi
Nikdy jsem to až takhle nezkoumal 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Taky to nezkoumám, jen mě ty absolutně špičkový prodeje doslova až do posledních dnů výroby výběhovýho modelu trochu překvapily
Avatar - Katikakus
Katikakus
Ale je. Na konci kariery jsou nejvetsi slevy.
Avatar - fOE
fOE
+ nejvychytanejsi produkce. Nemale procenta tech aut (i tech malych) stale konci ve firmach a tam radeji vybehovej model s pravdepodobne spolehlivejsi technikou za 200, nez za pul roku novej model s delsim cekanim, s neodskousenou technikou za 250. Zadnej z tech co o nakupu auta tohoto razeni rozhoduji v nem nakonec jezdit nebude, takze berou to co je i pro firmu nejlepsi.
Avatar - Emel
Emel
Jak to myslíš? Superb, Mondeo i Passat čekají na nástupce... u Mondea je to ale mnohem akutnější, což je vidět i na číslech.
pargi
Tak, že všechny modely jsou v posledním tažení a okupují nejpřednější prodejní příčky.
Avatar - Emel
Emel
Hm, no v tom mi právě to Mondeo moc neštymuje... Ford dostal od Hyundai slušnou nakládačku.
pargi
Mondeo je na samém sklonku svého dlouhého života v top 5, docela dobrý, ne? Zas dává slušnou nakládačku třeba Ma6.
Avatar - Emel
Emel
Otázka úhlu pohledu... z mého úhlu moc ne, Mondeo bylo zvyklé konkurovat Passatu, dnes se s ním nemůže měřit a dokonce ho předběhlo nějaké Hyundai (byť teda reálně je Hyundai minimálně o půl třídy pod Mondeem - cenou, velikostí, výbavou, nabídkou motorů, prostě vším). Že ten sklonek trvá už dva roky nebo kolik je fakt, ale to není omluva.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Pro mě jsou ty prodeje i40 taky dost nepochopitelné.
Avatar - Emel
Emel
i40 je na půl cesty mezi kompakty a střední třídou, reálně je to konkurence pro Octavii... a kompakty se prostě prodávají lépe. Tak si to aspoň vysvětluju já.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Rozměrově, což mnoho lidí osloví, je to plnohodnotná střední třída, pravda z motrů bych si nedokázal nic vybrat. Bývalý šéf si koupil Insignii, což cápu a šéf jiného oddlění si teď koupil jako náhradu první Mazdy 6 právě i40 Moc to nechápeme i vzhledem k tomu kolik za to dal 2,0 GDI, předokolka, taková ta běžná výbava, přitom ona Insignia v podstatě v plné výbavě, 4x4, adaptivní podvozek, tempomat i xenony, jen o 200 dražší. Jeho argument byl tan, že je tady blízko servis. Divné, doteď měl Mazdu, která má servis 40 km daleko, teď kupuje Hyundai a asi čeká poruchy, tak se servisem blízko... no argumenty jsou často zvláštní.

Reálně prostě zapůsobila na neznalého reklama.
pargi
Mohl rovnou říct, že se mu prostě líbí, na to bych neřekl ani popel.
Avatar - Emel
Emel
Kolik za to dal? Já právě vídám i40 za dost výprodejové ceny... a šestka od Mazdy je v reálu celkem drahá. Rozdíl 200k je hodně.
Avatar - Ronault.
Ronault.
700.
200k je hodně, ale nutno brát v potaz, že ona Insignia má 4x4, 184 kW vz 130 kW, podstatně více výbavy (jen příplatkové kožené a odvětrávané sedačky byly dalších 125t, plus spoustu další výbavy, celková cena byla před slevou bezmále 1,1M. To i40 je v jednom výbavovém stupni, počáteční cena s dvoulitrem 630 a pokud se nepletu, tak díky omezeným možnostem konfigurace u i40 tam musí mít paket Premium a má panoramatické střešní okno, bez metly.
Avatar - Emel
Emel
700 je nesmysl, tolik bych za to nedal, se sotva průměrným dvoulitrem.. za tolik koupím tu Mazdu taky.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Skoda je domaci znacka. Bylo by divne pokud by tomu bylo jinak.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nemluvim vo tom že se prodává dobře nebo spíš superdobře. Mluvim vo 1. místě prodejů i na samym konci kariéry když už sou modely prostě zastaralý
Avatar - Katikakus
Katikakus
Jeste jednou - u domaci znacky by bylo divne, kdyby to tak nebylo. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Bylo by divný kdyby po sedmi letech výroby byla v prodejích třeba druhá a ne celou dobu první a nikdy jinak? No nevim 😄
Avatar - Emel
Emel
Nebylo by to divné, měsíc na trhu velikosti ČR je krátká doba a za tu se může stát lecos... akce na novou i20, například. Ale normální je, že je první.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mám takovej pocit že první byla úplně vždycky a viz aktuální data včetně těch posledních dní výroby. A to mi až tak úplně normální nepřijde, a myslim že se to netýká jen fabky že Okta je na tom stejně. A možná i Superb, zas tak detailně to nesleduju..
BroukJ
Tak se jim to klukům korejským přece jen podařilo. Češi nakonec pochopili přednosti i40 a že se hned za německou trojkou ve vyšší střední třídě (XC70 tam autoři nacpali jen proto, aby to nevypadalo až tak blbě) umístil Genesis, tomu přímo tleskám.
Avatar - Emel
Emel
Ten Genesis je zvláštní... od začátku roku 14 registrací, v červenci 9, přitom na stránkách Hyundai o něm není ani slovo... tipuju, že to budou nějaké předváděčky.

Páté místo zní dobře, rozhodně lépe než poslední 😉 . Trošku mě překvapuje absence XF... ani jeden?

PS: jen tak na okraj... co dělá Optima ve vyšší střední?
BroukJ
Páté místo rozhodně není poslední. Anebo se domníváš, že na trhu nejsou další modely ve vyšší střední třídě?

S Optimou se upsali, stejne jako se upsavali poslednich 14 let se Superbem. Ja jim odpoustim.
Avatar - Emel
Emel
Stejně jsou ty registrace zvláštní u auta, které prodejce na webu nenabízí... jak říkám, zřejmě předváděčky registrované na dealery.

Jinak máš pravdu, jsou další auta... a docela by mě zajímalo jaká. Pokud to odečtu, dávají auta mimo Top 5 39 registrací... a zároveň nemohou mít víc než 8 kousků, jinak by dělily páté místo s Genesisem. Jinými slovy, ještě minimálně 5, spíš ale víc modelů vyšší střední chybí. Jasně, je tu XF... a co dál? Asi nějaké prémiové deriváty (A7, 6 apod.).
BroukJ
Lexus, Infinity, Renault, Chrysler, Dodge..
Avatar - Sandai
Sandai
Já bych tipnul nákup od Korejských firem.
Avatar - Ronault.
Ronault.
A proč tomu tleskáš? Máš k tomu objektivní důvody? Třeba akcie Hyundaie? Šéfuješ mu? Máš pocit ukojení, když se prodává dobře? Nějak mi to nedává smysl, roč bych měl tleskat úspěchům korejské značky... 😲
Avatar - Warrual
Warrual
Jako občan ČR fandím domácí značce, poté těm evropským, dlouho nic, japonským a pak možná ostatním. To by bylo moooc zlé kdyby i tady lidi uvěřili že je Hyundai domácí značka jako tomu věří někteří slováci.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Nemyslím si, že se do toho musí nutně motat nacionalismus, ovšem čas ukáže, že když se produkce přestane zde vyplácet, tak spíše odejde cizí značka než domácí a těžko tady bude nějaký korejec přemýšlet nad růstem nezaměstnanosti.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
pargi
A taky někteří češi. Jinak ještě docela chápu prodeje i30, ta se zde opravdu vyrábí, i40 nikoliv 😲
BroukJ
K tleskání mohou být i jiné důvody, než jen vlastnit někoho akcie. Nedávno jsem byl na koncertě Paula Anky. To není čech, ani nemám jeho akcie a přece jsem mu tleskal, prostě jsem měl radost.

Hyundaji tleskám za hodně velký pokrok, kterým dokázal donutit ostatní automobilky ke změnám v oblasti (nejen) cenové politiky.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Cenová politka aut není dána Hyundaiem, ale finanční krizí, která proběhla. Auta by šla dolů tak či tak a jak budou prodejci mít možnost, tak zase ceny půjdou nahoru, to jsou zákonitosti trhu. A Hyundai se nebude chovat jinak, jak už taky předvádí, již tak levný není, jak býval a jiní se na něj taky neohlížejí. A jaké jsou ty jiné změny, když nejsou jen v cenové politice? Odlišují se produkty Hyundaie od ostatních výrobců nějak více krom toho, že jsou ještě více zaměřeny na zisk?

Hudba je umění, Hyundai je produkt, spotřební zboží, v tomto konkrétním případě akcentovaně, zaměřené na zisk (to není kritika, plní to, co chtějí a mají plnit).
BroukJ
Změny: Délka záruky, hodnotnější základní výbava (i když tady to platilo před léty, teď se spíš Hyundai přizpůsobuje konkurenci)... A ceny opravdu začal tlačit dolů Hyundai, už před krizí.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Leda délka záruky, lepší výbavu měli francouzi proti např. koncernu už vobě, kdy Korejci dělali sotva accent. Ano, před krizí ale nabízel konkurence neschopné modely, takže měl ceny nízko.

Co Hyundai přinesl především, to je zbytečně vyostřené reklamní způsoby a naučil nás, že máme říkat "Hjoundé" a ne "Hjundaj"
BubbleX
Teda musím se přiznat, na to že má B-Max celkem slušný prodeje ve svý třídě, tak sem ho od začátku roku viděl jednou, max dvakrát, to samý od začátku výroby, tak max pět kusů 😲 8-s
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz]
BroukJ
:yes:
Avatar - Emel
Emel
To samozřejmě statistikou dost zamíchá... Ford, Fiat, Seat... tam už to není normální. V jednotkách procent asi není v moci automobilky tomu úplně zabránit.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Mohlo by to i vysvětlovat to, že Fordů nějak na živo nevidím tolik, jak kralují prodejům. Ale zase nových leonů potkávám docela dost... Ono taky jsme docela malý trh, takže pár nákupů němců u nás udělá poměrně dost.
Avatar - Midlosek
Midlosek
Pěkně "U Fordu a Fiatu účelové registrace přesahují 40 procent všech prodejů, u Seatu se jedná dokonce o dvě třetiny"
mireleš
202 S-klád za 7 měsíců je úctihodné číslo.Já na ní mít,tak si pro ní jdu také.
mireleš
202 eS-klád za 7 měsíců je úctihodné číslo.Já na ní mít,tak si pro ní jdu také.
Avatar - Midlosek
Midlosek
tak to vypadá, že u nás je letos průměrnější i BMW 3 než Mondeo.
Letos staré modely Passat 1334 vs Mondeo 409. Uvidíme prodejní čísla nastupujících modelů v ČR a EU příští rok na jaře 😉 .
Avatar - Emel
Emel
Nerozumím slovu "průměrnější".
Avatar - Midlosek
Midlosek
Jsem to asi nenapsal moc dobře.

[odkaz]

"Ford Mondeo patří k těm nejtypičtějším evropským vozům. Vždyť kupříkladu v Británii se vžilo označení „muž v Mondeu“, které je synonymem průměrného, všudypřítomného člověka"
Arese
Zaplať pán bůh za takové "nejtypičtější auto střední třídy"! :yes: :yes: Kdo někdy Mondeo řídil, ví o čem mluvím! 😄 😄 😄 :yes: :yes: :yes: Současnou generaci bych si i teď klidně koupil, pořád je to skvělé auto a předchůdce jak by smet!
Avatar - Midlosek
Midlosek
Na MK III pořád nějak nemůžu zapomenout 😉 .
Avatar - Emel
Emel
No dobře, průměrný chlap v Mondeu v Británii je jedna věc... ale průměrný všudypřítomný člověk v novém BMW 3 v ČR... nepřijde ti to trošku mimo realitu?
Avatar - vabis
vabis
Ten článek se trochušku dubluje s dvěma co tu byli v posledních dnech. Trošku to zavání okurkovou sezónou. >😁 Navíc osobně zrovna český trh po dobu jednoho letného měsíce nepovažuji za strategický ukazatel, ale co už. PS: Max mě může těšit a je překvapující, jak Yeti ve své druhé půlce životního cyklu nabírá dech :yes:
Avatar - Emel
Emel
Úplně ne, komentované výsledky podle tříd jsou zas trošku něco jiného. Jinak teda docela bych ocenil úplné tabulky raděj než top 5.
admin badge
David Bureš (Auto.cz)
Takřka každý měsíc zveřejňujeme více článků o statistikách prodejů na českém trhu, v tomto pohledu se o okurkovou sezonu nejedná. Čtenáře toto téma zajímá, a proto jim nabízíme různé pohledy na statistiky. Články vydané v minulých dnech se určitě nedublují, jeden popisuje prodeje značek, druhý prodeje modelů a třetí jednotlivé segmenty.