Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v červenci 2014: Velký přehled segmentů

Prodeje aut na českém trhu již dlouhodobě rostou. V červenci trh registroval meziroční nárůst ve všech sledovaných segmentech.
Zpět na článek
8. 8. 2014 11:53
8. 8. 2014 12:33
8. 8. 2014 12:34
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2014 10:50
Žádný překvápko
Je fakt neskutečný jak se Škodovce daří prodávat starý modely do posledního dne výroby líp než konkurenci novinky. Teď mám na mysli starou Fabku :-)
Rozbalit vlákno
38
Avatar - Emel
8. 8. 2014 10:58
Re: Žádný překvápko
Za tím je vyhlášený "cenový jemnocit výrobce"... spolu s trendem, který je patrný už nějakou dobu - nové modely nepřinášejí tolik nového, co by lidé opravdu ocenili.

Druhá věc je, že nejsilnější hráči (Polo a Fiesta) také žádné novinky nejsou a Clio je pokud vím poměrně drahé... tedy na poměry Renaultu v ČR... a konkuruje mu Captur.
Avatar - maros
8. 8. 2014 12:02
Re: Žádný překvápko
A hlavně je to Francouz. Lidi už mají plne zuby těch jejich šmejdů 8-s
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2014 12:09
Re: Žádný překvápko
Seš si úplně jistej že seš lidi? Mě přijdeš dost jako magor >:-[]
9. 8. 2014 10:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JirkaV8
9. 8. 2014 22:40
Re: Žádný překvápko
a sejmout tebe do hlavy by zas bylo na státní vyznamenání, to si nevybereš >:-[] :yes:
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2014 12:08
Re: Žádný překvápko
No třeba jen Polo i Ibiza sou technicky spřízněný a přitom celkově novější
Avatar - Emel
8. 8. 2014 12:17
Re: Žádný překvápko
Z pohledu běžného zákazníka novější nejsou... stejné motory, stejné převodovky... vevnitř vypadá Fabia líp než Ibiza... Polo zase není v kombíku...
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2014 12:18
Re: Žádný překvápko
Nevim co má bejt běžnej zákazník ale novější právě že sou :-)
Avatar - Emel
8. 8. 2014 12:20
Re: Žádný překvápko
Běžnej zákazník je ten, co nikdy neslyšel o tom, že Polo stojí na novější platformě než Fabia a ani ho to nezajímá, protože z toho nevyplývá nic, co by při svém užívání auta poznal. Zajímá ho jak to auto vypadá, jaké má motory, kolik stojí, kolik je v tom místa.
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2014 12:30
Re: Žádný překvápko
Myslim že na týhle planetě je celkem běžný že i ty běžný zákazníci trochu koukaj jestli je něco novinka nebo výběhovej model. I když český statistiky řikaj něco trochu jinýho ;-)
Avatar - Emel
10. 8. 2014 22:26
Re: Žádný překvápko
Nová Fabia je úplně stejně nový model jako nové Polo, bez ohledu na nějakou platformu.
8. 8. 2014 11:19
Re: Žádný překvápko
Nahlídni taky do střední třídy, Superb, Passat, Mondeo...
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2014 11:23
Re: Žádný překvápko
No právě, Škoda vítězem jakýkoli třídy a to až do posledního dne výroby
8. 8. 2014 11:31
Re: Žádný překvápko
To je specifikum trhu s domácí značkou. Hádám, že podobně se vyvíjí trh pro místní výrobce ve Španělsku, Německu, Francii, Itálii atd.
Avatar - Ronault.
8. 8. 2014 11:54
Re: Žádný překvápko
Přesně tak. A bylo by něco špatně, kdyby tomu tak u nás nebylo. Jiné trhy na tom jsou v podstatě stejně. A kde třeba není domácí značka, tak se tam daří tomu, kdo tam má továrnu, třeba renaultu poměrně dobře ve Španělsku a Slovinsku, Nissanu v Anglii atd.

Z jedné strany tady slyšíme remcání, že nekupujeme české výrobky a české potraviny především, ale v čem je auto jiné, že by domácí značka, i vzhledem k tomu, že vyrábí konkurenčně schopné produkty, než ostatní produkty.
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2014 12:06
Re: Žádný překvápko
Domácí trh samozřejmě zajistí že se tamní auta dobře prodávaj. Já teď mám na mysli předevšim to první místo v prodejích až do posledního dne výroby starýho modelu. To už tak běžný zas neni :-)
8. 8. 2014 12:15
Re: Žádný překvápko
Nikdy jsem to až takhle nezkoumal :-)
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2014 12:19
Re: Žádný překvápko
Taky to nezkoumám, jen mě ty absolutně špičkový prodeje doslova až do posledních dnů výroby výběhovýho modelu trochu překvapily
Avatar - Katikakus
8. 8. 2014 12:20
Re: Žádný překvápko
Ale je. Na konci kariery jsou nejvetsi slevy.
Avatar - fOE
8. 8. 2014 13:34
Re: Žádný překvápko
+ nejvychytanejsi produkce. Nemale procenta tech aut (i tech malych) stale konci ve firmach a tam radeji vybehovej model s pravdepodobne spolehlivejsi technikou za 200, nez za pul roku novej model s delsim cekanim, s neodskousenou technikou za 250. Zadnej z tech co o nakupu auta tohoto razeni rozhoduji v nem nakonec jezdit nebude, takze berou to co je i pro firmu nejlepsi.
Avatar - Emel
8. 8. 2014 11:34
Re: Žádný překvápko
Jak to myslíš? Superb, Mondeo i Passat čekají na nástupce... u Mondea je to ale mnohem akutnější, což je vidět i na číslech.
8. 8. 2014 12:14
Re: Žádný překvápko
Tak, že všechny modely jsou v posledním tažení a okupují nejpřednější prodejní příčky.
Avatar - Emel
8. 8. 2014 12:18
Re: Žádný překvápko
Hm, no v tom mi právě to Mondeo moc neštymuje... Ford dostal od Hyundai slušnou nakládačku.
8. 8. 2014 12:24
Re: Žádný překvápko
Mondeo je na samém sklonku svého dlouhého života v top 5, docela dobrý, ne? Zas dává slušnou nakládačku třeba Ma6.
Avatar - Emel
8. 8. 2014 12:33
Re: Žádný překvápko
Otázka úhlu pohledu... z mého úhlu moc ne, Mondeo bylo zvyklé konkurovat Passatu, dnes se s ním nemůže měřit a dokonce ho předběhlo nějaké Hyundai (byť teda reálně je Hyundai minimálně o půl třídy pod Mondeem - cenou, velikostí, výbavou, nabídkou motorů, prostě vším). Že ten sklonek trvá už dva roky nebo kolik je fakt, ale to není omluva.
Avatar - Ronault.
8. 8. 2014 12:56
Re: Žádný překvápko
Pro mě jsou ty prodeje i40 taky dost nepochopitelné.
Avatar - Emel
8. 8. 2014 13:01
Re: Žádný překvápko
i40 je na půl cesty mezi kompakty a střední třídou, reálně je to konkurence pro Octavii... a kompakty se prostě prodávají lépe. Tak si to aspoň vysvětluju já.
Avatar - Ronault.
8. 8. 2014 13:09
Re: Žádný překvápko
Rozměrově, což mnoho lidí osloví, je to plnohodnotná střední třída, pravda z motrů bych si nedokázal nic vybrat. Bývalý šéf si koupil Insignii, což cápu a šéf jiného oddlění si teď koupil jako náhradu první Mazdy 6 právě i40 Moc to nechápeme i vzhledem k tomu kolik za to dal 2,0 GDI, předokolka, taková ta běžná výbava, přitom ona Insignia v podstatě v plné výbavě, 4x4, adaptivní podvozek, tempomat i xenony, jen o 200 dražší. Jeho argument byl tan, že je tady blízko servis. Divné, doteď měl Mazdu, která má servis 40 km daleko, teď kupuje Hyundai a asi čeká poruchy, tak se servisem blízko... no argumenty jsou často zvláštní.

Reálně prostě zapůsobila na neznalého reklama.
8. 8. 2014 13:29
Re: Žádný překvápko
Mohl rovnou říct, že se mu prostě líbí, na to bych neřekl ani popel.
Avatar - Emel
8. 8. 2014 14:04
Re: Žádný překvápko
Kolik za to dal? Já právě vídám i40 za dost výprodejové ceny... a šestka od Mazdy je v reálu celkem drahá. Rozdíl 200k je hodně.
Avatar - Ronault.
8. 8. 2014 14:21
Re: Žádný překvápko
700.
200k je hodně, ale nutno brát v potaz, že ona Insignia má 4x4, 184 kW vz 130 kW, podstatně více výbavy (jen příplatkové kožené a odvětrávané sedačky byly dalších 125t, plus spoustu další výbavy, celková cena byla před slevou bezmále 1,1M. To i40 je v jednom výbavovém stupni, počáteční cena s dvoulitrem 630 a pokud se nepletu, tak díky omezeným možnostem konfigurace u i40 tam musí mít paket Premium a má panoramatické střešní okno, bez metly.
Avatar - Emel
8. 8. 2014 14:26
Re: Žádný překvápko
700 je nesmysl, tolik bych za to nedal, se sotva průměrným dvoulitrem.. za tolik koupím tu Mazdu taky.
Avatar - Katikakus
8. 8. 2014 11:39
Re: Žádný překvápko
Skoda je domaci znacka. Bylo by divne pokud by tomu bylo jinak.
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2014 12:11
Re: Žádný překvápko
Nemluvim vo tom že se prodává dobře nebo spíš superdobře. Mluvim vo 1. místě prodejů i na samym konci kariéry když už sou modely prostě zastaralý
Avatar - Katikakus
8. 8. 2014 12:19
Re: Žádný překvápko
Jeste jednou - u domaci znacky by bylo divne, kdyby to tak nebylo. ;-)
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2014 12:33
Re: Žádný překvápko
Bylo by divný kdyby po sedmi letech výroby byla v prodejích třeba druhá a ne celou dobu první a nikdy jinak? No nevim :-)
Avatar - Emel
8. 8. 2014 12:48
Re: Žádný překvápko
Nebylo by to divné, měsíc na trhu velikosti ČR je krátká doba a za tu se může stát lecos... akce na novou i20, například. Ale normální je, že je první.
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2014 12:57
Re: Žádný překvápko
Mám takovej pocit že první byla úplně vždycky a viz aktuální data včetně těch posledních dní výroby. A to mi až tak úplně normální nepřijde, a myslim že se to netýká jen fabky že Okta je na tom stejně. A možná i Superb, zas tak detailně to nesleduju..
8. 8. 2014 11:41
No vida, Hyundai v každé tabulce..
Tak se jim to klukům korejským přece jen podařilo. Češi nakonec pochopili přednosti i40 a že se hned za německou trojkou ve vyšší střední třídě (XC70 tam autoři nacpali jen proto, aby to nevypadalo až tak blbě) umístil Genesis, tomu přímo tleskám.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Emel
8. 8. 2014 11:55
Re: No vida, Hyundai v každé tabulce..
Ten Genesis je zvláštní... od začátku roku 14 registrací, v červenci 9, přitom na stránkách Hyundai o něm není ani slovo... tipuju, že to budou nějaké předváděčky.

Páté místo zní dobře, rozhodně lépe než poslední ;-) . Trošku mě překvapuje absence XF... ani jeden?

PS: jen tak na okraj... co dělá Optima ve vyšší střední?
8. 8. 2014 12:35
Re: No vida, Hyundai v každé tabulce..
Páté místo rozhodně není poslední. Anebo se domníváš, že na trhu nejsou další modely ve vyšší střední třídě?

S Optimou se upsali, stejne jako se upsavali poslednich 14 let se Superbem. Ja jim odpoustim.
Avatar - Emel
8. 8. 2014 12:44
Re: No vida, Hyundai v každé tabulce..
Stejně jsou ty registrace zvláštní u auta, které prodejce na webu nenabízí... jak říkám, zřejmě předváděčky registrované na dealery.

Jinak máš pravdu, jsou další auta... a docela by mě zajímalo jaká. Pokud to odečtu, dávají auta mimo Top 5 39 registrací... a zároveň nemohou mít víc než 8 kousků, jinak by dělily páté místo s Genesisem. Jinými slovy, ještě minimálně 5, spíš ale víc modelů vyšší střední chybí. Jasně, je tu XF... a co dál? Asi nějaké prémiové deriváty (A7, 6 apod.).
8. 8. 2014 13:23
Re: No vida, Hyundai v každé tabulce..
Lexus, Infinity, Renault, Chrysler, Dodge..
Avatar - Sandai
8. 8. 2014 18:28
Re: No vida, Hyundai v každé tabulce..
Já bych tipnul nákup od Korejských firem.
Avatar - Ronault.
8. 8. 2014 11:56
Re: No vida, Hyundai v každé tabulce..
A proč tomu tleskáš? Máš k tomu objektivní důvody? Třeba akcie Hyundaie? Šéfuješ mu? Máš pocit ukojení, když se prodává dobře? Nějak mi to nedává smysl, roč bych měl tleskat úspěchům korejské značky... :-O
Avatar - Warrual
8. 8. 2014 12:08
Re: No vida, Hyundai v každé tabulce..
Jako občan ČR fandím domácí značce, poté těm evropským, dlouho nic, japonským a pak možná ostatním. To by bylo moooc zlé kdyby i tady lidi uvěřili že je Hyundai domácí značka jako tomu věří někteří slováci.
Avatar - Ronault.
8. 8. 2014 12:52
Re: No vida, Hyundai v každé tabulce..
Nemyslím si, že se do toho musí nutně motat nacionalismus, ovšem čas ukáže, že když se produkce přestane zde vyplácet, tak spíše odejde cizí značka než domácí a těžko tady bude nějaký korejec přemýšlet nad růstem nezaměstnanosti.
9. 8. 2014 10:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 8. 2014 13:35
Re: No vida, Hyundai v každé tabulce..
A taky někteří češi. Jinak ještě docela chápu prodeje i30, ta se zde opravdu vyrábí, i40 nikoliv :-O
8. 8. 2014 12:41
Re: No vida, Hyundai v každé tabulce..
K tleskání mohou být i jiné důvody, než jen vlastnit někoho akcie. Nedávno jsem byl na koncertě Paula Anky. To není čech, ani nemám jeho akcie a přece jsem mu tleskal, prostě jsem měl radost.

Hyundaji tleskám za hodně velký pokrok, kterým dokázal donutit ostatní automobilky ke změnám v oblasti (nejen) cenové politiky.
Avatar - Ronault.
8. 8. 2014 12:50
Re: No vida, Hyundai v každé tabulce..
Cenová politka aut není dána Hyundaiem, ale finanční krizí, která proběhla. Auta by šla dolů tak či tak a jak budou prodejci mít možnost, tak zase ceny půjdou nahoru, to jsou zákonitosti trhu. A Hyundai se nebude chovat jinak, jak už taky předvádí, již tak levný není, jak býval a jiní se na něj taky neohlížejí. A jaké jsou ty jiné změny, když nejsou jen v cenové politice? Odlišují se produkty Hyundaie od ostatních výrobců nějak více krom toho, že jsou ještě více zaměřeny na zisk?

Hudba je umění, Hyundai je produkt, spotřební zboží, v tomto konkrétním případě akcentovaně, zaměřené na zisk (to není kritika, plní to, co chtějí a mají plnit).
8. 8. 2014 13:19
Re: No vida, Hyundai v každé tabulce..
Změny: Délka záruky, hodnotnější základní výbava (i když tady to platilo před léty, teď se spíš Hyundai přizpůsobuje konkurenci)... A ceny opravdu začal tlačit dolů Hyundai, už před krizí.
Avatar - Ronault.
8. 8. 2014 13:41
Re: No vida, Hyundai v každé tabulce..
Leda délka záruky, lepší výbavu měli francouzi proti např. koncernu už vobě, kdy Korejci dělali sotva accent. Ano, před krizí ale nabízel konkurence neschopné modely, takže měl ceny nízko.

Co Hyundai přinesl především, to je zbytečně vyostřené reklamní způsoby a naučil nás, že máme říkat "Hjoundé" a ne "Hjundaj"
8. 8. 2014 11:53
B-Max
Teda musím se přiznat, na to že má B-Max celkem slušný prodeje ve svý třídě, tak sem ho od začátku roku viděl jednou, max dvakrát, to samý od začátku výroby, tak max pět kusů :-O 8-s
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2014 12:20
Trocha reality
[odkaz]
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
8. 8. 2014 12:37
Re: Trocha reality
To samozřejmě statistikou dost zamíchá... Ford, Fiat, Seat... tam už to není normální. V jednotkách procent asi není v moci automobilky tomu úplně zabránit.
Avatar - Ronault.
8. 8. 2014 12:55
Re: Trocha reality
Mohlo by to i vysvětlovat to, že Fordů nějak na živo nevidím tolik, jak kralují prodejům. Ale zase nových leonů potkávám docela dost... Ono taky jsme docela malý trh, takže pár nákupů němců u nás udělá poměrně dost.
Avatar - Midlosek
8. 8. 2014 13:03
Re: Trocha reality
Pěkně "U Fordu a Fiatu účelové registrace přesahují 40 procent všech prodejů, u Seatu se jedná dokonce o dvě třetiny"
8. 8. 2014 12:33
eS-kláda
202 S-klád za 7 měsíců je úctihodné číslo.Já na ní mít,tak si pro ní jdu také.
Rozbalit vlákno
0
8. 8. 2014 12:34
S-kláda
202 eS-klád za 7 měsíců je úctihodné číslo.Já na ní mít,tak si pro ní jdu také.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Midlosek
8. 8. 2014 12:59
Střední třída
tak to vypadá, že u nás je letos průměrnější i BMW 3 než Mondeo.
Letos staré modely Passat 1334 vs Mondeo 409. Uvidíme prodejní čísla nastupujících modelů v ČR a EU příští rok na jaře ;-) .
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Emel
8. 8. 2014 13:02
Re: Střední třída
Nerozumím slovu "průměrnější".
Avatar - Midlosek
8. 8. 2014 13:05
Re: Střední třída
Jsem to asi nenapsal moc dobře.

[odkaz]

"Ford Mondeo patří k těm nejtypičtějším evropským vozům. Vždyť kupříkladu v Británii se vžilo označení „muž v Mondeu“, které je synonymem průměrného, všudypřítomného člověka"
8. 8. 2014 13:19
Re: Střední třída
Zaplať pán bůh za takové "nejtypičtější auto střední třídy"! :yes: :yes: Kdo někdy Mondeo řídil, ví o čem mluvím! :-) :-) :-) :yes: :yes: :yes: Současnou generaci bych si i teď klidně koupil, pořád je to skvělé auto a předchůdce jak by smet!
Avatar - Midlosek
8. 8. 2014 13:23
Re: Střední třída
Na MK III pořád nějak nemůžu zapomenout ;-) .
Avatar - Emel
8. 8. 2014 14:08
Re: Střední třída
No dobře, průměrný chlap v Mondeu v Británii je jedna věc... ale průměrný všudypřítomný člověk v novém BMW 3 v ČR... nepřijde ti to trošku mimo realitu?
Avatar - vabis
8. 8. 2014 14:06
okurová sezóna
Ten článek se trochušku dubluje s dvěma co tu byli v posledních dnech. Trošku to zavání okurkovou sezónou. >:D Navíc osobně zrovna český trh po dobu jednoho letného měsíce nepovažuji za strategický ukazatel, ale co už. PS: Max mě může těšit a je překvapující, jak Yeti ve své druhé půlce životního cyklu nabírá dech :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
8. 8. 2014 14:09
Re: okurová sezóna
Úplně ne, komentované výsledky podle tříd jsou zas trošku něco jiného. Jinak teda docela bych ocenil úplné tabulky raděj než top 5.
8. 8. 2014 15:06
Re: okurová sezóna
Takřka každý měsíc zveřejňujeme více článků o statistikách prodejů na českém trhu, v tomto pohledu se o okurkovou sezonu nejedná. Čtenáře toto téma zajímá, a proto jim nabízíme různé pohledy na statistiky. Články vydané v minulých dnech se určitě nedublují, jeden popisuje prodeje značek, druhý prodeje modelů a třetí jednotlivé segmenty.