Za tím je vyhlášený "cenový jemnocit výrobce"... spolu s trendem, který je patrný už nějakou dobu - nové modely nepřinášejí tolik nového, co by lidé opravdu ocenili.
Druhá věc je, že nejsilnější hráči (Polo a Fiesta) také žádné novinky nejsou a Clio je pokud vím poměrně drahé... tedy na poměry Renaultu v ČR... a konkuruje mu Captur.
Běžnej zákazník je ten, co nikdy neslyšel o tom, že Polo stojí na novější platformě než Fabia a ani ho to nezajímá, protože z toho nevyplývá nic, co by při svém užívání auta poznal. Zajímá ho jak to auto vypadá, jaké má motory, kolik stojí, kolik je v tom místa.
Myslim že na týhle planetě je celkem běžný že i ty běžný zákazníci trochu koukaj jestli je něco novinka nebo výběhovej model. I když český statistiky řikaj něco trochu jinýho ;-)
Přesně tak. A bylo by něco špatně, kdyby tomu tak u nás nebylo. Jiné trhy na tom jsou v podstatě stejně. A kde třeba není domácí značka, tak se tam daří tomu, kdo tam má továrnu, třeba renaultu poměrně dobře ve Španělsku a Slovinsku, Nissanu v Anglii atd.
Z jedné strany tady slyšíme remcání, že nekupujeme české výrobky a české potraviny především, ale v čem je auto jiné, že by domácí značka, i vzhledem k tomu, že vyrábí konkurenčně schopné produkty, než ostatní produkty.
Domácí trh samozřejmě zajistí že se tamní auta dobře prodávaj. Já teď mám na mysli předevšim to první místo v prodejích až do posledního dne výroby starýho modelu. To už tak běžný zas neni :-)
+ nejvychytanejsi produkce. Nemale procenta tech aut (i tech malych) stale konci ve firmach a tam radeji vybehovej model s pravdepodobne spolehlivejsi technikou za 200, nez za pul roku novej model s delsim cekanim, s neodskousenou technikou za 250. Zadnej z tech co o nakupu auta tohoto razeni rozhoduji v nem nakonec jezdit nebude, takze berou to co je i pro firmu nejlepsi.
Otázka úhlu pohledu... z mého úhlu moc ne, Mondeo bylo zvyklé konkurovat Passatu, dnes se s ním nemůže měřit a dokonce ho předběhlo nějaké Hyundai (byť teda reálně je Hyundai minimálně o půl třídy pod Mondeem - cenou, velikostí, výbavou, nabídkou motorů, prostě vším). Že ten sklonek trvá už dva roky nebo kolik je fakt, ale to není omluva.
i40 je na půl cesty mezi kompakty a střední třídou, reálně je to konkurence pro Octavii... a kompakty se prostě prodávají lépe. Tak si to aspoň vysvětluju já.
Rozměrově, což mnoho lidí osloví, je to plnohodnotná střední třída, pravda z motrů bych si nedokázal nic vybrat. Bývalý šéf si koupil Insignii, což cápu a šéf jiného oddlění si teď koupil jako náhradu první Mazdy 6 právě i40 Moc to nechápeme i vzhledem k tomu kolik za to dal 2,0 GDI, předokolka, taková ta běžná výbava, přitom ona Insignia v podstatě v plné výbavě, 4x4, adaptivní podvozek, tempomat i xenony, jen o 200 dražší. Jeho argument byl tan, že je tady blízko servis. Divné, doteď měl Mazdu, která má servis 40 km daleko, teď kupuje Hyundai a asi čeká poruchy, tak se servisem blízko... no argumenty jsou často zvláštní.
700.
200k je hodně, ale nutno brát v potaz, že ona Insignia má 4x4, 184 kW vz 130 kW, podstatně více výbavy (jen příplatkové kožené a odvětrávané sedačky byly dalších 125t, plus spoustu další výbavy, celková cena byla před slevou bezmále 1,1M. To i40 je v jednom výbavovém stupni, počáteční cena s dvoulitrem 630 a pokud se nepletu, tak díky omezeným možnostem konfigurace u i40 tam musí mít paket Premium a má panoramatické střešní okno, bez metly.
Nebylo by to divné, měsíc na trhu velikosti ČR je krátká doba a za tu se může stát lecos... akce na novou i20, například. Ale normální je, že je první.
Mám takovej pocit že první byla úplně vždycky a viz aktuální data včetně těch posledních dní výroby. A to mi až tak úplně normální nepřijde, a myslim že se to netýká jen fabky že Okta je na tom stejně. A možná i Superb, zas tak detailně to nesleduju..
Tak se jim to klukům korejským přece jen podařilo. Češi nakonec pochopili přednosti i40 a že se hned za německou trojkou ve vyšší střední třídě (XC70 tam autoři nacpali jen proto, aby to nevypadalo až tak blbě) umístil Genesis, tomu přímo tleskám.
Ten Genesis je zvláštní... od začátku roku 14 registrací, v červenci 9, přitom na stránkách Hyundai o něm není ani slovo... tipuju, že to budou nějaké předváděčky.
Páté místo zní dobře, rozhodně lépe než poslední ;-) . Trošku mě překvapuje absence XF... ani jeden?
PS: jen tak na okraj... co dělá Optima ve vyšší střední?
Stejně jsou ty registrace zvláštní u auta, které prodejce na webu nenabízí... jak říkám, zřejmě předváděčky registrované na dealery.
Jinak máš pravdu, jsou další auta... a docela by mě zajímalo jaká. Pokud to odečtu, dávají auta mimo Top 5 39 registrací... a zároveň nemohou mít víc než 8 kousků, jinak by dělily páté místo s Genesisem. Jinými slovy, ještě minimálně 5, spíš ale víc modelů vyšší střední chybí. Jasně, je tu XF... a co dál? Asi nějaké prémiové deriváty (A7, 6 apod.).
A proč tomu tleskáš? Máš k tomu objektivní důvody? Třeba akcie Hyundaie? Šéfuješ mu? Máš pocit ukojení, když se prodává dobře? Nějak mi to nedává smysl, roč bych měl tleskat úspěchům korejské značky... :-O
Jako občan ČR fandím domácí značce, poté těm evropským, dlouho nic, japonským a pak možná ostatním. To by bylo moooc zlé kdyby i tady lidi uvěřili že je Hyundai domácí značka jako tomu věří někteří slováci.
Nemyslím si, že se do toho musí nutně motat nacionalismus, ovšem čas ukáže, že když se produkce přestane zde vyplácet, tak spíše odejde cizí značka než domácí a těžko tady bude nějaký korejec přemýšlet nad růstem nezaměstnanosti.
K tleskání mohou být i jiné důvody, než jen vlastnit někoho akcie. Nedávno jsem byl na koncertě Paula Anky. To není čech, ani nemám jeho akcie a přece jsem mu tleskal, prostě jsem měl radost.
Hyundaji tleskám za hodně velký pokrok, kterým dokázal donutit ostatní automobilky ke změnám v oblasti (nejen) cenové politiky.
Cenová politka aut není dána Hyundaiem, ale finanční krizí, která proběhla. Auta by šla dolů tak či tak a jak budou prodejci mít možnost, tak zase ceny půjdou nahoru, to jsou zákonitosti trhu. A Hyundai se nebude chovat jinak, jak už taky předvádí, již tak levný není, jak býval a jiní se na něj taky neohlížejí. A jaké jsou ty jiné změny, když nejsou jen v cenové politice? Odlišují se produkty Hyundaie od ostatních výrobců nějak více krom toho, že jsou ještě více zaměřeny na zisk?
Hudba je umění, Hyundai je produkt, spotřební zboží, v tomto konkrétním případě akcentovaně, zaměřené na zisk (to není kritika, plní to, co chtějí a mají plnit).
Změny: Délka záruky, hodnotnější základní výbava (i když tady to platilo před léty, teď se spíš Hyundai přizpůsobuje konkurenci)... A ceny opravdu začal tlačit dolů Hyundai, už před krizí.
Leda délka záruky, lepší výbavu měli francouzi proti např. koncernu už vobě, kdy Korejci dělali sotva accent. Ano, před krizí ale nabízel konkurence neschopné modely, takže měl ceny nízko.
Co Hyundai přinesl především, to je zbytečně vyostřené reklamní způsoby a naučil nás, že máme říkat "Hjoundé" a ne "Hjundaj"
Teda musím se přiznat, na to že má B-Max celkem slušný prodeje ve svý třídě, tak sem ho od začátku roku viděl jednou, max dvakrát, to samý od začátku výroby, tak max pět kusů :-O8-s
To samozřejmě statistikou dost zamíchá... Ford, Fiat, Seat... tam už to není normální. V jednotkách procent asi není v moci automobilky tomu úplně zabránit.
Mohlo by to i vysvětlovat to, že Fordů nějak na živo nevidím tolik, jak kralují prodejům. Ale zase nových leonů potkávám docela dost... Ono taky jsme docela malý trh, takže pár nákupů němců u nás udělá poměrně dost.
tak to vypadá, že u nás je letos průměrnější i BMW 3 než Mondeo.
Letos staré modely Passat 1334 vs Mondeo 409. Uvidíme prodejní čísla nastupujících modelů v ČR a EU příští rok na jaře ;-) .
"Ford Mondeo patří k těm nejtypičtějším evropským vozům. Vždyť kupříkladu v Británii se vžilo označení „muž v Mondeu“, které je synonymem průměrného, všudypřítomného člověka"
Zaplať pán bůh za takové "nejtypičtější auto střední třídy"! :yes::yes: Kdo někdy Mondeo řídil, ví o čem mluvím! :-):-):-):yes::yes::yes: Současnou generaci bych si i teď klidně koupil, pořád je to skvělé auto a předchůdce jak by smet!
No dobře, průměrný chlap v Mondeu v Británii je jedna věc... ale průměrný všudypřítomný člověk v novém BMW 3 v ČR... nepřijde ti to trošku mimo realitu?
Ten článek se trochušku dubluje s dvěma co tu byli v posledních dnech. Trošku to zavání okurkovou sezónou. >:D Navíc osobně zrovna český trh po dobu jednoho letného měsíce nepovažuji za strategický ukazatel, ale co už. PS: Max mě může těšit a je překvapující, jak Yeti ve své druhé půlce životního cyklu nabírá dech :yes:
Takřka každý měsíc zveřejňujeme více článků o statistikách prodejů na českém trhu, v tomto pohledu se o okurkovou sezonu nejedná. Čtenáře toto téma zajímá, a proto jim nabízíme různé pohledy na statistiky. Články vydané v minulých dnech se určitě nedublují, jeden popisuje prodeje značek, druhý prodeje modelů a třetí jednotlivé segmenty.