Aj v článku sa spomína , že nejde o bestseller . Nevidím zmysel Phaetonu , kto už chce prémiu od VW , tak zájde do Audi .
Určite v "spoločnosti" je majiteľ Audi považovaný za vyššie postaveného ako majiteľ VW a väčšina tých , čo túžia utratiť peniaze za prémiu chce byť v spoločnosti nejakým spôsobom obdivovaný , pretože si majitelia väčšinou neplatia len za auto , ale aj za EGO. Navyše dizajn Phaetonu je sterilný ako skalpel , akurát že so skalpelom dokážete urobiť väčšiu dieru vo svete ;-)
vw a phaeton je nuda na n-tou, naprostý souhlas. smysl vzniku phaetonu, jak kdysi říkal jeho duchovní otec, je ve snaze koncernu nabídnout vedle A8 ještě limuzínu orientovanou spíše na komfort, pohodlí a luxus (jako např. Mercedes S), zatímco spíše na "sport" se zaměřuje A8 a BMW7. (nedá se to samozřejmě brát doslova, nejrychlejší limuzína je Mercedes S63 :-). dosavadní phaeton je zajímavý jednou věcí, a to je cenovka cca o 500-600 tis. nižší než výše jmenovaní. to však v této kategorii současně znamená i nižší hodnotu a renomé :-(
Já vidím tohle auto jako zajímavé pro lidi, kteří přesto, že na takové auto mají, tak nemají potřebu na sebe upozorňovat... Není jich moc, ale jsou a nechtějí experimentovat s vozy typu Hyundai Genesis apod... Chtějí prostě nenápadnou zaručenou kvalitu... V nízkém prodaném počtu je na druhou stranu taky určitá exklusivita - Phaeton nebude nikdy tak okoukaný jako A8 apod....
od designu se v koncernu nic zvláštního čekat nedá, obzvlášť u přerostlýho passatu, který je navíc až moc ztrátový na velké investice. mnohem nesmyslnější věta je podle mě o tom, že o phaeton 1.generace moc zájem nebyl, a tudíž se jedná o exkluzivní zboží. právě, že až tak výjimečný není (design, hmotnost -> spotřeba a zrychlení, prestiž...), o něj zájem nebyl.
K čemu je mi kolik se ho prodá. Chci co možná nejlepší auto a konkurence byla jinde už před těma deseti dvanácti lety. Dyť je to i v tom tvym odkazu. Nejslabší nafta ve třídě navíc jen s šestistupňovym automat - to mi v dnešní době přijde jako karikatura na luxusní třídu
moc nekorespondují s tím, co se psalo posledních pár let, tj. že příští phaeton už nebude konkurence sedanů lux. segmentu, ale spíše vyšší střední, kdy by měl fungovat podobně jako např. superb o třídu níž, tj. o trochu víc (větší auto) plechu za podobné peníze. Takže možná délka lehce pod pět metrů, ale technika spíš vyšší střední než lux. segmentu. Takto by mi dával smysl, zkoušet ho znova procpat do třídy S-Klasse by přineslo, dle mého, stejný výsledek jako u první generace. ;-)
Ten už tu dlouho nebyl :-) . Lexus prodal v roce 2013 přes 43.000 aut na starým kontinentě. Tvoje scestný předpovědi jak bude který auto křiklavější ani nemá smysl komentovat ;-) . Současná generace se s modernizami vyrábí od 2006 a pořád vypadá velmi slušně (vyjma implementace predátoří masky).
Dost se napsalo o tom, že Phaeton byla osobní libůstka tehdejšího šéfa VW Piecha. Člověk by čekal, že proti A8 bude výrazně levnější, to tedy není. Ale jednu velkou výhodu má, tolik se nekrade, protože mafiáni na východě by si museli přestat vážit sami sebe, kdyby je měl někdo zahlédnout ve VW.
Vw prodal z phaetonem v evrope, cine vic kusu jak lexus z ls. Phaeton je neuspesny v porovnani z nemeckou konkurenci ale tak spatne se vubec neprodaval, jinac by ho nevyrabeli
v europe si kazdy kupi radsej mercedes bmw alebo audi..... v usa je vw stale z roka na rok v poklese a tam nejaky sterilny phaeton asi fakt nema sancu... tam ho prevalcuju aj korejci.... zeby cina? no uvidime dokedy bude cina tahat vw ..... donekonecna to tiez nepojde
Tak ak by toto urobil VW, tak je to len ďalšie nudné, nezáživné auto čo sa podobá na nový Passat, len by bol väčší a zbytočnejší !
No a o tom že by to bol znova ,, Bestseller ,, niet pochýb :-):no:
Tak mi nalinkuj tu tabulku, kde e63 zrychluje za 3,6, já našel 4,2, což je sice vynikající, ovšem taky je to obrovský rozdíl. A nežer tak moc ty tabulky a plakáty, na to auta nejezdí ;-)
tak ještě jednou: stará S65L (z roku 2003) překoná současnou 760 i Alpinu. a ještě silnější je současná S63L. a k vyšší střední - pokud se podíváš například do tabulek, uvidíš, že E63 má zrychlení 3,6 s, což překonává leckterý sportovní porsche, jaguary, bentleye a všechny sedany.
Já myslím, že exkluzivní Jaguar XJ je trošku jiná liga než přestárlý a zbytečný phaeton, což byla snaha o výjimečnou limuzínu od masového výrobce spotřebních vozů. kdo bude mít zájem o Jaguar, bude možná vybírat mezi Bentleyem, třeba Mercedesem, ale určitě ho nezlomí VW...
nebude. ani současný 760i nedosahuje takových paramterů (zrychlení) jako o dvě generace starší Mercedes S65 (notabene v Long-verzi) a Alpina je dokonce ještě slabší. nejrychlejší limuzína současnosti a zároveň všech dob je Mercedes S63L. samozřejmě, pokud bereme limuzínu jako tuto třídu vozů. pokud uvažujeme vyšší střední třídu, tak suverénně vítězí Mercedes E63.
Nabídka motorů, převodovek i podvozků je velmi podobná. Vyšší střední podle mne má nabídnout tu nejnovější elektroniku. Že na ta auta hodí více tlumících materiálů, kůže a jinak je naladí, je nedělá po technické stránce lepší. Pokud mají nějakou techniku navíc, tak se bude pravděpodobně točit okolo pohodlí v druhé řadě.
Jen říkám, že tyhle dvě třídy mají mít technikou blízko. Neříkám, jak dobré mají být.
Tak nějak nevim s tim ani nemá být. Podle mě spíš má být. Vyšší střední sou v dnešní době relativně masově vyráběný auta, třída S-Klasse by podle mě měla bejt jinde. Že si to automobilky zlevňujou a používaj víceméně shodnou techniku na tom nic nemění.
Jo a asi bys měl víc koukat na soukromý zprávy, teď tě tam čeká jedna prej fakt mňamková :-)
Po technické stránce mezi těmito třídami není velký rozdíl a podle mne ani nemá být. Vyšší střední by měla nabídnout špičkovou techniku se zaměřením na první řadu. Navíc Audi má v obou třídách jen jednu platformu a je nepravděpodobné, že by vyšli z Panamery. Je to tedy spíš otázka volby materiálů, technologií a nabídky.
Jinak souhlasím. Čekám, že nahradí věci jako panty víka kufru, nebo držáky nápojů něčím jednodušším a tedy levnějším. Očekávám hliník, ale v menší míře než u dnešní A8; možná i méně, než má dnes A6. Pokud by skutečně šli touhle cestou, nepřekvapilo by mě ani vyřazení nejvyšších motorizací (W12 a V8 TDI).
43.000 aut? Nijak pusobive cislo kdyz si clovek uvedomi, ze je v tom ISko, GSko, RXko a nakonec i par kusu LSek. Proti jakekoliv nemecke konkurenci jsou to takova usmevna cislicka.
A malinko si odporujes. Prave ta tebou zminovana "predatori maska" postupne nasazovana na vsechny modely je soucasti toho trendu k vetsi kriklavosti. Staci porovnat stare a nove GSko, pripadne ISko, mozna vubec nejmarkatnejsi je to na RXku, kde minula generace byla nenapadna vcelku elegantni mys, zatimco aktualni model je designove vyrazne rekneme svebytnejsi. Neverim tudiz moc tomu, ze nove LSko bude nejake nenapadne vozitko jakym je dnesni ci budouci Phaeton.
Pokud vím, tak první Phaeton byl vyráběn ručně a ačkoliv to byl model ztrátový, tak koncern z jeho vývoje těžil ještě řadu let potom, což zase zlevnilo náklady na modely ostatní.
Já osobně v něm vidím auto, které si koupí člověk, který nechce křičet do světa, že je boháč ale přitom si užije rád luxus. Ač jde o VW, jde paradoxně o kvalitnější model než samotná A8 (nebo alespoň u první generace to tak bylo) a ještě ke všemu za něj zaplatíte méně. Podle mě určitě měl smysl a "svět takový Phaeton skutečně uvítal". Ale je to jen názor.
Lexus je v Evrope fakticky mrtva znacka. VW nikdy neplanoval s Phaetonem udelat diru v USA, ale prave pro lidi hledajici nenapadny luxus to byla docela zajimava alternativa. Navic v dnesni problematicke dobe je nenapadny luxus cim dal tim vice zadanejsi s tim jak je vice a vice lidi co maji penize, ale nesmeji to dat najevo.
A Lexus rozhodne nikdy nebyl moc nenapadny, a s kazdou dalsi a dalsi generaci je vice a vice poutovy. Nove LSko bude urcite kriklavejsi nez to stavajici.