Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Phaeton nové generace: Mohl by takto vypadat?

Jan Mička
Diskuze (45)
Nová generace Volkswagenu Phaeton má ještě nějakou chvíli čas. Už nyní však víme, jak by mohla vypadat.

Model Phaeton působí v rámci portfolia automobilky Volkswagen jako zjevení. V záplavě všech těch Passatů, Golfů a Tiguanů, které společně s Polem potkáváme na našich silnicích zřejmě nejčastěji, se občas najednou kdesi z temného koutu vynoří limuzína, na kterou se jinak docela zapomíná. A má to svůj důvod – nejezdí jich moc a modelová řada obecně vznikla bez jakékoliv historické spojitosti.

Pravdou zůstává, že se díky tomu stal Volkswagen Phaeton docela exkluzivním zbožím, které mohlo mít až do roku 2011 pod kapotou šestilitrový dvanáctiválec. Na ten však s novou generací modelu musíme zapomenout, a kdo ví, zda se v nabídce objeví také vznětový osmiválec o objemu 4,2 litru, který používá také současné Audi A8. Pokud se však zaměříme čistě na emise, není důvod se mu vyhýbat, protože splňuje normu Euro 6.

Ale co si budeme povídat – na nějaké určité závěry je ještě brzo. V tuto chvíli totiž víme pouze to, že se příchod nové generace Volkswagenu Phaeton opozdí (koncept se měl představit již v lednu v Detroitu), díky hliníkové konstrukci karoserie dojde k výraznějšímu snížení hmotnosti a podle dosavadních informací bude vůz sdílet až 70 % komponent s Audi A8.

O možném vzhledu však zatím nepadla ani zmínka, což bylo impulzem k vytvoření první počítačové vizualizace. Jak vidno z fotografie, mohl by vůz nést většinu designových prvků nové generace Volkswagenu Passat. Koncepce v čele dlouhým rozvorem náprav zůstane zachována, profil karoserie by však mohla zdobit výrazná linie, táhnoucí se od předních blatníků až po zadní svítilny. Ty s největší pravděpodobností využijí moderní diodovou techniku a dle všeho také zajímavou „libůstku“, která se projeví při brzdění – horizontální uspořádání grafiky se totiž u Passatu mění ve vertikální.

Jan Mička
Diskuze (45)
14. 8. 2014 08:07
Re: Potrebuje svet Phaeton ?
Tak mi nalinkuj tu tabulku, kde e63 zrychluje za 3,6, já našel 4,2, což je sice vynikající, ovšem taky je to obrovský rozdíl. A nežer tak moc ty tabulky a plakáty, na to auta nejezdí ;-)
13. 8. 2014 18:38
Re: Potrebuje svet Phaeton ?
na Titanic se taky prodalo hodně jízdenek...
13. 8. 2014 18:20
Re: Potrebuje svet Phaeton ?
tak ještě jednou: stará S65L (z roku 2003) překoná současnou 760 i Alpinu. a ještě silnější je současná S63L. a k vyšší střední - pokud se podíváš například do tabulek, uvidíš, že E63 má zrychlení 3,6 s, což překonává leckterý sportovní porsche, jaguary, bentleye a všechny sedany.
13. 8. 2014 18:12
Re: Potrebuje svet Phaeton ?
Já myslím, že exkluzivní Jaguar XJ je trošku jiná liga než přestárlý a zbytečný phaeton, což byla snaha o výjimečnou limuzínu od masového výrobce spotřebních vozů. kdo bude mít zájem o Jaguar, bude možná vybírat mezi Bentleyem, třeba Mercedesem, ale určitě ho nezlomí VW...
13. 8. 2014 18:10
Re: Potrebuje svet Phaeton ?
Nepsal jsi o S65 (na tu jsem ovšem zapomněl), nýbrž o S63. No a k vyšší střední, co M5, RS6, XF-R. Ty nebudou rychlejší než E63?