Automobily SsangYong jsou z hlediska designu ojedinělými počiny, jejichž atypické tvary nastolují řadu otázek. Mezi nimi ale vyniká ta stěžejní – je nekonformní tvarosloví zdařilé a nepochopené, nebo je kritizováno oprávněně?
Nebylo by lepší například nekonformní vzezření? Tvarosloví ve spojení s vizuální stránkou věci zní opravdu dost divně a abych pravdu řekl tak jsem se u toho perexu zasekl dost dlouho >:D Netvrdím, že jsem Einstein, ale za * se taky nepovažuju.
mne sa celkom pacil model actyon.... [odkaz] [odkaz] .. dovolim si konstatovat ze slo o prve SUV tohto typu so skosenym zadkom .... az potom s tym prisla X6, X4 ..... a pridu casom asi aj dalsie znacky
navyse actyon bol schopny aj nejakeho toho terenu... slusna svetla vyska, male previsy , nesedel rozcapeny na bruchu ako mnohe dnesne premiovky
skoda ze sa moc neujal..... napad to bol podla mna hodny uznania .. mozno nemal spravne logo na maske... to tiez robi vela
mne sa inak hrozne nepacil stary ford scorpio .... neviem ci vies ktory mam na mysli... dokonca mi pripomina azijsky niekdajsi nevkus a la ssangyong a daewoo
čemu se říká všeobecný (nebo chceme-li "mainstreamový") vkus. A Ssang Yong dělá úplně všechno pro to, aby se od tohoto vkusu co nejvíc lišil. Výsledkem jsou pak vozidla, která ocení skutečně velmi malé procento lidí. Jsou sice výjimečná, ovšem prodejně velmi problematická. Čili: buď chci dělat auta, která se prodávají, nebo auta, která se nelíbí. Obojí dost dobře nejde. Zdá se, že už to v poslední době pochopili i v Ssang Yongu a nové generace mají konvenčnější design.
Můžeme tady kecat co chceme, ale to nic nemění na věci, že ta auta jsou prostě hnusná.
Do terénu se Actyon možná hodil, ale nijak o moc lépe než řada dalších aut. Nicméně podle testu mi ani tak nepřipadá, že by prémiové vozy terén nezvládly. Hlavně je třeba si uvědomit, že auto za 3 mega si bude těžko pořizovat lesník, aby stahoval klády z lesa. To nemluvím o velikosti.
Takže výsledek? Design příšerný, ostatní nic na průměrem. Prostě auto, které kdyby nikdy nevzniklo, nic by se nestalo
Z principu nemají šanci soutěžit v mainstreamu a jediná možnost pro ně je se jasně a úzce vyprofilovat... Bohužel SY si to ujasňuje už hodně dlouho (a nepříliš úspěšně)... Neustálé změny majitelů a výpadky výroby pověsti značky taky neprospěly... Je otázka, zda má mít takový výrobce globální záběr - možná by byl SY na tom ekonomicky lépe, kdyby nevyhazoval peníze na pokusy se prosadit v Evropě, ale soustředil se na asijské trhy, kde i jeho "netradiční" tvary mohou více odpovídat vkusu zákazníků...
jestli používá stejnou techniku jako Rodius tak je to naftový 5ti válec z dřívější generace nebo benzín 3,2 v6 - jen pro čínu a rusko
jinak nový rodius už je povedené auto za danou cenu bez konkurence, škoda že se u nás zatím nedá projet, samozřejmě mercedes nebo vw umí nabídnout něco podobného ale za dvojnásobek ceny, kamarád jezdil s modelem musso po horách a vedle toyot ani nisanů se neztratil
Až na to že SY není malý výrobce, na to těch aut vyrobil a prodal až moc. Samozřejmě prodává hodně doma, dost v Rusku, na Ukrajině, spoustu aut ve Španělsku, Itálii a slušně prodává v UK a dalších zemích.
Slova o nekonformním vzezření použít lze (děkuji za poznatek), ale hovořím-li o tvarosloví, mám tím na mysli celkový systém tvarů, jejich vzájemné vztahy a obecné uspořádání. A to je pro modely SsangYong obzvlášť typické.
to je prave problem ze asi najvydarenejsi pocin znacky cize model rexton asi skonci bez nastupcu... ( teda offroadoveho nastupcu ... hrkalku do mesta s menom rexton nechcem ) ....
no hej no.... tie auta moc krasy nepobrali >:D ale rexton je podla mna vynimka.... to auto je na ssangyong az moc "podarene" a "pekne" [odkaz] len to logo na maske no jo ... keby tam bola honda hned by to bola paradicka
ale ano inak suhlas... lesnici maju dustery, nivy, uazy.... velku haraburdu tazko predat
to je fakt, opravdový offroad už dneska je k mání jen stěží. Na druhé straně pochybuji, že Ssang má ambice na výrobu čistých užitkáčů do lesa. Na to je třeba UAZ, který bude v poměru cena/výkon jen těžko překonatelný.
Dle mého je tohle celé ujeté. Projekt, který od začátku neměl šanci přežít. Takhle to dopadá, když výrobci vyrábějí to co se líbí jim a ne to co se líbí lidem
mne to neprislo ako nejake skarede auto nepoburuje ma... par kuskov actyonu raz za cas stretnem v meste a vcelku sikovne to auto vyzera... kompaktne... velke kolesa.,... vysoky podvozok.. ani zase male ani velke... tak akurat ... a zrejme aj v terene bude na tom lepsie ako dnesne ASXka a tiguany.... skoda ze sa moc nepresadilo....
ja vidim ako najvasi problem to ze tieto auta vznikali este v casoch ked korejci a aj cely ssangyong nebol na porovnatelnej kvalitativnej urovni s europskymi autami..... dnes by uz urcite s takym niecom namutili viacej vody....... ale prisli v zlom case kedy este nemali v europe dobre meno... ked este len zvysovali kvalitu a celkove povedomie ....
ale ok samozrejme dizajn bol zvlastny uznavam... ale taky rexton je dodnes stale parada.... jedno z poslednych skutocnych off road aut.... s klasickym pevnym ramom a perfektnou schopnostou v terene... este aj dnes kto chce skutocny offroad mze o tomto aute uvazovat ako o velmi dobrej alternative... kedze konkurencia je minimalna a stale sa zmensuje a offroadov ubuda
Že tě nepobuřuje a nepřijde ti ošklivé, není to trochu málo? Taky bych si tipnul, že v terénu toho předvede víc, než silniční SUV, ale na silnici (kde tyto auta tráví většinu času, ne-li všechen čas) toho zase předvede o hodně míň. Vzhled komentovat nebudu, bytostně se mi totiž nelíbí, jakoby nic nebylo na svém místě :-)