Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota Yaris Hybrid – Reálně pod 4 litry

Facelift třetí generace Toyoty Yaris pomohl vnějšímu vzhledu a interiér obohatil o užitečné prvky. S hybridním pohonným ústrojím je vůz navíc velmi úsporný.
Zpět na článek
13. 8. 2014 09:55
13. 8. 2014 11:52
13. 8. 2014 12:42
13. 8. 2014 10:29
13. 8. 2014 10:58
13. 8. 2014 10:59
13. 8. 2014 11:01
13. 8. 2014 15:41
13. 8. 2014 11:13
13. 8. 2014 12:02
13. 8. 2014 15:46
13. 8. 2014 11:15
13. 8. 2014 11:20
13. 8. 2014 11:38
13. 8. 2014 11:54
13. 8. 2014 12:29
13. 8. 2014 12:30
13. 8. 2014 12:43
13. 8. 2014 15:46
13. 8. 2014 12:10
13. 8. 2014 12:20
13. 8. 2014 12:21
13. 8. 2014 13:59
15. 8. 2014 02:18
13. 8. 2014 13:57
13. 8. 2014 12:26
13. 8. 2014 12:44
13. 8. 2014 12:33
13. 8. 2014 12:34
13. 8. 2014 13:05
13. 8. 2014 12:58
13. 8. 2014 13:06
13. 8. 2014 13:09
13. 8. 2014 13:21
13. 8. 2014 13:32
13. 8. 2014 12:32
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
13. 8. 2014 12:34
13. 8. 2014 13:06
17. 8. 2014 16:50
Avatar - fOE
13. 8. 2014 09:55
Jiz 3 dny
Tento server je jiz cele

3 dny

bez rekla..., pardon, clanku o CNG a/nebo Octavii G-Tec.

DEKUJEME.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - kari.laz
13. 8. 2014 11:52
Re: Jiz 3 dny
Tak hlavně že jsi to nezapomněl zmínit.
Avatar - fOE
13. 8. 2014 12:42
Re: Jiz 3 dny
Dobre veci je treba pripominat. ;-)
Avatar - 3_diamanty
13. 8. 2014 10:29
hmm
z clanku:
"Důsledná práce s pedálem plynu a manuálně volitelnými režimy pak skutečně dokáže srazit reálný odběr pod 4 litry na 100 km, pokud tedy nevyrazíte na dálnici, kde jdou některé výhody hybridního systému stranou."

naskyta sa otazka... ci vobec bezny sofer ktory sa stale nebude hrat a babrat s manualnymi rezimami ktory proste bude jazdit agilnejsie a normalne ako clovek ktory sa dnes bezne vsade ponahla ...... ci vobec s tym zajazdi za menej ako bezny benzin .... obavamsa ze pri agilnejsej alebo lepsie povedane normalne beznej sviznejsej jazde sa zrazu tie vyhody hybridu akosi stratia a vysledny efekt asi za tie peniaze nestoji.... usetrit pol litra na 100km a kvoli tomu riesit draheho hybrida... hm no neviem...... kazdy si musi zratat ci sa mu to vyplati ci nie.....

z testu a clanku mam pocit akoby za kazdu cenu sme sa snazili hybrida vychvalit a poukazat na vyhody..... ( ktore su zatial velmi malicke ) .. voci tym jeho nevyhodam o ktorych sa nikde nepise..... jazda za 4 litre na hybride aj to silou vole s lahkou nohou.... no neviem.... ja som cakal ze to pojde za 3 litre s prstom v nose... asi som zase mimo ;-)

inak pochvala za video... sice kratke ale videl som co som chcel , interier vyzera velmi kvalitne :yes:
Rozbalit vlákno
15
Avatar - grifith
13. 8. 2014 10:58
Re: hmm
Víš, ono jde hlavně o to, kdo a v jakých podmínkách bude hybrid provozovat. Jde o auto do města a příměstského provozu a pokud autu mírně pomůžeš, tak spotřeba do 4 litrů je myslím víc než dobrou odměnou. Hybrid určitě není autem pro všechny, není stavěn na rychlostní vložky, není dálničním křižníkem, na to prostě tento typ vozu nemá ambice.
Když to řeknu jinak, pak na to auto "potřebuješ mozek" a pokud se s ním sžiješ, pak v běžných podmínkách nebudeš mít problém se stále držet udávané hodnoty. Ano, kdo Yarisu bude šlapat na krk, nepozná smysl jeho existence.
Avatar - Misanick
13. 8. 2014 10:59
Re: hmm
Ve stejném autě s dieslem budeš jezdit pod 4 litry i při normální jízdě.
Avatar - grifith
13. 8. 2014 11:01
Re: hmm
S kterým dieslovým autem budeš ve městě běžně jezdit pod 4l, to opravdu nevím. Nehledě na to, že diesel nebude v podobném teritoriu, typickém pro Yaris hybrid, tedy městský a příměstský provoz, dvakrát vhodným řešením.
Avatar - petrumr
13. 8. 2014 15:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 8. 2014 11:13
Re: hmm
Pred tým, ako napíšeš dookola omieľané klišé o tom, že hyrid je drahý, bolo by dobré sa pozrieť do cenníka. Konkrétne pri Yarise je momentálne rozdiel oproti benzínu pri výbave Style 850€ resp. 6% z ceny auta - keď som ho pred takmer dvomi rokmi vyberal pre rodičov, boli ceny vďaka uvádzacej zľave takmer zhodné (diesel s nižším výkonom je stále drahší).
Pravdou je, že jazdia 90% len v meste a presne tam je toto auto určené. Pri pomere dajme tomu 50:50, by som do hybridu nešiel.
Len tak mimochodom, v rámci mestských rýchlostí to nie je žiadny slimák a väčšinu referenčného vozového parku (rozumej Octavia 1,9TDI resp. nižšie) udrží pri odjazde zo semaforov (0 - 60/70) na dištanc...
13. 8. 2014 12:02
Re: hmm
Dobre napísané. Ale niekomu môžeš vysvetľovať koľko chceš, nabudúce napíšu rovnakú volovinu znovu.
Avatar - petrumr
13. 8. 2014 15:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 8. 2014 11:15
Re: hmm
Vím, není to nic z H/K portfolia...přesto... Přesně tohle auto je za rozumnej peníz ideál do města a na příměstský provoz. Nízká spotřeba, malý auto a při běžný jízdě ticho. Určitě radši než jakoukoliv naftovou verzi.
Avatar - fOE
13. 8. 2014 11:20
Re: hmm
Ten kdo stravi vetsinu casu popojizdenim ve meste snad diesel ani nezvazuje, to uz by bylo fakt jen vyvrcholeni nasi evropske uchylky. 8-s
13. 8. 2014 11:38
Re: hmm
Přesně.
Ticho, pohoda, časté starty nevadí motoru, zácpa se spotřebou kolem nuly...
13. 8. 2014 11:54
Re: hmm
Tak tobě to dnes jednou s tím hrachem nestačilo? :-)
13. 8. 2014 12:29
Re: hmm
Proč tu nechat pokřivený názory bez pádný reakce? :-)
13. 8. 2014 12:30
Re: hmm
Protože je to marný, je to marný, je to marný :-)
Avatar - fOE
13. 8. 2014 12:43
Re: hmm
Marny to je, ale jak rikal Werich "Nad lidskou blbostí se taky nedá zvítězit. Ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat." ;-)
13. 8. 2014 15:46
Re: hmm
poviem ti to na mojom osobnom priklade: mal som Auris 1.6 valvematic a dlhodobu spotrebu meranu tankovanim 7,6 a teraz na novom Aurise TS hybrid mam po 30kkm priemerku dlhodobu 5,45 a jazdny styl som urcite nezmenil

takze 2L bez vaznej snahy
Avatar - Stefič
13. 8. 2014 11:23
Úspora? Čeho?
Peněz asi moc ne. Základ hybridu je o 105k vyšší než základ s benzínem. Takže s hybridem po městě za 3,8 a s 1.0 benzínem za 6? Maximálně. Každý si může návratnost jednoduše spočítat. Mě to vychází na 150tkm
Rozbalit vlákno
27
Avatar - grifith
13. 8. 2014 11:35
Re: Úspora? Čeho?
Myslíš, že každý bude řešit návratnost investice do hybridního vozu? Osobně se nedomnívám. Určitě máš s tou myšlenkou pravdu, ale hybridní technologie zatím není možností "pro chudé".
13. 8. 2014 11:39
Re: Úspora? Čeho?
Zkus místo 1,0 benzín počítat 1,33 benzín, ten je hybridu výkonově blíž.
13. 8. 2014 12:07
Re: Úspora? Čeho?
Tých 6 s trojvalcom je v meste reálnych tak s prázdnym autom a skôr po periférii. Inak tak 6,2-6,5. Tento hybrid je zaujímavý, do mesta výborné a nie drahé riešenie. Iba mi príde trošku zvláštny motor, jak objemovo, tak výkonom.
Avatar - Drag-On
13. 8. 2014 12:16
Re: Úspora? Čeho?
Presne tak, plus ešte hybrid má vyššiu výbavu. Napr. Základný benzín ponúka manuálnu klimatizáciu, hybrid už v základe automatickú.
13. 8. 2014 13:49
Re: Úspora? Čeho?
automaticka ci klimatizacia? to je jedno
tam je skor rozdiel v manualnej a automatickej prevodovke
13. 8. 2014 14:41
Re: Úspora? Čeho?
A taky v manuální a automatické klimatizaci :-)
Avatar - 3_diamanty
13. 8. 2014 11:53
Re: Úspora? Čeho?
ved prave :yes:

u maleho mestskeho auta sa asi necaka rocny najazd 30-40 tisic.... takze ak s tym nejaka zenska spravi 10 tisic rocne kedy sa jej to vrati? za 10 rokov? .... to uz bude mat davno druhe auto ;-)

ten hybrid skor chapem vo velkych limuzinach kde je rozdiel v cene medzi klasikou a hybridom vzhladom k cene auta uplne zanedbatelny ( zoberme si taky lexus GS ).... a takisto pri vacsich autach je aj vacsi rozdiel v usetrenej spotrebe... kde to uz nie su decilitre ale skutocne aj par litrov... tam to uz zacina davat zmysel....

ale piplat sa s malym hybridikom mestom s navratom po 10 rokoch... a tvarit sa ze setrim no neviem..... asi moc draha sranda
13. 8. 2014 11:58
Re: Úspora? Čeho?
Toppere, to už fakt není možné. Že to jenom hraješ? ;-)
Avatar - grifith
13. 8. 2014 12:02
Re: Úspora? Čeho?
Pletou se ti dva pojmy - počáteční cena vozu a náklady na provoz.
Ano, s hybridem šetříš pořád, stále máš průměrnou spotřebu kolem 4l a nic na tom nezmění ani vyšší pořizovací cena. To, že si to nemůže dovolit každej Franta z Horní Dolní, je věc druhá...
Avatar - 3_diamanty
13. 8. 2014 12:15
Re: Úspora? Čeho?
hybrid je urcite dobra vec... hlavne vo velkych autach,.... kde setris cele litre... ale v malych autach sa ta vyhoda straca....

napriklad hybridny auris ma svetlu vysku len 12cm .... neviem ci je to kvoli baterkam alebo kvoli comu ale nasiel som to v jednom starsom teste... ja by som naopak ocenil co najvacsiu svetlu vysku... a nie podvozok svetlostou na urovni porsche.... tych nevyhod ale u hybridov najdeme viac.... hlavne u tych mensich... kde je navratnost skutocne vo hviezdach
Avatar - grifith
13. 8. 2014 12:27
Re: Úspora? Čeho?
Pro to, aby jsi viděl jak šetříš, potřebuješ srovnání velkých čísel s malými? Tobě nepřijde jako rozdíl, když s hybridem budeš ve městě jezdit za 4 a s jiným benzínovým motorem za 6? Podle mého je ta druhá hodnota o 50% vyšší a to považuji jako solidní výsledek pro Yaris hybrid.
Na návratnost investice do hybridu takto nahlíží ti, kteří na něj nikdy nedosáhnou. Já je chápu a automobilky také, proto takovým jsou určeny verze s cenou již od, které jim také udělají službu a ještě se mohou být přes prsa, jak levně nakoupili. Ne, hbridní vozy nejsou určené pro "chudé".
13. 8. 2014 12:28
Re: Úspora? Čeho?
Bav se o uživatelský přívětivosti. Yaris je přesně ten typ auta u kterýho to smysl má. Jeho teritorium je město, tam se hybrid uplatní nejvíc. To co jsi napsal je správně, jen to musíš otočit o 180°.
13. 8. 2014 11:57
Re: Úspora? Čeho?
Už je zase všechno pouze o ekonomické návratnosti? Otevři mysl :-)
Avatar - 3_diamanty
13. 8. 2014 11:59
Re: Úspora? Čeho?
a o com to ma byt ked nie o ekonomike? ved o tom je cele to sialenstvo ohladom setrenia so spotrebou.... kazdy dnes chce jazdit zadarmo aj ked je to nezmysel... co tam potom ze da milion za skatulku velkosti golfoveho auticka... hlavne ze je cool a hlavne... jazdi zadara
13. 8. 2014 12:05
Re: Úspora? Čeho?
Protože něco je taky o tom, že chceš mít na palubě třeba větší klid, že chceš ráno neslyšně odjíždět od baráku, co já vím. Ne všechno se dá přepočítat na kačky.
Avatar - 3_diamanty
13. 8. 2014 12:10
Re: Úspora? Čeho?
v meste je tolko hluku vsade okolo ze stejne nemas sancu ..... zaprdi za tebou na krizovatke V3ska a mozes si piskat a aj dychat cisty vzduch.... asi tak
13. 8. 2014 12:14
Re: Úspora? Čeho?
Odhlídnu od toho, že si nevzpomínám, kdy jsem naposledy viděl ve městě v3s a přejdu rovnou k tomu, že klid na palubě, to není jenom hluk kolem. To je taky (ne)běžící motor a auto zcela bez vibrací (a zároveň bez stop-startu :-) ). Znáš ten pocit?
13. 8. 2014 12:33
Re: Úspora? Čeho?
:-) chceš slevu na hrách? >:-[]
13. 8. 2014 12:37
Re: Úspora? Čeho?
Poprosím, už mi pomalu dochází a nebude co nahazovat :-)
Avatar - Blue Sun
13. 8. 2014 21:38
Re: Úspora? Čeho?
Obal ho olovem. >:D
14. 8. 2014 08:11
Re: Úspora? Čeho?
Pak by se na zdi udržel? >:D
13. 8. 2014 12:17
Re: Úspora? Čeho?
Kdyby to bylo jen o ekonomice, tak spoustě lidí vyjde výrazně levněji kombinace MHD + taxi (resp. auto z půjčovny) a automobilový trh by byl zase v krizi ;-)
Avatar - grifith
13. 8. 2014 12:30
Re: Úspora? Čeho?
Přesně tak, kdyby se na vše nahlíželo pouze ekonomickým hlediskem, chodí většina pěšky nebo si koupí roční lítačku na MHD. V praze tě to vyjde na 4,5 tisíce, takže za cenu jednoho Yarisu jezdíš 50 let .... A to se vyplatí, ne? >:-[]
13. 8. 2014 14:22
Re: Úspora? Čeho?
Ano, představ si, že někteří si auta kupují i proto, že je chtějí a není pro ně primární ekonomika provozu. To bych si asi nikdy nekoupil dvoulitr střední třídy, když z ekonomického hlediska by mi bohatě stačil litřík v malém autě.

Víš topppere, někteří lidé si chtějí život také trochu užít, udělat radost, mít něco zajímavého a nekoukat na každou korunu, jako kdyby to měla být jejich vlastní krev, které se při placení na benzince zbavují. Já o hybridu také uvažoval a bylo to proto, že jde o něco netradičního a zajímavého, ne primárně kvůli spotřebě. To bych si asi nekoupil dvoulitr se skoro dvakrát tak vysokou spotřebou, kdyby mi šlo primárně o co nejlepší ekonomiku provozu...
14. 8. 2014 12:58
Re: Úspora? Čeho?
a ted si dej facku, podivej se jaky vykon a jakou vybavu mas v zakladnim Yarisu a jaky vykon a vybavu v Yarisu hybrid ;-)

cena srovnatelneho ciste benzinu v Yarisu zacina na 285tisicich, tedy 1.33 VVTi, s automatem na 325 tisicich (5 dverova karoserie, hybrid je jen 5 dverak, naopak 3 dverak se dodava s jedinym motorem a to 1.0 VVTi 51kW, cos je ta zakladni vybava kterou zminujes), jediny diesel zacina na 380 tisicich a nema moznost automatu, a to jsem porad v zakladnich vybavach ;-) zacneme tedy u onech 285 tisic za 5 dverak v zakldni vybave Power s 1.33VVTi, ve stejne vybave power ma hybrid cenovku 365tisic, rozdil tedy 85 tisic a motoricky +- stejne zrychleni, tedy pruznost (rozdil 0.1s pro 1.33, a taktez maximalka je +10km) spotreba ale vyrazne hraje ve prospech Hybridu, tedy kombinovana 3.3 vs 4.9, ano vyrazne, protoze teritoriem techto aut bude hlavne mesto a tam to je pak 6.4 vs. 3.1, pomineme ze hybrid ma utomat, tedy do mesta rozhodne lepsi volba (ale tohle nemusi bejt plus pro vsechny, nekteri jedinci proste zastydli a automat nedokazou pochopit a i ve meste si musej zakvedlat, proto jsem ho v zakladu benzinu nepocital), pak ale prijde vybava, aneb u hybridu je navic asistent rozjezdu do kopce, automaticka klimatizace (u jen benzinu manualni), neco jako chrompaket zvenku i zevnitr, radicka v kuzi, stredova konzole s ukladacim prostorem, tedy aby se dala dat treba automaticka klima, je potreba dat alespon verzi Style a ta je na 335 tiscich, tedy rozdil jiz jen 30tisic ;-) ano rozdil jen 30 tisic

vyklubal se z tebe dalsi odpurce elektra co se v par diskuzich tvaril jako nekdo kdo se vypatava a zajima, a pak to zacinas zazdivat jen shazovanim a hazenim spiny na cemkoliv co ma pod kapotou nejaky elektromotor :-!
13. 8. 2014 12:10
Ahoj
přeju hezké moderování :-) . Koupil by sis za své peníze spíš hybrid, nebo o stovečku levnější klasiku?
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Honza Mička
13. 8. 2014 12:20
Re: Ahoj
Ahoj Aleši,

koupil bych si o stovečku levnější klasiku, protože jsem netrpělivý řidič a dlouhodobě bych nedokázal s autem pracovat tak, aby mělo co nejmenší spotřebu.

Ale zajímavá zkušenost. Funguje to ;-)
Avatar - 3_diamanty
13. 8. 2014 12:21
Re: Ahoj
som na tom podobne , volil by som tiez klasiku.... :yes:
13. 8. 2014 13:59
Re: Ahoj
Já bych dokonce řekl, že bys volil feldu, na které vyměníš žárovku za 2 minuty. To je totiž nejlepčí auto.
13. 8. 2014 13:57
Re: Ahoj
ja som zvolil klasiku 1,33 + automat namiesto hybridu
vybavy boli obdobne, rozdiel cca 800E

skor by som tu cakal priame porovnanie 1,33 a hybrid
mesto, mimo mesta, dialnica
zrychlenia, pruzne zrychlenia, spotreba
a uplna ceresnicka by bola dlha napr. cca 400km jazda na dialnici pri fukajucom vetre/dazdi, ze aky bude rozdiel v spotrebe, zrychleni a kolko bude este rezervnej energie v bateriach
13. 8. 2014 12:26
Re: Ahoj
Stovečku? Dorovnej výbavu, pořiď automat a podívej kde je rozdíl. Zrovna městský auto si o automat zrovna říká. Není to stovka kluci :-)
13. 8. 2014 12:44
Re: Ahoj
To, že nevie počítať topper ma neprekvapuje. Ale, že tu úmyselne píše bludy človek, ktorý sa moto-novinárčinou živi(l) ma tiež zaráža.
PS: V ČR je rozdiel o niečo väčší ako u nás - konkrétne 35K CZK pri výbave Style. Každopádne do "stovečky" je to stále ďaleko...
13. 8. 2014 12:33
Re: Ahoj
Aleši, o stovečku levnější klasika možná u Jarči na privatu...zkus si to srovnat v konfigurátoru :-)
13. 8. 2014 12:58
Re: Ahoj
Nepište na diskuzi bludy, nahoře někdo píše 105k. Myslíte že to čtu ty testy? Jsem teď normální zvídavý čtenář! Něco jako dědek na vejminku. >:D
13. 8. 2014 13:06
Re: Ahoj
I dědek na vejminku může ozkoušet Toyotí 1,33, která se musí točit jako čamrda, aby z ní něco člověk vydoloval ;-)
Avatar - šmoula nešika
13. 8. 2014 13:51
Re: Ahoj
Kde že to, diskusní kolego, děláte nyní? Časopis AMS? Ten si tedy určitě nekoupím... >:-[]
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
13. 8. 2014 12:32
Sledovat diskusie o hybridoch na auto.cz...
...je ako vratit sa do konca 19. storocia, a pocuvat 'expertov' hovorit o tom, ze clovek sa pri jazde vlakom nad rychlostou 80 km/h zadusi...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - SCHROJF
14. 8. 2014 14:31
Re: Sledovat diskusie o hybridoch na auto.cz...
Neviem ci tester fakt spotrebu meral,ale je zaujimave,ze vcera som pozeral test na tv stanici Auto Motor und Sport,kde testovali tuto Yarisku a Hondu Jazz hybrid, a co bolo velakrat v tomto teste vytykane obom autam,okrem dalsich veci,bola spotreba,na 3.8l treba zabudnut,realne podla tohto testu sa spoteba pohybovala na urovni TOYOTA/HONDA 5.3/5.8l/100km...takze,kde je pravda? ;-)
Avatar - grifith
14. 8. 2014 14:42
Re: Sledovat diskusie o hybridoch na auto.cz...
Pokud chceš nejlépe zjistit pravdu, skočíš k prodejci, domluvíš si testovačku a sám si uděláš obrázek.
13. 8. 2014 12:34
Video
Zdravíčko...malý návrh...což takhle u testu hybridního vozu přidat do videa onboard se záběrem na budíky, aby bylo vidět jak se to chová v různých jízdních režimech? Jízda ustálenou rychlostí, akcelerace, brždění, síla rekuperace apod. Prostě věci, které nejdou slovně popsat v článku...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Honza Mička
13. 8. 2014 13:06
Re: Video
Dobrý den,

díky za připomínku, příště ji při natáčení videa zohledníme :-)
Avatar - Stefič
13. 8. 2014 13:21
Ekonomika, ekonomika a zase ta...
...ekonomika.
Je zajímavé pozorovat, jak stále stejné osazenstvo bude nadávat na koncern, respektive na jejich ceny, na předraženou výbavu a blablabla.
Teď je tu zase modá nekoukat na kačky, ale dívat se na "přidanou hodnotu". No nevím, jestli tichý chod motoru je to za co zaplatím 100tkc navíc. Možná ano, ale tak maximálně v diskuzi. V reálu nikdy.

Je to sice mimo mísu, ale kdo z těch velkohubých kecálků si všiml, že tohle prdítko s hybridem stojí stejně jako základní verze OIII kombi nebo Golf. To ale nikomu divné nepřijde...

BTW: 4 litry bezinu = 150,-; 7,5 litru LPG = 135,- Takže co...
Rozbalit vlákno
36
Avatar - rimow11
13. 8. 2014 13:50
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
:no:
13. 8. 2014 13:53
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
Proč máš v autě snů medvěda R500 a ne R350 CDI, který by jezdil o 5 litrů úsporněji? A proč tam nemáš třeba Merivu 1,6 CDTi, která bude jezdit o 10 litrů úsporněji? Takže co?

A ještě k přidané hodnotě. Jaké máš jízdní kolo? A proč sis nekoupil to o polovinu levnější? Protože je těžší a na jeho pohon bys potřeboval měsíčně o 10 rohlíků víc?
Avatar - Stefič
13. 8. 2014 14:01
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
K autu snů. Kdysi se mi líbilo, mluvíš o údají letitém, mnou neupraveném. Leč ano, změním to. Nicméně sny jsou sny a denní realita je denní realita. To nelze směšovat.

Promiň, ale příměr s kolem a rohlíky je naprosto mimo realitu a zcela jsem ho nepochopil. Vím, kam míříš, ale pořád se snažíš vnutit myšlenku, že všechno není o penězích. Já ti říkám, že je. Na peníze kouká každý. Chudý musí, páč mu nic jiného nezbývá a bohatý z principu.
Věř mi, že já chudý opravdu nejsem, ale sakra si rzmýšlím, kam peníze vložím a ekonomická návratnost investic je alfa a omega hospodaření. Státu, firmy, rodiny...
13. 8. 2014 14:12
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
Pak se nedomluvíme. Já totiž tvrdím, že všechno o penězích není. S "absurdními" příklady mohu pokračovat. Proč sis koupil byt/barák v této lokalitě a ne v jiné, kde by byl o 1/2 mega levnější? Je to o 3 km blíž k práci? To se ti na ušetřených pohonných hmotách nevrátí ani za 50 let. A když už jsme zase u té ekonomické návratnosti... proč máš vlastně auto? Kdy a jak se ti vrátí zase tato investice?
Avatar - Stefič
13. 8. 2014 14:26
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
opět to nestavíš správně. Auto jako takové hodně lidí potřebuje - podnikání, rodina, cesty do práce z nedostupných lokalit.

Jsou investice, které se prostě nikdy hmotně nevrátí. Vrátí se ale nehmotně v podobě požitků, které přinášejí. To nelze vyčíslit, ale návratnost tady zcela jistě je.
Pak jsou ale investice, které přidanou hodnotu nemají. Ani hmotnou ani nehmotnou. Příplatek za hybrid je investice hmotná s pochybnou návratností. A jaké jsou hlavní argumenty? Kde tedy hledat tu nehmotnou návratnost? Tady prostě nic není.

I u toho domu by se dalo něco najít. Zkus chodit každý den 3 kilometry na autobus. V zimě, s dětma...Příplatek za lepší místo je investice s obrovskou nehmotnou návratností...

Takhle na to zkus pohlížet
13. 8. 2014 14:32
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
Vidím obrovský posun vpřed. Připouštíš, že existuje i jiná, než jen čistě ekonomická stránka věci. Že nespatřuješ žádný nehmotný přínos v koupi hybridu ty, s tím nemám problém, prostě si ho nekoupíš. Ale není důvod si tady klepat na čelo, když tak učiní někdo jiný z důvodů, které nejsou tobě vlastní. :-)
Avatar - Stefič
13. 8. 2014 14:36
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
ale tohle je diskuze a já si budu klepat na čelo, jak budu chtít >:D Musím Vám, snílkům, nalít do žil malou dávku reality :-)
13. 8. 2014 14:38
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
Posluž si a klepej :-)
14. 8. 2014 10:09
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
Jen zapomínáš na to, že vnímaná hodnota není objektivní. Pokud si to někdo kupuje čistě s cílem snížit TCO, musí mít patřičný nájezd. Jaká přesně návratnost bude, záleží i na tom, jak si cení výbavy, kterou má hybrid navíc, nemluvě o výkonu. Každý má jiné potřeby, priority atp. Kdyby dotyčnému šlo o co nejlevnější individuální dopravní prostředek, asi vůbec neskončí u Yarise.
13. 8. 2014 14:37
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
Třeba chceš hybrida, protže je to hybrid, něco netradičního, nového. Jinak, cenový rozdíl hybridu a 1,33 s automatem je 50 tisíc. To je 1350 litrů benzinu. Rozdíl spotřeb je dle výrobce i dle SM zhruba 1,5 litru, takže návratnost zhruba 90 tkm. Ne každá "investice" se ti musí vrátit, to je snad nějaký zákon? Proč si člověk nemůže koupit něco proto, že to prostě chce?
13. 8. 2014 14:30
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
Nemáš pravdu. Sny mohou být realita, pokud se nezasekneš na tom blbém názoru, že si to nemůžeš dovolit a nelze to směšovat. Jistěže to směšovat lze. Jak už jsem říkal topperovi, nemám peněz na rozhazování, ale přesto jsem si při koupi auta plnil sny a koupil dvoulitr ve střední třídě (jsem skromný :-)), ačkoli pro moje ježdění by mi stačilo malé auto s litrovým motorem. Prostě jsem takové auto chtěl, tak jsem si ho koupil. A víš co ti můžu na tu tvoji návratnost :-)

Jen o penězích to zdaleka není. Alespoň ne pro všechny, a to nemusí být člověk ani bohatý. Já si chci život také trochu užít a netrápit se pořád tím "jaké by to bylo, kdybych si místo tohohle prdítka koupil pořádné auto" a pak si jen roky hledat racionální omluvy, aby mi z mé volby nebylo smutno. O hybridu jsem sice uvažoval, ale protože je to dnes něco netradičního a ne až tolik kvůli spotřebě (kterou mám teď skoro dvakrát tak vyšší a netrápí mě to, protože i tak dokážu ty náklady udržet na uzdě - pokud ty náklady opravdu nejsou astronomické, tak o peníze až tolik nejde).
Avatar - Stefič
13. 8. 2014 14:34
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
sny mohou být realita. Podívej se na to jinak. Já si toho medvěda také mohu koupit. Asi bych se zapotil, ale zaplatil bych ho.
Pokud nejsi opravdu bohatý člověk, pak je to vše o prioritách. Kam primárně peníze vrazíš. Ty si koupíš auto snů (tvých), já pořídím rodině barák. Nicméně to nás zase vrací k penězům a k tomu, že všechno je o penězích ;-)
13. 8. 2014 14:39
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
Ale už ne o jejich návratnosti :-)
13. 8. 2014 14:45
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
Nerozumíš úplně, co jsem chtěl říci. Ekonomická stránka věcí není ta nejdůlležitější, aby sis nemohl dovolit něco "přihodit", ne všichni lidé jdou po té naprosto a stoprocentně nejlevnější nabídce. Ten hybrid není zdaleka tak drahý na koupi, aby se to někdy nevyplatilo a i kdyby ne, tak ztráta bude minimální. O to jde. Já si teda svoje sny žiju (auto, cestování, teď budu řešit bydlení), ale také pro to něco dělám, abych si to mohl dovolit a pak se nemusím řídit jen penězi a nejlepším poměrem cena/výkon.

Pozor, abychom si dobře rozuměli. Neříkám, že o peníze vůbec nejde. Hovořím o tom, že nejde vždy o co nejlepší/nejrychlejší návratnost (pokud se to vůbec vrátí), tedy o tom, že člověk si dopřeje i něco navíc, co z ekonomického hlediska nedává smysl, protože prostě chce. Tím neříkám, že se má utrácet bez rozmyslu, do takové roviny to zase nestavěj. A o tom je i ten hybrid. Ten příplatek není v té kategorii ekonomických nesmyslů, když se to navíc po 90tkm vrátí.
Avatar - Stefič
13. 8. 2014 14:53
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
ale jo, rozumím ti. Možná jsem to nenapsal jasně, ale vím, kam míříš. Problém naší komunikace bude patrně ve věku. Budeš mladší, patrně zatím bez rodiny a dalších závazků. Možná to může vypadat jako levné klišé, ale tohle všechno náhled na svět značně změní.
Žít svoje sny...To je super. Jenže v určité životní fázi to už není o tvých snech. Respektive tvoje sny prostě musí (nejsi-li milionář) ustoupit jiným potřebám. Určité sny si plnit můžeš, pokud na to máš. Já si třeba koupil docela drahou pušku, ale sny si mohu plnit do určité míry. Jen do té, kdy moje sny nezačnou zasahovat do chodu rodiny.
Nehledě na to, že časem se dostaneš do trochu jiných čísel a abys to všechno profinancoval, budeš muset víc vydělávat, víc pracovat a budeš rád, že ti zbyde čas na odpočinek. Natož na sny. Zní to sice blbě, ale tak to je

Takže když to shrnu. Užívej si dokud můžeš a splň si sny. Nebude to trvat věčně
13. 8. 2014 15:24
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
Já ti rozumím a je jasné, že tohle hodně věcí mění, v tom se nepřu. I přesto se ne vždy rozhoduješ úplně nejekonomičtěji. To by ten život opět vypadal úplně nějak jinak. Čím méně peněz máš, tím více to o těch penězích je a naopak, to se shodneme. Chtěl bych se ale dostat zpátky k tomu Yarisu Hybrid. Tohle je právě případ, kdy tu nemáš výrazný finanční propad a dokonce po ujetí necelé stovky tisíc km se ti to začne vracet. Tohle je zrovna investice, která se ti i může v rozumné době vrátit.

Pokud se třeba pro manželku do mladé přiěřeně zaopatřené rodiny koupí Yaris 1,3 nebo Yaris Hybrid, vyjde to plus minus nastejno. Prvotní investice je lepší u prvního, ale druhá možnost to po čase dožene (tím rychleji, čím více se bude jezdit ve městě). Pokud by ale koupili třebas Amperu za mega, tak to bych považoval za nesmysl, i kdyby to byl "sen". Tohle by byl sen, který v dané situaci naprosto nemá smysl, třikrát tolik peněz a nic z toho. Souhlasím s tebou v těch rozumných snech (pro danou situaci). Teď je jen otázkou, co je to pro tebe "rozumný sen" nebo "akceptovatelná neekonomická investice". Prostě si nemyslím, že je vždy nutné dát ekonomice 100% při rozhodování. Ale také je nezodpovědné tomu dát 0%.
Avatar - Stefič
13. 8. 2014 16:00
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
Taď si ale vezmi...Říkáš, že finanční propad je malý. Řekněme 50k. To je ale pořád dost peněz. Znám hodně lídí, pro které je to opravdu fůra peněz, nad kterými nemávneš jen tak rukou.
Dál říkáš, že druhé auto pro manželku. Kdo si může dovolit dvě auta? A z jakého důvodu musíš mít dvě auta? Protože máš barák za městem? Potřebuje manželka prdítko za skoro 400k? Proč manželka potřebuje hybrid? Nestačí o 100k levnější základ s klackem?
Já jen říkám, že pokud dnes máme tolik alternativ, pak není jediný důvod kupovat manželce hybrid. Opět mě to vrací k přidané hodnotě. Takže máš najezdit 100kkm, aby ses dostal na hodnotu Yarise s motorem 1.0? Není lepší koupit rovnou ten 1.0? Jak bude vypadat Yaris po 100kkm. Kolik s ním navíc ještě najedeš než se rozpadne?
13. 8. 2014 16:36
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
Třeba žena nechce klacek, ale automat, protože se jí s tím lépe jezdí a může se více soustředit na řízení. Ale to nemusí být jen manželka, může to být i bezdětný pár, který ještě nemá děti a v dohledné době neplánuje (a i s jedním dítětem bude Yaris dostatečný), budou to mít jako jediné auto nebo jsou už naopak děti z domu pryč.

Hybrid není alternativou pro 1.0, ale spíše pro 1.3. Proč by se měl Yaris po 100 tkm rozpadnout? A i kdybys s tím najezdil jen 60 tkm, třebas za 6 let, tak to srazíš cenový rozdíl na plus minus 20 tisíc, což při pořizovací ceně přes 300 tisíc není nic extrémního.

Yaris 1,3 AT, pořizovací cena 325 tisíc, 60tkm při 6,4l/100tkm = cca 140 tisíc, to máme 465 tisíc

Yaris Hybrid, pořizovací cena 375 tisíc, 60tkm při 4,8l/100tkm = cca 105 tisíc, to máme 480 tisíc.

Ostatní výdaje bych považoval za totožné. Já nevím, ale prostě rozdíl 15 tisíc na dobu 6 let, tj 4% rozdílu (a to jen když započítám cenu a benzim, nezapočítám garančky a jiné), mi nepřijde jako nesmyslné. Ano, možná tam budou nějaké tisícové položky navíc jako dražší povinné a možná se dostaneme na 25 tisíc rozdílu (6%), ale ptám se, je to fakt takový problém??? S manuálem by ten rozdíl vzrostl o 30 tisíc. Spotřebu počítám dle SM, která je reálnější než údaje výrobce.
Avatar - rohYpnol
13. 8. 2014 20:28
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
A co další prodejnost? Víš snad o někom, kdo by v bazarech vyhledával hybridy 8-s ?
13. 8. 2014 22:01
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
Hybrid s 60 tkm si kupce jistě najde bez větších problémů (sám jsem o koupi ojetého hybridu uvažoval, designem se mi hodně líbil Insight, ale byl o cca 30 tisíc dražší než jsem byl ochoten snést a nelíbil se mi slabý motor 1,3). A hybrid se 150 tkm se už zaplatí (a něco si i na sebe možná vydělá), takže jeho nižší cena při prodeji to opět vyrovná a bude to plus minus autobus nastejno.

V celkových nákladech, které do toho auta vrazíš, bude cenový rozdíl při prodeji poměrně malá položka. Jestli do toho auta se započítáním oprav, pojistek, benzinu a všeho při 150 tkm zaplatíš třeba 700 tisíc u hybridu (375+265 benzin + 60 opravy, pojistky...) a vrátí se ti při prodeji např. 100 nebo do toho vrazíš 740 tisíc u benzinu (325+355 benzin + 60 opravy, pojistky,...) a vrátí se ti třeba 130, tak nevím, nevím, co ti vyjde výhodněji.
14. 8. 2014 08:20
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
V letošním AutoTIPu č.16 byl v rubrice ojetin právě Prius. Prodejnost hybridů z druhé ruky se pořád zlepšuje, čemuž napomáhá soustavné bodování na předních příčkách všemožných žebříčků spolehlivosti a 8letá záruka na akumulátory. Taky v tom jezdí snad každá hollywoodska hvězda, to by bylo, aby se pak neprodával i zdruhé ruky :-)
Jinak já neznám ani nikoho, kdo třeba v bazarech vyhledává fordy. Znamená to, že jsou na trhu ojetin neprodejné?
14. 8. 2014 10:32
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
Toyota už dnes 8 letou záruku nedává. V v poslední době to různě měnila, trh od trhu se to liší, ale zkrátili ji na 5 let, v ČR je to nebo 100 tisíc km s tím, že máš možnost ji prodlužovat, pokud alespoň jednou za rok/ 15 tisíc km zajedeš na garančku a to až na deset let (bez omezení km). Píši to z hlavy, tak je to snad přesné. V bazaru samozřejmě můžou být kusy s 8 letou.
14. 8. 2014 11:31
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
Právě o to asi šlo, že to, co dnes koupíš ojeté, bude ještě s 8-mi letou zárukou.
13. 8. 2014 14:37
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
Ale znáš to, sny jsou od toho, aby se snily, ne aby se plnily :-)
Avatar - Stefič
13. 8. 2014 14:40
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
hele, mým snem byl vždycky slušný zbrojní arzenál. No pomalu se to plní. Ano, souhlasím s tím, že ekonomicky se to nikdy nevrátí (pokud tedy nepřijde T virus a mrtví nevystoupí z hrobů. Pak budu za zbraně rád >:D )
Ale jo, souhlasím, rozumné sny se mají plnit. Ale rozumné :-)
13. 8. 2014 14:47
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
Slušný zbrojný arzenál doma je rozumný sen? Asi jsme právě nabrnkli další diskusní téma >:D
Avatar - Stefič
13. 8. 2014 14:56
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
si dělej (_l_). Až tady bude tohle www.youtube.com/watch?… budeš litovat >:D

A za mnou nelez, já ti kvér nepůjčím :-)
14. 8. 2014 10:35
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
V tom případě nezapomeň na muniční sklad. Nebo rovnou výrobu. ;-)
Avatar - Stefič
14. 8. 2014 12:10
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
no pozor, až pořídím konečně .223 remington, tak bude i výrobna. Páč náboje jsou ukrutně drahé a bude nutné přebíjet >:D
14. 8. 2014 13:24
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
Dillon, nebo něco exotičtějšího (Ammo Load/ Camdex/ ..., když jsme u těch snů ;-) )? Přebíjím i pistolové, člověk pak opravdu víc střílí.
Avatar - Stefič
14. 8. 2014 16:08
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
loading machine by se hodila, ale spíš to svěřím manželce. Až navaří a poklidí, bude ještě přebíjet >:-[]
Pistolové jsou v poho. 4 kačky za ránu se dá, ale 17 kaček za .223 už je nářez
14. 8. 2014 17:48
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
Také jsem do toho nešel s cílem ušetřit. I ti, kteří chtějí ušetřit, úspory nakonec prostřílí. ;-) Plus ne každý náboj stojí pár korun (střílím například celkem dost 10 mm Auto).

Už máš vybraný přebíjecí lis? Přebíjení je celkem oddechové. A jak jsem napsal, budeš pak pravděpodobně o to víc střílet. Potvrdilo se to u mne i snad každého, koho znám.
Avatar - Stefič
15. 8. 2014 14:53
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
zatím nemám vybráno nic, tak daleko zatím nejsem. Nejdřív urvat z rodinného rozpočtu dost na M4, pak to zamaskovat, aby nikdo nevěděl, kolik to stálo a pak se uvidí :-)
13. 8. 2014 13:54
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
ad cena
si objavil az teraz?
ze kde konci jedna trieda v plnej vybave tak zacina druha v zaklade?
Avatar - fOE
13. 8. 2014 14:50
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
Ta poznamka o cene prditka s hybridem vs. O3 kombi je vzhledem k urceni obou vozu asi stejne smysluplna jako poukazani na to ze za cenu plne vybavene oktavie III muze clovek vzit treba: [odkaz]
To taky nikomu divne neprijde.

Ad tebou vsude protezovane LPG, resil by jsi jej jak, nejakym modelem co jej ma z fabriky, nebo... ?
Avatar - rohYpnol
13. 8. 2014 20:16
Re: Ekonomika, ekonomika a zase ta...
Grande Punto v LPG :-!
13. 8. 2014 20:17
Hybrid je ekonomický nesmysl
Nicméně, pokud pomáhá plnit EURO nevím kolik, tak je to pro mně pořád přijatelnější volba, než turbo:-)
Takové Infiniti Q50 hybrid... nebo trojka ActiveHybrid... autíčka podle mého gusta:-)

A jak tady někdo trefně psal, auto na CNG bude mít lepší emise, bude jezdit za míň a ekologii to prospěje daleko víc...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - rohYpnol
13. 8. 2014 20:25
Re: Hybrid je ekonomický nesmysl
Dokud Putin nezavře kohoutek :-!
13. 8. 2014 20:51
Re: Hybrid je ekonomický nesmysl
Tak budem brát břidličný plyn...
14. 8. 2014 09:43
Re: Hybrid je ekonomický nesmysl
Tady nejde o EuroX normy. Pokud s něčím pomáhají, tak s průměrnou spotřebou.
Avatar - rohYpnol
13. 8. 2014 20:23
Třídní premiant
Nějak trpím na tento design. Přesně tohle Yaris potřeboval. Zatímco před FL stále tak nějak působil jak auto pro holky, tak nynější přiostření rysů zcela smazalo pochyby o vhodnosti i pro muže.

Porovnání kufru s Fabií mě příjemně překvapilo. Reálně tedy prostornost obdobná, navíc v hybridu? Skvělé!

Toyota dosáhla úrovně, kdy hybrid dává smysl a koncepce nijak neomezuje vnitřní prostornost. Jednoduše geniální. Diesel v takto malých vozech je mor, ale hybrid je excelentní počin, jak srazit spotřebu a zvýšit efektivitu provozu.

Navíc Toyota nemá konkurenci, takto efektivní a výkonný vůz prostě jinde nekoupíte. Fabia III s TDI se sice bude chlubit papírovou spotřebou z říše snů, jenže u Toyoty jde o reálně čistý a úsporný vůz.

Nemám co vytknout, Yaris jednoznačně stojí na mém pomyslém supermini TOP3 (Yaris - Corsa - nová Mazda 2).
Rozbalit vlákno
0
14. 8. 2014 11:58
Yaris Hybrid dava zmysel
Mozno som lenivy, ale:
Ake ine auto okolo 4 metrov ma automat, dvojzonovu klimu, 15-tky kolesa, multimedialny system, priemernu spotrebu 4-5 litrov, taketo zrychlenie - memyslim len zrychlenie na 100, ale aj okamzity odpich vdaka elektromotoru, kufor 285 l, spolahlivost/dlhovekost toyoty a nekradne sa?

Prave tento yaris dava velmi velky zmysel do mestkej/primestkej premavky. A spotreba okolo 6 litrov na dialnici pri 130 s automatom benzinom - podla mna je to uplne v pohode.

CNG nedava v malych autach velky zmysel - maly dojazd, tazka nadrz, malo cerpaciek...
LPG chce startovanie na benzin, takze k tej niekde tu udavanej spotrebe 7 litrov LPG= 3 litre benzinu by som pridal este 1 liter benzinu a konkurencia ma spotrebu minimalne 4 litre benzinu, avsak pri manualnej prevodovke a horsej dynamike...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
14. 8. 2014 16:33
Můžu takové krátké zamyšlení?
Já to prostě nějak furt nechápu.
Vezmu to od začátku. Porč si chyi koupit auto? Abych byl nezávisleji a měl svobodu pohybu...
OK.
K tomu pochopitelně přistupuje to, že asi každej člověk chce jezdit co nejlevněji, ale má to "technická omezení".
Dokonce až tak, že já bych si vlastně koupil elektrovozítko rád... ale při splnění té základní funčnosti!
Vychází mi to jako hybrid... jedině ten splní tu "nezávislost".

Ale nechápu ta komplikovaná a drahá řešení! Proč mám platit drahou převodovku a k tomu ještě systém elektropohonu?
Když jsem v roce 2008 poprvé viděl plány na fiatí 0,9 dvouválec, byly to plány na nové Doblo s elektropohonem! A v něm běžící malý benzínový motor... to auto vůbec nemělo převodovku. Prostě mělo v kolech elektromotory a pod kapotou akumulátor a ten malej, plochej benzíňák... při brždění opravdu dobíjelo akumulátor a když řídící jednotka vyhodnotila pokles akumulátoru pod nějaká procenta, tak ten motor naskočil.. běžel v optimálních otáčkách a dobíjel akumulátor. Mluvilo se tehdy o nějaké optimalizaci s výkonem jen 29Kw ale vysokým točivým momentem... sice v úzkém pásu otáček, ale to ničemu nevadilo.
Tohle umožňovala právě ta nová technologie řízení zdvihu ventilů atd...

Proč tohle nikdo nevyrábí?

Až se bude prodávat normální auto... to je cca kolem 4 metrů, min 4 místné a s chováním na úrovni řekněme dnešních cca 70 koňových 1,2... a bude jezdit na baterky a dobíjet si za jízdy podle potřeby - pak si pro něj půjdu.

Tenle Yaris vypadá dobře a plní většinu těch bodů. Víceméně. Jen nechápu, proč má ten elektromotor zvyšovat akceleraci a dojezd na něj je 2, slovy dva kilometry?!

To snížení koncernových emeisí je příliš patrné. Postavte elektromobil tak, aby plnil potřeby lidí a ne potřeby výrobců - a bude se prodávat.

:-!
Rozbalit vlákno
12
14. 8. 2014 16:58
Re: Můžu takové krátké zamyšlení?
Proč je dojezd jen dva kilometry? Ten elektromotor je tam hlavně na to, aby benzinový motor nejel "pod plynem" s vysokou spotřebou. Tzn. aby zvýšené požadavky na dynamiku obstaral především elektromotor a benzin jel "bez zvýšené zátěže" nebo s méně zvýšenou zátěží, resp. i v běžných podmínkách je tam především proto, aby snižoval zátěž benzinovému motoru a ten mohl běžet úsporněji - v podstatě jako by každou cestu ohnul trošku "víc z kopce".
Avatar - Ja Prvni 123
14. 8. 2014 17:35
Re: Můžu takové krátké zamyšlení?
No - to se právě taky ptám, proč jen dva kilometry!
;-)
Je to v textu...
"Ta se ukládá do nikl-metal hydridového akumulátoru (je umístěn pod zadními sedadly) a automobil v reálných podmínkách ujede přibližně dva kilometry rychlostí do 50 km/h. ".

Jinak v zásadě souhlas. Tohle autíčko mi přijde ze všech mně známých hybridů jako nejpoužitelnější. Ale pořád to není ono. Proč mám draho platit převodovku, navíc mizernou, nespolehlivou a náročnou na údržbu převodovku CVT?
14. 8. 2014 17:45
Re: Můžu takové krátké zamyšlení?
Nie je tam nahodou eCTV, co nema s CTV nic spolocne? Toyoty nie su nespolahlive, naopak, prave toyoty hybridy su najspolahlivejsie auta sucasnosti...
Avatar - JirkaVejrazka
14. 8. 2014 18:00
Re: Můžu takové krátké zamyšlení?
Protoze eCVT ma s klasickou CVT podobne jenom chovani a nazev. Ve skutecnosti je konstrukcne uplne jina. Velka asi jako baleni 50 DVD v plastovem obalu, co se da koupit v supermarketu.

Obrazky jsou u me recenze na Prius na MACZ, jeden primo tady: [odkaz]

Nic jednodussiho v autech snad neexistuje, spolehlivost je myslim stoprocentni (nevim o zadne zavade eCVT). Udrzba je nulova.

Edit - pokud by nekoho zajimalo, jak eCVT funguje, tak tady je anglicky popis a "simulator": [odkaz]
14. 8. 2014 19:00
Re: Můžu takové krátké zamyšlení?
Já se neptal, já ti odpovídal, proč dva kilometry! To byl řečnický úvod vysvětlení tvé otázky. :-) Takže znovu, jede to jen dva kilometry, protože ten elektromotor tam není určen sám o sobě pro pohon auta, ale pro ulehčení práce benzinovému motoru. Proto není potřeba, aby to na elektromotor jelo desítky kilometrů. Jde hlavně o to, aby benzinový motor nejel v zátěži nebo aby se jeho zátěž snížila a na to kapacita akumulátorů dostačuje. Na elektrický pohon tu máš plug-in hybridy.

Kde jsi přišel na to, že to má drahou, mizernou, složitou a nespolehlivou převodovku CVT, když to má eCVT? Pohybuješ se tu na auto.cz snad už dost dlouho na to, abys věděl, že hybridní Toyoty žádné CVT nemají, ale eCVT. A to s CVT nemá technicky nic společného.
Avatar - Ja Prvni 123
14. 8. 2014 19:23
Re: Můžu takové krátké zamyšlení?
Aha. Tak tu řečnickou otázku jsem nepochopil.
:-)
A ano, znovu říkám, že mezi dnešnímu hybridy je tohle to nejlspeší, co jsem zatím viděl.. jen, že to pořád ještě nenaplňuje můj ideál.
A o převedovce se už vůbec nepřu. Já jsem jen sečetl téměř tragické zkušenosti s původní CVT a text článku "Ačkoliv není mezi motoristy tento typ převodovky příliš oblíbený, v hybridu se jedná o nejlepší možnost k dosažení co nejnižší spotřeby paliva. Jistě, při potřebě náhlého zrychlení se žene motor do otáček, je hlučný a veškerá ekologie je ta tam."...
Nepřu se a asi si dám tu práci a něco o eCVT si dohledám.. ten obrázek skutečně jako převodovka nevypadá.
;-)
14. 8. 2014 19:48
Re: Můžu takové krátké zamyšlení?
Redaktor zvolil poněkud zavádějící formulaci, která nic moc nevysvětluje a člověka může ještě více zmást. Když už píše, že není oblíbená, mohl by přeci jen zmínit, že to není tak moc neoblíbené CVT, ale úplně jiný typ, ať to lidé pochopí.

Takhle ta převodovka není oblíbená zčásti oprávněně kvůli charakteru (plynulý převod s vysokými otáčkami při akceleraci, což mnoha lidem vadí), ale zčásti je neoblíbená i neoprávněně právě proto, že si to lidé pletou s CVT (a tohle by měl redaktor neustále vysvětlovat)
Avatar - Ja Prvni 123
14. 8. 2014 20:23
Re: Můžu takové krátké zamyšlení?
jo, to je fakt.
Já jsem "vysloužilej" autař, ale tohle jsem nezaregistroval.. už jsem přece jen pár let "z oboru".
No, zní to technicky dobře... na to, soudit životnost a tak je asi ještě brzo.
14. 8. 2014 20:50
Re: Můžu takové krátké zamyšlení?
Tohle eCVT (teda skoro tohle, samozřejmě se to generacemi postupně mírně vylepšuje) má Toyota v Priusech od roku 1997... to mi na životnost a zkušenosti přijde už dostatečná doba. :-!
14. 8. 2014 21:45
Re: Můžu takové krátké zamyšlení?
Navíc je to velmi jednoduchá konstrukce (v tomhle případě planetový převod).
14. 8. 2014 21:59
Re: Můžu takové krátké zamyšlení?
Proč dva kilometry? V první řadě proto, že jsou baterie drahé. Snažíš se najít nějaký kompromis. Za tenhle přístup naopak Toyotu chválím - nabízí hybridy s příznivou cenou a nesnaží se jen lovit rekordně nízkou spotřebu skrze R101.
14. 8. 2014 22:21
Re: Můžu takové krátké zamyšlení?
Proč to nikdo nevyrábí? Protože se v praxi ukázalo, že to není tak efektivní. Elektrická cesta je ztrátovější než mechanická, musíš tedy být schopen tyto ztráty pokrýt nárůstem účinnosti plynoucím z toho, že motor pracuje nezávisle. Volt měl takhle fungovat. A nakonec v principu okopírovali HSD Toyoty, protože spotřeba ve vyšších rychlostech byla neúnosná. Neříkám, že to nejde udělat, jen to má své problémy. K elektromotorům v kolech a neodpruženým hmotám se ani nebudu vyjadřovat.
Avatar - Poustevnik
17. 8. 2014 16:50
ksicht
Tak už má Toyota konečně nějaký ksicht. Ty její předchozí nevýrazné kreace neurazily ( snad krom Priusu ) ale bohužel taky moc nenadchly. S příchodem Corolly a Ayga se snad blýská na lepší časy.

Těsím se na nový Avensis. Za mě :yes:
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud