Ekonomika
Ztráta na každý jedný vyrobený káře 3-4 tis. USD tomu říkám nářez.
Tak to by me opravdu mrzelo, nedokazu si predstavit, ze by zanikly skvosty jako Corvette nebo Camaro, vsechny jejich auta jsou krasne, skoda, ze soudruzi z ameriky udelali nekde chybu...vydrzte jeste aspon chvilku, rad bych jednoho Cruze 😄
o zanik skvostu se bat nemusime, at bude scenar jakejkoliv, tak jednotlive casti se nejak udrzej , tady jde spis o celek GM kterej to ma nahnuty
A si s tím jistý...? Těch tradičních značek už v rámci GM zaniklo...(naposledy OLDS)
Podle mne scénář, tak jak sem se díval dnes na portfolio značek GM bude asi následující😒br />
V rámci GM přežije: GMC, Cadillac a Buick. Pontiac půjde do kopru, nemá co nabídnout už dnes. Stejně tak do kopru i s celou korejskou produkcí půjde Chevrolet (nabízet za 15 000 USD Aveo je čiré bláznoství). Saab už v kopru je. Osud Opelu je nejasný. Pokud se položí, půjde do kopru i Saturn (který není nic jiného než Opel převlečený pro Ameriku). Myslím, že tento scénář je dost pravděpodobný. Že by se Opel dal zestátnit tomu nevěřím. A na to aby ho někdo koupil je příliš velký.
Podle mne scénář, tak jak sem se díval dnes na portfolio značek GM bude asi následující😒br />
V rámci GM přežije: GMC, Cadillac a Buick. Pontiac půjde do kopru, nemá co nabídnout už dnes. Stejně tak do kopru i s celou korejskou produkcí půjde Chevrolet (nabízet za 15 000 USD Aveo je čiré bláznoství). Saab už v kopru je. Osud Opelu je nejasný. Pokud se položí, půjde do kopru i Saturn (který není nic jiného než Opel převlečený pro Ameriku). Myslím, že tento scénář je dost pravděpodobný. Že by se Opel dal zestátnit tomu nevěřím. A na to aby ho někdo koupil je příliš velký.
ja prave neverim v Buick, spis verim v Chevy ktere ma podle me vetsi budoucnost, to ze jich par zanikne je celkem jasny, ale ty celosvetove znamejsi podle me prezijou
Tak pokud neco do kopru nepujde, bude to chevrolet, diky korei(...y? 😄 ) ma do budoucna co nabidnout, uz to neni cistokrevna amerika, navic je to (jedna z) neprodavanejsi(ch) znacka v americe, ten urcite nepadne, opel take ne, je to nejsilnejsi GM znacka v evrope. Naopak je vic nez jasne, ze zanikne GMC, jsou to prevlecene chevy suv, je to zbytecna automobilka, kdo bude chtit GM truck, koupi chevyho.
...no, spis si ale myslim, ze GM padne cely, pochybuju, ze nekdo bude chtit koupit jakoukoliv predluzenou cast GM, staci se podivat na saab, jaky to je klenot, a nikdo ho nechce, co tak teprve pontiac nebo buick...
Joo, drzim vsechny palce, co mam, at padne kdokoliv, jen ne GM 😄
...no, spis si ale myslim, ze GM padne cely, pochybuju, ze nekdo bude chtit koupit jakoukoliv predluzenou cast GM, staci se podivat na saab, jaky to je klenot, a nikdo ho nechce, co tak teprve pontiac nebo buick...
Joo, drzim vsechny palce, co mam, at padne kdokoliv, jen ne GM 😄
Nemyslím, že je GM škoda, veď keď v čase automobilovej konjuktúry vyrábal len dlhy a za 4 roky "len" 82 miliárd dolárov, tak čo s ním? Taký nepotrebný moloch netreba ani v Amerike, nič sa nepoučili, stále robia len veľké autá s veľkými motormi, tak nech si ich majú. Škoda bude len Opla, ten si určite nezaslúži, aby kvôli Amerike išiel ku dnu, kórejský Chevrolet sa určite zachráni, bolo by ho už teraz škoda, urobil značný pokrok od čias Daewa.
Este si dovolim doplnit, ze z tej straty 30.9 miliardy dolarov, GM-Europe urobila stratu 1.25 miliardy euro...
Poziadavky Opelu zatial nie su presne zname, ale predpoklada sa, ze pojde o pribliznet 8 az 9 miliard euro ako dlhodobu kapitalovu investiciu (aj ked sef Opelu Hans Demant tvrdi ze je to nespravny a prilis vysoky odhad). Uz predtym sa vsak hovorilo o pomoci v rozsahu ~3.3 miliardy eur.
Medzitym sa stretlo aj vedenie GM a vysledkom je poziadavka Wagoneera na dalsich ~16 miliard dolarov ako statnu pomoc pre GM.
GM tiez uvazuje o zruseni priblizne 25tisic pracovnych miest v europe, v 4 zavodoch v nemecku, co dost rozladilo nemecku spolkovu vladu. Blizsie zatial GM o osude Opelu nerozhodol. GM zatial len vyhodnocuje moznosti predat svoju tovaren v Eisenachu/DE (kde sa vyraba Corsa), o ktoru sa uz udajne zaujima Daimler...
Este jedna jobovka (neoverena)😒br /> Opel udajne uz nevlastni svoje povodne patenty, tykajuce sa vyroby vozidiel. Este pred koncom roku 2007 ich musel odstupit spolocnosti "GM GTO" (dcerska firma GM), a za povodne svoje vlastne patenty teraz musi platit licencne poplatky materskemu koncernu GM!